Voinko ostaa nettitikun?

Ihmetikku

Onko mahdollista ostaa nettitikku, jota voi käyttää sekä tabletissa että kannettavassa.
Kannettavassa on windows 7 käyttöjärjestelmä ja tabletti on samsung galaxy tab 3. Minua on vain yksi, tarkoitus ei siis ole jakaa monen kanssa, mutta kohteita missä käyttää nämä kaksi ja alueina etusijalla mökki ja koti. Omistan ennestään DNA mokkulan, mutta se ei kaiketi aiempien kyselyjen pohjalta sovi, ainakaan sellaisenaan tablettiin, entä lisälaittein tai jonkin kehittyneemmän "tikun" avulla.

13

178

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tikkua ei voi suoraan käyttää tabletissa.

      Eli pitänee olla wlan mokkula tai älypuhelin jonka yhteyden voi jakaa wlanin yli.

      Jos siis tabletissa ei ole 3G/4G ominaisuutta.

      • kokemus-k

        Wlan-mokkulat ovat kokemukseni mukaan todella käteviä. Niillä saa tarpeen mukaan monta eri laitetta (esim. juuri tabletin ja läppärin) toimimaan yhdellä liittymällä. Esim. koko perheen mökki- tai matkakäytössä on kätevää kun voi tarpeen mukaan käyttää eri laitteita ja "lainata" joskus vaikka jollekin vieraallekin yhteyttä hetkeksi.

        Meillä ollut reilun vuoden käytössä Wlan-mokkula ja on toiminut hyvin. Parhaimillaan ollut verkossa kaksi tablettia, yksi läppäri ja yksi kännykkä. Ja naapurimökin sukulainenkin käytti verkkoa hetken kun oma mokkula oli rikki.


    • Minullakin on ZTE merkkinen 4G wlan mokkula ja se on osittautunut aika ketäväksi niin matkoilla kuin kotonakin. Ainao huonopuoli on sen korkea hinta. ( yli 150 euroa)

      • KokemusK

        Noita WLAN-mokkuloitahan saa muutaman euron kuukausimaksullakin kun ottaa liittymän yhteydessä. Silloin ei eroa juuri mitenkään nettitikun kustannuksista.


      • Yksi vaihtoehto

        Huawein E5220 Wlan mokkulan saa 39€ kun ostaa Saunalahden prepaid-perhenetin, tuo laite ei ole operaattorilukittu eli toimii myös muiden operaattoreiden verkossa. Tosin 3G....


    • Tulee kokonaishintaa usein yli 100 euroa. Toki jos haluaa ostaa tällaisen niin hyvä.

      • kmbvftyui

        minulle myyjä sanoi että 3g mokkulasta voin otta sim kortin ja laittaa tablettiin. minullaon ennestä mokkula.


    • Näin on.

    • näppärää

      Meilläkin on WLAN-mokkula.

    • pulplup

      "Tikkua ei voi suoraan käyttää tabletissa"

      Minun tablettini mukana tuli n. 10 cm "letkupätkä" jolla mokkulan voi liittää tabletin micro-Usb liittimeen.

    • Se on arpapeliä että toimiiko tikku vai ei. Niissä kun ei yleensä ole virallista Android tukea.

      • pulplup

        En minä osta kenkiäkään kokeilematta, enkä nettitikkuja.


      • pois väärä tieto

        Minun tabletistani löytyy lista tuetuista hippuloista, mutta Mokilainen nokkulakin toimi vaikkei listalla ollutkaan.

        Käyttöönottokin on helppoa -senkun tällää paikalleen niin toimii.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5025
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3297
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1432
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1275
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      977
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      229
      764
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe