Tutustuminen vs. tapailu

questinmark

Kyselisin teiltä mielipiteitänne sen suhteen, että koska koet tilanteen olevan sellainen, että ei ole enää korrektia tutustua muihin seurusteluehdokkaisiin? Tätä kysymystä on vaikea muotoilla, mutta kuvitellaanpa seuraavaa: Olet tavannut kaksi potentiaalista seurustelukumppania, molempia olet nähnyt pari kertaa ja kumpaankin pitänyt tiiviisti yhteyttä esim puhelimitse. Kummankaan kanssa ei ole ollut puhetta tulevaisuudesta sen tarkemmin, kuin että kiinnostusta tutustumiseen on. Tapailusta tai muiden treffailusta ei ole ollut puhetta. Alkuperäisellä kysymykselläni haen kenties sitä, mistä tietää ilman selkeitä sanallisia sopimuksia, koska ollaan niin pitkällä, ettei muiden tapailu siinä ohessa ole enää oikein? Sana "tapailu" voi olla tässä yhteydessä ehkä huono, koska osa ihmisistä varmasti ajattelee jo sen olevan sitoutumista, kenties?

Ajatuksia?
Ja ei, en ole nainen, joka ei osaa päättää, mitä tahtoo. Haluaisin kuulla muiden ajatuksia määritelmistä tutustuminen, kiinnostus, seurustelu. Mitä mielestänne tapahtuu missäkin vaiheessa?

14

795

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • questionmark

      Tapailu=treffailu? ehkäpä tätä linjaa hapuillen...

    • Ei mistään.

      Vaikeneminen ei tässä kohtaa ole kultaa, vaikka sanonta niin väittääkin. Oikeastaan sinun ja muidenkin on helpompaa lähteä hakemaan ratkaisua kysymällä: Missä kohtaa itse haluaisit, että tapailukumppanisi lakkaisi tapailemasta muita? Jos tästä hetkestä on kovin erilaiset käsitykset, kannattaa jatkoa miettiä tarkkaan.

    • firebird

      Mistä ihmeestä läydätte noin monia kiinnostuksen kohteita vielä samaan aikaan? Mä olen viimeisen 10 vuoden aikana tavannut 2 josta olisin kiinnostunut jos oisin sinkku.

      • sdfafassf

        koska tää siiseli pyörii tinderissä, tavannut nämä panoapplikaation kautta. se on nykyaikaa. yök. jos nainen kertoo olevansa tinderissä, se on iso turn off. yögs.


    • answermark

      Jos haluat tapailla useampaa, niin suosittelen, että jatkat vielä etsimistä, niin kauan kunnes tapaat hänet, johon ihastut niin paljon, ettet halua enää tapailla muita. Yksi riittää, jos se on se oikea yksi....

    • Voisin sanoa

      Ettet ole tavannut sitä oikeata, jos sitä pitää kysyä.

    • diipadaa

      Vaikea sanoa kun en ole koskaan tapaillut kuin yhtä kerralla.

    • 19+5

      Yksi kerrallaan?

    • psykoanalyysi

      Minusta se menee melko "itsestään" sén oikean kohdalla.

      Eli seurustelu alkaa sellaisne ihmisen kanssa, jonka kanssa ajatusmaailma ja inytressit toisesta meneväöt yhteen, eli kummatkin automaattisesti haluavat alkaa keskittyä enenmmän juuri siihen toiseen, ja hänen treffailuun. Se, että se tapahtuu sujuvasti kertoo jo paljon positiivista siitä, mettä on löytänyt matchinsa.

      Ei siinä voi vetää mitään lyrkkää lakia ajasta tai tavasta kuinka se tapailu muuttuu ekslusiiviseksi, koska ihmiset ja parit ovat niin erilaisia. Eli silloin, kun kumpikin ns kokee tilanteen oikeaksi ja haluaa jättää muut pois.

      Itse henkilökohtaisesti koen tämän pisteen sellaiseksi, kun ollaan koettu jonkinsortin intiimi hetki. Se voi olla seksualainen kanssakäyminen, tai sitten se voi olla tapaaminen jonka aikana tutustuminen syveni kovasti, ja pari lähentyi, syystä tai toisesta.

      Yleensa silloin kun on ollut intimiteettiä kiinnostavan ihmisen kanssa, ihminen automaattisesti alkaa keskittymään häneen?

      En tajua "hutsuja", mies- tai naispuolisia, jotka harrastavat seksiä tai henkistä intimiteettiä monen kanssa samaan aikaan; se on hyvin hälyyttävä merkki, ja moinen taipumus voisi jatkua suhteessakin sivusuhteiden ylläpitona jne.

      Kannattaa siis valita ihminen joak kykenee ja osaa syventää tapailuaan, sne sijaan että haalii hirveästi pintapuolisia treffailuja.

    • skinnylover

      Ihmisillä on niin erilaisia lähtökohtia treffailun aloittamiseen ja uusien ihmisten tapaamiseen. Itselläni on ollut kaksi vakavampaa ja pitkää suhdetta, muutama turhempi ja lyhyempi tuttavuus/tapailu/seksisuhde, ja nyt kun lähden taas ns. etsimällä etsimään miestä, olen jutellut kolmelle yhtä aikaa ja kaikkien kanssa käynyt/tulen käymään treffeillä.

      Mielestäni edelliset kirjoittavat ovat oikeassa tuosta intiimiydestä, ja ehkä liiallinen määrittely ja analysointi vaan pilaa tunnelmaa ensimmäisillä treffeillä. Olen huomannut sellaisen tavan joillakin epävarmoilla miehellä, että he kyselevät montako seksikumppania minulla on ollut ja olenko säätänyt monen kanssa yhtä aikaa- mielestäni se osoittaa jo tutustumisvaiheessa huolettavasti mustasukkaisuudesta ja omistushalusta on ehdoton turn off.

      • qwrrqwrqwrqw

        hae miehet tinderin kautta ja anna saman tien piwwua. arvostavat sinua. koklaa. itsetunto nousee siitä piktällä jänteellä.


    • riippuu moraalista

      Sana tapailu ei tarkoita sitoutumista. Jos tunne-elämä on kypsä, niin silti tajuaa, että tapailussa on kysymys kuitenkin siitä, että kiinnostusta ja halua antaa mahdollisuus tunteiden kehittymiseen on. Vaikka ei ole sitoutunut, moraalinen vastuu on aina olemassa. Vastuun voi kohdata tai sitä paeta, mutta ei se tilannetta muuta. Tunteilla leikkiminen ei muuksi muutu sillä, että itselleen selittää olevansa sitoutumaton. Riippuu ihmisen moraalista, kovin alhaisella moraalilla useiden tapaaminen ei ole ongelma.

      Kuinka itse suhtautuisit, jos kuulisit, että jompikumpi / molemmat pitävätkin samalla tavoin yhteyttä toisiin miehiin. Jos tilanne on niin, että salaat asiaa, on sinulla ilmeisesti jotakin salattavaa. Jos et haluaisi ja voisi vilpittomästi itse olla tilanteessa, jossa olisit itse naiselle joku vaihtoehto muutamista, niin suhteesi ovat vähintäänkin epäilyttäviä.

      Jos olisit vilpittömästi molempien kanssa tuttava, asia ei muodostuisi ongelmaksi, eikä toista vaihtoehtoa tarvitsisi valita ja "jättää", jos suhde toiseen kehittyisikin. Jos olet päästänyt tilanteen niin pitkälle, että jommallakumpi voi loukkaantua tai pettyä pahasti tai särkeä sydämensä, olet mennyt liian pitkälle.

      Ja koska tiedostat asian ja se on jo nyt ongelma ainakin sinulle, on vähintäänkin rehellistä kertoa, että tapailet ja pidät yhteyttä muihinkin. Joko itse kerrot tai se selviää sitten ikävämpää kautta, mikä on se huonompi vaihtoehto. Toisaalta luultavasti et arvosta kummankaan tunteita, koska et pysty olemaan rehellinen, salaat asiaa ja pidät molemmat siinä luulossa, että jotakin voisi jatkossa muodostua. Ainut varma seuraus on se, että joku tulee kärsimään, vaikka muusta ei voisi sanoa mitään. Eniten hajotat vain itseäsi ja itsearvostustasi. Etkä pysty kumpaankaan suhteeseen sitoutumaan, et pysty tekemään valintaa. Et luultavasti edes halua tilannetta, jossa suhde jompaankumpaan saisi aidon kehittymisen mahdollisuuden. Koska pidät takaporttia aina auki. Tuollaisessa tilanteessa et joudu aidosti kohtaamaan omiakaan tunteitasi. Voit ikäänkuin vaihtaa aina kun joku asia ei sinulle sovi.

    • Huutomerkki

      Jos ei kummankaan kanssa ole ollut puhetta minkään laisesta yhteisestä tulevaisuudesta eikä treffailusta tai muusta vastaavanlaisesta, mielestäni on kyse tapailusta eli siis olette kavereita.

      Kyllä silloin kun oikeasti ruetaan treffaamaan ja sen jälkeen seurustelemaan, sen kyllä tietää ja yleensä siitä puhutaankin.

      • ......

        Onnistuu, kun ei ole tunnistavinaan tilanteita ja teeskentelee, ettei aiheuta kellekään mielipahaa vaikka tietää sitä tekevänsä kuitenkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1342
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1255
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1150
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1042
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      996
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      995
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      983
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      962
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      960
    Aihe