AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

 /   /  /  /  /  / Focuksen tyyppiviat?

Kysely Suomi24:n ominaisuuksista

Vaikuta Suomi24:n tulevaisuuteen kertomalla minkälaisia ominaisuuksia Suomi24:ssä voisi olla.
Vastaa kyselyyn »

Focuksen tyyppiviat?

41 Vastausta 30 171 Lukukertaa
Eli onko semmosia? Oon katellu tommosta 150tonnia ajettua diesel Focusta viistoperällä, työmatka-ajoon... kuulin kerran mainittavan että joku pyörien napa-akseli vai mikä ihme se nyt olikaan (no siellä renkaiden suunnalla kummiski), ei olis kauheen kestävä...

Mikä on noiden Focusten laatu yleensäkkin? Itselläni on nyt Fiat Brava, ja voi hyvänen aika sentään... siitä ei auto paljoa huonone.. on kai joku maanantaipäivän malli, tai sitten mun fiude on vaan niin kiintynyt merkkihuollon setään, kun se on sinne koko ajan haluamassa...

Asiallisista vastauksista olisin erittäin kiitollinen, ei huvita tehdä toista vikaostosta ton italian ihmeen jälkeen...

Asia

selvinnee parhaiten lähimmässä Ford-liikkeessä.
Ei täällä kukaan osaa vastata asiallisesti.

Tai etsi täältä:
http://www.ford.fi/vaihtoautot.html

P.S. Ymmärrän yskäsi.

Focuksen tyyppiviat

Itselläni on Focus diesel -99, käytössä jo kohta neljä vuotta, eikä toistaiseksi vikoja ilmennyt. Ainut ärsyttävä seikka on joskus pakkasella keskuslukkojen paukuttelu auki-kiinni. Johtuu kuulemma vääräntyyppisestä rasvasta lukoissa, mutta vaikea saada pois purkamatta lukkoja. Huhuja tavallista lyhytaikaisemmista vetoakseleista, mutta ei omaa kokemusta moisesta (nyt 135 tkm). Tähän asti hyvä peli.

Vetoakselien suojakumit

Focuksen (ja Mondeon) yleisin ja tunnetuin tyyppivika on vuotavat vetoakselien suojakumit. Eli uudehkoissakin (alle 10 tkm ajetuissa) suojakumien alta pursuaa vaseliinit ulos. Tilalle kun pääsee hiekkaa ja muuta epäsopimatonta, niin vetoakselit menevät vaihtoon. Itselläni se tapahtui 4 vuoden ja 40 tkm:n kohdalla.
Toinen Focukselle ominainen tyyppivika löytyy myös etupäästä. Ns. koiranluut ja niiden pallonivelet ovat ainakin v.99 mallissa heikkoa kamaa ja rupeavat ajan myötä kolisemaan. Nämä vaihdettiin omaan Focukseeni 45 tkm:n kohdalla.

Muuten Focus on ihan kiva auto ja varsinkin 2,0 moottorilla melkoinen menopeli. Talvella tosin aika viileä ja kesällä kuuma, kun ei ole ilmastointia.

Ei enää ongelma!

Vetonivelten ennenaikaisen kulumisen estämiseksi on valmistajalla olemassa nykyisin toimiva lääke, josta mm. Tuulilasi on kirjoittanut (muistaakseni löytyy nettiversiostakin):

Ford (siis autotehdas) on toimittanut merkkihuolloilleen juuri tätä tarkoitusta varten liimaavaa tiivistekittiä, jolla vetonivelten suojakumien tiiviys varmistetaan liimaamalla kumin reuna kiinni metallipintaan.

Nykyisin tekevät tämän varmistustoimenpiteen määräaikaishuollossa. Kannattaa kysyä, onko omaan autoon tämä toimenpide tehty. Ja ellei ole, kannattaa pyytää tekemään. Näin liimattuja tiivisteitä ei ole tietojen mukaan pettänyt.

tack!

"Nykyisin tekevät tämän varmistustoimenpiteen määräaikaishuollossa. Kannattaa kysyä, onko omaan autoon tämä toimenpide tehty. Ja ellei ole, kannattaa pyytää tekemään. Näin liimattuja tiivisteitä ei ole tietojen mukaan pettänyt."

Jaaha, kiitoksia paljon! toi siteerattu kohtakin on varmaan semmonen juttu, että jos ei sitä erikseen ymmärrä kauppiaalta kysyä, niin ei se sitä kylää kerrokkaan:)

Nyt vaan ootellaan veronpalautuksia, niin saa auton vaihtoon:) toi fordi tuntuu edelleen sopivimmalta...

Focus -99

Minulla oli focus 11 vuotta. Ajoin 190000 km ja vetoniveliä ei tarvinnut vaihtaa.
Ensimmäisessä huollossa kerroin huoltomiehelle tästä tyyppi viasta. Hän vaihtoi muoviklemmareiden tilalle metalliset klemmarit ja vaseliiniä suojakumien sisään reippaasti, ei mitään ongelmia.
ja sitten ne koiranluut (kallistuksenvakaajat) ne vaihdettiin kaksi kertaa vuoden välein, kunnes tämä samainen vanhempi huoltomies oli vuorossa, hän sanoi ,että ford mondeon vakaajat käy Focukseen. Ajoin 150000 km eikä kolissut. Eli mitä opimme tästä: Huoltomiehen kokemus on kultaakin kalliimpi autoilijalle.
Huollon yhteydessä laitetaan vetoakselin sisäkumiin silikonia joka vähentää vaseliinin vuotamisen. Toimenpide kustantaa n.40€.

Vetoakselinsuojakumi

Omistan -00 Focus farmarin 1,6 siinä 70000 kohdalla oikean puoleisen vetoakselin kannatin laakeri akoi pitää ääntä joka korjattiin vetoakselin nivelten vaihdon yhteydessä osittain takuuna.Suojakumin vuotamisesta alkanut vaurio vetonivelissä. Ohjaustehostimen pumpun vuoto en tiedä onko kyseinen vuoto sitten tyyppi vika.

focuksen viat

Itse ajelin Focuksen diesel farkulla 150 tkm. Korjattiin koiranluut (vaihda Mondeon vastaavat, niin kestää), takapyörän laakeri ja vetonivel.
Muutoin toimi hienosti.
Samaa ei voi todellakaan sanoa nykyisestä C-maksista, jolla ajettu 17 tuhatta. Ja korjaamolla ollut puolen vuoden aikana jo yhteensä yli kuukauden. On meinaan sähkövikaa ja muuta kivaa...
onko kellään ollut focuksen mittariston kans ongelmia,kaikki varoitusvalot vilkkuu ja palaa miten sattuu ?
Tarkista maadoitusjohto jos hapettunut niin vika voi löytyä siitä, pistin uuden maajohdon akun miinusnavalta moottorin nostosilmukan alle jo loppui vilkkumiset siihen paikkaan.
Hei ! Itse ostin juuri -05 viistoperä Focuksen, juuri huollettu yms kaiken piti toimia täydellisesti, mutta päivä oston jälkeen minullakin rupesi kaikki valot mittaristossa vilkkumaan millon mitenkin ja mittariston viisarit pomppivat epänormaalisti. Auto käy kuitenkin normaalisti. Onko tuttu vika? Ja mitähän tälläiselle vialle voi tehdä ?
nää samat propleemat löytyy valitettavasti s-maxsistakin.
Vähän on aloituksesta aikaa mennyt mutta vastataan silti, kai näitä joku muukin selailee.

Ainakin diiselmallina pirun kestävä käyttöauto, omaani 150-250tkm välillä vaihdetut osat:

takaiskunvaimentimet, hehkutulpat, jarrupalat ja levyt.

Vetarit täristää hieman ylämäissä ja kovalla kuormalla vähän enemmänkin, mutta ei ole tärinä miksikään muuttunut 100tkm aikana, varmaan tehty tuo liimakorjaus aikanaan viimetingassa. ebberi ei ole koskaan toiminutkaan mutta en ole raaskinut korjata, talvella pahvinpalanen ajaa saman asian. Ilmastointi lopetti toimintansa siinä 220tkm paikkeilla, mutta mitäpä sitä vanhaan ruoskaan enää rahaa sijoittamaan. Jos auton arvo on 2ke ja pelkkä ilmastoinnin täyttö maksaa 5% auton hinnasta niin huhhuh Keskuslukko ei ole temppuillut vaikka monilla kuulemma tekee sitä

Eli jos hifistellä haluaisi saisi vaihdettua osia pirun paljon lisääkin.

Ovet ja luukut ruostuu saumoistansa, ja pirun kallis syöttöpumppuvika voi yllättää koska vaan, tee se itse mies selviää tosin siitäkin noin 300 eurolla.

Eli yhteenvetona tyytyväinen olen autoon ja tuo ruosteongelma on oikeastaan isoin miinus. Ajettavuus hyvä ja kulutus pieni (n.4.5-6l/100km)
esp system tyyppivika 2006-2007 malleissa ainakin.
Jes! -00 Focuksen kuukautta vanhana omistajana tässä kiertelen listauksia. .... Kuulostaa aika tutulta. Täristystä, keskuslukot. Nyt on vielä huomattu oston jälkeen et pissapojasta ei tule vettä, eikä kuulu mitään hurinaa pissapojan moottorista.

Käynnistettäessä on silloin tällöin tökkimistä ja pakoputkesta tulee vaaleaa savua.... AUTS! Tässä on mietitty, et onko suuttimissa jotain ajoitushäikkää vai kannentiivisteettä isompaa vikaa.
Taijat olla oikea fiasko. Pelle pirkko, ajaa foordilla.
3 vuotta vanhan Focuksen mittaristoon syttyi ESPn valo ja teksti "ESP SYSTEM FAULT" n. 40 tkm kohdalla. Ei mennyt ekasta katsastuksesta läpi tämän takia (!). Merkkiliikkeessä uusi hydrauliikkayksikkö (1 300 € + asennus, yht 1 600 €), sitten katsastus läpi.

Autossa ei ole muita vikoja ilmennyt tähän mennessä. On tosin meluisa ja epävakaa ajaa talvella, ainakin näin ex-saabistin mielestä.
eipä voi focusta kyllä suositella kesto ihmeenä,vikoja tulee riittämään.
Pauli 23.09.2009 21:01
Focus 1,6 -03 Ambiente. Vikana jatkunut käyntihäiriö;kone laskee kierrokset tyhjäkäynnillä todella alas ja kone alkaa täristämään silloin, samoin ajossa ilmenee nykimistä kun laskee kaasun pois ja tekee moottorijarrutusta. Viimeksi huollossa uusittiin moottorinohjausyksikön softan päivitys, mutta nyt sama ongelma jatkuu 4kk:n jälkeen.. Että kyllä osaa olla kummallinen auto tää Focus..paska mikä paska.tällästä kertoilee focus mies
Kaikenlaista remppaa on joutunut 3 vuotta auton omistajana tekemään. Rahaa on palanut 2,5- 3 tuhatta euroa huoltoon,auto maksoi saman verran. Jakopäänhihnan tosin vaihdatin ihan vapaaehtoisesti. Nyt viimeisimpänä hajosi tuuletusjärjestelmän ja tuulilasinpyyhkijöiden moottorit - osat jotain 500e ja 200-300e työt päälle.
SYTYTYSPUOLA VAIHDETTAVA JA SYTYTYSJOHDOT.SIINÄ KAIKKI
Mulla on takana 180 000 km ja alkuperäiset vetoakselit, kumit ja laakerit. Jarrulevyt ja -paloja vaihdettu. Huollot tehty ja viimeisimmässä vaihdettiin jakohihna yms. siihen liittyvä.

Vetoakselien kumit varmistettin jo uutena. Kitit vaihdettiin huollon yhteydessä eikä tarvinnut jäädä odottelemaan ruostumista.

Eipä ole murheita ollut.
ford focus 1.6 v 2000...tupakansytytin sulake palaa melkein heti vaihdoin jälkeen en tiedä mistä se johtuu???
mulla ajettu 1930000 alkuperäiset vetarit suojakumit jarrulevyt palat vaihdettu kerran ja iskarit esp venttiili. muuten toiminu hyvin.
mulla focus 1.8 TDCI 74KW 'OLLU pettymyksien auto, en kellekkään suosittele!!! Ostin 09/2011 mittarissa 314000 nyt 382000km viat heti alusta asti: kytkin ,vauhtipyörä,kampiakselin asentotunnistin antura,kampi ja nokkaakselin stefat, suuttimen venttiilit 4kpl tyyppivika,samalla syöttöpumppu vaihtoon ,nyt jarrut ei kunnolla toimi ihan kuin tehostin ei olis mukana ajopolttimoja palaa. Nhytkin tu tuu ettei tehot kunnolla tallella,vaikka remppaa tehty. Vääntö ihan olematon. Ym.
Harva yli 300 000km rullattu onkaan ihan priima enää. Tuossa kohtaa vaikuttaa pirusti miten edelliset on kohdellu ja huoltanu. Jos on ollu liiasri sikapoljenta-autona, niin ei tartte ihmetellä. Itsellä sääliksi käy niitä jotka erehtyy muuraman työkaverin vanhoihin liisareihin. Ei mitään väliä, huolletaan sitten kun vikavalot palaa, öljyt vaidatetaan kun paineenvalo vilkkuu, ja kytkin ei sääliä saa...
Minulla on focus 1.8 diesel 74 kw vm. -99 ajettu 265 000. Ostin auton käytettynä merkki liikkestä 05. Huolto kirja aivan nuhteeton. Autossa on ollut paljon vikoja ja ne on maksaneet ainakin sellaisen 3000 euroa. Eilen tuli vesi ulos ja karmeaa ääntä alkoi kuulua, ilmeisesti vesipumppu meni rikki. Mitähän tuon korjaus tulee maksamaan onko kenelläkään muulla käynyt näin ja mitä maksoi. En suosittele tuota auto merlkkiä ostamaan on ollut yksi harmin pesä koko focus.
focus 2000 farm 1.6 pako putken# vaimennus# kohdasta korjattu kuljetajan puolen sähk lukko talvella väh temppuilee vetarit toimii viime katsatukses kehoitetiin vaihtaan levvyt ja palat muutami pikku sisä valo hehkuja poksahtanu ajet reilu 230 000 sanoisi perus vioilla mennään
2009 Focus ajettu 100000km ei pienintään vikaa !!!
Farmari Focus 2008 facelift malli 1.8 tdci.
Ostin auton 2010 ja mittarissa 60.000 silloin.

Nyt on mittarissa 120.000 ja vikoja on ollut valitettavan paljon.
Tietysti osa on ollut ihan kulutustavaraa mitä on pitänyt vaihtaa, mutta kuitenkin.
-akku ja laturi
-renkaiden laakerit
-jarrupalat
-ilmastointi kahteen kertaan korjattu
-lauhdutin vaihdettu
-hehkut 3 pimeenä
-polttoainesuodatin tukoksia
-polttimoita käräytellyt
-sadetunnistin lopetti toiminnan (en vaivaudu korjaan) maksaa liikaa
-apulaitehihna kahdesti

-Ruostuva peräluukku harmittaa. koko matkalla takana oleva kromilista ihan ruosteen ympäröimä sekä alkavia kohtia muutenkin luukussa.
muualla autossa ei ruostetta ole.

Harmittavan paljon ollut pientävikaa ja on mun eka fordi.
Toisaalta enpä tiedä mikä olisi seuraava merkki kun tuntuu että kaikkia haukutaan tasapuolisesti.
kuitenkin kovasti volkkari kiinnostaisi.
Heh...juupa Juu...volkkarissa ei olekaan enään pelkkää pikku vikaa!!
Em.lisäksi maksella saa usein joko vaihdelaatikko tai moottoriremontin!!

-99passatti oli vielä hyvä, mutta paluuta ei ole. Ainakaan ennen kuin volsun laatu paranee!! Fordin laatu meni 2000luvun alussa heittämällä ohi ja varustelu samoin!
Toisaalta enpä tiedä mikä olisi seuraava merkki kun tuntuu että kaikkia haukutaan tasapuolisesti.
kuitenkin kovasti volkkari kiinnostaisi.

Tuossahan tuo em. haukkuminen tuli todistettua ylempänä )

Merkki kuin merkki uusissa tai uudehkoissa autoissa tuppaa vaan olevan valitettavan vikaherkkää.
Sähköä ja varusteita löytyy ja kilpailu on kovaa, liikaa rikkotuvia kalliita varusteita.
Kilpailulla on päästykin tähän pisteeseen että osat tuntuvat olevan kaikilla aika rihkamaa.

kaiholla muistelen autoja itselläni 90 luvulla kun vikoja ei ollut.
Eivät ne nyt nykypäivän ulkonäköä saavuttaneet, mutta olivat toimintavarmoja.
Eräskin laatikkomainen vectra oli kyllä auto jolla tuli ajeltua melkeinpä 200.000 kilsaa ja vikoja en kummoisia korjannut. öljyt vaihdoin ja bensaa laitoin tankkiin.
Toista on tänä päivänä -huokaus-
Fordilla on korin ruostummattomuustakuu 12 vuotta edellyttäen että jokaisen määräaikaishuollon yhteydessä on tehty koritarkkari ja koritarkastus on leimattu huoltokirjaan.
Foordissahan on Vikaa on vähän kaikki osat mitä on etu ja taka puskurin välissä.
mikähän mahtaa olla vikana ford focus 1999.jossa ohjauspyörä täristää yli 80km/h vauhdissa ja abs-merkkivalo syttyy? Voisko olla vetari tai kierot jarrulevyt?
Vai oliskos vain renkaiden tasapainoissa heittoo!!
FORD on romun kemiallinen merkki.
onko sähkö- ja käynnistys vikoja?
onko kelään ollut fokuksessa sellaista vikaa ku pane käyntiin aamulla se käynistyy mutta samuu hetken päästä ja tuntuu kuse ei sais poltto ainetta käynistyy kyllä pitkän startauksen jälkeennainen pohjoisesta
Oli vastaava vika diesel mondeossa. Korjaantui kun vaihdoin siihen polttoaine letkun.
 /   /  /  /  /  / Focuksen tyyppiviat?

Asiantuntijat

  • SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku



Lisää keskusteluja aiheesta

Tietoa mainosten kohdentamisesta