Joka riidassa uhkaa lähteä

Onkotämäloppuanyt

Puolisoni on nyt vuoden päivät aina riidan tullessa uhannut lähteä. Hän on kireä ja tulevaisuuden suunnitelmat jäissä. Kun yritän keskustella hän kaivaa vanhat asiat esiin, syyttää ja syyllistää. Sanoo että ei ole koko yhdessä olon aikana ollut onnellinen. Samalla sanoo että hakee oman kämpän ja lopettaa suhteen. Yleensä menen jo lukkoon tästä koska hän on minut monesti jättänyt kun asiat ei mene hänen mukaansa. Sitten hän mököttää ja vaatii parin tunnin päästä seksiä.

Tulen jokaisesta riidasta onnettomaksi. Uhkailua, haukkumista ja fyysisen vallan käyttämistä. Ei vahingoita minua, mutta seinässä reikä ja astioita rikki. Yritän selittää että jos tahtoo lähteä niin hän voi. Ei hänen tarvitse olla onneton.

Mutta siis. Emme ole riitojen välissä onnettomia. Mutta yhteiset asiat ovat vähentyneet. Hän on mieluummin yksin ja minä lapsen kanssa.

Olen itse yrittänyt välttää toisen halveksuntaa, moittimista ja jo lisää riitaa kun haluaisin keskustella. Olen paljon joustanut, mutta hän ottaa monet asiat nokkiinsa vaikka olen suunnitteluihin pyytänyt hänenkin panosta. Mikään ei tunnu hänelle kelpaavan.

Onkohan hän vain kanssani enää mukavuuden ja tottumuksen takia, eli tahtoisi lähteä ja haaveilee muuta mutta ei vaan toteuta. Onko tämä lopun aikoja nyt? Lasta hän on kanssani tekemässä, mutta jos joka riidassa osoittaa tyytymättömyyttä ja lähtemässä? Opittu kaava josta voisi päästä eroon ilman kiristämistä?

41

4534

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onkotämäloppuanyt

      Koska puoliso uhkailee lopetuksella ja lähdöllä, minulla on suunnitelmia jos hän lähtee. Mutta minulla on myös suunnitelmia jos hän jää. Miten selittäisi. En voi estää toisen lähtöä ja tiedän että pärjään. Siksi suunnitelmia mitä tekisin. Mutta koska rakastan häntä ja haluaisin hänen kanssaan kokea vielä paljon asioita, haaveilen ja suunnittelen hänen kanssaan elämistä. Yritän näistä puhua hälle mutta hän vetoaa aina rahattomuuteen. Haluaisin kovasti tietää mitä hän haaveilee, mutta kun kerron ideoista hän syyttää että suunnittelen hänenkin puolestaan asioita tai en anna hänelle tilaa. Sitten jos kerron mitä minä tahtoisin tehdä ja kokea niin hän syyttää että jätän pois hänet tulevaisuuden suunnitelmista. Koko ajan jotain psykologista analyysia ja kääntää asiat negatiiviseksi. Tuntuu että sovittelu mieltä ei häneltä löydy, mutta ei mielipidettä tai uskallusta miten tästä eteenpäin.

      • my life, my things

        Tuo on HYVÄ asia, että on suunnitelmia myös siihen jos hän lähtee. Kenenkään ei pidä "kasvattaa omaa onneaan" toisen varaan. Arvostan ihmisiä jotka seisovat omilla jaloillaan ,etenkin taloudellisesti. Jos miehellä perheen kaikki rahat, hänellä aivan liikaa ylivaltaa sitten "erimielisyys tilanteissa".Ja jos sattuu olemaan vielä narsistinen tämä puoliso, silloin se käyttää törkeästi hyväksi taloudellista tilannetta.


      • Elämä jatkuu

        Jätä sinä se äijä. Ei sua ansaitse ja kun vielä kuvittelet pärjääväsi ilman sitä ukkoa. Kyllä maailmasta kivempia miehiä löytyy. Onnea matkaan.


      • kotkotkotkot

        Lopeta turhanpäiväisista asioista kotkotus.


    • superfemme

      Pliis pliis pliis älkää tehkö lasta tohon tilanteeseen!

      Lapsi ansaitsee aivan toisenlaisen tunneilmapiirin kotonaan. Lapsi ei ratkaise mitään ongelmia teidän välillänne vaan tekee niistä tuhat kertaa vaikeampia ja kipeämpiä teille kaikille!

      Jos haluat lapsen pian, olet väärän henkilön kanssa. Kuulostaa siltä, että olette umpikujassa, jos toinen on haluton hakemaan apua ja ratkaisua teidän YHTEISIIN ongelmiin. Puolisosi ei vaikuta kovin sitoutuneelta suhteeseen, jos uhkailee lähdöllä. Tosi paljon sais kyllä kasvua tapahtua tossa tilanteessa. Oletko ihan tosissasi, että elät elämääsi suunnitellen asioita kahden vaihtoehdon varalle ja annat kumppanisi fiilistellä joka päivä miten haluaa? Tuollainen parisuhdeko sinulle riittää? Miksi ihmeessä? Sanot rakastavasi kumppaniasi, minkä kyllä ymmärrän, mutta rakasta nyt hyvänen aika itseäsi hieman enemmän! Tuohan on hyvin hajottava tilanne sinulle.

      Ja tärkein pointti on - tilanne olisi hyvin hajottava myös lapselle. Älä pakota lasta tuollaiseen epävakaaseen elämään katsomaan, kun omat vanhemmat ovat sekavia. Se on surullinen alku elämälle ja muovaa lapsen suhtautumista maailmaan ja ihmissuhteisiin hänen loppuelämänsä ajan. Kun on lapsi mukana kuvioissa, kyse on lapsen koko tulevaisuudesta. Siihen verrattuna jokin parisuhde on oikeasti täysin toissijainen asia. Vanhemmalla ei ole IKINÄ oikeutta priorisoida parisuhdetta lapsen edelle!

      • ota syliin

        erolla uhkailu voi olla hätähuuto HUOMAA MINUT NÄE ETTÄ MINUUN KOSKEE, RAKASTA MINUA, ÄLÄ HYLKÄÄ............


      • minälopoopj
        ota syliin kirjoitti:

        erolla uhkailu voi olla hätähuuto HUOMAA MINUT NÄE ETTÄ MINUUN KOSKEE, RAKASTA MINUA, ÄLÄ HYLKÄÄ............

        Minä sanoin aina riidan aikana juuri noin, uhkasin erolla.
        Syy oli kuten tuo toinen tuolla jo sanoi: se oli hätähuuto. Näe minut. Kuule minua. Tämä kaikki tuntuu niin pahalta, enkä minä yksin tätä parisuhteen ongelmaa ole luonut, en pysty sitä selvittämään, tehdään se yhdessä tai ...

        Monta asiaa oli myös niin, ettei puoliso kuullut, ei ottanut huomioon minun näkökantaa, paitsi sitten kun hermostuin uhkaamaan erolla.
        "jos tämä ei mene näin ja näin, lähden!

        Hän koki tämän erolla uhkailun ikävänä. Lopetin sen. Sittenpä tulikin isosta asiasta sopiminen. HYritin keskustella, en huutanut, en iuhkaillut erolla. Ei hän minua kuunnellut, ei puhetta. Pieleen meni ja pahasti.

        Sinun kanssasi voi olla sama tilanne. miehesi kokee, ettei tule kuulluksi muuten kuin ääritilanteessa. Olen pehmeä jyrä. Lempeä jyrä. Rakkauden nimessa ja sen varjoll a ja siksi sitä ei näe muuta kuin se, joka tulee jyrätyksi. Ainoa keino huutaa apua, huutaa huomoita, on uhata erolla, koska muuten ei tule kuulluksi,


      • Kyllästynyt
        minälopoopj kirjoitti:

        Minä sanoin aina riidan aikana juuri noin, uhkasin erolla.
        Syy oli kuten tuo toinen tuolla jo sanoi: se oli hätähuuto. Näe minut. Kuule minua. Tämä kaikki tuntuu niin pahalta, enkä minä yksin tätä parisuhteen ongelmaa ole luonut, en pysty sitä selvittämään, tehdään se yhdessä tai ...

        Monta asiaa oli myös niin, ettei puoliso kuullut, ei ottanut huomioon minun näkökantaa, paitsi sitten kun hermostuin uhkaamaan erolla.
        "jos tämä ei mene näin ja näin, lähden!

        Hän koki tämän erolla uhkailun ikävänä. Lopetin sen. Sittenpä tulikin isosta asiasta sopiminen. HYritin keskustella, en huutanut, en iuhkaillut erolla. Ei hän minua kuunnellut, ei puhetta. Pieleen meni ja pahasti.

        Sinun kanssasi voi olla sama tilanne. miehesi kokee, ettei tule kuulluksi muuten kuin ääritilanteessa. Olen pehmeä jyrä. Lempeä jyrä. Rakkauden nimessa ja sen varjoll a ja siksi sitä ei näe muuta kuin se, joka tulee jyrätyksi. Ainoa keino huutaa apua, huutaa huomoita, on uhata erolla, koska muuten ei tule kuulluksi,

        Erolla uhkaaminen on yksinkertaisesti kiristämistä. Lapsellista ja typerää. Jos erolla uhkailee, niin on oltava myös valmis vastaamaan huutoonsa eikä alkaa itkeä pillittämään, kun toinen sitten haluaakin erota.


    • Hei Onkotämäloppuanyt


      Kerrot onnettomasta tilanteestanne. Parisuhteenne on muodostunut väkivaltaiseksi. Astioiden ja seinien rikkominen on väkivaltaa, samoin on uhkailu. Väkivalta ei ole asia, joka menee itsekseen ohitse. Siihen pitää puuttua, koska se tuhoaa parisuhteen. Kannustan lukemaan esimerkiksi tämän
      http://www.vaestoliitto.fi/parisuhde/tietoa_parisuhteesta/parisuhdevakivalta/ ja hakemaan apua. Avun hakeminen ei automaattisesti tarkoita, että on erottava. Mutta tilanteen on muututtava ja siihen useimmiten tarvitaan ulkopuolista tukea. Toivon, että kumpikin saatte tarvitsemaanne tukea.


      Meiju,diakoni

      • Tutkittu juttu: väkivaltaisessa perheessä lapset saavat enemmän psyykkisiä oireita kuin eronneessa.
        Lapsen oikeuden perusteita: Lapsille kuuluu turvallinen elämä.


    • joku kiukku?

      Sillä on pelko, hylkäämisen pelko? Joku asia mitä ette saa selvitettyä, solmua avattua, auttaisko jos puhuisitte ihan siitä asiasta suoraan, siellähän se alla kuitenkin kaivertaa... Ellei sitten ole todella lähdössä. Entä jos sanot että "mene vain tuossa on ovi, mutta et tule takaisin jos lähdet ja erolla uhkailu saa luvan loppua"?

    • stooooppia

      Ei vaan ongelma on että sinä olet loukannut puolisoasi nyt niin paljon että hän eikä tiestä kumpikaan pääse eteen eikä taakse. Aivan kamala tilanne jos ette nyt pääse aikuisten oikeasti asian äärelle. Etkö voisi myöntää virheesi ja pyydelä anteeksi jos itse haluat siis jakaa elämäsi tämän ihmisen kanssa. Taustalla on aivan varmasti joku IHAN OIKEA asia josta hän on loukkaantunut. Miten olet loukannut, kysy, mieti ja opi, kunnioita tai kävele tiehesi. Tuolla menolla tuhoatte toisenne lopullisesti ja siitä jää ikuinen pala kurkkuu ja paha muisto millaiseksi suhteenne kehittyi.

      • Anonyymi

        Ei kyllä ole kumppanin syy jos yoinen on lapsellinen ja uhkaa lähteä aina jos on vähän hankala hetki. Se on kostoa, henkistä väkivaltaa


    • miksi ei onnellinen

      no, sinä on joko joku häiriö hänellä tai sitten ette osaa puhua oikeasta asiasta, mikä on se asia mistä se kenkä puristaa, ettei ole onneton jos kerta niin väittää eli MITÄ PUUTUU, tätä voit vaatia häntä kertomaan, mitä järkee tuossa ruikutuksessa muuten on, et kai lopulta voi muuta (jos ei asiassa ole muuta kuten väität) kun sanoa että ole hyvä ovi on tuossa, et kai tuollaista kauaa kestä, tuhoaa sunkin mielenterveuden. Joten, puhukaa siitä oikeasta asiasta. :)

    • pahoinpitelyä

      Ei sinun tarvitse kuunnella enää yhtään tuollaista.

      Seuraavan kerran kun miehesi uhkailee erolla niin sano että ole hyvä ja lähde sitten. Tai sano että tämä oli nyt sitten toiseksi viimeinen kerta kun tuon lauseen sanot, koska seuraava kerta on viimeinen; silloin SINÄ lähdet.

      • Omastakokemuksesta

        Hyvä, just noin! Sano tosiaan, jos vielä tulee uhkaillua lähdöstä, sinä lähdet. Ole myös valmis toteuttamaan uhkauksesi. Se, että haluat vielä kokea paljon asioita miehesi kanssa on luonnollista, mutta se on vain tilanteeseen kuuluvaa haikeutta. Jokaisessa ihmisessä on hyvät puolensa mutta jos elämisestä ei tule mitään, niin ei niiden harvojen hyvien hetkien varaan voi rakentaa.

        Ota vastuu, älä pilaa omaa ja kumppanisi elämää roikkumalla yhdessä. Lapselle tulee suru, mutta jos yhteys säilyy kumpaankin vanhempaan, hänkin voittaa.


    • surkimus mies

      Anna mennä, mitä tuollaisella ukolla teet!!!!

    • Neuvo

      Ukkoa kiinnostaa vaan pimpsan saaminen, muuten vaan haluaa piruilla. Lähde vaan lätkimään tuollaisesta suhteesta.

    • lopunenkeli

      Älä ihminen hyvä tee toista lasta tuohon tilanteeseen.

      Sano, että otat vakavasti eropuheet ja lähdette nyt avioliittoneuvojan pakeille.

      Tai että sinä lähdet. Ja lähdet oikeasti. Sitten sinulla on häiriköijä kantapäillä, ahdistelija, jolle haet lähestymiskieltoja.
      Tai sitten kun äijä uhittelee lähtevänsä, alat pakata hänen kamansa ja heität ne ovesta ulos, siinä kamat, mene mene.

      Lopunelämää muuten tuota, pian nyrkki heilahtaa muualle kuin seinään.
      Siinähän lapselle mallia.

    • Kolikolla on 2 puolt

      Mutta oletko sinä uhkaillut häntä jollain joskus?Onko tässä taas yksi näkemys asiaan? Olisi mukava kuulla myös toisen osapuolen mielipidettä.

    • Oletko täysjärkinen?

      Erotkaa. Kumpikin on aikuinen ihminen. Ja vastuussa omasta elämästään. Ei siinä mitään rakkautta ole sinullakaan. Höpö höpö. Älä viitsi kuvitella asioita, mitä ei ole olemassakaan.

    • Kokemusta on

      Mies saattaa olla vaikka kaappihomo, niin se ahdistaa. Siinä ei naisen sanat eikä teot auta yhtään mitenkään. Hän ei halua sinun "rakkauttasi". Vai haluaisiko hän, että hänellä olisi rahallisesti varakkaampi kumppani. Oli niin tai näin, sinä voit lopettaa ruikuttamisen ja hankkia itsellesi elämän!

    • Nykyisin onnellinen

      Exäni oli tuollainen. Piti minua henkisessä kärsimyksessä, mikä eskaloitui kunnes exä vihdoin ja viimein päätti suhteen lopullisesti, eikä enää vain uhkaillut. Minä en lähtenyt, koska rakastin häntä ja halusin saada suhteen toimimaan keinolla millä hyvänsä. Mutta olisi pitänyt lähteä. Olisin selvinnyt huomattavasti vähäisemmällä kivulla ja kärsimyksellä. Nykyisin syön masennuslääkkeitä ja käyn terapiassa. Siihen pisteeseen se ihminen minut ajoi. Mutta onneksi asiat alkavat olla jo paremmin. Pahin paine päättyi heti kun ero tuli. Se oli eräänlainen helpotus. Nykyisin olen surkeasta suhteesta ainoastaan tyytyväinen siihen, että se lopulta päättyi. Samalla päättyi pahin kipu, ja pystyin hitaasti aloittamaan paranemisprosessin. Eli lähde tuosta suhteesta ennen kuin palat loppuun. Se ihminen ei tule muuttumaan. Ei ainakaan sinun vuoksesi.

    • tasapainovoima

      Jos uhkaa erolla joka käänteessä. Ei oikeasti välitä kumppanistaan. Jos sitten mököttää ja vaatii parin tunnin päästä seksiä. Se kuullostaa todella lapselliselta.
      Näin toimivat lapset kun eivät saa karkkia ja lopulta äiti myöntyy kun ei jaksa lapsen oikuttelua enään kauempaa.
      Sosiaalisesti todella kyvytöntä toimintaa. Ei aikuismaista.

      Ei ole ihme että tulet onnettomaksi. Tuo on jatkuvaa henkistä väkivaltaa. Tällä tavalla ei todella pidä kohdella ihmistä josta välittää. Hae apua ja laita ero vireille välittömästi. Asunto hakuun ja mahdollisimman nopeasti eri osotteisiin. Muista erossa ettei sitten mitään yhteydenpitoa exään koska tämä tulee todennäköisesti johtamaan uudelleen henkiseen ja mahdollisesti jopa fyysiseen väkivaltaan. Ennemmin tai myöhemmin.

      Vaikka ette ole riitojen välissä onnettomia ei se tarkoita että hänen käytös olisi yhtään sen hyväksyttävämpää.

      Onko tuo opittu kaava? No voi olla. Muta toisaalta hän tarvitsee apua. Ammattiapua. Jos hän ei itse sitä tajua niin ei kai häntä voi siihen pakottaa. Lopputulos on mahdollisimman hiono jos tuohon vielä päälle tulee lapsi. Ongelma pitää saada korjattua ennen kuin voi edes suunnitella lasta.
      Lapsen pitää saada kasvaa turvallisessa ympäristössä.
      Eikä sellaisessa jossa on jatkuva pelko väkivallasta.

    • elämä on nyt

      Eiköhän tuo suhde ole tuossa, en ymmärrä miksi roikut tuollaisessa kauhun tasapainossa. Älä tuhlaa enempää aikaasi. Opettele olemaan onnellinen, et varmasti jää yksinäiseksi jos eroatte.

      • Ei ajatustakaan

        Jäähän sinulle lapsi.


    • Jos teillä ei lapsia

      Niin välittömästi äijästä eroon!

    • märätpillusormet

      Elämä on aivan liian lyhyt vatvomiseen eli jos ei nykyinen juttu ei toimi niin erotkaa. Jos aikuiset ihmiset eivät osaa keskustella asioista niin parempi viheltää peli poikki. Markkinoilla on varmasti kaikinpuolin kehittyneempiä yksilöitä, joten älä mieti vaan TOIMI!

      • Tuomion tuulet

        Ja lasta ei tarvitse ajatella pätkääkään. Riesa se oli alun alkaenkin.


    • Miksi aina Ero!?

      Enpä enää ollenkaan ihmettele suomalaisia avioerotilastoja jos ihmiset on heti ensimmäisen isomman ongelman edessä kirjoittamassa eropapereita. Miksi? Eikö toinen ihminen, oma puoliso, yhteisen lapsen isä, merkitse MITÄÄN?? Puhukaa!! Näytä miehellesi vaikka tämä keskustelu. Vajavaista ja toisinaan huonostikin käyttäytyvää ihmistä voi rakastastaa paremman tulevaisuuden toivossa. Miehesi käyttäytyy ilmanmuuta tyhmästi mutta eropapereilla et elämääsi onnea saa. Uusi ukkosi on mätä jostain toisesta kohtaa! Ymmärrän toki että on paljon ihmisiä joille kahden ihmisen solmima liitto ei ole p..kankaan arvoinen. Semmoisen on helppo heittää kaikkiin toisten ongemiin, että "heitä pihalle se ukko, ansaitset parempaa!" Mistä te tiedätte että ansaitsee? Eikä ihmistä jonka kanssa on mennyt rakkaudesta naimisiin tai päättänyt elämänsä jakaa, tuosta vaan heitetä pellolle kun tulee riitaa. Jos on ap:n miehen käytös lapsellista niin on useimpien täällä asiaa kommentoineidenkin. Puhukaa ongelmasta ammattiauttajalle niin ehkäpä vielä saattekin jakaa monet elämänne ilot yhdessä...mutta MYÖS surut ja ristiriidat. Ne kuuluvat aikuisten ihmisten elämään.

      • lätinät sikseen

        Fyysinen väkivalta vain menee liian pitkälle ?= ero.


      • gsfsfa

        Ongelmahan tässä onkin se, että tuo suhde ei nimenomaan ole minkään arvoinen sen miehen mielestä.


      • joopa joo

        Niin että seinässä reikä ja astiat rikki, jonain päivänä siinä seinässä on se vaimo, ja voipi olla että sekin menee rikki.

        Aggressionhallintaongelmat ovat vaarallisia, ja niiden suhteen on kumppanin tehtävä selkeä rajaus. Ja lapset eivät kuulu asumaan huusholliin jossa tuollainen pälli oleilee.


    • Toivon parasta

      Kyllähän tilanne merkinnee, että miehesi on miettinyt eroa. Riidan aikana mieli kuohuu, muttei eron pitäisi herkästi muistua kuohuvaankaan mieleen kovin, ellei se olisi jo valmiiksi pohdinnan alainen asia.
      Toivottavasti minä olen väärässä. Toivon, ettei ero uhkaa sinua. Ero on kuitenkin paljon pahempaa kuin riita. Nykyinen ilmapiiri vain houkuttelee ajattelemaan eroa liian kevyesti. Kyllä erosta jää kuitenkin mieleen arpi. Ei sille mitään mahda.
      Toki kovin riitaisan liiton onkin hyvä päättyä eroon. Edellä suositeltiin Väestöliittoa. Pidän sitä vakavasti otettavana vaihtoehtona. Ei siellä neuvota jatkamaan liittoa hampaat irvessä, vaan pyritään löytämään paras ratkaisu sekä liiton osapuolten että lasten kannalta. Minä ainakin arvostan heidän työtään.
      Siellä esimerkiksi voidaan yhdessä pohtia, miten vastahakoinen kumppani saadaan kiinnostumaan neuvonnasta, jos on tarvis. Siellä voidaan valmistautua siihen, mitä tehdä, jos tapahtuu jokin ikävä käänne. Saa aivan käytännön tukea asianajajan palveluita myöten.
      Minun ja vaimoni kohdalla päädyttiin yhdessä eroon niin sopuisasti kuin oli mahdollista niissä oloissa. Ei se helppoa ollut, mutta vaisu anteeksianto rauhoitti mielen paljon tehokkaammin kuin repivä vihanpito. Sopimus lapsen hoidosta ja avustuksesta saatiin aikaan, ja se on pitänyt. Ilman Väestöliittoa sopimus ei olisi syntynyt yhtä pitävässä ja kummankin hyväksymässä muodossa. Luulen, että poikammekin kannalta asia ratkesi parhain päin.

    • Miettisin asioita

      En ole asiantuntija, mutta tekisin tilaa. Älä vain missään nimessä tee lasta tuossa tilanteessa. Hän haluaa sitoa sinut kotiin paikallesi, jotta voi leikkiä päällikköä. Eli alistaa sinua lisää ja saada sinut riippuvaiseksi hänestä, tätä todennäköisesti käyttäysi kiristyskeinona.
      Kaikki väkivalta myös sanallinen, joka usein rinnastetaan henkiseen väkivaltaan on toisinaan jopa pahempi , koska vaikuttaa sinun syvimpiin tunteisiisi ja siten sinun itsetuntoa yritetään selvästi tuhota.

      Katso tietoa narsismista ja lue Tommy helstenin kirjoista muutama, niin ymmärrät paremmin itseäsi ja osaat sulkea ajatuksissasi tämän ihmisen itsesi ulkopuolelle.

      Niin ensin on tuo sanallinen väkivältä, sitten tulee fyysinen väkivalta, se on vain astetta enemmän, joten sinuna antaisin hänen lähteä.

      Koska en tiedä kaikkea, vaan sinun näkökantasi en voi olla objektiivinen. Muistatko mihin olet rakastunut tähän ihmiseen ja kauenko olette olleet avioliitossa vai oletteko ollenkaan. Onko yhteisiä lainoja, kuten asuntolaina tms.
      Juridisesti asia on kuitenkin niin, että jos asunto on ostettu, niin joudut ottamaan loppuvelan omiin nimiisi ja tekemään osituksen, jossa maksat kaverisi ulos erotessanne. Pidä pää kylmänä ja ymmärrä poistua kodista, jos astioita alkaa lentämään. Turvakoteja on joka puolella suomea, mene niihin. Ellet tiedä, mistä löytyy, niin mene terveyskeskukseen ja kysy heiltä turvasijoituspaikkaa väkivaltaisen puolison vuoksi. Kuse on kuitenkin sinun ja lapsesi elämästä.

    • sukupuoltaeimainittu

      Mistä kaikki päättelee, että alkuperäinen kirjoittaja on nainen?

    • ero eheyttää

      Uhkailut eivät kuulu parisuhteeseen joten eroa epäkypsästä suhteesta heti. ihmisellä on yksi elämä ja sitä ei todellakaan ole syytä elää toisen ehdoilla ja uhkauksien sekameskassa!

      Uhkaileva ihminen on hankala kaveri, koska hyväksymällä kyseinen käytös käyttää se varmasti sitä aina kun tulee "hankalaa" tai kun vaan on sillä mielellä! Aina saa olla se häviäjä jos erimielisyyksiä selvitellään tai vain tehdään arkisia valintoja.

      Elämä ei lopu kun alkaa elämään omaa elämää!

    • mek

      Miehelläsi on toinen nainen jossain ja siksi on tuollainen tai sitten lapsiuuden kodista opittu malli parisuhteeseen ja häntä ei kiinnosta olla sinun kanssasi jos toimii noin.

    • naisilla homma

      kusee pahasti, koska tunteilu menee järjenkäytön edelle.
      Tämä tuli naisen suusta.

      • listentothis

        En tiedä kumpi aloituksen pariskunnasta on tunteilija ja kumpi järkeilijä ja miten tuo kommentti nimimerkiltä "naisilla homma" nyt yleensäkään liittyy mihinkään.

        Mutta tiedän että tunteilua on uhata erolla ja heitellä esineitä; ainakaan järkeilyä se ei ole missään tapauksessa.

        Ja järkeilyä puolestaan on (olisi) miettiä mikä on oma mahdollinen/onnellinen tulevaisuus, visiot, sekä mikä on lapsen etu. Lapsen etu huom. EI ole perityn omaisuuden määrä, jos kauppaan kuuluu riitelevä ja huonoa henkeä täynnä oleva koti, EI ns eheä perhe, jossa kuitenkin huudetaan ja ollaan pahalla mielellä... Lapsen etu on turvallinen tunneilmasto ja edes yksi vakaa järjissään oleva vanhempi. Jos yksi vanhempi tunteillessaan heittelee seiniin reikiä, ei se toinenkaan vanhempi siinä pitkään jaksa tervepäisenä kyllä olla.


    • Keskustellen

      Oivoi. Ajan saatossa jos ei tahti muutu niin huomaatkohan itse olevasi onneton? Jonkinlainen terapia ja itsetutkiskelu olisi hänelle tarpeen ja myös sinulle, että mitä haluat? Riitely kuluttaa molempia ja rauhanomainen uusi suunta olisi lapsenkin kannalta teille tervetullut. Lapsi tässä kärsii ja kun ei hän voi valita perhettä jossa asuu. Eipä kannata uutta lasta tehdä kun on tuolla mallilla.
      Aikuinen ihminen ei muutu, ellei itse halua muuttua ja avata silmiään. Onko hänellä riitelyyn aihetta?...sitä en tiedä mutta ei hyvä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5540
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3537
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1662
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      206
      1636
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      78
      1092
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1088
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      809
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      808
    Aihe