Alaikäiselle tatuointi

Tatskan haluuva

Tiedättekö, että tehdäänkö alaikäisille tatuointeja?
Ihan tarkkaanottaen 17 vuotiaalle.
Mä haluaisin tatskan mun 17 vuotis synttärilahjakso.

33

7407

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pura

      EI

      • ikikuva

        juupas jos äiti niin sanoo


    • Tatskan haluuva

      Ei vaikka ois vanhempien lupa?

      • eryrwe

        Ei nykyään juurikaan mikään studio tee.
        Turussa tais olla yks, joka mainostaa nettisivuilla tekevänsä. Muutoin muilla on 18v. rajana.


    • 25020806

      Ainakin Lisko Gallerian sivuilla muistaakseni lukee että tekee 16 vuotiaille vanhempien luvalla tatuoinnin. Mutta en tosin tiiä onks toi muuttunu. Toivottavasti löydät jostain paikan missä tekee :)

      • Eitaas

        Toivottavasti ei ei tee, Kyllä tatuointia jaksaa odottaa siihen18v, Kerkeää sitä sitten koko loppu elämänsä katsella!! Usein nuo nuorena otetut kuitenkin ajan saatossa tahdotaan peittää tai harmittaa kun tuli otettua.


      • 25020806
        Eitaas kirjoitti:

        Toivottavasti ei ei tee, Kyllä tatuointia jaksaa odottaa siihen18v, Kerkeää sitä sitten koko loppu elämänsä katsella!! Usein nuo nuorena otetut kuitenkin ajan saatossa tahdotaan peittää tai harmittaa kun tuli otettua.

        Noh en kyllä ite oikeen ymmärrä mitä eroa on 17 ja 18 vuotiaana otetuissa tatuoinneissa. Tuskin sua yksi vuosi myöhemmin tää tatuointi jotenkin vähemmän kaduttaa (jos nyt kaduttaa ees ollenkaan). En ymmärrä miksi 17 vuotiaana otetuista tatskoista on aina niin "ei ei, varmasti kadut"-mielipide kun sit taas 18 vuotiana otetut on ihan okei. Ei siinä ole kuin yksi vuosi eroa.


      • Eitaas
        25020806 kirjoitti:

        Noh en kyllä ite oikeen ymmärrä mitä eroa on 17 ja 18 vuotiaana otetuissa tatuoinneissa. Tuskin sua yksi vuosi myöhemmin tää tatuointi jotenkin vähemmän kaduttaa (jos nyt kaduttaa ees ollenkaan). En ymmärrä miksi 17 vuotiaana otetuista tatskoista on aina niin "ei ei, varmasti kadut"-mielipide kun sit taas 18 vuotiana otetut on ihan okei. Ei siinä ole kuin yksi vuosi eroa.

        Näkisin niin että ei olis paha vaikka se raja ois 20, Kun ajattelen aikaa taakse päin,olen onnellinen että itselläni ei ollut rahaa aikoinaan heti kun täytin 18v, koska se kuva jota silloin halusin, ei sitten ollutkaan se jonka laitoin kun olin n.24 :D no, lähinnä tarkoitin sitä että kyllä sitä kuvaa jaksaa odottaa jos sen oikeasti haluaa.


      • 4678
        25020806 kirjoitti:

        Noh en kyllä ite oikeen ymmärrä mitä eroa on 17 ja 18 vuotiaana otetuissa tatuoinneissa. Tuskin sua yksi vuosi myöhemmin tää tatuointi jotenkin vähemmän kaduttaa (jos nyt kaduttaa ees ollenkaan). En ymmärrä miksi 17 vuotiaana otetuista tatskoista on aina niin "ei ei, varmasti kadut"-mielipide kun sit taas 18 vuotiana otetut on ihan okei. Ei siinä ole kuin yksi vuosi eroa.

        Nii ja miks ajokorttia ei saa ku on 17, tai asioida Alkossa...

        No kun se ikäraja täytyy vetään johonkin ja Suomessa täysi-ikäisyyden raja on se 18v.


      • On kokemusta
        Eitaas kirjoitti:

        Toivottavasti ei ei tee, Kyllä tatuointia jaksaa odottaa siihen18v, Kerkeää sitä sitten koko loppu elämänsä katsella!! Usein nuo nuorena otetut kuitenkin ajan saatossa tahdotaan peittää tai harmittaa kun tuli otettua.

        "Usein nuo nuorena otetut kuitenkin ajan saatossa tahdotaan peittää tai harmittaa kun tuli otettua. "

        Tämä pätee myös keski-ikäisinä otettuihin tatuointeihin.


      • Anonyymi
        Eitaas kirjoitti:

        Toivottavasti ei ei tee, Kyllä tatuointia jaksaa odottaa siihen18v, Kerkeää sitä sitten koko loppu elämänsä katsella!! Usein nuo nuorena otetut kuitenkin ajan saatossa tahdotaan peittää tai harmittaa kun tuli otettua.

        Pätee myös vähän vanhemapanakin hankittuihin tatuointeihin. Niihin kyllästyy ja ne alkava inhottaa jossain vaiheessa, vaikka kaikki eivät tunnusta sitä, sillä silloin he tunnustaisivat tehneensä päätöksen, jota katuvat.


    • Rotsi Kalajanne

      Vida Loca Helsinki tekee joillekkin mutta pitää keskustella asiasta ja tapauskohtaisesti tehdään päätös.

    • Tatskan haluuva

      En mä olisi tatuoinnikdi ottamassa kuvaa. Olisin ottamassa lyhyehkön teksin jolla on tunnearvoa mulle itselleni.

      • Eitaas

        No Teksti asiassa ihan sama, Jos sillä on sulle tunne arvoa vielä sillon kun olet 18 ni varmasti sen sitten otat, ei pidä hätiköidä.


      • ,,,
        Eitaas kirjoitti:

        No Teksti asiassa ihan sama, Jos sillä on sulle tunne arvoa vielä sillon kun olet 18 ni varmasti sen sitten otat, ei pidä hätiköidä.

        Mikäs piru se sinä olet muita neuvomaan, ihan samanlaisia tatskapellet ovat oli ne sitten 16 tai 18 vuotiaita, joten kaada vaan ittelles, älypää!


      • rfhyreshers
        ,,, kirjoitti:

        Mikäs piru se sinä olet muita neuvomaan, ihan samanlaisia tatskapellet ovat oli ne sitten 16 tai 18 vuotiaita, joten kaada vaan ittelles, älypää!

        Eli mielestäsi idiootti alkoholisti voi aloittaa 13 vuotiaana ku vaikka 19 vuotiaana.
        Surkea autolla ajaja voi aloittaa törttöilyn aivan hyvin alaikäisenäkin.
        Kusipään geenit ku on.

        Hyvin sä vedät. Alotitko hyvin vetämisen 16v. vai 18v.? :))


      • eitaas
        ,,, kirjoitti:

        Mikäs piru se sinä olet muita neuvomaan, ihan samanlaisia tatskapellet ovat oli ne sitten 16 tai 18 vuotiaita, joten kaada vaan ittelles, älypää!

        Ja mitäs sä siellä hiillyt? Ihminen on ihminen on se sitten 15 tai 50 mutta ihminen kasvaa ajatuksiltaan.
        Mikäs piru sinä olet meitä haukkumaan tatskapelleiksi? Enhän minäkään ketään täällä haukkunut millään nimellä, asiallisesti koitin vastata, ja sinätulet puskista huutelemaan.
        Mielestäni tatuointia eipidä pikaistuksissa ottaa, ja kannattaa odottaa siihen 18v, vähintään.


      • :Djoo
        eitaas kirjoitti:

        Ja mitäs sä siellä hiillyt? Ihminen on ihminen on se sitten 15 tai 50 mutta ihminen kasvaa ajatuksiltaan.
        Mikäs piru sinä olet meitä haukkumaan tatskapelleiksi? Enhän minäkään ketään täällä haukkunut millään nimellä, asiallisesti koitin vastata, ja sinätulet puskista huutelemaan.
        Mielestäni tatuointia eipidä pikaistuksissa ottaa, ja kannattaa odottaa siihen 18v, vähintään.

        Mun äiti otti ekan tatuoinninsa kun hän oli 14 ja hän otti sen ranteeseen. Ja kysyin juuri että kaduttaako. Mun äiti vastas et ei häntä ei kaduta. ja äiti muuten menee vain vahvistaaa sitä ensi viikolla:)! Se on ihansama ootko 18 vai 14 kun otat tatuoinnin, ja jos on mahollisuus ottaa kuva joka merkitsee henkilökohtaisesti paljon niin antaa mennä! ja kyllä useammat tatuointi studiot tekevät alaikäisille! toivottavasti löydät:)!
        Ja eihän se sun elämästä ota mitään pois jos joku tuntematon ottaa leiman alaikäisenä...?:D


    • Jksösi

      Oulun Pit-bullissa tehdään ainakin, Helsingissä useampi liike ja onhan noita. Omani sain 13 vee synttärilahjaksi, eikä mitään ongelmaa jos huoltaja mukana. Tosin, ihan totta on näiden katumisien suhteen, kannattaa miettiä kauan minkälaista kuvaa haluaa kantaa kehossaan koko lopun ikänsä.

      • ...

        Taisit varmaan katua, kun noin syvällä rintaäänellä kirjoitat?


      • 25020806

        Nyt on kyllä ihan pakko kysyä että millaisen tatuoinnin otit 13 vuotiaana? :--D


      • 13v
        25020806 kirjoitti:

        Nyt on kyllä ihan pakko kysyä että millaisen tatuoinnin otit 13 vuotiaana? :--D

        Otin pääkalloja ja lemmikkinalleni.


    • hölisijä

      Mäkin otin 16 vuotiaana ensimmäisen ja se on tälläkin hetkellä tärkein tatuointi mulle, harmittaa vaan paikan valinta ku ei se paljon näy mihinkään, mutta ompas omana ilona :) Ja en käyny laittaa liikkeessä, vaan tutun luona jolla on ollu joskus oma liike :D

    • sadokan

      Laki ei kiellä "periaatteessa" tatuoimasta alle 18-vuotiasta.
      Löytyy ainankin Siuntiosta tatuoija, jolta saa kuvan, kunhan on vanhempien suostumus.

      • tjuiuer

        Laki ei kiellä. Tatuoijan moraali kyllä.


      • sadokan
        tjuiuer kirjoitti:

        Laki ei kiellä. Tatuoijan moraali kyllä.

        samaa mieltä ja siitä peukku, mielstäni moraali tulee esille tatuoijan/artistin kyvystä ottaa tatuoitavan ja tatuoitavan vanhemman "mielenlaatu"...pientä psykologin virkaa siis, mukaan lukien tatuoitava kuva.

        Mielestäni mitään sopimatonta tai liian isoa kuvaa pidä tatuoida vaikka olisi huoltajan lupa....ei vaikka kuinka paljon maksaisivat...


    • Sannnnnnni

      Omani ekani laitatin 17-vuotiaana. Siitä on kauan ja ajat olivat silloin aika toiset -paremmissakin tatuointiliikkeissä oli pientä vastakulttuurimeininkiä. Nykyään kun tatuoinnit ovat salonkikelpoisia niin en usko että ainakaan parhaat studiot joilla on maine vaalittavana suostuisivat; miksi suostuisivatkaan kun kalenterit ovat muutenkin täynnä? Toisaalta kannattaa kysyä; lakihan ei kiellä, ja jos huoltajan suostumus on ja vaikutat siltä että olet ajatellut asiaa huolella etkä halua mitään älytöntä (tai näkyvää tai tummaa tai isoa) niin voi olla että joku näkee asian samalta kannalta.
      Olen muuten omaani edelleen tyytyväinen; se ei ole mitä laittaisin nyt, mutta se ei ole ruma tai epäpukeva, ja pidän ajatuksesta että 17-vuotias minä ei ollut sama ihminen kuin olen nyt, ja olen tullut omaksi itsekseni monimutkaisten vaiheiden kautta, joista saa jäädä myös jälkensä.

    • Tatskan haluuva

      Mä olen miettinyt pientä teksin pätkää yhdestä mulle täkeästä biisistä, jolla on myös tunnearvoa, oon tätä jo monta kuukautta miettinyt ja kokoajan vaan olo tulut varmemmaksi ja varmemmaksi.
      Tatuoinnin laittaisin selkään tai ranteeseen, paikasta en ole ihan vielä varma mutta teksti ois jo päätetty.

    • Eka tatsa 18v

      Kannattaa oottaa siihen asti, että oot TÄYSIN varma sekä tekstistä, että sen sijainnista! Edellisen kommenttisi perusteella: Jos teksti ei tule kaduttamaan, niin sijainti voisi kaduttaa.

      Itse oon ottanu vaan kuvat: jotka ovat VÄHINTÄÄN kuvana ja kuvan sijaintina tuntuneet oikealta vähintään vuoden verran.

      Kannattaa myös ottaa selvää kenen luokse menee ottamaan sen tatuoinnin!!

      (Ainakin Turussa, joskus n. 7 vuotta sitten, tehtiin tatuointeja myös alaikäisille, 17v. vanhempien luvalla. Nykypäivän tilanteesta en kyllä osaa sanoa.)

    • Tatskan haluuva

      Mä menisin ottamaan tatuoinnin sisaruksen kaverilta, joka on tehnyt myös sisarten tauoinnit.

    • kiva kuva

      vanhempas antaa kai luvan?

    • Anonyymi

      Mielestäni pitäis antaa edes vanhempien luvalla tai erityisellä syyllä tehdä tatuointeja alaikäisille. Itellä esim itsetuhoisuudesta jäänyt paljon arpia käsiin ja jalkoihin ja se vaikuttaa mun työhön (asiakkaiden asenteet suhtautuminen reaktiot jms) ja mun työpaikalla on useilla tatuointeja ja lävistyksiä (itelläkin läväreitä) jonka työnantaja hyväksyy eikä asiakkaat niistä sen kummemmin välitä ja ois mielestäni hyvä jos vois ottaa tatuointeja alaikäisenä ihan vaikka sen takia:) itteeni ainakin motivois olla viiltelemättä kun ois se tatuointi siin kohalla koska ei haluu tuhota sitä taidetta.:)

    • Anonyymi

      Sellaiset liikkeet jotka tatuoivat alaikäisiä, on (jostain syystä) tarve haalia asiakkaita enemmän. Ammattiliike, joka tekee hyvälaatuista, turvallista ja hyvin suunniteltua/toteutettua ei tarvitse alaikäisiä asiakkaita. Täysi-ikäisyys koettaa meille kaikilla kumminkin, odota vielä hetki ja hanki hyvä tatuointi hyvässä liikkeessä niin ei kaduta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      119
      1858
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1620
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe