neuvoja kaivataan

vaavitulossa

minulla on mieltäni painava ongelma,jossa toivoisin teidän auttavan.
olen raskaana viikoilla 16 1,ja asun miesystäväni kanssa yhdessä.Minä opiskelen,ja mieheni on tällä hetkellä työtön,joten rahaa meillä ei kovin paljoa ole.
ongelma on se,että miehelläni on jokin pakottava tarve lähteä viikonloppuisin juomaan ystäviensä kanssa,vaikka tuota rahaa ei oikei olisi sellaiseen,aina kun hän lähtee,kuulen samat sanat: käyn vaan parilla ja tuun aikasin kotiin.mutta ikinä se ei mene niin.kolmen neljän välillä sitten ryömitään hirveässä humalassa kotiin,ja vedetään herneet nenään,kun huomautan aiemmista lupauksista.näin käy JOKA KERTA. ymmärrän sen että mieheni haluaa rillutella vielä kun sitä on mahdollista tehdä,mutta olen alkanut miettimään sitä että onko hänestä ottamaan vastuuta vauvasta,ja tulevasta pienestä perheestämme,jos hän ei pidä lupauksiaan,ja käyttää vähätkin rahamme alkoholiin? olen tästä hänelle yrittänyt jutella,mutta siitä ei seuraa kuin suuttumista,mykkäkoulua ja lauseita kuten ''no voidaanhan me erota jos sä niin haluat'' ja ''sä saisit paljon paremman miehen jos sä vaan haluat''. olen hänelle sanonut että ei tämä homma näin voi jatkua,mutta hän ei ota sanojani tosissaan. auttakaa minua! mitä minun pitäisi tehdä :(

3

95

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lapsi etusijalle

      Jos asiat on nyt tuolla mallilla, ei se siitä muutu vauvan synnyttyäkään. Helpommalla pääset kun heität äijän pihalla. Sinun ei tarvi stressata noin paljoa ja se on tulevalle lapsellesi paljon parempi.

    • ertyuiioo

      Pakko kommentoida edellisen kirjoituksen johdosta...

      Mistä tiedät ettei kaikki voisi muuttua?

      Emme tunne miestä emmekä kirjoittakaa. Kukaan ei voi ennustaa miten käy.

      Toivon todellakin että ap mies ottaa itseään niskasta kiinni ja ymmärtää velvollisuuden omaan lastaan kohtaan. Sitä ei voi kukaan sanoa kuinka siinä käy. Vain aika näyttää sen.

      Ja sanon tämän siksi koska meille lapsi ilmoitti tulostaan ja mies oli juovuksissa joka ikinen vkonloppu. SIlloin ajattelin ettei tästä mitään tule. (Onneksi emme asuneet yhdessä silloin). Joskus mies sanonut ettei aio olla vkonloppuisin selvinpäin..koskaan.

      No,lapsi syntyi ja kuinkas kävikään. Baari ja ryyppääminen jäi. Muutettiin yhteen ja mies käy ainoastaan silloin ulkosalla jos on jonkun kaverin synttärit tai yms. Tänä vuonna on kerran käynyt ja tullut ajoissa kotiin. Meidän arkeen ei kuulu alkoholi (ei edes saunajuomana) ja niin vannoutunut viinan kuluttaja viettää aikaa perheensä kanssa. Parempaa isää enkä puolisoa voisi kuvitellakaan.

      Tällä hetkellä on toinen lapsi tulossa.

      Ap:lle paljon tsemppiä ja katsele mitä tulevaisuus tuo tullessaan. MIes voi muuttua kun lapsi tulee tai sitten ei. Aika sen näyttää. Ihminen voi muuttua jos vaan itse sitä haluaa. Jos mies ei halua lapsen tultua muuttua on sinun päätös miettiä jaksatko sitä vai et.

      • Kriisiä?

        Niinpä niin. Millainen miehesi oli ennen raskautta? Jos hän nyt raskauden aikana on vasta alkanut noin käyttäytyä voi kyse olla jokinlaisesta kriisistä. Silloin kun itse odotin ensimmäistä, myös minun mieheni käytös muuttui aluksi kummalliseksi bilettäjäksi. Tosin ei ihan joka viikonloppu mutta huomattavasti enemmän kuin ennen. Kaikki kuitenkin muuttui lapsen synnyttyä eikä nyt toisen kohdalla ole ollut enää samanlaista. Ehkäpä se on jokin vapauden menettämisen ja vastuun ottamisen pelkoa? Myös itse raskaana oleva puoliso voi vaikuttaa oudolta. Mies kun ei samalla lailla voi odottaa kuin nainen. Ei ole niin konkreettista eikä puolison mahassa oleva vauva tunnu omalta ennen kuin se syntyy ja on käsin kosketeltavissa sekä nähtävissä. Seuraisin sinuna tilannetta ja jos tilanne jatkuu samanlaisena syntymän jälkeenkin, sitten vasta lähtisin suhteesta. Vauvan hoito ei kyllä ryyppäävän isän kanssa onnistu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6183
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3966
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2349
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1920
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1383
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1306
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1040
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      986
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      951
    Aihe