En jaksa enää

Toivon kaikille hyvää

Olen sairastanut kaksisuuntaista 30 vuotta. Elämä on mennyt hukkaan :ei ole perhettä , ystäviä . Olen työkyvytön. Mitkään lääkkeet ei auta. Sen takia oon yrittänyt sinnitellä elävien kirjoissa kun isä ja sisko on tehnyt itsemurhan tän sairauden takia .Enää en näe mitään elämää edessäni.Miksi enää kärsin kun en pärjää elämässä ?

9

397

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4+7

      Onko sulla kunnon hoitotahoa/suhdetta johonkin? Koita jaksaa tää toisille (sinulle myös?)vaikea vuodenaika. Yksin ei tarvitse tämän sairauden kanssa olla. Tukiverkostoja löytyy kyllä nykyään ja tärkeätähän olisi kyllä kunnon terapia ja oikean lääkityksen löytyminen. Nykyään noissa lääkkeissäkin on menty kovasti eteenpäin. Ota yhteyttä hoitavaan tahoon ja kerro tilanteestasi. Suuret tsemit sulle!

    • Tsemppiä
      • bipo

        sä olet oikeasti todella häiriintynyt ihminen. Tulet tänne taas tota paasaamaan kun toisella on oikeasti hätä. Todella sairasta.


    • mimmelimu

      Lakkaa miettimästä, että sun pitäis elämässä "pärjätä" sillä varmaan tarkoitit, työelämää ja rahaa. Sun työsi on elää tuon sairauden kanssa. Älä ota kuuleviin korviisikaan muiden lässytystä tai painostamista, kun totuus on se, ettei terveillä ihmisillä ole harmainta aavistustakaan, siitä millaista työtä ihan tosissaan on vakavan sairauden kanssa eläminen. Annettakoomme anteeksi heidän idioottimaisuutensa.

      • Toivon kaikille hyvää

        Kiitos viestistä mimmelimu.Viestisi oli napakka mutta hyvällä tavalla. Oma siskokaan on ei tajua kuinka raskas sairaus tää on. Musta tuntuu että fyysiset sairaudet ei oo mitään psyykkisiin verrattuna. Tästä kun ei koskaan parane.Tosiaan työstä käy tämän "kaverin " kanssa eläminen. Nyt toivon että uusista lääkkeistä on mulle apua ja elämästä tulisi edes vähän helpompaa.


      • Vierellä kulkija
        Toivon kaikille hyvää kirjoitti:

        Kiitos viestistä mimmelimu.Viestisi oli napakka mutta hyvällä tavalla. Oma siskokaan on ei tajua kuinka raskas sairaus tää on. Musta tuntuu että fyysiset sairaudet ei oo mitään psyykkisiin verrattuna. Tästä kun ei koskaan parane.Tosiaan työstä käy tämän "kaverin " kanssa eläminen. Nyt toivon että uusista lääkkeistä on mulle apua ja elämästä tulisi edes vähän helpompaa.

        Olen sairastelijan puoliso ja tiedän vähän enemmän nyt, kun puolisoni oli 6 kk sairaalahoidossa. Lääkkeet eivät ensin meinanneet auttaa, mutta pikkuhiljaa löytyi niistä apua. Myös terapia on auttanut. Keskusteltiin jossain vaiheessa myös sähköhoidosta, mutta sitä ei annettu. Oletko itse saanut tai keskusteltu siitä kanssasi.
        Eräs tuttu hoitaja sanoi, että jos hän sairastuisi niin haluaisi itse vain sähköhoitoa.

        Voimia sinulle ja et ole yksin. Näin tuolla sairaalassa kuinka paljon siellä oli kävijöitä ja myös osa oli pitempäänkin hoidossa. Se on vain sairaus siinä missä muutkin sairaudet. En häpeä puolisoni sairautta, mutta diagnoosia en useinkaan kerro vaan puhun masennuksesta, joka on jo tänä päivänä tunnetumpi.


      • Toivon kaikille hyvää
        Vierellä kulkija kirjoitti:

        Olen sairastelijan puoliso ja tiedän vähän enemmän nyt, kun puolisoni oli 6 kk sairaalahoidossa. Lääkkeet eivät ensin meinanneet auttaa, mutta pikkuhiljaa löytyi niistä apua. Myös terapia on auttanut. Keskusteltiin jossain vaiheessa myös sähköhoidosta, mutta sitä ei annettu. Oletko itse saanut tai keskusteltu siitä kanssasi.
        Eräs tuttu hoitaja sanoi, että jos hän sairastuisi niin haluaisi itse vain sähköhoitoa.

        Voimia sinulle ja et ole yksin. Näin tuolla sairaalassa kuinka paljon siellä oli kävijöitä ja myös osa oli pitempäänkin hoidossa. Se on vain sairaus siinä missä muutkin sairaudet. En häpeä puolisoni sairautta, mutta diagnoosia en useinkaan kerro vaan puhun masennuksesta, joka on jo tänä päivänä tunnetumpi.

        Kiitos viestistä "vierellä kulkija". Itse en ole ollut sairaalahoidossa vaan jotenkin sinnitellyt kotona. Hoitosuhde on mielenterveystoimistoon.Nyt syön seroquelia ja lamictalia-en tiedä onko tämäkään oikea lääke minulle. Kyllä sähköhoitokin on käynyt mielessä.Olen aika väsynyt.Hienoa että olet jaksanut miehesi rinnalla :-)


    • Voimia sinulle jaksaa eteenpäin.

      • sipulirengas

        Tää on joillakin tässä sairaudessa taustalla: seksuaalinen hyväksikäyttö lapsena. Jotkut muistaa, joillakin on vaan sellanen tunne ja on niitä jotka ei muista mitään mutta asiallaon ollut todistaja tai lääkäri on tutkimuksessa asian todennut. Se ei oo häpeä koska lapsi ei voi olla tippaakaan syyllinen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6353
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4086
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2506
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1990
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1478
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1326
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1070
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1016
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      991
    Aihe