Kia Rio ISG EX 1.4 5D tilaukseen

Jo kolmas Kia

Se tehtiin sitten tänään,päätös kolmannesta Kiasta peräkkäin tässä perheessä. Vaihdettiin hyvin toiminut vm.2010 automaattifarkku diesel,73000km ajettu Cee'd,Kian Rioon EX 1.4 bensa koneeseen,ajojen vähentymisen takia. Tätä nykyistä aikaisempikin oli Cee'din dieselfarkku vm. 2008. Koeajoin tosin vain pikkukoneisen mallin,1.2 bensan,toissapäivänä,mutta eiköhän tuolla 1.4:lla ehdi vähintää yhtä hyvin liikenteen joukkoon kulkemaan. Tuntuu hyvältä ja tukevalta autolta ajaa omassa kokoluokassaan,näillä Suomen nopeusrajoituksilla. Oli lähtenyt juuri tehtaalta tilaamani Electric Blue värillä,odottamaan joutuu ehkä noin viisi viikkoa luovutukseen arviolta. Väri miellytti kuitenkin,että kannattaa hetki sitä kyllä odottaakin,sopii kyseiseen malliin hienosti mielestäni. Kertokaa asiallisia kommentteja Rion omistajat tässä viestiketjussa,mitä mieltä olette olleet Rioistanne,olisi kiva tietää kokemuksianne,tuote tuntuu kyllä kunnolliselta varmasti luokassaan. Odotellaan sitten vaan ....!

16

387

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Riorio 1.4

      Ei valittamista kahden vuoden jälkeen. Lämmin talviauto ja ihan ok ajaa. Vain maantieajossa ajotuntuma ei miellytä. Ja tilojen puolesta pikku auto luokan parhaasta päästä myös sisätilojen laatu on kohdallaan.

    • ZAZ-xxx

      Mahtaako Rion matkustamomelu olla paljonkin - tai lainkaan - suurempi kuin Cee´dissä?

      Ja toimitetaanko Kiat yleensä Hankookin renkailla?

      • jii peeveli

        Minulle toimitetuissa Kiassa renkaiden merkki on Nexen, joka on myös korealainen, joskin melko tuntematon merkki. Mielenkiintoista seurata, kauanko kestävät käytössä.


    • Jo kolmas Kia

      Kai nuo nykyautot ovat vähintäänkin siedettäviä ajomelun suhteen,en usko Kian olevan pahimpia melumittareillakaan mitattuna. Koeajoyksilö ,Rio 1,2,ainakin vaikutti olevan ihan kelvollinen ajo ääniltäänkin,lyhyen lenkkini perusteella. Kesärengasmerkkinä näyttäisi olevan paljon Hankookia tosiaan näissä.

      • uusi poloilija

        Itsellä on nyt käytössä toinen Polo uusinta mallia (ennen faceliftiä), jonka renkaiden melukokemuksista pikkaisen: Ensimmäisen sain Michelinin Green Savereilla, jotka olivat sen verran hiljaiset, että ostin toiset samanlaiset.

        Toisen Polon ensirenkaiksi tulivat Dunlop Sportit, jotka olivat havaittavasti Michelinejä meluisammat. Tilanne vielä korostuu sillä, että otin talveksi alle kitkakumit.

        Rengaskokona on ollut 175/70R14.


      • Jo kolmas Kia
        uusi poloilija kirjoitti:

        Itsellä on nyt käytössä toinen Polo uusinta mallia (ennen faceliftiä), jonka renkaiden melukokemuksista pikkaisen: Ensimmäisen sain Michelinin Green Savereilla, jotka olivat sen verran hiljaiset, että ostin toiset samanlaiset.

        Toisen Polon ensirenkaiksi tulivat Dunlop Sportit, jotka olivat havaittavasti Michelinejä meluisammat. Tilanne vielä korostuu sillä, että otin talveksi alle kitkakumit.

        Rengaskokona on ollut 175/70R14.

        Rioon on kuulemma toimitettu tosiaan suvikumeina nyt paljon Hankookeja,myyjän mukaan on olleet hyviä,Etelä-Koreassahan lämmöt toista luokkaan ympäri vuoden kuin meillä täällä peräpohjolassa,saa sitten nähdä,pitääkö puheet paikkansa. Näytti tuoreessa Tekniikan Maailman testissä tulleen kymmenen joukkoon,kahdeksas,plussana vesiliirron vastustuskyky ja miinuksena vierintävastus sekä terävä ajettavuus.Kai nykyrenkailla pärjää,kun vaan pitää ajotapansa maltillisena.


    • EXceedi

      Käsittääkseni nimenomaan nykyautojen ongelma tuo meluisuus. Itse vaihdoin 2011 mallin ceedin pois juuri meluisuuden vuoksi. En uutta mallia harkinnutkaan kun testeissä sanottiin edelleen olevan meluisan. Olisiko pienempi Rio sitten hiljaisempi kuin edellismallin ceedi.

    • Ziidisti

      Saako ketjun aloittajalta udella, että kuinka paljon jouduit maksamaan väliä kaupassa?
      Itsellä on sama vaihto operaatio mielessä myös samoista syistä.

      • Jo kolmas Kia

        Päikseen aloitin ajatukseni autonvaihdosta,mutta sehän ei tunnetusti kauppista kiinnosta joten jouduin ajatukselle antamaan periksi kyllä heti alkumetreillä. mahdollisuutena olisi toki ollut tuore,max. kaksi vuotta vanha Rio,mutta käytön jäljet saivat toisiin aatoksiin. Kaikkien tilpehöörien ym. kaksien renkaiden mukaantulo aiheuttaa lompakkoon hieman yli viiden ja puolen tonnin loven. Lisäähän aina tekee kaikenlaiset toimitus- ym. muut kulut kaupanteossa. Tosin myyjän mukaantulo on antanut osan tarvikkeista (kumimattosarja,tavaratilan kaukalomatto ym.) ''kaupantekijäisiä'',mutta ilmaisia lounaitahan ei tunnetusti ole. Lähtökohtani oli tuoreentaa autoani muutamalla vuodella (nyt neljä) ja saada pitkäksi aikaa turvallisia ja taattuja kilometrejä,minulle riittävän laadukkaalla kalustolla. Kokemus merkistä helpotti päätöstäni,samoin korjaamo ym, palveluista,takuuasiatkin ovat luistaneet minulla kitkatta,kun hoitaa asiansa huutamatta Deltalla.


    • Ensimmäinen Kia

      Itselleni tulee autonvaihto eteen ensivuonna ja toi Rio on ollut tosi mielenkiintoinen vaihtoehto. Täytyy käydä koeajamassa. Fiestan kävin jo ja ei sekään paha ollut.

    • Kiaan tyytyväinen

      Kokeilin vaimon Kiaa n. 500km lenkin. Ohjaus oli napakka Nokialaisilla nastarenkailla.
      Melu ei häirinnyt ainakaan sallituilla nopeuksilla, ei edes 130 ohituksessa motarilla.
      Ohituskin onnistui myös muualla kun vaihtoi pienemmälle tiukassa paikassa. Joten suosittelen kaikille edullista pikkuautoa hakeville!

      • Armoton realisti

        Lukekaas toista palstaa, mistä löytyy myös oikeaa tietoa Rion suhteen, on tietenkin makuasioitakin joista kiistely ei kannata, mutta itse olen pyrkinyt tuomaan esille siellä vain oikeaksi kokemiani juttuja.


      • Jo kolmas Kia
        Armoton realisti kirjoitti:

        Lukekaas toista palstaa, mistä löytyy myös oikeaa tietoa Rion suhteen, on tietenkin makuasioitakin joista kiistely ei kannata, mutta itse olen pyrkinyt tuomaan esille siellä vain oikeaksi kokemiani juttuja.

        Niin makuasioita tosiaan nämä ovat aika pitkälti. Toinen haluaa Äidin,toinen tyttären,joku ottaisi molemmat. Suomessa autoilu on ollut iänikuinen lypsylehmä tuolta 60-luvun alkupuolelta,jolloin autovero laitettiin ajonuvoihin "väliaikaisena" jarruna ja rahasampona valtiolle. Itse olen omistanut AB-kortin alkuvuodesta 1973 asti ja tiedän tuon verottajan kavalan käden taskussani jokaisesta tekemästäni autokaupasta. Yksityinen jos näin tekisi ja käyttäyisi,saisi kiskomisesta syytteet päälleen,muttei valtio. Mutta pitää muistaa,että ivät saa yhtään enempää,jostain tämäkin raha on pois,kohde vaan muuttuu. Riosta vaan sen verran,että lyhyen lenkkini aikana oli ihan kelvollinen auto ja tuote omassa hintaluokassaan,sillä pärjää kyllä varmasti täälläkin,kun pitää ajonopeudet rajoitusten mukaisina ja kohtuuliisinakin.


      • Rion ostanut
        Armoton realisti kirjoitti:

        Lukekaas toista palstaa, mistä löytyy myös oikeaa tietoa Rion suhteen, on tietenkin makuasioitakin joista kiistely ei kannata, mutta itse olen pyrkinyt tuomaan esille siellä vain oikeaksi kokemiani juttuja.

        Kerro mikä on oikeaa tietoa kun minä en sitä itse älyä?


      • Rion ostanut
        Rion ostanut kirjoitti:

        Kerro mikä on oikeaa tietoa kun minä en sitä itse älyä?

        Kysymyksen tarkoitin armottomalle realistille mutta meni näköjään väärään väliin!


      • Armoton realisti
        Rion ostanut kirjoitti:

        Kysymyksen tarkoitin armottomalle realistille mutta meni näköjään väärään väliin!

        Tarkoitan tietenkin oikealla tiedolla sitä, mikä perustuu koettuun, eli olen nyt ajellut Kian tällä mallilla n. 3000 km ja vaikutelmat asettuu kohdilleen.

        On myös auto-alan taustaa, mikä helpottaa analysointia ja kokemusta yli neljältä vuosikymmeneltä kaikenmoisista autoista.

        Hyvät ja huonot puolet pitää pystyä kertomaan ja siihen olen pyrkinyt. Makuasiat on sitten erikseen, niistä ei huoli harmeja tehdä ;)

        Havaintojani löytyy pidemmästä keskusteluketjusta / Kia Rio.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      233
      3615
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      25
      2214
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2101
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1995
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      89
      1670
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe