Salasuhteen kesto

SalaSuhteessa

Kysymys teille, jotka olette salasuhteessa olleet. Kuinka kauan suhde kesti ja mihin se päättyi? Kärähtämiseen vai kyllästymiseen?Olosuhteisiin vai toisen rakastumiseen?Eroon ja yhteiseen elämään?

139

5340

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hiiohei

      Tota noin...mulla on jo neljäs vuosi menossa. Ei olla kärähdetty. Erossa olitiin pari kuukautta kun mies erosi, mä (nainen) olen edelleen naimisissa.

      • hyi olkoon!!!

        Kuinka te petturit voitte elää itsenne kanssa?..


      • mnhbvgfcd
        hyi olkoon!!! kirjoitti:

        Kuinka te petturit voitte elää itsenne kanssa?..

        hyi olkoon!!!

        Se pitää olla naimisissa oleva, niin EI TULE MUSTASUKKAISUUS kohtauksi kumminkaan puolin. On vain terve PANO ja hellurei taas seuraavaan kertaan.

        Toiset vain OSAA TUONKIN HOMMAN paremmin kuin toiset, miks' erota kun sen voi hoitaa näinkin. Jännitystä pitää elämään sisältyä.


      • aina uskollinen
        mnhbvgfcd kirjoitti:

        hyi olkoon!!!

        Se pitää olla naimisissa oleva, niin EI TULE MUSTASUKKAISUUS kohtauksi kumminkaan puolin. On vain terve PANO ja hellurei taas seuraavaan kertaan.

        Toiset vain OSAA TUONKIN HOMMAN paremmin kuin toiset, miks' erota kun sen voi hoitaa näinkin. Jännitystä pitää elämään sisältyä.

        Jep, jep

        www.anneliauer.com

        ,


    • onneksi mennyttä

      Kahdeksan vuotta kestänyt, jatkuu edelleen mutta ei enään tapailuina vaan seurusteluna toisen osapuolen erottua.

    • ei paha

      Minulla takana vuosi, ei se oikeastaan ole päättynyt vieläkään, mutta minä pidän tätä ukkomiestä ns. varalla (seksiä, hauskaa yhdessä oloa, bilettämistä). On mulle ikäänkuin varma "kaveri" kun pitää lähteä istumaan jonnekkin. Ukkomiehet harvoin päättävät yhtään kakkossuhdettaan, ellei se kakkonen päätä sitä suhdetta.

      • pyörittäjiä

        ei paha, joo eivät ne miehet naisia jätä, ei kumpaakaan jos kahden luona käy, jätin miehen itse, mies jatkoi kahden pitoa toisella kokoonpanolla, eli kierroksessa oli ex josta oli eronnut ja jota piti varalla sekä joku uusi kohde


      • neitsytmaria
        pyörittäjiä kirjoitti:

        ei paha, joo eivät ne miehet naisia jätä, ei kumpaakaan jos kahden luona käy, jätin miehen itse, mies jatkoi kahden pitoa toisella kokoonpanolla, eli kierroksessa oli ex josta oli eronnut ja jota piti varalla sekä joku uusi kohde

        Minulla on muutama mies, joita tapailen, ei mitään vakavaa.
        Mielenkiintoista, miten varatut miehet ovat kiinnostuneita vieraista naisista.
        Itse haluaisin seurustella vain sinkkujen kanssa.
        Koskaan ei voi tietää, kuka on varattu, miehet eivät sitä kerro, ovat kuitenkin "mustasukkaisia", kun luulivat olevansa ainoita minulle.
        Miehillä on joku tarve hallita ja omistaa nainen, olla alfauros. Pidän kyllä roolileikeistä, seksi on aikuisten leikkiä.


    • sinkkuli..

      Kuusi vuotta. Päättyi kun jätin miehen. Suhde ei antanut enää mitään.
      Yhteistä elämää en olisi halunnut missään vaiheessa. Kuka nyt petturimiestä kumppanikseen haluaa? :)
      Parisuhdetta en halua ollenkaan ja tällä hetkellä elän ilman suhdetta ja tyytyväisenä siihen.

      • 2014

        Kesti salasuhteena 1,5 vuotta....sitten jatkui avoimena suhteena 1,5 vuotta ennen kuin miehen avovaimo ymmärsi hävitä kuviosta...suhde kestänyt nyt yhteensä kohta kuus vuotta ja nyt ollaan kihloissa.


      • kysyy
        2014 kirjoitti:

        Kesti salasuhteena 1,5 vuotta....sitten jatkui avoimena suhteena 1,5 vuotta ennen kuin miehen avovaimo ymmärsi hävitä kuviosta...suhde kestänyt nyt yhteensä kohta kuus vuotta ja nyt ollaan kihloissa.

        Miksi mies jättänyt avovaimoa vaan odotti että avovaimo häipyy kuviosta?


      • ymmärrä miestä
        kysyy kirjoitti:

        Miksi mies jättänyt avovaimoa vaan odotti että avovaimo häipyy kuviosta?

        Tosissaanko kysyt miksei mies jätä naista tälläisessä kuviossa?


      • mietis vähän
        2014 kirjoitti:

        Kesti salasuhteena 1,5 vuotta....sitten jatkui avoimena suhteena 1,5 vuotta ennen kuin miehen avovaimo ymmärsi hävitä kuviosta...suhde kestänyt nyt yhteensä kohta kuus vuotta ja nyt ollaan kihloissa.

        Onneksi olkoon!
        Ja tietysti tiedät, että hän on Sinun ja vain sinun!
        Hän ei koskaan pettäisi Sinua!


      • sinkkuli..
        mietis vähän kirjoitti:

        Onneksi olkoon!
        Ja tietysti tiedät, että hän on Sinun ja vain sinun!
        Hän ei koskaan pettäisi Sinua!

        Mikä on minun? Tietenkin petturimies on aina riski ja siksi en sellaista halua. Mies on muutenkin aina riski..


      • KALLE KELLO
        2014 kirjoitti:

        Kesti salasuhteena 1,5 vuotta....sitten jatkui avoimena suhteena 1,5 vuotta ennen kuin miehen avovaimo ymmärsi hävitä kuviosta...suhde kestänyt nyt yhteensä kohta kuus vuotta ja nyt ollaan kihloissa.

        2014. "avovaimo ymmärsi hävitä..." Taidat olla täysi bimbo, kun et ymmärrä "ennen kun avovaimo YMMÄRSI HÄVITÄ..."... Oletkohan koskaan tai tuski bimbolla on harmaa aivosolu löytänyt kaveria, tullut mieleen että vanppaamasi avomies ei halunnut luopua silloisesta avovaimostaan, vaan on rakastanut häntä, jättää sinut jne stooreillaan pitänyt ex:stä kiinni. Aikansa valheita kuunneltuaan ja tietäen sen, että valehtelijan kanssa ei kannata aikaansa tuhlata, ottanut ja lähtenyt. HAHHAAA siitäs sait. Nyt on vakka kantensa valinnut. Onneksi ex oli niin fiksu ettei enää uskonnut sitä sontapuhetta, mutta nyt on kiinni kaikkien aikojen bimbo, jolle voi sananmukaisesti syöttää pelkkää pajunköyttä. Kyllä olet tyhmä ämmä


    • Parasta aikaa

      Noin 25 vuotta ja edelleen ollaan yhteisinä hetkinä todella onnellisia. Välillä on ollut toki hiljaisia aikoja vähän aikaa, mutta tuolloinkin oltiin puhelin yhteydessä. Nykyisin taas tavataan viikottain. Näin varmaan mennään elämämme loppuun saakka.

      • elämätön elämä?

        Aika erikoista, 25v. Vaikea kuvitella, että petetty puoliso ei tietäisi. Mikäpä tuossa, jos ette loukkaa ketään. Jos loukkaatte, inhottavaa.


    • kakkonen en valita

      Viidettä vuotta viedään... Tapaillaa sillon tällön miehen ehdoilla .. Jo alussa sanoi että ei aijo erota ja en ole vaatinutkaan sitä ... Monta kertaa hän on sanonut että tää on viimenen tapaaminen .. Olen hyväksynyt ja en oo jäänyt itkee ..Kun hän taas ottaa yhteyttä ja tapaamme ja nautimme ...

    • valoa kohti

      Seitsemän vuotta. Tavataan kerran-pari kuukaudessa pieniä hetkiä.
      Puhelimessa puhutaan joka arkipäivä. Molemmat tahoillaan varattuja.
      Tulevaisuudesta en tiedä, nyt eletään näin. Tunteita on eikä ne ainakaan tunnu vähenevän.

    • rikkinäinen

      Suhdetta takana reilut kolme vuotta. Nyt taidan kuitenkin vihdoin olla valmis päästämään irti. Eroa ei kuulu, vaikka luvataan rakkautta ja yhteistä elämää. Sen sijaan hän kerta toisensa jälkeen loukkaa minua.

      Ei taida mies loppujen lopuksi tuntea mitään - ei minua eikä vaimoaan kohtaan, eikä siitä, että on jo vuosia satuttanut syvästi meitä molempia.

      • dsssssssssssssssssss

        "rikkinäinen" Ota vastuu omasta elämästäsi, älä anna/asetu kenenkään satutettavaksi. Sinä voit itse päättää annatko ketään satuttaa itseäsi. Yksinkertaista muttei helppoa. Vaatii itsetuntoa, omanarvontuntoa, päättäväisyyttä ja rohkeutta. Mutta kaikki on sen arvoista.


    • sittisontiaisia

      Ja voi prkle näitä naisia et on alentavaa...

      • näin meillä

        Entäs jos ei mies ole mitään luvannut kakkoselleen? Molemmat mukana omasta halustaan, pelkkää nautintoa ilman sitoumuksia. Vieläkö alentaa?


      • Ovat heikkoja
        näin meillä kirjoitti:

        Entäs jos ei mies ole mitään luvannut kakkoselleen? Molemmat mukana omasta halustaan, pelkkää nautintoa ilman sitoumuksia. Vieläkö alentaa?

        Se ei ole mikään puolustus, kun mies ei ole lupaillut mitään kakkoselleen!
        Olet edelleenkin toisen parisuhteessa roikkuja...eli et ole kunnioitettava nainen!


      • puff
        Ovat heikkoja kirjoitti:

        Se ei ole mikään puolustus, kun mies ei ole lupaillut mitään kakkoselleen!
        Olet edelleenkin toisen parisuhteessa roikkuja...eli et ole kunnioitettava nainen!

        öö - eikö se parisuhteessa roikkuja ole se mies, kuorii molemmista kakuista kermat päältä eikä tyydy yhteen?


    • soidinmenot

      No ei nuo turhia lupauksia antavat miehetkään kovin ylentäviä ole..

      • 26262626

        Samaa kastia eli nollaihmisiä yhteiskunnan silmissä!

        Ei pettäjät ja kakkoset usko, mutta ikuisen leiman saavat toiminnastaan! Lähipiirin muisti on pitkä...


      • dfffffffffffffffffff
        26262626 kirjoitti:

        Samaa kastia eli nollaihmisiä yhteiskunnan silmissä!

        Ei pettäjät ja kakkoset usko, mutta ikuisen leiman saavat toiminnastaan! Lähipiirin muisti on pitkä...

        Sinun silmissä, et voi puhua YKSIN koko yhteiskunnasta!!!

        Ketään ei leimata, ellei vastaanottaja ota sitä leimaa. Jos olisin kakkonen, ei paljon kiinnostaisi ex-vaimon leimasimet, puh!

        Mikä helvetin lähipiiri???? Jokaisella on oma lähipiiri, eikä minua ainakaan kiinnostaisi exän lähipiirit tai kenenkään muunkaan. Minulla on oma lähipiiri, ja jos olisin ns. kakkonen, kiinnostaisi vain ukon mielipide, ei kenenkään pitkämuistisen ;DDD lähipiisi.


      • simpukantytär
        26262626 kirjoitti:

        Samaa kastia eli nollaihmisiä yhteiskunnan silmissä!

        Ei pettäjät ja kakkoset usko, mutta ikuisen leiman saavat toiminnastaan! Lähipiirin muisti on pitkä...

        Höpö höpö. Toivottavasti löydät joskus onnen ja hymyissä suin muistelet katkeria päiviäsi kirjoituksineen. Kukaan meistä ei ole täydellinen kuin syntyessään, siitä alkaa jokaisen virheiden tekeminen. Oikeat lähimmäiset antavat anteeksi vaikka kuinka pahatkin asiat. Uskottomuus on kuitenkin aika mitätön monen muun pahuuden rinnalla. Mutta minusta se on täysin typerää oman elämänsä tuhlaamista ja toisena olevat tuhlaa miltei yhtä typerästi omaa elämäänsä. Sen minä vielä ymmärrän, jos ei tarvitse kuin seksiä eikä kumppania, mutta miksi roikkuu väärässä epätyydyttävässä suhteessa jos tarvitsee oman suhteen ulkopuolista seksiä - se on aivan järjetöntä minusta. Vähän kuin ajaisi kännissä polisiisiasemaa ympärin!


      • täh?
        simpukantytär kirjoitti:

        Höpö höpö. Toivottavasti löydät joskus onnen ja hymyissä suin muistelet katkeria päiviäsi kirjoituksineen. Kukaan meistä ei ole täydellinen kuin syntyessään, siitä alkaa jokaisen virheiden tekeminen. Oikeat lähimmäiset antavat anteeksi vaikka kuinka pahatkin asiat. Uskottomuus on kuitenkin aika mitätön monen muun pahuuden rinnalla. Mutta minusta se on täysin typerää oman elämänsä tuhlaamista ja toisena olevat tuhlaa miltei yhtä typerästi omaa elämäänsä. Sen minä vielä ymmärrän, jos ei tarvitse kuin seksiä eikä kumppania, mutta miksi roikkuu väärässä epätyydyttävässä suhteessa jos tarvitsee oman suhteen ulkopuolista seksiä - se on aivan järjetöntä minusta. Vähän kuin ajaisi kännissä polisiisiasemaa ympärin!

        "simpukan tytär", ihmettelen samaa asiaa, miksi roikkua suhteessa jos tarvitsee oman suhteen ulkopuolista seksiä? jotenkuten ymmärrän lapset (kuten sinäkin tuolla ylempänä): vanhempien pelko että "itsekkäinä" erotessaan vahingoittaa lapsia, mutta jos eroaminen onnistuu molemmilta "siivosti" (ei katkeruutta pureta lasten kuullen, käytetä heitä koston välineenä jne) niin kyllä he jaloilleen pääsee...

        mutta lapseton pariskunta, jolla ei ole lapsia tai "uusio pari" joilla ei ole yhteisiä lapsia... ihmettelen... ei vaan jaksa ymmärtää..


      • Kanavasurffailija
        täh? kirjoitti:

        "simpukan tytär", ihmettelen samaa asiaa, miksi roikkua suhteessa jos tarvitsee oman suhteen ulkopuolista seksiä? jotenkuten ymmärrän lapset (kuten sinäkin tuolla ylempänä): vanhempien pelko että "itsekkäinä" erotessaan vahingoittaa lapsia, mutta jos eroaminen onnistuu molemmilta "siivosti" (ei katkeruutta pureta lasten kuullen, käytetä heitä koston välineenä jne) niin kyllä he jaloilleen pääsee...

        mutta lapseton pariskunta, jolla ei ole lapsia tai "uusio pari" joilla ei ole yhteisiä lapsia... ihmettelen... ei vaan jaksa ymmärtää..

        Kuulkaas parinrikkojat, paljon enemmän ihmetyttää ne naiset, jotka elävät toisten suhteiden sivussa vuosia tai jopa vuosikymmeniä.
        Se on teille vapaaehtoista, mutta miksi se tekee ihmisen ilkeäksi ja katkeraksi!
        Tässäkin ketjussa saa lukea kuinka teidän kanssa eri mieltä oleva moraalintuntoisempi kirjoittaja haukutaan heti onnettomaksi, vaikka tässä kommentoinnissa ei ole mitään tekemistä onnen kanssa. Eikä varmasti monikaan ole koskaan itse petetty tai entinen järkiinsä tullut kakkonenkaan.

        Tämä ketju on nähtävästi omistettu pelkästään salasuhteilijoille eikä muiden kommentteja oteta vastaan, kun he ovat eri mieltä kieroilusta. Salasuhde on kahden ihmisen kieroilua aina! Piste!

        Miksi te sitä vaimoa solvaatte ja arvostelette, kun se oikea osoite on turhake ukko, jonka pettämisen te mahdollistatte vuodesta toiseen?
        Naurettavin kommentti kakkosen suusta on, että jos se en olisi minä niin sitten joku muu! Mitä helvattua se teille kuuluu? Pitäkää vain huolta omista asioistanne ja niissä niitä huolia jatkuu pettäjäukon vanavedessä.


      • täh?
        Kanavasurffailija kirjoitti:

        Kuulkaas parinrikkojat, paljon enemmän ihmetyttää ne naiset, jotka elävät toisten suhteiden sivussa vuosia tai jopa vuosikymmeniä.
        Se on teille vapaaehtoista, mutta miksi se tekee ihmisen ilkeäksi ja katkeraksi!
        Tässäkin ketjussa saa lukea kuinka teidän kanssa eri mieltä oleva moraalintuntoisempi kirjoittaja haukutaan heti onnettomaksi, vaikka tässä kommentoinnissa ei ole mitään tekemistä onnen kanssa. Eikä varmasti monikaan ole koskaan itse petetty tai entinen järkiinsä tullut kakkonenkaan.

        Tämä ketju on nähtävästi omistettu pelkästään salasuhteilijoille eikä muiden kommentteja oteta vastaan, kun he ovat eri mieltä kieroilusta. Salasuhde on kahden ihmisen kieroilua aina! Piste!

        Miksi te sitä vaimoa solvaatte ja arvostelette, kun se oikea osoite on turhake ukko, jonka pettämisen te mahdollistatte vuodesta toiseen?
        Naurettavin kommentti kakkosen suusta on, että jos se en olisi minä niin sitten joku muu! Mitä helvattua se teille kuuluu? Pitäkää vain huolta omista asioistanne ja niissä niitä huolia jatkuu pettäjäukon vanavedessä.

        en todellakaan ole mikään kakkonen, mut on syrjäyttänyt kakkonen. kokemuksesta opin että kusipää on pettäjä, mutta kusipäiden kuningas on pettäjä jota on itse petetty aikaisemmassa suhteessa mutta tekee sen silti toiselle vaikka tietää mitä toinen joutuu käymään läpi. kakkosesta mulla ei ole mitään mielipidettä, hänen olemassa olo vain aiheutti sen mikä tapahtui. jos se ei olisi ollut hän, se olisi ollut joku muu todennäköisesti eli kakkonen on mulle täysin yhden tekevä ihminen, ei hän sitä mulle tehnyt, se oli se pettäjä. turhaan syyttelen toista naista, ei hän miestä vienyt, kyllä se ihan itse meni. piste.

        oman kokemuksen jälkeen jäin IHMETTELEMÄÄN miksi ihminen on suhteessa jossa ei ole tyytyväinen? miksi hakea uusi ennenkuin on sille vanhalle kertonut että ei ole tyytyväinen, sitten erottu tai katsottu voiko vielä tehdä jotain ja ennen kaikkea onko molemmilla halu tehdä asialle vielä jotain. sydän olisi jo ollut kovilla jos olisi siististi erottu mutta tuolla tavalla "vaihdetaan lennosta" se joutui todella koville, kylmettyi ja jähmettyi. tiedän että mikään suhde ei ole 100% varma, sen tietää sitten kun hautaan ollaan matkalla, maataan siinä arkussa, mutta se että rakastuin ihmiseen joka arvosti mua niin vähän että piti mua siinä "kun ei ollut muutakaan / olin ihan ok, mikä lie "oikea syy" ja samalla vilkuilee olan yli josko parempi ilmestyy.. kun ilmestyi, miettii, pähkäilee, pyörittelee ja testailee, onko se uusi parempi kuin vanha vai ei ennenkuin siirtää toisen sivulle, nyt se olin minä.

        joten mä en todellakaan ymmärrä sun kommenttia: miksi solvaatte vaimoa? kysyin miksi roikkua suhteessa jossa ei ole tyytyväinen - niin miksi? miksi hän oli kanssani jos ei ollut tyytyväinen? hänelle oli kivempi olla jonkun kanssa kuin yksin? turha tässä on kaikkia satoja kysymyksiä rupea luettelemaan mitä tuon tapahtuman jälkeen pyörittelin, niihin olisi osanut vastata vain yksi mies, mutta eipä kiinnostanut.

        mä en todellakaan ole katkera, vit..us oli ISO tapahtuman jälkeen ja teki mieli sylkeä tulta ja tulikiviä, tekemisillään hän loukkasi mua. heräsin siitä itsesäälistä onnekseni ja tajusin että suhteessa pitää molempien osata puhua ja olla tarpeeksi rohkeita avatakseen sen suun josta niitä sanoja suoltaa. sekä tajusin se tosiasian olen paremman arvoinen, mä olen yhden miehen nainen ja mulla on oikeus vaatia että toinen on yhden naisen mies. tolla periaatteella kenties joku päivä lähden uuteen suhteeseen ja se on ainoa asia mistä en anna periksi, se on ota tai jätä, muista asioista keskustellaan, mutta tuon kanssa ei multa jousto varaa löydy.


      • vastuu!!!
        simpukantytär kirjoitti:

        Höpö höpö. Toivottavasti löydät joskus onnen ja hymyissä suin muistelet katkeria päiviäsi kirjoituksineen. Kukaan meistä ei ole täydellinen kuin syntyessään, siitä alkaa jokaisen virheiden tekeminen. Oikeat lähimmäiset antavat anteeksi vaikka kuinka pahatkin asiat. Uskottomuus on kuitenkin aika mitätön monen muun pahuuden rinnalla. Mutta minusta se on täysin typerää oman elämänsä tuhlaamista ja toisena olevat tuhlaa miltei yhtä typerästi omaa elämäänsä. Sen minä vielä ymmärrän, jos ei tarvitse kuin seksiä eikä kumppania, mutta miksi roikkuu väärässä epätyydyttävässä suhteessa jos tarvitsee oman suhteen ulkopuolista seksiä - se on aivan järjetöntä minusta. Vähän kuin ajaisi kännissä polisiisiasemaa ympärin!

        "Uskottomuus on kuitenkin aika mitätön monen muun pahuuden rinnalla. "

        Noup. Uskottomuus tappaa lähisuhdeväkivallan ja itsemurhien kautta enemmän kuin tsunamit ja pyörremyrksyt yhteensä ja lähes yhtä paljon kuin rintasyöpä nykyään.

        "... miksi roikkuu väärässä epätyydyttävässä suhteessa jos tarvitsee oman suhteen ulkopuolista seksiä "

        Siksi, että lapset menevät KAIKEN edelle. Jos lapsia on tehty, niin heille on myös oltava isä ja äiti. Se taas voi tapahtua VAIN olemalla läsnä heidän elämässään, jokapäiväisessä arjessa.

        Edellä sanottu tosin ei suinkaan oikeuta uskottomuuteen. Se vain tarkoittaa, että seksiä harrastetaan oman puolison kanssa ja tehdään siitä molempia tyydyttävää. Se on oikeasti erttäin helppoa mutta jos sitäkään ei osaa, niin sitten ollaan vaikka oman käden varassa, mutta lapsia ei jätetä eikä heidän kotiaan rikota.


      • 65r65r
        täh? kirjoitti:

        "simpukan tytär", ihmettelen samaa asiaa, miksi roikkua suhteessa jos tarvitsee oman suhteen ulkopuolista seksiä? jotenkuten ymmärrän lapset (kuten sinäkin tuolla ylempänä): vanhempien pelko että "itsekkäinä" erotessaan vahingoittaa lapsia, mutta jos eroaminen onnistuu molemmilta "siivosti" (ei katkeruutta pureta lasten kuullen, käytetä heitä koston välineenä jne) niin kyllä he jaloilleen pääsee...

        mutta lapseton pariskunta, jolla ei ole lapsia tai "uusio pari" joilla ei ole yhteisiä lapsia... ihmettelen... ei vaan jaksa ymmärtää..

        "...mutta jos eroaminen onnistuu molemmilta "siivosti" (ei katkeruutta pureta lasten kuullen, käytetä heitä koston välineenä jne) niin kyllä he jaloilleen pääsee... "

        Joo, eivät he kuole. Moskovan katulapsetkaan eivät kaikki kuole, Kyllä he jaloilleen pääsevät. Se on sitten kokonaan toinen juttu, että minkälaisin traumoin ja miten se vaikutta heidän tulevaan elämäänsä. Vast'ikään luin artikkelin, jossa todettiin, että kun avioerot lisääntyivät 70-80 luvulla, niin nyt on ollut mahdollista tutkia eron vaikutuksia silloin avioeron kokeineiden lapsien, jotka nyt ovat aikuisia, elämään. Kävi ilmi mm., että heidän joukossaa avioerot olivat yleisempiä kuin väestössä keskimäärin. Avioerolapsilla oli selvästi enemmän vaikeuksia sitoutua ja luottaa toisiin ihmisiin. Mitattaessa onnellisuutta, he arvoivat itsensä onnettomammiksi kuin parisuhteessa elävät keskimäärin. Tämä ei tietenkänä tarkoita, että aina ja kaikkien erolasten elämä menee päin hevettiä. Mutta toisaalta hyvin monella (ja siis useammalla kuin keskimäärin) menee.


        "mutta lapseton pariskunta, jolla ei ole lapsia tai "uusio pari" joilla ei ole yhteisiä lapsia... ihmettelen... ei vaan jaksa ymmärtää.."

        Tästä olen täsmälleen samaa mieltä! Jos lapsia ei ole, niin miksi ihmessä jatkaa suhdetta, joka ei toimi!?!??! Hei poikki ennenkuin tilanne on entistä huonompi - esimerkiksi että niitä lapsia tulee.


      • mun mielipide
        65r65r kirjoitti:

        "...mutta jos eroaminen onnistuu molemmilta "siivosti" (ei katkeruutta pureta lasten kuullen, käytetä heitä koston välineenä jne) niin kyllä he jaloilleen pääsee... "

        Joo, eivät he kuole. Moskovan katulapsetkaan eivät kaikki kuole, Kyllä he jaloilleen pääsevät. Se on sitten kokonaan toinen juttu, että minkälaisin traumoin ja miten se vaikutta heidän tulevaan elämäänsä. Vast'ikään luin artikkelin, jossa todettiin, että kun avioerot lisääntyivät 70-80 luvulla, niin nyt on ollut mahdollista tutkia eron vaikutuksia silloin avioeron kokeineiden lapsien, jotka nyt ovat aikuisia, elämään. Kävi ilmi mm., että heidän joukossaa avioerot olivat yleisempiä kuin väestössä keskimäärin. Avioerolapsilla oli selvästi enemmän vaikeuksia sitoutua ja luottaa toisiin ihmisiin. Mitattaessa onnellisuutta, he arvoivat itsensä onnettomammiksi kuin parisuhteessa elävät keskimäärin. Tämä ei tietenkänä tarkoita, että aina ja kaikkien erolasten elämä menee päin hevettiä. Mutta toisaalta hyvin monella (ja siis useammalla kuin keskimäärin) menee.


        "mutta lapseton pariskunta, jolla ei ole lapsia tai "uusio pari" joilla ei ole yhteisiä lapsia... ihmettelen... ei vaan jaksa ymmärtää.."

        Tästä olen täsmälleen samaa mieltä! Jos lapsia ei ole, niin miksi ihmessä jatkaa suhdetta, joka ei toimi!?!??! Hei poikki ennenkuin tilanne on entistä huonompi - esimerkiksi että niitä lapsia tulee.

        Onneksi tuo on vaan sun mielipide. Mun äiti petti isääni kun olin lapsi. Eronneet eivät. Julkisivu oli kunnossa. Kukaan ei kuitenkaan tiennyt, mitä perheen sisällä tapahtui. Ja ketkä siitä kärsi eniten? Me lapset. Me emme oppineet, mitä on tasavertainen parisuhde. Me opimme sen, että toista saa pettää kunhan vaan ei eroa ja riko lapsilta perhettä. Olinko onnellinen lapsi? No en ollut. Äiti oli kylmä isääni kohtaan ja myös meitä lapsia. Ei häntä kiinnostanut mikään muu kuin oma itsensä. Miljoona kertaa toivoin heidän eroaan.
        Mä olisin mieluummin elänyt yksinhuoltajaperheessä kuin näyttelijöiden keskellä. Enkä mä millään jaksa uskoa, että mun henkinen tasapaino olisi huonompi, jos vanhemmat olisi eronneet. Veikkaan, että olisin joskus ollut onnellinen.
        Lapsella on oikeus kahteen tasapainoiseen vanhempaan. Se on totta. Mutta sitä oikeutta voi toteuttaa myös eri osoitteissa. Mun mielestä on edelleenkin surullista, että eroperheiden lapsia syyllistetään. He eivät muka osaa käyttäytyä, häiriköivät, rötöstelevät, juopottelevat, kärsivät mielenterveysongelmista. Samoista ongelmista kärsii ihan ydinperheissä elävät lapsetkin. Heidän ongelmistaan vaan ei puhuta eikä tehdä tutkimuksia. Johtuneeko siitä, ettei kulissien menettämisen pelossa heille haeta apua. Yksinhuoltajat taas hakevat apua herkemmin ongelmiin.
        Mun mies petti mua. Tiedän. Karmanlakihan se vallitsee elämässä. Pettäjän kasvattama joutuu itse petetyksi tai pettää itse. Mä otin eron. Ihan vaan siitä syystä, että mä en halunnut esittää lapsille mitään näytelmää, että meillä menee hyvin. Lapsista on kasvanut kunnon kansalaisia ilman mielenterveys- tai päihdeongelmia. Eivät edes häiriköineet koulussa tai rötöstelleet muuten vaikka ero sattuikin heidän teini-iän kynnyksellä. Ylioppilaita ovat molemmat ja nyt jatkavat opiskelujaan. Mä olen ylpeä heistä ja itsestäni, etten jäänyt kärsimään pettäjän rinnalla.
        Mua vihastuttaa kovasti, ettei monikaan näe asian toista puolta. Putkiajattelulla vaan ajatellaan, että eroperheiden lapset on pohjasakkaa. Samoin eronneet vanhemmat. Mä halveksin ihmisiä, jotka eivät hyväksy toisten ratkaisuja ja jotka halveksivat ihmisiä sen perusteella, mikä on heidän siviilisäätynsä ja miten hoitavat parisuhteensa.


      • eroperheestä minäkin
        mun mielipide kirjoitti:

        Onneksi tuo on vaan sun mielipide. Mun äiti petti isääni kun olin lapsi. Eronneet eivät. Julkisivu oli kunnossa. Kukaan ei kuitenkaan tiennyt, mitä perheen sisällä tapahtui. Ja ketkä siitä kärsi eniten? Me lapset. Me emme oppineet, mitä on tasavertainen parisuhde. Me opimme sen, että toista saa pettää kunhan vaan ei eroa ja riko lapsilta perhettä. Olinko onnellinen lapsi? No en ollut. Äiti oli kylmä isääni kohtaan ja myös meitä lapsia. Ei häntä kiinnostanut mikään muu kuin oma itsensä. Miljoona kertaa toivoin heidän eroaan.
        Mä olisin mieluummin elänyt yksinhuoltajaperheessä kuin näyttelijöiden keskellä. Enkä mä millään jaksa uskoa, että mun henkinen tasapaino olisi huonompi, jos vanhemmat olisi eronneet. Veikkaan, että olisin joskus ollut onnellinen.
        Lapsella on oikeus kahteen tasapainoiseen vanhempaan. Se on totta. Mutta sitä oikeutta voi toteuttaa myös eri osoitteissa. Mun mielestä on edelleenkin surullista, että eroperheiden lapsia syyllistetään. He eivät muka osaa käyttäytyä, häiriköivät, rötöstelevät, juopottelevat, kärsivät mielenterveysongelmista. Samoista ongelmista kärsii ihan ydinperheissä elävät lapsetkin. Heidän ongelmistaan vaan ei puhuta eikä tehdä tutkimuksia. Johtuneeko siitä, ettei kulissien menettämisen pelossa heille haeta apua. Yksinhuoltajat taas hakevat apua herkemmin ongelmiin.
        Mun mies petti mua. Tiedän. Karmanlakihan se vallitsee elämässä. Pettäjän kasvattama joutuu itse petetyksi tai pettää itse. Mä otin eron. Ihan vaan siitä syystä, että mä en halunnut esittää lapsille mitään näytelmää, että meillä menee hyvin. Lapsista on kasvanut kunnon kansalaisia ilman mielenterveys- tai päihdeongelmia. Eivät edes häiriköineet koulussa tai rötöstelleet muuten vaikka ero sattuikin heidän teini-iän kynnyksellä. Ylioppilaita ovat molemmat ja nyt jatkavat opiskelujaan. Mä olen ylpeä heistä ja itsestäni, etten jäänyt kärsimään pettäjän rinnalla.
        Mua vihastuttaa kovasti, ettei monikaan näe asian toista puolta. Putkiajattelulla vaan ajatellaan, että eroperheiden lapset on pohjasakkaa. Samoin eronneet vanhemmat. Mä halveksin ihmisiä, jotka eivät hyväksy toisten ratkaisuja ja jotka halveksivat ihmisiä sen perusteella, mikä on heidän siviilisäätynsä ja miten hoitavat parisuhteensa.

        Mun mielipide nimimerkille täysi kymppi kommentistasi.


      • 2014
        simpukantytär kirjoitti:

        Höpö höpö. Toivottavasti löydät joskus onnen ja hymyissä suin muistelet katkeria päiviäsi kirjoituksineen. Kukaan meistä ei ole täydellinen kuin syntyessään, siitä alkaa jokaisen virheiden tekeminen. Oikeat lähimmäiset antavat anteeksi vaikka kuinka pahatkin asiat. Uskottomuus on kuitenkin aika mitätön monen muun pahuuden rinnalla. Mutta minusta se on täysin typerää oman elämänsä tuhlaamista ja toisena olevat tuhlaa miltei yhtä typerästi omaa elämäänsä. Sen minä vielä ymmärrän, jos ei tarvitse kuin seksiä eikä kumppania, mutta miksi roikkuu väärässä epätyydyttävässä suhteessa jos tarvitsee oman suhteen ulkopuolista seksiä - se on aivan järjetöntä minusta. Vähän kuin ajaisi kännissä polisiisiasemaa ympärin!

        Hyvä simpukantytär! Mieheni sukulaiset hyväksyvät täysin suhteemme ja ymmärtävät, kuinka vaikeassa välissä aikoinaan olimme, kun miehen ex ei halunnut antaa periksi vaan roikkui väkisin miehessä joka ei enää vuosiin ollut häntä rakastanut. He ymmärtävät syyt ja seuraukset ja ottivat minut avosylin vastaan. Olen täysin samaa mieltä...on paljon pahempaakin suhteessa kuin uskottomuus....ja että on järjetöntä tuhlata ainutkertaista elämää sellaiseen ihmiseen, jonka kanssa elämä on yhtä helvettiä.


      • Saunis
        mun mielipide kirjoitti:

        Onneksi tuo on vaan sun mielipide. Mun äiti petti isääni kun olin lapsi. Eronneet eivät. Julkisivu oli kunnossa. Kukaan ei kuitenkaan tiennyt, mitä perheen sisällä tapahtui. Ja ketkä siitä kärsi eniten? Me lapset. Me emme oppineet, mitä on tasavertainen parisuhde. Me opimme sen, että toista saa pettää kunhan vaan ei eroa ja riko lapsilta perhettä. Olinko onnellinen lapsi? No en ollut. Äiti oli kylmä isääni kohtaan ja myös meitä lapsia. Ei häntä kiinnostanut mikään muu kuin oma itsensä. Miljoona kertaa toivoin heidän eroaan.
        Mä olisin mieluummin elänyt yksinhuoltajaperheessä kuin näyttelijöiden keskellä. Enkä mä millään jaksa uskoa, että mun henkinen tasapaino olisi huonompi, jos vanhemmat olisi eronneet. Veikkaan, että olisin joskus ollut onnellinen.
        Lapsella on oikeus kahteen tasapainoiseen vanhempaan. Se on totta. Mutta sitä oikeutta voi toteuttaa myös eri osoitteissa. Mun mielestä on edelleenkin surullista, että eroperheiden lapsia syyllistetään. He eivät muka osaa käyttäytyä, häiriköivät, rötöstelevät, juopottelevat, kärsivät mielenterveysongelmista. Samoista ongelmista kärsii ihan ydinperheissä elävät lapsetkin. Heidän ongelmistaan vaan ei puhuta eikä tehdä tutkimuksia. Johtuneeko siitä, ettei kulissien menettämisen pelossa heille haeta apua. Yksinhuoltajat taas hakevat apua herkemmin ongelmiin.
        Mun mies petti mua. Tiedän. Karmanlakihan se vallitsee elämässä. Pettäjän kasvattama joutuu itse petetyksi tai pettää itse. Mä otin eron. Ihan vaan siitä syystä, että mä en halunnut esittää lapsille mitään näytelmää, että meillä menee hyvin. Lapsista on kasvanut kunnon kansalaisia ilman mielenterveys- tai päihdeongelmia. Eivät edes häiriköineet koulussa tai rötöstelleet muuten vaikka ero sattuikin heidän teini-iän kynnyksellä. Ylioppilaita ovat molemmat ja nyt jatkavat opiskelujaan. Mä olen ylpeä heistä ja itsestäni, etten jäänyt kärsimään pettäjän rinnalla.
        Mua vihastuttaa kovasti, ettei monikaan näe asian toista puolta. Putkiajattelulla vaan ajatellaan, että eroperheiden lapset on pohjasakkaa. Samoin eronneet vanhemmat. Mä halveksin ihmisiä, jotka eivät hyväksy toisten ratkaisuja ja jotka halveksivat ihmisiä sen perusteella, mikä on heidän siviilisäätynsä ja miten hoitavat parisuhteensa.

        "mun mielipide". Loistava kirjoitus. Olen lukenut näitä perheellisten (suurimmalla osalla on varmasti myös lapsia) pettäjien kirjoituksia ja kaikki kilvan kehuuvat itseään, kuinka pettävät! Siis ihan uskomatonta, suorastaan täysin sairasta. Mutta nyt siihen josta kirjoitit. Sinä lapsesta alkaen tiesit tai ymmärsit jo missä mennään. Voin sanoa, että itse olen kokenut saman, asiasta ei puhuttu, mitä nyt kuuli salaa eikä oikein ymmärtänytkään mistä oli kyse, muutakuin sen, että jostain pahasta oli kyse. Kaikki ne jäi mieleen, pelotti jne.. kunnes eräänä päivänä se tuli mieleen ja silloin oikeasti ymmärsin mistä oli kyse.. Ne asiat jää jossain vaiheessa sen lapsen mielestä unholaan, mutta tulee aivan varmasti mieleen.. Kunpa nämä itseään täynnä olevat idiootit sieltä omien halujensa syövereistä soisivat edes pienen ajatuksen niille lapsillensa ja miltä näistä lapsista mahtaa tuntua. Lapset tietävät, huomaavat, näkevät paljon asioita. Lapset varmasti muistavat ja aivan varmasti nämä pettäjät saavat sen palautteen lapsiltaan.. Olette jättäneet lapsillenne "perinnön", jota en ainakaan minä voi suositella kenellekkään. Se seuraa läpi elämän, vieläkin muistan ja ennenkaikkea tunnen. Olen saanut "perinnökseni" epäluuloisuuden ja ainoana "kiitoksena" voin sanoa, että olen erittäin herkkä huomaamaan pettämiset. Mutta kaiken kaikkiaan tämä on suuri rasite. Ajatelkaa ihmiset ja miettikään erittäin tarkkaan niitä lapsianne ja mitä heille haluatte jättää


      • KALLE KELLO
        2014 kirjoitti:

        Hyvä simpukantytär! Mieheni sukulaiset hyväksyvät täysin suhteemme ja ymmärtävät, kuinka vaikeassa välissä aikoinaan olimme, kun miehen ex ei halunnut antaa periksi vaan roikkui väkisin miehessä joka ei enää vuosiin ollut häntä rakastanut. He ymmärtävät syyt ja seuraukset ja ottivat minut avosylin vastaan. Olen täysin samaa mieltä...on paljon pahempaakin suhteessa kuin uskottomuus....ja että on järjetöntä tuhlata ainutkertaista elämää sellaiseen ihmiseen, jonka kanssa elämä on yhtä helvettiä.

        Siis ihan oikeasti näyttää näin tyhmiä ämmiä olevan vuonna 2014! Tyhmä ämmäm, hyväuskonen bimbo. Voi v***tu mikä ******

        Siellähän se ukkos varmasti häärää jo muiden kanssa., tyhmä kun kuvittelee olevansa ainoa. Hei bimbo mieti nyt


    • Rille

      Kaksi vuotta kesti salailu. En halunnut painostaa miestä, joka tähtäsi yhteiseen elämäämme alusta saakka, mutta parin vuoden kohdalla mitta täyttyi, jolloin totesin ettemme enää tapaa, ellei hän ole vapaa. "Pakon" alla hän sitten erosi ja nyt olemme olleet olleet oikeasti yhdessä jo useamman vuoden.

      Salasuhdeaika oli hyvin raskas, enkä voi suositella kenellekään, vaikka omalla kohdalla mies ei puhunutkaan palturia. Rakastuin mieheen hyvin nopeasti enkä halunnut painostaa häntä mihinkään missään vaiheessa. Lopulta oli kuitenkin pakko, kun perusluonteeltaan kiltti mies ei meinannut uskaltaa paljastaa totuutta vaimolleen. Näin jälkeenpäin ajatellen en ihmettele tuota pelkoa, koska vaimo todellakin pimahti eroilmoituksen myötä, vaikka oli liitossaan pettänyt pitkän kaavan mukaan itsekin.

      • Ei petetty koskaan

        Älä kuitenkaan syytä vaimoa pettämisestä, kun et itse ole ollut mukana!
        Se kuulostaa sivullisen korvaan itsepuolustukselta ja kuvaa sitä, että kannat huooa omaatuntoa kakkosuudestasi.

        Et ole kaikesta onnesta huolimatta tasapainossa itsesi kanssa! Olithan joka tapauksessa se eron lopullinen syy ja sitä jouduttava vaatimuksillasi. Tuo vaatiminen tuossa vaiheessa on eräänlaista henkistä väkivaltaa ja kiristämistä. Minusta se on rumaa!

        Sait sydämeesi ikuisen trauman, vaikka et sitä tunnusta! Kovikset kakkoset pääsevät helpommalla kuin herkkikset.
        Mikä on väärin se on väärin eli pettäminen ja siihen osallistuminen!


      • Kille vaan
        Ei petetty koskaan kirjoitti:

        Älä kuitenkaan syytä vaimoa pettämisestä, kun et itse ole ollut mukana!
        Se kuulostaa sivullisen korvaan itsepuolustukselta ja kuvaa sitä, että kannat huooa omaatuntoa kakkosuudestasi.

        Et ole kaikesta onnesta huolimatta tasapainossa itsesi kanssa! Olithan joka tapauksessa se eron lopullinen syy ja sitä jouduttava vaatimuksillasi. Tuo vaatiminen tuossa vaiheessa on eräänlaista henkistä väkivaltaa ja kiristämistä. Minusta se on rumaa!

        Sait sydämeesi ikuisen trauman, vaikka et sitä tunnusta! Kovikset kakkoset pääsevät helpommalla kuin herkkikset.
        Mikä on väärin se on väärin eli pettäminen ja siihen osallistuminen!

        Jokainen petetty "pimahtaa" aluksi, kun useamman vuoden salasuhde paljastuu! Sehän tulee yleensä kun salamanisku taivaalta, ilman ennakkovaroitusta, kun nääs nämä pettäjät osaavat salata kaiken monta vuotta ja olla todella rakastavia perheenjäseniään kohtaan.

        Tuo edelläoleva on asia, jota nämä kakkoset harvoin tajuavat ja ymmärtävät!
        Pettäjät ovat mestareita näyttelemisessä...


      • Rille
        Ei petetty koskaan kirjoitti:

        Älä kuitenkaan syytä vaimoa pettämisestä, kun et itse ole ollut mukana!
        Se kuulostaa sivullisen korvaan itsepuolustukselta ja kuvaa sitä, että kannat huooa omaatuntoa kakkosuudestasi.

        Et ole kaikesta onnesta huolimatta tasapainossa itsesi kanssa! Olithan joka tapauksessa se eron lopullinen syy ja sitä jouduttava vaatimuksillasi. Tuo vaatiminen tuossa vaiheessa on eräänlaista henkistä väkivaltaa ja kiristämistä. Minusta se on rumaa!

        Sait sydämeesi ikuisen trauman, vaikka et sitä tunnusta! Kovikset kakkoset pääsevät helpommalla kuin herkkikset.
        Mikä on väärin se on väärin eli pettäminen ja siihen osallistuminen!

        Oikeastaan minä en vaatinut häneltä yhtään mitään, vaan ilmoitin, että en seurustele hänen kanssaan, jos on edelleen varattu. Tuossa vaiheessa mies olisi aivan hyvin voinut sanoa irti suhteensa minuun, ei vaimoonsa. Tuossa vaiheessa olin niin puhki tästä kaksoiselämästä, että tärkeintä oli saada se päätökseen, oli lopputulos mikä hyvänsä.


      • Kevään korvilla
        Ei petetty koskaan kirjoitti:

        Älä kuitenkaan syytä vaimoa pettämisestä, kun et itse ole ollut mukana!
        Se kuulostaa sivullisen korvaan itsepuolustukselta ja kuvaa sitä, että kannat huooa omaatuntoa kakkosuudestasi.

        Et ole kaikesta onnesta huolimatta tasapainossa itsesi kanssa! Olithan joka tapauksessa se eron lopullinen syy ja sitä jouduttava vaatimuksillasi. Tuo vaatiminen tuossa vaiheessa on eräänlaista henkistä väkivaltaa ja kiristämistä. Minusta se on rumaa!

        Sait sydämeesi ikuisen trauman, vaikka et sitä tunnusta! Kovikset kakkoset pääsevät helpommalla kuin herkkikset.
        Mikä on väärin se on väärin eli pettäminen ja siihen osallistuminen!

        Ei kai Rille-nimimerkki syyttänytkään vaimoaan. Halusi vain kertoa, että vaikkei vaimokaan ollut "viaton enkeli" hän silti pimahti. Inhimillinen rektio sekin, tuskin kukaan haluaa tulla jätetyksi.
        Mitä se vaimon romahtaminenkaan sitten loppuviimeksi on. Onko se siihenastisen elämän muuttuminen ihan uudeksi, "häviäminen" toiselle naiselle eli miten paljon siinä on todellista sydänsurua.

        Kyllähän se melko usein on niin, että suhde jossa molemmat voi hyvin, ei ole haku päällä salasuhteisiin eikä muihin seikkailuihin.
        Voi niitäkin tapauksia olla että salasuhde tulee ilmi täysin puun takaa.
        Vai onko niin ettei niitä "varoitusmerkkejä" haluttu nähdä.


      • rikkinäinen
        Rille kirjoitti:

        Oikeastaan minä en vaatinut häneltä yhtään mitään, vaan ilmoitin, että en seurustele hänen kanssaan, jos on edelleen varattu. Tuossa vaiheessa mies olisi aivan hyvin voinut sanoa irti suhteensa minuun, ei vaimoonsa. Tuossa vaiheessa olin niin puhki tästä kaksoiselämästä, että tärkeintä oli saada se päätökseen, oli lopputulos mikä hyvänsä.

        Tuo on se sama, missä pisteessä itsekin olen. Koska olen alusta asti ollut sitä mieltä, että en miestä painosta, enkä laita valitsemaan, kun hän on kerran myös alkumetreiltä yhteisestä elämästä minulle puhunut. Olen ajatellut, että kaikki ajallaan, että jokaisella eroprosessi ottaa oman aikansa. Nyt kun oma henkinen kuormitus alkaa mennä yli, on pakko tehdä juurikin niin päin, että sanon miehelle, ettemme enää tapaa niin kauan, kun hän on naimisissa.


      • lopputlos
        Rille kirjoitti:

        Oikeastaan minä en vaatinut häneltä yhtään mitään, vaan ilmoitin, että en seurustele hänen kanssaan, jos on edelleen varattu. Tuossa vaiheessa mies olisi aivan hyvin voinut sanoa irti suhteensa minuun, ei vaimoonsa. Tuossa vaiheessa olin niin puhki tästä kaksoiselämästä, että tärkeintä oli saada se päätökseen, oli lopputulos mikä hyvänsä.

        Olet nyt tyytyväinen, että sinä "tapoit" vaimon omalta tieltäsi. Olit tai et, niin se on tulos.


      • Elämää yli 60v
        Kevään korvilla kirjoitti:

        Ei kai Rille-nimimerkki syyttänytkään vaimoaan. Halusi vain kertoa, että vaikkei vaimokaan ollut "viaton enkeli" hän silti pimahti. Inhimillinen rektio sekin, tuskin kukaan haluaa tulla jätetyksi.
        Mitä se vaimon romahtaminenkaan sitten loppuviimeksi on. Onko se siihenastisen elämän muuttuminen ihan uudeksi, "häviäminen" toiselle naiselle eli miten paljon siinä on todellista sydänsurua.

        Kyllähän se melko usein on niin, että suhde jossa molemmat voi hyvin, ei ole haku päällä salasuhteisiin eikä muihin seikkailuihin.
        Voi niitäkin tapauksia olla että salasuhde tulee ilmi täysin puun takaa.
        Vai onko niin ettei niitä "varoitusmerkkejä" haluttu nähdä.

        Kukapa sitä omaa miestään tai naistaan epäilisi tai haluaisi nähdä merkkejä uskottomuudesta, jotka merkit takuulla näkyvät pettäjässä ja hänen muuttuneessa käytöksessään?
        Miksi ei halua nähdä? Siksi, että kaikki maallinen mammona, ok-talo, auto(t), elintaso - kaikki häviäisi, jos suostuisi näkemään puolisonsa petturuuden.
        Siispä kuljetaan laput silmillä ja jatketaan arkea ("niin, ja kyllä minä tuon jossain vaiheessa kostan ja rankasti kostankin!").

        Ps. Enemmän lapset kärsivät perheen kylmästä ilmapiiristä tai siitä, että toinen vanhemmista ei ole läsnä, ei henkisesti eikä fyysisesti, kuin yhden tasapainoisen vanhemman huollossa ollessaan. Jos erosta puhuttaessa vedotaan lapsiin, on taustalla pelko yksinhuoltajan arjesta ilman entisiä mukavuuksia.


      • intuiitio1
        Elämää yli 60v kirjoitti:

        Kukapa sitä omaa miestään tai naistaan epäilisi tai haluaisi nähdä merkkejä uskottomuudesta, jotka merkit takuulla näkyvät pettäjässä ja hänen muuttuneessa käytöksessään?
        Miksi ei halua nähdä? Siksi, että kaikki maallinen mammona, ok-talo, auto(t), elintaso - kaikki häviäisi, jos suostuisi näkemään puolisonsa petturuuden.
        Siispä kuljetaan laput silmillä ja jatketaan arkea ("niin, ja kyllä minä tuon jossain vaiheessa kostan ja rankasti kostankin!").

        Ps. Enemmän lapset kärsivät perheen kylmästä ilmapiiristä tai siitä, että toinen vanhemmista ei ole läsnä, ei henkisesti eikä fyysisesti, kuin yhden tasapainoisen vanhemman huollossa ollessaan. Jos erosta puhuttaessa vedotaan lapsiin, on taustalla pelko yksinhuoltajan arjesta ilman entisiä mukavuuksia.

        Niin, siis mies vetosi erossa lapsiin eikä halunnut erota.
        Pelkäsi ilmeisesti että joutuu yksihuoltajaksi kun ei uusi elämä onnistukaan...


      • ällöttää
        Elämää yli 60v kirjoitti:

        Kukapa sitä omaa miestään tai naistaan epäilisi tai haluaisi nähdä merkkejä uskottomuudesta, jotka merkit takuulla näkyvät pettäjässä ja hänen muuttuneessa käytöksessään?
        Miksi ei halua nähdä? Siksi, että kaikki maallinen mammona, ok-talo, auto(t), elintaso - kaikki häviäisi, jos suostuisi näkemään puolisonsa petturuuden.
        Siispä kuljetaan laput silmillä ja jatketaan arkea ("niin, ja kyllä minä tuon jossain vaiheessa kostan ja rankasti kostankin!").

        Ps. Enemmän lapset kärsivät perheen kylmästä ilmapiiristä tai siitä, että toinen vanhemmista ei ole läsnä, ei henkisesti eikä fyysisesti, kuin yhden tasapainoisen vanhemman huollossa ollessaan. Jos erosta puhuttaessa vedotaan lapsiin, on taustalla pelko yksinhuoltajan arjesta ilman entisiä mukavuuksia.

        "Ps. Enemmän lapset kärsivät perheen kylmästä ilmapiiristä tai siitä, että toinen vanhemmista ei ole läsnä, ei henkisesti eikä fyysisesti, kuin yhden tasapainoisen vanhemman huollossa ollessaan. Jos erosta puhuttaessa vedotaan lapsiin, on taustalla pelko yksinhuoltajan arjesta ilman entisiä mukavuuksia. "

        Väärin. Älä viitsi syöttää tuota pajunköyttä. Tuo on vastuuttoman ihmisen puolustus kun hän luovuttaa vanhemmuuden vastuun. Tätä asiaa on viime vuosina tutkittu sekä Suomessa että muualla. Tulokset ovat aivan selvät: avioerolapset voivat keskimäärin paljon huonommin ja se jatkuu aikuisuuteen asti!
        Syitä on monia: hylkääminen, yksinhuoltajan jaksaminen, etävanhemmuuden ja yksin huoltajan antamat roolimallit, lapsen yksinäisyys ja liian varhainen kypsyyden vaatimus, ... lista on pitkä!

        Tietenkin yhden tasapainoisen vanhemman oleminen on parempi kuin ei yhdenkään tasapainoisen - sen on tietenkin totta, mutta jälkimmäinen olekaan se vaihtoehto.

        Lapsella on oikeus KAHTEEN tasapainoiseen vanhempaan. Siitä on lähdettävä.


        Sanon suoraan, että minua ällöttää ja halveksin ihmisiä, jotka asettavat oman etunsa lastensa hyvinvoinnin edelle ja peittelevät piittaamattomuuttaan ja vastuuttomuuttaan selittämällä että "kyllä se lapsi pärjää" - no pärjää toki kun on pakko. Lapsi pärjää vaikka ei olisi kumpaakaan vanhempaa. Myyväthän jotkut vanhemmat mm. Intiassa tyttöjä seksiorjiksikin ja hyvin pärjäävät - tai ainakin ovat elossa, jos se riittää kriteeriksi?


      • mun näkökulma
        ällöttää kirjoitti:

        "Ps. Enemmän lapset kärsivät perheen kylmästä ilmapiiristä tai siitä, että toinen vanhemmista ei ole läsnä, ei henkisesti eikä fyysisesti, kuin yhden tasapainoisen vanhemman huollossa ollessaan. Jos erosta puhuttaessa vedotaan lapsiin, on taustalla pelko yksinhuoltajan arjesta ilman entisiä mukavuuksia. "

        Väärin. Älä viitsi syöttää tuota pajunköyttä. Tuo on vastuuttoman ihmisen puolustus kun hän luovuttaa vanhemmuuden vastuun. Tätä asiaa on viime vuosina tutkittu sekä Suomessa että muualla. Tulokset ovat aivan selvät: avioerolapset voivat keskimäärin paljon huonommin ja se jatkuu aikuisuuteen asti!
        Syitä on monia: hylkääminen, yksinhuoltajan jaksaminen, etävanhemmuuden ja yksin huoltajan antamat roolimallit, lapsen yksinäisyys ja liian varhainen kypsyyden vaatimus, ... lista on pitkä!

        Tietenkin yhden tasapainoisen vanhemman oleminen on parempi kuin ei yhdenkään tasapainoisen - sen on tietenkin totta, mutta jälkimmäinen olekaan se vaihtoehto.

        Lapsella on oikeus KAHTEEN tasapainoiseen vanhempaan. Siitä on lähdettävä.


        Sanon suoraan, että minua ällöttää ja halveksin ihmisiä, jotka asettavat oman etunsa lastensa hyvinvoinnin edelle ja peittelevät piittaamattomuuttaan ja vastuuttomuuttaan selittämällä että "kyllä se lapsi pärjää" - no pärjää toki kun on pakko. Lapsi pärjää vaikka ei olisi kumpaakaan vanhempaa. Myyväthän jotkut vanhemmat mm. Intiassa tyttöjä seksiorjiksikin ja hyvin pärjäävät - tai ainakin ovat elossa, jos se riittää kriteeriksi?

        Onneksi tuo on vaan sun mielipide. Mun äiti petti isääni kun olin lapsi. Eronneet eivät. Julkisivu oli kunnossa. Kukaan ei kuitenkaan tiennyt, mitä perheen sisällä tapahtui. Ja ketkä siitä kärsi eniten? Me lapset. Me emme oppineet, mitä on tasavertainen parisuhde. Me opimme sen, että toista saa pettää kunhan vaan ei eroa ja riko lapsilta perhettä. Olinko onnellinen lapsi? No en ollut. Äiti oli kylmä isääni kohtaan ja myös meitä lapsia. Ei häntä kiinnostanut mikään muu kuin oma itsensä. Miljoona kertaa toivoin heidän eroaan.
        Mä olisin mieluummin elänyt yksinhuoltajaperheessä kuin näyttelijöiden keskellä. Enkä mä millään jaksa uskoa, että mun henkinen tasapaino olisi huonompi, jos vanhemmat olisi eronneet. Veikkaan, että olisin joskus ollut onnellinen.
        Lapsella on oikeus kahteen tasapainoiseen vanhempaan. Se on totta. Mutta sitä oikeutta voi toteuttaa myös eri osoitteissa. Mun mielestä on edelleenkin surullista, että eroperheiden lapsia syyllistetään. He eivät muka osaa käyttäytyä, häiriköivät, rötöstelevät, juopottelevat, kärsivät mielenterveysongelmista. Samoista ongelmista kärsii ihan ydinperheissä elävät lapsetkin. Heidän ongelmistaan vaan ei puhuta eikä tehdä tutkimuksia. Johtuneeko siitä, ettei kulissien menettämisen pelossa heille haeta apua. Yksinhuoltajat taas hakevat apua herkemmin ongelmiin.
        Mun mies petti mua. Tiedän. Karmanlakihan se vallitsee elämässä. Pettäjän kasvattama joutuu itse petetyksi tai pettää itse. Mä otin eron. Ihan vaan siitä syystä, että mä en halunnut esittää lapsille mitään näytelmää, että meillä menee hyvin. Lapsista on kasvanut kunnon kansalaisia ilman mielenterveys- tai päihdeongelmia. Eivät edes häiriköineet koulussa tai rötöstelleet muuten vaikka ero sattuikin heidän teini-iän kynnyksellä. Ylioppilaita ovat molemmat ja nyt jatkavat opiskelujaan. Mä olen ylpeä heistä ja itsestäni, etten jäänyt kärsimään pettäjän rinnalla.
        Mua vihastuttaa kovasti, ettei monikaan näe asian toista puolta. Putkiajattelulla vaan ajatellaan, että eroperheiden lapset on pohjasakkaa. Samoin eronneet vanhemmat. Mä halveksin ihmisiä, jotka eivät hyväksy toisten ratkaisuja ja jotka halveksivat ihmisiä sen perusteella, mikä on heidän siviilisäätynsä ja miten hoitavat parisuhteensa.


      • voi se näinkin
        mun näkökulma kirjoitti:

        Onneksi tuo on vaan sun mielipide. Mun äiti petti isääni kun olin lapsi. Eronneet eivät. Julkisivu oli kunnossa. Kukaan ei kuitenkaan tiennyt, mitä perheen sisällä tapahtui. Ja ketkä siitä kärsi eniten? Me lapset. Me emme oppineet, mitä on tasavertainen parisuhde. Me opimme sen, että toista saa pettää kunhan vaan ei eroa ja riko lapsilta perhettä. Olinko onnellinen lapsi? No en ollut. Äiti oli kylmä isääni kohtaan ja myös meitä lapsia. Ei häntä kiinnostanut mikään muu kuin oma itsensä. Miljoona kertaa toivoin heidän eroaan.
        Mä olisin mieluummin elänyt yksinhuoltajaperheessä kuin näyttelijöiden keskellä. Enkä mä millään jaksa uskoa, että mun henkinen tasapaino olisi huonompi, jos vanhemmat olisi eronneet. Veikkaan, että olisin joskus ollut onnellinen.
        Lapsella on oikeus kahteen tasapainoiseen vanhempaan. Se on totta. Mutta sitä oikeutta voi toteuttaa myös eri osoitteissa. Mun mielestä on edelleenkin surullista, että eroperheiden lapsia syyllistetään. He eivät muka osaa käyttäytyä, häiriköivät, rötöstelevät, juopottelevat, kärsivät mielenterveysongelmista. Samoista ongelmista kärsii ihan ydinperheissä elävät lapsetkin. Heidän ongelmistaan vaan ei puhuta eikä tehdä tutkimuksia. Johtuneeko siitä, ettei kulissien menettämisen pelossa heille haeta apua. Yksinhuoltajat taas hakevat apua herkemmin ongelmiin.
        Mun mies petti mua. Tiedän. Karmanlakihan se vallitsee elämässä. Pettäjän kasvattama joutuu itse petetyksi tai pettää itse. Mä otin eron. Ihan vaan siitä syystä, että mä en halunnut esittää lapsille mitään näytelmää, että meillä menee hyvin. Lapsista on kasvanut kunnon kansalaisia ilman mielenterveys- tai päihdeongelmia. Eivät edes häiriköineet koulussa tai rötöstelleet muuten vaikka ero sattuikin heidän teini-iän kynnyksellä. Ylioppilaita ovat molemmat ja nyt jatkavat opiskelujaan. Mä olen ylpeä heistä ja itsestäni, etten jäänyt kärsimään pettäjän rinnalla.
        Mua vihastuttaa kovasti, ettei monikaan näe asian toista puolta. Putkiajattelulla vaan ajatellaan, että eroperheiden lapset on pohjasakkaa. Samoin eronneet vanhemmat. Mä halveksin ihmisiä, jotka eivät hyväksy toisten ratkaisuja ja jotka halveksivat ihmisiä sen perusteella, mikä on heidän siviilisäätynsä ja miten hoitavat parisuhteensa.

        omassa elämässä eniten hajalla on ystävä, jonka vanhemmat päättivät hänen ollessaan kolmetoista että eroavat kun lapsi täyttää 18v. ei ne joiden vanhemmat erosi kun lapsi/set olivat teinejä. tuo henkilö kantaa syyllisyyttä siitä että vanhemmat kuluttivat elämästään viisi vuotta hänen takiaan.

        itse olen ns onnellisen perheen lapsi. meillä ei huudettu eikä riidelty, meillä keskusteltiin. yllättynette varmaan että tuo oli meille lapsille miinus elämässä. ihmettelette varmaan miksi, mutta tosiasia on että kun itse menin ensinmäiseen suhteeseen ja toinen "räjähti" mä menin lukkoon, hätähdin ja taisin alkaa ekallakerralla itkemäänkin, täysin vierasta mulle parisuhteessa. vielä nykyäänkin hätkähdän jos toinen ääntään korottaa mulle ja asiasta olen puhunut sisarrusten kanssa, heillä sama ongelma...


      • kysymysonnesta
        Rille kirjoitti:

        Oikeastaan minä en vaatinut häneltä yhtään mitään, vaan ilmoitin, että en seurustele hänen kanssaan, jos on edelleen varattu. Tuossa vaiheessa mies olisi aivan hyvin voinut sanoa irti suhteensa minuun, ei vaimoonsa. Tuossa vaiheessa olin niin puhki tästä kaksoiselämästä, että tärkeintä oli saada se päätökseen, oli lopputulos mikä hyvänsä.

        Mutta sielunrauhaa et ole vielä saanut. Puuttuukö jotakin yhä, vaiko uudelle kierrokselle pettämällä?


      • otettuomaksi
        Elämää yli 60v kirjoitti:

        Kukapa sitä omaa miestään tai naistaan epäilisi tai haluaisi nähdä merkkejä uskottomuudesta, jotka merkit takuulla näkyvät pettäjässä ja hänen muuttuneessa käytöksessään?
        Miksi ei halua nähdä? Siksi, että kaikki maallinen mammona, ok-talo, auto(t), elintaso - kaikki häviäisi, jos suostuisi näkemään puolisonsa petturuuden.
        Siispä kuljetaan laput silmillä ja jatketaan arkea ("niin, ja kyllä minä tuon jossain vaiheessa kostan ja rankasti kostankin!").

        Ps. Enemmän lapset kärsivät perheen kylmästä ilmapiiristä tai siitä, että toinen vanhemmista ei ole läsnä, ei henkisesti eikä fyysisesti, kuin yhden tasapainoisen vanhemman huollossa ollessaan. Jos erosta puhuttaessa vedotaan lapsiin, on taustalla pelko yksinhuoltajan arjesta ilman entisiä mukavuuksia.

        Niin ja sinä ne mukavuudet sitten itsellesi sait. Kirjoitat niin kylmästi, että hyytää. Sitä kun on kateellinen ja alkaa haluaamaan jonkun toisen omaa...


      • siitä
        intuiitio1 kirjoitti:

        Niin, siis mies vetosi erossa lapsiin eikä halunnut erota.
        Pelkäsi ilmeisesti että joutuu yksihuoltajaksi kun ei uusi elämä onnistukaan...

        intuiitio1
        Näin se on, että y ksinhuoltajuus miestä pelottaa.


      • KALLE KELLO

        "Rille". Olet ihan bimbo.. Kauheata selittelyä (kuten kaikilta pettäjiltä). PIMAHTI.. Niin mitenkähän sinä PIMAHDAT, kun ukkos löytää seuraavan? Luuletko oikeasti, että ukkos on uskollinen sinulle? Hahhaaa... Sen, minkä ihminen tekee kerran, tekee sen toisenkin, kolmannen... Voi voi, bimbo mikä bimbo ja horo


    • Salaisuus

      Meillä kestänyt pian pari vuotta ja molemmat varattuja tahoillaan eikä kumpikaan ole pyrkimässä ykköseksi. Tavataan 1-2 krt kuukaudessa ja keskustelujen sekä seksin merkeissä. Molemmat ymmärtävät, ettei tämä suhde edes toimisi arkielämässä. Emme myöskään puhu pahaa kumppaneistamme vaan kunnioitamme perheitämme, niin omituiselta kuin se tässä yhteydessä kuulostaakin.

      • simpukantytär

        Tiedän mistä puhut. En vaan voi ymmärtää, miksi on aluperin suhteessa, joka ei tyydytä vaan tarvitsee jonkun toisen. Sitä en ymmärrä koskaan. Oma onni ja hyvä olo on minulle ainakin niin tärkeitä asioita, etten jäisi viikkoa pidempää epätyydyttävään parisuhteeseen. Lapset on typerä syy. Ihmisen, jolla on vaikeutta rakastaa itseään ja tehdä itsensä onnelliseksi, on vaikeata tehdä se myös lapsilleen. Raha on vielä typerämpi syy. Jos raha on tärkeämpää kuin rakkaus ja onni, niin sittenhän voisi tehdä miten vain helppoa rahaa...keinoja kaihtamatta.
        Tiedän tunteesi, itsepetosta, pelkoa ottaa vastuuta omasta elämästä ja onnesta verhottuna, "mukahyväänoloon".


      • elämäävain
        simpukantytär kirjoitti:

        Tiedän mistä puhut. En vaan voi ymmärtää, miksi on aluperin suhteessa, joka ei tyydytä vaan tarvitsee jonkun toisen. Sitä en ymmärrä koskaan. Oma onni ja hyvä olo on minulle ainakin niin tärkeitä asioita, etten jäisi viikkoa pidempää epätyydyttävään parisuhteeseen. Lapset on typerä syy. Ihmisen, jolla on vaikeutta rakastaa itseään ja tehdä itsensä onnelliseksi, on vaikeata tehdä se myös lapsilleen. Raha on vielä typerämpi syy. Jos raha on tärkeämpää kuin rakkaus ja onni, niin sittenhän voisi tehdä miten vain helppoa rahaa...keinoja kaihtamatta.
        Tiedän tunteesi, itsepetosta, pelkoa ottaa vastuuta omasta elämästä ja onnesta verhottuna, "mukahyväänoloon".

        Olen osittain samaa mieltä kanssasi simpukantytär. Mutta haastaisin kuitenkin siinä kohtaa, kun sanot että varsinkin lapset on typerä syy jäädä huonoon parisuhteeseen tai epätyydyttävään sellaiseen.

        Kyllä moni on sanonut, että kaikkein tärkeintä on lapset ja heidän hyvinvointinsa. Ja useimmiten paras ratkaisu lapsille on ehjä koti ja perhe. Täysin eri asia on toki silloin, jos vanhemmat vain riitelevät, on väkivaltaa tms. Mutta monestihan kysymys tästä ei ole.

        Lapset on monesti hyvä syy jäädä, mutta tietenkään ei ole myöskään hyväksyttävää paikata tilannetta kolmannella osapuolella. Tätä moni kuitenkin tekee, hakee sitten sen uupuvan osan ulkopuolelta.


      • simpukantytär
        elämäävain kirjoitti:

        Olen osittain samaa mieltä kanssasi simpukantytär. Mutta haastaisin kuitenkin siinä kohtaa, kun sanot että varsinkin lapset on typerä syy jäädä huonoon parisuhteeseen tai epätyydyttävään sellaiseen.

        Kyllä moni on sanonut, että kaikkein tärkeintä on lapset ja heidän hyvinvointinsa. Ja useimmiten paras ratkaisu lapsille on ehjä koti ja perhe. Täysin eri asia on toki silloin, jos vanhemmat vain riitelevät, on väkivaltaa tms. Mutta monestihan kysymys tästä ei ole.

        Lapset on monesti hyvä syy jäädä, mutta tietenkään ei ole myöskään hyväksyttävää paikata tilannetta kolmannella osapuolella. Tätä moni kuitenkin tekee, hakee sitten sen uupuvan osan ulkopuolelta.

        Siitäkö lapset saavat hyvän elämän mallin, jos vanhemmat ovat "kämppiksiä", kun aito rakkaus puuttuu? JOS ehjä koti ja perhe olisi niin ehdottoman paras ratkaisu onnelliselle lapsuudelle, niin kylläpä olis onnettomia ihmisiä maailmassa. Kuitenkin joka toinen avioliitto päättyy eroon ja on päättynyt jo vuosikymmenten ajan.

        Itse olen avioeroperheen lapsi, en koskaan muista isän ja äidin riidelleen, alkoholia ei kumpikaan käyttäneet, kaikesta huolimatta he erosivat, kun minä nuorimmaisena olin kovin pieni. Vanhemmat sisarrukseni ovat aika rikkinäisen elämän eläneet, kun pohjana oli onneton kaverien perhe, jossa vanhemmat eivät muuta kuin nukkuivat yhdessä ja harrastivat aina omiaan: "kysy isältä, kysy äidiltä, en minä tiedä..." Itselläni on hyvät suhteet olleet molempiin vanhempiin ja olen menestynyt elämässäni.

        Jos on OIKEA ONNELLINEN perhe, niin se on varmasti paras mahdollinen pohja, mutta ei kulissi ole mitään. Lapset vaistoaa niin herkästi. Oppivat, miten ollaan välittämättä ja rakastamatta toista ihmistä. Jos molemmilla vanhemmilla on omat hyvät parisuhteet, he saavat kaksinverroin hyviä eväitä elämälle.


      • Elämäävain
        simpukantytär kirjoitti:

        Siitäkö lapset saavat hyvän elämän mallin, jos vanhemmat ovat "kämppiksiä", kun aito rakkaus puuttuu? JOS ehjä koti ja perhe olisi niin ehdottoman paras ratkaisu onnelliselle lapsuudelle, niin kylläpä olis onnettomia ihmisiä maailmassa. Kuitenkin joka toinen avioliitto päättyy eroon ja on päättynyt jo vuosikymmenten ajan.

        Itse olen avioeroperheen lapsi, en koskaan muista isän ja äidin riidelleen, alkoholia ei kumpikaan käyttäneet, kaikesta huolimatta he erosivat, kun minä nuorimmaisena olin kovin pieni. Vanhemmat sisarrukseni ovat aika rikkinäisen elämän eläneet, kun pohjana oli onneton kaverien perhe, jossa vanhemmat eivät muuta kuin nukkuivat yhdessä ja harrastivat aina omiaan: "kysy isältä, kysy äidiltä, en minä tiedä..." Itselläni on hyvät suhteet olleet molempiin vanhempiin ja olen menestynyt elämässäni.

        Jos on OIKEA ONNELLINEN perhe, niin se on varmasti paras mahdollinen pohja, mutta ei kulissi ole mitään. Lapset vaistoaa niin herkästi. Oppivat, miten ollaan välittämättä ja rakastamatta toista ihmistä. Jos molemmilla vanhemmilla on omat hyvät parisuhteet, he saavat kaksinverroin hyviä eväitä elämälle.

        Ei pienet lapset huomaa tai kärsi siitä, ettei vanhemmat harrasta yhdessä tai suukottele päivittäin. Varmaa on, että he kärsivät vanhempien avioerosta enemmän. Aivan eri asua on silloin, kun vanhemmat riitelevät ja kinastelevat lähes päivittäin.

        Siinä olen samaa mieltä, että lasten paras koti on sellainen, jossa vanhemmat aidosti rakastavat toisiaan ja ovat sitoutuneita toisiinsa. Näitäkin on paljon. Toiseksi paras perhe, jossa vanhemmat hoitavat vanhemman/kasvattajan roolin hyvin. Ja sitten toki toimivat uusioperheet, toimiva arki avioeroperheessä. Pahinta on varmasti elää riitojen keskellä ja nähdä miten vanhemmat kärsivät ja ovat pahantuulisina päivästä toiseen.


      • Ei arvostusta simpuk
        simpukantytär kirjoitti:

        Siitäkö lapset saavat hyvän elämän mallin, jos vanhemmat ovat "kämppiksiä", kun aito rakkaus puuttuu? JOS ehjä koti ja perhe olisi niin ehdottoman paras ratkaisu onnelliselle lapsuudelle, niin kylläpä olis onnettomia ihmisiä maailmassa. Kuitenkin joka toinen avioliitto päättyy eroon ja on päättynyt jo vuosikymmenten ajan.

        Itse olen avioeroperheen lapsi, en koskaan muista isän ja äidin riidelleen, alkoholia ei kumpikaan käyttäneet, kaikesta huolimatta he erosivat, kun minä nuorimmaisena olin kovin pieni. Vanhemmat sisarrukseni ovat aika rikkinäisen elämän eläneet, kun pohjana oli onneton kaverien perhe, jossa vanhemmat eivät muuta kuin nukkuivat yhdessä ja harrastivat aina omiaan: "kysy isältä, kysy äidiltä, en minä tiedä..." Itselläni on hyvät suhteet olleet molempiin vanhempiin ja olen menestynyt elämässäni.

        Jos on OIKEA ONNELLINEN perhe, niin se on varmasti paras mahdollinen pohja, mutta ei kulissi ole mitään. Lapset vaistoaa niin herkästi. Oppivat, miten ollaan välittämättä ja rakastamatta toista ihmistä. Jos molemmilla vanhemmilla on omat hyvät parisuhteet, he saavat kaksinverroin hyviä eväitä elämälle.

        Mielestäni sinä olet jäävi arvostelemaan muiden parisuhteita, kun itse olet vuosikausia sekoittanut yhden miehen perhekuvioita. Olet osallistunut myös miehen lasten elämän kärsimyksiin...

        Nyt laupialaisena ja vihdoinkin vapaan miehen saaneena annat ohjeita muiden parisuhteisiin. Kuinka kulissit ovat pahinta lapsille ynnä muuta...
        Sinähän niitä sen perheen kulisseja pönkitit jopa lähes kymmenen vuotta! Eipä silloin lasten mahdolliseen tuskaan löytänyt tarpeeksi empatiaa niin paljon, että olisit sen ukkomiehen heittänyt heti mäkeen.


      • simpukantytär
        Ei arvostusta simpuk kirjoitti:

        Mielestäni sinä olet jäävi arvostelemaan muiden parisuhteita, kun itse olet vuosikausia sekoittanut yhden miehen perhekuvioita. Olet osallistunut myös miehen lasten elämän kärsimyksiin...

        Nyt laupialaisena ja vihdoinkin vapaan miehen saaneena annat ohjeita muiden parisuhteisiin. Kuinka kulissit ovat pahinta lapsille ynnä muuta...
        Sinähän niitä sen perheen kulisseja pönkitit jopa lähes kymmenen vuotta! Eipä silloin lasten mahdolliseen tuskaan löytänyt tarpeeksi empatiaa niin paljon, että olisit sen ukkomiehen heittänyt heti mäkeen.

        Niinpä. Minä pönkitin sen perheen kulisseja! En millään voi ymmärtää ihmistä, joka pettää. En vaan ikinä tule ymmärtämään sitä. Ja typerää tuhlata elämäänsä pettämiseen ja väärään ihmissuhteeseen.


      • voi meitä
        simpukantytär kirjoitti:

        Niinpä. Minä pönkitin sen perheen kulisseja! En millään voi ymmärtää ihmistä, joka pettää. En vaan ikinä tule ymmärtämään sitä. Ja typerää tuhlata elämäänsä pettämiseen ja väärään ihmissuhteeseen.

        Mistä sinäkään simpukantytär voit tietää kahden ihmisen välisestä parisuhteesta ja siitä että se olisi jollain tavalla väärä, vaikka olet mukana sivussa sotkenutkin vuosia? Vai oletko ihan kärpäsenä katossa ollut heidän suhteessaan?


      • perhe rakkain
        voi meitä kirjoitti:

        Mistä sinäkään simpukantytär voit tietää kahden ihmisen välisestä parisuhteesta ja siitä että se olisi jollain tavalla väärä, vaikka olet mukana sivussa sotkenutkin vuosia? Vai oletko ihan kärpäsenä katossa ollut heidän suhteessaan?

        Niin ja ei kai miehellä ollut tarkoituskaan erota vaimostaan, jota rakasti. Simpukantytär oli panopuu, helppo nakki.


      • ei voi olla totta!
        simpukantytär kirjoitti:

        Tiedän mistä puhut. En vaan voi ymmärtää, miksi on aluperin suhteessa, joka ei tyydytä vaan tarvitsee jonkun toisen. Sitä en ymmärrä koskaan. Oma onni ja hyvä olo on minulle ainakin niin tärkeitä asioita, etten jäisi viikkoa pidempää epätyydyttävään parisuhteeseen. Lapset on typerä syy. Ihmisen, jolla on vaikeutta rakastaa itseään ja tehdä itsensä onnelliseksi, on vaikeata tehdä se myös lapsilleen. Raha on vielä typerämpi syy. Jos raha on tärkeämpää kuin rakkaus ja onni, niin sittenhän voisi tehdä miten vain helppoa rahaa...keinoja kaihtamatta.
        Tiedän tunteesi, itsepetosta, pelkoa ottaa vastuuta omasta elämästä ja onnesta verhottuna, "mukahyväänoloon".

        "Oma onni ja hyvä olo on minulle ainakin niin tärkeitä asioita, etten jäisi viikkoa pidempää epätyydyttävään parisuhteeseen. Lapset on typerä syy."

        Jep. tuolle on sanakin: ITSEKKYYS – iljettävä itsekkyys.

        "Raha on vielä typerämpi syy."

        No se onkin huono syy ihan mihin vain, mutta jos "oma onni ja hyvä olo on niin tärkeä asia", että se menee lasten edun edelle, niin SELLAISEN IHMISEN EI PIDÄ TEHDÄ LAPSIA. Ikinä!

        Vai onko ne lapsetkin tehty leikkikaluiksi siihen omaan onneen? Ja sitten kun lapset ovatkin kuorma, niin heitetään nurkaan? Just joo – voi jumaIauta mikä arvojen ja ihmisyyden alennustila!


      • aikuinen nainen
        ei voi olla totta! kirjoitti:

        "Oma onni ja hyvä olo on minulle ainakin niin tärkeitä asioita, etten jäisi viikkoa pidempää epätyydyttävään parisuhteeseen. Lapset on typerä syy."

        Jep. tuolle on sanakin: ITSEKKYYS – iljettävä itsekkyys.

        "Raha on vielä typerämpi syy."

        No se onkin huono syy ihan mihin vain, mutta jos "oma onni ja hyvä olo on niin tärkeä asia", että se menee lasten edun edelle, niin SELLAISEN IHMISEN EI PIDÄ TEHDÄ LAPSIA. Ikinä!

        Vai onko ne lapsetkin tehty leikkikaluiksi siihen omaan onneen? Ja sitten kun lapset ovatkin kuorma, niin heitetään nurkaan? Just joo – voi jumaIauta mikä arvojen ja ihmisyyden alennustila!

        Niin, mutta tuo "simpukantytär" ei olekaan tehnyt lapsia juurikin koska se oma hyvä olo on niin tärkeää. Tältä osin asia kunnossa. Muuten olen samaa mieltä "ei voi olla totta!" kanssa.


      • puff
        perhe rakkain kirjoitti:

        Niin ja ei kai miehellä ollut tarkoituskaan erota vaimostaan, jota rakasti. Simpukantytär oli panopuu, helppo nakki.

        ja taas: öö - rakastaa vaimoaan mutta käy panemassa toista, outoa rakkautta. toivottavasti en tule saamaan tuollaista rakkautta itselleni.. mielummin ilman, kiitos.


      • hei haloo!
        aikuinen nainen kirjoitti:

        Niin, mutta tuo "simpukantytär" ei olekaan tehnyt lapsia juurikin koska se oma hyvä olo on niin tärkeää. Tältä osin asia kunnossa. Muuten olen samaa mieltä "ei voi olla totta!" kanssa.

        teille kahdelle, itse en mistään löytänyt kohtaa että tämä teidän itsekkääksi leimaamanne nainen olisi kirjoittanut että on lapseton kun ei ole niitä oman hyvän olon takia hankkinut ja vaikka olisi, teillä ei ole mitään oikeutta leimata tuntematonta (eikä myöskään tuntemaanne ihmistä) itsekkääksi oman päätöksensä takia. se on jokaisen oma valinta silloin kun on valinnan mahdollisuus. tämä on sama kun leimaisin teidät "takakireiksi olen täydellinen ihmisiksi" jotka arvostatte vain itseänne ja muita jotka ovat tehneet lapsia. jokaisella on syynsä valintoihinsa ja joillakin vain ei ole ollut mahdollisuutta tehdä valintaa. ikävä niille lapsille jotka on tehty sen takia kun se on "velvollisuus" parisuhteessa ja vielä ikävämpi niitä lapsia jotka on tehty "hädässä" kun on yritetty pelastaa hiipuva suhde...
        itselläni on ystävä joka on lapseton omasta tahdostaan, eikä se mun silmissä hänen arvoaan ihmisenä mihinkään muuta eikä tee itsekästä.


      • 23444444444444444444
        hei haloo! kirjoitti:

        teille kahdelle, itse en mistään löytänyt kohtaa että tämä teidän itsekkääksi leimaamanne nainen olisi kirjoittanut että on lapseton kun ei ole niitä oman hyvän olon takia hankkinut ja vaikka olisi, teillä ei ole mitään oikeutta leimata tuntematonta (eikä myöskään tuntemaanne ihmistä) itsekkääksi oman päätöksensä takia. se on jokaisen oma valinta silloin kun on valinnan mahdollisuus. tämä on sama kun leimaisin teidät "takakireiksi olen täydellinen ihmisiksi" jotka arvostatte vain itseänne ja muita jotka ovat tehneet lapsia. jokaisella on syynsä valintoihinsa ja joillakin vain ei ole ollut mahdollisuutta tehdä valintaa. ikävä niille lapsille jotka on tehty sen takia kun se on "velvollisuus" parisuhteessa ja vielä ikävämpi niitä lapsia jotka on tehty "hädässä" kun on yritetty pelastaa hiipuva suhde...
        itselläni on ystävä joka on lapseton omasta tahdostaan, eikä se mun silmissä hänen arvoaan ihmisenä mihinkään muuta eikä tee itsekästä.

        Kirjoitat hyvin (hei halooo). Mutta, mitä väliä sillä jos joku tuntematon haukkuu itsekkääksi, so what? Kunhan ite tietää valintojaan ja on niihin tyytyväinen. Nää haukkujat kertoo enemmän itsestään kuin muista.

        Minua ei ainakaan yhtään kiinnosta, jos joku haukkuu edessä tai takanapäin. tiedän, että olen itse reilu ja myös ystäväni ovat todellareiluja, ja jos joku räkänokka katkeruudessaan haukkuu, niin siitä vaan! Eipä ole minun alamäkeni.


      • hei haloo
        23444444444444444444 kirjoitti:

        Kirjoitat hyvin (hei halooo). Mutta, mitä väliä sillä jos joku tuntematon haukkuu itsekkääksi, so what? Kunhan ite tietää valintojaan ja on niihin tyytyväinen. Nää haukkujat kertoo enemmän itsestään kuin muista.

        Minua ei ainakaan yhtään kiinnosta, jos joku haukkuu edessä tai takanapäin. tiedän, että olen itse reilu ja myös ystäväni ovat todellareiluja, ja jos joku räkänokka katkeruudessaan haukkuu, niin siitä vaan! Eipä ole minun alamäkeni.

        no niinhän tuo on, teksti kertoo kirjoittajastaan.

        itselläni on sama periaate, tuntemattomat voivat ajatella mitä haluavat, tärkeintä on se mitä lähinmäiset ja ystävät ajattelevat.

        mutta silti saa sapen kiehumaan kaikki tietävät täydellisyydet ja lapsettomuus on sen verran kova asia sellaisille joille ei valinnan mahdollisuutta ole suotu että suhina käy korvissa varsinkin kun vieras leimaa tuntemattoman kun ei tiedä todellista syytä.


      • KALLE KELLO

        Salaisuus. Kirjoitat "KUNNIOITAMME perheitämme".. Oletko tosissasi??? Kunnioitatte????? Ja v****t sanon minä. Ette te kunnioita. Te HÄPÄISETTE perheenne . Olette oksettavia, paskaaivoja, sikojakin pahempia, olette paskaviemäreissä eläviä rottia..
        Mitään niin paskamaista valehtelua, kun mitä sinä kirjoitit en ikinä vielä olekaan kuullu. KUNNIOITAMME, KUNNIOITAMME. Sinä olet täysivarlyainen H****A


    • väärät kortit

      pari kuukautta kesti, hän jäi kiinni, pisti jutun poikki ja jäi avovaimon luokse. meni reilu pari kuukautta ja otti yhteyttä, oli kuulemma ikävä, minun pää ei kestä sen pelin sääntöjä, joten en voinut lähteä niillä pelimerkeillä enään mukaan.

    • simpukantytär

      Salasuhde kesti 9 vuotta. Se alkoi oman pitkän avioeroni jälkeen, kun tarvitsin seksiä, mutten halunnut vielä miestä. En minä pettävää miestä omakseni haaveillut, mutta kuitenkin rakastimme kyllä toisiamme ja rakasti (rakastaa edelleen) vaimoaankin. Pikku hiljaa kypsyi sisälläni ajatus, että haluan oman vapaan miehen. Yritimme erota kerta toisensa jälkeen varmaan 3 vuotta erottiin muutaman kuukauden välein ja alettiin uudelleen muutaman kuukauden kuluttua tapaileminen.

      Lopulta tulin siihen tulokseen, että mulla ei ole kuin yksi keino tehdä erosta lopullinen. Kerroin ihan omalla nimelläni ja osoitteellani hänen vaimolleen meidän suhteesta tekstarissa, samalla pyysin häntä antamaan miehelleen anteeksi, koska oli jo vuosia elänyt pettävän miehen kanssa ja nyt hän saisi todennäköisesti uskollisen miehen. Vaimo kiitti tekstarista ja hetken kuluttua pyysi, että kertoisin hänen miehelleen hänelle lähettämästään viestistä, koska miehensä ei uskonut vaimoaan. Lähetin edelleen vaimolleen lähetetyn viestin miehelle. Mies tietenkin suuttui minulle - niin kuin oli tarkoituskin. Vuoteen en kuullut hänestä. Olihan se surullistakin, kun olimme niin läheiset ystävät, satuttaminen ei tuntunut hyvälle. Vuoden kuluttua mies alkoi taas soitella ja tekstailla, pyytää tapaamaan, oli kuulema antanut anteeksi. Kerroin hänelle, että olen luvannut, että kerron hänen vaimolleen, jos hän koskaan tulee ovelleni. Joten ei hän ole uskaltanut tulla neljään vuoteen, välillä soittaa tai tekstaa rakkaudentunnustuksia humalassa.

      Haluan pitää hänet ihan ystävänä, jonka kanssa joskus olemme yhteydessä, mutten halua tavata, tai ehkä joskus jossain tilaisuudessa tapaamme. Olen itsekin soittanut hänelle, kun tiedän hänen tietävän vastauksen ongelmaani. Siis aivan ystävälinjalla. Hän ei koskaan kaveripuhelua tai tekstaria lähetä, vain humalaisen höpinöitä.

      Tein neljä vuotta sitten elämäni parhaan teon. Rakastin itseäni ja omaa hyvää oloani enemmän kuin varattua miestä. Olen myös iloinen heidän puolestaan, että vaimonsa rakkaus kesti ja ainakin minulle mies kertoo heidän olevan onnellisia. Itse tapasin vajaa vuosi sitten ihanan sinkku miehen. Olen todella rakastunut ja onnellinen nyt. Löysin unelmieni miehen ja hänkin tuntuu olevan hyvinkin ihastunut minuun.

      • Elämäävain

        Miten vaimo reagoi viestiisi? Miksi et pistänyt miestä kertomaan/tunnustamaan vaimolleen? Minkälainen vaimo voi antaa pitkän monen vuoden salasuhteen anteeksi? Eikö heidän suhteensa ole nyt rikki?

        Eikö ollut mitään muuta keinoa päästä miehestä eroon? Itse nimittäin pähkäilen samansuuntaisten ajatusten parissa. Joku ratkaisuhan monen vuoden salasuhteelle pitää saada.


      • Jotain rajaa
        Elämäävain kirjoitti:

        Miten vaimo reagoi viestiisi? Miksi et pistänyt miestä kertomaan/tunnustamaan vaimolleen? Minkälainen vaimo voi antaa pitkän monen vuoden salasuhteen anteeksi? Eikö heidän suhteensa ole nyt rikki?

        Eikö ollut mitään muuta keinoa päästä miehestä eroon? Itse nimittäin pähkäilen samansuuntaisten ajatusten parissa. Joku ratkaisuhan monen vuoden salasuhteelle pitää saada.

        Säälittävintä mitä tiedän on, kun kakkonen täysin omasta valinnastaan ryhtyy varatun heilaksi ja kun muuten ei muka saa suhdetta poikki niin ilmoitetaanpa sille usein täysin pettämisestä tietämättömälle vaimolle.

        Hävytöntä ja hyvin säälittävää!


      • simpukantytär
        Elämäävain kirjoitti:

        Miten vaimo reagoi viestiisi? Miksi et pistänyt miestä kertomaan/tunnustamaan vaimolleen? Minkälainen vaimo voi antaa pitkän monen vuoden salasuhteen anteeksi? Eikö heidän suhteensa ole nyt rikki?

        Eikö ollut mitään muuta keinoa päästä miehestä eroon? Itse nimittäin pähkäilen samansuuntaisten ajatusten parissa. Joku ratkaisuhan monen vuoden salasuhteelle pitää saada.

        Hän vastasi viestiin vain kiitos tiedosta. Sen jälkeen, kun oli miehelleen kertonut, eikä miehensä uskonut häntä, vaimonsa pyysi minua vielä kertomaan miehelleen, että olin kertonut suhteestamme. Minusta hän on hyvä vaimo, kun antoi anteeksi. Onhan hän rakastanut miestään ja miehensä häntä. Heillä oli vain erilaiset läheisyyden ja seksin tarpeet. Mies kertoi sitten vuoden kuluttua, että olivat keskustelleet ja itkeneet ja keskustelleet asioita uudelleen ja uudelleen edellisenä kesänä. He saivat liittonsa toimimaan ja hyvä niin. Ei meidän tarina millään olisi loppunut. Lopetettiin varmasti kymmeniä kertoja tapaileminen vuosien aikana vuoroin hänen vuoroin minun toimesta. Molemmat todella rakastimme toisiammekin, erossa ei ollu helppo olla, ikävä oli kova. Ei mikään helppo ratkaisu, mutta kannatti. Tiesin, että minusta tehdään helposti syyllinen ja uskotellaan, että olisin halunnut rikkoa heidän liiton. En todellakaan sitä halunnut, kun irroittautua itse onnettomasta rakkaudesta.

        Kun elin yksin, jopa pari vuotta niin, etten treffaillut ketään miestä, opin elämään yksin ja olemaan onnellinen itseni, omien harrastuksieni ja ystävien sekä läheisten parissa. Päätin, etten enää koskaan tapaa ensimmäistäkään varattua "niissä merkein", enkä ala seksisuhteeseen, ennen kuin tunnen kumppanini niin hyvin, että voisin joskus rakastuakin häneen. Sillä muuten uutta onnea ei olisi voinut tulla. Tsemppiä sulle, varatusta eroaminen oli minusta ainakin vieläkin rankempaa kuin vihitystä aviomiehestäni. Julkimiehestä eroamiseen saa tukea ympäriltään, salasuhteen erotuska on käytävä kokonaan yksin, tai aivan muutama läheinen tiesi. Voimia sulle, mutta usko pois, kyllä elämä voittaa ja oikean onnen löytää vasta sitten kun on itse siihen valmis.


      • simpukantytär
        Jotain rajaa kirjoitti:

        Säälittävintä mitä tiedän on, kun kakkonen täysin omasta valinnastaan ryhtyy varatun heilaksi ja kun muuten ei muka saa suhdetta poikki niin ilmoitetaanpa sille usein täysin pettämisestä tietämättömälle vaimolle.

        Hävytöntä ja hyvin säälittävää!

        Pettäminen on minun mielestäni vähän kuin alaikäisen huumeiden käyttö. Ei se korjaudu, jollei pariskunta pysty asiaa käsittelemään yhdessä sen enempää kuin alaikäisen yritys päästä kuiville huumeista! Aina tulee muuten uusia houkutuksia. Petturit eivät usein uskalla puhua avoimesti puolisolleen siitä, miks kokee elämän olevan pielessä ja pettää. Olisin itse onnellinen, jos minulle kerrottaisiin ettei mieheni uskaltaisi kertoa minulle tunteistaan ja joutuisi sitten mihin tahaansa ahdinkoon, oli se sitten pettämistä tai mitä vain valehtelua. Ongelmia ei ratkota kuin puhumalla, itkemällä ja selvittelemällä, käsittelemällä tunteet läpi.

        Silloin vuotta myöhemmin kun mies soitti minulle ja hän kertoi antaneensa anteeksi, kertoi kuinka käsittelivät asiaa. Hän myös kertoi, ettei ole koskaan vihannut ja rakastanut ketään yhtä paljon, koska pakotin hänet puhumaan vaimonsa kanssa HEIDÄN ongelmista ja miten he saavat ne korjattua. Hän kiitti minua, kun ymmärsi, että heidän suhteensa parani sen jälkeen.


    • totuus netistä

      6-7v. Toipumisessa enemmän. Päättyi koska vahingon kautta puhuin vaimolle, olin kovaa hätää kärsimässä kun selvisi että miehellä on vaimo. Mies olis lopettanut varmaan monta kertaa, mutta kun itse en tiennyt että oli varattu ihminen. Hän otti uusia paljon nuorempia, olin aina pas'a hänen mielestään, huono ihminen.

      • ei voi olla totta

        Miten voi olla suhteessa miehen kanssa vuosikausia ilman ettei muka tiedä vaimon olemassaolosta? Etkö oikeasti tajunnut vai etkö halunnut tajuta, että mies on varattu? Myönnä pois, kyllä sä tiesit, näyttelit vaan tietämätöntä.


      • simpukantytär
        ei voi olla totta kirjoitti:

        Miten voi olla suhteessa miehen kanssa vuosikausia ilman ettei muka tiedä vaimon olemassaolosta? Etkö oikeasti tajunnut vai etkö halunnut tajuta, että mies on varattu? Myönnä pois, kyllä sä tiesit, näyttelit vaan tietämätöntä.

        No olen kuullut joitain ihan samantyyppisiä tarinoita, että pariskunnalla on esim toinen asunto "kaupunkikämppä", jonne "kutsuu kotiinsa", puhelimeen ei aina ennätä vastata työn takia tai joutuu juttelemaan vähän ympäripyöreitä, kun "on töissä" - yrittäjätyyppi. Minä kyllä ihmettelisin, jollen koskaan tapaisi perhettään. Asuntoja kyllä voi olla, mihin kutsua. Muistelen nuorena kerran, että joillakin nuorilla miehillä oli "yhteinen kutukämppä", jonne sitten jokainen vuorollaan kutsui naisen "kotiinsa". Kyllä näitä tämmösiä oikeesti on. Mutta eiköhän vuoden pari kuluttua tapailusta viimeistään hitaastikin lämpenevä mies esittele uuden naisensa sukulaisilleen, jos niin ei käy, niin pitäis soida muiden kuin hääkellojen päässä. Toiset ovat vaan niin rakastuneita, ettei tajua ajatella faktoja.


      • älä nyt viitsi
        ei voi olla totta kirjoitti:

        Miten voi olla suhteessa miehen kanssa vuosikausia ilman ettei muka tiedä vaimon olemassaolosta? Etkö oikeasti tajunnut vai etkö halunnut tajuta, että mies on varattu? Myönnä pois, kyllä sä tiesit, näyttelit vaan tietämätöntä.

        En jaksaisi vaivautua vastaamaan negatiiviselle kommentoijalle. Nuorena ehkä elättelee toivoa että mies muuttuu kolmikymppiseksi mennessä, vaikka turha luulo, samaa pas*aa. En ole ansainnut mitään pahaa että uskoin toiseen ja yritin kaikkeni. Miestä en tavoittanut sinä aikana koskaan puhumaan kunnolla, ja uhkasi lopettavansa jutun aina kun kysyin mitään. Minä kuvittelin nuorena että on mahdollista miehen olla pitkään sinkku kuten itsekin olen, oikeastihan se ei mene niin. Tosiaan avovaimon olemassaoloa en tiennyt, ja miehen valheet sekoitti pakkaa lisää. Kerran hän valehteli jonkun naistunnustuksen, mutta kun yli puolet oli valhetta, soppa sekoittui vaan lisää. Perimmäinen totuus voi selvitä vuosien päästä pahimmillaan, ja kun jalosti annoin aina anteeksi miehen sekoilut. Ehkä sulle käy vielä joskus niin ja tajuut mistä puhun. 6-7 vuotta ei ole niin pitkä aika lopulta, mutta kun siihen lisätään vuosien suruajat päälle ja se itsessään. Se aika meni jolloin olis voinut löytää muuta, mies vei sen. Nuoruus ei palaa. Hyvin yksinäistä elämää minulla, ja miehellä ei ole todellakaan ollut missään vaiheessa.

        Nykyisillä tiedoillani huomaan miehen joka on varattu, tunnistan vaaran merkit ja miten pahoja ne ovat. Silloin en. Ja tiedän miesten armottomuuden, se missä ei ole rakkautta. Nuorena kuvitteli että toinen voisi hyväksyä minut ihmisenä, eikä vain vihata.


    • läheisriippuvako

      Meillä kestänyt viisi vuotta. Nähdään 1-2 krt vkossa, soitellaan ja viestitellään päivittäin, yleensä illalla ja yöllä.

      Mies on naimisissa ja on niin esimerkillinen perheen isä, ainakin lapsilleen. Vaimo saattaa aavistaa jotain, mutta sulkee ehkä silmänsä. Raha ja kulissit ratkaisevat.

      • Kille vaan

        Mikä sinulla ratkaisee? Sekö, kun et saa kuin helppoja varattuja?
        Voi näitä onnettomia hyväuskoisia !!


      • simpukantytär
        Kille vaan kirjoitti:

        Mikä sinulla ratkaisee? Sekö, kun et saa kuin helppoja varattuja?
        Voi näitä onnettomia hyväuskoisia !!

        Hei, ei kaikki halua miestä kotiinsa 24/7. Minustakin varattu oli ihan hyvä ja toimiva ratkaisu, kunnes aloin kaivata ihmistä, jonka kanssa voi oikeasti tehdä kaikkea ja tapailla missä vain varomatta, että joku näkee.

        Oma rakas nykyinen ikioma miesystäväni ei todellakaan asu luonani, tuskin meillä tulee olemaankaan samaa osoitetta ainakaan ennen eläkeikää (ehkä sitten kaipaa ihmisen joka päivä lähelleen, en tiedä). Meillä molemmilla on niin paljon harrastuksia ja aikaa vievät työt, että meille riittää kun tapamme viikonloppuisin pari kolme kertaa kuukaudessa.

        Ihmisiä ja heidän tarpeita on erilaisia. En kyllä ikinä enää itse vaihtaisi sinkkumiestäni varattuun! En myöskään petä, en tarvitse ketään muuta, edes halua. Olen sanonut miehelleni, että jos hän tarvii jotain toista naista, niin se on ihan hänen oma asiansa, minulta se ei ole pois, mitä minä en tarvitse. Hän ei kuulema halua, eikä edes ennätä tapailla muita, kun huonosti riittää välillä aika minullekin.


      • vaimon varjossa
        simpukantytär kirjoitti:

        Hei, ei kaikki halua miestä kotiinsa 24/7. Minustakin varattu oli ihan hyvä ja toimiva ratkaisu, kunnes aloin kaivata ihmistä, jonka kanssa voi oikeasti tehdä kaikkea ja tapailla missä vain varomatta, että joku näkee.

        Oma rakas nykyinen ikioma miesystäväni ei todellakaan asu luonani, tuskin meillä tulee olemaankaan samaa osoitetta ainakaan ennen eläkeikää (ehkä sitten kaipaa ihmisen joka päivä lähelleen, en tiedä). Meillä molemmilla on niin paljon harrastuksia ja aikaa vievät työt, että meille riittää kun tapamme viikonloppuisin pari kolme kertaa kuukaudessa.

        Ihmisiä ja heidän tarpeita on erilaisia. En kyllä ikinä enää itse vaihtaisi sinkkumiestäni varattuun! En myöskään petä, en tarvitse ketään muuta, edes halua. Olen sanonut miehelleni, että jos hän tarvii jotain toista naista, niin se on ihan hänen oma asiansa, minulta se ei ole pois, mitä minä en tarvitse. Hän ei kuulema halua, eikä edes ennätä tapailla muita, kun huonosti riittää välillä aika minullekin.

        Joopa joo. Tietääkö tämä nykyinen, ihana sinkkumiehesi, että olit 9 vuotta ukkomiehen patjana. Tuskin tietää. Jos tietää, tuskin arvostaa sinua. Pysyt loppuelämäsi parin viikonlopun panona. Niin ja humalaisen höpinöiden kohteena.


      • simpukantytär
        vaimon varjossa kirjoitti:

        Joopa joo. Tietääkö tämä nykyinen, ihana sinkkumiehesi, että olit 9 vuotta ukkomiehen patjana. Tuskin tietää. Jos tietää, tuskin arvostaa sinua. Pysyt loppuelämäsi parin viikonlopun panona. Niin ja humalaisen höpinöiden kohteena.

        Kyllä hän tietää ja arvostaa kyllä. Ei ole montaakaan päivääkään, kun hän sanoi sen minulle ihan itse ääneen (taas kerran). Ja olen oikein onnellinen "viikonloppupanona" vaikka lopun elämääni, jonka kanssa voi käydä sukulaisten ja ystävien luona, ravintolassa, teatterissa. Viikonloppupano, jota piilotellaan hotelleissa sun muualla, ei ole enää minun juttuni. Ja muuten hän tietää senkin, jos olen saanut humalaisen höpinä viestä tai olen itse ollut yhteydessä yhteenkään entiseeni (vaikka lasteni isään). Sitä kutsutaan luottamukseksi ja rakkaudeksi meillä päin. Tuollaisia sinun kommentteja vastaavia kutsutaan näillä main katkeruudeksi.


      • Satuja ja tarinoita!
        simpukantytär kirjoitti:

        Kyllä hän tietää ja arvostaa kyllä. Ei ole montaakaan päivääkään, kun hän sanoi sen minulle ihan itse ääneen (taas kerran). Ja olen oikein onnellinen "viikonloppupanona" vaikka lopun elämääni, jonka kanssa voi käydä sukulaisten ja ystävien luona, ravintolassa, teatterissa. Viikonloppupano, jota piilotellaan hotelleissa sun muualla, ei ole enää minun juttuni. Ja muuten hän tietää senkin, jos olen saanut humalaisen höpinä viestä tai olen itse ollut yhteydessä yhteenkään entiseeni (vaikka lasteni isään). Sitä kutsutaan luottamukseksi ja rakkaudeksi meillä päin. Tuollaisia sinun kommentteja vastaavia kutsutaan näillä main katkeruudeksi.

        Onnittelut! Olet löytänyt rinnallesi entisen pettäjän tai kakkosen! Minä en ainakaan usko, että fiksu ja rehellinen mies hyväksyisi noin härskin kakkosuhteen rakkaaltaan menneisyydessäihan noin vain.


      • mieti vähän
        Satuja ja tarinoita! kirjoitti:

        Onnittelut! Olet löytänyt rinnallesi entisen pettäjän tai kakkosen! Minä en ainakaan usko, että fiksu ja rehellinen mies hyväksyisi noin härskin kakkosuhteen rakkaaltaan menneisyydessäihan noin vain.

        Ihmettelen, miksi olet ilkeä täysin tuntemattomalle ihmiselle. Käsittele oma katkeruutesi. Sua on vissiin petetty ja haluat purkaa vihasi muihin, täysin surutta.


      • simpukantytär
        Satuja ja tarinoita! kirjoitti:

        Onnittelut! Olet löytänyt rinnallesi entisen pettäjän tai kakkosen! Minä en ainakaan usko, että fiksu ja rehellinen mies hyväksyisi noin härskin kakkosuhteen rakkaaltaan menneisyydessäihan noin vain.

        No tekiskö se sinusta ihmisestä huonon? Ajattele, sinua huonompia ihmisiä on sitten joka puolellasi. Minun pitäisi tuolla perusteella vihata sisariani, entistä miestäni, sitä varattua miestä, monia ihmisiä. Minä tiedän, että maailmassa on paljon minua parempia ja minua huonompia ihmisiä, en kilpaile kenenkään kanssa. Et kylläkään arvannut oikein. Toiset vaan eivät tarvitse 24/7 kumppania vaan voi rakastaa ja kunnioittaa toista niin, että molemmilla riittää myös omaa elämää harrastusten parissa. Onnea sinullekin elämääsi - toivottavasti vielä joskus olet yhtä onnellinen kuin me nyt


      • simpukantytär
        mieti vähän kirjoitti:

        Ihmettelen, miksi olet ilkeä täysin tuntemattomalle ihmiselle. Käsittele oma katkeruutesi. Sua on vissiin petetty ja haluat purkaa vihasi muihin, täysin surutta.

        Joillekin elämä on vaan vaikeampaa kuin toisille. Onni on pieniä asioita ympärillä ja sen näkee ja kuulee kyllä jos onni on kotona.


      • no älä höpise
        Satuja ja tarinoita! kirjoitti:

        Onnittelut! Olet löytänyt rinnallesi entisen pettäjän tai kakkosen! Minä en ainakaan usko, että fiksu ja rehellinen mies hyväksyisi noin härskin kakkosuhteen rakkaaltaan menneisyydessäihan noin vain.

        Jokaisella ihmisellä on menneisyys. Niin sinullakin. Fiksu ja rehellinen ihminen hyväksyy toisen ihmisen menneisyydestä huolimatta. Hän ymmärtää, että erehdyksistä ja ikävistä kokemuksista voi myös oppia jotain. Hän ymmärtää, ettei ihminen ilman menneisyyttä ja henkistä kasvua olisi juuri sellainen, kuin mitä on nyt.
        Mennyt on mennyttä ja onneksi suurin osa ihmisistä sen ymmärtää. Jos mä rakastuisin ihmiseen, joka on ollut kakkosena joskus, niin ajattelisin että tuolla ihanalla on kokemusta tuostakin ja jotain lienee siitä oppinut.
        Rikollinen tai huumehuuruinen menneisyys on mulle täysin off.


      • kakkosen trauma
        no älä höpise kirjoitti:

        Jokaisella ihmisellä on menneisyys. Niin sinullakin. Fiksu ja rehellinen ihminen hyväksyy toisen ihmisen menneisyydestä huolimatta. Hän ymmärtää, että erehdyksistä ja ikävistä kokemuksista voi myös oppia jotain. Hän ymmärtää, ettei ihminen ilman menneisyyttä ja henkistä kasvua olisi juuri sellainen, kuin mitä on nyt.
        Mennyt on mennyttä ja onneksi suurin osa ihmisistä sen ymmärtää. Jos mä rakastuisin ihmiseen, joka on ollut kakkosena joskus, niin ajattelisin että tuolla ihanalla on kokemusta tuostakin ja jotain lienee siitä oppinut.
        Rikollinen tai huumehuuruinen menneisyys on mulle täysin off.

        Sinähän samassa kirjoituksessa puhut ristiin. Myös rikollisesta ja huumehuuruisesta menneisyydestä on voitu oppia. Etkö ole fiksu ja rehellinen ihminen, kun et ymmärrä sitä. Kyllä 9 vuotta ukkomiehen seuralaisena ja sen jälkeen muka hyvätekijänä vaikuttamassa pariskunnan suhteessa on kovin kieroutunutta ajattelua. Jos on ollut vuodet ukkomiehen kakkosena OK, mutta ei pidä yrittää mestaroida vuosien jälkeen oikean pariskunnan suhdetta.


      • KALLE KELLO
        mieti vähän kirjoitti:

        Ihmettelen, miksi olet ilkeä täysin tuntemattomalle ihmiselle. Käsittele oma katkeruutesi. Sua on vissiin petetty ja haluat purkaa vihasi muihin, täysin surutta.

        Jos panojaan varattujen ihmisten kanssa täällä alkaa kehuskelemaan, niin sitä saa mitä tilaa. Tuollaiset ihmiset ei ansaitse kenenkään kunnioitusta. Nuo on paskaviemäreissä eläviä haisevia rottia. Kukaan kunnon mies tai nainen ei huoli haisevia rottia kumppaneikseen. Tuollaisia rottia ei kunnioita kukaan muu, kiun heidänlaisensa. Edes he itse eivät kunnioita itseään ja jos joku on tullut petetyksi, he ovat sitä itse ja kostavat tai lapsuus on mennyt niissä merkeissä (isä ja/tai äiti). Perintöään jakavat jo eläessään lapsilleen. N


    • Loppui

      Salasuhde huomattavan paljon nuorempaan mieheen kesti vajaat 8 vuotta. Suhde päättyi omia aikojaan. Ei vaan anatnut enää mitään. Oli liikaa säätämistä ja sovittelua. Kauniit muistot kuitenkin jäi ja viestitellään toisinaan.

    • 118****

      Hyvät ihmiset! Laittakaa ihmeessä keskusteluhakuun: simpukantytär, niin sieltä sitten aukeaa mikä tämäkin nainen on oikeasti naisiaan.
      Satua löytyy vuodelta 2004 lähtien! Se oli alkanut jo aikaisemminkin...

      Sydämenkysymys simpukantyttärelle! Oletko yhä edelleen sitä mieltä, että salasuhteen paljastaminen vaimolle kymmenen vuoden jälkeen oli parasta mitä elämässäsi olet saanut aikaan?

      Se oli puoleltasi täydellinen kostoisku! Tiesit varmasti, että täällä maan päällä ei elä yhtään vaimoa joka hyväksyisi puolisonsa salasuhteen ja antaisi anteeksi noiden vuosien jälkeen. Mies suuttui ja se sentään oli oikein!

      Luin nuo keskustelut ihan uteliaisuudesta läpi, sillä en koskaan ole ymmärtänyt minkäänlaisia salasuhteita puhumattakaan vuosien tai vuosikymmenien.
      Sieltähän paljastui, että sinulla on ollut joitakin suhteen tekeleitä vuosien varrella ja myös toteamus uudesta mahdollisesta salasuhteestakin.

      Toinen asia, joka pisti silmään oli tämän rakkaan salasuhteesi liiallinen alkoholinkäyttö! Niinpä, sehän selittääkin paljon..

      • simpukantytär

        Niin kerroinhan, että se kesti 9 vuotta ja neljään vuotta sitten jätin miehen. Kyllä vaimonsa antoi anteeksi, he elävät käsittääkseni onnellisena. Ehdottomasti se oli paras tekoni oman avioeroni lisäksi. Miksi pysyä parisuhteissa, joissa ei ole onnellinen? Se suuttuminen oli todella hyvä ja tavoitteeni. Ikävä kyllä hän alkoi kaipailla vuotta myöhemmin uudelleen ja tasaisesti pari kolme kertaa vuodessa soittelee. Nyt on puoli vuotta ollut hiljaista, kun kerroin edellisen puhelun aikana, että olen todella onnellinen nyt. Olisin iloinen, jos eromme jälkeen mies olisi vähentänyt juopotteluakin viikonloppuisin.


      • simpukantytär

        Ja sen verran siitä juopottelusta, että ei se mies juopotellut seurassani, koska tiesi, etten voi sietää juopottelua. Hänellä on kai ainakin ollut taipumus purkaa pahaa oloaan pullon pohjalle. Minä tosiaan pönkitin heidän liittoaan ja tuin kaveria, niin kuin tuolla yllä joku totesi. Kumma tapa tulkita niitä vanhoja kirjoituksia niin, että se oli "täydellinen kostoisku". Ole reipas ja riisu katkera viitta yltäsi. Tiedätkö, silloin neljä vuotta sitten keväällä, kun kyseinen mies vietti 50-v päiviään, hän oli kanssani ulkomailla - hän ei halunnut viettää merkkipäiviään muiden kanssa. Hän kertoi, että hän haluaa elää minun kanssani. Hän jopa suunnitteli minun harrastusten sovittelua elämän tilanteseensa. Enkä minä halunnut miestä, joka rakastaa toistakin naista ja jonka tiedän valehtelevan toiselle rakkaalleen. Muutaman kuukauden mietin ja kesällä kerroin vaimolleen.

        Toivottavasti sinäkin vielä elät niin onnellisena, ettet ajattele katkeruudella kaikkea mitä näet ja kuulet. Kaikkea hyvää sinunkin elämääsi. Lomani päättyy tänään, enkä todennäköisesti taas ihan hetkeen tunne pitkästyneisyyttä seikkaillen millään keskustelupalstoilla.


      • nmghdfrtyuiio
        simpukantytär kirjoitti:

        Ja sen verran siitä juopottelusta, että ei se mies juopotellut seurassani, koska tiesi, etten voi sietää juopottelua. Hänellä on kai ainakin ollut taipumus purkaa pahaa oloaan pullon pohjalle. Minä tosiaan pönkitin heidän liittoaan ja tuin kaveria, niin kuin tuolla yllä joku totesi. Kumma tapa tulkita niitä vanhoja kirjoituksia niin, että se oli "täydellinen kostoisku". Ole reipas ja riisu katkera viitta yltäsi. Tiedätkö, silloin neljä vuotta sitten keväällä, kun kyseinen mies vietti 50-v päiviään, hän oli kanssani ulkomailla - hän ei halunnut viettää merkkipäiviään muiden kanssa. Hän kertoi, että hän haluaa elää minun kanssani. Hän jopa suunnitteli minun harrastusten sovittelua elämän tilanteseensa. Enkä minä halunnut miestä, joka rakastaa toistakin naista ja jonka tiedän valehtelevan toiselle rakkaalleen. Muutaman kuukauden mietin ja kesällä kerroin vaimolleen.

        Toivottavasti sinäkin vielä elät niin onnellisena, ettet ajattele katkeruudella kaikkea mitä näet ja kuulet. Kaikkea hyvää sinunkin elämääsi. Lomani päättyy tänään, enkä todennäköisesti taas ihan hetkeen tunne pitkästyneisyyttä seikkaillen millään keskustelupalstoilla.

        Hyvin kirjoitat simpukan tytär! Älä välitä, olen huomannut että tällä palstalla "joku elämäänsä kyllästynyt vaimo" vetää kaikki jutut negatiiviseksi. Varsinainen kyynikko, nimittäin aina epäilee, että juttu on tekaistu, tai on muuten vaan täysin rikollinen ja huorapukki. Huomaahan kyynikon elämän tason, kun jaksaa oikein googleta nimimerkkejä jne. Hän myös aina epäilee, että kaikki viestit on osoitettu hänelle itslleen. Ilmeinen narsisti, kun luulee, että kaikki "puhuu" vain hänestä tai häneen liittyvistä asioista. Ei täällä kukaan puhu mitään muuta kuin anonyymina, ja tämä hullu luulee, että viestit on tarkoitettu juuri hänelle. Elämä on hänellä täydellinen tyhjiö, sen huomaa "minä aina oikeassa" -kirjoituksista ja kaikki muuta valehtelevat jne. Taitaa hän ihan itse kaivaa itselleen omaa kuoppaansa, ja on tipahtanut sinne, eikä edes huomaa sitä.

        esim. "pettäminen on rikos", "kaikki pettäjät ovat kakkosluokan huoripukkeja", avioliittorikos on tuomittavaa jne.


      • eilopetaeilopeta
        nmghdfrtyuiio kirjoitti:

        Hyvin kirjoitat simpukan tytär! Älä välitä, olen huomannut että tällä palstalla "joku elämäänsä kyllästynyt vaimo" vetää kaikki jutut negatiiviseksi. Varsinainen kyynikko, nimittäin aina epäilee, että juttu on tekaistu, tai on muuten vaan täysin rikollinen ja huorapukki. Huomaahan kyynikon elämän tason, kun jaksaa oikein googleta nimimerkkejä jne. Hän myös aina epäilee, että kaikki viestit on osoitettu hänelle itslleen. Ilmeinen narsisti, kun luulee, että kaikki "puhuu" vain hänestä tai häneen liittyvistä asioista. Ei täällä kukaan puhu mitään muuta kuin anonyymina, ja tämä hullu luulee, että viestit on tarkoitettu juuri hänelle. Elämä on hänellä täydellinen tyhjiö, sen huomaa "minä aina oikeassa" -kirjoituksista ja kaikki muuta valehtelevat jne. Taitaa hän ihan itse kaivaa itselleen omaa kuoppaansa, ja on tipahtanut sinne, eikä edes huomaa sitä.

        esim. "pettäminen on rikos", "kaikki pettäjät ovat kakkosluokan huoripukkeja", avioliittorikos on tuomittavaa jne.

        nmghdfrtyuiio, kyllä on huomattu.
        Se on muuten syvä kuoppa mihin tuo kirjoittaja on pudonnut, sieltä ei pääse ylös, ei millään. Yrittäkäämme kuitenkin antaa tilaa kaikille kirjoittajille, hänellä on elämässä todellakin se tyhjiö ja sen vuoksi on niin katkera kaikelle ja kaikille.
        Henkisesti huonovointinen ja tuolla asenteella myös ehkä fyysisesti...
        Jos hänen kirjoitukset ei miellytä, kannattaa olla vastaamatta koska siitä ei loppua tule, hän jatkaa ja jatkaa, aina annettava viimeinen viesti ketjuun jotka myös venyvät huomattavan pitkiksi.
        Muuten vielä, kenellä on aikaa, etsiä jonkun kirjoittajan kirjoituksia....työt???


      • Omatunto
        simpukantytär kirjoitti:

        Niin kerroinhan, että se kesti 9 vuotta ja neljään vuotta sitten jätin miehen. Kyllä vaimonsa antoi anteeksi, he elävät käsittääkseni onnellisena. Ehdottomasti se oli paras tekoni oman avioeroni lisäksi. Miksi pysyä parisuhteissa, joissa ei ole onnellinen? Se suuttuminen oli todella hyvä ja tavoitteeni. Ikävä kyllä hän alkoi kaipailla vuotta myöhemmin uudelleen ja tasaisesti pari kolme kertaa vuodessa soittelee. Nyt on puoli vuotta ollut hiljaista, kun kerroin edellisen puhelun aikana, että olen todella onnellinen nyt. Olisin iloinen, jos eromme jälkeen mies olisi vähentänyt juopotteluakin viikonloppuisin.

        Mistä löysit varatun miehen Simpukantytär ? Eikö ole omatunto kolkuttanut ?


    • 9v salailu ja häpeä

      Uteliaisuudesta minäkin kahlasin nuo vanhat simpukantytär nimimerkillä kirjoitetut kirjoitukset palstalle ja myös tämän ketjun kirjoitukset. Simpukantytär itse on katkera. Vuosien miehessä roikkumisesta, miehessä, jolle seksi tämän naisen kanssa oli tärkeintä, miehen, joka rakasti vaimoaan. Vielä nytkin, kun on ihana mies, analysoi suhdettaan ukkomieheen ja selittelee asiaa itsensä kannalta parhain päin ja korostaa itseään ja hyvyyttään. Vaikea nähdä tuollaista ihmistä kenenkään avioliiton pelastajana. Anteeksi vain, mutta minusta tämä nimimerkki vaikuttaa vähintäänkin luonnevikaiselta.

      • no niin on!

        "Anteeksi vain, mutta minusta tämä nimimerkki vaikuttaa vähintäänkin luonnevikaiselta. "

        Kyllä vain. Luonnevikaisuudesta kertoo myös se pohjaton itsekkyys, mikä tämän palstan kirjoituksissa nousee päällimmäiseksi. Mitä muuta kuin luonnevikaisuutta on se, että ei osaa erota ilman, että käräyttää miehen vaimolle (sinänsä aivan oikein), saati että ylipäätään elää salasuhteessa – ja vielä 9 vuotta!!!


        Ps. enkä ole katkera vaimo. Olen perheellinen mies. Tälle palstalle tulin kun eräs ystäväni antoi vinkin "hauskasta jutusta" (tosin toiseen ketjuun). Olen todella yllätynyt palstan "annista". En olisi arvannut kuinka ylimielisiä ja itsekkäitä ihmisiä on olemassa - he tosin ovat myös uskottomia. Siinä tietysti on selvä yhteys.


      • Kanavasurffailija

        Näitä ns. rehellisiä Iituja on uskottomuuspalsta puolillaan!
        Herkkä luonne menee vähemmästäkin sekaisin kuin varatun elämää sorkkien. Ja luonnevikahan se kakkosuuskin on, kun kuitenkin meistä suurin osa siltä välttyy!


    • Miksi yhä välit?

      Simpukantytär, en ymmärrä, miksi pidät yhä välejä? Sinä vastailet puheluihin,"haluat pitää varatun miehen yhä ystävänäsi". Vaikka olet päättänyt ottaa eron ja etäisyyttä. Jos haluat arvostaa nykyistä miesystävääsi kuten rehellinen ja oikea nainen arvostaa omaansa, silloin katkaise kaikki välit varattuun exrakastajaasi. Paitsi miesystävällesi, on myös loukkaus tuon miehen vaimolle, että sinä yhä vaan vastailet tuolle varatulle miehelle, jos hän soittaa. Tämä yhteydenpito kertoo minulle heikosta, ehkä tylsämielisestäkin mielenlaadusta ja kenties itsekkyydestä. Petetyt puolisotkin, jotka eroavat pettäjistään, osaavat katkaista exäänsä välit, mutta sinä et. Mieti motiivisi, miksi toimit yhä todella hölmösti.

      • Kanavasurffailija

        Minä näen asian niin, että simpukantyttären henkinen kehitys on pysähtynyt liian aikaisin. Kertoohan sen jo noin pitkä salasuhde, sekä siinä paistatteleminen vielä näin monen vuoden jälkeenkin.

        Hänen itse-sekä omanarvontuntonsa on saanut ison kolauksen aviomiehensä pettämisestä ja hän näyttää kuuluvan ryhmään, joka laittaa toisetkin vaimot kärsimään.

        Nyt hän tässä hehkuttamassaan uudessa suhteessaan ruokitsee ekoaan kertomalla täällä noista salamiehen puheluista sekä siitä kuinka hän niillä "kehuu" kehuu myös uudelle miehelle. Hän yrittää saada aikaan mustasukkaisuutta ja samalla tavalla hän varmasti aikoinaan koukutti pettäjämiestäkin.. Uusilla miessuhteilla ja vaimolle kertomisen uhkaamisella.

        Noinhan hiukan häiriintyneet kakkoset toimivat!


    • uskollisuus kunniaan

      Kuinka te kakkoset ja kolmoset ja neloset ette näe sitä, kun se teidän kanssanne pelehtivä mies raivoaa vaimolleen, ehkä hakkaakin häntä, ainakin haukkuu huoraksi (uskollista vaimoaan!), nimittelee törkeän halveksivasti, uhkailee monin tavoin, jopa vakavastikin, kiristää alistumaan tahtoonsa, syyttää yms?
      Kuinka ette tajua? Nautitteko siitä, jos tietäisitte, että mies raivoaa, ikäänkuin se olisi ihan oikein "sille k-pää ämmälle"? Eikö tule mieleen, että se mies saattaa itse olla jotenkin mielenvikainen toimiessaan kuten toimii ja pettäessään aviopuolisoaan ja tehtaillessaan aviorikoksia? Mies, joka pettää vaimoaan, pettää sitä toistakin, kun nainen alkaa kyllästyttää ja kaipaa vaihtelua. Voisit seuraava hakattu olla sinä kakkonen. Kykenetkö tuntemaan empatiaa hakattua naista kohtaan? Syyttä haukuttua, - tai se syy olet sinä! Sinun takiasi mies raivoaa kotona, eikä vaimo ehkä YMMÄRRÄ ja tiedä edes, mistä on kyse, koska mies ei todellakaan kerro, että "no, mä raivoon sulle, kun petän sua, enkä kykene olemaan enää normaalisti lähelläsi!" Vaimo voi olla ihan pihalla koko kuviosta ja ihmetellä, mikä kumma miestä RIIVAA! Sillä riivaaja se on, joka pistää ihmisen käyttäytymään MONIN TAVOIN R I K O L L I S E S T I !!! Väkivalta, myös henkinen, on rikos. Odotatko, että vaimo tekee rikosilmoituksen? Silloinhan tulisi ero heille? Entäpä, jos onkin niin vakavasta asiasta kyse, että mies joutuu vankilaan? Varmaan syyttäisitte molemmat vaimoa siitä. No, ainakin hänelle selviäisi silloin, mitä peliä mies hänen selkänsä takana on harjoittanut, ja mies saisi samalla aviorikoksestakin tuomion, kun muutoin maan laki ei sellaista antaisi, vaikka kyse on yhdestä tuhoisimmasta asiasta, jonka kustannukset tulevat TODELLA KALLIIKSI sekä yhteiskunnalle että tuon aviorikoksen osapuolille ja siihen joutuneille syyttömille (vaimo ja lapset).
      Kantsii miettiä enemmän kuin kahdesti, ennenkuin SUOSTUU varatun miehen kakkoseksi. Ellei hän salaa parisuhdettaan sinulta. Ja silloinhan tiedät sen paljastuessa, että samalla tavoin pettää sinuakin, valehtelee, salaa ja vilpistelee, kuin vaimolleenkin. Ja jos käry käy ja vaimo saa tietää, saatat sinäkin joutua ainakin huoraksi haukutuksi, kun mies yrittää vielä pelastaa perheensä ja palata uskollisen vaimonsa luo.

      • voi kärsimys

        Ketjun otsikkohan oli salasuhteen kesto. Täällä 9v. Minä rakastunut ensitapaamisesta lähtien enkä kykene lopettamaan. Mies - en tiedä.


      • 2014

        Mikset lähe menee ja annan miehen olla sen naisen kanssa ketä se haluaa? Taidat ite olla melko tyhmä.


      • 2014
        2014 kirjoitti:

        Mikset lähe menee ja annan miehen olla sen naisen kanssa ketä se haluaa? Taidat ite olla melko tyhmä.

        Siis nimin uskollisuus kunniaan


      • Toinen vaihe
        2014 kirjoitti:

        Siis nimin uskollisuus kunniaan

        Sinä "uskollisuus kunniaan", osasitpa oikeaan. Tällaiseksi hirviöksi pettävä mies muuttuu, ja vaimo joka rakastaa ei voi ymmärtää missä mennään. Kun ei missään opetettu että näin pettäjät käyttäytyy, syyttää toista syytöntä osapuolta. Minun mies sanoi itse; siksi haukuin ja huusin , kun oli hirveät paineet pettämisestä. Löytyi siis jonkinlainen omatuntokin jopa. Kakkosnainen sanoi miestäni muruksi, jolla oli valtavan suuri ja lämmin sydän. Olisipa kuullut sen lämminsydämisen esiintymistä kotonaan minulle ja aikuisille lapsille. Kyllä tuli kuulluksi mitä kyr...ä ja Mulk....ja olimme, raivokohtaukset oli sitä luokkaa, että eronnut olisin kohta ilman pettämisiäkin. Ei mitään rajaa. Sääli vain että tosi hyvä kultainen mies muuttuu täysin tässä kaksoiselämässään, eikä todellakaan parempaan suuntaan. 32 vuoden liitosta jäi viimeisen vuoden takia niin paha maku suuhun että vieläkin on oksettava olo ja toivoisi että voisi pyyhkiä sen kaiken mielestään pois. Että voisi jatkaa elämäänsä ilman kuristavaa tunnetta kurkussa.
        Ajatelkaa siis te salasuhteilijat tältäkin kannalta.


      • 3+6
        Toinen vaihe kirjoitti:

        Sinä "uskollisuus kunniaan", osasitpa oikeaan. Tällaiseksi hirviöksi pettävä mies muuttuu, ja vaimo joka rakastaa ei voi ymmärtää missä mennään. Kun ei missään opetettu että näin pettäjät käyttäytyy, syyttää toista syytöntä osapuolta. Minun mies sanoi itse; siksi haukuin ja huusin , kun oli hirveät paineet pettämisestä. Löytyi siis jonkinlainen omatuntokin jopa. Kakkosnainen sanoi miestäni muruksi, jolla oli valtavan suuri ja lämmin sydän. Olisipa kuullut sen lämminsydämisen esiintymistä kotonaan minulle ja aikuisille lapsille. Kyllä tuli kuulluksi mitä kyr...ä ja Mulk....ja olimme, raivokohtaukset oli sitä luokkaa, että eronnut olisin kohta ilman pettämisiäkin. Ei mitään rajaa. Sääli vain että tosi hyvä kultainen mies muuttuu täysin tässä kaksoiselämässään, eikä todellakaan parempaan suuntaan. 32 vuoden liitosta jäi viimeisen vuoden takia niin paha maku suuhun että vieläkin on oksettava olo ja toivoisi että voisi pyyhkiä sen kaiken mielestään pois. Että voisi jatkaa elämäänsä ilman kuristavaa tunnetta kurkussa.
        Ajatelkaa siis te salasuhteilijat tältäkin kannalta.

        Lainaus: "Sääli vain että tosi hyvä kultainen mies muuttuu täysin tässä kaksoiselämässään, eikä todellakaan parempaan suuntaan."

        Et voisi tuota paremmin kiteyttää ja tuo muutos perheenisässä on parisuhteeseen tunkeutujan työn tulos, jonka kanssa mm. lapsien on elettävä, koska vanhempiaan ei voi vaihtaa kuten puolisoaan. Samoin olisin toivonut, että kakkosnainen olisi kuullut ne kaikki alapääpuheet, mitä koko perhe kuuli lapsia myöten. Kasvata siinä sitten yhteiset lapset ymmärtämään ja rakastamaan isäänsä, käytöstavat ainakin isä veti pöntöstä alas, pahoinvointi oli niin fyysistä koko perheellä.

        Ajatelkaa siis todellakin te salasuhteilijat, minkä pahoinvoinnin aiheutatte lähiympäristöön toiminnallanne. Ja jotta ei kakkosille mene herne nenään, niin syyllinen on pettäjä, joka avaa portin raolleen, mutta sen jälkeen kakkonen itseään raosta sisään mahduttaa keinolla millä hyvänsä.


      • fghgkhjuiytu
        3+6 kirjoitti:

        Lainaus: "Sääli vain että tosi hyvä kultainen mies muuttuu täysin tässä kaksoiselämässään, eikä todellakaan parempaan suuntaan."

        Et voisi tuota paremmin kiteyttää ja tuo muutos perheenisässä on parisuhteeseen tunkeutujan työn tulos, jonka kanssa mm. lapsien on elettävä, koska vanhempiaan ei voi vaihtaa kuten puolisoaan. Samoin olisin toivonut, että kakkosnainen olisi kuullut ne kaikki alapääpuheet, mitä koko perhe kuuli lapsia myöten. Kasvata siinä sitten yhteiset lapset ymmärtämään ja rakastamaan isäänsä, käytöstavat ainakin isä veti pöntöstä alas, pahoinvointi oli niin fyysistä koko perheellä.

        Ajatelkaa siis todellakin te salasuhteilijat, minkä pahoinvoinnin aiheutatte lähiympäristöön toiminnallanne. Ja jotta ei kakkosille mene herne nenään, niin syyllinen on pettäjä, joka avaa portin raolleen, mutta sen jälkeen kakkonen itseään raosta sisään mahduttaa keinolla millä hyvänsä.

        Hirveää toimintaa. Mutta edelleen se pettäjä on se joka pettää, joka huutaa kaikki alapään nimitykset karvoineen. Ei kukaan voi väkisin itseään tunkea mihinkään, oli miten oli. Ja se mistä tietää mitä tämä pettäjä keksii sille kakkoselle. Eihän kakkonen tee oikein, mutta ei kukaan kakkoseksi väkisin ryhdy.


      • bcbfnmcg,c
        3+6 kirjoitti:

        Lainaus: "Sääli vain että tosi hyvä kultainen mies muuttuu täysin tässä kaksoiselämässään, eikä todellakaan parempaan suuntaan."

        Et voisi tuota paremmin kiteyttää ja tuo muutos perheenisässä on parisuhteeseen tunkeutujan työn tulos, jonka kanssa mm. lapsien on elettävä, koska vanhempiaan ei voi vaihtaa kuten puolisoaan. Samoin olisin toivonut, että kakkosnainen olisi kuullut ne kaikki alapääpuheet, mitä koko perhe kuuli lapsia myöten. Kasvata siinä sitten yhteiset lapset ymmärtämään ja rakastamaan isäänsä, käytöstavat ainakin isä veti pöntöstä alas, pahoinvointi oli niin fyysistä koko perheellä.

        Ajatelkaa siis todellakin te salasuhteilijat, minkä pahoinvoinnin aiheutatte lähiympäristöön toiminnallanne. Ja jotta ei kakkosille mene herne nenään, niin syyllinen on pettäjä, joka avaa portin raolleen, mutta sen jälkeen kakkonen itseään raosta sisään mahduttaa keinolla millä hyvänsä.

        Allekirjoitan saman. Varmaan kaikki kakkoset luulee, että ovat pokanneet elämänsä suurimman rakkauden... Tai että kotona puoliso oli joku hirviö. Kakkonen on syyllinen omalta osaltaan kaikkeen kurjuuteen, sillä himo toiseen naiseen ja hurja aivokemia saa miehen käyttäytymään kuin peto. Siinä pelissä ei ole enää kuin kakkosella "pelisilmää". Jos kakkonen on ns. rakkausvouhottaja, niin perheen peli on pelattu.


      • bcbfnmcg,c
        fghgkhjuiytu kirjoitti:

        Hirveää toimintaa. Mutta edelleen se pettäjä on se joka pettää, joka huutaa kaikki alapään nimitykset karvoineen. Ei kukaan voi väkisin itseään tunkea mihinkään, oli miten oli. Ja se mistä tietää mitä tämä pettäjä keksii sille kakkoselle. Eihän kakkonen tee oikein, mutta ei kukaan kakkoseksi väkisin ryhdy.

        Niin. Kakkoseksi ei ole pakko ryhtyä. On mahdollisuus toimia oikein elämässä maksoipa se sitten ns. elämän rakkauden, tai halun elää vai kerran


      • bcbfnmcg,c
        2014 kirjoitti:

        Mikset lähe menee ja annan miehen olla sen naisen kanssa ketä se haluaa? Taidat ite olla melko tyhmä.

        Hei 2014. Lue kirjoitus uudestaan läpi ajatuksella. Älä provoa.


      • taas tätä!
        bcbfnmcg,c kirjoitti:

        Allekirjoitan saman. Varmaan kaikki kakkoset luulee, että ovat pokanneet elämänsä suurimman rakkauden... Tai että kotona puoliso oli joku hirviö. Kakkonen on syyllinen omalta osaltaan kaikkeen kurjuuteen, sillä himo toiseen naiseen ja hurja aivokemia saa miehen käyttäytymään kuin peto. Siinä pelissä ei ole enää kuin kakkosella "pelisilmää". Jos kakkonen on ns. rakkausvouhottaja, niin perheen peli on pelattu.

        Voi jumat, tässä se taas nähdään: "Kakkonen on syyllinen omalta osaltaan kaikkeen kurjuuteen, sillä himo toiseen naiseen ja hurja aivokemia saa miehen käyttäytymään kuin peto."
        Pettäjäukko on himojensa orja ja "aivokemia" hoitaa loput... HALOO NYT! Mies ANTAA toiselle naiselle luvan tulla sotkemaan parisuhteensa, ei siihen kukaan väkisin tunge! Miksi pettäjäukko vapautetaan jälleen kerran vastuusta tuollaisella lätinällä, kas kun et saman tien sanonut, et no pojat on poikia ja naisten pitäis olla keskenään solidaarisia eikä käyttäytyä himot herättävästi!?


      • bcbfnmcg,c
        taas tätä! kirjoitti:

        Voi jumat, tässä se taas nähdään: "Kakkonen on syyllinen omalta osaltaan kaikkeen kurjuuteen, sillä himo toiseen naiseen ja hurja aivokemia saa miehen käyttäytymään kuin peto."
        Pettäjäukko on himojensa orja ja "aivokemia" hoitaa loput... HALOO NYT! Mies ANTAA toiselle naiselle luvan tulla sotkemaan parisuhteensa, ei siihen kukaan väkisin tunge! Miksi pettäjäukko vapautetaan jälleen kerran vastuusta tuollaisella lätinällä, kas kun et saman tien sanonut, et no pojat on poikia ja naisten pitäis olla keskenään solidaarisia eikä käyttäytyä himot herättävästi!?

        Hei haloo itsellesi. Miten muka solidaarisuus tekisi sinun tekosi sallituksi. Siinä on kyse reilusta tasa-arvosta, ei petoksesta tasa-arvon nimissä. Sinulla ei ole mitään oikeutta astua väliin, sillä se ei ole edes juridisesti sinun vaan vihityn vaimon. Sinun nimiisi on kirjoitettu hänen elämänsä rikkominen, perheen, puolison, kodin, taloudellisen turvallisuuden, turvatun vanhuuden ja turvaavan suvun menetyksen muodossa. Avioeron hinta on todella korkea - niin henkisesti kuin taloudellisesti. Osaisit edes hävetä ja katua sitä pahaa mitä kaikille osapuolille olet aiheuttanut, mutta kun ei.


      • taruS

        "Kuinka te kakkoset ja kolmoset ja neloset ette näe sitä, kun se teidän kanssanne pelehtivä mies raivoaa vaimolleen, ehkä hakkaakin häntä, ainakin haukkuu huoraksi (uskollista vaimoaan!), nimittelee törkeän halveksivasti, uhkailee monin tavoin, jopa vakavastikin, kiristää alistumaan tahtoonsa, syyttää yms? "


        HALOOOOOO!!! Jos mies hakkaa, haukkuu huoraksi, nimittelee, halveksii, uhkailee yms, niin silloin vaimon on LÄHDETTÄVÄ HETI ja tehtävä hakkaamisesta rikosilmoitus. Uskottomuus on ihan pieni sivu seikka tuossa.

        "kun mies yrittää vielä pelastaa perheensä ja palata uskollisen vaimonsa luo. " Miten voi ajatella noin hullusti "pelastaa"? Ainoa todella kuka voi mitään pelastaa, on vaimo voi pelastaa itsensä ja lapsensa noin dorkalta mieheltä.


    • jakke4

      9 vuotta. Tavataan viikottain, ja harrastetaan anaaliseksiä. Hyvä järjestely, kun kumpikaan ei sitä oman puolisonsa kanssa saa.

    • Että näin

      Salasuhde kesti melkein 3 vuotta. Mies lopetti, kun mä petin häntä ja latasin sen hänelle päin näköä.
      Häntä kun ei kukaan ole aiemmin pettänyt, niin hän ei sitä kestänyt.
      Luulen, että ykkönen tiesi, mutta "ei halunnut tietää"; sellainen muija, jota
      ei kukaan huolisi, niin kestää kaikki äijän pettämiset.
      Ei nimittäin ollut ensimmäinen kerta, kun äijällä oli sivuhoito, ja ykkönen
      sai silloin tietääkin.

      • happamia, sanoi kett

        Jaa, että uskollisen vaimon mollaamista jälleen. Vaimonko olisi taas pitänyt ajaa mies mäkeen. Muijittele vaan omaa huonommuuttasi kunnollista vaimoa. Onhan syykin painava, kun hän ei kelpaisi kenellekkään. Onpahan miehelleen kelvannut. Sinä et taas sitä tehnyt. Vai oliko vaimo jollain kavalalla tavalla saanut miehen vihille. Heh, heh.


      • KALLE KELLO

        "Sellainen muija, ettei kukaan huolisi". Hahhaa, kiitos nauruista. Tapasitko "sellaisen muijan" vai kertoiko mies? No, sinä olet hyvää vauhtia tulemassa "sellaiseksi muijaksi". Toivottavasti kukaan ei haksahda sinunlaiseen jakorasiaan, että ehtisi alttarille asti. Siinä sitä tuleva tankki kirjoittelee fiksuja ja varmasti saa maistella omia lääkkeitään


    • Mies alle 40

      Petin vaimoani n. Vuoden. Tyttöystävä minua samaan aikaan 2,5kk josta tuli raskaaksi toiselle...minut leikattu... :( abortti ja minunkin elämä yhtä helvettiä nykyään. Suosittelen!

    • tyttö hämeestä

      Puolitoista vuotta nyt jatkunut, eikä loppua näy. Mä ainakin haluan jatkaa vaikka elämän loppuun asti. Meillä on seksi niin mieletöntä, ettei kenenkään muun kanssa ole samanlaista. Muutamia kertoja vuodessa tavataan, aina kun mies on työn puolesta täällä päin. Kiinni jääminen on lähes mahdotonta ja kumpikaan ei kaipaa mitään tämän enempää. Täydellinen suhde :) Mies on naimisissa ja mä seurustelen.

      • kaikenlaista

        Toivon sydämestäni, että poikaystäväsi saisi tietää sinun lorttoavan jo seurusteluvaiheessa. Ei tuollaista morsianta haluaisi kenellekkään. Matkamiehet nyt käyvät nusasemassa teitä löysiä naisia ilman tunteita ja harrastus loppuu , kun matkat loppuvat sinne päin. Ikävä hänen perheelleen tälläinen matkarakastaja. Mutta poikaystäväsi pelastuisi vielä helpolla ja löytäisi ehkä kunnollisemman ihmisen.


      • KALLE KELLO

        "kiinni jääminen on lähes mahdotonta" kirjoittelee Tyttö Hämeestä. Nii-in.. Uskohan sie "Tyttö Hämeestä". Kiinni jääminen on vain ajan kysymys. Älä tyttö-hyvä tuudittaudu tuohon uskoon, käry käy AINA ,ennemmin tai myöhemmin vaikka kuinka kuvittelette olevanne hyviä peittelemään jälkiänne. Poikaystäväsi varmasti aavistelee jotain, miehen vaimo taas tuntee "omansa" niin hyvin, että voin jo elämnkokemukseeni perustuen kertoa, että puolisot "lukevat" toisiaan pienistäkin asioista. Omapa on asianne, mutta aina vain jaksan ajatella, että kun ihminen ei kunnioita itseään, ei se kunnioita ketään muutakaan. Oletko itsestä ylpeä ja siitä mitä teet? Jos vastaat myäntävästi, suosittelen pientä itsetutkiskelua. Jossain vaiheessa kun kasvat vielä, niin epäilen ettet olekaan niin ylpeä itsestäsi. Mutta omapa on asiasi


    • Eikö hävetä?

      Hävettää näiden salasuhteilijoiden puolesta, kun järjestään jokainen tuntuu olevan erittäin ylpeä varatun kanssa kanssa suhteilustaan!

      Missä on itse-, oma-ja kunniantunto tälläisellä henkilöllä? Normaalia ihmistä hävettäisi kehuskella asialla, mutta epärehellisen ja kiero on voimiensa tunnossa!!

      Mikä saa tuon ilkeyden aikaan?
      -omat ulkonäkö yms. ongelmat (ei ole ollut koskaan miesten makuun eikä omaa tarpeeksi sosiallista luonnetta, on ujo ja hiljainen)
      Suositun ja kauniin naisen ei tarvitse alentua kakkoseksi!
      - kateus
      -on petetty, eikä pääse katkeruudesta yli joten laitetaan vahinko kiertämään

    • pettänyt ja jättänyN

      Myönnän olleeni pettäjä. Jos oma parisuhde olisi ollut kunnossa, niin varmasti en olisi siihen ryhtynyt. Pienet lapset, työstressi ja kyvyttömyys saada omaa parisuhdetta kuntoon aiheuttivat sen, että tuttu mies onnistui luikerrella minun ja muun elämän väliin. Miehen kehut nosti itsetuntoa, kun oma mies ei ollut vuosikausiin kehunut minua, vaan päinvastoin haukkunut. Ei ole ihme, että lopulta petin. Emme ehtineet kovin monta kertaa pettää, kun kärähdin. Aviomieheni olisi halunnut jatkaa, mutta minulle pettäminen oli jonkinlainen keiho päästä huonosta avioliitosta irti.

      Avioeron jälkeen olin tosi rikki. Oli pari nettituttavuutta (varattuja ukkoja), joita tapasi pari kertaa. Sen jälkeen pistin nekin suhteet poikki.

      On jännä juttu, että kun erosta toivuin, itsetunnon sai taas kasaan ja elämä lähti sujumaan normaalilla tavalla, niin minun ei tulisi mieleenkikään ryhtyä minkäänlaiseen suhteeseen varatun ukon kanssa. Minä olin aina pitänyt itseäni kunniallisena naisena, mutta näköjään kun tarpeeksi kasaantuu ongelmia, niin oma moraali ei välttämättä kestäkään. Nyt kun elämä on taas kunnossa, niin ei ole mitään ongelmaa pitää moraalista kiinni.

      Tietenkin häpeän käytöstäni, mutta toisaalta olen oppinut elämästä enemmän kun ymmärrän, että elämäntilanteet vaihtelevat. Jos joku pettää vuosikausia, niin silloin pitäisi jo hakea jotakin apua elämäänsä ja pistää asioita uusiksi esim. erota huonosta avioliitosta tms.

    • Vuosia.

      On salasuhde kestänyt ja jatkuu hyvin edelleen.

      • Hyvin ja hyvin......

        Mikä nyt kellekin on sitten hyvin.


    • Koko elämän

      Entinen työkaverinainen eli yksin ja oli ollut salasuhteessa 24v, kertoi että suuren rakkauden vuoksi. Oli ollut ensivuosina tiivistä, nyt tapaili varattua miestä pari kertaa kuussa. Siihenhän jymähdätte vaikka koko elämänne ajaksi.

    • miukumanku
    • kolme+

      Reilu kolme vuotta. Loppui kun löysin itselleni vapaan omaksi. Hän tuli sairaalloisen mustasukkaiseksi, teki kaikkensa että olisimme vielä jatkaneet. Minun täytyi ruveta kylmäkiskoiseksi häntä kohtaan, sääli sillä hän oli myös hyvä ystävä ja kaipaan häntä ajoittain. Nykyään hän on jo ymmärtänyt yskän ja antaa olla rauhassa. Puoli vuotta hän yritti vielä saada minut takaisin puhumalla naimisiin menosta, lasten teosta, jne.

    • Anonyymi

      Tällä hetkellä 7 vuotta kestänyt intohimo ei ole hiipunut mihinkään. Olemme yrittäneet lopettaa suhteen, mutta ei ole onnistunut.
      Viitsiikö niin hyvästä luopua? Siinäpä kysymys.

    • Anonyymi

      Reilu 20 salassuhdetta ollut ja kesto n. kuukaudesta pariin vuoteen. Yhden kanssa on tiivistä yhteydenpitoa edelleen vaikka seksi on loppunutkin. Yleensä kyllästyminen ja uuden viehätys kun jomman kumman suunnasta loppuu niin loppuu salasuhdekkin. Katson sen silloin täyttäneen tehtävänsä ja sen mikä oli tarkoituskin. Vakavasti en ole kumppaniksi ajatellut yhtäkään näistä naisisita, vain seksikumppanina ja se on heillekkin ollut aina selvää. Nyttemmin olen jo eronnut, mutta sama 2-4 naisen fwb ajanvietetouhu jatkuu. Vaikea nähdä että enää koskaan alanpitkään suhteeseen, saatikka avioliittoon.

    • Anonyymi

      Kohta kaksi vuotta tapailtu ,hän on avomieheni isäpuolen veli ja minua huomattavasti vanhempi mutta todella varakas ja osaa ottaa naisen sängyssä jumalaisella tavalla.

    • Anonyymi

      7 vuotta olin. Omatunto rupesi olemaan jo niin puhutteleva ja koko pettämis touhu vei paljon voimia käytännössä ja henkisesti etten enää voinut jatkaa.

    • Anonyymi

      Ei välttämättä lopu koskaan.

      • Anonyymi

        Silloin ihmisen pitää olla jo kasvanut ajatukseen että haluaa tällaista elämää, sivuelämää omasta arjesta. Loppujen lopuksi tällainen elämäntyyli kertoo ihmisestä, joka on kypsymätön parisuhteeseen, saatika avioliittoon. Hän ei vaadi yleensä itseltään mitään, riittää, jos hän kokee itsensä olevan vielä nainen/mies. Yleisin selitys hänelle pettämiseen on että "kun vaimo/mies on sellainen ja tällainen" mutta itse ei ota vastuuta miten hän itse on käyttäytynyt.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1665
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      19
      1525
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      69
      1434
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      45
      1401
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      50
      1323
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1268
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      9
      1147
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1114
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1105
    Aihe