Henkien erottamisen lahja

Lammas yksin

Olen rukoillut henkien erottamisen lahjaa. Kun mulla ei ole uskovien yhteyttä niin on vaikea sanoa olenko sen saanut.

Pyhän Hengen kosketuksia olen saanut tasaiseen tahtiin kokemaan rukoillessa ja/tai keskittäessä ajatukseni jonkin aikaa Jeesukseen viettäessäni aikaa Hänen seurassa.

Jumalattomien ihmisten seurassa olemiseni on alkanut vaikeutumaan yleisen huonon käytöksen takia, jota jumalattomat eivät tunnu pitävän huonona käytöksenä mutta se on usein käytöstä, josta Raamatussa varoitellaan.


On sanottu että ei koske jumalattomia huonon seuran karttaminen vaan sellaisia joita kutsutaan uskonveljiksi ja sisariksi. Liberaalien kanssa minulla on vaikea olo kun näen ulkokultaisen käytöksen läpi sydämeen. Sen vaan näkee nopeasti.

Olenko oikeassa jos sanon että Jumala, Jeesus ja Pyhä henki ovat minussa?

19

137

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • On tärkeä olla uskovien yhdeytessä,yksinäinen puu ei pala se sammuu.
      Jumalaton ei viihdy vanhurskasten majoissa,se on täysin totta.

      Lammas yksin tule Jeesuksen seuraan reippaasti ennen eksymistä.

    • kapp pas

      Näkisin ja kokisin että olet oikealla tiellä :) Rukoile johdatusta siihen että löytäisit paikkasi ja että löytäisit tien omiesi pariin. Koettele kaikki ja pidä se mikä on hyvää.

      Minäkin voin rukoilla sitä toki. Jos haluat neuvon, niin rukoile että olisit arvollinen olemaan ilm. 7 ja 14 joukossa, ja rukoile itsellesi viisautta Ef. 1:17--> mukaan.

      Tutkiskele myös näitä: http://www.amightywind.com/finnish.htm

      Törmätään viimeistään Taivaassa hyvä sisko tahi veli :)

    • Herrassa Kristuksessa teitä kaikkia tervehdin,

      Tänä päivänä on niin, että seureakuntiin ei pidä mennä, sillä tämä aika on luopumuksen aikaa, ja luopumus on myös seurakunnissa.

      Tämän luopumuksen ajan seurakunnat, opettavat ihmisiä luopumaan elävästä uskostaan, sillä he eivät osaa ohjata oikein, kun eivät itse elä oikein.

      On tänään tärkeämpää, etsiä vain totuutta, niin seurakuntakin löytyy uskon kautta, sillä elävän jumalan seurakuntalainen on se joka tekee Jumalan tahdon.

      Ei voida tähän seurakuntaan liittyä kirjoilla ja papereilla, vaan oikealla uskolla ja sen mukaisilla teoilla.

      Tänään moni mielellään opettaa, ettei omilla teoilla pidä pyrkiä Jumalan tuntemiseen ja osittain se on niin, sillä omiin tekoihin ei pidä lähteä, mutta Jumalan mieleiset teot, jos näillä verukkeilla hylkää, niin hylkää totuuden itsestään ja monet ovatkin jo sen tehneet, mutta te joilla ymmärrystä on älkää menkö siihen ulkokulaisuuteen, johon ihminen luonnostaan menisi, vaan taivuttakaa katseenne elävän jumalan puoleen.

      Kehoituksen sana

      Mikko Ainasoja

      Jahven, sekä Herran Jeesuksen Kristuksen palvelija ja valittu opettaja

      http://hengensanaa.omablogi.fi/

    • Uskovien yhteys on yhtä tärkeä kuin joka päivänen leipäkin,iman sitä ei ole pavavuutta.
      Joissa herran henki häellä on hätä pelastumattomista sieluista,ei asetus toisen ylä puolelle.

    • Hei!


      Henkien erottamiseen pitää olla hyvä Raamatun tuntemus ja ainoa varma menetelmä hyvällekin Raamatun tuntijalle on Jumalan 10 käskyn moraalilaki. Lain kanssa sovussa tai ei, on varma erotteluperuste ja pakollinen huomioitava.


      Siunauksia
      Jari Laurila
      keskustelija

      • Sinä olet Jari sortunut järkeisoppiin, sillä ei henikien erottamisen lahjaa opita Raamatusta, vaan Henki antaa sen kenelle tahtoo.

        Minä itse saan näkyinä ja muina aistimuksina tietoa eri hengistä, eikä tätä asiaa voi itse opiskella mitenkään.


      • mikko.ainasoja kirjoitti:

        Sinä olet Jari sortunut järkeisoppiin, sillä ei henikien erottamisen lahjaa opita Raamatusta, vaan Henki antaa sen kenelle tahtoo.

        Minä itse saan näkyinä ja muina aistimuksina tietoa eri hengistä, eikä tätä asiaa voi itse opiskella mitenkään.

        Hei!

        Kiitos;

        -Minua itte perkele ja langenneet enkelit ahdistavat joka päivä ja puhuvat selvää suomenkieltä. Sellaisilta hengiltä minä saan joka päivä paljon.
        Pahoja henkiä on maa täynnä, ne puhuvat. Valtaosa ihmisistä kuulee tavallisesti juuri noita pahoja henkiä. Juud 6, Hes 28:13-17, 2 Piet 2:4.
        Paholainen/ kiusaaja ahdistaa sellaisia ihmisiä joita se ei ole voittanut puolelleen, -ja varsinkin niitä ihmisiä ajoittain joilla on tekemistä avenkeliumin asioilla.

        Mutta Jumalan Pyhä Henki on puhuteltavissa sekin, ja puhuu äänettömästi. Voimakas enkeli voi puhua myös- minuakin koitti neuvoa joskus vaikka en ollut edes uskossa aikoinaan. >>>> Jumlasta olevan voi tuntea siitä että on moraaliain kanssa sovussa ja tämä on ehdoton vaatimus ja lisäksi Jumalasta oleva kannustaa ihmisen pelastusta ihmisen ikuisen kohtalon hyväksi. Jumala ei masenna, ei kiusaa ketään koskaan;
        Jaak 1:13, 2 Piet 3:9.

        >>> "Järkeisoppi?!" - Evankeliumi on järkevää järkeisoppia, Jeesus Kristus Raamatun evankeliumin missio ei ole pössölän hommia, vaan maailman suurinta viisautta ja maailman suurinta utilitarismia. Opin pitää olla järkevää ja sovussa Raamatun kanssa! <<<< -Maailman filosofiat eivät kuitenkaan pelasta (siis nämä järkeisopit) ja tämä maailmnan tieto kuuluu kokonaan yliopistoihin yms. ja hyödyttävät ihmisen elämää toisella tavalla mitä tiede on tarjonnut 1890 luvulta lähtien hyvää ja pahaakin. Ikuisen elämän asioita yliopiston oppi ei ole. Akatemiakin oli olemassa jo 400 ekr.

        Langennut enkeli Lucifer ”Saatana, Perkele” tekeytyy hänkin ”valon enkeliksi” pettääkseen ihmistä. (2 Kor 1:14. Paholainen esiintyy mielellään "valon enkelinä." (2 Kor 11:14) Jeesus kuvaili pimeyden ruhtinaan olemusta ja toimintaa; (Joh 8:44, Matt 13:24-30, Luuk 8:12) Raamattu kutsuu päävastustajaa "ärjyväksi leijonaksi" ja "lohikäärmeksi." (1 Piet 5:8, Ilm 12:9)
        Apostoli kehottaa erottamaan henget. 1 Joh 4:1. Puhutaan ”henkien erottamisen lahjasta.” 1 Kor 12:10. Miten henkiä voi arvostella ? Ainoa varma mittari on Jumalan vanhurskas laki. Kymmenen käskyn laki on kokonaisvaltainen Jumalan tahdon ilmaisu ja laki. Henkien on pakko olla sovussa tämän lain kanssa ollakseen Jumalasta.

        Jo aikojen alussa osa enkelikuntaa lankesi pois Luciferin johdolla. (Hes 28:12-15, Jes 14:12-14, Ilm 12:7-18, Luuk 10:18) Luciferin valtapyyteiden seuraukset sytyttivät taivaassa sodan. Lohikäärme langenneiden enkeleiden kanssa syöstiin maan päälle. Langenneet enkelit johtajanaan saatana perkele ovatkin vaivaamassa ja kiusaamassa ihmisiä maan päällä. (Ilm 12:7-9, Luuk 10:18, 2 Piet 2:4)

        Langenneita enkeleitä kutsutaan joskus myös ”demoneiksi” jotka viettelevät ihmistä kaikkeen Jumalan tahdon vastaiseen toimintaan. (Ef 2:2, 2 Kor 11:14) Pahat voimat ovat kautta aikojen hyökänneet Jumalan siveyslakia vastaan. (Matt 5:17-18, Luuk 16:17, Jaak 2:10-12, 1 Joh 2:3-5, 3:4, 5:3) Ilm 16:13-14. Taistelu laista käydään ajan loppuun asti. Ilm 12:17, 14:12.
        Ihminen joutuu taistelemaan jatkuvasti pahoja voimia vastaan. (Ef 6:11-12, 2 Kor 12:7) (Kol 1:13, 2:15, Ef 1:21)
        Mikä neuvoksi että ihminen olisi vapaa paholaisen ahdistamisesta? Raamattu neuvoo vastustamaan paholaista. >>> ”Taipukaa siis Jumalan alaisuuteen, mutta vastustakaa paholaista, niin se lakkaa ahdistamasta teitä.” Jaak 4:7.

        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija


      • jarinhotelli kirjoitti:

        Hei!

        Kiitos;

        -Minua itte perkele ja langenneet enkelit ahdistavat joka päivä ja puhuvat selvää suomenkieltä. Sellaisilta hengiltä minä saan joka päivä paljon.
        Pahoja henkiä on maa täynnä, ne puhuvat. Valtaosa ihmisistä kuulee tavallisesti juuri noita pahoja henkiä. Juud 6, Hes 28:13-17, 2 Piet 2:4.
        Paholainen/ kiusaaja ahdistaa sellaisia ihmisiä joita se ei ole voittanut puolelleen, -ja varsinkin niitä ihmisiä ajoittain joilla on tekemistä avenkeliumin asioilla.

        Mutta Jumalan Pyhä Henki on puhuteltavissa sekin, ja puhuu äänettömästi. Voimakas enkeli voi puhua myös- minuakin koitti neuvoa joskus vaikka en ollut edes uskossa aikoinaan. >>>> Jumlasta olevan voi tuntea siitä että on moraaliain kanssa sovussa ja tämä on ehdoton vaatimus ja lisäksi Jumalasta oleva kannustaa ihmisen pelastusta ihmisen ikuisen kohtalon hyväksi. Jumala ei masenna, ei kiusaa ketään koskaan;
        Jaak 1:13, 2 Piet 3:9.

        >>> "Järkeisoppi?!" - Evankeliumi on järkevää järkeisoppia, Jeesus Kristus Raamatun evankeliumin missio ei ole pössölän hommia, vaan maailman suurinta viisautta ja maailman suurinta utilitarismia. Opin pitää olla järkevää ja sovussa Raamatun kanssa! <<<< -Maailman filosofiat eivät kuitenkaan pelasta (siis nämä järkeisopit) ja tämä maailmnan tieto kuuluu kokonaan yliopistoihin yms. ja hyödyttävät ihmisen elämää toisella tavalla mitä tiede on tarjonnut 1890 luvulta lähtien hyvää ja pahaakin. Ikuisen elämän asioita yliopiston oppi ei ole. Akatemiakin oli olemassa jo 400 ekr.

        Langennut enkeli Lucifer ”Saatana, Perkele” tekeytyy hänkin ”valon enkeliksi” pettääkseen ihmistä. (2 Kor 1:14. Paholainen esiintyy mielellään "valon enkelinä." (2 Kor 11:14) Jeesus kuvaili pimeyden ruhtinaan olemusta ja toimintaa; (Joh 8:44, Matt 13:24-30, Luuk 8:12) Raamattu kutsuu päävastustajaa "ärjyväksi leijonaksi" ja "lohikäärmeksi." (1 Piet 5:8, Ilm 12:9)
        Apostoli kehottaa erottamaan henget. 1 Joh 4:1. Puhutaan ”henkien erottamisen lahjasta.” 1 Kor 12:10. Miten henkiä voi arvostella ? Ainoa varma mittari on Jumalan vanhurskas laki. Kymmenen käskyn laki on kokonaisvaltainen Jumalan tahdon ilmaisu ja laki. Henkien on pakko olla sovussa tämän lain kanssa ollakseen Jumalasta.

        Jo aikojen alussa osa enkelikuntaa lankesi pois Luciferin johdolla. (Hes 28:12-15, Jes 14:12-14, Ilm 12:7-18, Luuk 10:18) Luciferin valtapyyteiden seuraukset sytyttivät taivaassa sodan. Lohikäärme langenneiden enkeleiden kanssa syöstiin maan päälle. Langenneet enkelit johtajanaan saatana perkele ovatkin vaivaamassa ja kiusaamassa ihmisiä maan päällä. (Ilm 12:7-9, Luuk 10:18, 2 Piet 2:4)

        Langenneita enkeleitä kutsutaan joskus myös ”demoneiksi” jotka viettelevät ihmistä kaikkeen Jumalan tahdon vastaiseen toimintaan. (Ef 2:2, 2 Kor 11:14) Pahat voimat ovat kautta aikojen hyökänneet Jumalan siveyslakia vastaan. (Matt 5:17-18, Luuk 16:17, Jaak 2:10-12, 1 Joh 2:3-5, 3:4, 5:3) Ilm 16:13-14. Taistelu laista käydään ajan loppuun asti. Ilm 12:17, 14:12.
        Ihminen joutuu taistelemaan jatkuvasti pahoja voimia vastaan. (Ef 6:11-12, 2 Kor 12:7) (Kol 1:13, 2:15, Ef 1:21)
        Mikä neuvoksi että ihminen olisi vapaa paholaisen ahdistamisesta? Raamattu neuvoo vastustamaan paholaista. >>> ”Taipukaa siis Jumalan alaisuuteen, mutta vastustakaa paholaista, niin se lakkaa ahdistamasta teitä.” Jaak 4:7.

        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

        Sinunkin tulisi vielä jatkaa pyhittymistäsi, ja luopua maallista arvoistasi. Jos me tiedämme mitä on tehtävä, mutta emme tee sitä, niin miten me voimme tuntea totuuden, kun kiellämme sen?

        Joka maailmaa rakastaa, ei voi seurata Herraa.

        Puhdistakaa itsenne ollen valmiita luopumaan kaikesta seurataksenne Herraa, niin Henki saa teissä tilan.

        Vaan jos käytte puolustamaan maallista elämäänne jota nyt elätte, niin te hylkäätte pyhittymisen tien.


      • jarinhotelli kirjoitti:

        Hei!

        Kiitos;

        -Minua itte perkele ja langenneet enkelit ahdistavat joka päivä ja puhuvat selvää suomenkieltä. Sellaisilta hengiltä minä saan joka päivä paljon.
        Pahoja henkiä on maa täynnä, ne puhuvat. Valtaosa ihmisistä kuulee tavallisesti juuri noita pahoja henkiä. Juud 6, Hes 28:13-17, 2 Piet 2:4.
        Paholainen/ kiusaaja ahdistaa sellaisia ihmisiä joita se ei ole voittanut puolelleen, -ja varsinkin niitä ihmisiä ajoittain joilla on tekemistä avenkeliumin asioilla.

        Mutta Jumalan Pyhä Henki on puhuteltavissa sekin, ja puhuu äänettömästi. Voimakas enkeli voi puhua myös- minuakin koitti neuvoa joskus vaikka en ollut edes uskossa aikoinaan. >>>> Jumlasta olevan voi tuntea siitä että on moraaliain kanssa sovussa ja tämä on ehdoton vaatimus ja lisäksi Jumalasta oleva kannustaa ihmisen pelastusta ihmisen ikuisen kohtalon hyväksi. Jumala ei masenna, ei kiusaa ketään koskaan;
        Jaak 1:13, 2 Piet 3:9.

        >>> "Järkeisoppi?!" - Evankeliumi on järkevää järkeisoppia, Jeesus Kristus Raamatun evankeliumin missio ei ole pössölän hommia, vaan maailman suurinta viisautta ja maailman suurinta utilitarismia. Opin pitää olla järkevää ja sovussa Raamatun kanssa! <<<< -Maailman filosofiat eivät kuitenkaan pelasta (siis nämä järkeisopit) ja tämä maailmnan tieto kuuluu kokonaan yliopistoihin yms. ja hyödyttävät ihmisen elämää toisella tavalla mitä tiede on tarjonnut 1890 luvulta lähtien hyvää ja pahaakin. Ikuisen elämän asioita yliopiston oppi ei ole. Akatemiakin oli olemassa jo 400 ekr.

        Langennut enkeli Lucifer ”Saatana, Perkele” tekeytyy hänkin ”valon enkeliksi” pettääkseen ihmistä. (2 Kor 1:14. Paholainen esiintyy mielellään "valon enkelinä." (2 Kor 11:14) Jeesus kuvaili pimeyden ruhtinaan olemusta ja toimintaa; (Joh 8:44, Matt 13:24-30, Luuk 8:12) Raamattu kutsuu päävastustajaa "ärjyväksi leijonaksi" ja "lohikäärmeksi." (1 Piet 5:8, Ilm 12:9)
        Apostoli kehottaa erottamaan henget. 1 Joh 4:1. Puhutaan ”henkien erottamisen lahjasta.” 1 Kor 12:10. Miten henkiä voi arvostella ? Ainoa varma mittari on Jumalan vanhurskas laki. Kymmenen käskyn laki on kokonaisvaltainen Jumalan tahdon ilmaisu ja laki. Henkien on pakko olla sovussa tämän lain kanssa ollakseen Jumalasta.

        Jo aikojen alussa osa enkelikuntaa lankesi pois Luciferin johdolla. (Hes 28:12-15, Jes 14:12-14, Ilm 12:7-18, Luuk 10:18) Luciferin valtapyyteiden seuraukset sytyttivät taivaassa sodan. Lohikäärme langenneiden enkeleiden kanssa syöstiin maan päälle. Langenneet enkelit johtajanaan saatana perkele ovatkin vaivaamassa ja kiusaamassa ihmisiä maan päällä. (Ilm 12:7-9, Luuk 10:18, 2 Piet 2:4)

        Langenneita enkeleitä kutsutaan joskus myös ”demoneiksi” jotka viettelevät ihmistä kaikkeen Jumalan tahdon vastaiseen toimintaan. (Ef 2:2, 2 Kor 11:14) Pahat voimat ovat kautta aikojen hyökänneet Jumalan siveyslakia vastaan. (Matt 5:17-18, Luuk 16:17, Jaak 2:10-12, 1 Joh 2:3-5, 3:4, 5:3) Ilm 16:13-14. Taistelu laista käydään ajan loppuun asti. Ilm 12:17, 14:12.
        Ihminen joutuu taistelemaan jatkuvasti pahoja voimia vastaan. (Ef 6:11-12, 2 Kor 12:7) (Kol 1:13, 2:15, Ef 1:21)
        Mikä neuvoksi että ihminen olisi vapaa paholaisen ahdistamisesta? Raamattu neuvoo vastustamaan paholaista. >>> ”Taipukaa siis Jumalan alaisuuteen, mutta vastustakaa paholaista, niin se lakkaa ahdistamasta teitä.” Jaak 4:7.

        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

        Ja mitä puhuviin henkiin tulee, niin itselleni tuli sellainen, jonkin aikaa sitten, eli henki joka alkoi puhumaan minussa monia sanoa, ja tämän tapahtuessa henkien erottelun lahja ilmoitti minulle näkynä, että paha henki yrittäisi puhua minulle Kristuksena.

        Toki minulle oltiin puhuttu myös tätä ennen, mutta ei koskaan siinä määrin, kuin tämän uuden hengen tultua, joka siis tekeytyy hyväksi, tai miksi vaan, jotta uskoisin sitä.

        Mutta kaikkea tulee koetella, ja tutkia.

        Tämä valheen henki yritti saada minut uskomaan, että minun on oltava syntinen, jotta voin Herraa seurata ja näin se pyrki avaamaan synnille tien minuun, toimien kuten Troijan hevonen.

        Älkää uskoko henkeä, tai ihmistä, joka väittää, että teidän täytyy olla syntisiä, jotta Herralle kelpaatte, sillä se on valon enkelikisi tekeytynyt pahuus, joka niin opettaa, tai ekynyt ihminen.

        Syntiä älkää tehkö.


    • Ja vielä henkien erottamiseen, niin itselleni Henki antoi tämän lahjan kun aloin tekemään epäitsekästä hyvää, eli kun sana sai minussa tilan, niin jossakin vaiheessa huomasin että minulle oli annettu tämä kyky.

      Ei pitäisi epäillä koskaan, että onko itsesä Henki, vai ei.

    • Käytän aamupaskalla käynnistä ilmaisua 'erotan kaksi paskaa toisistaan'.

      Lieneekö tässä henkien erottamisen jalossa taiteenlajissa piereskelyä muistuttavia ääniä? Nimittän piereskellessähän se paha henki eroaa piereskelijästä.

      Tästedes sanonkin pieraistuani 'erotin pahan hengen hyvästä'.

    • kristittyVaeltaja

      Kirjoittamasi tuntemukset ja ajatukset vaikuttavat tosi terveeltä hengellisyyden heräämiseltä. Jumala kyllä tietää mitä tekoa olet. Monet sanovat, että täytyy olla yhteydessä uskovaisiin, eli olla seurakuntayhteys. Se vain on niin, että meitä on monen luontoisia. Joku viihtyy paremmin omissa oloissaan, moni on seuraihminen jne.

      Uskossa kasvamista toivottelen, ja sen sinulle sopivan yhteyden löytymistä, jos koet sen nyt luonnollisena.

      • Ei ole kyse siitä, että olemmeko me seuraihmisä vai ei.

        Mnä olen yksi, mutta en sen vuoksi, että kartan hyvää saeuraa, vaan siksi että hyvää seuraa ei ole, ja huonoon seuraan en ole liittynyt.

        Tässä ajassa ei tunnu olevan hurskaita ihmisä, on vain näitä maailman villityksiin eksyneitä, joihin ei tunu saavan oikein mitään kontaktia, heidän hillittömyden ja epävarmuuden vuoksi.


      • kristittyVaeltaja
        mikko.ainasoja kirjoitti:

        Ei ole kyse siitä, että olemmeko me seuraihmisä vai ei.

        Mnä olen yksi, mutta en sen vuoksi, että kartan hyvää saeuraa, vaan siksi että hyvää seuraa ei ole, ja huonoon seuraan en ole liittynyt.

        Tässä ajassa ei tunnu olevan hurskaita ihmisä, on vain näitä maailman villityksiin eksyneitä, joihin ei tunu saavan oikein mitään kontaktia, heidän hillittömyden ja epävarmuuden vuoksi.

        Niin, minä vastasinkin aloittajan juttuun, en tällä kertaa esim Ainasojalle.


      • kristittyVaeltaja kirjoitti:

        Niin, minä vastasinkin aloittajan juttuun, en tällä kertaa esim Ainasojalle.

        Ei se totuutta muuta toiseksi, silti, jos sitä yritätä sanoa?

        Koettakaa nyt pysy edes jokseenkin pysy asiassa, älkääkä aina olko väänätämässä kaikkea vääräksi, jos ette satu siitä pitämään, sillä totuuden sanoja te olette harjaantuneet vääristämään, ja nahurskaus on teille kauhistus.

        Herätkää jo tuosta synnin unestanne.


    • Kuuntelin joku aika sitten opetusta 'Jumalan käyttämästä ihmisestä'. Mieleeni jäi se, kuinka Jumala ei katso hengellisyyteemme (joka usein on omatekoista uskonnollisuutta, yritystä, ponnistelua tjms. mutta jota herkästi pidämme pyhityksenä), vaan Hän tekee itsensä tiettäväksi kenelle tahansa uskovalle, ja joka voi sitä kautta olla todistukseksi toisille. Armolahjat ovat Pyhän Hengen kosketus ylhäältä - ei vain omaan käyttöön, vaan enemmänkin palvelua varten.

      Eräänä päivänä voit olla avuksi etsijälle ja jo löytäneelle, myös poispoikenneille. Ja sitten voi tulla hiljaista kauankin aikaa. Aina voi kuitenkin lukea Raamattua ja pysyä käytettävissä.

      Usein puhuessa ja käytettäessä Raamatun Sanaa Jumalan Henki ikäänkuin tarttuu sanomisiin eikä siinä alleviivata, mikä olisi omasta mielestä tarkoituksenmukaisinta, sillä Jumala tuntee tilanteet ja hetket ja puhuu sanomattomalla viisaudella ihmisen henkeen, niin että voi tapahtua uskomista ja jopa ihmeitä.

      Mielestäni on jotenkin absurdia, että aikana, jolloin voimme vaikuttaa monin tavoin lähes kaikkeen, hiljennymme viimeistään juuri silloin, kun emme voi pakottaa Jumalaa. Ja siksikin hiljentyminen usein riisuu omavoimaisesta yrittämisestä.

    • RealSana

      Henkien erottamisen armolahja ei ole lainkaan sitä mitä hellaripiireissä ja muissa ns. vapaissa suunnissa opetetaan ja uskotellaan. Pyhä Henki ei anna kenellekään uskovalle armolahjaa arvioida, arvostella ihmisiä ja oppeja. Oppeja arvostellaan tietenkin Raamatun Sanan perusteella. Ihmiset arvioidaan tekojen perusteella.
      Henkiä ovat mm. enkelit, Herra, kirkkauden henkiolennot ja pahuuden henkiolennot. Erottaa sana merkitsee mm. huomata, eristää, nähdä, suodattaa, havaita. Ihmisen silmä ei voi nähdä henkiolentoja tai nähdä henkimaailmaan. Henkien erottamisen armolahjan kautta näillä silmillä voi nähdä hetken, osan henkimaailmaa, erottaa vaikka enkeleitä. Raamattua tutkimalla voi huomata, että enkeillä ei ole on/ off-nappuulaa. Vaan kyky nähdä enkeleitä on katsojan silmissä. "Täynnä Pyhää Henkeä hän Stefanus) loi katseensa taivaaseen päin ja näki Jumalan kirkkauden ja Jeesuksen seisovan Jumalan oikealla puolella." Jeesus on taivaassa. Stefanus katsoi taivaasen päin ja näki omilla silmillään, henkien erottamisen lahjan kautta Jeesuksen.
      Pyhä Henki toimi myös Vanhan Liiton aikaan. "Älä pelkää, sillä niitä, jotka ovat meidän kanssamme, on enemmän kuin niitä, jotka ovat heidän kanssansa. Ja Elisa rukoili ja sanoi: Herra, avaa hänen silmänsä, että hän näkisi. Ja Herra avasi palvelijan silmät, ja hän näki, ja katso: vuori oli täynnä tulisia hevosia ja tulisia vaunuja Elisan ympärillä."

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2301
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1918
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1720
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      64
      1514
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1286
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe