Suolensyöpäkö?

Abi009

Voiko olla mahdollista että minulla, vasta juuri kahdeksantoista vuotta täyttäneellä naisella voisi olla jo jonkinlainen suolensyöpä? Pelkokäyrät nousevat nousemistaan kun en tiedä, onko kyseessä vain luulosairautta vai onko minulla tosiaan oireita, jotka tähän viittaisivat...

Siis jo jokusen aikaa, ehkä puolisen vuotta tai melkein niin on ollut suoliston kanssa ongelmia - ripulihkon tapaista, joskus miltei ummetusta ja usein myös ilmavaivoja, joiden näiden kaikkien olen ajatellut johtuvan laktoosi-intoleranssista, josta siis en ole varma onko minulla sitä, sillä en ole asiaa käynyt testauttamassa. Verta en ole varmasti nähnyt muuta kuin kerran mutta siitä on jo hetki ja ajattelin sen johtuvan jonkinlaisesta haavaumasta kirkkautensa vuoksi.

Syöpä on muutaman kerran käynyt mielessä, mutta olen epäilykseni painanut aina syrjään koska syitä oireiluun voisi tietenkin olla vaikka kuinka monta. Lisäksi olen viime aikoina leikitellyt erilaisilla ruokavalioilla, joten sen vaikutus tuntui ilmeiseltä. Mutta nyt, juuri tällä hetkellä alaselkäni on huomattavan kipeä. Se on ollut jo pari päivänä kipeähkö, mutta nyt särkee tosissaan - voisiko olla mahdollista, että suolen temppuilu ja alaselän kivut voisivatkin kieliä jostain suolensyövästä? Onko se edes mahdollista kun tosiaan olen vasta alle kahdenkymmenen??

Kiitokset jo kaikille vastanneille! :) Jos minulla ei ole syöpää niin ainakin luultavimmin sen saan tästä pelonsekaisesta stressistä...

8

156

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Abi009

      Täytyi vielä lisätä, että toisinaan istuminenkin on sattunut, aivan kuin olisi liian laiha ja häntäluuhun tekisi kipeää - ainoastaan kun en ole liian laiha vaan normaalin ja ylipainon välissä kiikkuva.

      • Ärrä

        Tuskin on syöpää, mutta voi olla jokin muu asia mikä on hyvä selvitellä. Eli mars kouluterkalle joka varaa ajan lääkärille. Sitä kautta järjestyy sitten verikokeet ja tarvittaessa suolentähystyksetkin jos niikseen tulee.


    • Pukamat hoidettu

      Erittäin epätodennäköistä on, että noin nuorella olisi syöpää suolistossa. Vatsan toimintaan liittyviä ongelmia on hyvin monta sorttia peräpukamista erilaisiin allergioihin.

      Parasta varata aika lääkärille ja tutkimuksiin.

    • itsellä oli nuorena

      Ei missään nimessä ole syöpää. Olet oikeassa että stressi ja pelko saavat monella aikaan suolistohäiriöitä. Jos olisi ollut syöpää, niin olisit jo paljo aikaisemmin joutunut lääkäriin.
      Oireesi viittaavat ärtyvään paksusuoleen. Kun on ripulia ja välillä kovaa ja sitten kipuja. vaiva on fyyisesti vaaraton, mutta kiusallinen ja hakala kantajalleen.
      Rauhoitu, varo sinulle oireita tuottavia ja kaasuja muodostavia ruokia.

    • ....

      SInuna tutkituttaisin enemmänkin tuon toisen pään, hohhoijaa......

      • trolle

        Mikä vastaus tuo on.myös sinulla voi joskus tulla hätä,hohhojaa


      • Mymmeli_
        trolle kirjoitti:

        Mikä vastaus tuo on.myös sinulla voi joskus tulla hätä,hohhojaa

        Hätä onkin sitten asia erikseen, toisin kuin se että ihmettelee Suomi24 keskustelussa sensijaan että menisi tutkituttamaan keliakian, laktoosijutut ym. helposti tutkittavat ja täysin vaarattomat mutta todennäköiset syyt.
        Nimim. omakohtaista kokemusta kyllä on.


    • syöpis

      Käy tutkimuksissa! Perhetuut nainen kävi selkäkipujen vuoksi tk-lekurilla ja sai särkylääkettä.

      Kun hän epäili hämminkiä munasarjoissa niin kääntyi ykstyisen puoleen joka tunnisti ohutsuolisyövän.
      Tarkemmat tutkimukset vahvistivat diagnoosin.
      Valmistelutoimenpiteet, leikkaus ja 3kk:n sytostaatti tiputukset.
      Kohta tulee täyteen 5 "puhdasta" vuotta.

      En halua säikytellä mutta tyttäremme työkaveri kuoli syöpään 27-vuotisena.
      Syövän nopeaa etenemistä selitettiin sillä, että nuoren ihmisen aineenvaihdunta on vanhoja vilkkaampaa joten syöpäkin etenee vauhdilla.

      Ei kannata elää epävarmuudessa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      233
      3615
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      25
      2214
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2101
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1995
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      89
      1670
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe