kans. väl. vakuutustoiminta & riskienhallinta (Tre) vs. laskentatoimi ja rahoitus (Tku)

Haku2014

Hei! Haluaisin kuulla kyseisistä opintosuunnista enemmän. Varsinkaan tuosta Tampereen omasta ei juurikaan ole puhuttu. Pärjääkö molemmissa lyhyellä matematiikalla (E)? Työllisyysnäkymät lienevät molemmissa hyvät. Vertailua voisi tehdä yleisestikin näiden kahden paikkakunnan välillä.

7

533

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Töttöröö

      Riippuu mitä työksesi haluat tehdä. Vakuutustoimesta valmistuneet työllistyvät erinomaisesti. ... Laskentatoimi ja rahoitus kuitenkin tarjoaa laajemman kentän. Lue koulujen nettisivuilta kurrssien kuvaukset ja päättele niistä.

      • Haku2014

        Kiitos asiallisesta vastauksesta! Olen tutustunut molempiin niin laajasti kuin mahdollista. Laskis & rahis tarjoavat kuitenkin huomattavasti enemmän informaatiota suurempien kouluttautumismäärien johdosta.

        Molemmissa vertailukohteissa työllistymisennuste melko hyvä.. Todellakin olet oikeassa siinä, että Turun vaihtoehto on laajempi opintosuunta. Mietin kuitenkin tätä matemaattisuutta.. Rahiksesta on puhuttu, että yksi matemaattimpia. Tästä toisesta ei ole puhuttu oikeastaan missään mitään. :D Kaikki kokemukset ja tiedot palkkatasosta ym. otetaan vastaan. Vakuutustyöntekijöillähän ei aivan herkkupalkat ole mutta oletan että nämä Tampereen tarjoamat paperit tarjoavat mahdollisuuden korkeatasoisempiin hommiin. Korjatkaa, mikäli olen väärässä! Ikävää tehdä tällaisia valintoja ennen kuin on päivääkään opiskellut alaa.


    • kylteri

      En tiedä kummastakaan koulutusohjelmasta mitään, mutta yleisesti ottaen rahoitus on todellakin yksi matemaattisemmista opintosuunnista. Riskienhallinta on puolestaan yksi matemaattisimmista rahoituksen aloista, joten olettaisin, että Tampereen ohjelma joko on tai siitä halutessaan saa rakennettua todella matemaattispainoitteisen.

      • kylteri

        Lisään tähän vielä, että riskienhallinnan laskennallisiin tehtäviin palkataan usein tilastotieteilijöitä, matemaatikoita, fyysikoita tai diplomi-insinöörejä. Tuosta saa hyvän kuvan siitä, kuinka matemaattista se voi parhaimmillaan olla. En sitten tiedä, onko Tampereella päätetty keskittyä riskienhallinnan ja vakuutustoiminnan kvalitatiivisiin aspekteihin matemaattisuuden sijaan.


      • Haku2014
        kylteri kirjoitti:

        Lisään tähän vielä, että riskienhallinnan laskennallisiin tehtäviin palkataan usein tilastotieteilijöitä, matemaatikoita, fyysikoita tai diplomi-insinöörejä. Tuosta saa hyvän kuvan siitä, kuinka matemaattista se voi parhaimmillaan olla. En sitten tiedä, onko Tampereella päätetty keskittyä riskienhallinnan ja vakuutustoiminnan kvalitatiivisiin aspekteihin matemaattisuuden sijaan.

        Kiitos vastauksestasi! Todellakin mielenkiinto näihin kahteen korkea mutta huolestuttaa mihin matemaattiset taitoni riittävät. Uskon, että hieman työtä matematiikan eteen joutuu joka tapauksessa tekemään mutta siihen olen kyllä valmis.

        En tiedä, mistä johtuu mutta jotenkin kaikki muut vaihtoehdot karsastaa..


      • kylteri 12345
        Haku2014 kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi! Todellakin mielenkiinto näihin kahteen korkea mutta huolestuttaa mihin matemaattiset taitoni riittävät. Uskon, että hieman työtä matematiikan eteen joutuu joka tapauksessa tekemään mutta siihen olen kyllä valmis.

        En tiedä, mistä johtuu mutta jotenkin kaikki muut vaihtoehdot karsastaa..

        Älä huolehdi matemaattisista taidoistasi. Matemaattisissa aineissa pärjäämisestä 95% on "raakaa työtä". Jos motivaatio on kunnossa, niin pärjäät varmasti :)


    • Töttöröö

      Tampereen yliopiston sivuilla on linkki, josta pääsee lukemaan Vakuutustoimesta valmistuneiden uralla etenemistä ja nykyisiä tehtäviä. Kauppatieteellinen koulutus antaa hyvin laajan pohjan, joten käytännöllisesti katsoen pääaineen valinta ei sulje tulevaisuuttasi miltään alalta täysin. Itse näen hyvänä puolena tässä tampereen vakuutustoimessa sen, että koulu järjestää jokaiselle ainetta opiskelevalle palkallisen harjoittelun, jossa on hyvä luoda kontakteja tulevaisuutta varten. Erilaiset vakuutukset ovat myös lisääntyneet huomattavasti, joten uskoisin tulevaisuudessakin töitä löytyvän. Mitä matematiikkaan tulee, ei se Kauppakorkeassa mahdotonta ole. Olen kuitenkin sitä mieltä, että sitä on hyvä osata yleissivistyksen kannalta... Itse en seuraisi koulutusta sen mukaan mistä saa parhaan palkan tai varman työn, vaan menisin sinne minne sydän vie. Ja valitsisin vaihtoehdoista sen, mikä antaa parhaat edellytykset haluamallesi uralle. Onnea hakuun! :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      366
      4456
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      84
      1844
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1580
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1390
    6. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      209
      1369
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1351
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1341
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1225
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe