MyHeritage-sivusto

to31

Onko kenellekään tuttu sivusto? Onko mitään hyötyä tai haittaa?

121

19028

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MatskuPetteri

      Tilin oon avannut. Mut en oo ostanu mitään maksullista enkä ees luonut omaa sivua joka on 250 henkilöön asti maksuton.

      Hakuvahti hälytyksen voi luoda maksuttomasti ja oon löytänyt muutaman sukututkijan, ja ihan sukulaisenkin, jokka tutkii samoja sukuja. Voit jättää anomuksen liittyä tutkijan oman sivuun jäseneksi. Osa hyväksyy ja osa antaa jopa tallennus/tietojenkorjailu oikeuden. Olenkin muutamalle sivulle liittynyt ja lisänny jälkipolvia itseeni asti ja korjannut jotain josta itselläni on satavarmat lähteet. Ja lisäillyt kaukaisempia esi-isiä jos niit on puuttunut mutta itsellä jokin tieto on.
      Muutaman kanssa oon päässyt kirjeenvaihtoon ja lähetellään toisillemme oikeita sukututkimustiedostoja (SukuJutut) kun saadaan aikaseiksi uutta tutikimustulosta. MyHeritagessa olevaan tietoon ei kannata luottaa. Aivan harrastelijat tallentaa mitä sattuu ja lyöntivirheitä tulee jokaselle.

      Paras ominaisuus on Smart Matches eli mätsää eli etsii toisilta sivuilta toisista sukupuista samaa henkilöä. Sivuston ylläpitäjän on helppo hyväksyä/hylätä ehdotus ja sukupuu kasvaa ikäänkuin automaattisesti.

      Ehdotan että luot tilin, tallennat pelkät esivanhemmat, ja jäät odottelemaan mätsäyksiä. Jos on joku tietty henkilö joka erityisesti kiinnostaa niin hänestä voi tallentaa sisaruksia ja muuten sukua laajemmin jos sattuis mätsäämään. Tallentaessa riittää nimitiedot ja syntymä-kuolinaika. Ilman päiväyksiä ei kannata ruveta tallentaan koska ilmeisesti ei tee hakua pelkällä nimellä, tulis ihan liikaa osumia.

      Varsinaiseksi sukututkimusohjelmaksi suosittelen jotain joka on omalla koneella ja josta saa varmuuskopiot ulkoisille kovalevyille. Itsellä SukuJutut. Omasta ohjelmasta on kerta kustannus (luokkaa 100e) ja tiedät kuka niitä tietoja selailee ja missä ne on. Näyttäs että MyHeritage PremiumPlus tutkijat toimii samaalla tavoin eli tiedot on omalla koneella ja tekevät aika-ajoittain GEDCOM siirron MyHeritageen pyydystämään uusia sukulaisia.

      MyHeritage on oikein näppärä apuväline ja viikoittain tulee sieltä sähköpostia ja uuttakin vinkkiä ja sukulaisia on toistaiseks löytynyt. Pitääpä itekin luoda se 250 henkilön sukupuu, toistaseks on puuhaa riittäny hengaillessa jäsenenä toisten sivuilla.

      • mätsäri

        Jos tuo 'mätsäyksen' vahvistaa, niin mitä silloin käytännössä tapahtuu. Jos esim. löydetyllä henkilöllä on puutteellisemmat tiedot kuin omassa puussa, pitääkö se vahvistaa vai ei?


    • Anskuliina

      Voiko MyHeritage:ssa olevaan tietoon luottaa?
      Erään henkilön kohdalla on isän kohdalle laitettu sukuniemksi (etunimi "yksityinen) äitinsä aviomiehen sukunimi. Tiedän, että henkilö on tunnustamaton au-lapsi.
      Syntynyt 70-luvun alussa. Vai onko aviomies adoptoinut puolisonsa lapsen.
      Eihän tässä sukututkimuksessa ole mitään järkeä jos tiedot eivät pidä paikkaansa.
      Onko tiedot kerätty virkatodistuksista, vai ihmisten ilmoittamista tiedoista?

      • AOAOAOAOAOAOAO

        Tuota, että saisi rauhan itselleen, niin sen vuoksi KAIKKI tiedot pitäisi kyllä itse tarkistaa, mieluimmin useammasta eri lähteestä jos mahdollista.

        Kirkonkirjoissakin on virheitä.

        Virhe voi siirtyä esim. myös tilaamaasi virkatodistukseen, jos alkuperäisessä lähteessä on virhe.

        Itselläni tällainen virkailian antama väärä tieto pysäytti/lopetti/hidasti oman äitini isälinjan tutkimista vuosiksi.

        Onneksi sain apua, jonka ansioista virhe syntyneiden luettelossa selvisi, ja pääsin jatkamaan rippikirjojen loppuun asti.

        Kyseessä oli äidin patronyyminimen virheellisyys syntyneiden luettelossa, mutta rippikirjoissa se oli taas oikein.

        Suosittelen liittymistä SSHY:n jäseneksi, ja käyttämään rinnakkain digitaaliarkistoa ja HISKIÄ, ja sshy:n rekisteriä. Hitaampaa, mutta varmempaa.


        Ja, eräs isälinjani kaukainen Saksassa asunut sukututkija teki myös virheitä, vaikka on tutkinut satoja eri sukuja, pääosin pohjois-Saksasta, Meklenburg-Vorpommer-alueelta.

        Hän oletti minunkin isäni sukulinjan kuolleen/kadonneen Venäjän vallankumouksen syövereissä. Vaikka täällä Suomesa ollaan elelty jo noin 164 vuotta.


        Siunausta työllesi.


      • Kokeiltu

        Jos au lapsen kohdalla ei valitse äidille yksinhuoltajuutta ohjelma käyttää oletuksena puolisoa jolla on sama sukunimi.


      • onnetoon
        Kokeiltu kirjoitti:

        Jos au lapsen kohdalla ei valitse äidille yksinhuoltajuutta ohjelma käyttää oletuksena puolisoa jolla on sama sukunimi.

        Mistä tuon yksinhuoltajuuden voi valita?


      • Viestittäjä

        Tällaisia tapauksia löytyy kun pappi on halunnut salata että on äpärä tai oikea isä on papin tuttu. Syntymäkirja paremman totuuden. Siksi on syytä tarkistaa useammasta tietolähteestä.
        Pitää omaa sukututkimusta tuo Amerikkalaisen lisäksi. Mimulla on siinä noin 20 000 henkilöä omassa yksityisessä 10 000 nimeä


      • Viestittäjä
        onnetoon kirjoitti:

        Mistä tuon yksinhuoltajuuden voi valita?

        Ei siellä mitään huoltajuuksia kirjata vaan suku tai ottolapsi , Myöskin äpärä jossa selviää äiti-
        löytyy myös merkintä jalkalapsi


      • Lendo
        onnetoon kirjoitti:

        Mistä tuon yksinhuoltajuuden voi valita?

        En tiedä mistä on kerätty tiedot.mutta
        äitini oli muka eronnut ja heillä oli 1 lapsi
        Tosiasiassa äitini ja isäni eivät eronneet ja heillä oli kolme lasta.Isäni oli eronnut ensim.vaimostaan ja heillä oli 1 lapsi.


      • Anonyymi

        Tuollaisia virheitä löytyy kun joku kirjoittaa väärin ja toinen kopioi ne väärät tiedot näin se menee. Olen törmännyt tähän ja muutamille ole lähettänyt oikasunkin. Siten nämä uyllätykset että ol väärä isä on tapahtunut ennen ja tapahtuu nytkin. Kyllähän naiset vastustavat näitä testejä kun niissä voi tulla yllätyksiä


      • Anonyymi

        Tiedot on syytä mtarkistaa virallisisista lähteistä niin ei tule virheitä. Kyllä sieltä virheitä löytyy kun jotkut kirjoittelevat jopa sukunimiä väärin


      • Anonyymi
        AOAOAOAOAOAOAO kirjoitti:

        Tuota, että saisi rauhan itselleen, niin sen vuoksi KAIKKI tiedot pitäisi kyllä itse tarkistaa, mieluimmin useammasta eri lähteestä jos mahdollista.

        Kirkonkirjoissakin on virheitä.

        Virhe voi siirtyä esim. myös tilaamaasi virkatodistukseen, jos alkuperäisessä lähteessä on virhe.

        Itselläni tällainen virkailian antama väärä tieto pysäytti/lopetti/hidasti oman äitini isälinjan tutkimista vuosiksi.

        Onneksi sain apua, jonka ansioista virhe syntyneiden luettelossa selvisi, ja pääsin jatkamaan rippikirjojen loppuun asti.

        Kyseessä oli äidin patronyyminimen virheellisyys syntyneiden luettelossa, mutta rippikirjoissa se oli taas oikein.

        Suosittelen liittymistä SSHY:n jäseneksi, ja käyttämään rinnakkain digitaaliarkistoa ja HISKIÄ, ja sshy:n rekisteriä. Hitaampaa, mutta varmempaa.


        Ja, eräs isälinjani kaukainen Saksassa asunut sukututkija teki myös virheitä, vaikka on tutkinut satoja eri sukuja, pääosin pohjois-Saksasta, Meklenburg-Vorpommer-alueelta.

        Hän oletti minunkin isäni sukulinjan kuolleen/kadonneen Venäjän vallankumouksen syövereissä. Vaikka täällä Suomesa ollaan elelty jo noin 164 vuotta.


        Siunausta työllesi.

        Tuollaisia virheitä löytyy kun perusteena on vain muistitieto jos sitäkään


      • Anonyymi

        OLen hylännyt kun sukunimi on väärä ei kuulu siihen sukuu ja kun sen sukunimisäkin, Joku voi luulla että onsamaa sukua. Kirkonkirjoissa on oikea sukunimi miksi väittää vastaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollaisia virheitä löytyy kun perusteena on vain muistitieto jos sitäkään

        Tarkistaminen on kyllä ehdoton juttu, sillä muilta saa helposti virheellistä tietoa. MyHeritagen käyttö käy aikaa myöten varsin kalliiksi. Jatkuvasti tulee uusia juttua joista pitää maksaa, ennen kuin pääsee katsomaan jotain samanlaisuuksia. Menee aina vainn hankalammaksi. Iso yllätys oli kuitenkin kun sitten siirsin MyHeritagessa kerätyt tiedostot Sukujutut-ohjelmaan: siirto aika surkea ja paljon tietoa siirtymättä eli ne oli naputeltava sitten käsin, myös outoja virheitä eli oli lopulta varsin työläs siirto.

        Jostakin syystä tää MyHeritage ohjelma sotkee jatkuvasti läppärin toimintaa, l


    • origin user

      Tuosta myheritage ohjelmasta, olen paljon kuluttanut aikaani laittamalla tarkat selosteet lähteisiin ja muistiinpanoihin. Kun jouduin asentamaan ohjelman kokonaan uudelleen, se ei näytä enää muistiinpanotekstejä siten kuin ne on muistiin kirjoitettu. Kerran aiemmin korjasin asian asentamalla vanhemman version aluksi rinnalle, jossa tekstit näkyivät kuten ennenkin. Nytkin kokeilin samaa, mutta netti oli auki ja ohjelma päivitti automaattisesti itsensä tähän uuteen versioon eikä tekstit tulleet näkyville. Nyt en keksi konstia miten näkisin muistiinpanoni ja se on laittanut tutkimukset hiukan jäihin, sen verran tärkeinä niitä pidän.

    • P'ska MyHeritage

      Mielestäni koko MyHeritage on oikea maanvaiva tietokoneellani, ponnahtaa omia aikojaan esille ja on vaikea saada pois herjaamasta olemmassa olostaan. Harmittaa, kun aukaiseen tietokoneen, niin jo kohta MyHeritage ponnahtaa vaivoiksi ja on valmiiksi sisään kirjautuneenakin. Arvelutta koko MyHeritage ja kaduttaa, kun tuli liityttyä ja imuroitua koneelle ohjelma. Liekö turvallinenkaan.
      En ole uskaltanut lisätä yhtään mitään tietoja suvustani sinne, mutta olen päässyt näkemään toisten valmiita sivuja, siitä on ollut kyllä apua.

      • mane77

        Olen tehnyt 67 markkerin testin,mielstäni olen sikälik tyytyväinen että on ollut enemmän iloa kuin jos olisi käyttänyt saman rahan johonkin muuhun,onhan tietysti siinä on monenlaista mutkikuuttakin ja hullunhällyä .Osaako kukaan sanoa mitä nuo mainostetut 111 markkerin testit tarkoittavat,mekäläisen enkku ei riitä,mitä lisäarvoa ja miten siitä saa,tarkentavatko ne ainoastaan jo tehtyjä testejä.


      • hablofani
        mane77 kirjoitti:

        Olen tehnyt 67 markkerin testin,mielstäni olen sikälik tyytyväinen että on ollut enemmän iloa kuin jos olisi käyttänyt saman rahan johonkin muuhun,onhan tietysti siinä on monenlaista mutkikuuttakin ja hullunhällyä .Osaako kukaan sanoa mitä nuo mainostetut 111 markkerin testit tarkoittavat,mekäläisen enkku ei riitä,mitä lisäarvoa ja miten siitä saa,tarkentavatko ne ainoastaan jo tehtyjä testejä.

        Tämä on tälläinen vähemmän vakava kommentti,sain tietää ennen joulua että Y dnaani on germaanista I-m253 ,jos oltaisiin 30 tai 40 lukua silloisen tieteellisen näkemyksen mukaan olisin yli-ihminen,olisin ollut onneni kukkuloilla kun saman päivän aikana oli firmassa ilmainen kinkkujakelu,ja odotti 3 viikon kesältä siirretty alkava loma,ja muutakin mukavaa.


      • faksi näksi
        hablofani kirjoitti:

        Tämä on tälläinen vähemmän vakava kommentti,sain tietää ennen joulua että Y dnaani on germaanista I-m253 ,jos oltaisiin 30 tai 40 lukua silloisen tieteellisen näkemyksen mukaan olisin yli-ihminen,olisin ollut onneni kukkuloilla kun saman päivän aikana oli firmassa ilmainen kinkkujakelu,ja odotti 3 viikon kesältä siirretty alkava loma,ja muutakin mukavaa.

        Miten tilataan ful genomis,en ole onnistunut rekistöröitymään.


      • Siirtyikin

        Miten tämän sukututkimuksen voi lopettaa ja irtisanoutua.Säännöissä olevalta sivulta en ko.kohtaa löytänyt.


      • helppoa_heinää

        Yksinkertaisesti, lopettamalla ko. sivuilla käynti.


      • Sukututkija

        Lopettaminen ei ole yksinkertaista. Lopetin tilini jo vuosia sitten ja poistin ko. ohjelman koneeltani, mutta sukutiedostoni ja sukupuuni elävät netissä omaa elämäänsä, koska ovat "imuroituina pääkallonpaikalle"; Smart Matchejä tulee ja menee . . . Netissä ollut sukusivustoni näkyy himmeänä MyHeritagessa enkä pääse tekemään sille mitään poistoja muusta puhumattakaan; sen verran selvää teksti kuitenkin on, että sitä pystyn kevyesti lukemaan ja havaitsemaan, että olen taas "hyväksynyt" jonkun Smart Matchin jollakin sukusivustolla, josta en ole tätä ennen kuullutkaan . . . .


      • poistuva
        Sukututkija kirjoitti:

        Lopettaminen ei ole yksinkertaista. Lopetin tilini jo vuosia sitten ja poistin ko. ohjelman koneeltani, mutta sukutiedostoni ja sukupuuni elävät netissä omaa elämäänsä, koska ovat "imuroituina pääkallonpaikalle"; Smart Matchejä tulee ja menee . . . Netissä ollut sukusivustoni näkyy himmeänä MyHeritagessa enkä pääse tekemään sille mitään poistoja muusta puhumattakaan; sen verran selvää teksti kuitenkin on, että sitä pystyn kevyesti lukemaan ja havaitsemaan, että olen taas "hyväksynyt" jonkun Smart Matchin jollakin sukusivustolla, josta en ole tätä ennen kuullutkaan . . . .

        Tämä oli hyvä tieto lopettamisesta. Olen ollut tietoinen siitä tietojen jäämisestä muistiin. Jotkin tiedot on ilmeisesti automaattisesti tullut sinne ja tietty - väärin.
        Olen kuitenkin aikonut lopettaa ko. tilauksen, koska hinta tuntuu nousevan huimaa vauhtia. Nyt jo yli 200 euroa! Aluksi se kokeiluversio on ilmainen ja sitten huomaa olevansa koukussa ja tilaavansa ohjelman.
        Kuinka se lopettaminen oikeasti tapahtuu?


      • turhaa-vinkumista

        Eiköhän tilaus lopu automaattisesti silloin kun luottokortti menee vanhaksi. Etkä mitenkään omista esi-isiäsi ja -äitejäsi, et voi heitä mitenkään kiistää.


      • Viestittäjä

        Käyttökelpoinen ohjelma


      • Anonyymi
        Siirtyikin kirjoitti:

        Miten tämän sukututkimuksen voi lopettaa ja irtisanoutua.Säännöissä olevalta sivulta en ko.kohtaa löytänyt.

        Kyllä siellä on irtisomissivukin, Olen sanoutunut irti ja alkanut uudestaa niin voi jatkaa siitä mihin on jäänyt


      • Anonyymi
        hablofani kirjoitti:

        Tämä on tälläinen vähemmän vakava kommentti,sain tietää ennen joulua että Y dnaani on germaanista I-m253 ,jos oltaisiin 30 tai 40 lukua silloisen tieteellisen näkemyksen mukaan olisin yli-ihminen,olisin ollut onneni kukkuloilla kun saman päivän aikana oli firmassa ilmainen kinkkujakelu,ja odotti 3 viikon kesältä siirretty alkava loma,ja muutakin mukavaa.

        Noloa
        Sun pitäisi osata ja olla ”haplofani

        Terv samahaploinen


      • Anonyymi
        turhaa-vinkumista kirjoitti:

        Eiköhän tilaus lopu automaattisesti silloin kun luottokortti menee vanhaksi. Etkä mitenkään omista esi-isiäsi ja -äitejäsi, et voi heitä mitenkään kiistää.

        Ei muuten lopu. Toistuva maksu ei poistu vaikka luottokortti suljettaisiin. Toistuva maksu on käytävä sulkemassa korttiyhtiön/ maksuyhtiön sivuilla... se joka näkyy tiliveloituksessa. PayPal:lla on suomenkielinen toistuvien maksujen katkaisu. Englanninkielisillä sivuilla on haettava kohta "Cancel Recurring Subscription" (tms). Useilla on tätä varten chat (keskustelu), jossa suhteellisen alkeellisella kielitaidolla saa laskutuksen katkeamaan. Maksujen laskutus katkeaa irtisanomishetkellä, mutta maksattomat laskut jäävät voimaan....


      • Anonyymi
        Siirtyikin kirjoitti:

        Miten tämän sukututkimuksen voi lopettaa ja irtisanoutua.Säännöissä olevalta sivulta en ko.kohtaa löytänyt.

        Kyllä se jossain , olen sanonut jatkon irti ja onnistui


      • Anonyymi

        Laita esto päälle, niin siilhän siit pääsee. Se on vain rahastuautomaatti joka putsaa tilinne.
        Pahimmillaan maksatte 300 euroa kuukaudessa ja sen ottavat tilitä halusitte tai ette.


      • Anonyymi
        helppoa_heinää kirjoitti:

        Yksinkertaisesti, lopettamalla ko. sivuilla käynti.

        siellä on ohjeet miten sen voi lopettaa, se ei lopu sillä, että ei käy sivulla. Jun vuosi täyttyy niin tilitänne napsahtaa 300 euroa, joten lukekaa ohjeet ja sanokaa sili irti. kohdasta tilit.


    • putte2604

      tämä liittyy mormoni-uskontoon. He kun haluavat selvittää ihmisten henkilöhistorioita.

      • Anonyymi

        Mormoonit ovat lisäksi CIA n agentteja , mutt mulle sama vaikka laskisivat persekarvanikin.


    • kuuskaks

      Hei! Minulle on jo pariin otteeseen soitettu Myheritage- sivuston tienoilta. Tänä sunnuntaiaamuna tuli puhelu kännykkäkellon näyttäessä aamuyhdeksää ( valtakunnan kellon siirto ei ollut vielä ehtinyt uuteen aikaan). Sunnuntaina kello kymmenen aikaa Suomessa 29.3.2015! Puhelimessa on hyvin miellyttävästi englantia puhuva naishenkilö, joka haluaa tarjota jotain em.sivustolta. Ensimmäisen puhelun kuuntelin aika pitkään, koska asiaa tuntui olevan, nyt pistin aamun puhelun pikaisesti poikki. Hän sanoi ottavansa uudelleen yhteyttä. Puhelinnumero, josta soitto tulee on 442035142095. Terv. sukupuuharrastaja.

    • EKa2102

      Otin kokeeksi Premium tason ja joitain matchesejä on tullut. Ja välittömästi tuli myös kehoitus siirtyä/päivittää lisämaksua vastaan Premium Plus tasoon. Mitä se tuo lisää? En ole päivittänyt. Ja kun jonkin henkilön lisään ja haluaisin sille lisää tietoja, esim. sisarusten/lasten/vanhempien nimiä tai synt.aikoja ja paikkoja, niin tulee ilmoitus Data-maksusta. MITÄ SE MAKSU TOISI TODELLA LISÄÄ ja onko se viimeinen maksu vai tuleeko senkin jälkeen vielä uusia maksuja ennenkuin sen haluamani tiedon saan? Onko kellään kokemusta tuosta DATA maksusta?

      • Tämä_tuli_selväksi

        Aivan varmasti tulee, älä missään tapauksessa maksa mitään!! Sivuston toimintaetiikka on täysin ala-arvoista.


    • Cuapo

      Pyrämiidihuijaus !!!!

      • tyhmyri

        Maanvaivalta tämä tuntuu. Liityin siihen joskus ja posteja sekä muistutuksia alkoi sataa. Sitten kai tein jotain, kun se tuntui katoavan, mutta nyt kesällä etään sukulaisen kehuista kävin taas sivuilla. Ajattelin, että Premium-tasosta voisi olla hyötyä ja otin sen, mutta en pääse kuitenkaan yhtään pitemmälle kuin ennenkään, Jos yritän vahvistaa joitain mätsäyksiä, kone vaan ilmoittaa, että täytyy olla Premium-taso.
        Kuitti minulla on maksusta, mutta en ole löytänyt paikkaa, josta kysellä asiaa. Sellaisen käsityksen sain, että olisinkin liittynyt johonkin toiseen perhesivustoon! Ei, jos asia ei ala selvitä, en kyllä jatka enkä vuosimaksuja maksa.


      • tiedoton

        Laitoin ilmaiseen kokeiluun sähköpostiosoitteeni , jota kadun ! Käyttöehtojen mukaan ilmaisen kokeilun voi peruuttaa milloin vain kokeilujakson aikana " the Omat ostokseni " sivulla , mutta sieltä en reittiä löydä . Taitaa olla todellinen giljotiini tämä MyHeritage . Kuka tuntee Israelin lain ? Kuka neuvoo , miten kokeilun voisi lopettaa ? Muuten on lasku tiedossa vuosittain .


      • Sukututkija

        Nämä eivät lähetä mitään laskuja, vaan veloittavat maksut suoraan tililtäsi!


      • 11yy
        Sukututkija kirjoitti:

        Nämä eivät lähetä mitään laskuja, vaan veloittavat maksut suoraan tililtäsi!

        Niin näkyvät tekevän. Minulla on Premium Plus taso ja sain juuri tänään 10.000 henkilöä sukupuuhun ja sitten lakkasikin "juuri sopivasti" synkronointikin toimimasta. Pitää tosiaan nyt lopettaa koko sukupuuhomma tämän yhtiön kautta, käypi turhan kalliiksi. Ja ei todellakaan mitään laskua tule, summa vaan peritään luottokortiltasi ja huomaat sen vasta sitten kun rahat on jo viety!


      • Valtisk
        Sukututkija kirjoitti:

        Nämä eivät lähetä mitään laskuja, vaan veloittavat maksut suoraan tililtäsi!

        Itse pyysin heiltä laskun sähköpostiini ja se tulikin. Sanoin ettei minulla ole luottokorttia
        Tarkoitus on jos yleensä teen yhtään mitään maksuja minnekkään. Niin maksan laskun rahalla en tililtäni.
        Minulla nyt ilmaisversio ja sukupuussani 4000 nimeä. Tietty sitä ei julkaista mutta omalla koneellani se on (kunnes kone kaatuu) varmuuskopion teen välillä koneelleni ja siitä siirrän sen irralliselle kovalevylle.
        Aiempi koneeni kaatu täysin (onneksi mulla kovalevyllä tiedot (ei tosin ihan kaikki mut siitä oli hyvä lähteä taas


      • Viestittäjä
        tyhmyri kirjoitti:

        Maanvaivalta tämä tuntuu. Liityin siihen joskus ja posteja sekä muistutuksia alkoi sataa. Sitten kai tein jotain, kun se tuntui katoavan, mutta nyt kesällä etään sukulaisen kehuista kävin taas sivuilla. Ajattelin, että Premium-tasosta voisi olla hyötyä ja otin sen, mutta en pääse kuitenkaan yhtään pitemmälle kuin ennenkään, Jos yritän vahvistaa joitain mätsäyksiä, kone vaan ilmoittaa, että täytyy olla Premium-taso.
        Kuitti minulla on maksusta, mutta en ole löytänyt paikkaa, josta kysellä asiaa. Sellaisen käsityksen sain, että olisinkin liittynyt johonkin toiseen perhesivustoon! Ei, jos asia ei ala selvitä, en kyllä jatka enkä vuosimaksuja maksa.

        Ohjemahan on maksullinen. Saat kirjoittaa määrätyn nimimäärän, muistaakseni 250 ja ilmaiseksi et pääsen kauemmaksi. Huomaanj että täällä kirjoittelevan tosi harrastelijat
        Olen harrastanut 20 vuotta


      • Anonyymi

        Niin on


    • rgrgtgt

      Ei kannata rekisteröityä. Maanvaiva. Rahanmenoa.

      • Hutkija

        Helppoa ja ilmaista, kunhan ei ota Premium-tasoa.


    • onkosinulla

      Minua harmittaa, että MyHeritage mainostaa palveluaan nimelläni. Seuraava teksti löytyi netistä. Tuossa X kirjaimien kohdalla oli etu- ja sukunimeni.

      "Olen tämän sivuston perustaja XXXXX XXXXX .
      Sivusto on luotu käyttäen MyHeritage:ia. Tämä hieno ohjelma tekee mahdolliseksi sen, että minunlaiseni henkilöt voivat tehdä oman perhesivuston, rakentaa sukupuun ja jakaa perhekuvia."

      • yugyg

        Ettei nimesi ole sattumalta "Matti Meikäläinen" ;)


      • Anonyymi

        Voit muuttaa Asetukset, Sivustotili, Kotisivu, Tervetulotoivotus tai etsiä asetuksista kohdan, ettei sivusi ole julkinen


    • Varokaa_tätä_sivustoa

      Katselin sivustoa ja avasin ilmaisen version. Seuraavana päivänä minulle soitti miellyttävä hyvää englantia puhuva herrasmies AFGANISTANIN numerosta. Ensin hän vakuutti minut kertomalla juuri järjestelmään tallentamiani henkilökohtaisia tietoja, kuten läheisteni toisia ja komanisia nimiä. Sitten hän alkoi tarjota hyvää tarjousta premium - jäsenyydestä 20 % alennuksella. Sitä ei kuulemma saa netistä lainkaan. Seuraavaksi hän alkoi kysellä luottokorttini tietoja puhelussa - joita en tietenkään antanut. Hän lupasi soittaa uudelleen ja jatkoi jankuttamista siitä, kuinka edullinen tarjous olisi.

      Puhelun jälkeen katosin sivustolle ja siellä oli miehen lupaaman 20 % alennuksen asemasta valmiiksi 25 % alennus.

      Kirjoitin sivustolle jonkun kriminaalin soittelevan heidän nimissään Aftanistanista ja yrittävän urkkia luottokorttini tietoja puhelimessa. Yllätykseni oli suuri, kun sivustolta vastattiin kyseessä oleen heidän edustajansa Ben, joka soittaa ip-puhelimen kautta ja siksi en (muka) voi nähdä, mistä hän soittaa. Täyttä paskaa. Puhelu tuli numerosta 93 1586159, joka kertoo puhelun tulleen Afganistanista.

      Lisäksi mies yritti kehua tarjousta sanomalla, että en joudu maksamaan palveluun tallentamieni tietojen VARMUUSKOPIOINNISTA PALVELUHINTAA kuukausittain, jos suostun tarjoukseen!!!

      En ole ikinä edes kuullut, että jossain pilvipalvelussa asiakas joutuisi maksamaan varmuuskopioinnista kuukausipalkkiota.
      '
      Valitettavasti sivusto vaikuttaa ERITTÄIN epäluotettavalta ja heiltä saamani tiedot tästä rikollisesta luottokortin urkintayrityksestä olivat pahasti ristiriitaisia valeita suuntaan ja toiseen!

      Tietoja järjestelmästä ei tietenkään voi poistaa. Kun ne sinne tallensit, olet heidän armoillaan!!

    • järkeä

      Itse rekisteröidyin sivustolle kolme vuotta sitten ja nyt kun siitä on tullut suomalainen versio, täydensin siihen 250 henkilöä äitini ja muutanan muun keräämää tietoa. Paljon olisi vielä kirjattavaa, mutta jo nyt on ilmaantunut 1500 uutta sukulaista. Toki joukossa myös virhe-ehdotuksia, mutta siellä ei olekaan ihmiset hakemassa niitä tietoja vaan tietokone tuo esille kaiken, mikä liippaa läheltä. Siksi on tärkeää tarkistaa ehdotetut tiedot, ettei ahneuksissaan haali itselleen "hienoja ameeriikan serkkuja".
      Itse huomasin, että aina kun tutustut niiden sivuilla oleviin hinnastoihin, he rekisteröivät kiinnostuksesi ja soittavat. Minulle on soitettu kerran Michiganista USA:sta ja kerran Lontoosta Englannista. He ovat oikein mukavia ja kohteliaita puhelinmyyjiä. Ihan erilaisia kuin nämä meidän suomalaiset lehtien tyrkyttäjät. Mitä tulee luottokorttitietoihin, niin kun kerroin heille, etten suostu luottokorttimaksuihin ja kysyin vaihtoehtoja selvisi, että heillä on käytössä myös PayPal. Eli jonkinlaista kuluttajaturvaa myös löytyy. Nuo luottokorttimaksut ovat muissa maissa vain niin arkipäivää ja niitä jaellaan vailla järjenhäivää. Eivät ole palvelussaan vielä tottuneet meihin tiukkapipoisiin suomalaisiin, jotka olemme tarkkoja rahoistamme.
      Itse en ole vielä liittynyt heidän maksullisiin palveluihin, mutta jokaisen sitä harkitsevan kannattaa lukea hyvin nuo säännöt. Siellä kun pitää itse pitää huoli, ettei määräaikainen tilaus muutu kestotilaukseksi. Mutta en uskoisi sen olevan yhtään sen vaikeampaa, kuin Kotivinkin tilauksesta eroon pääseminen.
      Mitä maksuihin tulee, niin eräässä suomalaisessa seurakunnassa on ainakin seuraavanlainen käytäntö ihmisten kastetietojen etsimisessä: 45€ jokaiselta haulta. Hakuaika 30min. Mikäli aikaa työhön kuluu enemmän, niin jokaiselta alkavalta tunnilta kuluu 30€. Maksimiaika taisi olla 8h. Mutta kuka kontrolloi sen, miten he ajan köyttävät ja onko heillä omatunto paikoillaan siinä kohtaa kun laskua kirjoittavat? Minun mielestäni tosi epäilyttävää...

    • Sulihanse

      Minusta tämä on ihan höpöhöpö juttu. Ei löytänyt minulle muita kuin norjalaisia ym. nimiä.

    • Sukunsa_tutkija

      Itse olen nyt pyöritellyt tuota pidemmän aikaa ja päässyt pitkälle. Maksut on menneet ihan hyvin (PremiumPlus). Ainoa häkellyksen aihe oli tosiaan tuo, että kun kävi katselemassa hinnastoja, tuli heti englanninkielinen soitto. No, en minä puhelimessa hoida näitä juttuja, joten se siitä. Mitä tulee itse tietojen oikeellisuuteen, niiden suhteen pitää toki olla tarkkana, koska osa ihmisistä "mätsää" kaiken mitä Heritage ehdottaa.

      • pistä_faxi.tilaa_taxi

        Mä tilasin tavaraa englannista parilla tyyssönillä, ja kyllä ne perään soittivat, vaikka lähetin sinne kuvia "faxilla" ajokorteista, sähkölaskuista ja pankkikortista etukäteen. Varmistussoitto, että homma ok...tavarat tuli myöhemmin. Toi faxihomma oli hankalinta, piti löytää nettipalvelu, joka lähettää pdf:n faxilla eteenpäin :D

        Aivan tyypillistä englantilaisen firman toimintaa.

        Jokainen Suomalainen nyt tänä päivänä luulisi osaavan englantia sen verran, että pärjää yhden puhelun verran...no? Vai missä ongelma.


      • Anonyymi
        pistä_faxi.tilaa_taxi kirjoitti:

        Mä tilasin tavaraa englannista parilla tyyssönillä, ja kyllä ne perään soittivat, vaikka lähetin sinne kuvia "faxilla" ajokorteista, sähkölaskuista ja pankkikortista etukäteen. Varmistussoitto, että homma ok...tavarat tuli myöhemmin. Toi faxihomma oli hankalinta, piti löytää nettipalvelu, joka lähettää pdf:n faxilla eteenpäin :D

        Aivan tyypillistä englantilaisen firman toimintaa.

        Jokainen Suomalainen nyt tänä päivänä luulisi osaavan englantia sen verran, että pärjää yhden puhelun verran...no? Vai missä ongelma.

        Kuolleilla rahastetaan ja ne geenitutkimukset on täyttä huijausta nekin. Sinne vaan laitetaan prosenttiosuuksia eri maiden geeneistä. Oikeasti , ne näkee missä ihmiset asuvat ja yhdistävät niitä, tuskin mitää labroja on edes olemassa. Näytteet menee saksaan ja toisessa paikassa lukee että Israelissa tehtäisiin. Kaikki suurta huijausta. Motti saisi tehdä siitä ohjelman.


    • Huuhaatutkimus

      Sukututkimus on tutkimusta kuten nimityskin sanoo. Siihen ei ole oikopolkua. Jos teet sukututkimuksen, pitää sinun tietää, mistä olet tiedot poiminut, onko se toisen käden tietoa, vai itse arkistoista etsitty.
      Sukututkimusta ei tehdä netistä. Netti on apuväline, se antaa vihjeitä, tietoja voi tarkentaa ja selvittää, mutta sukututkimus on tarkkuutta vaativaa työtä, salapoliisin intohimolla.
      Tutkitut tiedot ovat monta kertaa todella kalliisti hankittu, on pitänyt matkustaa, tilata sukuselvityksiä, istua tuntikausia arkistoissa, tutustua mitä moninaisimpiin lähteisiin. En voisi kuvitellakaan, että panisin johonkin nettisivustoon vuosien työni tulokset.
      Jos joskus surffaillessani näen tutun nimen, etsin tiedot omista taulukoistani tai tarkistan alkuperäisistä rippikirjoista. Niitä muuten on netissäkin mm. Digiarkistossa, ja niiden antamat tiedot tietenkin ovat käyttökelpoiset.
      Pitää esittää todella laajat todisteet, ennen kuin hyväksyisin MyHertige-sivuston.

    • käytin

      My heritage sivustoa ja täyttä faktaa tuli ja löysin kadoksissa ollutta sukuani.

    • Siinä on melko kattavat perustoiminnot ilmaiseksi. Lisätoimintoja saadakseen pitää maksaa Premium-maksu, joka tulee maksettavaksi vuosittain.
      Geni-sivusto on monipuolisempi ja pysyy maksuttomana koko ajan.
      Olen silti MyHeritagessa, koska en laiskuuttani jaksa perehtyä, miten satojen sukulaisten tiedot siirretään toiseen ohjelmaan.

      • Mummelii

        Apua.
        Kuka neuvoisi kun miulla herjaa että pitäisi maksaa uusi Premium-maksu kun eivät ole pystyneet suoraveloittamaan kun on vaihtunut luottokortti viime vuoden jälkeen. Nyt uhkaileevat etten pääse enää tietoihin jos en päivitä luottokorttitietoja.
        Mut mihin ne voi päivittää???


    • geenit.ne.jokaisella

      Aikalailla saman asian ajaa se ruotsalainen hevosgeenifoorumi, joka on ilmainen. Kannabiksen kasvattajat omia risteytyksiään jakavat siellä, eikä poliisi tiedä siitäkään mitään...LOL. Kukapa noita hevosista oikeasti tietää mitään? Voit kai sä ihmisen sukupuunkin siellä piirtää. Tai vaikka aku ankan...tosin se on jo tehty.

    • imeenaha

      Mä oon ruvennut keräämään tietoa WikiTreehen, Se on täysin ilmainen, mutta aika tarkasti vaativat että tiedot on tarkistettu omin pikku kätösin virallisista lähteistä, siksi projekti etenee aika hitaasti. Ja tarkoituksena tosissaan on kartoittaa "koko maailma" :) Hauska projekti. Siirrän My Heritagen matchejä sinne sitä mukaa kun ne varmistuu varmoiksi.

    • Käytännösäännnöstö

      Käytännösääntö velvoittaa ja sanoo että ei saa antaa esipolvitietoja israelilaisille. Älä anne

    • loputonvuoristorata

      Miten ihmeessä Myheritagesta voi tyhjentää Hylätyt kansion ja nollata roskakorin niin että ehdotukset tule esille uudestaan

    • PLUTTOOMIUN

      Jos haluat että maksu katkeaa niin ilmoita pankkiin että kuolettavat luottokorttisi ja tekevät uuden.

      • Anonyymi

        Siellä lukee, poista tili, niin se poistaa kaikki tietosi pankkitiedotkin. Sen jälkeen pankki ei voi antaa rahojasi.


    • blomsterpettynyt

      On todella tuttu tämä myHeritage. Kolme vuotta sitten en antanut pankkitunnuksiani heidän käyttöönsä vaan pyysin tilinumeron jonne voin maksaa. Ensimmäinen maksu onnistui hyvin,mutta kun tuli jatkomaksujen aika ja maksoin samalla tavalla heidän tililleen. Kas kummaa, heiltä ei löytynyt psnkista suoritustani vaan alkoi ns. karhuamissysteemi ja uhkailu ohjelman lopettamiseksi. Lähetin heille tiliote jäljennökset ksksi eri kertaa saamatta minkäänlaista vasstausta. Liki neljäkymmentä yhteydenottoa oli välillämme. Tuloksetta. Lopulta kun en suostunut antamaan tilitietojani enkä maksanut lisää heille ,poistivat he ohjelmani ilmoittaen että My Heritage Family Screen Saver on havainnut virheen ja tuote on suljettava. Vaikka lähetän virheraportin mitään ei tapahdu . Ohjelma on edelleen lukossa. Nyt Heritage kuitenkin ilmoitti että ohjelmani olis käytössä . Ei aukea. Olenkin nyt tekemässä vaihtoa toiseen ohjelmaan joka on hi nnaltaan puolet halvempi jasiinä on Suomenkieltä osaava tukiverkosto. En voi parhaalla tahdollanikaan suositella myHeritagea kenenkään käyttöön ja petettäväksi Ehkä syynä oli kohdallani se etten antanut tilinmerojani heidän vapaaseen käyttöönsa. Mikäli olet epäilevällä kannalla tekstini suhteen voit ottaa yhteyttä : [email protected]

      • sukututkija

        Kyllä minulla ainakin ohjelma toimii, ja voin lisätä sinne uusia tietoja. Toki jatkuvasti tulee kehoituksia vuosimaksusta, mutta en ole maksanut, koska en halua maksaa luottokortilla. Olen esittänyt, että lähettäisivät tilin, jonne maksan, mutta ei tunnu kelpaavan. Vielä ei ole tullut vastausta Dna. testistä, vaikka lähetin sen joulukuun lopussa. Tuli sen verran tietoa, että näyte oli tullut perille amerikkaan ja tutkimus alkanut


      • harrastelijatampereelta

        Hinnoittelu ja laskutus on pimeetä. Tilasin Premium paketin puolitoista vuotta sitten. aloitushinnat ovat alhaisia, mutta sitten nousee 235€/vuosi. Annoin luottokortin numeron. 2017 lopussa tuli laskuerittely sähköpostiin korttiveloituksesta. 2018 lopussa ei. Soittelin muka suomenkieliseen asiakaspalveluun. No englantia sieltä tuli. (Joinakin aikoina löytyy suomenkieleine puhelinpalvelu). Kritisoin sitä että jäsen ei näe palvelun hintaa sivustolta enää mitenkään. Ainoastaan surffaamalla anonyymisti pääsee sivulle jossa hinnoittelu/palvelutasot on selostettu. Laskuissa näkyy hinnat inman veroja (ALV tai VAT). Tämä on hyvin sekavaa/hämäävää!
        Puhelin palvelun ja sitä seurannut sähköpostittelua hoitaneen henkilön vastaukset olivat triviaaleja/naurettavia. DNA testipaketit ovat kulkeneet OK. Sivustolta löytyy kumminkin kohta josta oikeuden korttiveloituksiin voi poistaa, jolloin maksetun jakson jälkeen kustannuksia ei enää tule (toivottavasti).


    • Suomeksi

      I WANT TO CANCEL GENI JUST NOW! I can't pay the invoice. I can't call USA.
      Dear EVERYONE HELP ME!

      MyHeritage is very fine!
      But they invited me to prove GENI - gratis. Then I didn't notice that I should pay so much after two weeks! Now I've got the invoice and I want to make cancellation of GENI. But I don't know how!

      - GENI and MyHeritage - YOUR text: "You can downgrade or cancel at any time."

      - ME: I do want to cancel just now! I'm old and have not remembered that I should have contact you!

      - YOUR text: "If you wish to unsubscribe from future emails, or update your email preferences, please click here." - I've clicked, and got the answer:
      "This page is currently undergoing maintenance
      We'll be back very soon. Sorry for any inconvenience.
      Phone lines continue to be open during regular business hours.
      713-868-1438"

      - ME: Sic! And I don't want to unsubscribe e-mails ! Now - what should I do? I want to unsubscribe JUST NOW! I can't pay the invoice. I don't want to call! Help me!

      (ja sama suomeksi)

    • zoikkeli

      Tilasin dna-testin My Heritagelta ja maksoin tilisiirrolla ohjeen mukaan. Sitten alkoi tulla muistutuksia maksamattomasta testistä. Viitenumero on eri, kuin mitä ohjeessani neuvottiin. Ei ole tullut testiäkään.

    • TilasinMyös

      Tilasin MyHeritagen myös eikä se tullut. Sitten tilasin FTDNAn eikä sekään tullut. Tilasin myös seuraa eikä sekään tullut. Kaikki haluavat viitenumeroita ja ovat tyhjentäneet pankkitilini jo kolmasti.

    • Heritage66

      Ainakin DNA-testi on huiputusta. Sukuani on tutkittu pitkälle keskiajalle asti ja tiedän tarkalleen, mistä sukuni on lähtöisin. MyHeritagessa väittivät ihan muuta. Olen todella pettynyt testiin ja koen, että maksoin valheellisista vastauksista.
      Historian kirjoissa tiedetään, mistä Suomeen on aikoinaan virrannut asukkaita ja MyHeritagessa oletetaan, että näin on kaikkien kohdalla. Testi ei selvästikään perustu tutkittuun tietoon vaan olettamuksiin.

      • erikoinen_tapaus

        Onko täällä näitä mielenvikaisia useampiakin, vai yksi ja samako täällä kirjoittelee jatkuvasti? Ja mikä tässä sukututkimuspalstassa vetää erityisesti heitä puoleensa?


      • Anonyymi

        66 on trolli. Tai hän ei vaan ymmärrä että kirkonkirjat voivat valehdella. DNA testaus ei valehtele


    • MJHo

      Onko kenelläkään tietoa siitä, miten EU:n uusi tietosuoja-asetus on vaikuttanut MyHeritagen toimintaan? Tietosuojavaltuutetulle voi aina kannella, jos epäilee EU:n alueella toimivien verkkosivustojen toimivan jotenkin vilpillisesti.

    • Olen joskus vahingossa kirjautunut tuolle sivustolle. Sieltä alkoi tippua laskuja.Menivät pankkitilille minulle ilmoittamatta.Viimeksi lähti 140 euroa.Tietääkö joku kuinka noista pääsee eroon jos niin voisiko vastata.Tietenkin Tämä on omaa typeryyttä mutta silti

      • liian_paksua

        Oleppas höpöttelemättä!


    • Olet ilmeisesti tilannut MH:ltä Prenium-tilin. Käy pankissa vaihtamassa luottokorttisi, jottei enää vuoden 2019 maksua mene siitä.

      • järki.juttu

        Kyllä nämä jutut ovat vain trollailua, ei kukaan niin tyhmä ole että epähuomiossa tilaisi maksullisen palvelun, kun ilmainenkin riittää taiten käytettynä aivan hyvin.


    • Herätys

      CIA KERÄÄ NÄMÄ KAIKKI TEIDOT. Tämä on ainut syy miksi tätä DNA-näytteiden lähettämistä trokataan jokaisesta ovesta ja ikkunasta idiooteille.

      Suvun yksi idiootti lähettää näytteensä ja tämä on periaatteessa sama kun että sinä olisit sen itse lähettänyt, sukulaisten DNA on sen verta samanlainen.

      • nollayksilö

        Miksihän luulet CIA:n olevan kiinnostunut sinusta kaskenpolttajajien jälkeläisestä?


    • Israel-Israel-Israel

      MyHeritage on israelilainen.

      Tulin huijatuksi taas. Olen toistuvasti tullut huijatuksi MyHeritagen takia.

    • sukututkija

      My Heritagesta soitetaan jatkuvasti, että tilaa vuosi jäsenyys. En ole voinut tilata, koska maksaminen ei onnistu muutoin kuin luottokortilla ja sitä en halua käyttää. Olen esittänyt, että lähettäisivät laskun sähköpostin kautta, vaan ei näytä kelpaavan. Luottokortin tietoja en anna, sillä sehän on samaa kuin että kuka tahansa voisi laskuttaa mitä hyvänsä, kunhan pääsee luottokortin tietoihin käsiksi.
      Saahan sieltä paljon tietoa, mutta entäs sitten, kun yhä useampi kieltää henkilötietojensa julkaisemisen. Miten uusia tietoja voi saada, jos kukaan ei halua niitä tietojaan toisille luovuttaa. Lupaavat miljardeja uusia tietokantoja suvuista, mutta miten tosiaan jos kaikki alkavat kieltää omien suku tietojensa antamisen. Jo nyt on suurella osalla yksityinen sivusto, jonne ei pääse, vaikka kuinka maksaisi vuosimaksun.

      • Anonyymi

        Ymmärrä soittajia, ne toimivat provisopalkalla. Ethän halua toisen kuihtuvan nälkään!


      • Anonyymi

        Ei minulle ole koskaan soitettu vaikka ole pyörinyt useta vuosia


      • Anonyymi

        Voit maksaa luottokortilla, verkkomaksuna , Paypal.
        Paypalilla kannattaa maksaa taaloissa (pääsee halvemmalla), en antaisi luottokortin
        numeron automaattiseen vuoisttaiseen tilaamiseen, sekin on kantapään kautta
        opittu. Sekin kortti piti sanoa irti ja hankkia uuden.

        Toisaalta suomalaiset ovat lyöneet koko sukututkimukssen läskiksi nk. tavallisesti,
        lähtee kääntämään alkuperäiset nimet jotka olivat ruotsinkielisiä.
        Tulee helposti tupla määrä ihmisiä tämän takia. On tiedettävä esim.
        että Henrik tai Henric on Heikki, Heikinpoika on Henriksson, Mats =Matti,
        Mattson on Matinpoika jne. Koko homma menee sekaisin ja tekee kaiken vähän
        jumalatoman vaikeaksi.

        Tyhmä suomenkielinen kansa, se on ihan sama mikä se on niinaina pitää kääntää
        suomeksi, ehkä sen takia ettei osaa mitään muuta kieltä.

        Elokuva Mary Poppins sekin on Maija Poppanen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voit maksaa luottokortilla, verkkomaksuna , Paypal.
        Paypalilla kannattaa maksaa taaloissa (pääsee halvemmalla), en antaisi luottokortin
        numeron automaattiseen vuoisttaiseen tilaamiseen, sekin on kantapään kautta
        opittu. Sekin kortti piti sanoa irti ja hankkia uuden.

        Toisaalta suomalaiset ovat lyöneet koko sukututkimukssen läskiksi nk. tavallisesti,
        lähtee kääntämään alkuperäiset nimet jotka olivat ruotsinkielisiä.
        Tulee helposti tupla määrä ihmisiä tämän takia. On tiedettävä esim.
        että Henrik tai Henric on Heikki, Heikinpoika on Henriksson, Mats =Matti,
        Mattson on Matinpoika jne. Koko homma menee sekaisin ja tekee kaiken vähän
        jumalatoman vaikeaksi.

        Tyhmä suomenkielinen kansa, se on ihan sama mikä se on niinaina pitää kääntää
        suomeksi, ehkä sen takia ettei osaa mitään muuta kieltä.

        Elokuva Mary Poppins sekin on Maija Poppanen.

        Voi sinua yksinkertaista. Luuletko että ne kutsuivat toisiaan Henriciksi tai Elisabethiks tai Matsiksii? No ei suinkaan vaan pappi ne sinne kirkonkirjoihin ruotsiksi tai joskus saksaksi kirjasi. Suomentaminen on palvelus edellisille sukupolville.


    • Anonyymi

      Tietääkö ken, kuinka MyHeritageen vaihdetaan uusi puhelinnumero?

      • Anonyymi

        Antaako joku tosiaan tuollaisiin puhelinnumeronsa??????????????????????????


    • Anonyymi

      Israelilla ei ole tiedonjakosopimusta Suomen kanssa ja Myheritage on israelilainen. Tietojen luovutus Myheritageen on poliisiasia.

      • Anonyymi

        Kaikki, mitä kirjoitetaan Internettiin, on tietojen luovuttamista EU:n ulkopuolelle - maittten välisiä sopimuksia asiasta ei ole. EU:n yleinen tietosuoja-asetus (GDPR) koskee myös firmoja, jotka toimivat EU-maissa. Mutta kuolleilla henkilöillä ei ole tietosuojaa. Säädökset koskevat vain elävien henkilöitten tietoja. Jos eläviä sukulaisiaan kirjaa / rekisteröi jonnekin, heiltä pitää pyytää siihen lupa. Ja miksi kirjatakaan heitä?


    • Anonyymi

      Suomella ei ole KPRD-sopimusta Israelin koneiston kanssa. Siksi Muyheritageen liitytminen on poliisiasia.

      Olet vankilassa kohta jos menet lankaan.

    • Anonyymi

      Muistakaa ihmiset yksityisyyden suoja!
      Ensin sinä maksat, että annat oman DNA näyttesi ja sitten viellä onnessas täytät sukupuuta verkkoon, kaikkien nähtäville ja
      kirjoitat onnessas kaikkien muidenkin nimet,
      JOTKA EIVÄT HALUA TULLA NÖHDYKSI JA LÖYDETYKSI.

      miten paljon pahaa sivulliset voivat aiheuttaa.

      Relatkaa ...mikä ihmeen julkisuuden tarve ihmisillä on?

      Jos löydän nimeni niiltä sivuilta, tulen tekemään kamalia, sen kirjaajan jäljittämiseksi.

      • Anonyymi

        Ei kaikkien suvuissa ole sellaisia rikollisia tai muuta vastaavaa, että pitäisi pysyä näkymättömissä...
        Useimmat suvut kyllä kestää päivänvalon.


    • Anonyymi

      myheritage on israelilalinen ohjelma

    • Anonyymi

      Olen käyttänyt mainittua sivustoa ja siellä on minulla yli 10 000 nimeä, On apua sukututkimuksessa, mutta älä luota sokeasti vaan takista virallisista lähteistä, On sellaisia sukututkijoita jotka nkirjoittavat olettamuksia ja vääriä sukunimiä

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Myheritage on israelialinen

    • Anonyymi

      Minusta oikein hyvät sivut.

    • Anonyymi

      Myheitage on irsaelialienn

    • Anonyymi

      Säilyykö maksetut löydöt sen jälkeen sukupuusaa, kun lopettaa maksullisen version käytön?
      Ajatus olisi vuoden maksukauden aikana kasvattaa sukupuuta maksullisella versiolla ja sitten lopettaa maksaminen.

      • Anonyymi

        Lataa netistä ao firman omalla koneella oleva Family Tree Builder, synkronisoi nettipuusi sisältö sinne ja käytä sitä - muista ottaa välillä sen sisältö kovalevylle talteen. Siirry myös Genin käyttäjäksi, ilmaisversiolla pärjää.


    • Anonyymi

      Älkää käyttäkö myheritage sivustoa.

    • Anonyymi

      Onko Kallentalo käyny.

    • Anonyymi

      MyHerige geenitutkimus on suurta huijausta. Kokoajan halutaan lisää rahaa ja jos ei maksa, niin suljetaan hakusivut. Oikeesti , sinne antaa tietoja suvuista vain toiset ihmiset, ei ollenkaan ne jotka toimistossa istuvat. Ainoa kieli jota siellä ei osata on suomen kieli. Ensin tulee sähköpostiin , Rakas se ja se ja jos valittaa, niin tulee katsokaa ohjeista sieltä ja sieltä.

    • Anonyymi

      Mitä auneistoa tämä koskee?

    • Anonyymi

      Kannattaa käyttää vain ja ainoastaan suomalaista sukututkimusohjelmaa. Muuten tiedot näkyvät ulkomaille.

    • Anonyymi

      Joku rotu tarvitsaan

    • Anonyymi

      Ulukomaisia suuohjelmia ei tarvi. Käyttäkää suomalaista

    • Anonyymi

      Mitä vitun suuohjelmia? Opettele kirjoittamaan tai painu vittuun! Voi vitun vittu! Vitun vitun vittu!

    • Anonyymi

      Suomen ja Iraelilla ei ole tietojenvaihtosopimusta

    Ketjusta on poistettu 28 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2854
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      531
      2696
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1875
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1857
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1758
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1689
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1342
    8. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      61
      1149
    9. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      89
      1135
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1112
    Aihe