Sukat ja sandaalit

pkeckman

On monia syitä pitää sukkia sandaalien kanssa:

- estää hiertymiä
- estää hiekkapölyn tunkeutumista varpaanväleihin
- tukevoittaa sandaaleja, jos ne ovat jo hieman löystyneet
- tuntuvat mukavilta jaloissa

En keksi yhtäkään syytä, miksi sukkia ei kannattaisi pitää sandaalien kanssa. Kuitenkin niiden käyttämistä pidetään tyylirikkona. Miksi?

212

4424

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin on

      Sandaalien tarkoitus on, että jalat saisivat happea.

      • sukat ja sandaalit j

        kyllä saa happea.mustat sukat kuulluu sandaleihin jo ammati puolesta.sukat ja sandaalit jalkaan ja menoksi,sukat hengittää ja suojaa jalkoja hiertymiltä eikä hiki liukasta kenkää hengenvarralliseksi muljuajaksi.


      • tyylijuntti
        sukat ja sandaalit j kirjoitti:

        kyllä saa happea.mustat sukat kuulluu sandaleihin jo ammati puolesta.sukat ja sandaalit jalkaan ja menoksi,sukat hengittää ja suojaa jalkoja hiertymiltä eikä hiki liukasta kenkää hengenvarralliseksi muljuajaksi.

        sukat ja sandaali/purjehduskenkä/muu kevyt kesäkenkä. probleema on puhtaasti esteettinen. mukavuus ja hygieeniasyyt puoltavat sukkaa, tyylisyyt taas ei. Itse käytän niin matalia sukkia, että ne eivät näy jalkineen ulkopuolelle ja sovitan värin niin, ettei korostu. Harmi vaan , että miehille on saatvana huonosti sellaisia naisille avokassukkina tai kengänsuojina myytäviä juttuja. Itse olen onnistunut löytämään ulkomailta ohuesta froteesta valmistettuja. Käsittääkseni pohdinta koskee erityisesti tilanteita, jolloin mies on pukeutunut shortseihin tai muihin vajaamittaisiin housuihin. Pitkien housujen kanssa tilanne on toinen. Kieltämättä aika huvittavalta näyttää farkkujenkin kanssa tumma sandaali ja paksu vaalea urheilusukka.


      • Tyylikäs puntti.
        tyylijuntti kirjoitti:

        sukat ja sandaali/purjehduskenkä/muu kevyt kesäkenkä. probleema on puhtaasti esteettinen. mukavuus ja hygieeniasyyt puoltavat sukkaa, tyylisyyt taas ei. Itse käytän niin matalia sukkia, että ne eivät näy jalkineen ulkopuolelle ja sovitan värin niin, ettei korostu. Harmi vaan , että miehille on saatvana huonosti sellaisia naisille avokassukkina tai kengänsuojina myytäviä juttuja. Itse olen onnistunut löytämään ulkomailta ohuesta froteesta valmistettuja. Käsittääkseni pohdinta koskee erityisesti tilanteita, jolloin mies on pukeutunut shortseihin tai muihin vajaamittaisiin housuihin. Pitkien housujen kanssa tilanne on toinen. Kieltämättä aika huvittavalta näyttää farkkujenkin kanssa tumma sandaali ja paksu vaalea urheilusukka.

        Yksinkertaisesti olette yksinkertaisia massapsykoosi (uskaltaako sanoa) ihmisiä jossa tilanteessa maailma päättää teidän puolesta kuinka pitää elää / pukeutua ja maailma määrää jopa mitä syötte ja milloin paskotte.

        Voi luoja kuinka aivopestyä kansaa, ei mitään omaa tahtoa ei omaa elämää.

        Että oikein sukatkin on ostettava niin että ne saa piiloon jne jne. Ette voi olla luonnollisia suihkussa tai saunassakaan. Piilottelette pesuvatien taakse vai?

        Ostakaa hei jo ruumisarkkukin valmiiksi, että se tulee oikean tyylisenä ja että sen verhoilu osuu kohdilleen, että hautaan voi mennä joko shortseissa tai legginseissä tai frotee sukissa ja sandaaleissa.....

        Itse pukeudun ja käyttäydyn juuri niin, kuin tuntuu itselle parhaimmalta, oli ne sukat, kengät, alkkarit, verkkarit, shortsit et cetera.

        Olen oman itseni etiketti.


      • paljasjalkainen

        Höpö höpö. Kyllä elimistön hapen tarve tulee tyydydetyksi keuhkojen ja verenkierron välityksellä. Katsos kun happi sitoutuu veren hemoglobiiniin. Paljaat jalat kyllä voivat osallistua lämmönjakautumiseen, toisilla kun on niin mahtavat jalkahiet.
        Ja toisaalta kyllä ne huonosti hoidetut jalat kannattaakin peittää sukilla. Totta on se, että kauniit varpaat ja varpaan kynnet ovat ihmiselle eduksi kyllä niitä voi näyttää.
        PS. pitäkää ne "rumat" vaan sukkien peitossa.


      • kumisaappaat kesällä

        sandaalit ovat Mieleltään häiriintyneitten,savolaiset,mustalaiset!ei tarvitse mennä kuin tuurin kyläkauppaan niin siellä huomaa asian.


      • Roomalainen jalkine
        tyylijuntti kirjoitti:

        sukat ja sandaali/purjehduskenkä/muu kevyt kesäkenkä. probleema on puhtaasti esteettinen. mukavuus ja hygieeniasyyt puoltavat sukkaa, tyylisyyt taas ei. Itse käytän niin matalia sukkia, että ne eivät näy jalkineen ulkopuolelle ja sovitan värin niin, ettei korostu. Harmi vaan , että miehille on saatvana huonosti sellaisia naisille avokassukkina tai kengänsuojina myytäviä juttuja. Itse olen onnistunut löytämään ulkomailta ohuesta froteesta valmistettuja. Käsittääkseni pohdinta koskee erityisesti tilanteita, jolloin mies on pukeutunut shortseihin tai muihin vajaamittaisiin housuihin. Pitkien housujen kanssa tilanne on toinen. Kieltämättä aika huvittavalta näyttää farkkujenkin kanssa tumma sandaali ja paksu vaalea urheilusukka.

        Tennissukka on mukava jaloille.
        Ne voi pestä usein toisin kuin sandaalit.
        Paljas jalka joka kengässä on inhottava
        "beduiinien" tapa, ei sovi kulttuuriimme.


      • No perskules
        Tyylikäs puntti. kirjoitti:

        Yksinkertaisesti olette yksinkertaisia massapsykoosi (uskaltaako sanoa) ihmisiä jossa tilanteessa maailma päättää teidän puolesta kuinka pitää elää / pukeutua ja maailma määrää jopa mitä syötte ja milloin paskotte.

        Voi luoja kuinka aivopestyä kansaa, ei mitään omaa tahtoa ei omaa elämää.

        Että oikein sukatkin on ostettava niin että ne saa piiloon jne jne. Ette voi olla luonnollisia suihkussa tai saunassakaan. Piilottelette pesuvatien taakse vai?

        Ostakaa hei jo ruumisarkkukin valmiiksi, että se tulee oikean tyylisenä ja että sen verhoilu osuu kohdilleen, että hautaan voi mennä joko shortseissa tai legginseissä tai frotee sukissa ja sandaaleissa.....

        Itse pukeudun ja käyttäydyn juuri niin, kuin tuntuu itselle parhaimmalta, oli ne sukat, kengät, alkkarit, verkkarit, shortsit et cetera.

        Olen oman itseni etiketti.

        Kukas sen sitten päättää miten pukeutua jos ei muut eli "maailma" ?

        En minä ainakaan ole mikään muotiexpertti eikä minulla ole mitään omia mielipiteitä pukeutumisesta.


      • etiketti 2
        Tyylikäs puntti. kirjoitti:

        Yksinkertaisesti olette yksinkertaisia massapsykoosi (uskaltaako sanoa) ihmisiä jossa tilanteessa maailma päättää teidän puolesta kuinka pitää elää / pukeutua ja maailma määrää jopa mitä syötte ja milloin paskotte.

        Voi luoja kuinka aivopestyä kansaa, ei mitään omaa tahtoa ei omaa elämää.

        Että oikein sukatkin on ostettava niin että ne saa piiloon jne jne. Ette voi olla luonnollisia suihkussa tai saunassakaan. Piilottelette pesuvatien taakse vai?

        Ostakaa hei jo ruumisarkkukin valmiiksi, että se tulee oikean tyylisenä ja että sen verhoilu osuu kohdilleen, että hautaan voi mennä joko shortseissa tai legginseissä tai frotee sukissa ja sandaaleissa.....

        Itse pukeudun ja käyttäydyn juuri niin, kuin tuntuu itselle parhaimmalta, oli ne sukat, kengät, alkkarit, verkkarit, shortsit et cetera.

        Olen oman itseni etiketti.

        Hienoa,Upeaa nimimerkki Tyylikäs puntti.Hienoa,kun on ainaski yksi omilla aivoilla ajatteleva ihminen.Tämä tasapäisyyden,EU-moskan syöttämisen keskeltä löytyy vielä järkevä ihminen.Hip hurraa!!!!! Tämä maa tarvitsee lisää aivoja.Oliskahan se niin ,että ihmiset on niin pirun kateellisia ihmisille,jotka uskaltavat toteuttaa omia ajatuksia tai toimia kuten tyylikäs puntti,että niitä pitää moittia ja arvostella isoon ääneen.


      • On se
        etiketti 2 kirjoitti:

        Hienoa,Upeaa nimimerkki Tyylikäs puntti.Hienoa,kun on ainaski yksi omilla aivoilla ajatteleva ihminen.Tämä tasapäisyyden,EU-moskan syöttämisen keskeltä löytyy vielä järkevä ihminen.Hip hurraa!!!!! Tämä maa tarvitsee lisää aivoja.Oliskahan se niin ,että ihmiset on niin pirun kateellisia ihmisille,jotka uskaltavat toteuttaa omia ajatuksia tai toimia kuten tyylikäs puntti,että niitä pitää moittia ja arvostella isoon ääneen.

        "Oliskahan se niin ,että ihmiset on niin pirun kateellisia ihmisille,jotka uskaltavat toteuttaa omia ajatuksia tai toimia kuten tyylikäs puntti,että niitä pitää moittia ja arvostella isoon ääneen."

        Suomessa ei saisi sanoa sanaakaan mistään toiselle ja pitää antaa kaikkien olla omassa rauhassa 500 metrin päässä toisistaan.


      • auringonsaattaja
        Tyylikäs puntti. kirjoitti:

        Yksinkertaisesti olette yksinkertaisia massapsykoosi (uskaltaako sanoa) ihmisiä jossa tilanteessa maailma päättää teidän puolesta kuinka pitää elää / pukeutua ja maailma määrää jopa mitä syötte ja milloin paskotte.

        Voi luoja kuinka aivopestyä kansaa, ei mitään omaa tahtoa ei omaa elämää.

        Että oikein sukatkin on ostettava niin että ne saa piiloon jne jne. Ette voi olla luonnollisia suihkussa tai saunassakaan. Piilottelette pesuvatien taakse vai?

        Ostakaa hei jo ruumisarkkukin valmiiksi, että se tulee oikean tyylisenä ja että sen verhoilu osuu kohdilleen, että hautaan voi mennä joko shortseissa tai legginseissä tai frotee sukissa ja sandaaleissa.....

        Itse pukeudun ja käyttäydyn juuri niin, kuin tuntuu itselle parhaimmalta, oli ne sukat, kengät, alkkarit, verkkarit, shortsit et cetera.

        Olen oman itseni etiketti.

        Uuuu... Joku on nousut sängystä väärällä jalalla tai oikea päivä kuukaudessa on osunut sopivasti.


      • ........
        Roomalainen jalkine kirjoitti:

        Tennissukka on mukava jaloille.
        Ne voi pestä usein toisin kuin sandaalit.
        Paljas jalka joka kengässä on inhottava
        "beduiinien" tapa, ei sovi kulttuuriimme.

        Olipa järjetön väite ja myös valheellinen.


      • muodikasjatrendikas
        paljasjalkainen kirjoitti:

        Höpö höpö. Kyllä elimistön hapen tarve tulee tyydydetyksi keuhkojen ja verenkierron välityksellä. Katsos kun happi sitoutuu veren hemoglobiiniin. Paljaat jalat kyllä voivat osallistua lämmönjakautumiseen, toisilla kun on niin mahtavat jalkahiet.
        Ja toisaalta kyllä ne huonosti hoidetut jalat kannattaakin peittää sukilla. Totta on se, että kauniit varpaat ja varpaan kynnet ovat ihmiselle eduksi kyllä niitä voi näyttää.
        PS. pitäkää ne "rumat" vaan sukkien peitossa.

        Tiin totta siitä jalkojen peittämisestä. Olen huomannut, että suomalaisilla on tosi huonosti hoidetut jalat, jopa naisilla. Naiset useasti lakkaavat varpaankynnet, mutta mitä Se auttaa, jos kantapäät näyttävät hevosenkengiltä, brrr... Aika moni sanoo, että ei ole rahaa mennä kauneushoitolaan. Jalkahoidon voi tehdä ihan itse kotona, toki välineet ensiksi pitäisi ostaa. Ymmärrän, että vanhoille ihmisille se ei onnistuisi, tai jos selkä on kipeä. Muuten se on silkkää laiskuutta...


      • puhtaus.

        MUOTIA ON PUHDASVITTU JA PAREMPI MIELI????!!!!


      • Punttiksella
        etiketti 2 kirjoitti:

        Hienoa,Upeaa nimimerkki Tyylikäs puntti.Hienoa,kun on ainaski yksi omilla aivoilla ajatteleva ihminen.Tämä tasapäisyyden,EU-moskan syöttämisen keskeltä löytyy vielä järkevä ihminen.Hip hurraa!!!!! Tämä maa tarvitsee lisää aivoja.Oliskahan se niin ,että ihmiset on niin pirun kateellisia ihmisille,jotka uskaltavat toteuttaa omia ajatuksia tai toimia kuten tyylikäs puntti,että niitä pitää moittia ja arvostella isoon ääneen.

        Täh? se on hienoa jos puntti on erimieltä kuin joku muu, mutta se taas ei ole hienoa jos joku on erimieltä kuin puntti? Silloin kyseessä on kateus jne. kun taas puntti ajattelee omilla aivoillaan?

        Eiköhän muiden mielipiteet ole yhtä arvokkaita kuin puntin. Ja eiköhän se pikemminkin ennen ollut tasapäistämisen kulttuuri Suomessa. Nyt on vihdoin raikkaampaa tuulta tullut, kuten tuuli paljaille jaloille.


      • vai niin
        Tyylikäs puntti. kirjoitti:

        Yksinkertaisesti olette yksinkertaisia massapsykoosi (uskaltaako sanoa) ihmisiä jossa tilanteessa maailma päättää teidän puolesta kuinka pitää elää / pukeutua ja maailma määrää jopa mitä syötte ja milloin paskotte.

        Voi luoja kuinka aivopestyä kansaa, ei mitään omaa tahtoa ei omaa elämää.

        Että oikein sukatkin on ostettava niin että ne saa piiloon jne jne. Ette voi olla luonnollisia suihkussa tai saunassakaan. Piilottelette pesuvatien taakse vai?

        Ostakaa hei jo ruumisarkkukin valmiiksi, että se tulee oikean tyylisenä ja että sen verhoilu osuu kohdilleen, että hautaan voi mennä joko shortseissa tai legginseissä tai frotee sukissa ja sandaaleissa.....

        Itse pukeudun ja käyttäydyn juuri niin, kuin tuntuu itselle parhaimmalta, oli ne sukat, kengät, alkkarit, verkkarit, shortsit et cetera.

        Olen oman itseni etiketti.

        Tyylikkään puntin koko viesti on toisten arvostelua.
        Joku pukeutuu massan mukaan ja antaa toisten pukeutua miten haluavat. Tyylikäs punttikin voisi tehdä niin. Elää vaikkapa sitä omaa elämää kiinnittämättä huomiota massapsykoosi ihmisiin.


      • ...................
        No perskules kirjoitti:

        Kukas sen sitten päättää miten pukeutua jos ei muut eli "maailma" ?

        En minä ainakaan ole mikään muotiexpertti eikä minulla ole mitään omia mielipiteitä pukeutumisesta.

        no sääliksi käy jos sulla ei ole omia aivoja , joita voisit kätttää, vaan kaikkien pitää tehdä päätökset sun puolesta..miten yleensäkään pärjäät elämässä ??


      • sukat kastuu
        auringonsaattaja kirjoitti:

        Uuuu... Joku on nousut sängystä väärällä jalalla tai oikea päivä kuukaudessa on osunut sopivasti.

        noussut väärällä jalalla, eikä osannut päättää laittaako sukan vai ei :)
        sandaalit on parhaat jalkineet sateella, kun niistä valuu vesi ulos.


      • PUHTAUS!
        puhtaus. kirjoitti:

        MUOTIA ON PUHDASVITTU JA PAREMPI MIELI????!!!!

        PAREMPI MIELI JA PUHDASVITTU ON MUOTIA!?


      • rakastunut,kastunut.
        kumisaappaat kesällä kirjoitti:

        sandaalit ovat Mieleltään häiriintyneitten,savolaiset,mustalaiset!ei tarvitse mennä kuin tuurin kyläkauppaan niin siellä huomaa asian.

        KÄYRÄPIIPPU SUUSSA JA SANDAALIT; JOSSA VILLASUKKAINEN JALKA!? villasukat ja sandaalit ja piippu suussa tupruttelee! IHANAMIES?


      • Ei täällä mitään ole
        ................... kirjoitti:

        no sääliksi käy jos sulla ei ole omia aivoja , joita voisit kätttää, vaan kaikkien pitää tehdä päätökset sun puolesta..miten yleensäkään pärjäät elämässä ??

        Hengissä pysyn ja sekin on vähän liikaa minun tarpeisiini.


      • tratataaaaa
        On se kirjoitti:

        "Oliskahan se niin ,että ihmiset on niin pirun kateellisia ihmisille,jotka uskaltavat toteuttaa omia ajatuksia tai toimia kuten tyylikäs puntti,että niitä pitää moittia ja arvostella isoon ääneen."

        Suomessa ei saisi sanoa sanaakaan mistään toiselle ja pitää antaa kaikkien olla omassa rauhassa 500 metrin päässä toisistaan.

        Joo, ollaan. Ollaan kateelisia myös Tukiaiselle. Hänellekin on "oma" tyyli.


      • perhonen?
        auringonsaattaja kirjoitti:

        Uuuu... Joku on nousut sängystä väärällä jalalla tai oikea päivä kuukaudessa on osunut sopivasti.

        PERSSE EDELLÄ ON JOKU NOUSSUT AAMULLA UNESTA JA ON SIKSI NIIN ÄRTYISELLÄ PÄÄLLÄ?!


      • ärsyttävää?
        ................... kirjoitti:

        no sääliksi käy jos sulla ei ole omia aivoja , joita voisit kätttää, vaan kaikkien pitää tehdä päätökset sun puolesta..miten yleensäkään pärjäät elämässä ??

        Kaikilla ,jotka tänne kirjoittelee. On aivot jossain persesilmässä. pieni ja pimeä, liian pienet on ympyrät. ryppyinen, pieni persesilmä, kuten aivotkin . Eikö ole minkäänlaista tolkkua. toinen toistaan haukkuu ja arvostelee. hyvä, että on edes jonkunlaiset kengät jalassa, ettei ole tuohivirsut tai hiihtomonot kesällä? huopatossut? pakkasella ei voi pitää sandaaleita jalassa ilman sukkia! sandaalit jalkaan. puhtaisiin. ohuen ohuet sukat jalkaan ,jos haluaa jos haluaa ja tykkää.


      • raikkausja
        ärsyttävää? kirjoitti:

        Kaikilla ,jotka tänne kirjoittelee. On aivot jossain persesilmässä. pieni ja pimeä, liian pienet on ympyrät. ryppyinen, pieni persesilmä, kuten aivotkin . Eikö ole minkäänlaista tolkkua. toinen toistaan haukkuu ja arvostelee. hyvä, että on edes jonkunlaiset kengät jalassa, ettei ole tuohivirsut tai hiihtomonot kesällä? huopatossut? pakkasella ei voi pitää sandaaleita jalassa ilman sukkia! sandaalit jalkaan. puhtaisiin. ohuen ohuet sukat jalkaan ,jos haluaa jos haluaa ja tykkää.

        kortongit jalkaan ja sandaalit, ettei synny liikavarpaita? Haistakaa persesilmän väkevä tuhnuinen tuhahdus. pfuut


      • MieLapista__
        Tyylikäs puntti. kirjoitti:

        Yksinkertaisesti olette yksinkertaisia massapsykoosi (uskaltaako sanoa) ihmisiä jossa tilanteessa maailma päättää teidän puolesta kuinka pitää elää / pukeutua ja maailma määrää jopa mitä syötte ja milloin paskotte.

        Voi luoja kuinka aivopestyä kansaa, ei mitään omaa tahtoa ei omaa elämää.

        Että oikein sukatkin on ostettava niin että ne saa piiloon jne jne. Ette voi olla luonnollisia suihkussa tai saunassakaan. Piilottelette pesuvatien taakse vai?

        Ostakaa hei jo ruumisarkkukin valmiiksi, että se tulee oikean tyylisenä ja että sen verhoilu osuu kohdilleen, että hautaan voi mennä joko shortseissa tai legginseissä tai frotee sukissa ja sandaaleissa.....

        Itse pukeudun ja käyttäydyn juuri niin, kuin tuntuu itselle parhaimmalta, oli ne sukat, kengät, alkkarit, verkkarit, shortsit et cetera.

        Olen oman itseni etiketti.

        Kävin tänään kaupassa ilman sukkahousuja. Jalassa shortsit ja sandaalit. Olen naispuolinen ja minua luullaan välimeren maissa paikalliseksi. Karvoitukseni jaloissa on HYVIN voimakasta siis.

        En ole sheivannut pitkiin aikoihin. Ei tee tiukkaa mennä tällälailla luonnollisesti ulos. Myös uimaan uikkari tpäällä. Antaa karvojen rehottaa. :D

        Minua inhottaa kun ihmiset menee massan mukaan,


      • Surullista mutta tot
        raikkausja kirjoitti:

        kortongit jalkaan ja sandaalit, ettei synny liikavarpaita? Haistakaa persesilmän väkevä tuhnuinen tuhahdus. pfuut

        Just näitä perusjuntteja näkee Suomen kesässä kadulla talsimassa. Totta tosiaan kortongit on vedetty sukiksi ja deodoranttina toimii vanhat ummehtuneet tuhnupierut. Housuista ja paidoista ei ole tietoakaan. Sairaaksi on mennyt nämä juoppojen kesäasusteet.


      • Roomalainen jalkine kirjoitti:

        Tennissukka on mukava jaloille.
        Ne voi pestä usein toisin kuin sandaalit.
        Paljas jalka joka kengässä on inhottava
        "beduiinien" tapa, ei sovi kulttuuriimme.

        totta, ja paljas hikinen jalka myös tarttuu sandaaliin litsahdellen mikä on vastenmielistä ,.


      • kiith
        sukat ja sandaalit j kirjoitti:

        kyllä saa happea.mustat sukat kuulluu sandaleihin jo ammati puolesta.sukat ja sandaalit jalkaan ja menoksi,sukat hengittää ja suojaa jalkoja hiertymiltä eikä hiki liukasta kenkää hengenvarralliseksi muljuajaksi.

        nahkaa tai kankasta ni ei tarvihe sukkia


    • Kunhan ei käytä liian paksuja sukkia jotta lakatut varpaankynnet näkyy kivasti.

      • Käsittelin asiaa lähinnä miesten kannalta ja meille annettujen pukeutumista koskevien typerien sääntöjen kannalta. Vaikka kai ne voi jotkut miehetkin kynsiään lakata? Vai ovatko sellaiset "miehet" miehiä?


      • pkeckman kirjoitti:

        Käsittelin asiaa lähinnä miesten kannalta ja meille annettujen pukeutumista koskevien typerien sääntöjen kannalta. Vaikka kai ne voi jotkut miehetkin kynsiään lakata? Vai ovatko sellaiset "miehet" miehiä?

        Olen mies ja kyllä lakatut varpaankynnet ovat ok. Mikäli sattuu olemaan suht hyvännäköiset varpaat.
        Olen lähinn ihastusta saanut osakseni, kun olen rohjennut näyttäytyä lakatuin varpaankynsin baarissa.


      • 3Timo
        lisbeth1 kirjoitti:

        Olen mies ja kyllä lakatut varpaankynnet ovat ok. Mikäli sattuu olemaan suht hyvännäköiset varpaat.
        Olen lähinn ihastusta saanut osakseni, kun olen rohjennut näyttäytyä lakatuin varpaankynsin baarissa.

        ... etkä ole! :/


      • Fobia14
        pkeckman kirjoitti:

        Käsittelin asiaa lähinnä miesten kannalta ja meille annettujen pukeutumista koskevien typerien sääntöjen kannalta. Vaikka kai ne voi jotkut miehetkin kynsiään lakata? Vai ovatko sellaiset "miehet" miehiä?

        Homppeleita


      • naisten juttuja
        pkeckman kirjoitti:

        Käsittelin asiaa lähinnä miesten kannalta ja meille annettujen pukeutumista koskevien typerien sääntöjen kannalta. Vaikka kai ne voi jotkut miehetkin kynsiään lakata? Vai ovatko sellaiset "miehet" miehiä?

        Nyt nimim. pkecman:lle on sattunut pieni kömmähdys, ei miesten sandaaleita kuulu käyttää ilman sukkaa, paitsi tietysti, jos sinulla on nilkkakoruja ja lakkaat varpaankyntesi ja haluat niiden näkyvän!


      • aseistakieltäytyjä77
        3Timo kirjoitti:

        ... etkä ole! :/

        miehet jotka pitävät hameita ovat homppeleita !!!


      • Elijöitä olemme pian
        3Timo kirjoitti:

        ... etkä ole! :/

        Mies ja nainen on nykyään jo lähinnä pelkkä muodollisuus. Ei sitä kohta enää tarvi edes syntymätietoihin erikseen merkitä.


    • Plööh

      Mielestäni nämä muotipoliisien säännöt saa jättää omaan arvoonsa. Jos sukat sandaaleissa tuntuu mukavemmilta, niin miksi ei? Kuka sen kieltää? Ei esimerkiksi sairaaloissa saa edes pitää työsandaaleja ilman sukkia.

      • Näin on

        Eipä ole ikinä tullut kukaan avautumaan ettei sandaalien kanssa saa käyttää sukkia vaikka olen koko ikäni (37v) niin tehnyt. Voi tietysti johtua että olen iso äijänköriläs...


      • jeejeejeejoooo

        Kukaan tässä ei käsittele sandaalien käytöstä sairaaloissa, hautaustoimistoissa tai avaruudessa.
        Minun puolesta voit kulkea vaikka kumisaappaissa ja sobrerossa.


      • kyllä näin on
        Näin on kirjoitti:

        Eipä ole ikinä tullut kukaan avautumaan ettei sandaalien kanssa saa käyttää sukkia vaikka olen koko ikäni (37v) niin tehnyt. Voi tietysti johtua että olen iso äijänköriläs...

        Sinulle nauretaankin selkäsi takana, "viddu mikä juntti" :D


      • teininäiti
        kyllä näin on kirjoitti:

        Sinulle nauretaankin selkäsi takana, "viddu mikä juntti" :D

        15 v puhuu tuota viddu kieltä.


      • hjkhjk
        kyllä näin on kirjoitti:

        Sinulle nauretaankin selkäsi takana, "viddu mikä juntti" :D

        sukat sandaaleissa on 100xparemman näköiset kuin paljaat pölyiset varpaat!! ja mä käytän näitä samoja polkuja missä kymmenet koirat käyvät 3xpvässä virtsaamassa.hiekkatie oikein pölisee kuivalla helteellä..paljon hygieenisempää riisua sukat illalla kuin jatkaa samoilla paljailla hikipölyisillä varpailla sänkyyn asti..kun moni ei aina jaksa suihkuttaa jalkojaan puhtaiksi,ainakaan jurrissa,ja kömpii hikisen pölyisillä jaloillaan valkeille lakanoille,yök.. krapulassakin kivempi herätä kun ei ole näkyviä läiskiä lakanoissa.


      • Näin on
        kyllä näin on kirjoitti:

        Sinulle nauretaankin selkäsi takana, "viddu mikä juntti" :D

        Niin, eivät raukat uskalla nauraa edessäpäin, pelkureita. Eikä tuollaisten paskahousujen mielipiteistä kannata mitään välittää.


      • jeejeejeejoooo kirjoitti:

        Kukaan tässä ei käsittele sandaalien käytöstä sairaaloissa, hautaustoimistoissa tai avaruudessa.
        Minun puolesta voit kulkea vaikka kumisaappaissa ja sobrerossa.

        pitäisikö ne sukat ottaa pois kun astuu sairaalan ulkopuolelle,. ?


    • sandaalit

      Minusta sandaaleissa voi olla sukat. Mutta itse en käytä. Olen nainen ja juu,on lakatut ,heh. Mutta se,millaisen sukan pukee sandaalin kanssa ,on varmaan se juttu. Se,että vetää urheilusukan puoliväliin säärtä ja sitten sortsit ja ne sandaalit on aikas ....no,ei niin kaunista taikka puoleensavetävän näköistä. Mielellään siis niitä matalavartisia sukkia ,kiitos .

      • Housut ratkaisee

        Minusta tuossa sukkien käytössä on nimenomaan kyse siitä, millaiset housut on jalassa. Pitkävartiset sukat shortsien kanssa ovat hölmön näköiset oli jalassa millaiset kengät tahansa. Yhtä lailla hölmön näköistä on, jos pitkien farkkujen kanssa ei käytä sukkia sandaaleissa.


    • muodikajatrendikas

      Sekä nisten että miesten sandaalit ovat yäk. Ranalla pidetään rantasandaaleja ilman sukkia, muuten aikuiset käyttävät kenkiä. Naiset toki voivat käyttää kesäkenkiä, korolla tai ilman - ne eivät ole sandaaleja. Jos haluaa kävellä urheilumielessä, niin silloin on käytettävä urheilu- tai vapaa-ajan kengät. Suomalaiset ovat niin juntteja...

      • Vettori

        Olen asunut Italiassa, Sveitsissä ja Ranskassa, aina suuressa (joskus suurimmassa) kaupungissa. Kaikissa noissa maissa paikalliset käyttivät kesäisin sandaaleja. Ei rantasandaaleja, mutta sandaaleja kuitenkin. Olivatpa juntteja, mokomat...


      • * * * * *
        Vettori kirjoitti:

        Olen asunut Italiassa, Sveitsissä ja Ranskassa, aina suuressa (joskus suurimmassa) kaupungissa. Kaikissa noissa maissa paikalliset käyttivät kesäisin sandaaleja. Ei rantasandaaleja, mutta sandaaleja kuitenkin. Olivatpa juntteja, mokomat...

        Luultavasti nämä pahimmat suomalaisia junteiksi haukkuvat eivät ole käyneet Tallinnaa tai Tukholmaa kauempana sumesta.


      • Vettori
        * * * * * kirjoitti:

        Luultavasti nämä pahimmat suomalaisia junteiksi haukkuvat eivät ole käyneet Tallinnaa tai Tukholmaa kauempana sumesta.

        Samaa olen tuuminut minäkin. Eivät ihmiset muualla ole sen tyylikkäämpiä tai tyylittömämpiä. Nykyään kun samat suuret vaateketjut löytyvät joka maasta, pukeutuminen on ympäri Euroopan muuttunut hyvin samanlaiseksi.

        Silti tuo kulunut "suomalaiset ovat tyylittömiä juntteja" elää täällä sitkeästi, kuten nimimerkki "muodikajatrendikas" osoittaa (oikeinkirjoitus ei näköjään ole muodikasta). Monesti vielä törmää termiin "tuulipukukansa", vaikka en muista milloin olisin viimeksi tuulipukua nähnyt. Viime vuosituhannella varmaan.


      • 3Timo

        Muuta pois! :)

        Hellurei! ... Ei tuu ikävä!


      • HHUHHUHH

        muodikajatrendikäs taitaa itse olla niitä juntteja.. Sinunlaisesi ihmiset ovat huonon itsetunnon omaavia. Jokainen voi ja saa pukeutua missä parhaimmalta tuntuu. Hienoa, että suomalaiset osaavat vielä olla erilaisia ja onneksi vain aniharva on apina, kuten sinä. Sinunlaisesi ihmiset, jotka yrittävät kovasti olla niin muodikkaita ja fiinejä, on suorastaan naurettavia. Samaa sanoisin näistä henkilöistä, joilla oikeasti on rahaa ja omaisuutta, ovat niin tavallisia etteivät eroa massasta, kun taas nämä jupit ja nousukkaat joilla on vekselivetoiset mersu, talo, mökki, vene, niin ovat niin polleita että niiden kustannuksella saa makoisat naurut. Fiksuus, älykkyys ja sivistys on jotain muuta kuin muoti, raha ja valta


      • aikansa kukin
        Vettori kirjoitti:

        Olen asunut Italiassa, Sveitsissä ja Ranskassa, aina suuressa (joskus suurimmassa) kaupungissa. Kaikissa noissa maissa paikalliset käyttivät kesäisin sandaaleja. Ei rantasandaaleja, mutta sandaaleja kuitenkin. Olivatpa juntteja, mokomat...

        Jännä miten joka maassa nämä älykkään syvällisen trendikkään kauniit ja ihanat haukkuvat niitä oman maan "juntteja", ja taivastelevat miten sentään muualla osataan olla niin sivistyneitä ja originellejä ja sitä tätä ja tuota.

        Italiassakin kaikki ovat niin ihania ja niillä on niin pitkä historiakin ja se muoti ja Milano ja Venetsia ja ihana kieli, jolla Pohjois-Italiassa tyypit haukkuvat etelän heinäkenkiä ja kertovat miten juntteja ja tyhmiä italialaiset ovat (luonnollisesti toisin kuin he itse).

        Kertoo kyllä aika selvästi henkilön todellisesta kyvystä hahmottaa maailmaa ympärillään. Mm. muoti, trendit yms. kun ovat siitä jänniä mittareita ettei niitä ole objektiivisesti olemassa. On vain joukko ihmisiä jotka ovat päättäneet ajatella miten asioiden kuuluisi olla. Ja kun liikutaan eteen/taaksepäin ajassa nämä ajatukset ovat aina vaihdelleet radikaalistikin sen mukaan miten esim. "sivistyneen" ihmisen pitäisi käyttäytyä ja miltä näyttää.

        Kuten vaikka miten jokainen itseään kunnioittava sivistynyt mies käyttää trikoita ja peruukkia, tämähän on toki selvää kaikille muille paitsi junteille.


      • tratataaäeeeeerrbhg
        aikansa kukin kirjoitti:

        Jännä miten joka maassa nämä älykkään syvällisen trendikkään kauniit ja ihanat haukkuvat niitä oman maan "juntteja", ja taivastelevat miten sentään muualla osataan olla niin sivistyneitä ja originellejä ja sitä tätä ja tuota.

        Italiassakin kaikki ovat niin ihania ja niillä on niin pitkä historiakin ja se muoti ja Milano ja Venetsia ja ihana kieli, jolla Pohjois-Italiassa tyypit haukkuvat etelän heinäkenkiä ja kertovat miten juntteja ja tyhmiä italialaiset ovat (luonnollisesti toisin kuin he itse).

        Kertoo kyllä aika selvästi henkilön todellisesta kyvystä hahmottaa maailmaa ympärillään. Mm. muoti, trendit yms. kun ovat siitä jänniä mittareita ettei niitä ole objektiivisesti olemassa. On vain joukko ihmisiä jotka ovat päättäneet ajatella miten asioiden kuuluisi olla. Ja kun liikutaan eteen/taaksepäin ajassa nämä ajatukset ovat aina vaihdelleet radikaalistikin sen mukaan miten esim. "sivistyneen" ihmisen pitäisi käyttäytyä ja miltä näyttää.

        Kuten vaikka miten jokainen itseään kunnioittava sivistynyt mies käyttää trikoita ja peruukkia, tämähän on toki selvää kaikille muille paitsi junteille.

        Onko sinulle tullut mieleen, että ne "oman maan" haukkujat itse eivät olisi suomalaisia?


      • aikansa kukin
        tratataaäeeeeerrbhg kirjoitti:

        Onko sinulle tullut mieleen, että ne "oman maan" haukkujat itse eivät olisi suomalaisia?

        Luonnollisesti, mutta koska on tullut tähänkin aiheeseen jokusen kerran jo törmättyä niin kokemuksesta tiedän että tästäkin maasta löytyy ihan tarpeeksi niitä haukkujia, joten ei tullut tarvetta erikseen mainita että joka ikinen noin käyttäytyvä ei ole paljasjalkainen.

        On tullut keskusteltua tästä ja vastaavista aiheista ihan kasvokkainkin. Tämä ei ole millään tavalla uusi aihe/ilmiö.

        Ja lopulta, kerrotko mitä väliä sillä yleensä tässä asiassa on? Tekeekö se että esimerkiksi se italialainen nimittäisi finskejä tai ranskalaisia junteiksi tahi päinvastoin, itse kritiikistä jollain tavalla merkittävämpää?

        Että mitä kauempana henkilö asuu ja mitä eksoottisempaa kieltä puhuu antaa sanoille jotain mystisempää painoarvoa asiassa jossa ei lopultakaan ole kyse kuin makuasioista? Juurihan kirjoitin että kun mennään esim. ajassa tai kulttuureissa johonkin suuntaan tarpeeksi niin se mikä on muodikasta voi erota radikaalistikin. Ei ole olemassa mitään universaalia suuretta joka kertoisi onko sukkien pitäminen sandaaleissa tai nahkaiset polvihousut tai olkatoppaukset "oikea" tapa vai ei. On vain joukko ihmisiä joka on päättänyt jotain toimintaa arvostella.

        Kyseessä on sisä/ulkoryhmä ajattelu. Joku tekee jotain eri tavalla kuin itse/se ryhmä johon itse samaistuu, ja ne toiset luonnollisesti ovat sitten jollain tavalla huonompia tai juntimpia tai ihan vain idiootteja.


    • ällömätäyhteiskunta

      Anna mennä! Jotain vaatteita arvostelevat ja kyttäävät kertovat vain omasta kesken kasvuisuudestaan ja nykymaailman vääristyneistä elämän arvoista. Tyyli ja karisma tulee ihmisestä sisältä ei vaatteista, tavaroista autoista Ym merkeistä millä yritetään monesti näyttää olevansa jotain..

      • trrrrrrrrrrrrrrrrrrr

        Tyyli ei tule sisältä, sieltä tulee ihan jotain muuta :)
        Olet kai just se juntti lippalakissa ja verkareissa.


      • naurettavan näköistä
        trrrrrrrrrrrrrrrrrrr kirjoitti:

        Tyyli ei tule sisältä, sieltä tulee ihan jotain muuta :)
        Olet kai just se juntti lippalakissa ja verkareissa.

        Niin, paitsi jos on kalliit merkki lippis ja merkkiverkkarit? Kimi Räikkösen viisi numeroa liian iso lippis tekee mammanpojan näköiseksi missä vaan ja kenet vaan. Mutta kimillähän onkin joku äitikompleksi, koska Kimiä taluttaa aina joku häntä isompi eukko.


      • Dr Doctor
        naurettavan näköistä kirjoitti:

        Niin, paitsi jos on kalliit merkki lippis ja merkkiverkkarit? Kimi Räikkösen viisi numeroa liian iso lippis tekee mammanpojan näköiseksi missä vaan ja kenet vaan. Mutta kimillähän onkin joku äitikompleksi, koska Kimiä taluttaa aina joku häntä isompi eukko.

        Sinähän nopeasti Kimistä teit analyysin.


        Itse asiaan: ei sukkia sandaaleihin. Sukat vie sandaalien idean kokonaan pois. Vähän kuin pitäisi uimahousujen alla pitkiä kalsareita.


      • tapojen orja
        Dr Doctor kirjoitti:

        Sinähän nopeasti Kimistä teit analyysin.


        Itse asiaan: ei sukkia sandaaleihin. Sukat vie sandaalien idean kokonaan pois. Vähän kuin pitäisi uimahousujen alla pitkiä kalsareita.

        älä puhu skeidaa,dr.doctor!mun nuoruudessa 60/70-luvuilla miehet piti aina sandaaleissaan sukkia.ja miehillä/pojilla kun oli pitkät tukat ne olivat vapaana eikä millään ponnarilla!! korkeintaan jatsi-miehet pitivät ponnaria(miksi pitkä tukka jos se on aina niin siististi sidottu ponnarille..?). mutta sandaaleihin,se oli yhtä naismaista jos varpaitaan esitteli sukatta kuin ponnaripää pitkätukka!!


      • vanhaan hyvään aikaa
        tapojen orja kirjoitti:

        älä puhu skeidaa,dr.doctor!mun nuoruudessa 60/70-luvuilla miehet piti aina sandaaleissaan sukkia.ja miehillä/pojilla kun oli pitkät tukat ne olivat vapaana eikä millään ponnarilla!! korkeintaan jatsi-miehet pitivät ponnaria(miksi pitkä tukka jos se on aina niin siististi sidottu ponnarille..?). mutta sandaaleihin,se oli yhtä naismaista jos varpaitaan esitteli sukatta kuin ponnaripää pitkätukka!!

        Ennen hyvään aikaan sodittinkin sandaaleissa ilman mitään haisevia sukkia. Nykyään pitää olla joku saatanan sukat jalassa ettei vaan tuu hiertymiä. uijui Oispa joku mennyt ehdottamaan roomalaisille sotilaille sukkia sandaaleihin:D


      • iii99
        vanhaan hyvään aikaa kirjoitti:

        Ennen hyvään aikaan sodittinkin sandaaleissa ilman mitään haisevia sukkia. Nykyään pitää olla joku saatanan sukat jalassa ettei vaan tuu hiertymiä. uijui Oispa joku mennyt ehdottamaan roomalaisille sotilaille sukkia sandaaleihin:D

        Roomalaisillakaan ei ollut sukkia!! Lappalaisetkin käyttivät heinää!! Ja luulen että roomalaiset olisivat käyttäneet sukkia..


      • ällömätäyhteiskunta
        trrrrrrrrrrrrrrrrrrr kirjoitti:

        Tyyli ei tule sisältä, sieltä tulee ihan jotain muuta :)
        Olet kai just se juntti lippalakissa ja verkareissa.

        No mikä vika verkkareissa ja lippiksessä? On mulla vyölaukkukin;/oleellisempaa olla vaikka muuten siisti/puhdas ja mukavan rento. Ostan aina vaatteet mahd halvalla esim tarjoustalosta, jää rahaa kaikkeen kivaan. Osa kavereista ostaa merkkiliikkeistä ja stokkalta sit ne luulee et on niin cool, eikä oo rahaa matkustella tai syödä monipuolisesti..on aika katsojan silmässä mikä sit on junttia toimintaa. Mä oon helvetin onnellinen, elän yltäkylläisen nautinnollista elämää, nauran joka päivä vedet silmissä, herkuttelen ja sekstailen emännän kanssa..ym. Mutta sixpäkkiä mulla ei oo eikä merkki vaatteita ;D eikä paljoo oo kiinnostanutkaan! Hah


    • lady sandaali

      Käytän hyviä urheilusandaaleja työkenkinä, koska oikeissa "työkengissä" ei ole samaa hintalaatusuhdetta. Olen jalkaongelmainen.
      Ohuiden puuvillasukkien kanssa kengät ei hierrä, jalkapohja ei hikoa kenkämateriaalia vasten ja on mukava olla.

      Ilman sukkia päällispuoli jalasta saa "ilmaa" mutta kenkämateriaalia vasten oleva hikoaa, ja hiertyy.
      Tyylistä viis

      • --------

        Minkä nimisiä?


    • Sandaalit ilman sukkia ovat HIRVEÄ näky. Varpaat ja joskus jopa karvaiset varpaat pursuvat niistä ulos.

      • Puhumattakaan

        siitä että sattuu olemaan mahtavan silsaiset varpaat. Ne vasta ovat hurmaava näky. :Q


    • Santaalinen

      Eiks niitä sukkia voi käyttää sandaalien kanssa samasta syystä kuin muidenkin kenkien kanssa?

    • määmy

      Hassuu, etten oo ikuna törmänny siihe selityksee miks e sais käyttää.
      "Näyttää juntilt"
      "Mill perusteel näyttää juntilt?"
      "Ö... No ku näyttää vaa nii jultilt".

    • Uuno T.

      Kiinnostavin avaus aikoihin Suomi24-keskustelussa ;)

      • RAIKAS OMENA!

        Yleensä pilaantuvassa omenassa on jo mato kehittymässä sen omenan sisällä, pilaantuneessa omenassa on jo mato sisällä.


      • hoida jalkasi!??????

        Jalkojakin pitää hoitaa ja kenkiä. puhtaat sukat, puhtaat kengät, hoidetut jalat. raikas tuoksu!


      • PIERUPERSEET!
        hoida jalkasi!?????? kirjoitti:

        Jalkojakin pitää hoitaa ja kenkiä. puhtaat sukat, puhtaat kengät, hoidetut jalat. raikas tuoksu!

        PÄSKÄ HÄISEE JA BÄNJÖT SOI.


    • Mä jätän mieluiten ne sandaalitkin pois. Ja sukat tietty, koska en nyt sentään sukkasillaan ulkona kävele.

      Joissain paikoissa on syytä laittaa jalkapohjien alle jotain, joten silloin sandaalit on ihan ok valinta, muuten mahdollisimman paljon paljain jaloin. Sukat kesällä.. nehän vain hiostaa.

      • Niin samaa mieltä! Ite käytän varvastossuja niin pitkään kuin mahdollista. En voisi sietää sukkia, ellei sitten ole ihan pakko. Ja silloinkin otan välillä sukat/kengät pois.


    • Nainen25

      Minä inhoan miehiä jotka käyttävät sukkia sandaalien kanssa. Aivan jos nainen käyttää polvisukkia hameen kanssa. Aivan sama asia!!

      • TurjakkeenTurjake

        Ja minä inhoan naisia, jotka määrittelevät miehen arvon sen perusteella käyttävätkö he sukkia sandaalien kanssa vai ei.

        Mitäs jos nainen on fiftari? Eikö silloinkaan saa käyttää polvisukkia hameen kanssa? Eikö?

        Sä voisit kyllä ottaa kaktuksen pois pyllystäs ja herätä todellisuuteen. Saisit myös joutua vaikka sotaan, niin tajuaisit mikä vaatetuksessa on tärkeintä.


      • HHUHHUH

        Voi voi mikä tyhjäpää olet Nainen25. Muistahan tuo sitten kun aika tekee sinullekin tepposet ja ainoat mitä turvonneisiin tolppiisi vetää on jotkut tukisukkahousut.. Toivottavasti olet siihen mennessä henkisesti kasvanut ja hyväksyt tosiasiat. Mistä helkkarista sinunlaisiasi oikein sikiää... Toivotttavasti elämä opettaa sinua ja oikein kovalla kädellä, että opit asioiden tärkeysjärjestyksen.


      • mäkinnainen,22

        Niin totta... Jätetään nyt be juntit ihan rauhassa. Annetaan niiden käyttää sandaalit, sukat, polvisukat, lippikset, verkkarit, pitkiä kalsareita, croksejä ja jne. Me kauniit ja viisaat saamme enemmän komeiden ja menestyneiden miesten huomiota. Ne saandaalimiehet saa omia sandaalinaisia...


      • hyppykeppi

        Inhoan sinunlaisia sisäsiittoisia alisuoriutujia.


    • Ja mie en käytä sukkia koskaan en kesällä en talvella jos ei ole pakko.

      • kesävaatetus!

        Kunhan ei kesällä käytä turkistoppatakkia ja toppahousuja helteellä, muuten saa pukeutua, missä vaatteessa ja kengissä viihtyy? lämpöhousut ja toppatakit talvea odottamaan?


      • Täällä toinen sukka-allergikko.


    • moon311266

      Ja mistähän se Kimi Räikkönen sitten löytäisi itseään pienemmän naisen? Ei ainakaan korkokenkiä käyttävän!!

      Kimi kun lopettaa formulat niin se siirtyy jockeyn uralle hevoskilpailuihin.

    • 3Timo

      Jep minäki tos toissa vkloppuna yritin olla (pitkästä aikaa) muodikas, ja jätin sukat (pitkästä aikaa) veks, ni nyt on sit molemmis pottuvaroaissa rakot! :/
      SUKAT! ... Saakoo Lenita Airisto vaikka sydärin!

    • -ronttonen-

      Mutta kun diplomikäyttäytyjätär, muotimietiskelijä Tyyne Cecilia Sabine Kämäräinen-Kikkelböccel on niin sanonut.

    • Kohta kynnetön

      Minä esitelen kynsisientä ukkovarpaassa,sikisi en pidä sukkia sandaaleissa.

    • Laadusta maksaja

      Hiertymiä voi välttää ostamalla LAADUKKAAT ja ERGONOMISET sandaalit, joista hiertymiä ei synny. Sandaaleita ei tarvitse tukea, jos OSTAA UUDET SANDAALIT, kun vanhat ovat menneet huonoiksi ja tekee pahaa jaloille. Suomalaiset eivät vieläkään tunnu tajuavan, kuinka tärkeää on vaihtaa kengät välittömästi, kun niistä menee tuki. Ja mitä siihen hiekkapölyyn tulee, jalkojen iholle se on pelkkää kuorintaa ja tekee hyvää. Hiekka, muta, multa, heinä, nurmi... mikä tahansa luonnollinen alusta on jalalle hyväksi. Jos maata varoo niin hysteerisesti, että pitää sukkia käyttää, silloin ei kannata ostaa sandaaleita vaan pitää kalastussaappaita. Se, tuntuvatko sukat, olivat kuinka ilmavat tahansa, mukavilta 30 asteen helteessä... no, siitä voidaan olla montaa mieltä. Minusta ne eivät tunnu, mutta ehkä joidenkin mielestä sitten tuntuu.

      • Minulla nimenomaan sandaalit uutena hiersivät. Yleeensäkin kengät hiertävät uusina ennen kuin ne ovat muotoutuneet jalkojen muotoon. Sukattomina sandaalien pito oli aluksi kieltämättä ilmavan ja mukavan tuntuissta, mutta olisin ensimmäisellä pitkällä kävelyreissulla estänyt pahojen rakkojen kehittymisen, jos olisin käyttänyt sukkia,


      • Lisäisin vielä, että epäilen vahvasti löytyykö niin laadukkaita ja ergonomisia ja jalkoihin sopivia sandaaleita, etteikö niiden kanssa PITKIÄ matkoja kävellessä tulisi rakkoja. Sandaalit eivät koskaan istu jalkaan yhtä tukevasti kuin lenkkikengät. Minulle tuli karseet ja tuskalliset rakot kun kävelin 20 km. Sandaalit ovat aina vähän löysemmällä jalkojen suhteen kuin lenkkarit.


      • HHUHHUH

        Suomalaisilla EI OLE ENÄÄ VARAA OSTAA MITÄÄN YLIMÄÄRÄISTÄ!! Kaikki asusteita myöten käytetään loppuun ja paikkaillaan niin kauan kun kehtaa. Kiitos siitä niille, (kokoomus ja demarit) jotka on ajaneet tämän maan alas. Kansalaisilta on viety elanto ja toimeentulo, sossurahoilla ei uusi sandaaleita eikä muutakaan osteta. Niillä hiluilla ei pysy edes ruoassa.


      • hajaj

        paljaat jalat sandaaleissa tekevät 30:ssa nihkeän liukkaan kalvon jalan ja kengän väliin.


    • state trooper

      Sukat ja sandaalit - ei uskoisi että tuota hirvitystä näkee vielä 2010-luvulla.
      Metsäläiskansa.

    • 16+14

      Näyttää aivan HEL#%TIN kauheelta. Osta hyvät lenkkarit...

      • HHUHHUH

        No kun siinä arvon kauniit (omasta mielestään) sukkia ja sandaaleita haukkuvat naiset antavat tulla tuutin tädeltä esiin "muotiteitoisuuttaan", niin kertokaa nyt arvoisat kauniit ja muodikkaat (??) naiset, miksi te käytätte niitä kammottavan näköisiä trikoita pitkän t-paidam/minihameen tai sortsien kanssa. Mitään niin kuvottavan näköistä en teidän ämmien päällä nääkkään ja jokatoisella pimulla (oli laiha tai lihava) niin samanlaiset kammotukset päällä. Miksi? Miten se teidän mielestänne eroaa sandaaleista ja sukista?? Noista kammotuksista on muoti kaukana


      • Kriittinen nainen
        HHUHHUH kirjoitti:

        No kun siinä arvon kauniit (omasta mielestään) sukkia ja sandaaleita haukkuvat naiset antavat tulla tuutin tädeltä esiin "muotiteitoisuuttaan", niin kertokaa nyt arvoisat kauniit ja muodikkaat (??) naiset, miksi te käytätte niitä kammottavan näköisiä trikoita pitkän t-paidam/minihameen tai sortsien kanssa. Mitään niin kuvottavan näköistä en teidän ämmien päällä nääkkään ja jokatoisella pimulla (oli laiha tai lihava) niin samanlaiset kammotukset päällä. Miksi? Miten se teidän mielestänne eroaa sandaaleista ja sukista?? Noista kammotuksista on muoti kaukana

        Näin naisena totean, että olen kanssasi tismalleen samaa mieltä! Ne hiton legginssit on niin ällöttävä ilmiö, ettei sanat riitä kuvaamaan. Jonain päivänä niille vielä nauretaan samalla tavalla kuin 80-luvun olkatoppauksille ja takatukille, mutta nyt naiset vetää niitä "trikoita" päälle hyvillä mielin kuvitellen niitä seksikkäiksi. Hyi hitto!


      • mithäh??
        Kriittinen nainen kirjoitti:

        Näin naisena totean, että olen kanssasi tismalleen samaa mieltä! Ne hiton legginssit on niin ällöttävä ilmiö, ettei sanat riitä kuvaamaan. Jonain päivänä niille vielä nauretaan samalla tavalla kuin 80-luvun olkatoppauksille ja takatukille, mutta nyt naiset vetää niitä "trikoita" päälle hyvillä mielin kuvitellen niitä seksikkäiksi. Hyi hitto!

        juuri näin! legginssit on vaan liian lyhyet trikoot tai sukkikset. viileellä ilmalla voin ymmärtää ne hameen kanssa, jos kengät peittää jalat, mutta shortsien kanssa? mitähäh? ei shortsien alle kuulu laittaa muuta kuin alkkarit, ei pitkiä alkkareita.


      • HHUHHHU
        mithäh?? kirjoitti:

        juuri näin! legginssit on vaan liian lyhyet trikoot tai sukkikset. viileellä ilmalla voin ymmärtää ne hameen kanssa, jos kengät peittää jalat, mutta shortsien kanssa? mitähäh? ei shortsien alle kuulu laittaa muuta kuin alkkarit, ei pitkiä alkkareita.

        Katohan vain, näitä käyttää nämä teinip***t, ja ämmät 20-70 on ängenneet itsenä näihin helkkarin trikoisiin pitkä t-paita tai jonkunnäköinen hameenriepu. Hyi hitto. Sukat sandaalit ei kiinnitä mitään huomiota, mutta nuo kammotukset naisten ja tyttöjen päällä saa melkein laatan lentämää..


    • fazun sininen

      Kannattaa muistaa myös se, että monella meistä jalkahiki haisee aika kamalalle. Jos siis näilläkin helteillä käyttää koko ajan sandaaleja ilman sukkia, niin sandaalit alkaa haista aika nopeasti hikiseltä, jolloin sitä varvasmehun hajua ei saa kengistä irti enää millään. Silloin kannattaa ehdottomasti käyttää sukkia sandaalien kanssa.

      Minusta kyse on sukkien kohdalla lähinnä siitä, että sukkien tulisi olla huomaamattomat, kun sandaalien kanssa käyttää nilkkasukkia. Näin kesällä kaikista kivoimman näköiset on matalat "varrettomat" yksiväriset sukat.

      Sukat sandaalien kanssa vähentää hiertymiä ja vähentää kaikenlaisten kivien, roskien ja ötököiden pääsyn jalkoihin.

      Toinen juttu on sitten se, että jos kyse on naisesta, joka käyttää sandaaleja hametta, niin silloin saa olla aika boheemi tyyli, jotta nilkkasukat istuu siihen kokonaisuuteen varsinkin, jos muut vaatteet ovat kovin romanttiset ja naiselliset. Oma ratkaisuni hellesäillä hameen kanssa käytettäväksi on nahkaiset sandaalit, jotka ovat muokkautuneet jaloissa niin mukaviksi, että ne eivät enää hierrä. Nämä sandaalit eivät ole sporttiset, vaan romanttistyyliset (reikäompeletta somisteena). Kaikkien muiden sandaalien kanssa käytän sukkaa hiertämisen estämiseksi, mutta silloin käytänkin sitten shortseja.

      • sandaaliskandaali

        Ei normisukat estä kiviä, roskia tai ötököitä. Ne estävät korkeintaan niiden pois pääsyn. Jos on tällainen ongelma, kannattaa käyttää kenkiä.

        Sandaalit hikoilevat jos niitä pitää jalassa toimistotyössä. Liikkeellä ollessa jalat pysyvät paremmin kuivina kun ilma kiertää.

        Sandaalien hajuun auttaa pohjallisten vaihto silloin tällöin. Ja nyt puhun tietysti oikeista sandaaleista, ei mistään kumiräpylöistä.


      • oon mikä oon

        Itse naisena käytän korkeita kiilakorkoisia sandaaleja joissa on näyttävät rusetit ja niiden kanssa peppipitkätossu-korkuisia raitasukkia tai monivärisiä pitsisiä polvisukkia. Mikroshortsit tai minari, tietenkin sen yhdistelmän kanssa, joskus pitkä halkiohame. Ei silti ole haukuttu boheemiksi.


      • Kumimaksaa
        sandaaliskandaali kirjoitti:

        Ei normisukat estä kiviä, roskia tai ötököitä. Ne estävät korkeintaan niiden pois pääsyn. Jos on tällainen ongelma, kannattaa käyttää kenkiä.

        Sandaalit hikoilevat jos niitä pitää jalassa toimistotyössä. Liikkeellä ollessa jalat pysyvät paremmin kuivina kun ilma kiertää.

        Sandaalien hajuun auttaa pohjallisten vaihto silloin tällöin. Ja nyt puhun tietysti oikeista sandaaleista, ei mistään kumiräpylöistä.

        "Sandaalien hajuun auttaa pohjallisten vaihto silloin tällöin."

        En ole ikuna nähnyt sandaaleissa pohjallisia...

        "Ja nyt puhun tietysti oikeista sandaaleista, ei mistään kumiräpylöistä."

        Laitapas kuule nettilinkki "oikeisiin sandaaleihin", kun en oikein tiedä minkälaisia ne ovat... Itse käytän urheilusandaaleja ja niissä on kumipohjat, joten ne eivät ilmeisesti ole "oikeat sandaalit".


    • Hyi_hyi

      En keksi yhtään syytä käyttää sandaaleja, ne ovat niin
      junttimaiset.

    • Biggus Dickus

      Semmoisia, joita tämä ärsyttää, sopiikin ärsyttää.
      http://imgur.com/OdbQt

    • Sukaton

      Osta uudet sandaalit jos vanhat aiheuttavat hiertymiä, ovat epämukavat ja löystyneet. Sukat eivät todellakaan tue jalkaa jollet käytä tukisukkia.

      Kun osat uudet sandaalit niin niiden ei pidä hiertää tai olla epämukavat. Voit joutua kokeilemaan yli 10 kenkää ennen kuin löytyy hyvät kengät. Ja yleensä halvat ovat huonoja.

      Itse pesen jalat joka ilta varsinkin helteellä niin pieni pöly jaloissa ei haittaa.
      Jos käyttäisin sukkia sandaaleiden kanssa, Jalkani olisivat hikinäpyillä ja haisivat.
      Sen lisäksi jalkasieni viihtyy hikisukissa. Tarkista ettei kyntesi ole keltaiset.

      Sukista saat hauskat rusketusraidat ;D

      Jos välttämättä haluat käyttää sukkia niin käytä tummia sukkia joissa on matala nilkkaosa. Ei valkoisia tennissukkia.

      • No joo, mutku tilasin tyhmänä sandaalit netistä, joten en päässyt 10 paria kokeilemaan löytääkseni juuri jalkoihini sopivat. Sandaaleissa oli hyvät säätöremmit ja ajattelin, että niillä voi säätää ne oikean kokoiseksi vaikkei ne ihan tarkalleen jalan kokoon natsaakaan. Nyt näillä tuskaisilla ja hiostavilla helteillä olen kuitenkin taas pitänyt sandaaleita ilman sukkia mikä on tuntunut paremmalta. Mutta en pysty kävelemään pitkiä matkoja siten, koska tulee hiertymiä.


      • teatataäeeeeeee
        pkeckman kirjoitti:

        No joo, mutku tilasin tyhmänä sandaalit netistä, joten en päässyt 10 paria kokeilemaan löytääkseni juuri jalkoihini sopivat. Sandaaleissa oli hyvät säätöremmit ja ajattelin, että niillä voi säätää ne oikean kokoiseksi vaikkei ne ihan tarkalleen jalan kokoon natsaakaan. Nyt näillä tuskaisilla ja hiostavilla helteillä olen kuitenkin taas pitänyt sandaaleita ilman sukkia mikä on tuntunut paremmalta. Mutta en pysty kävelemään pitkiä matkoja siten, koska tulee hiertymiä.

        Ai oikein netistäkö??? Mikset tila vaimonkin jostain netin välityksellä. Myöskin 10 kpl ja yhtä epäsopivia sinulle.


      • hjkhjk

        pese Sinä vain sandaalisi käytön jälkeen,minä pesen sukat.helpompaa panna sukat koneeseen kuin alkaa jynssäämään sandaaleja! jalkasieni tarttuu paljaaseen ihoon! sukat eivät haise päivän käytön jälkeen,normaalisti... valkoisia tennissukkia pitävät vain duunarit turvakengissään ja nekin heitetään pois parin pesun jälkeen.enpä ole vähään aikaan nähnyt kuin lapsilla tennissukkia..


      • Sukaton
        pkeckman kirjoitti:

        No joo, mutku tilasin tyhmänä sandaalit netistä, joten en päässyt 10 paria kokeilemaan löytääkseni juuri jalkoihini sopivat. Sandaaleissa oli hyvät säätöremmit ja ajattelin, että niillä voi säätää ne oikean kokoiseksi vaikkei ne ihan tarkalleen jalan kokoon natsaakaan. Nyt näillä tuskaisilla ja hiostavilla helteillä olen kuitenkin taas pitänyt sandaaleita ilman sukkia mikä on tuntunut paremmalta. Mutta en pysty kävelemään pitkiä matkoja siten, koska tulee hiertymiä.

        Itse suosin työkenkiä myyviä yrityksiä.
        Sairaanhoitajat joutuvat kävelemään sandaaleissa koko työpäivän, joten kengien tulee olla hyvät.

        Itse ostin Maahisilta naistensandaalit ja en ole muita kengiä aurinkoisella säällä käyttänyt koko kesänä. Kokeilin mallikenkää esittelytilaisuudessa. Marketeista en ole löytänyt hyviä sandaaleja. Yhdet Eccot omistan mutta en jaksaisi koko ajan sitoa remmejä.

        Jos tiedät koon niin Maahisilla on myynnissä myös miesten kenkiä. Muistaakseni myös Sievi ja Jalas myyvät työkenkiä.

        Miesten malli:
        http://www.maahiset.fi/fi/ws/16/68/miesten jalkineet/820 bob ruskeajeans sininen.html


    • pukuheppu

      Jos on töissä toimistossa ja pitää sandaaleja, on hyvä pitää ohuita "puvun sukkia". mutta biitsillä tai terassilla en pitäisi sukkia sandaalissa.

      • siskpooo

        mä taas pitäisin ja pidänkin aina sukkia


    • En ole ollut tietoinen mistään etiketistä koskien sukkienkäyttöä sandaaleissa.

      Mutta sinun perrustelusi sukkien käytön puolesta ovat yksinkertaisesti vääriä.

      Mitenkö niin?

      No omien kokemusteni mukaan jokainen niistä viittaa siihen että olet yksinkertaisesti valinnut väärät sadaalit!

      • Jtj

        Paska puhetta!


    • ole viisas

      Joissakin edustustehtävissä on hyvä noudattaa yleisiä sääntöjä, jos ei ole kaikkien yläpuolella.
      Normaalisti ei kannata välittää ns. muodista. Minä en edes tiedä mikä on muotia enkä koe olevani sidottu siihen mitenkään.
      Pukeutumisen suhteen toimin aivan kuten itse haluan ja koen miellyttäväksi.
      On se naisillakin aivan naurettavan yksinkertaista käyttää korkeita korkokenkiä joissa on huono kävellä ja varpaiden luut muotoutuvat viallisiksi. Ihailen naisia, jotka käyttävät matalia kenkiä joilla on mukava kävellä, tuntuu, että he ovat muita viisaampia. Samoin pitkät tekokynnet näyttävät naurettavan yksinkertaisilta sekä ylipitkät tekoripset. Aivankuin nämä ihmiset olisivat hieman yksinkertaisia sidottuja yleiseen hulluuden käsityksiin.

    • Ei sukkia

      Jokainen toki pukeutuu niin kuin haluaa. Omasta mielestä sandaaleihin sukka vain jos työpaikka (esim. sairaala) sitä vaatii.

      Sandaalit toimivat parhaiten ilman sukkaa, ilma kiertää, hyvä sandaali tukee jalkaa oikein. Sukka vain ahdistaa kesällä jalkaa.

      Pahin yhdistelmä on vanhat huonosti jalkaan istuvat, ruttaantuunteet, lintat sandaalit ja halvat pitkävartiset rispaantuneet tennissukat.

    • mukavuus edellä

      JOS käytän sukkia sandaaleissa tai lenkkareissa ja on shortsit tai Caprit jalassa käytän varrettomia sukkia!!! Kätevää ei näy aivan kaikelle kansalle ;)

    • A. Panda

      Itselläni jalat hikoaa, varsinkin töissä, jossa joutuu olosuhteiden pakosta käyttämään turvakenkiä. Vapaa-ajalla riisun mielelläni sukat ja annan jaloille ilmakylpyä. Osin siksi kuljen sandaaleissa ilman sukkia. Toinen syy on siinä, että sandaali istuu paremmin jalkaan ilman sukkia. Kolmantena voidaan todeta, että sandaalit on siistimmän näköiset jalassa ilman sukkia.

      • Jtj

        Eikä ole, ainakaan miehillä siistimmän näköiset ilman sukkia!
        Ja istuvuuskin on niin ja näin ilman sukkia!


    • Goatmoon

      Vammasen näköstä, kun porukka tunkee niihin sandaaleihin ne hemmetin puolimetriset urheilusukat ja kiskoo niitä ylös aina polviin asti. Hienon näköst todellakin, vielä kivemman näköset on ne ääriämyöten paskaset sukat...
      Ainoastaan matemaatikot ja muut vähemmän sosiaaliset nurkissa lunkijat saavat käyttää sukkia sandaalien kanssa, koska nämä ihmisressut eivät tiedä pukeutumisen hienosta säännöstöstä mitään. Se annetaan heille anteeksi.

      Toisekseen, jos sandaalit hiertää, ne on vääränlaiset/-kokoset. Kannattaa satsata hieman, eikä ostaa halpoja paskoja, jotka repii kantapäät väkisin. Parhainten koko sirkuksen välttää, kun hankkii hyvät kävelykengät, jotka hengittää myös hyvin. Tarpeeksi vanhat sandaalit kannattaa heivata meneen, sillä ne on jo hommansa tehnyt.

      • Jtj

        Älä hauku vammaseks! Vai ootko ite vammanen?


    • historiasta

      Ketjun aloittajan kannattaisi ostaa sopivat sandaalit. Ne eivät hierrä eivätkä vaadi sukkia. Antiikin rooman legioonat marssivat ja kävivät sotia vuosisatoja sandaaleissa ilman sukkia. Sukkia käytettiin vain talvella kylmissä olosuhteissa, kuten englannissa. Tyylirikon käsitys peritytynee siis parin vuosituhannen takaa.

      Sukat eivät myöskään estä hiekkaa. Ne vain estävät että hiekkaa pääsemästä pois. Tämä lienee syynä miksi arabimaissa suositaan sandaaleja. Sitä paitsi pieni hiekkamäärä toimii talkin tavoin. Pitää varpaan välit kuivana ja ehkäisee hiertymiä.

      Mutta jos välttämättä haluaa sukkia käyttää, ei se maailman pahin tyylirikko ole. Ja vaikka olisi, miksi kantaa murhetta mitä muut ajattelevat?

    • sukkasandaalit

      Työpaikallani valta osa miehistä pukeutuu sandaaleihin ja sukkiin. Toimistotyössä tämä on mukavin jalkineyhdistelmä.

      Naiset suureksi ihmetyksekseni käyttävät edelleen korkokenkiä tai matalakorkoisia nahkakenkiä.

      Oli miten oli, sukkasandaaleilla mennään työelämässä ja lomamatkoilla. Muulloin jalassa pyörivät sään- ja katseen kestävät nahkanilkkurit.

    • Sukaton sisälläkin

      "- estää hiertymiä"

      Oikea ravinto niin ei tarvitse tuollaisista huolehtia.

      "- estää hiekkapölyn tunkeutumista varpaanväleihin"

      Sitä voi käydä suihkussa tai pestä varpaanvälit kun tulee sisätiloihin.

      "- tukevoittaa sandaaleja, jos ne ovat jo hieman löystyneet"

      Niin paksut sukatko laitat sinne. Varpaat hikoilee ja ummehtuu niinkuin koko muun vuoden jolloin on pakko pitää sukkia.

      "- tuntuvat mukavilta jaloissa"

      Tottumuskysymys.

      "En keksi yhtäkään syytä, miksi sukkia ei kannattaisi pitää sandaalien kanssa. "

      Sukkien pito ei ole luonnollista vaan haitallista. Kesällä varpaat suorastaan lepäävät ja ovat valmiit talven kestävään koitokseen.

      "Kuitenkin niiden käyttämistä pidetään tyylirikkona. Miksi?""

      En tiedä miksi pitäisi välittää muiden mielipiteistä. Tee niinkuin haluat ja oman pääsi mukaan.

    • Entti Juinari

      Itsellä jalat aina hieman kostean nihkeät. Siis hikoilee. Toisaalta kylmät, myös lämpimillä. Ihanat puuvillaiset sukat vaan olisi siinä niin paras, jalat saa ilmaa, sukka lämmittää. Näin olen pukeutunutkin. Nyt olen kuitenkin lopettanut käyttämästä puolen säären urheilusukkia vaan käytän aina lyhyitä sandaaleissa. On se kummaa vouhkaamista tämä mukamas tyyli. Saa ihmisen muuttamaan omaa mukavinta pukeutumistaan.

      • puhdasandaali?

        No kunhan ei ole paskatarttunut sandaalin pohjaan kiinni. muuten ihan sama . sandaalit on helpompi käyttää sukkien kanssa ,ettei kuuluu läskiä ja lotinaa.


    • ei muotifriikki

      Kyllä järkevä ihminen osaa erottaa sukat ja sukat toisistaan. Ei sandaalien kanssa tarvitse käyttää saapassukkia eikä sukkahousuja. Kyllä siihen riittää kevyet nilkkasukat. Tärkeintä on muistaa vaihtaa ne sukat riittävän usein.

    • kikkakolmonen1

      Mä oon kanssa sitä mieltä, että sukat saa sandaaleissa olla. Ei ne nyt niin pahannäköset oo, se on vaan turhaa huuhaata ja ihmisille liikaa terotettu muka tyylirikko. Sandaalit on tyhmännäköset anyway. Sekin on musta samantekevää, Mukavahan niitä on näin kuumilla keleillä pitää.

      Tosin sukan pitää olla sandaalin väriin sovitettu, ei siis tennissukka.

      • aapeesee

        Ja mie piän jusr niitä sandaaleja, sekä sukkia mikä itseäin miellyttää. Saatan laittaa jalkaan kahdet sandaalit päällekkäin, mitä se kellekkään kuuluu. Voi pyhä sylvi teidän sukattomuutta.


    • jyök

      Sandaalit ja sukat ovat vastemielinen yhdistelmä joka pitäisi kieltää laissa.
      Sandaalit aina ilman sukkia ja jos haluaa käyttää sukkia sitten laitetaan jotain muuta kuin sandaalit. Näin se vain on.

      • Jtj

        Eikä ole! Paska puhetta! Sinut pitäisi kieltää laissa!


      • tratataaas
        Jtj kirjoitti:

        Eikä ole! Paska puhetta! Sinut pitäisi kieltää laissa!

        Tää on niin hauska... Eiku sut, eiku sut... Apua... Minut pitää kieltää laissa...


    • suometar3

      sukat on hyvä pitää kaikissa kengissä.etenkin sandaaleissa. Minua yökötti poikani jalat kun niissä oli tummat melkein mustat kohdat kun aurinko olipolttanut ihon paikoista joissa ei ollut sandaalin remmejä. Likaisen näköiset jalat.

      • Potpotpot

        Pahin yhdistelmä on likaiset, vanhat sandaalit ja likaiset, vanhat sataan kertaan pestyt tennissukat.

        Eihän sukat pysy puhtaana sandaaleissa hetkeäkään.


    • Kesämies++

      Jos käyttää sukkia sandaaleissa, äläkää myöskään unohtako laittaa paitaa shortseihin puhumattakaan vyölaukusta! Jenkkisiili takatukalla myös plussaa.

    • Onhan se..

      Onhan se jo hygieniakysymyskin. Likaiset sandaalit voi aiheuttaa jalkoihin tulehduksia ja muita vaivoja. Lisäksi kaikkia sandaaleja ei voi pestä vedellä. Sukka on on siitä hyvä että pitää sandaalit puhtaana sisäpinnoilta paremmin kuin sukaton. Sukattomat sandaalit haisee todella pahalta jossain vaiheessa kun alkaa etenkin jalka hikoilemaan. En vain käsitä miksi joitakin häiritsee toisten tyylitajuttomuus. Itse en käytä sandaaleja kuin kotona ja silloinkin sukkien kanssa ja välillä ilman, vaihtelevasti siis.

      • Sivistys ensin

        Onhan se jo hygieniakysymyskin. Likaiset sukat voi aiheuttaa jalkoihin tulehduksia ja muita vaivoja. Lisäksi kaikkia sandaaleja voi pestä vedellä.

        Käsittämätöntä - sandaalit ja sukat eivät kuulu yhteen, ainut ryhmä joka voi tehdä poikkeuksen ovat pienet pienet lapset - eivät muut.

        Käyttäkää jotain muuta kenkiä jos haluatte välttämättä käyttää sukkia - sandaaleihin ei tungeta mitään muuta kuin puhtaat jalat.


      • Schahara
        Sivistys ensin kirjoitti:

        Onhan se jo hygieniakysymyskin. Likaiset sukat voi aiheuttaa jalkoihin tulehduksia ja muita vaivoja. Lisäksi kaikkia sandaaleja voi pestä vedellä.

        Käsittämätöntä - sandaalit ja sukat eivät kuulu yhteen, ainut ryhmä joka voi tehdä poikkeuksen ovat pienet pienet lapset - eivät muut.

        Käyttäkää jotain muuta kenkiä jos haluatte välttämättä käyttää sukkia - sandaaleihin ei tungeta mitään muuta kuin puhtaat jalat.

        "sandaaleihin ei tungeta mitään muuta kuin puhtaat jalat" => Aavikkosivistystä parhaimmillaan.


      • Jtj
        Sivistys ensin kirjoitti:

        Onhan se jo hygieniakysymyskin. Likaiset sukat voi aiheuttaa jalkoihin tulehduksia ja muita vaivoja. Lisäksi kaikkia sandaaleja voi pestä vedellä.

        Käsittämätöntä - sandaalit ja sukat eivät kuulu yhteen, ainut ryhmä joka voi tehdä poikkeuksen ovat pienet pienet lapset - eivät muut.

        Käyttäkää jotain muuta kenkiä jos haluatte välttämättä käyttää sukkia - sandaaleihin ei tungeta mitään muuta kuin puhtaat jalat.

        Paska puhetta! Itse et ymmärrä mistään mitään. Käsittämätön tiukka pipo joka ei näe erilaisia ihmisiä, vaan luulee et kaikki ovat samasta muotista tehtyjä!


    • ihan miltä tuntuu

      Villasukat ja sandaalit on mukava yhdistelmä syksyllä!!!

    • ndsfasdl

      Jotkut saavat päänsärkyä sukista ja sandaaleista, minusta se on niiden oma ongelma, mua ei haittaa yhtään.

    • Kungpao

      Naiset nauravat mulle seläntakana, kun käytän sukkien kanssa ja jos en pidä niin tulee hiertymiä ja rakkoja, jolloin käveleminen on mahdoton ajatus.

      • Sandaalit jalan muka

        Rakkoja ei tule jos on oikean kokoiset, istuvat ja hyvät sandaalit.


      • Jtj
        Sandaalit jalan muka kirjoitti:

        Rakkoja ei tule jos on oikean kokoiset, istuvat ja hyvät sandaalit.

        Ei pidä paikkaansa jos on hikoilevat jalat!


      • Kesämopo
        Jtj kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa jos on hikoilevat jalat!

        Sukat tuskin on se oikea lääke hikoileviin jalkoihin.


      • hikijalat
        Kesämopo kirjoitti:

        Sukat tuskin on se oikea lääke hikoileviin jalkoihin.

        Jalkaterän heikot lihakset ja geneettinen perimä vaikuttavat suurelta osin jalkojen hien muodostumiseen


      • qwqwqwqwqw

        Jotkut naiset on tyhjäpäisiä.


      • nainen?
        qwqwqwqwqw kirjoitti:

        Jotkut naiset on tyhjäpäisiä.

        tyhjäpäisiä on jotkut, mutta ei kaikki.


    • Silpomis pakkokin?

      Pitääkö mun ottaa rintasilikonit,peppusilikonit,allien poisto,välilihan tiukennus,suonikohjujen oionta,liikvarpaiden leikkaus, naaman veto korvan taakse,tekoripset,hiustenpidennysliimaus,värjäys,brasilianvahaus,mahanahkan poisto,tekokynnet ? Pääsisinkö niillä piireihin? Mut on diskattu ,koska olen pöljä ollut oma itseni. Otan koko setin, kun vain hyväksytte minut. Amerikan tohtorit neuvonee lisää, ellei nämä toimenpiteet riitä.

      • voivoivoiv

        Vähän taisi lähteä lapasesta. Nyt oli kyse sukista ja sandaaleista. Ei mistään kirurgiasta.


      • Oma tyyli
        voivoivoiv kirjoitti:

        Vähän taisi lähteä lapasesta. Nyt oli kyse sukista ja sandaaleista. Ei mistään kirurgiasta.

        - Kumpikin kuuluu sarjaan : seuraa sokkona johtajaa.


      • tratataaaaaa

        Tuskin Amerikan tohtorit lukee tätä. Ota ihmeessä nämä kaikki. Lisäksi neuvoisin aivokirurgiaa. Voisivat siirtää sinulle isommat aivot vaikkapa apinasta.


    • Tyylitajuton nro. 1

      Puhut asiaa.
      Olen myöskin ihmetellyt tuota, että sitä pidetään vissiin aika isonakin tyylirikkona, jos pitää sukkia sandaalien kanssa.
      Toki ilmakylvyt ovat jaloillekin tärkeitä, mutta kuitenkin.
      Kovilla helteillä pidän itsekin kyllä sandaaleita ilman sukkia, mutta lähinnä tällaisina "välipäivinä" pidän niitä sukkien kanssa. Eli tällaisina päivinä, kun lenkkarit ynnä muut umpikengät koen hieman liian kuumina pitää, mutta sukattomat sandaalit tuntuvat taas hieman liian vähältä.
      Ja eihän tuo nyt ole läheskään niin paha, kuin lenkkarit puvun kanssa tai vastaavat...
      Niin juu ja nahkaiset sandaalit kyllä hiostavat ilman sukkaa mielestäni enemmän kuin sukan kanssa näiden remmien ym kohdalta.

      • Kunnonsandaalit

        No, onhan se yksinkertaisesti myös helvetin ruman näköistä sukat sandaaleissa. Kieltämättä ne perussandaalit ovat muutenkin rumia.

        Ostaako kunnon sandaalit ei tuu hiertymiä ja hikoilukin on minimaalista.


      • Jtj
        Kunnonsandaalit kirjoitti:

        No, onhan se yksinkertaisesti myös helvetin ruman näköistä sukat sandaaleissa. Kieltämättä ne perussandaalit ovat muutenkin rumia.

        Ostaako kunnon sandaalit ei tuu hiertymiä ja hikoilukin on minimaalista.

        Paska puhetta kaikki! Mikään noista ei pidä paikkaansa!


      • jooooeeuueu
        Kunnonsandaalit kirjoitti:

        No, onhan se yksinkertaisesti myös helvetin ruman näköistä sukat sandaaleissa. Kieltämättä ne perussandaalit ovat muutenkin rumia.

        Ostaako kunnon sandaalit ei tuu hiertymiä ja hikoilukin on minimaalista.

        pist sukat hei


      • Jotain rajaa
        Kunnonsandaalit kirjoitti:

        No, onhan se yksinkertaisesti myös helvetin ruman näköistä sukat sandaaleissa. Kieltämättä ne perussandaalit ovat muutenkin rumia.

        Ostaako kunnon sandaalit ei tuu hiertymiä ja hikoilukin on minimaalista.

        Siis se on helvetin kaunista kun ihmiset esittelevät rumia varpaitaan?! Meinaan kun ikää alkaa olla 50 niin enää ei olla kauniita sieltäkään.


      • korganmane
        Jotain rajaa kirjoitti:

        Siis se on helvetin kaunista kun ihmiset esittelevät rumia varpaitaan?! Meinaan kun ikää alkaa olla 50 niin enää ei olla kauniita sieltäkään.

        Onhan se nyt helvetti kun jotku haluaa pitää haisevia sukkia jalassa kesälläkin. Mikä vitun into niitä on pitää? Avoin jaloin on aina parempi.


      • vanhuus on.....
        Jotain rajaa kirjoitti:

        Siis se on helvetin kaunista kun ihmiset esittelevät rumia varpaitaan?! Meinaan kun ikää alkaa olla 50 niin enää ei olla kauniita sieltäkään.

        ÄLÄ SINÄ ALA MILLEKKÄÄN?! MOKOMAKIN TUHNAKKEEN TUOTTAJA? HYVÄ; ETTÄ ON JALAT EDES KUNNOSSA; ETTÄ PÄÄSEE KÄVELLÄ TALLUSTELEMAAN: TÖPS; TÖPS; TÖPS; NIIN SE MENEE JA ILOISESTI ASKEL KÄY: RIEMUMIELIN ETEENPÄIN. SULLA ON ITSELLÄSI RUMA VARPAANNOKASSA. KATTELE SITÄ VAAN ENSIKSI. 50 EI VÄLITÄ MILTÄ NÄYTTÄÄ HE OVAT JO KAIKEN KOKENEET EIVÄTKÄ VÄLITÄ ;KUNHAN JAKSAVAT PÄIVÄSTÄ TOISEEN. ANNA SINÄ NIITTEN 50 OLLA RAUHASSA. EI NE ENÄÄ SUHTEITA OLE LUOMASSA, MENNÄ VIIPOTTAVAT KOHTI 60 ANTAISIT NIITTEN VANHOJEN OLLA JO.


    • jarkimies

      ihan sama kuinka kalliit sandaalit ostaa niin AINA hiertää on sitten 130e merrelit tai elämää kalliimmat haltit niin sukalla ongelma ratkeaa ja taas niin pirusti naurattaa

      • Jtj

        Täyttä asiaa!


    • Sukkaihmiset

      Sukkatyypit istuu varmaan kotonakin aina sukat jalassa kun ne hikoilee niin saatanasti. Ja pitää sukkia saunassakin ettei saunan lauteet hierrä ilkeästi.

      • pierupepa

        voin väittää että sinä tai kukaan muukaan ei pysty kävelemään uusilla sandaaleilla oli ne sitten kuinka hyvät ja kalliit tahnsa ilma sukkia 5kilometriä ettei tulisi hiertymiä


      • Oikea materiaali
        pierupepa kirjoitti:

        voin väittää että sinä tai kukaan muukaan ei pysty kävelemään uusilla sandaaleilla oli ne sitten kuinka hyvät ja kalliit tahnsa ilma sukkia 5kilometriä ettei tulisi hiertymiä

        Jos sandaalien nahka on pehmeää ja joustavaa ja malli on oikea sinun jalkaasi sopiva niin ei tule. Pehmeä, joustava nahka ei aiheuta hiertymiä varsinkin jos malli on oikea.


      • raaate
        Oikea materiaali kirjoitti:

        Jos sandaalien nahka on pehmeää ja joustavaa ja malli on oikea sinun jalkaasi sopiva niin ei tule. Pehmeä, joustava nahka ei aiheuta hiertymiä varsinkin jos malli on oikea.

        Koitappa etsiä semmoset sandaalit. Olen elämässäni löytänyt vain yhdet. Ne maksoi paljon ja kesti kauan.

        Nykyään ei rahallakaan saa mukavia, pehmeänahkaisia, joissa ei olisi jotain hiertävää kohtaa. Kun tärkeintä on se "trendikkyys" - ei mukavuus ja käytännöllisyys. Keinovalmisteurheilusandaaleita en todellakaan käytä.


    • hihoottemuodikkait

      Mutta hei nythän just urheilusukat on muotia niin nettä näkyy kengistä, musta aika hupsun näköstä, mutta käytän itekki nilkkasukkia balleriinojenki kanssa ku muuten jalat kärsii ja kenkiä on vaikeampi pestä kuin sukkia. Mutta monis muotiblogeis on just ollu nii et tennissukat sandaalejen kans, ku semmone urheilutyyli on muotii :D t.muotiblogeja seuraava parikymppine

      • mautonta

        Hirveää. Samaa tyyliä takatukan kanssa.


    • tolaton

      Hiertymät ovat iso ongelma. Ne saavat aikuiset ihmiset tolaltaan.

    • ei muotin mukainen

      En usko, että tässä keskustelussa olisi kyse siitä, että puolustetaan järkevää pukeutumista muodikkaan sijaan. Kyse näyttää olevan paremminkin siitä, että vastustetaan tyyliä sinänsä ja halutaan vakiinnuttaa sen tilalle toinen tyylisääntö, jota voisi kutsua vaikka anti-tyyliksi, anti-style, tai vain tyylittömyydeksi.

      Suomalaisethan vastustavat yleisesti tyyliä, ilmeisesti samoista historiallisista syistä kuin aikoinaan vastustettiin tanssimista ja esiaviollisia suhteita. Tyyli yhdistetään meillä tiedostamattomasti hedonistiseen liiallisuuteen, syntiseen elämänmenoon. Maallistuneessa yhteiskunnassa tätä synnin muotoa ei kuitenkaan vastusteta niinkään uskonnollisesti kuin vetoamalla "järkisyihin".

      Jos sukista sandaalien kanssa tulisikin uusi muoti, niin ettei sitä enää pidettäisi tyylirikkona, voin arvata seuraavan vaiheen keskustelussa. Se olisi se, että aletaan valittamaan "muotipelleistä", jotka eivät suostu käyttämään halpahallin sandaaleita, eivätkä edes tennissukkia niiden alla. Sanottaisiin, että mitä se sellainen keikoilu on, että käytetään "tyylikkäitä" sandaaleita ja bambukuitusukkia niitten kanssa. Kyllä sandaalit pitää ostaa Tokmannilta ja ainoa oikea sukka niihin on se tennissukka, jossa on punainen ja sininen raita yläosassa.

    • miksi häh

      mua kiinnostaa myös, että miksi muoti on aina rumaa. miksi?

      urpot vielä kloonaa itsensä jos minkin muodin ja muotin mukaiseksi ja ihan pokkana kuvittelevat näyttävänsä sitten hyvältä. jeee.

      • Niinniinpä

        Niin sun mielestä rumaa. Ja ehkä sun kaverin.

        Eihän kaikki muoti tietenkään ole absoluuttisesti hienoa, mutta jos muoti ei vaihtuisi ikinä, pukeuduttaisiin yhä joihinkin esihistoriallisiin asuihin.


    • tätönen

      Ihanaa lapset, ettei teillä ole tuon suurempia ongelmia elämässänne! :)

      • sillälailla

        Ihana kommentti. Tuolla sun kommentilla voi tappaa 99% keskusteluista. Sinäpä sen sanoit. Sillä lailla.


    • varpaatesiinkesäksi

      Monia syitä miksi sukkia ei tarvitse pitää sandaalien kanssa:

      - jalat saavat happea, eivät siis muhi kesähelteillä jolloin jalat altistuvat sairauksille
      - voi ostaa laadukkaat sandaalit, jotka ovat tukevat käytettyinäkin ja sellaisesta materiaalista, ja sellaisen muotoiselle jalalle tehty (eli omaasi sopivat), etteivät ne hierrä ilman sukkia
      - jalkojen hiertymät kengistä johtuvat siis jalkojen hikoulusta, jota voi estää jalkadeororantilla, sillon ei hierrä koska jalka ei hikoile
      - ei ole mitään järkeä tukahduttaa jalkoja kesäilmalla ylikuumentumisella mikä voi johtaa lämpöhalvaukseen. Sama asia kuin käyttäisi takkia 25 säällä.

    • merkkinimi

      ei tod sukkia sandaaleihin. se on vähän kuin tunkisi sukat avokkaisiin tai muihin korkkareihin. sukkikset menee jos ei ole näkyvää kärkivahviketta, jos siis ne sandaalit on korolliset kengät, tosin näin kuumalla kuka sukkiksia ees käyttää.

    • fashion-guru

      On kaksi tapaa pukeutua: muodikkaasti, mukavasti. Monesti muodikas tapa on pukeutua liian tiukkoihin ja/tai epäkäytännöllisiin vaatteisiin/kenkiin.

    • Tai sitten turpaan

      Kuka pitää tyylirikkona ja vaikka pitäisi niin siinähän pitää. Jos tulee vittuilemaan saa kyllä korkojen kera takaisin. Joku perkeleen muotipoliisi ei minua komentele!

      • "Kuka pitää tyylirikkona?"

        Lue esimerkiksi tuolta: http://keskustelu.suomi24.fi/node/5904669

        (Sattuu olemaan sama otskko kuin tässä threadissa)

        Ja muistan Selibaattipäiväkirja blogia kirjoittavan Birdyn huutaneen: "Ja muistakaa, että sandaaleiden kanssa _EI_ käytetä sukkia!"


      • Tai sitten turpaan
        pkeckman kirjoitti:

        "Kuka pitää tyylirikkona?"

        Lue esimerkiksi tuolta: http://keskustelu.suomi24.fi/node/5904669

        (Sattuu olemaan sama otskko kuin tässä threadissa)

        Ja muistan Selibaattipäiväkirja blogia kirjoittavan Birdyn huutaneen: "Ja muistakaa, että sandaaleiden kanssa _EI_ käytetä sukkia!"

        Mitä vitun väliä mitä mitä joku muotipelle kirjoittaa? Jos tulee minulla avautumaan ei tee sitä toista kertaa, se on varmaa!


      • tratataaaaaaaaaaa
        Tai sitten turpaan kirjoitti:

        Mitä vitun väliä mitä mitä joku muotipelle kirjoittaa? Jos tulee minulla avautumaan ei tee sitä toista kertaa, se on varmaa!

        Ai vedätkö oikeasti turpaan? Onko sinulla tapeeksi rahaa oikeudenkäyntikuluihin vai jätätkö maksamatta, kos olet työtön?


      • Tai sitten turpaan
        tratataaaaaaaaaaa kirjoitti:

        Ai vedätkö oikeasti turpaan? Onko sinulla tapeeksi rahaa oikeudenkäyntikuluihin vai jätätkö maksamatta, kos olet työtön?

        Oikeuden antamat sakot täytyy maksaa, ne menee muuntoon. Muut korvaukset jätetään maksamatta. Kannattaa katsoa kenelle alkaa vittuilemaan.


      • tratataa
        Tai sitten turpaan kirjoitti:

        Oikeuden antamat sakot täytyy maksaa, ne menee muuntoon. Muut korvaukset jätetään maksamatta. Kannattaa katsoa kenelle alkaa vittuilemaan.

        Siis.. Jos joku ei pysty antaa turpaan- saa vittuilla, mutta sulle ei saa? Mitä ajattelit tehdä tälläisen vittuilevän tädin kanssa kuin minä? Mitenkö se turpaan antaminen voisi onnistua? Sovitaan vaikka treffit... Vaikka poliisiasemalla - pääsisit nopeammin sinne minne kuulutkin.


      • Tai sitten turpaan
        tratataa kirjoitti:

        Siis.. Jos joku ei pysty antaa turpaan- saa vittuilla, mutta sulle ei saa? Mitä ajattelit tehdä tälläisen vittuilevän tädin kanssa kuin minä? Mitenkö se turpaan antaminen voisi onnistua? Sovitaan vaikka treffit... Vaikka poliisiasemalla - pääsisit nopeammin sinne minne kuulutkin.

        Jos tulet vittuilemaan syljen naamalle ja kutsun huoraksi. Sitä saa mitä tilaa, näin se elämässä menee. Pikkusakot aina maksaa.


    • näinseon

      Kyllä suomalaisen miehen kesävarusteisiin on kuulunut iät ja ajat valkoiset tennissukat ja sandaalit, grillimakkara ja kolmosolut. Eikä sovi unohtaa miehekästä örinää ja vyön yli roikkuvaa kaljamahaa!

    • sukkamees

      Töissä pidän sandaaleja. Sukilla jalat eivät hikoa mutta jumalauta jos olet ilman sukkia. Koko vitun jalka liimautuu sandaaeihin kiinni. Eli sukat sandaaleihin. Se siirtää sen kosteuden pois iholta.

      • trarataa

        Ehkä syy miksi jalkasi hikoilee on Se, että sinulla on vitun jalat? Mistä sellaisia olet saanut?


    • ok.ok.ok.OK.

      Sukat sandaaleissa on OK. Joku on varmaankin sekoittanut varvassandaalit ns. sandaaleihin.Mutta ei niitä sukkia nyt puoleen nilkkaan vedetä,tyylikkäästi vähän rullalle ja alemmaksi,ja värin pitää sopia sandaaleihin!!!!

    • monetonmurheet

      Käytän sukkia sandaaleissa, koska inhoan sitä jos on paljaat jalat ja hiekkaa joutuu jalan ja sandaalin väliin. En nyt kuitenkaan villasukkia sandaaleihin laita:) Jos nyt jotain tyyliniekkoja sukkien käyttö sandaaleissa ihmetyttää, niin voi voi sentään.

    • Suvereeni

      Jos pidän sandaaleja, joissa on enemmän kuin yksi remmi pitämässä niitä jalassa niin pidän ehdottomasti sukkaa. Tuntuu paljon mukavammalta, eikä hierrä jalkoja. Mielestäni ulkonäössä ei juurikaan ole eroa. Ei ne varpaat kovin nättejä muutenkaan ole, joten ehkä parempi piilossa.

      Nilkkasukat kauneimmat etenkin naisilla. Etenkin miehillä voi olla hieman varttakin sukassa, eikä näytä mitenkään typerältä. Jos heinikossa kulkee niin tuo on jopa suotavaa punkkien takia.

      Jos rannalle menen ja pidän yksiremmisiä sandaaleja niin tällöin tietenkin ilman sukkaa. Mikä järki pitää sukkaa keräämässä sisäänsä hiekkaa? Sen sijaan pitkälle kävelymatkalle on täysin järjetöntä laittaa sandaali ilman sukkaa. Tosin pitkälle matkalle ei mieluusti sandaalia lainkaan, mutta jos varpaat tarvitsevat viilennystä niin sitten mieluiten sukan kanssa.

      Tämä sukat sandaalit on jonkun keksimä juttu, jota jaksetaan yleisesti kauhistella. Tuossa ei edes ole ulkonäöllisesti mitään rumaa kunhan sukat ovat oikeanlaiset. Ongelma ei ensinnäkään ole sandaaleissa, vaan ennemminkin siinä, että pitkät sukat shortsien kanssa eivät näytä kovin tyylikkäältä.

    • aivomeduusamyrkytys

      Jalat saa happea voi vitalis mikä imbesilli, mitä jos ne saakin sukkien kanssa likaa otsonia tai typen oksideja. Voi jeesus mitä idiootteja täällä taas pyörii! Mikä teitä vammasia oikein vaivaa!?
      Lyökää nyt kaikki yhdessä itseänne tiiliskevällä päähän ja pitäkää turpanne kiinni.

      Sandaaleissa pidetään sukkia kuivalla kelillä vaikka joku sisäsiittoinen homppelisyylaaja tulis impotentiks sen takia. Mitä hittoa sen on väliä mitä joku seikapäivän silikonijulkkis sanoo sukista ja sandaaleista, järki tässä ratkaiseen stana.
      Mulla on alushousut päälimmäisenä ihan kuin teräsmiehelläkin!

    • Vaatteet ko vaatteet

      Jokainen pukeutuu juuri niin kuin itsestä parhaalle tuntuu, ja siihen ei mitään tyylipoliiseja tarvita. Vain kuolleet kalat uivat myötävirtaan.

    • lisää syitä:

      -likaiset jalat esim töiden jälkeen
      -sieni-infektio jalkojen kynsissä
      -rumat jalat
      -mustelmaiset tai muuten runnellut jalat

    • muotiaaa

      NYT SE ON MUOTIA!

      normcore on muodin edelläkävijöille. Voisin olla melkein varma että jossain vaiheessa kaikilla on birkenstockit ja tennissukat. NE ON NYT IN!

    • "- estää hiertymiä"

      Jos sandaalisi aiheuttavat hiertymiä, ne eivät todennäköisimmin ole kovinkaan hyvät sandaalit ainakaan sinun jalallesi.

      "- estää hiekkapölyn tunkeutumista varpaanväleihin"

      Mikset pidä vain normaaleja kenkiä, ei pääse hiekkapöly myöskään likaamaan sukkia.

      "- tukevoittaa sandaaleja, jos ne ovat jo hieman löystyneet"

      Mikset pidä kunnon kenkiä jos tukevuutta kaipaat?

      "- tuntuvat mukavilta jaloissa"

      Voisiko johtua siitä että jalkasi ovat muutenkin tottuneet sukkiin ja sandaalit ilman sukkia tuntuvat epämukavilta vain koska et ole tottunut pitämään kenkiä ilman sukkia, sandaalit mukaanlukien.

      "En keksi yhtäkään syytä, miksi sukkia ei kannattaisi pitää sandaalien kanssa. Kuitenkin niiden käyttämistä pidetään tyylirikkona. Miksi?"

      Näkisin asiaan olevan kaksi oleellista syytä. Ensimmäinen syy on se että sukat näkyvät liikaa sandaaleissa. Länsimaisessa kulttuurissa sukkia kohdellaan ikäänkuin alusvaatteena joten sukat sandaaleissa vastaa hyvin pitkälti housujen pitämistä joissa on takapuolessa reikä ja täten kaikki näkevät alushoususi.

      Ja toinen syy on se että on kahdelaisia kenkiä, kenkiä joiden tarkoitus on peittää jalat ja kenkiä joiden tarkoitus ei ole peittää jalkoja. Sandaalit ovat kenkiä joiden tarkoitus ei ole peittää jalkoja vaan tarkoituksena on suojata jalkapohjaa ja loputhan onkin vain kiinnitysmekanismia jolla tuo suoja pysyy jalassa kiinni.

      Sukat sandaalien kanssa toimii sandaalien olemusta vastaan koska sen tarkoitus on olla jalan peittämätön jalkine. Sandaalien pitäminen sukkien kanssa on vähän kuin nainen joka pitää bikiniä mutta sen alla tällä on konservatiivinen yksiosainen uima-asu.

      Minusta toki jokainen pitäköön sandaalejaan niinkuin haluaa, varsinkin jos sukkien ollessa mukana ollaan viitsitty edes vähän nähdä vaivaa ettei itse sukat ole osoitus täydestä tyylitajuttomuudesta.

      Itse tietysti suosittelen sukattomuutta sandaalien kanssa koska jalat pääsevät siinä mukavasti hengittämään ja sandaalien kanssa pääse niin lähelle paljain jaloin kävelyä kuin kenkien kanssa on mahdollista. Ja tietysti on hyvä muistaa että sukattomuus sandaalien kanssa vaatii totuttelua koska me olemme niin kovasti tottuneet sukkiin kenkien kanssa.

      • Sukat jalkaan

        En todellakaan tahdo nähdä ihmisten likaisia, haisevia ja rumia varpaita joten sukat jalkaan sandaalien kanssa. Vain sivistymätön moukka esittelee varpaitaan, se on vastenmielistä. Aivan sama kuin nämä urpot jotka kävelevät ilman paitaa, iljettävää.


      • tralllllalllllaaaaa
        Sukat jalkaan kirjoitti:

        En todellakaan tahdo nähdä ihmisten likaisia, haisevia ja rumia varpaita joten sukat jalkaan sandaalien kanssa. Vain sivistymätön moukka esittelee varpaitaan, se on vastenmielistä. Aivan sama kuin nämä urpot jotka kävelevät ilman paitaa, iljettävää.

        Siis miksi ne sinun varpaat ovat niin runua? Onko tapahtunut joku tapatuema vai onko sinulla joku vammaisuua, joka auheutti sen?
        Jos jalat ovat likaiset - pese niitä, kannattaa muuten pitää huolta jaloistaan, leikkaa kynnet, hoida raspilla kovettumat ja illalla laita jalkavoidetta. Jaloista tulee kuin vauvan peppu! Hyvissä, nahkaisissa kengissä jalat eivät hikoile.


      • Sukat jalkaan kirjoitti:

        En todellakaan tahdo nähdä ihmisten likaisia, haisevia ja rumia varpaita joten sukat jalkaan sandaalien kanssa. Vain sivistymätön moukka esittelee varpaitaan, se on vastenmielistä. Aivan sama kuin nämä urpot jotka kävelevät ilman paitaa, iljettävää.

        "En todellakaan tahdo nähdä ihmisten likaisia, haisevia ja rumia varpaita joten sukat jalkaan sandaalien kanssa. "

        Huonosti hoidetut jalat onkin sitten tyylimoka erikseen. Hyvin hoidetut jalat eivät ole likaisia, haisevia eivätkä rumia.

        "Vain sivistymätön moukka esittelee varpaitaan, se on vastenmielistä."

        Mikä siinä muka sivistymätöntä on? Ja sandaalien pidossa ilman sukkia on kyse kuitenkin pääasiassa käyttömukavuudesta ja siitä kuinka mikään muu kenkä ei tarjoa samaa ilmavaa tunnetta jalassa, tunteen jonka sukat pilaavat. Minusta on paljon sivistymättömämpää esitellä sukkiaan sandaaleissa, sukathan kun kuitenkin ovat alusvaate.

        "Aivan sama kuin nämä urpot jotka kävelevät ilman paitaa, iljettävää."

        Kuulostaa siltä kuin että yleensäkin ihmiskehon näkeminen on sinusta iljettävää. Minä taasen olen hyvin eri mieltä asiasta, ihmiskeho on kaunis ja sitä piilotellaan aivan liikaa, varsinkin mukavuuden kustannuksella.


      • tratataaaaaaa
        shadowself kirjoitti:

        "En todellakaan tahdo nähdä ihmisten likaisia, haisevia ja rumia varpaita joten sukat jalkaan sandaalien kanssa. "

        Huonosti hoidetut jalat onkin sitten tyylimoka erikseen. Hyvin hoidetut jalat eivät ole likaisia, haisevia eivätkä rumia.

        "Vain sivistymätön moukka esittelee varpaitaan, se on vastenmielistä."

        Mikä siinä muka sivistymätöntä on? Ja sandaalien pidossa ilman sukkia on kyse kuitenkin pääasiassa käyttömukavuudesta ja siitä kuinka mikään muu kenkä ei tarjoa samaa ilmavaa tunnetta jalassa, tunteen jonka sukat pilaavat. Minusta on paljon sivistymättömämpää esitellä sukkiaan sandaaleissa, sukathan kun kuitenkin ovat alusvaate.

        "Aivan sama kuin nämä urpot jotka kävelevät ilman paitaa, iljettävää."

        Kuulostaa siltä kuin että yleensäkin ihmiskehon näkeminen on sinusta iljettävää. Minä taasen olen hyvin eri mieltä asiasta, ihmiskeho on kaunis ja sitä piilotellaan aivan liikaa, varsinkin mukavuuden kustannuksella.

        Olen täysin samaa mieltä kanssasi. Halusin vain lisätä, että vanhat ihmiset ovat asia erikseen - huono verenkierto aiheutaa kylmyyden tunnetta. He nyt saavat tehdä miten haluavat. Mutta mielestäni he kuitenkin valitsevat tukevampia kenkiä.
        Sandaalit sukkien kanssa tai ilman ei ole mitään muotikysymys. Sandaalimalli taas on.


      • Sukat jalkaan
        shadowself kirjoitti:

        "En todellakaan tahdo nähdä ihmisten likaisia, haisevia ja rumia varpaita joten sukat jalkaan sandaalien kanssa. "

        Huonosti hoidetut jalat onkin sitten tyylimoka erikseen. Hyvin hoidetut jalat eivät ole likaisia, haisevia eivätkä rumia.

        "Vain sivistymätön moukka esittelee varpaitaan, se on vastenmielistä."

        Mikä siinä muka sivistymätöntä on? Ja sandaalien pidossa ilman sukkia on kyse kuitenkin pääasiassa käyttömukavuudesta ja siitä kuinka mikään muu kenkä ei tarjoa samaa ilmavaa tunnetta jalassa, tunteen jonka sukat pilaavat. Minusta on paljon sivistymättömämpää esitellä sukkiaan sandaaleissa, sukathan kun kuitenkin ovat alusvaate.

        "Aivan sama kuin nämä urpot jotka kävelevät ilman paitaa, iljettävää."

        Kuulostaa siltä kuin että yleensäkin ihmiskehon näkeminen on sinusta iljettävää. Minä taasen olen hyvin eri mieltä asiasta, ihmiskeho on kaunis ja sitä piilotellaan aivan liikaa, varsinkin mukavuuden kustannuksella.

        Sinun mielestä on ok liikkua ilman paitaa? Mennä töihin, ravintolaan syömää/juhlimaan, häihin ja hautajaisiin jne. Niin ja jalkaan sandaalit ilman sukkia.


      • Sukat jalkaan
        shadowself kirjoitti:

        "En todellakaan tahdo nähdä ihmisten likaisia, haisevia ja rumia varpaita joten sukat jalkaan sandaalien kanssa. "

        Huonosti hoidetut jalat onkin sitten tyylimoka erikseen. Hyvin hoidetut jalat eivät ole likaisia, haisevia eivätkä rumia.

        "Vain sivistymätön moukka esittelee varpaitaan, se on vastenmielistä."

        Mikä siinä muka sivistymätöntä on? Ja sandaalien pidossa ilman sukkia on kyse kuitenkin pääasiassa käyttömukavuudesta ja siitä kuinka mikään muu kenkä ei tarjoa samaa ilmavaa tunnetta jalassa, tunteen jonka sukat pilaavat. Minusta on paljon sivistymättömämpää esitellä sukkiaan sandaaleissa, sukathan kun kuitenkin ovat alusvaate.

        "Aivan sama kuin nämä urpot jotka kävelevät ilman paitaa, iljettävää."

        Kuulostaa siltä kuin että yleensäkin ihmiskehon näkeminen on sinusta iljettävää. Minä taasen olen hyvin eri mieltä asiasta, ihmiskeho on kaunis ja sitä piilotellaan aivan liikaa, varsinkin mukavuuden kustannuksella.

        Sinun mielestä on ok liikkua ilman paitaa? Mennä töihin, ravintolaan syömää/juhlimaan, häihin ja hautajaisiin jne. Niin ja jalkaan sandaalit ilman sukkia.


      • Sukat jalkaan
        shadowself kirjoitti:

        "En todellakaan tahdo nähdä ihmisten likaisia, haisevia ja rumia varpaita joten sukat jalkaan sandaalien kanssa. "

        Huonosti hoidetut jalat onkin sitten tyylimoka erikseen. Hyvin hoidetut jalat eivät ole likaisia, haisevia eivätkä rumia.

        "Vain sivistymätön moukka esittelee varpaitaan, se on vastenmielistä."

        Mikä siinä muka sivistymätöntä on? Ja sandaalien pidossa ilman sukkia on kyse kuitenkin pääasiassa käyttömukavuudesta ja siitä kuinka mikään muu kenkä ei tarjoa samaa ilmavaa tunnetta jalassa, tunteen jonka sukat pilaavat. Minusta on paljon sivistymättömämpää esitellä sukkiaan sandaaleissa, sukathan kun kuitenkin ovat alusvaate.

        "Aivan sama kuin nämä urpot jotka kävelevät ilman paitaa, iljettävää."

        Kuulostaa siltä kuin että yleensäkin ihmiskehon näkeminen on sinusta iljettävää. Minä taasen olen hyvin eri mieltä asiasta, ihmiskeho on kaunis ja sitä piilotellaan aivan liikaa, varsinkin mukavuuden kustannuksella.

        Sinun mielestä on ok liikkua ilman paitaa? Mennä töihin, ravintolaan syömää/juhlimaan, häihin ja hautajaisiin jne. Niin ja jalkaan sandaalit ilman sukkia.


      • Sukat jalkaan kirjoitti:

        Sinun mielestä on ok liikkua ilman paitaa? Mennä töihin, ravintolaan syömää/juhlimaan, häihin ja hautajaisiin jne. Niin ja jalkaan sandaalit ilman sukkia.

        "Sinun mielestä on ok liikkua ilman paitaa?"

        Tottakai, mikä siinä muka niin ihmeellistä on?

        "Mennä töihin, ravintolaan syömää/juhlimaan, häihin ja hautajaisiin jne."

        Riippuu ihan tilanteesta, varmasti näistä mainituista kaikista löytyy esimerkkejä joissa paidattomuus hyväksytään. Ja tietystikin töissä pitää olla sopiva työasu, ravintolassa on omat pukukoodinsa ja häihin/hautajaisiin on myös oma etikettinsä.

        Puhe on selvästi tässä ketjussa ollut nimenomaan vapaa-ajan asustuksesta, siitä mikä on hyväksyttyä ulkona liikkuessa. Onhan se paljon mukavampi kunnon helteessä olla ilman paitaa ja tietystikin saa koko yläkroppa ruskettua ilman paidan takia jää rumat rusketusraidat.


    • awsgdrf

      Sandaalit jo itsessään ovat rumia, en käytä enkä keksi miksi käyttäisin. Kangaskengissä menee aivan yhtä mukavasti.

      • Jotain rajaa

        Kangaskengät ne vasta rumat ovat, sellaisia en ikinä laittaisi jalkaan. Sandaalit sukkien kanssa on kesällä paras valinta. Ja sisätöissä ympäri vuoden.


    • Itsetunto kohdillaan

      Huonolla itsetunnolla varustetut ihmiset haluavat saada muutkin tuntemaan itsensä huonoksi ja noloksi. Vaikka en ymmärrä miksi hekin eivät voisi hyväksyä itseään ja elää mukavasti. Mutta jokainen tyylillään. Jos ei ole itsestään muuta annettavaa kuin ulkoasu, niin.. onhan sekin jotain?
      Joten älä välitä.
      Sukat sandaaleissa ei ole säädytöntä.
      Toisin kuin pipo helteellä, sisätiloissa ja joka paikassa (vieläpä rumat roikkuvat pipot..).
      Tai persvaon paljastavat housut niin miehillä kuin naisilla (olevinaan trendikästä..), liian kireät vaatteet (pakko olla epämukavat etenkin pullukoilla, mutta kun trendikästä..).
      Peseytymättömyys ja eiliset vaatteet helteellä... kamala epäsosiaalinen haju, häiritsee enemmän kuin muiden sukat sandaaleissa.
      Minäkin käytän sukkia sandaaleissa koska en halua rakkoja ja hiertymiä, mutta käytän erittäin matalavartisia sukkia. Joskus kiusallani jopa erittäin kirkkaan värisiä :) Sukat toki likaantuvat mutta niinhän ne likaantuvat paljaat jalatkin, eivätkä ihmiset pese jalkojaan tullessaan kylään. Likaiset sukat on helppo riisua.

    • jklkj

      Miksi muoti on epämukavaa? Turhamaisuuden takia. Jatkuvasti saa nauraa kun katselee vaikkapa Helsingin Keskustassa naisi jpoilla on kyllä kovin koreat kendät, mutta joilla ei oikein voi kävellä. Mutta mitä valiä kunhan on koreat - ja siitäkin, niiden koreudesta ja kauneudesta voidaan olla eri mieltä.

      Korkeat korot, tai kiilakorot, ja kengisdsä ei ole minkäänlaista joustoa taipuisuutta, ja saattavat pakottaa luonnottomaan kävelyasentoon etu-tai takakenoon.

      Mutta eihän kenkiä ole keksitty ja tekoitettu kävelemiseen vaan olemaan kauniit? Ihan niin kuin rinnatkin. Kukapa kauneudestaan kinnostunut nainen niitä imettämiseen käyttäisi?

      No aikanaanhan idässä naisten jalat sidottiin niin tiukaan että kasvu estyi. Olivat kuulemma kauniit sellaiset sirot jalat, mitäs siitä jos ei niillä voi kävellä. Pysyypähän vaimo kotosalla lieden ja nyrkin välissä, ei pääse juoksemaan karkuun.

      Ei sandaalit ja sukat yhdistelmä ole edes pahimmasta päästä. Pitkikset shortsien alla vähintään yhtä hupaisan näköistä.

      Miksi muuten naisten shortsien on oltava lahkeettomia? Omatekoiset farkuista leikatut shortsitkin tehdään niin, että lahkeet leikataan pois mahdollisimman ylhäältä niin, että ei jää pätkääkään lahjetta shortseihin. Ja sitten ne vedetään jalkaan niin ylös vetämällä kuin suinkin, niin että p.illu huutaa hoosiannaa. Ja kenkun raja, perseen ja reiden yhtymäkohta jää näkyviin. Järkyn näköstä. Onkohan ne itse edes tietoisi miltä takaapäin näyttävät?

      Ja tuosta farkkujen lahkeiden katkaisemisesta mahdollisimman ylhäältä seuraa vielä sekin naurettavuus, että farkkushortsien olemattomien lahkeiden alta pilkottaa taskut.

      Se on niin järkyttävän typerän näköistä että ei mitään rajaa. Mutta ei ne tajuu, niitä näkee mielettömän paljon. Ja sit nää nuoret pellet katsovat oikeudekseen nauraskella ja kommentoida ääneen minun kuullen, (miettisivät ihan hiljaa mielessään, ei kaikkea tarvi sanoa ääneen, varsinkaa kettuilua) kun mulla on tennissukat joissa on ihan varsikin, eikä sellaset typerät varrettomat jotka kuitenkin hieman pilkottaa rumasti esiin kengästä.

      Itse tein kerran e.m. virheen kun leikkasin farkun lahkeet pois. Ne shotsit jäi käyttämättä. Vaikka olenkin kaikkea muuta kuin muotitietoinen, ja pukeudun miten huvitta niin joku raja se on minullakin. Ihan pelleksi en rupea, vaikka muut rupeaisivatkin.

      • rappariransu

        Olisi hyvä, jos tarkistaisit kirjoitusvirheet, enne julkaisua.
        Ei todellakaan ole nautittavaa luettavaa tuollainen virheiden sekamelska.
        Poikkesi aiheesta, muutta menköön!


      • tarkistaitse
        rappariransu kirjoitti:

        Olisi hyvä, jos tarkistaisit kirjoitusvirheet, enne julkaisua.
        Ei todellakaan ole nautittavaa luettavaa tuollainen virheiden sekamelska.
        Poikkesi aiheesta, muutta menköön!

        Niin olisi. ENNEN eikä enne!


    • Kesä kaikilla.

      En ole KOSKAAN pitänyt sandaaleissa kesäkuumalla sukkia,enkä pidä jatkossakaan.Kesällä varpaat tahtovat saada raitista ilmaa,talvella sitten voi vetää sukat jalkaan.Eikä minun jaloissani ole koskaan mitään hiertymiä ollut,vaikka en pidä sandaaleissa sukkia.En myöskään hyväksy sitä,että miehet kävelevät kaupungilla niin,että isot kaljamahat hölskyvät paljaina.Jotain rajaa sentään.Mutta loppujen lopuksihan jokainen pukeutuu,kuten itsestä tuntuu hyvältä.

      • Näin se vain on

        Suomi on vapaa maa ja sandaaleissa saa käyttää sukkia eikä sille kukaan mitään mahda.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe