Vähänlaisesti on kommentoitu uuden farkku-Civicin koeajoilla, ketkä käyneet palstalaisista? Eritoten kiinnostaisi Accordin omistajat vertailu, voisiko olla seuraajaksi. Tuulilasi ei meinannut löytää mitään positiivista, Autobild kohtalaisen positiivinen koeajojutussaan. Toki menen itsekin koeajolle jahka aikaa löytyy.
Joko Civic Tourer koeajettu
42
812
Vastaukset
- 3+2
Joo, ihmetyttää autolehtien lievästi nuiva suhtautuminen em. autoon.Varsinkin bensa konetta moitiskellaan tehottomuudesta, mitä se ei käytännössä ole.Itse tein perusteellisen koeajon, ihan toimiva kokonaisuus.Auto on ns. sporttisen oloinen mikä piristää arkea kivasti. Jos haetaan tilaautomaista korkeaa istumaasentoa, tää ei ole niitä varten.Auto omaa tietynlaisen tyylin, ei varmaan tule miellyttämään kaikkia.Luotettavuushan tässä pitäisi olla kunnossa, kehitetty hb. version pohjalta.Niin ja vielä on hyvä ajaa, kannattaa käydä itse koeajolla.
- 16+7
Bensakoneen ongelma on se että siitä puuttuu turbo. Moottori varmaan ihan hyvä mutta ei pärjää ahdetuille kilpailijoille. En ole koeajanut koska autonvaihto ei ole nyt ajankohtainen. Sedan mallia 1,8 automaatilla ja 5 ovista dieseliä on tullut testailtua. Teho on suhteellista ja riippuu mihin verrataan esi. 1,4 Turbo liikuttaa autoa paremmin kuin 2 litranen normikone.
- älä valehtele
Mulla on 1,8 sedan ja kyllä lähtee.. 1,4 turbot on vastaantulijoita, mopoja sen rinnalla!
- 8+5
älä valehtele kirjoitti:
Mulla on 1,8 sedan ja kyllä lähtee.. 1,4 turbot on vastaantulijoita, mopoja sen rinnalla!
Kannattaisi välillä kokeilla muitakin automerkkejä niin ei luule liikoja. Voihan se tuntua tehokkaalle kun kierrokset punaisella konetta huudattaa mutta ero on suuri kun 1500 kierroksella on puoltoista kertainen määrä vääntöä käytettävissä kuin mitä Civicin koneesta irtoaa. Se näkyy juuri siinä miten auto lähtee paikaltaa tai ohituksessa.
- kyllä lähtee honda.
8+5 kirjoitti:
Kannattaisi välillä kokeilla muitakin automerkkejä niin ei luule liikoja. Voihan se tuntua tehokkaalle kun kierrokset punaisella konetta huudattaa mutta ero on suuri kun 1500 kierroksella on puoltoista kertainen määrä vääntöä käytettävissä kuin mitä Civicin koneesta irtoaa. Se näkyy juuri siinä miten auto lähtee paikaltaa tai ohituksessa.
Sinulla on vain pää punan en. Ei tarvi hondaa huudattaa. Voimaa riittää joka alueella. Loistava moottoritekniikka. Puhun kokemuksesta, on, nimittäin honda itsellä. Sinä lökäpöksy vain kuvittelet!
- turbo rikkoo
Kannattaa muistaa, että pienet urbokoneet eivät kestä. VW:n TSI:t aivan kammottavia koneita. Toimivat vähän aikaa ja sitten hajoavat totaalisesti, siis oikeasti korjauskelvottomiksi. Se on aikamoista menoa nykyaikana firmalta, joka mielii suurimmaksi. Ei tule muuten onnistumaan. Toyotan ja Hondan moottorit ovat paljon parempia kuin volkkarin valmistamat.
- NyKyAcco
Koeajettu on 1.8 exe farkku-automaatti. On selkeästi pikkuauto nykyiseen Accoon verrattuna. Sisätilojen kapeus tuntuu oudolta, moottori huutaa kuuluvammin eikä silti tunnu kiihtyvän. 1.6 diesel manuaali tuntui miellyttävämmältä. Varmastikin hyvä ja persoonallinenkin vaihtoehto kokoluokassaan, mutta en Accoa tuohon vaihtaisi.
- Hengetön moottori
Kovia kierroksia vaativat moottorit ovat ihan ok moottoripyörissä. Autossa menee vain hermot kun alavääntöä ei ole. Tämäkin korimalli ehtii vielä saada turbot, koska ne ovat tulossa.
- älä houri
Kyllä löytyy alavääntöä.. Kutosella menee alle viittäkymppiä.. Miksi minä, omistaja ja sillä ajaja en koskaan huomaa väännön puutetta?
Kylläkin pikkuleluturboista puutuu alavääntö! - tuhmu mikä tuhku
Koeajolla huomasi välittömästi, että Hondan vapari on aivan kasaria ominaisuuksiltaan. Omassa 1.4 turbossa on alhalla ainakin tuplasti enemmän voimaa ja ajo vaivatonta. Civic on vaan aivan tuhku.
- 1.8 sport
tuhmu mikä tuhku kirjoitti:
Koeajolla huomasi välittömästi, että Hondan vapari on aivan kasaria ominaisuuksiltaan. Omassa 1.4 turbossa on alhalla ainakin tuplasti enemmän voimaa ja ajo vaivatonta. Civic on vaan aivan tuhku.
Kasari laitteissa oli usein kaasutinmoottori, eli eipä nyt liioitella.
- jäät sillä
tuhmu mikä tuhku kirjoitti:
Koeajolla huomasi välittömästi, että Hondan vapari on aivan kasaria ominaisuuksiltaan. Omassa 1.4 turbossa on alhalla ainakin tuplasti enemmän voimaa ja ajo vaivatonta. Civic on vaan aivan tuhku.
1,4 pelleturbolla, kuin seisomaan civikille.. On kokeiltu..
Vääntöä riittää alhaalta asti, mutta ei pikkuleluturbossa!
- nothonra
Ai ei vieläkään Honra oo saanu moottoria aina vaan huudatuskoneita jos meinaa jotain tapahtuvan itte en enää sekaannu ko tekeleeseen kerta riitti ja Tämä uus Pelle farkku on ihan kaameen näköinen kuten muutki pelle Honrat naurettavine kovamuovikaksoiskojelautoineen .
- toyota best
auton ostoa miettivä nyt ei autoa olenkaa
vaihtoehdot
Volvo V70
Seat ibiza
Honda civic torneur
honda jazz
toyota avensis farkku
vw passat farkku
mb sprinter
mb vito , kasten, se uusi jota ei ole vielä kuin bussina- moveon1
Just joo Että Mb sprintter tai Honda jazz samas taulukos ei taida oikein käyttötärkoitus olla selvillä??
- toy,,b
moveon1 kirjoitti:
Just joo Että Mb sprintter tai Honda jazz samas taulukos ei taida oikein käyttötärkoitus olla selvillä??
Onhan jazz tilava auto,myös ja seatin saa farkkuna myös ,jos et sitä ihmetellytkään.
Oikeassa olet kun en ole varma miten paljon sitä tilaa sitten tarvitsisin.
auto on pieni olipa se mese tai honda jos vertaa esim kotiin.
- Ajettu on
Ei synny kauppoja ennen kuin turbo tulee. 1.4 turboilla korvataan 2.2-2.5-litraiset vaparit. 1-litrainenkin turbo riittäisi korvaamaan nykyisen 1.8 Honda-vaparin. Silti vääntöä olisi enemmän.
- 11+14
Osaatteko ns. googlettaa, kokeillaan vaikka hakusanaksi:tsi ongelmat. Kertoo missä mennään,nuo pikkuturbot paperilla näyttää kivoilta,mutta ei ne kestä.Honda Civikin vaparilla ja siihen hyvin sopivalla vaihdelaatikolla, voi olettaa ajavansa tuon 200 t.km heittämällä ilman suurempia murheita. Ok. myönnetään ettei alavääntöä ole niin paljon kuin pikkuturboissa. Mutta ei sitä siellä tarvitsekaan olla henkilö autossa sen enempää.Käytännön tarpeisiin sitä on kuitenkin riittävästi. Ellei sitten tule tilanne että pystysuoraa seinää täytyisi lähteä nousemaan.Civic kulkee motarilla kuutosella , kolmen tonnin kierroksilla 120 km kone ei huuda ja vetää hyvin.Toki sitä pitää osata viedä ja vaihteistoa käyttää ripeämpään menoon.Jengiä on nyt hieman harhautettu noita alavääntö käyröjä näyttämällä,tietysti voi hajonneen tsin kanssa lohduttautua, kyllähän tää ainakin vääntää hyvin. No onneksi autoja on niin monenlaisia jokainen valitkoon mieleisensä. Tää oli nyt tässä, kesällä alla uusi Civic.
- mulla on
11+14 kirjoitti:
Osaatteko ns. googlettaa, kokeillaan vaikka hakusanaksi:tsi ongelmat. Kertoo missä mennään,nuo pikkuturbot paperilla näyttää kivoilta,mutta ei ne kestä.Honda Civikin vaparilla ja siihen hyvin sopivalla vaihdelaatikolla, voi olettaa ajavansa tuon 200 t.km heittämällä ilman suurempia murheita. Ok. myönnetään ettei alavääntöä ole niin paljon kuin pikkuturboissa. Mutta ei sitä siellä tarvitsekaan olla henkilö autossa sen enempää.Käytännön tarpeisiin sitä on kuitenkin riittävästi. Ellei sitten tule tilanne että pystysuoraa seinää täytyisi lähteä nousemaan.Civic kulkee motarilla kuutosella , kolmen tonnin kierroksilla 120 km kone ei huuda ja vetää hyvin.Toki sitä pitää osata viedä ja vaihteistoa käyttää ripeämpään menoon.Jengiä on nyt hieman harhautettu noita alavääntö käyröjä näyttämällä,tietysti voi hajonneen tsin kanssa lohduttautua, kyllähän tää ainakin vääntää hyvin. No onneksi autoja on niin monenlaisia jokainen valitkoon mieleisensä. Tää oli nyt tässä, kesällä alla uusi Civic.
Jo nyt ja loistopeli..
- TSI:n omistaja
11+14 kirjoitti:
Osaatteko ns. googlettaa, kokeillaan vaikka hakusanaksi:tsi ongelmat. Kertoo missä mennään,nuo pikkuturbot paperilla näyttää kivoilta,mutta ei ne kestä.Honda Civikin vaparilla ja siihen hyvin sopivalla vaihdelaatikolla, voi olettaa ajavansa tuon 200 t.km heittämällä ilman suurempia murheita. Ok. myönnetään ettei alavääntöä ole niin paljon kuin pikkuturboissa. Mutta ei sitä siellä tarvitsekaan olla henkilö autossa sen enempää.Käytännön tarpeisiin sitä on kuitenkin riittävästi. Ellei sitten tule tilanne että pystysuoraa seinää täytyisi lähteä nousemaan.Civic kulkee motarilla kuutosella , kolmen tonnin kierroksilla 120 km kone ei huuda ja vetää hyvin.Toki sitä pitää osata viedä ja vaihteistoa käyttää ripeämpään menoon.Jengiä on nyt hieman harhautettu noita alavääntö käyröjä näyttämällä,tietysti voi hajonneen tsin kanssa lohduttautua, kyllähän tää ainakin vääntää hyvin. No onneksi autoja on niin monenlaisia jokainen valitkoon mieleisensä. Tää oli nyt tässä, kesällä alla uusi Civic.
Monella TSI:llä on ajettu jo yli 200 tkm. Eikä TSI ole ainoa turbo. Muilla valmistajilla on paljon ajettuja 1.4 turboja ilman TSI:n jakoketjuongelmaa. Tässä esimerkiksi yli 200 tkm ajettuja GM:n autoja (125000miles=200000km):
http://www.cars.com/for-sale/searchresults.action?PMmt=1-1-0&crSrtFlds=stkTypId-feedSegId-mkId-mdId&feedSegId=28705&mdId=35026&mkId=20053&pgId=2102&rd=100000&requestorTrackingInfo=RTB_SEARCH&rpp=50&searchSource=UTILITY&sf1Dir=DESC&sf1Nm=miles&sf2Dir=DESC&sf2Nm=price&stkTypId=28881&zc=75234
- dohna
Aikamoista katkeruutta aiheuttavat Hondat ikivanhat moottorit.
- 1.8 sport
Joo, kauhean tärkeätä tuntuu olevan turbo pellin alla, joku tuolla edellä vertasi 1.4 ahdettua 2.5 vapaastihengittävään... kyseiselle "asiantuntijalle" totean, vain otettu lääke auttaa.
- 1.6-1.8
Moni auto on vielä 1.6L. Hondassa on sentään 1.8L. Parempi sekin kuin ei mitään jos turboa ei ole.
- 1.8 sport
1.6-1.8 kirjoitti:
Moni auto on vielä 1.6L. Hondassa on sentään 1.8L. Parempi sekin kuin ei mitään jos turboa ei ole.
ja onhan niissä turbomoottoreissa enemmän hajoavia osia. ps. 1.8i -VTEC Civicin suorituskyky: 0-100 km/h 9.7 ja huiput 215 km/h, pääseekö sillä 1.0 turbolla noihin lukemiin?
- Hajoavia osia?
1.8 sport kirjoitti:
ja onhan niissä turbomoottoreissa enemmän hajoavia osia. ps. 1.8i -VTEC Civicin suorituskyky: 0-100 km/h 9.7 ja huiput 215 km/h, pääseekö sillä 1.0 turbolla noihin lukemiin?
Jollet nyt mitään järkevää enää keksi Hondan vaparin puolustamiseksi, niin voin kertoa, että turbomoottoreilla ajetaan ihan yhtä paljon vaparillakin.
- sedani
1.8 sport kirjoitti:
ja onhan niissä turbomoottoreissa enemmän hajoavia osia. ps. 1.8i -VTEC Civicin suorituskyky: 0-100 km/h 9.7 ja huiput 215 km/h, pääseekö sillä 1.0 turbolla noihin lukemiin?
Ilmoitetaan 0-100 9s. Menee käytännössä sen alle.. Jotain 8,6s. Noi wolsun leluturbot 1,4 koneilla käytännössä lähelle kymmentä s.
- Vw fani
sedani kirjoitti:
Ilmoitetaan 0-100 9s. Menee käytännössä sen alle.. Jotain 8,6s. Noi wolsun leluturbot 1,4 koneilla käytännössä lähelle kymmentä s.
Honda Sivik on paska auto mielisairaat ajaa sitä paskat housussa. Itsellä Kolf variant turpo
- kiititkö hoitsuu?
Vw fani kirjoitti:
Honda Sivik on paska auto mielisairaat ajaa sitä paskat housussa. Itsellä Kolf variant turpo
Kun laski sinut suljetulla päivähuoneen koneelle?
Jos tollanen, en kehtais sanoo luomisinin nurkissa häpeillen! - 1.8 sport
Hajoavia osia? kirjoitti:
Jollet nyt mitään järkevää enää keksi Hondan vaparin puolustamiseksi, niin voin kertoa, että turbomoottoreilla ajetaan ihan yhtä paljon vaparillakin.
etkä ole siis koskaan kuullut ahtimen hajoamisesta...
- 1.8 sport
sedani kirjoitti:
Ilmoitetaan 0-100 9s. Menee käytännössä sen alle.. Jotain 8,6s. Noi wolsun leluturbot 1,4 koneilla käytännössä lähelle kymmentä s.
onko 1.4 sama kuin 1.0?
- 1.8 sport
1.8 sport kirjoitti:
onko 1.4 sama kuin 1.0?
eli siis mikä 1.0 menee noin 8.6 sataseen?
- mikä menee,,
1.8 sport kirjoitti:
eli siis mikä 1.0 menee noin 8.6 sataseen?
Civic sedan 1,8 helposti 0-100, 8,6 s.
- vääntö puhuu
mikä menee,, kirjoitti:
Civic sedan 1,8 helposti 0-100, 8,6 s.
Niin, 0-100 revitään täysillä = hevosvoimat ratkaisee. Ja niitä vaa vaparivinguttimestakin.
Entäs arkiajo ja/tai ohituskiihtyvyys isolla vaihteella? Ei taida olla vinguttimien juttu? - 1.8 sport
vääntö puhuu kirjoitti:
Niin, 0-100 revitään täysillä = hevosvoimat ratkaisee. Ja niitä vaa vaparivinguttimestakin.
Entäs arkiajo ja/tai ohituskiihtyvyys isolla vaihteella? Ei taida olla vinguttimien juttu?Auto jossa reilusti alavääntöä niin eipä sitä voimaa enää löydykkään korkeammilla kierroksilla, lähtiessäni ohitukseen vaihdan pienemmälle vaihteelle, ei tuota minulle mitään vaikeuksia.
- kutosella ohi
vääntö puhuu kirjoitti:
Niin, 0-100 revitään täysillä = hevosvoimat ratkaisee. Ja niitä vaa vaparivinguttimestakin.
Entäs arkiajo ja/tai ohituskiihtyvyys isolla vaihteella? Ei taida olla vinguttimien juttu?Jos pirun irti, painaa kolmoselle..repii sekin yli sataneljänkympin! Hondalla voi ajaa tosi urheilulisesti , tai reippaasti säästäenkin. Voima ei lopu koskaan..
Yleensä kierrokset alle kolmentonnin.. Siinä on leluturboilla ihmettelemistä.. Motarilla niitä tuleekin perä edellä vastaan! - Ohi vaan
kutosella ohi kirjoitti:
Jos pirun irti, painaa kolmoselle..repii sekin yli sataneljänkympin! Hondalla voi ajaa tosi urheilulisesti , tai reippaasti säästäenkin. Voima ei lopu koskaan..
Yleensä kierrokset alle kolmentonnin.. Siinä on leluturboilla ihmettelemistä.. Motarilla niitä tuleekin perä edellä vastaan!Jep ei tarvi leluturbolla yli kolmen tonnin kierroksia missään. Ja vääntöä kokoajan lähes kaksinkertainen määrä käytössä mitä Civistä löytyy parhaimmillaan viiden tuhannen kierroksen paikkeilla.
- kumma, kun
Ohi vaan kirjoitti:
Jep ei tarvi leluturbolla yli kolmen tonnin kierroksia missään. Ja vääntöä kokoajan lähes kaksinkertainen määrä käytössä mitä Civistä löytyy parhaimmillaan viiden tuhannen kierroksen paikkeilla.
Ne ulisee ja kompuroi jaloissa, leluturbot, hyytyvät mäkiin!
Missä se leluturbo on vahvempi??? Ei missään..
- kartsa2
Kuukauden ollut ja hyvä ja tilava auto. Mulle sama onko turboo vai ei. Ennen tätä oli 3.2 V6 GM:n tuote konetilassa ja nyt 1.8 Tourer Sport ADAS automaatilla.
Hyvin pärjää tälläkin koneella. Oon tullu jo siihen ikään että en tarvii uhoilla tai kasvattaa egoa. - hontamies
Tuo 1.8 bensa on muuten nykyautoista harvoja joissa oikeasti tarkenee kovallakin pakkasella.
- Civic is best
Miten paljon teillä uuden bensa 1,8 Civicin lämmöt nousee mittarin mukaan. Itsellä 2000 km ajettu, moottorinlämpömittari jää siihen klo.4 kohdalle ( 20 min yli ).Sehän alkaa nousta sieltä puolessavälissä,oikealta puolelta klo 12 kohti.yleensä aikaisemmissa autoissa mittari lämpimässä koneessa puolessa välissä.Eli mittarin mukaan kone jää käynnistään hieman kylmäksi, kuuluuko tuo Hondassa olla noin,vai täytyisiköhän termostaattia vaihtaa.Omistajat kommentoikaa kiitos.
- Accord 2.2 i-DTEC
käytiin koajamassa emännälle uusi Civic tourer 1.8 bensa ja 1.6 i-DTEC. Valitettavasti tuo 1.8 tuntui kyllä todelliselta nuhapumpulta sen dieselin rinnalla. muuten auto oli hauska ajaa niin taajamassa, maantiellä kuin moottoritielläkin. Tilaratkaisut vetää vertojaan, muut autonvalmistajat kalpenevat. Suosittelen kyllä lämpimästi ja heille, joilla ei ole koskaan mihinkään kiirettä niin tuo 1.8 on varmaan ihan OK :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 505015
Tappo Kokkolassa
Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap233287Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti
Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei281422Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?
Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei1811275- 75967
MAKEN REMPAT
Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna24888Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan
5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee49857Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille
Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel219750Mulla on kyllä
Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..35738Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta
Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt482707