welsh corgi

pembo

hei! olen ottamassa ekaa koiraa ja olen ihastunut corgiin ja erityisesti pembrokeen! ja haluaisin kuulla kokemuksia ja perustietoa. mm pystyykö kuljemaan portaita sillä niitä meillä jonkin verran on?, liikunnan tarve, turkinhoita jne. ja tietoa minusta eli olen 17vuotias tyttö ja asun kotona mutta koira tulisi minun mukaa. kun muutam omilleni ja myös koiratulee lenkkikaveriksi ja terapiakoiraksi itselleni.
kiitos jos viitsitte vastata!:)

5

1853

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Corgi-fani

      Hei! Itselläni on Corgeista kokemusta jo vuosia. Minulla on kaksi Corgia, Pembroke. Tyttö ja poika. Poika on leikattu. Corgi on hyvin viisas ja sosiaalinen koira. Luonteeltaan myös kovin itsepäinen. Tarvitsee koulutusta. Paimentaa mielellään lapsia ja viihtyy heidän kanssaan. Sopii myös hyvin agilityyn. Ruuan kanssa oltava tarkkana, koska lihoo helposti. Jos joutuu pennusta kulkemaan rappusia, ei ole ongelmia. Lyhyistä jaloistaan huolimatta hyvin ketterä koira. Turkin hoito vaatii kovasti harjaa ja kampaa. Karvanlähtö on runsasta. Itse liikun koirieni kanssa pitkiä lenkkiä päivittäin. Tarvitsee ehdottomasti liikuntaa. Omat koirani kulkee mukana joka paikassa, hotelleissa yms. Kouluttamalla saat hyvän ja uskollisen koiran. En vaihtaisi pois.

    • pembroke

      Kaikki tarvittava tieto tossa ylhäällä jo mainittiinkin! Mutta tohon porras juttuun vielä sen verran että ite asun kolmannessa kerroksessa hissittömässä talossa ja mitään ongelmaa ei ole portaiden kanssa ollut :) ja karvanlähtö tosiaan on melkeimpä jatkuvaa vaikka kuinka harjaisi ja pari kertaa vuodessa sitä karvaa lähtee oikein kunnolla. Toki sitä saa vähennettyä harjaamalla mutta ei corgista karva harjaamalla lopu :D mutta kaikenkaikkiaan hyväät rotuun olet päätymässä ;) en vaihtaisi päivääkkään pois

    • Corgisi

      Ihanaa, kun valitsit corgin. Siitä on sinulle paljon seuraa moneksi vuodeksi. Kouluta koira hyvin ja helli ja rapsuta ja ruoki oikein. Corgisi pysyy normaalipainoisena, kun annat ja annostelet ruan oikein. Corgi on erittäin diiva ja mun corgi on ainakin prinsessa, joka käyttäytyy myös sen mukaan. Mm antaa tassun, kuin kuninkaallinen. Se on oikein söpö ja se voi oikein hyvin, kun muistaa koirien hoidon ABC.... Corgin kyllä kelpaa viedä kylille. Se on näyttävä koira.

      • Sairasrotu

        Ja julmetun sairas. Vähintään yhtä paljon selkäongelmia kuin mäyriksillä ja jalkaongelmia kuin sakuilla. Varmasti on hidasliikkeinen diiva, kun kyynäriä kolottaa, lonkkia vihloo, polvet lonksuvat ja selkä sanoo niks naks niks...


      • Corgi-fani
        Sairasrotu kirjoitti:

        Ja julmetun sairas. Vähintään yhtä paljon selkäongelmia kuin mäyriksillä ja jalkaongelmia kuin sakuilla. Varmasti on hidasliikkeinen diiva, kun kyynäriä kolottaa, lonkkia vihloo, polvet lonksuvat ja selkä sanoo niks naks niks...

        Jokainen koira on yksilö. Kuten myös ihminenkin. En ole tavannut yhtään julmetun sairasta Corgia. Meillä niitä on ollut jo lapsuuden kodista lähtien useita. Yhtään selkäongelmaista koiraa ei ole mahtunut näihin koiriin ja ovat viettäneet lasten kanssa rajujakin leikkejä. Tällä hetkellä toinen koirani hyppii päivittäin lasten kanssa trampoliinilla. Tekee tämän omasta halustaan ja mitään loukkaantumisia ei ole ollut. Eikä ole myöskään ollut yhdelläkään koirallani lonkkavikoja yms tuki-ja liikuntaelin sairauksia. Näihin ongelmiin olen kyllä törmännyt monen ison rodun kohdalla. Koira kannattaa ostaa kokeneelta kasvattajalta. Olen kasvattanut Corgini 14-vuotiaaksi ilman sairauksia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1368
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1240
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1165
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1125
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      13
      1078
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      31
      1027
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1023
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1022
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1011
    Aihe