Jeesus on Jumalan poika

olemme vain ihmisiä

Jeesuksen asemasta on paljon kiistaa ja väittelyä. Toiset sanovat Jeesuksen olevan luotu, jotkut sanovat Jeesuksen olevan Isä ja jotkut kiistävät kokonaan Jeesuksen Jumaluuden. Raamattu opettaa selkeästi, että Jeesus on Jumala, mutta Jeesus ei ole kuitenkaan Isä. Jos haluat saada selville totuuden siitä mitä Raamattu opettaa Jeesuksesta, niin sinun tutkia kaikki kohdat, jotka opettavat siitä kuka Jeesus on. Näiden kaikkein kohtien tulee muodostaa sopusointuinen ristiriidaton kuvaus Jeesuksesta, eli jokaisen kohdan tulee pysyä samassa linjassa, eikä yksikään kohta saa mennä toisestansa kanssa ristiriitaan, vaan niiden tulee muodostaa yhtenäinen kokonaisuus.

Harhaoppi tai väärä oppi Jeesuksesta syntyy siten, että ihminen uskoo vain tietyt jakeet, jotka tuntuisivat sopivan tukemaan hänen näkemystään. Kohdat jotka ovat ristiriidassa hänen näkemyksensä kanssa hän sivuuttaa jatkuvasti ja pysyy vain niissä muutamissa kohdissa, joiden hän luulee tukevan hänen näkemystään. Siksi hän ei näe totuutta, vaan pysyy eksyksissä. Kun haluat ja uskallat tutkia tätä kysymystä kaikkien kohtien valossa, jotka opettavat kuka Jeesus on, niin silloin löydät ristiriidattoman opetuksen siitä kuka Jeesus on. Näet silloin, että Jeesus on Jumala, mutta ei Isä ja samalla Jumalan Poika.
1 Moos 1: 1 ¶ Alussa (be:resith) loi Jumala taivaan ja maan.

Kol 1:
12 ¶ kiittäen Isää, joka on tehnyt teidät soveliaiksi olemaan osalliset siitä perinnöstä, mikä pyhillä on valkeudessa,
13 häntä, joka on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan.
14 Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen,
15 ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen (prototokos) ennen kaikkea luomakuntaa.
16 Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,
17 ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.
18 Ja hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; hän, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen.
19 Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi
20 ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa.

Jotkut uskovat väärin, että Jumalan olisi luonut ensimmäiseksi Poikansa Jeesuksen. Raamatun opetuksen mukaan Jumala loi alussa taivaan ja maan. Hepreankielen sana resith tarkoittaa ensimmäiseksi ja aluksi. Raamattu opettaa Jumalan luoneen ensimmäiseksi taivaan ja maan. Jumala ei siis ole luonut ensimmäiseksi Poikaansa Jeesusta, vaan taivaat ja maan.

Raamatun opetuksen mukaan Herra Jeesus oli Isänsä kanssa luomassa taivaita ja maata. Isä loi Jeesuksen kanssa kaikki mitä on taivaissa, joka tarkoittaa enkeleitä ja kerubeja sekä avaruuden ja siellä olevat planeetat ja tähdistön. Isä loi Jeesuksen kanssa kaiken mitä on maan päällä.

Herra Jeesus Jumalan kuvana ja esikoisena ennen kaikkea luomakuntaa ei siis tarkoita, että Jumala olisi luonut Jeesuksen ensimmäisenä, vaan sitä että Herra Jeesus on ollut esillä Jumalan kuvana ennen kaikkea luomakuntaa, koska Herra Jeesus on ollut aina olemassa Isänsä kanssa. Edellä olevan ajatuksen Raamattu vahvistaa opettamalla, että Isä ja Poika ovat yhdessä ensimmäiseksi luoneet taivaat ja maan. Raamattu opettaa, että Herrassa Jeesuksessa on luotu kaikki mitä on taivaissa ja maan päällä, joten tämä Raamatun selkeä opetus sulkee pois sen mahdollisuuden, että Isä olisi luonut Poikansa ensimmäiseksi.

25

110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • totuus ei pala tules

      umala puhuu viimeisinä päivinä Poikansa kautta, Hänen Poikansa on Jeesus. Isä ja Poika loivat sen mikä on taivaissa ja maan päällä, eikä ilman Poikaa ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on. Jeesus on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen (prototokos) ennen kaikkea luomakuntaa. Kreikan kielen sana prototokos tulee sanoista protos - ensimmäinen ja tikto - synnyttää, tuoda esille. Kun tutkimme Jumalan sanan alkuperäistä ilmoitusta, niin Jumalan sanan valossa sana esikoinen (prototokos) Herraan Jeesukseen liitettynä tarkoittaa ensimmäiseksi esille tuotua ja ensimmäisenä esillä ollutta. Prototokos yhdistettynä Herraan Jeesukseen ei tarkoita, että Hän on ensimmäisenä syntynyt tai luotu ennen luomakuntaa, sillä Hän on Luoja Jumala yhdessä Isänsä kanssa.

      Jeesus oli olemassa ennen luomakuntaa ja Hän Isänsä kanssa loi luomakunnan, sen mikä on taivaissa ja maan päällä. Alussa Jumala loi taivaan ja maan, niinhän Raamattu aloittaa Jumalan ilmoituksen ihmiskunnalle. Jos kerran Jumala (Elohim) loi taivaan ja maan, niin silloinhan Pojan täytyy olla Jumala. Eihän Raamattu voi valehdella meille, kun Raamattu kertoo meille Isän ja Pojan luoneen taivaan ja maan ja ilmoittaa sen olleen Jumala, joka loi taivaan ja maan. Asia on silloin täysin selvä, eikä siihen ole vastaan sanomista. Raamattu ei puhu meille, että Isä loi Pojan, vaan Poika oli jo alussa olemassa. Poika loi Isänsä kanssa koko luomakunnan, taivaassa olevat enkelit ja kaiken mitä on maan päällä. Me joudumme tyytymään Raamatun ilmoitukseen ja olkaamme arkana tämän Raamatun sanan kanssa; Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika, 2 Joh 1:9. Se mitä Raamattu opettaa on tärkeää ja kuka menee yli kirjoitusten, Hänellä ei ole Jumalaa, mutta joka pysyy kirjoituksissa hänellä on sekä Isä ja Poika.

      http://www.kotipetripaavola.com/Jeesus_on_Jumala.html

      • ihmiset maailmasta

        Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta, on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa, Hebr 1:1-3

        kiittäen Isää, joka on tehnyt teidät soveliaiksi olemaan osalliset siitä perinnöstä, mikä pyhillä on valkeudessa, häntä, joka on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan. Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen, ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa. Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen, Kol 1:12-16

        Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on. Joh 1:1-3

        Kun kerran Jumala puhuu kaiken tänä päivänä Poikansa Jeesuksen kautta, niin katsotaan mitä Jeesus sanoo.

        Ja hän sanoi heille: "Te olette alhaalta, minä olen ylhäältä; te olette tästä maailmasta, minä en ole tästä maailmasta. Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne." Niin he sanoivat hänelle: "Kuka sinä olet?" Jeesus sanoi heille: "Juuri se, mitä minä puhunkin teille, Joh 8:23-25.


      • satuahanne
        ihmiset maailmasta kirjoitti:

        Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta, on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa, Hebr 1:1-3

        kiittäen Isää, joka on tehnyt teidät soveliaiksi olemaan osalliset siitä perinnöstä, mikä pyhillä on valkeudessa, häntä, joka on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan. Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen, ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa. Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen, Kol 1:12-16

        Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on. Joh 1:1-3

        Kun kerran Jumala puhuu kaiken tänä päivänä Poikansa Jeesuksen kautta, niin katsotaan mitä Jeesus sanoo.

        Ja hän sanoi heille: "Te olette alhaalta, minä olen ylhäältä; te olette tästä maailmasta, minä en ole tästä maailmasta. Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne." Niin he sanoivat hänelle: "Kuka sinä olet?" Jeesus sanoi heille: "Juuri se, mitä minä puhunkin teille, Joh 8:23-25.

        raamattua ei kauaa tarvitse lukea tajutakseen että jumala ei luonut ihmistä kuvakseen vaan ihminen loi jumalan kuvakseen; siksi tämä jumala on mustasukkainen, julma, narsistinen, moraaliton ja paha

        jumalat on vain satua :)


      • hyödytöntä
        satuahanne kirjoitti:

        raamattua ei kauaa tarvitse lukea tajutakseen että jumala ei luonut ihmistä kuvakseen vaan ihminen loi jumalan kuvakseen; siksi tämä jumala on mustasukkainen, julma, narsistinen, moraaliton ja paha

        jumalat on vain satua :)

        Mitä sillä on väliä kuka Jeesus oli ???
        Se on "menneen talven lumia". Jeesus oli todennäköisesti keinohedelmöityksen tai "naapurin miehen" tuote, jolloin oli saatu oikeat DNA t. sekä geenit häneen.
        Oliko Jeesus jumalan poika vai ei?? Se tosiaan ei merkitse mitään eikä hyödytä ketään.
        Yleensä koko uskonnosta vouhottamisen yleisellä tasolla saisi lailla kieltää, tyhjänpäiväisenä, mitään tuottamattomana, ihmisten harhaanjohtamisena, valheellisten lupausten toitottamisena sekä yhteiskuntaa taloudellisesti rasittavana tekijänä.


      • usko oma asia
        ihmiset maailmasta kirjoitti:

        Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta, on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa, Hebr 1:1-3

        kiittäen Isää, joka on tehnyt teidät soveliaiksi olemaan osalliset siitä perinnöstä, mikä pyhillä on valkeudessa, häntä, joka on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan. Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen, ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa. Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen, Kol 1:12-16

        Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on. Joh 1:1-3

        Kun kerran Jumala puhuu kaiken tänä päivänä Poikansa Jeesuksen kautta, niin katsotaan mitä Jeesus sanoo.

        Ja hän sanoi heille: "Te olette alhaalta, minä olen ylhäältä; te olette tästä maailmasta, minä en ole tästä maailmasta. Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne." Niin he sanoivat hänelle: "Kuka sinä olet?" Jeesus sanoi heille: "Juuri se, mitä minä puhunkin teille, Joh 8:23-25.

        Tämä oli jo kolmas kerta, jolloin Jeesus noustuaan kuolleista ilmestyi opetuslapsillensa.
        15. Kun he olivat einehtineet, sanoi Jeesus Simon Pietarille: "Simon, Johanneksen poika, rakastatko sinä minua enemmän kuin nämä?" Hän vastasi hänelle: "Rakastan, Herra; sinä tiedät, että olet minulle rakas". Hän sanoi hänelle: "Ruoki minun karitsoitani".
        16. Hän sanoi hänelle taas toistamiseen: "Simon, Johanneksen poika, rakastatko minua?" Hän vastasi hänelle: "Rakastan, Herra; sinä tiedät, että olet minulle rakas". Hän sanoi hänelle: "Kaitse minun lampaitani".
        17. Hän sanoi hänelle kolmannen kerran: "Simon, Johanneksen poika, olenko minä sinulle rakas?" Pietari tuli murheelliseksi siitä, että hän kolmannen kerran sanoi hänelle: "Olenko minä sinulle rakas?" ja vastasi hänelle: "Herra, sinä tiedät kaikki; sinä tiedät, että olet minulle rakas". Jeesus sanoi hänelle: "Ruoki minun lampaitani.
        18. Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: kun olit nuori, niin sinä vyötit itsesi ja kuljit, minne tahdoit; mutta kun vanhenet, niin sinä ojennat kätesi, ja sinut vyöttää toinen ja vie sinut, minne et tahdo."
        19. Mutta sen hän sanoi antaakseen tietää, minkäkaltaisella kuolemalla Pietari oli kirkastava Jumalaa. Ja tämän sanottuaan hän lausui hänelle: "Seuraa minua".
        20. Niin Pietari kääntyi ja näki sen opetuslapsen seuraavan, jota Jeesus rakasti ja joka myös oli aterioitaessa nojannut hänen rintaansa vasten ja sanonut: "Herra, kuka on sinun kavaltajasi?"
        21. Kun Pietari hänet näki, sanoi hän Jeesukselle: "Herra, kuinka sitten tämän käy?"
        Jeesus sanoi hänelle: "Jos minä tahtoisin, että hän jää tänne siihen asti, kunnes minä tulen,

        mitä se sinuun koskee? Seuraa sinä minua."

        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Joh.21.html


      • Näin kertoo talmud
        hyödytöntä kirjoitti:

        Mitä sillä on väliä kuka Jeesus oli ???
        Se on "menneen talven lumia". Jeesus oli todennäköisesti keinohedelmöityksen tai "naapurin miehen" tuote, jolloin oli saatu oikeat DNA t. sekä geenit häneen.
        Oliko Jeesus jumalan poika vai ei?? Se tosiaan ei merkitse mitään eikä hyödytä ketään.
        Yleensä koko uskonnosta vouhottamisen yleisellä tasolla saisi lailla kieltää, tyhjänpäiväisenä, mitään tuottamattomana, ihmisten harhaanjohtamisena, valheellisten lupausten toitottamisena sekä yhteiskuntaa taloudellisesti rasittavana tekijänä.

        Talmudin mukaan Jeesus oli roomalaisen sotilaan Panteran ja Marian avioton lapsi.


      • maija2
        satuahanne kirjoitti:

        raamattua ei kauaa tarvitse lukea tajutakseen että jumala ei luonut ihmistä kuvakseen vaan ihminen loi jumalan kuvakseen; siksi tämä jumala on mustasukkainen, julma, narsistinen, moraaliton ja paha

        jumalat on vain satua :)

        AIVAN TOTTA PUHUT. Raamattu oli sen ajan Dekkari, Uskonto on jonkinlainen seura leikki, jos siihen antautuu monet on jääneet "kou23kkuun"


    • 1213

      Niille, jotka haluavat pitäytyä Raamatun opissa muistuttaisin näistä kohdista:

      Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen, ja hän on [b]näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa. Sillä hänessä luotiin kaikki[/b], mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen, ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.
      Kirje kolossalaisille 1:14-16

      Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen. Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden. Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö, ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa. Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen.
      Joh. 14:10-14

      Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti,
      Kol. 2:9

      Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.
      Joh. 14:24

      Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ottaa vastaan sen, jonka minä lähetän, se ottaa vastaan minut; mutta joka ottaa vastaan minut, se ottaa vastaan hänet, joka on minut lähettänyt.
      Joh. 13:20

      Suosittelen olemaan uskollinen Jeesukselle.

      • satuahannevain

        5. Moos. 25:11 "Jos kaksi miestä tappelee keskenään ja alakynnessä olevan vaimo yrittää auttaa miestään tarttumalla tämän vastustajaa sukupuolielimistä, 12 naista ei saa sääliä, vaan hänen kätensä on lyötävä ranteesta poikki.

        kannattaa muistaa että palvoessasi raamatun jumalaa, palvot narsistista, pahaa, mortaaliton ja sadistista olentoa, jokä käski pistämään naiselta käden poikki jos hän koski pippeliin tai jos nainen ei vuotanut verta hääyönä hänet sai kivittää kuoliaaksi.

        ikuisen, ajattoman, viisaan jumalaolennon käskyjä vaiko paimentolaisten keksimää roskaa? sitä sopii miettiä? :D


      • pellet !!!!!!
        satuahannevain kirjoitti:

        5. Moos. 25:11 "Jos kaksi miestä tappelee keskenään ja alakynnessä olevan vaimo yrittää auttaa miestään tarttumalla tämän vastustajaa sukupuolielimistä, 12 naista ei saa sääliä, vaan hänen kätensä on lyötävä ranteesta poikki.

        kannattaa muistaa että palvoessasi raamatun jumalaa, palvot narsistista, pahaa, mortaaliton ja sadistista olentoa, jokä käski pistämään naiselta käden poikki jos hän koski pippeliin tai jos nainen ei vuotanut verta hääyönä hänet sai kivittää kuoliaaksi.

        ikuisen, ajattoman, viisaan jumalaolennon käskyjä vaiko paimentolaisten keksimää roskaa? sitä sopii miettiä? :D

        Kyllä taas näkee kuka ( 1213 ) ei ole lukenut muuta kuin joidenkin toisten kirjoittamia tulkintoja ja pitää niitä ehdottomasti oikeina, vailla pienintäkään epäilystä??????
        En ihmettele yhtään kun maailmassa riittää näitä tunnuslukunsa luovuttajia pilvin pimein, kun näitäkin höynäytettäviä riittää. Ovat näköjään totaalisesti vailla minkäänlaista omaa ajattelukykyä, täysin johdateltavissa.


      • tulee takaisin
        satuahannevain kirjoitti:

        5. Moos. 25:11 "Jos kaksi miestä tappelee keskenään ja alakynnessä olevan vaimo yrittää auttaa miestään tarttumalla tämän vastustajaa sukupuolielimistä, 12 naista ei saa sääliä, vaan hänen kätensä on lyötävä ranteesta poikki.

        kannattaa muistaa että palvoessasi raamatun jumalaa, palvot narsistista, pahaa, mortaaliton ja sadistista olentoa, jokä käski pistämään naiselta käden poikki jos hän koski pippeliin tai jos nainen ei vuotanut verta hääyönä hänet sai kivittää kuoliaaksi.

        ikuisen, ajattoman, viisaan jumalaolennon käskyjä vaiko paimentolaisten keksimää roskaa? sitä sopii miettiä? :D

        Edellisessä kertomuksessani kirjoitin, oi Teofilus, kaikesta, mitä Jeesus alkoi tehdä ja opettaa,
        2. hamaan siihen päivään asti, jona hänet otettiin ylös, sittenkun hän Pyhän Hengen kautta oli antanut käskynsä apostoleille, jotka hän oli valinnut,
        3. ja joille hän myös kärsimisensä jälkeen moninaisten epäämättömien todistusten kautta osoitti elävänsä, ilmestyen heille neljänkymmenen päivän aikana ja puhuen Jumalan valtakunnasta.
        4. Ja kun hän oli yhdessä heidän kanssansa, käski hän heitä ja sanoi: "Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan odottakaa Isältä sen lupauksen täyttymistä, jonka te olette minulta kuulleet.
        5. Sillä Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä, ei kauan näitten päivien jälkeen."
        6. Niin he ollessansa koolla kysyivät häneltä sanoen: "Herra, tälläkö ajalla sinä jälleen rakennat Israelille valtakunnan?"
        7. Hän sanoi heille: "Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut,
        8. vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".
        9. Kun hän oli tämän sanonut, kohotettiin hänet ylös heidän nähtensä, ja pilvi vei hänet pois heidän näkyvistään.
        10. Ja kun he katselivat taivaalle hänen mennessään, niin katso, heidän tykönänsä seisoi kaksi miestä valkeissa vaatteissa;
        ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle?

        Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."

        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Ap.t.1.html


    • Minulle on kylläkin jäänyt epäselväksi, miten Raamatusta muka selkeästi kävisi ilmi, että Jeesus on jumala. Päin vastoin, minusta siitä paistaa ilmi kertomus ihmisestä, josta pyritään tekemään jumala. Jeesushan ei itse koskaan väittänyt olevansa mikään jumala...

      Sama tietysti toisaalta tuo. Kirjahan se vain on.

      • Juudakselle kävi...!

        Ja niinä päivinä Pietari nousi veljien keskellä, kun oli väkeä koolla noin sata kaksikymmentä henkeä, ja sanoi:

        "Miehet, veljet, sen raamatunsanan piti käymän toteen, jonka Pyhä Henki on Daavidin suun kautta edeltä puhunut Juudaasta, joka rupesi niiden oppaaksi, jotka ottivat kiinni Jeesuksen.

        Sillä hän oli meidän joukkoomme luettu ja oli saanut osalleen tämän viran.

        Hän hankki itsellensä pellon väärintekonsa palkalla, ja hän suistui alas ja pakahtui keskeltä, niin että kaikki hänen sisälmyksensä valuivat ulos.

        Ja se tuli kaikkien Jerusalemin asukasten tietoon; ja niin sitä peltoa kutsutaan heidän kielellään Akeldamaksi, se on: Veripelloksi.

        Sillä psalmien kirjassa on kirjoitettuna: 'Tulkoon hänen talonsa autioksi, älköönkä siinä asukasta olko', ja: Ottakoon toinen hänen kaitsijatoimensa'.

        21. Niin pitää siis yhden niistä miehistä, jotka ovat vaeltaneet meidän kanssamme kaiken sen ajan, jona Herra Jeesus kävi sisälle ja ulos meidän tykönämme,
        22. Johanneksen kasteesta alkaen hamaan siihen päivään, jona hänet meiltä otettiin ylös, tuleman hänen ylösnousemisensa todistajaksi meidän kanssamme."
        23. Ja he asettivat ehdolle kaksi, Joosefin, jota kutsuttiin Barsabbaaksi, lisänimeltä Justukseksi, ja Mattiaan.
        24. Ja he rukoilivat ja sanoivat: "Herra, sinä, joka kaikkien sydämet tunnet, osoita, kummanko näistä kahdesta sinä olet valinnut
        25. ottamaan sen paikan tässä palveluksessa ja apostolinvirassa, josta Juudas vilpistyi pois, mennäkseen omaan paikkaansa".
        26. Ja he heittivät heistä arpaa, ja arpa lankesi Mattiaalle, ja hänet luettiin niiden yhdentoista kanssa apostolien joukkoon.


    • klpo

      "Joka Jumalan tykö tahtoo päästä, täytyy uskoa, että Jumala on!" Raamattu
      Jostain syystä siellä viimeisellä tumiolla on niitä vuohiakin. Vaikka pelastumiseen ei tarvite kuin uskoa Jeesukseen Kristukseen ja saa syntinsä anteeksi ilman rahaa ilman hintaa!
      Uuden Testamentin todistus:
      Jeesus käski julistaa Evankeliumia maailman loppuun asti


      Apostolien teot 17.luku
      30. Nämät eksytyksen ajat on tosin Jumala sallinut*, ja ilmoittaa nyt kaikille ihmisille joka paikassa, että he parannuksen tekisivät!(Uskoisivat Evankeliumin)
      31. Sillä hän Jumala on päivän säätänyt, jona hän on maan piirin tuomitseva vanhurskaudessa, sen miehen(jeesuksen) kautta, jonka hän on säätänyt*, ja jokaiselle ilmoittaa uskon, siinä että hän hänen(Jeesuksen) kuolleista herätt!".
      1.Johanneksen kirje 2.luku
      I. Minun lapsukaiseni! näitä minä teille kirjoitan, ettette syntiä tekisi. Ja jos joku syntiä tekee, niin meillä on edesvastaaja Isän tykönä, Jesus Kristus, joka vanhurskas on,
      2. Ja hän on sovinto meidän synteimme edestä, ei ainoastaan meidän, vaan myös kaiken maailman edestä.
      12. Rakkaat poikaseni, minä kirjoitan teille, että teille synnit anteeksi annetaan hänen Jeesuksen nimensä tähden."

      • turhanpuhujat

        Noi on kuule jo jälkeenjääneiden juttuja !!
        Nyt mennään jo diki-teknisessä ajassa, joten katsellaan vain eteenpäin, koska mennyttä ei saada onneksemme takaisin, varsinkaan sitä mitä yrität totena tuputtaa.
        Ei mitään hyötyä, pelkästään itkua sekä kärsimyksiä uskonto on maailmassa aiheuttanut, sekä aiheuttaa edelleen. Jos laki myös meillä sallisi p.skapuhujien eliminoimisen, olisin ensimmäinen vapaaehtoinen siinä siivousporukassa.


      • kertoi lopun ajoista
        turhanpuhujat kirjoitti:

        Noi on kuule jo jälkeenjääneiden juttuja !!
        Nyt mennään jo diki-teknisessä ajassa, joten katsellaan vain eteenpäin, koska mennyttä ei saada onneksemme takaisin, varsinkaan sitä mitä yrität totena tuputtaa.
        Ei mitään hyötyä, pelkästään itkua sekä kärsimyksiä uskonto on maailmassa aiheuttanut, sekä aiheuttaa edelleen. Jos laki myös meillä sallisi p.skapuhujien eliminoimisen, olisin ensimmäinen vapaaehtoinen siinä siivousporukassa.

        Ja kun helluntaipäivä oli tullut, olivat he kaikki yhdessä koolla.
        Ja tuli yhtäkkiä humaus taivaasta, niinkuin olisi käynyt väkevä tuulispää, ja täytti koko huoneen, jossa he istuivat.
        Ja he näkivät ikäänkuin tulisia kieliä, jotka jakaantuivat ja asettuivat heidän itsekunkin päälle.

        Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi.
        Ja Jerusalemissa asui juutalaisia, jumalaapelkääväisiä miehiä, kaikkinaisista kansoista, mitä taivaan alla on.

        Ja kun tämä ääni kuului, niin kokoontui paljon kansaa; ja he tulivat ymmälle, sillä kukin kuuli heidän puhuvan hänen omaa kieltänsä.

        Ja he hämmästyivät ja ihmettelivät sanoen: "Katso, eivätkö nämä kaikki, jotka puhuvat, ole galilealaisia?

        Kuinka me sitten kuulemme kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?
        Me parttilaiset ja meedialaiset ja eelamilaiset ja me, jotka asumme Mesopotamiassa, Juudeassa ja Kappadokiassa, Pontossa ja Aasiassa,
        Frygiassa ja Pamfyliassa, Egyptissä ja Kyrenen puoleisen Liibyan alueilla, ja täällä oleskelevat roomalaiset, juutalaiset ja käännynnäiset,
        kreetalaiset ja arabialaiset, me kuulemme kukin heidän puhuvan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja."

        Ja he olivat kaikki hämmästyksissään eivätkä tienneet, mitä ajatella, ja sanoivat toinen toisellensa: "Mitä tämä mahtaakaan olla?"

        Mutta toiset pilkkasivat heitä ja sanoivat: "He ovat täynnä makeata viiniä".

        Niin Pietari astui esiin niiden yhdentoista kanssa, korotti äänensä ja puhui heille: "Miehet, juutalaiset ja kaikki Jerusalemissa asuvaiset, olkoon tämä teille tiettävä, ja ottakaa minun sanani korviinne.
        Eivät nämä ole juovuksissa, niinkuin te luulette; sillä nyt on vasta kolmas hetki päivästä.

        Vaan tämä on se, mikä on sanottu profeetta Jooelin kautta:


        'Ja on tapahtuva viimeisinä päivinä, sanoo Jumala,

        että minä vuodatan Henkeni kaiken lihan päälle,

        ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, ja nuorukaisenne näkyjä näkevät, ja vanhuksenne unia uneksuvat.

        18. Ja myös palvelijaini ja palvelijattarieni päälle minä niinä päivinä vuodatan Henkeni, ja he ennustavat.

        Ja minä annan näkyä ihmeitä ylhäällä taivaalla ja merkkejä alhaalla maan päällä, verta ja tulta ja savupatsaita.

        20. Aurinko muuttuu pimeydeksi ja kuu vereksi, ennenkuin Herran päivä tulee, se suuri ja julkinen.

        Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'


    • erkkisiktis

      Jeesus on Jumala.

      • teot Jumalasta

        Ihmisestä syntynyt Jumalan Poika, ihmistä se ruumis jonka he ristiinnaulitsivat ristillä kun me ihmiset olemme pahoja...! Kuten tiedät kun ajattelet tätä yhteiskuntaa ja minkälaisia ihmiset ovat... Lopun ajat tulevat vielä, ja isot maat ovat jo riitoja aloitelleet Ukrainasta eikä se siihen tule loppumaan, ovatko rauhan ajat pian ohi...?


      • järkipäähän
        teot Jumalasta kirjoitti:

        Ihmisestä syntynyt Jumalan Poika, ihmistä se ruumis jonka he ristiinnaulitsivat ristillä kun me ihmiset olemme pahoja...! Kuten tiedät kun ajattelet tätä yhteiskuntaa ja minkälaisia ihmiset ovat... Lopun ajat tulevat vielä, ja isot maat ovat jo riitoja aloitelleet Ukrainasta eikä se siihen tule loppumaan, ovatko rauhan ajat pian ohi...?

        harmi kun yhdestäkään ihmisen keksimästä noin 500 000 eri jumalasta ja uskonnosta ei ole ensimmäistäkään todistetta.


      • VV Väinämöinen
        järkipäähän kirjoitti:

        harmi kun yhdestäkään ihmisen keksimästä noin 500 000 eri jumalasta ja uskonnosta ei ole ensimmäistäkään todistetta.

        Kyllä Tuonen Tytistä on, siitä todistaa Kalevalan 16. runo

        Vaka vanha Väinämöinen jo huhuta huikahutti
        tuossa Tuonelan joessa, Manalan alantehessa:
        "Tuo venettä, Tuonen tytti, lauttoa, Manalan lapsi,
        yli salmen saa'akseni, joen poikki päästäkseni!"

        Lyhykäinen Tuonen tytti, matala Manalan neiti,
        tuo oli poukkujen pesijä, räpähien räimyttäjä
        Tuonen mustassa joessa, Manalan alusve'essä.
        Sanan virkkoi, noin nimesi, itse lausui ja pakisi:
        "Vene täältä tuotanehe, kuni syy sanottanehe,
        mi sinun Manalle saattoi ilman tauin tappamatta,
        ottamatta oivan surman, muun surman musertamatta."

        Vaka vanha Väinämöinen sanan virkkoi, noin nimesi:
        "Tuoni minut tänne tuotti, Mana mailtani veteli."

        Lyhykäinen Tuonen tytti, matala Manalan neiti,
        tuonpa hän sanoiksi virkki: "Jopa keksin kielastajan!
        Kunp' on Tuoni tänne toisi, Mana mailta siirteleisi,
        Tuoni toisi tullessansa, Manalainen matkassansa
        Tuonen hattu hartioilla, Manan kintahat käessä.
        Sano totta, Väinämöinen: mi sinun Manalle saattoi?"

        Vaka vanha Väinämöinen jo tuossa sanoiksi virkki:
        "Rauta mun Manalle saattoi, teräs tempoi Tuonelahan."

        Lyhykäinen Tuonen tytti, matala Manalan neiti,
        sanan virkkoi, noin nimesi: "Tuosta tunnen kielastajan!
        Kun rauta Manalle saisi, teräs toisi Tuonelahan,
        verin vaattehet valuisi, hurmehen hurahteleisi.
        Sano totta, Väinämöinen, sano totta toinen kerta!"


    • Jeesus=Hinttari

      Jeesus Kristus Haista Vittu!!!

    • ettekö tajua

      Tänne pitäisi kirjoittaa aiheesta: yleistä uskonnoista. Tämä on yleistä kristinoskosta. Sille on oma toinen palsta.

    • Jeesus on hyvä

      ja ihmisen kannattaa pelastua hyvään valtakuntaansa. Hieno evankeliumi.

    • Usko ja uskonto ovat

      kielitieteessä hyvin läheisiä toisilleen ja Jeesus on uskon lähde ja yleistä sillä kaikki ihmisinä elämme Jumalassa ja Jeesus on elämä.

      • Aito elämä

        Älä anna Jeesuksen eksyttää todellisesta elävästä Jumalasta ja aidosta uskosta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      134
      1883
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe