Tänään Kuningaskuluttajassa käsiteltiin vikavaakenin kalliiksi
tulevia murheita. Totisen oloinen huoltopäällikkö tosin lohdutti
että suurin osa ei ole hajonnut. Ei ainakaan vielä,sen jätti sanomatta.
Mekaanikko sen sijaan näytti venynyttä jakoketjua ja totesi sen
ongelmaksi. Mahtoikohan saada kenkää? Nyt se ainakin tuli kaikkien
tietoon jotka katsoivat ohjelmaa vaikka koko ajan on yritetty salata.
Kuningaskuluttajassa Vikavaakenin murheenalho.
20
477
Vastaukset
- olen VW mies!
Olen VW mies. panin telkun kiinni heti, kun moitteita Volkswagenista alkoi tulla. En siis nähnyt ohjelmaa, ja siten on helppoa väittää ylläolevaa kirjoitusta provoksi..........
- Toyotalaaduttomuus
Hei UUSLUKUTAIDOTON KUUNTELITKO ASIAA, VAI ETKÖ YMMÄRTÄNYT? Moneen otteeseen todettiin, että 50 000 TSI-konetta myyty ja 80 hajonnut kaikkiaan, siis KAIKKIAAN haloo! Sisältää kaikki muutkin kuin jakopääkojaukset!Prommilleluokasta on kyse!
Toyotalla todellisia ongelmia, kun MILJOONIA KUTSUTAAN takaisin=Kaikki järjestäen!- Totuus julki
Ei Suomessa kutsuta eikä ole kutsuttu miljoonia takaisin.
Toyotan valmistaja pitää asiakkaistaan huolta.
Volkkarin moottoreita varmasti porsinut miljoonia maailmassa ja
asiakkaat maksaneet kalliisti. Saksassakin nousivat melkein kapinaan.
Pelkästään hyvä asia että kuningaskuluttaja tuo asiat julkisuuteen
kun valmistaja vaan salailee ja huoltopäällikkö selittelee. - the truth
Miksi aina vagenterot lippalakki päässään vaahtoavat siitä kuinka viaton vagen on ja joku tojo taas ihan p....a. Onhan niitä muitakin merkkejä joilla on taipumusta poikeata korjaamolla aina silloin tällöin huoltojen välissä. Oma T..j..o on kestänyt yli sataviisikymmentätuhatta yksillä jarrupalojen vaihdolla, ja matka senkuin jatkuu.
- Volkka Risti
Pelkästään viime vuonna oli vaihdettu 80 konetta,jos sekään nyt
pitää paikkaansa. Kuinka paljon sitä ennen ja jälkeen ,ei kerrottu.
Lue tarkemmin! - Rivien välistä
Minä luin siten että vag on maksanut 80nen vaihdon ja muut ovat vaihtaneet omaan piikkiin.
- paljon enemmän
Siis totaalisia laukeamisia malleissa 1.4TSI 2007-2008. Entä kaikki muut joita maahantuoja vähätteli siis tuossa. Entä kaikki muuut jakoketjuremontit? Määrä on aivan älytön ja osaa ei edes ole maahantuojan tiedossa vaan tyhmä kuluttaja on itse maksanut moottorin vaihdon kun ei ole takuuta.
- Ihan suoraan
Rivien välistä kirjoitti:
Minä luin siten että vag on maksanut 80nen vaihdon ja muut ovat vaihtaneet omaan piikkiin.
Tässä Sinulle "Uutinen", jonka tavallinen autoilija jo tiesikin
Virhevastuu ja takuu autokaupassa
Tässä ohjeessa käydään läpi virhevastuuta ja takuuta koskevat periaatteet auton kaupassa. Ohje koskee sekä uuden että käytetyn auton kauppaa. Ohjetta laadittaessa on kuultu autoalan järjestöjä.
Myyjä, maahantuoja ja valmistaja vastaavat tavaran virheestä kuluttajansuojalain 5 luvun säännös-ten perusteella. Myös elinkeinonharjoittajana toimiva välittäjä voi olla kuluttajaan nähden vastuus-sa.
Virhevastuun kestolle ei ole laissa säädetty takarajaa., vaan virhevastuuaika määrittyy tavaran ole-tettavissa olevan kestoiän perusteella. Auton kestoikään vaikuttavat auton ajomäärä, käyttöolosuh-teet sekä se kuinka autoa huolletaan ja hoidetaan.
Takuu puolestaan on myyjän, valmistajan tai maahantuojan antama vapaaehtoinen lisäetu. Takuunantaja vastaa auton toiminnasta ja ominaisuuksista takuusitoumuksessa ilmoitetun ajan.
Kuluttaja on sopimussuhteessa vain myyjän kanssa. Siksi myyjä on ensisijaisesti vastuussa kuluttajansuojalain mukaisten virhetilanteiden hoidosta.
Myyjä ei voi esimerkiksi velvoittaa kuluttajaa ottamaan yhteyttä maahantuojaan tai jättää korjauksesta sopimista maahantuojan ja takuuhuollon kanssa kuluttajan tehtäväksi.
Myyjän, maahantuojan ja valmistajan on sovittava vastuunjaosta keskenään niin, että kuluttajan toiminta ei hankaloidu.
Kuluttaja voi sen sijaan itse valita, mihin myyntiportaaseen – myyjälle, maahantuojalle vai valmistajalle – hän valituksensa kohdistaa.
Käytännöllisintä ja suositeltavinta kuluttajalle on kuitenkin selvittää asiaa sopimuskumppanin eli myyjän kanssa.
Siksi tämän ohjeen lähtökohtana on ollut lähinnä myyjän virhevastuu, vaikka muut-kin portaat ovat kuluttajalle vastuussa virheistä.
Myyjä vastaa virheistä – ostaja asianmukaisesta käyttämisestä
Auto on kestokulutushyödyke, joka vaatii säännöllistä huoltoa ja hoitoa. Ostajan vastuulla on hoitaa autoa asianmukaisesti ja käyttää sitä ohjeiden mukaisesti.
Myyjä puolestaan vastaa autossa ilmenevistä kuluttajansuojalaissa tarkoitetuista virheistä.
Myyjän virhevastuu jatkuu takuun jälkeenkin.
Kuluttajavirasto Haapaniemenkatu 4, PL 5, 00531 Helsinki puh. 010 19 4700 Sähköposti: [email protected] Internet: www.kuluttajaviras to.fi
Suurin osa kuluttajansuojalain säännöksistä soveltuu sekä uuden että käytetyn auton kauppaan. Joi-takin säännöksiä, kuten esimerkiksi ”sellaisena kuin se on” -ehtoa, sovelletaan vain käytetyn auton kauppaan. Sen sijaan käytännön virhetilanteet ovat monesti erilaisia uuden ja käytetyn auton kau-passa. - osssss
paljon enemmän kirjoitti:
Siis totaalisia laukeamisia malleissa 1.4TSI 2007-2008. Entä kaikki muut joita maahantuoja vähätteli siis tuossa. Entä kaikki muuut jakoketjuremontit? Määrä on aivan älytön ja osaa ei edes ole maahantuojan tiedossa vaan tyhmä kuluttaja on itse maksanut moottorin vaihdon kun ei ole takuuta.
Pikkuhiljaa rysähtää VW vastuu päälle.
Saksan tilanne laukaisee asian.Taitaa tulla moottorin vaihto kuten tuohon porscheen. Eikö se kuulu konserniin myös?
Tais mennä maine kun VW sen osti? - osssss
Ihan suoraan kirjoitti:
Tässä Sinulle "Uutinen", jonka tavallinen autoilija jo tiesikin
Virhevastuu ja takuu autokaupassa
Tässä ohjeessa käydään läpi virhevastuuta ja takuuta koskevat periaatteet auton kaupassa. Ohje koskee sekä uuden että käytetyn auton kauppaa. Ohjetta laadittaessa on kuultu autoalan järjestöjä.
Myyjä, maahantuoja ja valmistaja vastaavat tavaran virheestä kuluttajansuojalain 5 luvun säännös-ten perusteella. Myös elinkeinonharjoittajana toimiva välittäjä voi olla kuluttajaan nähden vastuus-sa.
Virhevastuun kestolle ei ole laissa säädetty takarajaa., vaan virhevastuuaika määrittyy tavaran ole-tettavissa olevan kestoiän perusteella. Auton kestoikään vaikuttavat auton ajomäärä, käyttöolosuh-teet sekä se kuinka autoa huolletaan ja hoidetaan.
Takuu puolestaan on myyjän, valmistajan tai maahantuojan antama vapaaehtoinen lisäetu. Takuunantaja vastaa auton toiminnasta ja ominaisuuksista takuusitoumuksessa ilmoitetun ajan.
Kuluttaja on sopimussuhteessa vain myyjän kanssa. Siksi myyjä on ensisijaisesti vastuussa kuluttajansuojalain mukaisten virhetilanteiden hoidosta.
Myyjä ei voi esimerkiksi velvoittaa kuluttajaa ottamaan yhteyttä maahantuojaan tai jättää korjauksesta sopimista maahantuojan ja takuuhuollon kanssa kuluttajan tehtäväksi.
Myyjän, maahantuojan ja valmistajan on sovittava vastuunjaosta keskenään niin, että kuluttajan toiminta ei hankaloidu.
Kuluttaja voi sen sijaan itse valita, mihin myyntiportaaseen – myyjälle, maahantuojalle vai valmistajalle – hän valituksensa kohdistaa.
Käytännöllisintä ja suositeltavinta kuluttajalle on kuitenkin selvittää asiaa sopimuskumppanin eli myyjän kanssa.
Siksi tämän ohjeen lähtökohtana on ollut lähinnä myyjän virhevastuu, vaikka muut-kin portaat ovat kuluttajalle vastuussa virheistä.
Myyjä vastaa virheistä – ostaja asianmukaisesta käyttämisestä
Auto on kestokulutushyödyke, joka vaatii säännöllistä huoltoa ja hoitoa. Ostajan vastuulla on hoitaa autoa asianmukaisesti ja käyttää sitä ohjeiden mukaisesti.
Myyjä puolestaan vastaa autossa ilmenevistä kuluttajansuojalaissa tarkoitetuista virheistä.
Myyjän virhevastuu jatkuu takuun jälkeenkin.
Kuluttajavirasto Haapaniemenkatu 4, PL 5, 00531 Helsinki puh. 010 19 4700 Sähköposti: [email protected] Internet: www.kuluttajaviras to.fi
Suurin osa kuluttajansuojalain säännöksistä soveltuu sekä uuden että käytetyn auton kauppaan. Joi-takin säännöksiä, kuten esimerkiksi ”sellaisena kuin se on” -ehtoa, sovelletaan vain käytetyn auton kauppaan. Sen sijaan käytännön virhetilanteet ovat monesti erilaisia uuden ja käytetyn auton kau-passa.VW autoissa valmistusvirhe?
Miksi ei asenneta uusia moottoreita tilalle? - Toinen saa toinen ei
Ihan suoraan kirjoitti:
Tässä Sinulle "Uutinen", jonka tavallinen autoilija jo tiesikin
Virhevastuu ja takuu autokaupassa
Tässä ohjeessa käydään läpi virhevastuuta ja takuuta koskevat periaatteet auton kaupassa. Ohje koskee sekä uuden että käytetyn auton kauppaa. Ohjetta laadittaessa on kuultu autoalan järjestöjä.
Myyjä, maahantuoja ja valmistaja vastaavat tavaran virheestä kuluttajansuojalain 5 luvun säännös-ten perusteella. Myös elinkeinonharjoittajana toimiva välittäjä voi olla kuluttajaan nähden vastuus-sa.
Virhevastuun kestolle ei ole laissa säädetty takarajaa., vaan virhevastuuaika määrittyy tavaran ole-tettavissa olevan kestoiän perusteella. Auton kestoikään vaikuttavat auton ajomäärä, käyttöolosuh-teet sekä se kuinka autoa huolletaan ja hoidetaan.
Takuu puolestaan on myyjän, valmistajan tai maahantuojan antama vapaaehtoinen lisäetu. Takuunantaja vastaa auton toiminnasta ja ominaisuuksista takuusitoumuksessa ilmoitetun ajan.
Kuluttaja on sopimussuhteessa vain myyjän kanssa. Siksi myyjä on ensisijaisesti vastuussa kuluttajansuojalain mukaisten virhetilanteiden hoidosta.
Myyjä ei voi esimerkiksi velvoittaa kuluttajaa ottamaan yhteyttä maahantuojaan tai jättää korjauksesta sopimista maahantuojan ja takuuhuollon kanssa kuluttajan tehtäväksi.
Myyjän, maahantuojan ja valmistajan on sovittava vastuunjaosta keskenään niin, että kuluttajan toiminta ei hankaloidu.
Kuluttaja voi sen sijaan itse valita, mihin myyntiportaaseen – myyjälle, maahantuojalle vai valmistajalle – hän valituksensa kohdistaa.
Käytännöllisintä ja suositeltavinta kuluttajalle on kuitenkin selvittää asiaa sopimuskumppanin eli myyjän kanssa.
Siksi tämän ohjeen lähtökohtana on ollut lähinnä myyjän virhevastuu, vaikka muut-kin portaat ovat kuluttajalle vastuussa virheistä.
Myyjä vastaa virheistä – ostaja asianmukaisesta käyttämisestä
Auto on kestokulutushyödyke, joka vaatii säännöllistä huoltoa ja hoitoa. Ostajan vastuulla on hoitaa autoa asianmukaisesti ja käyttää sitä ohjeiden mukaisesti.
Myyjä puolestaan vastaa autossa ilmenevistä kuluttajansuojalaissa tarkoitetuista virheistä.
Myyjän virhevastuu jatkuu takuun jälkeenkin.
Kuluttajavirasto Haapaniemenkatu 4, PL 5, 00531 Helsinki puh. 010 19 4700 Sähköposti: [email protected] Internet: www.kuluttajaviras to.fi
Suurin osa kuluttajansuojalain säännöksistä soveltuu sekä uuden että käytetyn auton kauppaan. Joi-takin säännöksiä, kuten esimerkiksi ”sellaisena kuin se on” -ehtoa, sovelletaan vain käytetyn auton kauppaan. Sen sijaan käytännön virhetilanteet ovat monesti erilaisia uuden ja käytetyn auton kau-passa.Olkoot nyt miten vaan, mutta yli 2v vageissa on valmistusmokien korjauksia mennyt täysin omaan piikkiin.
- Oma vika...
Toinen saa toinen ei kirjoitti:
Olkoot nyt miten vaan, mutta yli 2v vageissa on valmistusmokien korjauksia mennyt täysin omaan piikkiin.
Ei se ole hölmö joka pyytää vaan se joka maksaa. Näin se vain menee takuukorjauksissakin.
- ooooped
Menitkö lankaan? VW-valehtelija sanoi että 80 moottoria on vaihdettu maahantuojan piikkiin. Loput on siis jonkun muun piikkiin tai jakoketju vaihdettu ennen täystuhoa.
- Huollon puute...
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/03/27/autojen-maahantuojat-panttaavat-tietoja-vioista
Voi maksaa jotain ja arvaa, jos ei ole aina huollettu marmoritiskillä.
Premiumissa hirttää kompurat
http://areena.yle.fi/tv/2173504- osssss
Eikö kukaan perää miksi suomessa ei toimi ryhmäkanne?
- Short life
osssss kirjoitti:
Eikö kukaan perää miksi suomessa ei toimi ryhmäkanne?
Olikos tuo kerrottu huollon puutteeksi, vai olisko sittenkin heppoinen tekniikka yhdistettynä liian pitkiin huoltoväleihin.
- jartsaa
Mitenkäs nuo liittyvät volkkareiden koneiden laukeamisiin?
- lääskyli
Moro!
Onko kellään kokemusta vanhoista posti volksvunkel caddy 1.9tdi Huom.DSG-laatikolla?Olis hinta pyynti aika kohdillaan vm-07 ja ajettukkin n.165tkm siisti yms.
Arveluttaa vain se tomaatti laatikko,mitä pitäisi huomioda? - guuli
Niin eihän tuo VW:n maahantuojan edustaja sanonut muuta kuin, että " VIIME VUONNA vaihdettu 80 kpl MOOTTOREITA".
Ei ottanut mitään kantaa kuinka moneen on tehty jakoketjun venymisen vuoksi remontti eli kone on kunnostettu. Kuinka moneen vaihto on tehty ennen kuin kone ei ole narahtanut.
Kuluttajan kusettamista.- osssss
Olisko ryhmäkanne ainesta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 666432
Tappo Kokkolassa
Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap274153Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?
Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei2702567Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti
Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei262000MAKEN REMPAT
Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna301518- 971377
Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille
Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel3041107Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan
5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee541090Välillä käy mielessä
olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.771026Mulla on kyllä
Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..391011