Olisko kellään kommentteja uudesta 2,2 diesel automaatti yhdistelmästä? Millaista eroa esim vw:n vastaavaan pakettiin? Noita mazdoja ei pääse oikein koeajamaan, koska autoja ei ole liikkeissä. Skyaktiven bensamallia on tullut testattua. Kutosia ei näy liikenteessä vielä kovinkaan paljon, vaikka auto on mielestäni kokoluokkansa parhaimman näköinen.
Mazda 6 2014
10
904
Vastaukset
- horholokki
kyseisestä yhdistelmästä ei ole kokemusta, mutta yleisellä tasolla pari vinkkiä:
- ajomelu on melko korkea, radion volyymiä saa säätää melko kovalle maantievauhdissa
- edelliseen liittyen, radio/peruutustutka/handsfree ym. kuuluvat melko selvästi myös auton ulkopuolelle, vaikkeivat olisi edes kovalla
- audiojärjestelmää kannattaa testata kunnolla ennen ostopäätöstä. esim. usb & bluetooth toimivat huonosti. usb lataa tikun sisältöä monta minuuttia joka käynnistyksen yhteydessä, ja bluetooth ei saa aina yhteyttä luuriin
jos em. "viat" eivät romahduta elämää, niin on muuten loistava auto. bensa/manu-yhdistelmä toimii kuin ajatus ja kulutus on todella pieni.- MZDA
Ainakin edelliskuutosessa ja uudessa kolmosessa radion volyymin saa säätymään vauhdin mukaan, uuden kuutosen radioon en parin päivän aikana ehtinyt tutustua. Uusi kolmonen tuntuu hiljaisemmalta kuin kuutonen, toki renkaiden möykän kuulee merkille ominaisesti, mutta keulasta ei kuulu kuin pihinää, paitsi tyhjäkäynnillä (diesel).
Sedankolmonen on käytännössä tiloiltaan sama kuin edellinen kuutonen, mitä nyt takakontti on lyhyempi ja etupenkit paljon paremmat, pääntilaakin sivusuunnassa enemmän, pystymmät sivuikkunat.
Uusi diesel ei oikeastaan tarvi automaattia kaverikseen, jos vasen jalka vähänkin toimii. Mylly vetää heti tyhjäkäynniltä ja kierroslukualue on bensakoneen tasoa, olihan positiivinen kokemus. Normiliikenteessä ei tarvi käyttää kuin puolet vaihteista. 1-3-6 tai 1-3-5. Manuaalina kolmosta saa piiskata tosissaan, jos aikoo saada kulutuksen yli 5 litran. - Väärä valinta
MZDA kirjoitti:
Ainakin edelliskuutosessa ja uudessa kolmosessa radion volyymin saa säätymään vauhdin mukaan, uuden kuutosen radioon en parin päivän aikana ehtinyt tutustua. Uusi kolmonen tuntuu hiljaisemmalta kuin kuutonen, toki renkaiden möykän kuulee merkille ominaisesti, mutta keulasta ei kuulu kuin pihinää, paitsi tyhjäkäynnillä (diesel).
Sedankolmonen on käytännössä tiloiltaan sama kuin edellinen kuutonen, mitä nyt takakontti on lyhyempi ja etupenkit paljon paremmat, pääntilaakin sivusuunnassa enemmän, pystymmät sivuikkunat.
Uusi diesel ei oikeastaan tarvi automaattia kaverikseen, jos vasen jalka vähänkin toimii. Mylly vetää heti tyhjäkäynniltä ja kierroslukualue on bensakoneen tasoa, olihan positiivinen kokemus. Normiliikenteessä ei tarvi käyttää kuin puolet vaihteista. 1-3-6 tai 1-3-5. Manuaalina kolmosta saa piiskata tosissaan, jos aikoo saada kulutuksen yli 5 litran.Reilun kahden kuukauden kokemuksella uuden kolmosen manuaali dieselilllä keskikulutus 5.3 litraa. Ja aika rauhallista on ajo. Mitäköhän se kulutus olis jos piiskais. Miten se isompi kutonen vaatii piiskaamista että eli viiden pääsis kun tolla kolmosella sinne pääsee ihan helposti? :-)
- ruosteeseenhukkuu
ruosteeseen hukkuuu on onni omistaa mazda
- automaatti
Jos mietityttää nuo USB tai Bluetooth toiminnot niin kannattaa ensin varmistaa, että oma laite on yhteensopiva: http://www.mazdahandsfree.co.uk/
Mazdan uusi automaatti on ihan eri tasolla edelliseen verrattuna ja se toimii vähän eri tavalla kuin perinteinen automaattivaihteisto. Käytännössä, voi ryömittää ja pysäköidessä voi vaihtaa suuntaa nykimättä, jos nyt verrataan esim. volkkarin automaatteihin. Vauhdissa vaihtaa todella huomaamattomasti, eikä ole kuitenkaan kuminauhamainen.- ruosteex
http://www.change.org/petitions/mazda-north-america-mazda-uk-mazda-spain-españa-update-head-unit-software-for-the-2014-mazda6
kaikki viat eivät ole yhteensopivuus ongelmia.. tai no voihan niitä sellasikski kutsuu jos vain pitää yhteensopivuus listan tarpeeks suppeana :DD
- Pelimanni
2.0 bensa manuaali on todellakin meluisa, rengasäänet ovat luvattoman kovat tuon kokoluokan autossa. Veto on aika ponnetonta alakierroksilla ahdettuihin verrattuna. Kulutuksen saa painettua melko alas jos ei käytä kierroksia eli tehoja. Ajo ominaisuudet muuten keskivertoa, ohjaustuntuma ei ole mielestäni kummoinen. Korisuojaus on heikko, olen kuullut että on muutaman tuhannen km jälkeen maalailtu helmoja ja ovia, etenkin jos ajelee hiekkateitä enemmän. Mielenkiintoista nähdä kuinka tulee kestämään koska puristussuhde nostettu poikkeuksellisen korkeaksi, kaiken lisäksi Mazda on vuosikaudet ostanut bensiinimoottorit Fordilta ja Dieselmoottorit PSA konsernilta joten toivottavasti on suunnittelu ja testaus toteutettu huolella ennen tuotannon aloittamista jos Mazda on itse valmistanut nää korkean puristussuhteen moottorit (bensiinissä 14/1). Tarvii mennä sekä bitit että mekaniikka millilleen kohdilleen tai saattaa tulla korjaamolle rankasti asiaa...
- VAG never again
Johan kirjoittelet ihan mitä sattuu tyyliin kuulin serkun kummin kaiman siskolta, että...
Ottaisit asioista oikeasti selvää, ennen kuin esittelet "tietämystäsi" julkisesti.
Kun provoilet, niin yrittäsit tehdä sen edes jotenkuten uskottavasti.
( Kirjoituksesi haiskahtaa kilpailevan merkin kauppiaan joutoaikana kirjoittamalle itkuvirrelle )
- pelimanni
Jep, minäpä kirjoitan tän uusiks niin ei suututa, 2.0 manuaali on toosi hiljainen auto jos vertaa vaikka traktoreihin (ja ainahan voi hankkia kuulosuojaimet), vetää ja vääntää tooosi hyvin jos vertaa vaikka 20v vanhoihin vapaasti hengittäviin moottoreihin. Ajo ominaisuudet ovat aivan ylivertaiset jos ei vertaile muihin autoihin. Korisuojaus on todella hyvä, sen voi maalauttaa ilmaiseksi ainakin takuuaikana. Kestävyyttä ei varmasti tarvitse edes epäillä, eihän tuo puristussuhde ole ollenkaan poikkeuksellisen korkea, varsinkin jos ei ymmärrä edes mitä se tarkoittaa ja mitä ongelmia sen nostaminen aiheuttaa... v...n kestäviähän ne on aina ollut, kyllä. Ainiin loppuun vielä että kulkee tosi tosi vähällä bensalla vaikka kuinka antais lämää niin varmaan ihan 3l tai alle, eiku kolmen tuhannen kierroksen alle ni vie vähän vai mitenkähän se nyt oli? No vähän se vie kun kun vähätellään kaasunkäyttöä kuitenkin. Alkuperäisen kirjoituksen taustalla oli useampi koeajo ja useampi lehtiartikkeli, maalailut näette sitten omistajat itse.
- Maksis
Ajossa dieselillä tekee mieli ajaa joutuisasti. Kaasujalkaa jotenkin kutittaa ja autossa on sporttinen fiilis. Ei kuulosta perinteiseltä dieseliltä, joka johtunee korkeasta puristussuhteesta ja siitä, että moottoria voi kierrättää aika korkealle, hyvin tällä ehtii. Turha maalailla piruja seinälle kestävyydestä. Kyllä japseilla on tekniikka hallussa. Kiveniskemää ei ole ainakaan vielä näkyvissä yhtään. Auto on 6kk vanha ja sorallakin ajellaan välillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa
Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit3863545Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin
Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti5092605Olen ärtynyt koska
minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.9125624 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta
Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä422263Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!
1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille4642255Suomalaiset marjat loppuvat
Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten2001935- 451600
SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat
SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka2821511Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?
Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.1051464- 221202