mielipiteitä tähän facebookissa tavattuun keskusteluun

surrur

Eli keskustelu alkoi autoverouudistuksista jota moitittiin tuttavan sivustolla
Henkilö1
tää lähinnä kiusaa kuljetus alaa taas..mä olen sitä mieltä et ei kenenkään ole pakko omistaa autoa..ilmankin pärjää loistavasti ja ainakin turussa on tosi paljon helpompaakin kulkea todella halvoilla julkisilla kun maksaa omasta autosta. miksi autoilun ylipäänsä pitäis olla halpaa?? sehän on ihan vaan luksusta mikä tuhoaa tätä pallo..ei paljo haittaa vaik ite omistanki suton mut jätän sen varmaan pois kohta ku ei tosiaan ole varaa, mutta ei tarviikkaan olla
työmatka kustannuksista saa kuitenki verovähennystä, tosin sekin nousi mutta ei mitenkään merkittävästi
Henkilö2
kun on vuorotyössä eikä julkiset kulje, matkaa on liikaa mennä kävellen niin kyllä, auto on pakko olla!
Henkilö1
muuta töiden perässä... niin ne muutkin tekee! ihan turhaa rutinaa sanon minä.. tää on liian luksusta mitä meillä tässä maassa on tarjolla pitää sen nyt ymmärtää ettei tää luksus voi jatkua loputtomiin.. koko eurooppahan elää ylivarojensa kehitysmaiden kustannuksella
ja paljonkohan on liikaa matkaa mennä kävellen??? tai vaikka pyörällä tai todella säästäväisellä skootterilla??
matkan liiallinen pituus on aika suhteellinen käsite ja kiinni ihmisen omasta mukavuuden halusta. keniassa voi olla tosi lyhyt matka se että haetaan vettä 10kilometrin päästä..
Henkilö2
mitä itse tee autolla? ajatteletko lainkaa montako kaivoa keniaan saataisiin kun luopuisit sinulle täysin turhasta yleellisyyskapineesta???
Henkilö1
jos viitseisit perehtyä ensimmäiseen kommenttiin niin saat vastauksen tohon kysymykseen. mutta tosiian kuinkas pitkä se päivin työmatka on??
ja mä en ole tässä pelastamassa kenialaisia janolta vaan ihmisten pitäis ymmärtää että siksi että meillä on täällä euroopassa sivistysvaltioita esim afrikassa tai vaikka vietnamissa tai missä nyt sit lie eletään köyhemmin niin on ongelmia koska me kustannetaan kaikki tää ylellisyys niiden köyhimpien valtioiden asukkaiden selkänahasta ja siksi niillä ei ole helvetti ainottakaan autoa ku niillä ei ole varaa kun niille ei makseta tarpeeksi palkkaa työstä minkä ne tekee meille jotta meillä olis ne h&m:n hepeneet päällä tai helvetti kuutta eri pillimehu merkkiä kaupanhyllyssä...ja täällä sitä voi perheessä äkkiä olla kolme tai neljäkin autoa...ja mä en ole oikeasti edes koskaan hankkinut autoa...sellainen lähinnä tyrkättiin mulle käyttöön ja oon todennu et en halua autoa omistaakkaan varmaan koskaan siksi että se on rahareikä, turha valittaa ettei tulot riitä jos ylläpitää autoa..niiden kuukausittaiset kustannukset on aika huikeet ku laskee kaikki korjaukset,huollot, renkaat, nesteet, verot, vakuutukset,bensat yms yms..että äkkiäkös sitä hukkaa tuloistansa tuloverojen verran autoonkin.

1

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • surrur

      Henkilö2
      joo, huomasin kyllä että saatat hankkiutua autosta eroon, mutta miksi et ole niin tehnyt? minä en käytä henkan vaatteita enkä juo pillimehua, mutta auton meinaan kyllä pitää. eikä täälläkään makseta tarpeeksi palkkaa duunarille vaikka niska limassa tekee työnsä, ettei se mikään afriikan erikoisuus ole.
      Henkilö1
      no kattos kun jos mun täytyy sulle tässä sitten oikeen selvittää tämä asia niin auto ei ole minun omistuksessa vaan perikunnan omistuksessa ja perikunnan osakkaat ovat ala-ikäisiä eivätkä siis voi ajaa kyseistä autoa ja auto on minulla käytössä koska sen myyminen ei onnistu ja aika arvoton kapistuskin on kyseessä, niin auto on lähinnä käytössä siksi ettei se ruostu ja pilaannu parkkipaikalla käyttökelvottomaksi, otetaan siitä hyöty irti niin kauan kun voi vielä. JA EDELLEEN..KUINKA PITKÄ ON PÄIVIN TYÖMATKA??? etkö sä nyt tosiaan ymmärrä että joka ruokapaketin esim leivän hinnassa on otettu huomioon koko leipäosaston hävikki eli jos ostat yhden pussin leipää maksat samalla siitä että valikoimaa tulee löytymään jatkossakin siitä kaupasta ja kuluttajat vaatii koko ajan lisää uusia ja parempia tuotteita mitkä pitäis parantaa tätä eläämää.. älytöntä kulutus hysteriaa ja markkina talouden jyräystä tää on. miksi sä luulet että pääsiäisnamutkin on ollu jo kuukauden kaupassa?? siksi että kukaan ei paskaakaan enää välitä pääsiäisestä ja sen merkityksestä mutta helvetin paljon ja montaa eri lajia suklaamunia on silti saatava ja sama kaava toistuu oli juhla mikä tahansa. sä et vaan niin tajua että miten meidän kulutus käyttäytyminen vaikuttaa koko maailmaan
      ja mitä tarkottaa niskalimassa duunin tekeminen?? sitäkö että ihan joka aamu pitää nousta aikaisin ja sentään mennä sinne töihin?? aika monelle noin sanovalle se on juuri tätä. niska limassa tässä maassa aika harva tekee töitä, ekana nyt saattas tulla mieleen asfalttimiehet mutta mun tietääkseni niillä on hyvä palkkakin. ja sä et tosissaan voi mitenkään verrata sun palkkaas siten että olis jotenki samaa kastia kun köyhemmissä valtioissa, siellä on hinnat alhaalla mutta palkat ovat suhteessa hintatasoon paljon surkeammat kun meillä täällä. täällä sä elät sillä kuukauden tulolla kohtalaiseti sen kuukauden mutta jossain maissa se kuukauden tulo ei riitä edes kahdeksi viikoks eikä edes kohtalaisesti. se vietnamilainen on ensin ollu koko päivä riisipellolla (raatamassa niska limassa noin 14 tuntia) että me saadaan riisiä ja se sais sen paskan palkkansa jotta sitten ku siltä kahdessa viikossa on ruoka loppu ni me voidaan sitte lentää täältä pudottamaan sille taivaalta säkki eli osa sitä riisiä mitä se meille keräili koko kuukauden.. katos ku näin tää homma toimii..eli päin helvettiä..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe