Juna kulkee

Ostosreissu

Pieksämäeltä pääsee sutjakkaasti naapurikaupunkeihin, vaikkapa ostoksille!

12

183

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juna kulkee

      Tämän täytyy olla paikallisten yrittäjien/liikeyritysten mainos!

    • köyhähuonopalkkainen

      Niin milläköhän rahalla kun kaikki rahat menee vuokraan, ruokaan, laskuihin, välttämättömiin tarvikkeisiin kuten tiskiaineet, pyykinpesujauhe jne?

    • Junalla

      Ja mikä parasta: junalla pääsee ihan perille asti. Juna-asemalle. Jos on asiaa juna-asemalle. Ja sieltähän pääsee juna-asemalle.

    • Pienipalkka

      Kyllä se nyt pienempi tuloinenkin pystyy shoppaamaan jotain.

      • köyhähuonopalkkainen

        Ei pysty jos tienaa kuussa vaan 870e. Siitä maksat vuokran 360e, sähkölaskun 60e, nettilaskun 19,90, puhelinlaskun 32e ja yhden lehden tilauksen 24e. Jää jäljelle 374.10e. Siitä vielä maksat omat ruuat (ihan kunnon kotiruokaa eikä kaupan valmiita), pesuaineet sun muut ja kissan laadukkaat muonat ja kissanhiekat (halpis ruokia en osta koska epäterveellisiä ja lihapitoisuus alhainen ja se ''liha'' on teurasjätettä halpistuotteissa). Sentit jäi vielä noista laskuista laittamatta, mutta aika karkeasti kuun jälkeen tilille jää se 40-100e ja sillä kustannetaan harrastukset tai jätetään säästöön.

        Hakan näissä vanhoissa asunnoissa kun on vielä käytössä vanhat uunit, hellat ja jääkaapit mitkä kuluttaa jumalattomasti sähköä, mutta pakko niitä on käyttää jos haluaa elää muullakin, kuin mikrosafkalla.


      • Köyhistelijä
        köyhähuonopalkkainen kirjoitti:

        Ei pysty jos tienaa kuussa vaan 870e. Siitä maksat vuokran 360e, sähkölaskun 60e, nettilaskun 19,90, puhelinlaskun 32e ja yhden lehden tilauksen 24e. Jää jäljelle 374.10e. Siitä vielä maksat omat ruuat (ihan kunnon kotiruokaa eikä kaupan valmiita), pesuaineet sun muut ja kissan laadukkaat muonat ja kissanhiekat (halpis ruokia en osta koska epäterveellisiä ja lihapitoisuus alhainen ja se ''liha'' on teurasjätettä halpistuotteissa). Sentit jäi vielä noista laskuista laittamatta, mutta aika karkeasti kuun jälkeen tilille jää se 40-100e ja sillä kustannetaan harrastukset tai jätetään säästöön.

        Hakan näissä vanhoissa asunnoissa kun on vielä käytössä vanhat uunit, hellat ja jääkaapit mitkä kuluttaa jumalattomasti sähköä, mutta pakko niitä on käyttää jos haluaa elää muullakin, kuin mikrosafkalla.

        Missä tienaa vain 870?Kun itse oon pienipalkkanen ja saan n 1200e käteen.Ei vaativa työ!


      • köyhähuonopalkkainen
        Köyhistelijä kirjoitti:

        Missä tienaa vain 870?Kun itse oon pienipalkkanen ja saan n 1200e käteen.Ei vaativa työ!

        Nimimerkkini on hieman harhaanjohtava. Olen työmarkkinatuella eli se on minun ''palkkani'' siitä, että käyn työkkärin työharjoittelussa. Kun en saanut mistään töitä niin pakottivat sitten tähän ja työmarkkinatuella oltu viimeiset 2 vuotta. 6kk max tietyssä paikassa ja sitten taas pitää vaihtaa uuteen ja tulot pysyy aina samana. Pieksämäellä pelataan kieroa peliä: liikkeet ottaa työttömiä työharjoitteluun jotta ei tarvitse palkkoja maksella vaan on ilmaista työvoimaa. Kela kustantaa työmarkkinatuen ja sitäkään en saa niiltä päiviltä jolloin olet poissa. Sairaslomista saa sairaspäivärahan ja that's it.

        Ei voi muuttaa poiskaan kun se vähäinen rahamäärä mitä jää niin pitäisi riittää harrastuksiin ja säästöön. Ja pankki ei suostu myöntämään lainaa, koska ei ole vakituista työtä -.-


      • köyhähuonopalkkainen
        Köyhistelijä kirjoitti:

        Missä tienaa vain 870?Kun itse oon pienipalkkanen ja saan n 1200e käteen.Ei vaativa työ!

        Kuule minä lapioisin vaikka hevonpaskaa työkseni jos saisin edes tuon 1200e/kk, mutta kun ei niin ei: ''Sinulla ei ole riittävästi työkokemusta'', ''emme juuri nyt palkkaa uusia työntekijöitä'', ''et ole riittävän hyvin koulutettu'', ''olet liian hyvin koulutettu''. Vittu sanon minä. Pitäkää tunkkinne sitten.


      • tuu pois
        köyhähuonopalkkainen kirjoitti:

        Nimimerkkini on hieman harhaanjohtava. Olen työmarkkinatuella eli se on minun ''palkkani'' siitä, että käyn työkkärin työharjoittelussa. Kun en saanut mistään töitä niin pakottivat sitten tähän ja työmarkkinatuella oltu viimeiset 2 vuotta. 6kk max tietyssä paikassa ja sitten taas pitää vaihtaa uuteen ja tulot pysyy aina samana. Pieksämäellä pelataan kieroa peliä: liikkeet ottaa työttömiä työharjoitteluun jotta ei tarvitse palkkoja maksella vaan on ilmaista työvoimaa. Kela kustantaa työmarkkinatuen ja sitäkään en saa niiltä päiviltä jolloin olet poissa. Sairaslomista saa sairaspäivärahan ja that's it.

        Ei voi muuttaa poiskaan kun se vähäinen rahamäärä mitä jää niin pitäisi riittää harrastuksiin ja säästöön. Ja pankki ei suostu myöntämään lainaa, koska ei ole vakituista työtä -.-

        Muulla oli pmäellä sama pyöritys-puoli vuotta ilmaista työtä ja sit pois- muutin muualle ja elämän laatu parani kaikella muotoa. Suosittelen, pitää vain uskaltaa


    • voivoiivoi

      Tää johtuu siitä kun Pieksämäellä ei ole kunnon kauppakeskusta, niin joutuu eurot viemään naapurikaupunkeihin, tätäkö kehityksen jarrut HALUAA ??

      • VR edut

        Naapurikaupuikeihin pääsee vapaalipulla, työaikana saa vielä päivärat ja ylitöinä kaiken muun lisäksi. Eihän VR:läiset jotka kiertää lähikaupungit osta muuta kuin alennuksia Pieksämäeltä. Kaikki hinnat 200km säteellä tiedetään.


    • Iltakouluinsinööri

      Pystyy ottomaan oman tytön töihin tai vaimon työkaverin pojan milloin vain.Ammaattiosaamisesta viis mutta supliikki pitää olla kunnossa.
      Tämä sitä paikallista jehovaa ja lestaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      58
      5841
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3697
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1968
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1789
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1236
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1199
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      967
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      52
      962
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe