pulujen ruokkiminen omakotialueella

V***ttaa

Tietääkös kukaan onko ihan sallittavaa toimintaa ruokkia puluja tiiviisti asutulla omakotialueella?? Alkaa pikkuhiljaa nakerteleen ku naapuri ruokkii puluja jotka sitte lentää meidän pihan halki ja paskoo kaiken, lasten trampoliini on paskassa oyykit on paskassa jos niitä pihallevie, matot on paskassa jos vie tuuleentumaan. Olen hienovaraisesti koittanut sanoa että ei ole kivaa ku kaikki mitä pihalle jättää on pulun paskassa!!! Mutta ei mitään vaikutusta, on kuulemma ainaki 10v jo ruokkinut näitä paska lintuja ja ei ole kettään häirinnyt.... ostettiin siis vuosi sitten tämä talo. Mitä voisin tehdä että sais tuon eukon ymmärtämään lopettaa se ruokkiminen ku en haluais alkaa riiyelemään :/ ?

10

3264

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • v***ttqa

      Lisään vielä että ihan ympärivuotisesti ruokkii niitä ja heittelee kaikkee paskaa omalle pihalleen niille syötäväks, eikös se houkuttele rottia jne...

      • sopua1

        Taitaa houkutella yhden ison rotan naapurista ;)

        Anna ihmisten olla ja pidä huoli omista asioistasi.

        Jokaisen piha on heidän omansa ei sinun määräysvallan alla!!!


    • pu pu pu

      Laita pelätin pihallesi, siis sellainen, joka muistuttaa isohkoa (kana)haukkaa, ja silloin tällöin vaihda sen paikkaa. Pulut alkaa karttamaan vähintään pihaasi, jollei jopa koko aluetta?

    • trytytrurtu

      No kyllä lintulauta saa olla omalla pihallaan!!

      Pistä itse se tramboliinisi hemmettiin!!

      • Kepap-pelle

        Mikä on tramboliini?


    • weddf dwx

      Osta linnun karkoitin, ja huolehdit´han , ettei lapset trampilla häiritse naapuria:)

    • linnut on pe rseestä

      Itse kyllästyin pulujen paskomiseen (minulla oli avoparveke ja ne paskoivat sen aina ihan valkoiseksi eihän siinä linnunpaskan joukossa voinut olla hyi helvata).

      Kun tarpeeksi alkoi pulujen paskominen v*tuttaa, niin ostin karkeaa merisuolaa ja laitoin sitä kaiteiden päälle, ripottelin joka paikkaan ainakin puoli paketillista sitä suolaa.

      Kuinka ollakaan, pulut olivat kupsahtaneet muutamassa päivässä, ja paskominen loppu.

      Joskus asuin kerrostalossa jossa oli hirveä-ääninen rääkyvä lokki aina lipputangon nupissa eikä se helvatan siipiveikko antanut koskaan minun nukkua yövuoron jälkeen vaan rääkyi ihan järkyttävällä äänellä siinä lipputangon nokassa. Lopulta hermostuin, siihen aikaan minulla oli pienoiskivääri kun harrastin ammuntaa, ja ruuvasin siihen äänenvaimentajan kiinni ja mosautin sen helkkarin naurulokin siitä lippputangon nupista. Napsaus vaan kuului ja höyhenet pöllähti ja lokki tippui pihamaalle lapsien ihmeteltäväksi.

      Kyllä näihin aina ratkaisut löytyy.

      Juu, ja lintujahan ei saa ruokkia ollenkaan, jo koulussa opetettiin aikanaan että muuttolinnut ei älyä muuttaa etelään jos niitä hyysätään ja ruokitaan, sitten ne jäätyvät talvella.

      Että sellaista tulin tänne kertomaan.

      • fgdgdhfgjj

        Parempi kun olisit ollut hiljaa vaan.


      • Anonyymi

        Lintuja saa ruokkia yksityisesti. (esim. omakotitalon piha). Julkisilla paikoilla niitä saa ruokkia vain sallituilla alueilla.

        Luonnonvaraisia eläimiä ei saa kuitenkaan napata itselleen. En tiedä tuosta tappamisesta. Julmaa, ei voi muuta sanoa. Oletko ylpeä itsestäsi?


    • naapurusto

      Haittalinnut saattavat kerääntyä jopa kymmenien kilometrien päästä ruokinta-alueelle. Harakat varsinkin aiheuttavat kiinteistöillekin taloudellista haittaa nokkimalla aivan kaiken. Toivon niille, jotka vähättelevät ongelmaa, naapureiksi tällaisen ammattiruokkija. Jo alkaisi vähitellen ääni muuttumaan kellossa. Ei muuta kun yhteys ympäristöviranomaisiin ja poliisiin. Sadat pulut ja harakat pihapiirissä, ruoan perässä tulevista rotista puhumattakaan, ovat jo naapurussuhdelain piirissä olevaa toimintaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1906
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe