Paljonko puutalon maalaus saa maksaa??

löö

1,5 kerroksinen omakotitalo kellarikerroksella pitäisi maalauttaa. Onko joku hiljattain maalauttanut talonsa. Paljonko maksoi?

17

1441

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaikki käy

      Paljonko SAA maksaa? No, paljonko sulla on rahaa. Minä maalasin itse. Maksoi 400

    • suomimaalari

      Sittenkun otat ammatti miehet paikalle niin sanoisin 10 000e riippuen pohjatöistä???

    • maalautti

      Maalauksen hinta määräytyy seuraavanlaisesti

      - pohjatyöt
      - pesu
      - pohjamaalaus jos paljon poistettavaa maalaia on
      - pinta maalaus
      - nosturi ja teline kulut
      - maalit

      maksoi 7500 €

    • Mutta kun ei osaa

      Pyysin hinta-arvion yhdeltä paikalliselta maalarifirmalta Tampereen seudulla, maalattava kohde 1,5 krs omakotitalo autotalli. Hinta-arvioksi maalari heitti 10.000 ja sanoi, että jos hän olisi minä, maalaisi itse.. Ilmeisesti maalarilla oli kesä jo buukattuna :)

      • Ei se oo vaikeeta!

        Fiksu neuvo!


    • hanslankari

      Itse pyysin tarjouksen omasta kaksikerroksisesta omakoti talostani ja sen autokatoksesta.Hinta juuriharja pesuineen,huonon maalin pois raaputuksineen,homesuojauksineen kaikkineen kertamaalauksineen arviolta kahden viikon työstä kahdella miehellä talon osalta 7500 euroa ja autokatos n2000euroa,talossa paljon pientä koristeritilää ym terassin valokatteen rakenteiden maalukset,talo aika likaantunut ympärillä olevasta koivumetsikön siitepölystä.

      • hanslankari

        sisälsi myös tarvittavan nosturin ja telineet vakuutukset tekijöille,takuu työlle kaksi vuotta


    • kaikki käy

      Elämän paras tienesti on kun käyttää kesälomasta pari viikkoa maalaamiseen. Jos säästää vaikka 8 000 euroa netto niin kuukausipalkaksi laskettuna se on pitkälti yli 20 000 euroa. Ainakaan minulla palkka ei ole lähelläkään sitä.

    • hikituli

      Itse maalasin juuri tänä kesänä rintama miestalon ja selkä vaivaisena.

      Suoritus on aika huikea kun tein sen tikkailta käsin koko projektin.

      Ensin alkoi raapaus ja hiominen teräsharjalla,homma oli tässä helteessä lopetin siis noin viikko sittn mutta tässä helteessä melkoinen tikkailta käsin ja yksin.

      Kun raapatus oli saatu loppuun niin jalatkin oli vissiin siis jalkapohjat aika kunnossa,mutta sisukkaasti jatkoin edelleen ja yksin,tikkaat yltivät 6metriin ja sen alle pinosin suurlavoja toista metrin korkeuteen ja molemmilla puolella oli rinteet,minun täytyi kurottaa arviolta noin 9 metriin saakka.

      Raapaus oli mittava ,piti paikatakkin useasta kohdasta ja raapata hyvin kulunut lateksi pois puu pintaan saakaa monelta osin taloa.

      Lippippojen jälkeen maalaus olikin ohi,3 täyttä suurempaa pönttöä meni valkea maali ikkupieliin ja lippoihin 3l .

      Oli siinä tikkailta käsin homma maalasin yläkerran ikkunapokatkin tikkailta,kyllä kysyy jalkoja ja tässä helteessä.

      Yksi pönttö jäi maalia 92euroa per purkki maksoi siis noin 400 euroa koko maalaus jääden täysi purkki ylimmäistä tulevaisuuteen.

      Ammattilaiset eivät raappaisi niin tarkaan mutta eräs sanoin puhelimessa että 4000-5000euroa maksaisi maalaus.

      Melkein unohdin maalasin ulkosaunan samalla värillä kahteen kertaan.

      kulut oli 400 euroa ja yksi iso pöntöllinen maalia jäi talteen.

      • tili tuli tili meni

        moro hikituli

        Pelkäsitkö, että maalitehtaat menee konkurssiin kun hamstrasit niin paljon varastoon? Ehkä seuraavalla kerralla osaat paremmin.


    • helppotyö

      Suomlainen voittaa aina. Joo tälläinen maalaus ulkopuolisella teetettynä on melko kallista. Mutta toisaalta kun pitää 4 kuukaudessa vuoden tulot keräillä niin siinä syy. Itse maalaan mielummin kuin rikastutan erinomaisella palkalla touhuavia maalareita

      • tein kaupat,

        että, ennen juhannusta 2015, rintamamiestaloni maalataan. Talon kyljessä on tiilinen lisärakennus, missä puuosia räystäiden alla ja ikkunoiden päällä. Sekä puupääty. Itse kuuskymppisenä naisena, en taloa pysty maalaamaan. Kaikki työt ja maalit maksoivat 4300 euroa. Taloon on ulkovuori uusittu 2013, mutta laudat ovat vain kerran maalattuja, joten silloinen rakennusfirma kehoitti maalausta noin kahden vuoden päästä. Itse en pysty tekemään mitään, joten, tulenko maksamaan työstä liikaa? Itse olen kyllä sitä mieltä, että työstä pitää maksaa. Ja minun ei tarvitse huolehtia mistään. Jos sulla ei ole asiaan mitään järjellistä vastausta, niin älä vastaa. Mut, jos mielestäsi tekisit halvemmalla, niin kerro. Voin vielä muuttaa tekijää.


    • Tutulla noin 200 neliön 1 1/2 talo savusauna liiteri vaja:
      - puhdistus
      - pesu
      - homesuojaus
      - pesu
      - homesuojaus
      - maaaus 2 x

      Hinta 7 000,-

    • maalar

      ei mene pikää aikaa,kun verottaja huomaa kuinkapaljon säästää kun itse maalaa ja laittaa 10000euron säästöstä lisäverolapun.

    • maal

      Maalasin uuden yksikerroksisen kämppämme suurimmaksi osaksi yksin kahteen kertaan. Räytään aluset ym vievät paljon aikaa mutta jos puhutaan yksikerroksisen talon seinien huoltomaalauksesta niin sen tekee oikeasti 2-4 päivässä ja maalia kuluu 2-3 purkkia. Siis näissä n. 140-170 neliöisissä taloissa.

      Jos vain pensseli pysyy kädessä ja on aikaa niin mielestäni talon maalauksessa itse saa kyllä suuret säätöt aikaan.

      • ai_ihan_sama

        Tarkka lukema. Maalia kului 2 - 3 purkkia. Oliko litran vai 18 litran purkkeja?


      • maal

        No purkkikoko talomaaleissa on yleensä 9 litraa, välillä 11,7 litran "tarjouskoossa". Saahan niitä 18 litran purkkeja varmaan myös, mutta eipä osunut itselleni silmään rautakaupoissa,

        Ja maalin osuus 1/10 osa tälläisen projektin hinnassa jos lähtee teettämään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1818
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1799
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1577
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1132
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1128
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe