Homemyrkkyjen psyykkiset vaikutukset

mystiq

Olen kuullut ja lukenut useilta, että masennus olisi suurin psyykkinen oire jonka homemyrkyt aiheuttaa..

Onko muilla ollut yhtä pahoja kuin minulla oli?

Niin paha masennus että olis ollu ihan sama vaikka kuolis pois, itketti paljon. Ahdistaa ihan todella pienestä ja vain huolehtii ja huolehtii joka asiasta, mieli ei anna hetken rauhaa.. Huolena varsinkin kaikki terveyteen liittyvä, pieni sydämentykytyskin voi muuttua hetkessä paniikkikohtaukseksi. Poissaolokohtauksia joihin liittyy kova paniikki ja kuolemanpelko, hengitysvaikeudet ja rytmihäiriöt siihen päälle. Monta viikkoa todella pelkäsin olla yksin koska pelkäsin kuolevani, joinain öinä sain niin pahoja paniikkikohtauksia että pelkäsin joutuvani psykoosiin, edes rauhoittava lääke ei auttanut vaan nukuin äitini vieressä valot päällä, ilman valoja tuntui siltä että sekoan minä hetkenä hyvänsä.

Ja tämä kaikki lähti sairaskohtauksista, joita homeen takia sain, ambulanssillakin menin pari kertaa sairaalaan eikä kyse ollut pelkästään psyykkisestä puolesta, vaan kahteen kertaan paskoin verta, verenpaineeni olivat todella korkealla ja sydän pumppasi yli 200.

Ne jotka väittävät homesairaita hulluiksi, kyllä, meistä voi myrkkyjen takia tulla hulluja, mutta se ei ole meidän omaa kuvitelmaa, vaan täyttä helvetin totta. Ennen homekämppää mulla ei todellakaan oo ollut minkäänlaisia mielenterveysongelmia, ei pientäkään ahdistusta, masennusta eikä mitään siihen viittaavaa. Elämäni oli mallillaan, oli töitä, ystäviä ja nautin elämästäni, ei siis mitään mikä yhtäkkiä laukaisisi masennuksen, paitsi ne saatanan myrkyt.

Pikkuhiljaa olen päässyt ohi kohtauksista, kunhan vain olen puhtaassa sisäilmassa. Kohtaukset toistuvat jos menen paikkoihin jossa on hometta, tai toinen jonka olen huomannut laukaisevaksi tekijäksi, on tolueeni. Tolueenia on monessa puhdistusaineessa (mm. Tolu), pesuaineessa sekä esim. tuoksukynttilöissä. (myös tuoksuttomissa, pääosin amerikkalaisissa)

11

3423

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vertti-eetu

      Kyllä se siitä alkaa helpottaan kun pitää loitolla kaiken mikä oireita ja ****tusta aiheuttaa. Alasta kun opettelee vielä kaiken mahdollisen ja alkaa ymmärtämään homekusetuksen salat niin kyllä häipyy kivut ja masennukset pikkuhilijaa. Kuvotus systeemin uskottavuuteen jää mutta siitäkin selviää.

      Aluehallinnon huippukaveri meinasi, että muutama oli tehnyt itsarin kun ei jaksanut homeongelmia eikä homekusetusta.

      No siihen kyytiin ei passa kenenkään lähteä eikä alkaa popsiin nappeja.

      Paras lääke on häipyä äkkiä pois rakennuksesta missä oireita ja kamat vekeen mitkä oireita aiheuttaa. Niin kauan etsiä puhdasta, että löytyy.

      Selvisithän sinäkin ( mystiq). Kyllä siitä selviää jokainen. Oma apu on paras apu. Terveydensuojelu on tässä maassa tai anakin meidän kunnassa päin heleveeettiä.

      Äläkää päättäkö päiviänne tyhyjänpäiväisten homekusettajien takia.

      "– On henkilöitä, jotka ovat halunneet päättää itse päivänsä ja sanoneet, että sinä olet viimeinen, jolle soitan. Joitakin ole puhunut ympäri, että jos et kuitenkaan koko perhettä tappaisi".
      http://www.ts.fi/teemat/extra/528848/Tuula Putus hammastelee homeongelman vahattelya

      Kuukauden päästä pääsen asumaan uuteen puhtaaseen mikä on testattu. Neljän ja puolen vuoden piina on väistymässä. Uuteen ei enää tule yksikään homesählääjä. Ei kuivan kuivaaja eikä myrkyn myrkyttäjä. Isännöitsijän valintaan onneksi voin vaikuttaa nyt itse. *****maisten ei kanata edes yrittää.

      Taistelu homekusettajia vastaan jatkuu kuitenkin. Tulevien polvien parhaaksi. Se ei lopu koskaa, Hyvillä mielin tässä edetään kohden voittoa. Tsemppiä kaikille homeisiin sairastuneille ja sisäilmamyrkytykseen melkein menehtyneille. Kyllä näistä selviää. ******aistahan se on kun mikrobit jyrsii elävää ihmistä. Tuo kylllä tiedetään mutta ei haluta uskoa eikä tuhansista terveyden menetyksistä korvata yhtään mitään. Homesairaan vakuutusturvaa eikä oikeusturvaa ei ole olemassakaan. Hyvät veljekset on siitä pitäneet huolen. Mutta ongelma laajenee koko ajan siinä menee vielä ojasta allikkoon paljon jatkossa hyviä sisaria ja hyviä veljeksiä ja heidän kakaroitaankin. Näin se vaan menee. Naapurin päiväkodissa hometta. Naapurikoulussa hometta. Visranomaiset kaivaa vaan "vaaratonta" VOC paskaa. Ihmettelen kuinka kauan näin mennään.

      • Anonyymi

        Jep niin on päin helvettiä kukaan ei tosissaan ota ja vähättellään 10 vuotta kiduttu turha tkssa juosta ei ne ota myöskään tosissaan vähätellään ja ohjaa mielen tila hoittoon näin se valitettavasti on.


    • kiinnostunut?

      Olet siis kuullut ja lukenut useilta, että masennus olisi suurin psyykkinen oire jonka homemyrkyt aiheuttavat.

      No onhan niitä taruja joka lähtöön.

      Sisäilmatutkijoiden mukaan kosteusvauriorakennusten sisäilmasta ei ole löydetty minkään homelajin tuottamia myrkkyjä, ja eri lajin homeitakin vain todella pieninä pitoisuuksina per ilmakuutio.

      Kun sinulla on noin pahat "homemyrkkyoireet" niin kertoisitko minkänimisin lääkityksin lääkärisi niitä hoitaa, ja oletko niiden takia vielä työsuhteessa olevana sairaslomilla, vai jo työkyvyttömyyseläkkeellä?

    • mystiq

      En tiedä onko se suurin psyykkinen oire, mutta psyykkinen kuitenkin, joka aiheutuu monelle homeesta sairastuneille. En tarkoittanut niin, että home olisi ainoana syynä masennukseen, vaan niin että monet homesairaat sairastuvat psyykkisesti.

      Voit tunkea ne sisäilmatutkijat vaikka perseesees, ne ei puhu sen enempää totta kuin meidän rakkaat tarkastajat tai kosteusvauriomittaajammekaan. Mistä sä sitäpaitsi tollasen tutkielman oot löytänyt? Itse oon löytänyt sellasia, jossa todellakin homeet tuottavat myrkkyjä ja ne on hermostolle vaarallisia.

      Lääkärini ei hoida mua ollenkaan, oon hoitanu ihan ite itteni koska meidän julkisesta terveydenhuollosta ei homesairaat saa apua. Masennuslääkkeet sain, mutta niitä aivokemioita muuttavia paskoja en syö, vaan paranen mielummin ulkoilemalla ja olemalla puhtaassa sisäilmassa kun syön lisää myrkkyjä, jotka ei muuta kun poista oireita, ei aiheuttajaa. Sitäpaitsi yllättävän hyvin olen parantunut siihen nähden, että homeissa ei mielestäsi ole myrkkyjä, mutta aloin fyysisesti sekä henkisesti parantua heti kun lähdin helvettiin sieltä asunnosta. Todella toivon että sinä tai joku läheisesi saa joskus nähdä jonkun joka todella kärsii homeongelmasta niin tollasetkin idiootit saattais alkaa jotain jostain tajuamaan. OTA SELVÄÄ ÄLÄKÄ AUO PÄÄTÄSI ILMAN TIETOA. Ja "tieto" ei ole ainoastaan se joka tulee valtavirtamediasta.

      Ei ole enää kohtauksia, koska ei ole sitä helvetin kämppääkään. OLEN TYÖTÖN, koska muuhun en tällä hetkellä pysty ja sekös teitä veronmaksajia vituttaa. En todellakaan aio jäädä työkyvyttömäksi tän paskan takia, vaan mä aion voittaa tän ihan ittekseni ilman lääkäreitä ja ihan ilman ketään muutakaan. Monet eivät siihen valitettavasti pysty, enkä minäkään välttämättä mene takuuseen. Olisit onnellinen jos sulla on vielä terveys tallella.

      • vertti-eetu

        Kyllä sinä selviät (mystiq). Olenhan minäkin vaikka homepaskojen sekaan heittivät "sumuttivat" kusettajat Certament Super, MCF PHMG myrkyt ja kahdesti otsonoivat kämpän ja irtaimiston ja yhden kämpän kamat meni kuitenkin kaatopaikalle. Etanolia muutaman pullollisen suoraan myrkkyjen päälle kai kaatelivat . Antoivat mullekin puoli pulloa, heh heh onneks en juonu oli kaapissa paremmat aineet.

        Eivät myrkytä kyllä enää yhtään enempää ei meille eikä tutuille. Olehan valppaan sinäkin homedesinfiointien kanssa.


      • Se on Homeherkkä, joka sieltä puskista huutelee. Täällä on ollut keskenään taistelevia kuppikuntia, joista toisissa uskotaan homeiden aiheuttavan vain allergiaa, astmaa jne. Homeiden aiheuttamat myrkytysoireet ovat olleet punainen vaate, joista ei saisi mainitakaan mitään. Peli meni todella rumaksi Vertti-Eetunkin päästeltyä suustaan vaikka mitä törkyä.

        Tsemppiä vaan sulle. Kirjoitan toisen kerran enemmän, jos jaksan.


      • vertti-eetu
        sanasinko kirjoitti:

        Se on Homeherkkä, joka sieltä puskista huutelee. Täällä on ollut keskenään taistelevia kuppikuntia, joista toisissa uskotaan homeiden aiheuttavan vain allergiaa, astmaa jne. Homeiden aiheuttamat myrkytysoireet ovat olleet punainen vaate, joista ei saisi mainitakaan mitään. Peli meni todella rumaksi Vertti-Eetunkin päästeltyä suustaan vaikka mitä törkyä.

        Tsemppiä vaan sulle. Kirjoitan toisen kerran enemmän, jos jaksan.

        Vanha jengi koolla taas. Eiköhän se tästä vielä vaikka korjausvelka koko ajan kasvaa ja homekorjauksia lopetetaan pikkuhiljaa ennustavat jo hätäisimmät. Ainakin niitä homedesinfiointeja. Tai toivottavasti ainakin niitä.

        Tuosta voi vaikka aloittaa homeongelmiin joutuessaan. Suosittelen lämpimästi.
        Tämä ei ole "törkyä" vaan oikeaa asiaa oikeasti sairastuneille.

        Kohti "lumetonta aikaa" painellaan ja kovalla tohinalla. Sisäilmamittaukset lopahtavat joksikin aikaa jos terveysmiehiin on vähänkään uskominen.

        http://devhometalkoot.mcasiakas.net/filebank/907-Homekoira_Tilaajaohje_032013.pdf


      • somaattinen oireilu

        mystiq, olet oikeassa! Voin todistaa kanssa, että homemyrkyt voi pistää pään todella sekasin ja aiheuttaa niin voimakkaita masennuspiikkejä, että sitä ei moni usko. Hermosolut on herkkiä noille sisäilmamyrkyille ja riittävän pahassa altistuksessa, kuten minulla, ei tarvii mennä kun pariks minuutiksi home taloon, niin alkaa päässä kirraamaan.

        Kaikenlaisia tulehduksia noi myrkyt aiheuttaa ympäri kehoa. Masennus on yks oire. Ei kannatakaan syödä masennuslääkkeitä, vaikka lääkärit tykkää niitä tyrkyttää. Täällä kanssa koitetaan roikkua "normielämässä" kiinni, vaikka epätodelliselta kituuttelulta elämä välillä vaikuttaakin. Tsemppiä!


    • Noista testeistä löy
    • moninaiset oireet

      Minulle home ei aiheuta masennusta, mutta väsymystä, heikotusta, ärtyneisyyttä, sumua silmissä, katseen tarkennuksen vaikeutta, muistivaikeuksia, sekavuutta, kemikaalioireita, outoja oireita silmissä ja korvissa ja hermostollisia oireita. Hyvin outoja oireita ja sietämätöntä väsymystä. Sitten pikkuhiljaa oireet häviävät kun pääsen ko. rakennuksesta pois. Oireilen monissa rakennuksissa. Pikkasen helpottaa kun olen pahimmasta homepesärakennuksesta päässyt kokoanaan eroon, mutta rakennuksia löytyy joissa oireet alkavat. Minä uskon siihen, että se vaikuttaa ihmiseen eri lailla, joillakin tulee vaan flunssaa nokka vuotaa, toiset väsyvät ja toisilla tulee masennusta yms. Alistunut keho reagoi eri tavoin. Uskon, että sisäilmamyrkyistä voi avoin, pirteä, reipas, elämänmyönteinen henkilö sairastua henkisesti. Siis jotenkin ne myrkyt vaikuttavat ihmisen aivoihin ja psyykeeseen. Mutta eihän tämä omalle psyykkeelle hyvä kokemus ole. Kaikki tämä oireilu, sairaistuminen, poissaolot töistä, työpisteiden vaihto yms. ei ole helppoa. Koittakaa vaan päästä sieltä tilasta pois, mistä ne oireet tulevat. Älkää syökä turhia lääkkeitä. Uskokaa itseenne ja oireisiinne.

      • Homeenjapölynhaistelija

        Kappas. Kiva kun kerroit omat oireesi sisäilmaongelmaisesta rakennuksesta.

        Tuo kuulostaa aivan samalle kuin oma tilanne. Tsemppiä sinne!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      414
      4550
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      246
      2259
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      70
      1690
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      161
      1452
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      298
      1356
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1137
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      137
      1114
    8. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1075
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      72
      1074
    10. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      119
      977
    Aihe