onks se näkökenttä koko tuulilasi vai miten nmääritellään?
mites nää tulilasihalkemat (sivureuna täs) on teillä menny läpi?
20
323
Vastaukset
- joppari
Trafin tulkinta: Näkökenttä on se alue, jossa tuulilasin pyyhkijät liikkuu.
Riippuu kuitenkin hyvin paljon katsastusasemasta ja yksittäisestä
katsastajasta, miten puuttuu. Jobbareiden suosimat asemat puuttuvat
vähiten.
Haettaessa näitä asemia, voi kiinnittää huomiota, miten mainostaa
toimintaansa. Tattarisuon Katsastus mainosti aikanaan "turhista ei niuhoteta".
Ei mainosta enää, kun sai riittävästi hankaluuksia. Nykyisin avainsanoja ovat
"asiallista katsastusta", "laatukatsastus", "helppokatsastus", "asiakkaiden
tarpeet huomioiva katsastus" ja "ykköskatsastus". - katsur
no näkökenttä löytyy pykälistä ja e-säänöistä ja trafi ei ohjeista mistään pyykimien pyyhintä alueista.
hyvä sääntö voisi olla kymmenen senttiä ylhäällä ja alhaalla, seitsemän senttiä sivuilla ja jos oiken kalteva lasi niin ylä ja ala mittoihin vähän hyvää.
jos halkeama pitempi niin katsastajan tulkinnassa. ja virheellisen päätöksen puolelle menee...- Hans K
Mistä pykälästä tai e-säännöstä löytyy näkökenttä?
- villegallet
Sääntö 125
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2010:200:0038:0062:FI:PDF- Hans K
Totta on. Sääntö 125 määrittää kuljettajan etunäkökentän. Pitää sisällään
miltei koko tuulilasin. Yläreuna sisätaustapeilin tasolla ei enää näyttäisi siihen
kuuluvan. Eikä alareuna, joka peilaantuu konepeltiin. Vänkärin puolellla keskellä
olevat halkeamat kuuluvat siihen ehdottomasti.
Trafin tulkinta (ei ohje) näyttäisi suunnilleen natsaavan, kun puhutaan alueesta,
johon lasinpyyhkijät osuu.
Jos sääntöä sovelletaan sellaisenaan, pitäisi tuulilaseista antaa paljon enemmän
korjauskehotuksia, kuin nykykatsastus tekee. Olisiko kenenkään etu? - en kahlaa läp jokasa
sit vielä sivu tosta koska etunäkökenttää saati näkökenttää sanaa ei löydy.
- Hans V
Hans K kirjoitti:
Totta on. Sääntö 125 määrittää kuljettajan etunäkökentän. Pitää sisällään
miltei koko tuulilasin. Yläreuna sisätaustapeilin tasolla ei enää näyttäisi siihen
kuuluvan. Eikä alareuna, joka peilaantuu konepeltiin. Vänkärin puolellla keskellä
olevat halkeamat kuuluvat siihen ehdottomasti.
Trafin tulkinta (ei ohje) näyttäisi suunnilleen natsaavan, kun puhutaan alueesta,
johon lasinpyyhkijät osuu.
Jos sääntöä sovelletaan sellaisenaan, pitäisi tuulilaseista antaa paljon enemmän
korjauskehotuksia, kuin nykykatsastus tekee. Olisiko kenenkään etu?Olen yli 190 cm pitkä ja pää hipoo auton kattoa. Katsastusmies oli niin lyhyt, että näki vain kurkottamalla ratin yli. Halkeama tuulilasissa oli aivan alareunassa pyyhkiöiden alapuolella, oli kuulemma näkökentässä.
- gggssh23
juu lasikauppiaiden etu olisi, ehkä pientä kevennystä tylkintaan voisi olla tarpeen ja oiken naarmuiset lasit tarkemapaan syyniin. niistä enemmän haittaa kun syksyn pimeys ja sateet tulee.
- kallekatsuri
Eiköhän se ilta-aurinko ole pahin mahdollinen kuluneelle lasille
- haloo, mitä nyt taas
" Eiköhän se ilta-aurinko ole pahin mahdollinen kuluneelle lasille "
Tai aamu, ja lisäksi pientä ylämäkeä kohti aurinkoa.
Itse olen kerran joutunut työntämään pään sivulasista ulos, kun ei yhtään nähnyt eteensä.
Joo, pahempi on naarmunen ja hiekan puhaltama lasi kun selkeä halkeama, jos muuten hyvä lasi.
Mutta tätä kulumista ei katsastuksessa syynätä, vaikka on todella vaarallinen jalakulkijoille ja muille tienkäyttäjille. - vsgsjsv
kyllä se naarmunen lasi löytyy arvosteluperusteista, kynnnys sen kirjaamineen on aika korkea.
pitäisi tietysti laittaa ylös jos aihetta on..- Katsur1111
Mitenniin kulumista ei syynätä tai kynnys kirjaamiseen on korkea?
Kuluminen ja naarmuuisuus on selkeitä arvosteluperusteita ja niitä merketaan viikottain tai vähintään huomautetaan suullisesti alkavasta kulumasta. Useimmilla kuskeilla huono lasi on hyvin tiedossa kun asian ottaa puheeksi ja suunnitelmia vaihtamiseen on ollut mielessä.
- ldmxl
perustuu mututuntumaan, eli kun korjaus kehoituksia lukee niin harvoin on kulunut lasi laitettu ylös.
tietysti vanhaan autoon jossa kulunut muuten ehjä lasi niin harva katsastaja sen otteelle laittaa vaikka pitäsi.
lisäksi on ongelma ettei kaikkii vanhoihin autoihin laseja ole enään hyllytavarana, eli saaminen voi kestää ja maksaa maltaita.
toisaalta se ei perusteita muuta... - Katsur1111
No se on totta ...en muista itsekkään nähneeni otteella kulumista. Ehkä monissa autoissa missä on selkeästi kulunut lasi on muutakin hylättävää ja lasi tulee vaihdettua samalla.
- hvhvhjvjhj
näin on mutta yleensä se lasi jää kuitenkin korjaamatta kun on korjauskehoitus ja hyväksynnän saa vaikka vika korjaamatta, otteella oleva kehoitus siirtää korjausta mukavasti kuukauden tai sitten ajetaa valvonan pelko takaraivossa pidempään.
se myös kummastuttaa että jotkin asemat asiakspalvelun nimissä jättää selviä vikoja kirjaamatta, toisaalta tuntuu siinäkin olevan muutos tiukempaan suuntaan.
Toinen kumallisuus näin kaupanalan ihmisenä kummastuttaa . Katsastushinta, suljetuilla markkinoilla kilpaillaan hinnat niin alas ettei ketään pysty kannattavaan toimintaan.
Jos nopeasti laskee niin katsastusta ei pitäisi alle 50euron tehdä ja sekin vaatii mekoisen auto määrän. Tietysti jos autoja on jonoksi asti niin sitten eri asia ja tuotto revitään työntekijän selkänahasta.- jermulaine
Katsastajat eivät kirjaa pelkästään kuluneita laseja ylös SANAHARKAN välttämiseksi. Samoin muutkin tulkinnanvaraiset ja rajatapaukset arvostellaan asiakkaan hyväksi. Kuka nyt kertakaikkiaan viitsii joka päivä tapella jonkin pokan kanssa. Ollaan tyytyväisiä, kun häipyi eikä tule ainakaan vuoteen takaisin.
Ajelkoon tyytyväisenä sillä paskallaan.
- joka vuosi kyllä
pah mielellään vaikka joka vuosi nipottavat. sadepäivä eikä muita asiakkaita niin laskutampa sinua näin on käynyt.
- Ommpa kumma
Mikä on "laskutampa"
- kännykulttuuri ?
ompa tosi kumma kun ei ymmärrä normaalia suomenkielen sanaa. pitääkö opettaa kädestä pitäen? minä: laskutampa sinä: laskutatpa
- Kännykadoksissa
"kulttyyristä" vielä sen verran, että laskutanpa olisi oikea versio.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elämä valuu ohi ilman merkitystä
Olen 5-kymppinen korkeasti koulutettu hyvässä ja vaativassa työssä oleva mies. Erosin pitkästä parisuhteesta pari vuotta3235980Martina julkaisi romanttisia kuvia kihlajaisista
Ihana pari. Paljon onnea ja rakkautta heille 💞2761643Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin661526eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.1411512Gekkosessa hyvä juttu Sofian Dubai "töistä"
"Vielä tammikuussa Belórf lupaili aloittavansa jälleen verkkovalmennukset, mutta tämä projekti näyttää kuihtuneen kaikes1101436- 941355
En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1311252Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä611194- 421035
- 172948