Minua syytetään lasten tapaamisten estämisestä

Ironia

Ex oli kaksi vuotta ottamatta minkäänlaista yhteyttä lapsiin. Niinpä ajattelin, että nyt haen yksinhuoltoa jotta lasten asioiden hoitaminen helpottuisi. No yllätys oli suuri, kun vastaus tulikin ja oikeuteen mentiin, että minä olen estänyt tapaamiset... No tuomari sitten laittoi meidät sovitteluun ja siellä sovittiin, että tapaamiset aloitetaan tuetusti, samalla sovittiin myös soittoajat lapsille. No eipä ole kuulunut soittoja tai tapaamisia. Mikä ihmeen motiivi tässäkin nyt oli?

24

454

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äitiolen

      Just se, että viikonloppuisiä paapotaan....vai oliko tässä sellaisesta kyse. Yhteiskunnan rahojen tuhlausta...

    • Turpakäräjät

      Näitä laistajia riittää ja sitten syytetään estämisestä. Meillä tulossa ilmeisesti käräjät ties kuinka monennen kerran ja exällä vaihtuu lakimies tiuhaan ja aina uusin tietämätön avustaja menee lankaan. Exä leikkii uhria, vaikka juuri sai jo toistamiseen lähestymiskiellon. Koska lukee tätä palstaa, kuin piru raamattua nyksänsä kanssa, niin enpä avaudu enempää, mutta todisteita on tuohonkin oikeudenkäyntiin heh heh. Ja tulee tietämään lakimiehensä lähestymiskiellosta, edellisen kerran käräjillä avustajansa meinasi tipahtaa tuolilta, kun kuuli käräjillä ensimmäisestä lähestymiskiellosta kesken oikeudenkäynnin. Sama tulee ilmeisesti nytkin toistumaan.

      • grgjyrjkhht

        Lakimiehellä lähestymiskielto? ?


    • kokemusta on

      Mä luulen, että se johtuu siitä, että mies yrittää ja haluaa pitää lapsiin yhteyttä, mutta hysteerinen äiti runnoo isästä ilmat pihalle henkisellä väkivallalla, raivolla ja alistamisella.

      Siksi isän on vaikea ottaa yhteyttä, kun seonnut akka aloittaa keskustelun tyyliin: "saat olla sitten 15 min lasten kanssa olohuoneen lattialla leikkimässä kahdella leluautolla, sinisellä ja punaisella, mutta ei metallisilla tai vihreillä. Sen jälkeen saat mennä 20 minuutiksi ulkoilemaan lasten kanssa, mutta vain etupihalle ja siellä teidän pitää potkia palloa 3 minuuttia jonka jälkeen sun pitää jutella lapsille iloisesti ja vitsailla paljon ja sitten saat mennä 17 minuutiksi kävelylle heidän kanssa. Sitten onkin ruoka, jonka mä hoidan, koska sä et oo koskaan osannu syöttää lapsia ja siks ne ei tuu koskaan tuleen sun luo kylään. Sen jälkeen lapset lepää 30 minuuttia ja katsoo piirrettyjä, jonka aikana sä voit istua jossain muualla kuin sohvalla, koska nuorempi makaa siinä ja samalla allekirjotat tän mun esitäyttämän kaavakkeen leikkikerhoon (jossa lukee, että isä ei välitä lapsista yhtään) tai mä soitan poliisille ja ne hakee sut kuulusteltavaksi ja mä saan yksinhuoltajuuden etkä pakosta voi tulla enää kylään koska sä saat aina riidan aikaseksi syyttämällä mua vaikka mistä kontrolloinnista ja muusta perättömästä asiasta. Mä ostin eilen sittarista lapsille uuden kelkan, haalarit, polkupyörän, rummut, pleikkarin, vaatteita, leluja. Ne makso yhteensä 1000 euroa. Voiksä maksaa puolet, ku mulla ei oo yhtää rahaa. Jaa et vai. No mä haen ne sitte Kelalta, joka perii ne sitte sulta takasi. Mitä sä änkytät? Sä rupeet taas haastaan riitaa! Häivy täältä!! Mä teen susta lastensuojeluilmotuksen! Sä oot jo peruuttamattomasti aiheuttanu vahinkoa meidän lapsille sillon ku ne oli viikon ikäsiä! Nyt ne on jo viisvuotiaita, eikä ne vieläkää osaa puhua, kävellä eikä leikkiä! Niillä on trauma johon on lääkärin lausunto!! Eksä tajuu!!?? No mitä sitte että ne on asunu mun kans kahestaa 4,8 vuotta, mä oon hoivannu ja ollu niiden äiti. Nyt lähti muuten lähestymiskieltohakemus käräjäoikeuteen! Sä rupeet syyttään mua lasten kuullen ihan kamalista perättömistä asioista ja oot sekasi ja alkoholisti! koska oot ryypänny koska oot ryypänny... Kerranki otit viinilasin jouluna ja haisit viinalle, alkoholisti!!!!!"

      Miksi isät eivät pidä äiteihin yhteyttä? Miksi isät eivät saa tapaamisoikeutta?

      • Ironia

        Voi voi, yhteydenpito lapsiin loppui tasan siinä kohtaa, kun minä äiti en enää suostunut pesemään hänen pyykkejään, enkä kantamaan ruokakasseja lasten mukana, enkä lainaamaan rahaa, jota koskaan en saanut takaisin..
        Ja myös siihen kohtaan, kun itse en enää suostunut jäämään hänen luokseen esimerkiksi syömään tai saunomaan. Jokainen voi itse siitä päätellä isän motiiveja.


    • säälittävät miehet

      Yaktinen veto.

      Isä ei halunnut olla pienten lasten kanssa, liian rankkaa. Nyt kiinnostus heräsi kun ovat isoja ja omatoimisia. Ja nyt haluaa sääliä ja oikeutta asioihin joihin itse on syyllinen... hahaa... voi luoja millaisa miehiä!!!

      Kuten tämä täällä pyörivät mielienosoitus isien vieroittamisesta... nyt herätään kun lapset eivät enää tarvi isää mutta missä oli mies sillon kun lapset oli pieniä ja äiti jaksamisen rajoilla... kyllä nyt vikistään että ex vaimo esti... huh huh... kyllä se on ihan miehestä istsestään kiinni haluaako tavata lapsia vai ei, pakkohan se ei ole...

      Sanoisin ettei sulla oo mitäänhätää, kunhan kiukuttelee.

    • Mimmukka1

      Niin, isällä on oikeus tavata lapsia, mutta mikään /kukaan ei velvoita hänen niitä tapaavan. Ihan sama onko yksin- tai yhteishuoltajuus, isän oikeudet tavata lasta ei katoa mihinkään.

      • lapsellinen ainakin

        On oikeus, muttei ole oikeus omista teoistaa , tapaamatta jättämisistään, syyttää ex vaimoa siitä että estää??? Aika outo mies...mitähän hän hakee tällä tempullaan?


      • ...

        Se on kyllä lapsen oikeus, ei isän.


    • huihais

      Miten tuetusti tapaamiset?valvotut?

    • Yks yksinhuoltaja

      Se on yleistä tuo syyttely ja mustamaalaus.Itse ei isä ota yhteyksiä eikä löydy aikaa tavata lapsia.Usein veruke,ei oo rahaa matkustaa hakemaan tms. vaikka juomiseen on kyllä rahaa ja omiin ulkomaanmatkoihin. Itse en välitä enää koko ukon toilailuista.Lapset onneksi pian aikuisia. Yli 12vuotiashan voi päättää haluaako mennä isälle vai ei. Olen jättänyt ihan heidän keskiseksi asiaksi yhteydenpidot.

    • huh huh

      Juupa juu tai sitten etä olettaa, että saa tavata lasta koska HALUAA , jaksaa,ehtii... voi olla pitkiä "taukoja"tapaamisissa. Mutta kun lapsi kasvaa alkaa kaverit olemaan tärkeämpiä, harrastukset jne. Eikä lapsi ole halukas enää tapaamisiin edes sovittuina aikoina. Sitten lähiä uhataan uhkasakolla, kun ESTÄÄ tapaamisia huh huh.

      • 22vuotiasnainen

        Ymmärrän sen, että tietyssä iässä kaverit tulee tärkeäksi, mutta se ei voi , eikä saa olla este sille sille, että lapsi ei voisi tavata esim. isäänsä. Isän ja lapsen suhdetta pitää voida rakentaa, jotta sitten aikuisiällä suhde olisi edes hieman normaalimainen. Mielestäni juuri tälläisissä tapauksissä lähillä on aikamoinen vastuu lapsen ja etän suhteen kehittymisessä.


      • 30 vuotta
        22vuotiasnainen kirjoitti:

        Ymmärrän sen, että tietyssä iässä kaverit tulee tärkeäksi, mutta se ei voi , eikä saa olla este sille sille, että lapsi ei voisi tavata esim. isäänsä. Isän ja lapsen suhdetta pitää voida rakentaa, jotta sitten aikuisiällä suhde olisi edes hieman normaalimainen. Mielestäni juuri tälläisissä tapauksissä lähillä on aikamoinen vastuu lapsen ja etän suhteen kehittymisessä.

        Ei tässä tapauksessa lähi voi oikein tehdä mitään, kun isi ei tapaa eikä selkeästi ole kiinnostunut tapaamaan. Miten lähivanhempi voi ottaa vastuuta?


      • htrklby
        30 vuotta kirjoitti:

        Ei tässä tapauksessa lähi voi oikein tehdä mitään, kun isi ei tapaa eikä selkeästi ole kiinnostunut tapaamaan. Miten lähivanhempi voi ottaa vastuuta?

        Kyllä lähillä on jo tarpeeksi vastuuta pyörittää arkea, varsinkin jos monen lapsen yh. Se on etän homma pitää yhteyttä lapseen/lapsiin niin että se on säännöllistä ja tapaamiset sellaisia että lapset viihtyy, mutta jos ei tajua, ei tajua!


      • Tasa-arvo?
        htrklby kirjoitti:

        Kyllä lähillä on jo tarpeeksi vastuuta pyörittää arkea, varsinkin jos monen lapsen yh. Se on etän homma pitää yhteyttä lapseen/lapsiin niin että se on säännöllistä ja tapaamiset sellaisia että lapset viihtyy, mutta jos ei tajua, ei tajua!

        Minulla on yksinhuoltajuus ja olen selkeästi ilmoittanut lapseni isälle, että mikäli hän laiminlyö tapaamissopimusta ilman hyväksyttävää syytä toistuvasti, niin muutan lapsen kanssa ulkomaille, jossa minulla hyvä työpaikka. Isä oli tapaamatta lastaan yli 2 vuotta, jonka jälkeen vielä kehtasi syyttää minua tapaamisten estämisestä, vaikka hänelle uusi suhde oli tuolloin tärkein ja ei vain ilmestynyt paikalle hakemaan lastaan, useista yhteydenotoistani huolimatta.

        Nyt ollaan siis tultu siihen pisteeseen, että tämä pelleily saa loppua. Lain edessä vain minä saan sanktiot tapaamisten laiminlyönnistä sakon uhalla, mutta terrorisoida voi myös sillä, ettei vaan ilmesty paikalle hakemaan lastaan sopimuksen mukaisesti. Lapsi on joka kerta surun murtama kun joutuu pettymään ja on odottanut tapaamisia kovasti, ja itse en uskalla sopia menoja tai työvuoroja jos ei sopimukseen voi luottaa ja isä ei vain ilmesty paikalle hakemaan lastaan.

        Nyt on kova kovaa vastaan: Joko isä noudattaa tapaamissopimusta tai minä muutan lapsen kanssa ulkomaille ainakin vuodeksi, jonka aikana sopimus raukeaa ja hän ei lastaan tapaa. Tämä on oma näkemykseni tasavertaisesta sanktiosta sopimuksen laiminlyönnistä ja siinä vaiheessa on ihan turha sysätä vikoja äidin niskaan joka esti tapaamiset.


      • lapsen etuko
        Tasa-arvo? kirjoitti:

        Minulla on yksinhuoltajuus ja olen selkeästi ilmoittanut lapseni isälle, että mikäli hän laiminlyö tapaamissopimusta ilman hyväksyttävää syytä toistuvasti, niin muutan lapsen kanssa ulkomaille, jossa minulla hyvä työpaikka. Isä oli tapaamatta lastaan yli 2 vuotta, jonka jälkeen vielä kehtasi syyttää minua tapaamisten estämisestä, vaikka hänelle uusi suhde oli tuolloin tärkein ja ei vain ilmestynyt paikalle hakemaan lastaan, useista yhteydenotoistani huolimatta.

        Nyt ollaan siis tultu siihen pisteeseen, että tämä pelleily saa loppua. Lain edessä vain minä saan sanktiot tapaamisten laiminlyönnistä sakon uhalla, mutta terrorisoida voi myös sillä, ettei vaan ilmesty paikalle hakemaan lastaan sopimuksen mukaisesti. Lapsi on joka kerta surun murtama kun joutuu pettymään ja on odottanut tapaamisia kovasti, ja itse en uskalla sopia menoja tai työvuoroja jos ei sopimukseen voi luottaa ja isä ei vain ilmesty paikalle hakemaan lastaan.

        Nyt on kova kovaa vastaan: Joko isä noudattaa tapaamissopimusta tai minä muutan lapsen kanssa ulkomaille ainakin vuodeksi, jonka aikana sopimus raukeaa ja hän ei lastaan tapaa. Tämä on oma näkemykseni tasavertaisesta sanktiosta sopimuksen laiminlyönnistä ja siinä vaiheessa on ihan turha sysätä vikoja äidin niskaan joka esti tapaamiset.

        Olet exällesi katkera, varmaan syystäkin. Kannattaisi silti muistaa se lapsikin. Ehkä ja toivottavasti tuo on turhaa uhkailua, mutta älä ainakaan lapsesi mieltä sillä sekoita. Ei ole oikein pompotella lasta ympäri maailman, että saisi näpäytettyä tai kostettu lapsen isälle. Ei ole oikein edes pelotella, että niin käy. Lapsi on syytön teidän väleihin.
        Myöskin jos isälle harrastat tuota uhkailua, olet osaltasi ylläpitämässä tulehtuneita välejä.

        Mitä tuo lapsi, joka joutuu toistuvasti pettymään, kun isä ei tulekaan, mahtaa kaivata? Kunnon sotaa ja isoja elämänmuutoksia?


      • ffggttr
        Tasa-arvo? kirjoitti:

        Minulla on yksinhuoltajuus ja olen selkeästi ilmoittanut lapseni isälle, että mikäli hän laiminlyö tapaamissopimusta ilman hyväksyttävää syytä toistuvasti, niin muutan lapsen kanssa ulkomaille, jossa minulla hyvä työpaikka. Isä oli tapaamatta lastaan yli 2 vuotta, jonka jälkeen vielä kehtasi syyttää minua tapaamisten estämisestä, vaikka hänelle uusi suhde oli tuolloin tärkein ja ei vain ilmestynyt paikalle hakemaan lastaan, useista yhteydenotoistani huolimatta.

        Nyt ollaan siis tultu siihen pisteeseen, että tämä pelleily saa loppua. Lain edessä vain minä saan sanktiot tapaamisten laiminlyönnistä sakon uhalla, mutta terrorisoida voi myös sillä, ettei vaan ilmesty paikalle hakemaan lastaan sopimuksen mukaisesti. Lapsi on joka kerta surun murtama kun joutuu pettymään ja on odottanut tapaamisia kovasti, ja itse en uskalla sopia menoja tai työvuoroja jos ei sopimukseen voi luottaa ja isä ei vain ilmesty paikalle hakemaan lastaan.

        Nyt on kova kovaa vastaan: Joko isä noudattaa tapaamissopimusta tai minä muutan lapsen kanssa ulkomaille ainakin vuodeksi, jonka aikana sopimus raukeaa ja hän ei lastaan tapaa. Tämä on oma näkemykseni tasavertaisesta sanktiosta sopimuksen laiminlyönnistä ja siinä vaiheessa on ihan turha sysätä vikoja äidin niskaan joka esti tapaamiset.

        Minä minä minä..missä se lapsen etu? Jos sun ex ollut aiemmin tyhmä, niin oikeuttaako se sulta samanlaista reaktiota??


      • näinon!
        ffggttr kirjoitti:

        Minä minä minä..missä se lapsen etu? Jos sun ex ollut aiemmin tyhmä, niin oikeuttaako se sulta samanlaista reaktiota??

        Ei toisen tarvii olla lässynlässyn joojoo, joustava, ym hyvää etää kohtaan joka vaan on niiiiiiiiin TYHMÄ, ettei ota mitään vastuuta lapsestaan!


      • Vai lapsen etu?
        lapsen etuko kirjoitti:

        Olet exällesi katkera, varmaan syystäkin. Kannattaisi silti muistaa se lapsikin. Ehkä ja toivottavasti tuo on turhaa uhkailua, mutta älä ainakaan lapsesi mieltä sillä sekoita. Ei ole oikein pompotella lasta ympäri maailman, että saisi näpäytettyä tai kostettu lapsen isälle. Ei ole oikein edes pelotella, että niin käy. Lapsi on syytön teidän väleihin.
        Myöskin jos isälle harrastat tuota uhkailua, olet osaltasi ylläpitämässä tulehtuneita välejä.

        Mitä tuo lapsi, joka joutuu toistuvasti pettymään, kun isä ei tulekaan, mahtaa kaivata? Kunnon sotaa ja isoja elämänmuutoksia?

        Lapsen etu on se, ettei aseta lasta sellaisiin tilanteisiin toistuvasti, joissa joutuu pettymään. En ole aikoihin ollut katkera, olen vain järkeillyt tämän vaihtoehdon hyväksi, nimenomaan lapsen edun mukaiseksi. Miksi jäisin odottamaan vuosiksi, että noudattaako se isä sitä sopimusta vai ei? Joku raja on jokaisen kärsivällisyydellä, myös lapsen. Ja motiivina ei ole sota vaan rauha ja sopimusten noudattaminen, jos toinen siihen kykenee.


      • Miten sitten
        lapsen etuko kirjoitti:

        Olet exällesi katkera, varmaan syystäkin. Kannattaisi silti muistaa se lapsikin. Ehkä ja toivottavasti tuo on turhaa uhkailua, mutta älä ainakaan lapsesi mieltä sillä sekoita. Ei ole oikein pompotella lasta ympäri maailman, että saisi näpäytettyä tai kostettu lapsen isälle. Ei ole oikein edes pelotella, että niin käy. Lapsi on syytön teidän väleihin.
        Myöskin jos isälle harrastat tuota uhkailua, olet osaltasi ylläpitämässä tulehtuneita välejä.

        Mitä tuo lapsi, joka joutuu toistuvasti pettymään, kun isä ei tulekaan, mahtaa kaivata? Kunnon sotaa ja isoja elämänmuutoksia?

        Pitäisikö mielestäsi aina vaan odotella, että tuleekohan se isä armollisesti tällä kertaa hakemaan?
        Eikö lapsen edun mukaista ole suojata lasta pettymyksiltä joita juurikin tuo isä jatkuvasti tuottaa? kiusaa lasta ja lähivanhempaa laiminlyömällä tapaamiset toistuvasti. Ei ole tervettä niellä kaikkea sabotointia mitä toinen voi aiheuttaa. Jo lapsena opitaan, että teoilla on seurauksensa ja sopimuksen rikkomisella on seuraukset lähivanhemmalle.. Joten miksei ole etävanhemmalle? Paikoilleen jääminen ja jähmettyminen on katkeroitumista, toimiminen tervettä.

        Ja tietenkin saa lapsi tavata, mikäli toinen kykenee noudattamaan sopimusta, jos ei, ei voi odottaa muiltakaan sopimuksen noudattamista. Samat säännöt pätee kaikkiin sopimuksiin ja sanktiot laiminlyönnistä ei ole katkeruutta.


      • Vai lapsen etu?
        Miten sitten kirjoitti:

        Pitäisikö mielestäsi aina vaan odotella, että tuleekohan se isä armollisesti tällä kertaa hakemaan?
        Eikö lapsen edun mukaista ole suojata lasta pettymyksiltä joita juurikin tuo isä jatkuvasti tuottaa? kiusaa lasta ja lähivanhempaa laiminlyömällä tapaamiset toistuvasti. Ei ole tervettä niellä kaikkea sabotointia mitä toinen voi aiheuttaa. Jo lapsena opitaan, että teoilla on seurauksensa ja sopimuksen rikkomisella on seuraukset lähivanhemmalle.. Joten miksei ole etävanhemmalle? Paikoilleen jääminen ja jähmettyminen on katkeroitumista, toimiminen tervettä.

        Ja tietenkin saa lapsi tavata, mikäli toinen kykenee noudattamaan sopimusta, jos ei, ei voi odottaa muiltakaan sopimuksen noudattamista. Samat säännöt pätee kaikkiin sopimuksiin ja sanktiot laiminlyönnistä ei ole katkeruutta.

        Etkö huomaa, miten annat exän hallita elämääsi? Tuo ajatus etenkin on sitä, että muutat eri maahan ja kiikutat lapsen sinne ihan vain siksi, että isi on niin p*ska, ettei tapaa. Isälle kuuluu sanktio ja sinähän aiot sen järjestää, viis siitä, mitä se sinulta tai lapselta vaatii.

        Kyllä meilläkin oli lapselle pettymys, että isä ei tapaa, eikä tilanne ole ollut edes itselleni reilu. Olen kuitenkin pyrkinyt olemaan suurentelematta tuota tapaamattomuutta ja näyttämään lapselle, että meillä on ihan kiva elämä näinkin. Isän valinta ei ole sellainen asia, minkä takia meidän pitäisi mullistaa koko elämä ja jättää ne tutut ja turvalliset asiat, jotka vielä eron jälkeen ovat lapsen elämässä jäljellä.


      • Vai kosto
        Vai lapsen etu? kirjoitti:

        Etkö huomaa, miten annat exän hallita elämääsi? Tuo ajatus etenkin on sitä, että muutat eri maahan ja kiikutat lapsen sinne ihan vain siksi, että isi on niin p*ska, ettei tapaa. Isälle kuuluu sanktio ja sinähän aiot sen järjestää, viis siitä, mitä se sinulta tai lapselta vaatii.

        Kyllä meilläkin oli lapselle pettymys, että isä ei tapaa, eikä tilanne ole ollut edes itselleni reilu. Olen kuitenkin pyrkinyt olemaan suurentelematta tuota tapaamattomuutta ja näyttämään lapselle, että meillä on ihan kiva elämä näinkin. Isän valinta ei ole sellainen asia, minkä takia meidän pitäisi mullistaa koko elämä ja jättää ne tutut ja turvalliset asiat, jotka vielä eron jälkeen ovat lapsen elämässä jäljellä.

        Mistä tiedät tai arvelet, ettei meillä asuisi perhe/suku/tukiverkosto ulkomailla? Mistä tiedät, ettei olla ulkomailla jo asuttu? Koska oletat niin. Oletat, että ainoa motiivi ulkomaanmuutolle olisi kosto tai katkeruus, mutta mitä jos ainoa syy jäädä Suomeen on jäädä vahtamaan vierestä, että tapaako se isä lastaan vai ei. Ja lapsen takia, jos ei tapaa, niin pitäisikö mielestäsi meidän vain jäädä odottamaan sitä päivää että mahdollisesti tapaisi?


      • lapsen etuko?
        Vai kosto kirjoitti:

        Mistä tiedät tai arvelet, ettei meillä asuisi perhe/suku/tukiverkosto ulkomailla? Mistä tiedät, ettei olla ulkomailla jo asuttu? Koska oletat niin. Oletat, että ainoa motiivi ulkomaanmuutolle olisi kosto tai katkeruus, mutta mitä jos ainoa syy jäädä Suomeen on jäädä vahtamaan vierestä, että tapaako se isä lastaan vai ei. Ja lapsen takia, jos ei tapaa, niin pitäisikö mielestäsi meidän vain jäädä odottamaan sitä päivää että mahdollisesti tapaisi?

        Oletus syntyi siitä, miten perustelit muuttoa:

        "Nyt on kova kovaa vastaan: Joko isä noudattaa tapaamissopimusta tai minä muutan lapsen kanssa ulkomaille ainakin vuodeksi, jonka aikana sopimus raukeaa ja hän ei lastaan tapaa. Tämä on oma näkemykseni tasavertaisesta sanktiosta sopimuksen laiminlyönnistä ja siinä vaiheessa on ihan turha sysätä vikoja äidin niskaan joka esti tapaamiset."

        "Jo lapsena opitaan, että teoilla on seurauksensa ja sopimuksen rikkomisella on seuraukset lähivanhemmalle.. Joten miksei ole etävanhemmalle?"


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1475
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1092
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    7. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe