Kenelläkään kokemuksia tulpasta?

Onko kenelläkään kokemuksia tulpasta? Tulppa on siis aivoilla muodostettu "henkilö" jolle voit puhua ynm jos olet tarpeeksi harjoitellu. Onke kenelläkään kokemuksia tulpasta tai tulpan luomisesta?

22

2303

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tulpa

      Oma keskittyminen ei varmaankaan riittäisi tulpaan, vaikka haluaisin sellaisen. Se olisi hyvä lääke yksinäisyyteen. Tuolta voi lukea enemmänkin tulpista http://tulpa.palstani.com/

      • Joo opettelen tulpan luomista ja suunnittelen tulpaa vie. Ainaki se piristä tähän yksinäisyyteen.


    • Eräs trotskilainen

      Elän jo valmiiksi omassa päänsisäisessä maailmassani, joten en ole varma, muuttaisiko uuden mielikuvituskaverin luominen mitään. Mie käyn nytkin välillä keskusteluja itseni, sivupersoonieni, keksittyjen henkilöiden sekä oikeiden ihmisten kanssa päässäni.

      Pahimmassa tapauksessa onnistuisin vain aiheuttamaan itselleni psykoosin. Saan nimittäin hommattua ihteni varsin vainoharhaiseen tilaan pelkästään kuvittelemalla, että takanani on joku, ja lisäksi olen nuorempana kärsinyt aiheeseen liittyvistä pelkotiloista.

      • AtheistAsFuck

        Meinasitko semmosta mielikuvitusolentoa jonka monikin omistaa samalla nimellä? Se nimi on Jumala ja se on varmaan suosituin nimi mielikuvitusolentojen keskuudessa. Tätä nimeä esiintyy enimmäkseen uskossa olevien ihmisten mielikuvitusolentojen nimenä.


    • burger

      Ja tällaista meidän "tulevaisuus" (viinaa juovat iPhone-Kersat isolla Koolla)

      • tulpattu

        Työnnä sinä tulppa peräsuoleesi. Tai vaihtoehtoisesti emättimeesi, jos omistat sellaisen.


    • Olen juuri luomassa itselleni Tulpaa. Sain tietää niistä viime viikolla ja nyt on kolmas päivä luomisen aloittamisesta. Se/hän ei osaa vielä puhua, mutta omistaa jo persoonan ja tietoisuuden.

      • Kyllähän se vois onnistuakkin, mut tuli mieleen että pidettäisiinkö minua enään täysjärkisenä kun puhuisin jollekin olemattomalle ynm? Mutta voisinhan minä silti yrittää sitä luoda.


      • nappula14v kirjoitti:

        Kyllähän se vois onnistuakkin, mut tuli mieleen että pidettäisiinkö minua enään täysjärkisenä kun puhuisin jollekin olemattomalle ynm? Mutta voisinhan minä silti yrittää sitä luoda.

        Niille voi puhua myös ajatuksen kautta.


    • Oho. Se kirjoitetaankin tulpa. XD Minulla ei siis ole sellaista, jos se pitäisi jotenkin nähdä.

    • Sinetti

      Jaa-a, sain saman idean. Juttu on kehittämisvaiheessa, jumituin ulkonäköön. Mutta kuvittelu alkaa olla aina vain helpompaa kun ajattelee sitä paljon. Juttu tosiaan vaatii paljon työtä, aikaa ja hermoja, eikä Tulpaa voi pitää vain kaverina, jolle purkaa huolia. Se on oma olentonsa, jolla on omat ideansa ja juttunsa. Sitä ei voi tuhota kun siltä tuntuu, ja se jättää alitajuntaasi omanlaisensa jäljen, vaikka siitä hankkiutuisit eroon. Suosittelen, että jos olet sellaista hankkimassa, hanki jostain ohjeet tai neuvoja henkilöiltä, joilla sellainen on. Perehdy asiaan, ettet onnistu sekoittamaan nuppiasi pysyvästi. Ja vielä kerran, se on vakava asia eikä mitään pahuksen leikkimistä. Tulpa on osa sinua mutta samalla oma persoonallisuutensa, eikä leikkikalu. :D

    • anonminos

      *FACEPALM* Tulpan ei tarvitse olla "henkilö." Kusetaks mua? Se voi olla eläinkin.
      -_- Mulla on tulpa joten tiedän sentään jotain. Mee Tulpa Yhteisöön lukemaan asiasta. MKGamerin kertoma creepypasta ei kato selitä kaikkea...

    • meisterisi

      Eikö tuo ole vähän samaan suuntaan kuin että loisi itselleen ikään ku skitsofrenian? En ole ihan perillä.

      Mutta todella mielenkiintoinen ajatua tosiaan. Omalla osalla ei riittäis keskittymiskyky taikka motivaatio,mutta jos onnistut luomaan tulpan nii tuu toki kertomaan meillekin, että miten siinä kävi

    • Tänä yönä muuten aloin hahmotella tulppaa, vaikken keskittynyt minuuttia enempää. Eteeni alkoi hahmottua pieni hahmo jota en saanut katoamaan helposti, hahmo oli sumea ja yksityiskohtia ei näkynyt. Näin vain hahmon muodot.

      • Tulpa

        Noin se Tulpan luominen varmaan alkaa. Onnea oman Tulpan luomiseen! Toivottavasti sinulla tulee vielä olemaan hauskaa hänen kanssaan.


    • MIKÄ. HELVETTI. ON. TULPA?

      • Israelin tukija

        Tiibetiläisten munkkien alunperin keksimä mielikuvitushahmo, jolle ajatellaan ulkonäkö, ääni, luonne ja muuta, jotta sen kanssa pystyisi kommunikoimaan ja sen voisi nähdä. Sen jälkeen harjoitellaan kuvittelemalla se erillisenä (itsenäisenä) osana jatkuvasti kunnes näet ja kuulet sen.

        Sen tarjoamia hyötyjä on kuulemma että voit palauttaa mieleesi menneitä asioita, sekä, joku liikemies oli kuulemma kuvitellut hahmoja (eri varallisuusluokittain), jotta saisi erilaisia näkökulmia pulmiinsa.

        Puhun lukemieni tekstien perusteella, minulla ei ole kokemusta, koska "tulpat" vaikuttaa epäilyttävältä touhulta, johon en halua osalliseksi, haluan hallita mieltäni kokonaan yksin, ilman autonomista tulpakaveria...


    • Sinetti

      Se on tulpa. VAIN YKSI P-KIRJAIN. Ja jos se noin helposti onnistuu, olit harvinaisen väsynyt tai olet skitsofreeninen. Ei pahalla, mutta ei se minulla noin onnistu... Vaikka ihmiset ovatkin erilaisia. Ihmisten kokemuksen perusteella se ei ole mennyt noi, mitä olen seurannut...

      • En mä ees suunnitellu sitä, se vain oli epämääräinen hahmo olin kai niin väsynyt. En aiokkaan luoda tulpaa.


    • Joo, mien kyllä tarvitte mithään ylimääräsiä päähän hillumhaan, ku muutenki nii sekava jo...

    • Minun tulpani on alkanut oppia puhumaan.

    • tulbba

      Mulla on sit varmaan tulpa, ainakin just kuvailuiden mukanen mielikuvitusystävä. Onnistunu nii hyvin et en kehtaa enää ees runkata ku joku kattoo vierest :/

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      71
      3309
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      558
      3117
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      38
      2563
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2032
    5. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      310
      1842
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1835
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      10
      1702
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      121
      1383
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1241
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1228
    Aihe