Miksi kaikki naiset pukeutuvat pillihousuihin?

Lanoliini

Olen kyllästynyt juoksemaan kaupoissa ja etsimään muita kuin pillimallisia housuja, jotka näyttävät lähinnä miesten pitkiltä kalsareilta. On ihmeellistä, miten muoti voi läpäistä koko vaateteollisuuden siten, että yksikään merkki ei myy muuta kuin niitä. Minun mielestäni ne pukevat aika harvoja ja silloinkin vain jonkun pitkän tunikan kanssa. Varsinkin lyhytjalkainen näyttää entistä lyhytjalkaisemmalta. Laihat jalat näyttävät tikuilta ja lihavat, no, lenkkimakkaroilta. Onko se tyylikästä, että joka ainoa koiven mutka ja muhkura näkyy? Vai yritetäänkö sillä viestiä alastomuutta miesten silmiin vai mistä on kysymys? Onko se edes mukavan tuntuista hikoilla kesät talvet tiukoissa housuissa?

Eihän kapeneva lahje ylipäätään ole kaikkien vartaloiden malli. Ainahan pukeutumisoppaissa neuvotaan korostamaan vartalon parhaita puolia ja valitsemaan vaatteen malli sen mukaan, mutta minkäs teet kun kaikki on kaupoissa vain yhtä ja samaa. Aivan kuin pukeutumisessa ei estetiikka olisikaan tärkeintä vaan vain se, että pitää lähettää jotain merkki- tai muotitietoisuuden viestiä. Minä viis veisaan merkeistä ja muodeista. Haluaisin vaihtoehtoja.

Miksi vaihtoehtoja ei ole? Yritin katsoa eräästäkin nettikaupasta erilaisia housumalleja, mutta kaikkien linkkien takaa löytyi ihan samoja pillejä. Mistä on kysymys: siitäkö että naiset ovat lampaita kun eivät uskalla ostaa kuin vain sitä mikä on muotia vai siitä, että muuta ei katukuvassa näy siksi kun sitä ei kertakaikkiaan ole tarjolla? Missä se on se paljon puhuttu erilaisuus ja rohkeus olla "oma itsensä"? Tai tyylien kirjo? Pitäisikö meidän kuluttajien alkaa enemmän valittaa yksipuolisesta tarjonnasta tai alkaa ommella enemmän itse? Vai onko meillä vaan niin huono itsetunto, että ostamme ihan mitä vain meille muotina tarjotaan, vain siksi että meillä on niin suuri tarve kuulua massaan? Olemmeko tosiaan kapitalistin manipuloitavissa: muodithan luodaan nimenomaan siksi, että ostaisimme jatkuvasti uutta ja tämä kertakäyttöpukeutumisen kulttuuri jatkuisi. Ja luonto kiittää luonnonystävää...

22

832

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • k1kkelihousu

      Luulin että naiset ostaa pi||uhousuja...

    • mulle löytyy

      Arvoista jankuttamisen sijaan voisit katsella vähän tarkemmin. Ostan lähes kaikki vaatteeni ison merkin verkkokaupasta (myös liikkeitä löytyy) ja heillä on housumalleja joka lähtöön. Pillejä, bootcutteja, suoria ym ym. En kerro merkin nimeä, koska siinä on kuitenkin mielestäsi jotain vikaa. Mutta vähän väärässä olet kyllä.

    • twenty

      Minulle eivät pillihousut sovi, mutta olen aivan helposti löytänyt itselleni paremmin sopivaa bootcut-mallia. Viimeksi ostin Polan bootcut-farkut.

    • samaa pohtinut

      Samaa oon itsekkin miettinyt, että miksi pitäis mahtua johonkin muottiin tai pukeutua viimeisen muodin mukaisesti. Eihän sitä ole kenenkään pakko, mutta toiset on helpommin aivopestävissä kuin toiset. Niin se vaan menee, ja joidenkin on pakko pukeutua siihen mitä on tarjolla.

      Pillifarkuista on pakko kommentoida, että ne sopii parhaiten sellaselle aika hoikalle ja pitkäjalkaiselle ihmisille, tanakammassa kropassa ei näytä niin hyvältä.

    • isot polvet

      Mitkään housut eivät nykyään mahdu polvista. Olen keskikokoinen naisihminen, mutta edes isojen tyttöjen mallit (joissa on hehtaari tyhjää muualla) eivät hahdu minulle polvista. En ole ostanut uusia housuja aikoihin, vanhoja on onneksi kaapeissa aika monet, mutta olisi kiva saada joskus jotain uuttakin.

    • griselda

      Pakko peesailla aloittajaa... Suunnilleen 10 vuotta sitten olin kauhuissani kun pillihousuja ja -farkkuja alkoi näkymään ihmisten päällä, pidin niitä silloin hölmön näköisinä ja pidän eddelleenkin.

      Suomalaista keskivertovartaloa ei pue mitenkään tiukat pillit tennarit yhdistelmä. Toki jos on pitkä, hoikka ja laittaa pillien kaveriksi korkokengät, niin silloin se toimii. Mutta ei missään nimessä tennarien kanssa...

      Luojan kiitos legginsit vaikuttavat jo menevän hiljalleen ohi.

      • liike on jees

        Legginssien ulkomuodosta voi olla montaa meiltä, mutta tuhannesti ne on terveydelle paremmat, kun lantiolla kiristävät farkut. Vaikka malli olisi löysempikin, rajoittavat farkut, ja housut ylipäätäänkin, lantion normaalia liikkumarataa. Varsinkin istuessa ne aiheuttavat alaselän työntymista ikään kuin taakse päin, köyrylle.

        Eri asia on sitten se, voisiko niitten legginssien kanssa käyttää esim hametta, jottei peppu vilkkuisi. Itse käyn kyllä lähikaupassa juoksutrikoissa, jotka koen legginssien ja housujen välimuodoksi. Antavat liikkua, mutta (mielestäni) näyttävät siistimmältä, kun verkkarit, jotka eivät myöskään kiristä.

        Mitäs mieltä muuten ootte, ketkä ette leginsseistä pidä, pitäisikö juoksemassa käydä hame päällä, vaiko miten?


      • !9 vee
        liike on jees kirjoitti:

        Legginssien ulkomuodosta voi olla montaa meiltä, mutta tuhannesti ne on terveydelle paremmat, kun lantiolla kiristävät farkut. Vaikka malli olisi löysempikin, rajoittavat farkut, ja housut ylipäätäänkin, lantion normaalia liikkumarataa. Varsinkin istuessa ne aiheuttavat alaselän työntymista ikään kuin taakse päin, köyrylle.

        Eri asia on sitten se, voisiko niitten legginssien kanssa käyttää esim hametta, jottei peppu vilkkuisi. Itse käyn kyllä lähikaupassa juoksutrikoissa, jotka koen legginssien ja housujen välimuodoksi. Antavat liikkua, mutta (mielestäni) näyttävät siistimmältä, kun verkkarit, jotka eivät myöskään kiristä.

        Mitäs mieltä muuten ootte, ketkä ette leginsseistä pidä, pitäisikö juoksemassa käydä hame päällä, vaiko miten?

        Mua ainakin hävettäisi suunnatomasti kulkea legginsseissä tai sellasissa juoksutrikoissa mitä kaikki nykyään käyttää.

        Tulee ihan kamalan tyrkky olo ku pepun muodot näkyy oikeen selvästi sileiden housujen alta :o Ja sit kun häpeän itteäni ni näytän viel kamalammalta, ryhti menee automaattisesti kamalaks jne.. Ainakin siin vaiheessa kun ensimmäinen mies tulee vastaan niin häpeän silmät päästäni.

        Mutta, vaikka en sellasia housuja ikinäikinäikinä laittaisi ihmisten ilmoille, niin en ollenkaa, siis en tippaakaan tunne mitään myötähäpeää niitä kohtaa ketkä kehtaa käyttää sellasia. Ainoastaan mies trikoissa herättää jonkinlaista ihmetystä, miten toi kehtaa tai jtn.

        Kuitenkin käytän ihan pillifarkkuja, joissa kyl näkyy muodot melkein yhtä hyvin kun legginseissäkin mut esim pikkareiden rajat ei näy, ja yleensä farkuis on takataskutkin.

        Ja olen siis 19v 172/56, perusnätti salihullu tyttö, joka erottuu massasta vaan siinä ettei kehtaa käyttää liian ohuita housuja :D


      • Rankkainen
        !9 vee kirjoitti:

        Mua ainakin hävettäisi suunnatomasti kulkea legginsseissä tai sellasissa juoksutrikoissa mitä kaikki nykyään käyttää.

        Tulee ihan kamalan tyrkky olo ku pepun muodot näkyy oikeen selvästi sileiden housujen alta :o Ja sit kun häpeän itteäni ni näytän viel kamalammalta, ryhti menee automaattisesti kamalaks jne.. Ainakin siin vaiheessa kun ensimmäinen mies tulee vastaan niin häpeän silmät päästäni.

        Mutta, vaikka en sellasia housuja ikinäikinäikinä laittaisi ihmisten ilmoille, niin en ollenkaa, siis en tippaakaan tunne mitään myötähäpeää niitä kohtaa ketkä kehtaa käyttää sellasia. Ainoastaan mies trikoissa herättää jonkinlaista ihmetystä, miten toi kehtaa tai jtn.

        Kuitenkin käytän ihan pillifarkkuja, joissa kyl näkyy muodot melkein yhtä hyvin kun legginseissäkin mut esim pikkareiden rajat ei näy, ja yleensä farkuis on takataskutkin.

        Ja olen siis 19v 172/56, perusnätti salihullu tyttö, joka erottuu massasta vaan siinä ettei kehtaa käyttää liian ohuita housuja :D

        Ihan hyvin kehtaan. Mun jalat näyttää paremmalta kuin useimoien naisten jalat, ja sekös bi-henkisiä neitoja kiehtoo.

        T: mies legginseissä. (Siinä kuin hameessa, sortseissa tai farkuissa, joka päivä jotain uttta. Free your mind and the rest will follow)


    • enostahuonoa

      Hirvittävää katsella niitä paksujalkaisia pillihousu/leggins-pissiksiä. Yök.
      Itselläni käynyt samanlailla, ei löytynyt uusia housuja vuosiin, netistä en tilaa kun haluan kokeilla niitä housuja just siinä ja heti, bootcut mallista pidän.
      Ihan vahingossa löysin nyt hyvät housut jotka istu hyvin, ei lököttänyt mistään eikä pillimallia. Ostin kahdet samanlaiset, sen verran iski kauhu että jos ei ihan heti tule toisia vastaan.
      En tiedä lampaista mutta uskon että joko on tyylitaju hukassa useimmilta tai sitten tyytyvät vaan ostamaan mitä kaupasta löytyy. Variaatiota vaatteissa kun tässä maassa on aika vähän, valitettavasti.

    • rumaa on.

      Löysin h&m liikkeestä todella ihanat leveä lahkeiset farkut,ja vielä ale hinnala.i
      Itse en aittaisi mistään hinnasta pillifarkkuja jalkaani, ne ovat todella typerän näköiset ja hankalat riisuakin.

      Suomalinen nainen, usein pitkäselkäien ja lyhytjalkainen, länkisäärinen näyttää todella pahalta pillifarkuissaan, ja varsinkin jos takamus on tuhdinpuoleinen ja reidet runsaat, näitähän näkee lihavallikakin naisilla usein.

      • leveä lahkeiset

        leveä lahkeiset


    • faftyry

      Muodilla ja estetiikalla ei ole mitään tekemistä keskenään. On samantekevää miltä ihminen näyttää muodikkaissa vaatteissa eivätkä ihmiset käsittääkseni edes tavoittele parempaa ulkonäköä muodikkailla vaatteillaan.

      Ihan tavallisista vaateketjuista kyllä löytyy eri mallisia farkkuja. On vain mentävä kauppaan ja perehdyttävä asiaan.

      Tiukat legginsit ja vastaavat aiheuttavat mm. hiivatulehduksia ja ihottumia hiostavuutensa takia. Paras housutyyppi terveyden kannalta on riittävän suuri koko, löysyyttä ja ilmavuutta mallissa.

    • 13+13

      Lindex oli pitkään ainoa kauppa, josta löysin bootcutteja pillifarkkujen pahimpaan muotivillitysaikaan.
      (Huhujen mukaan niitä saattoi löytyä jostain muualtakin, mutta en ole valmis maksamaa farkuista yli neljää- tai viittäkymppiä.)
      Valitettavasti Lindex myös muutti farkkujensa malleja kapeammiksi, bootcutit ovat nyt jalassani kuin suoralahkeiset farkut ja suorat eivät mahdu pohkeitten yli ollenkaan... :p

      • ???????????

        en ymmärrä ongelmaasi, itse löydän erilaisia malleja mistä hyvänsä ketjusta tai liikkeestä. Tai ehkä olet niin suurikokoinen että farkkuja ei löydy, mutta siinäkin tapauksessa on Lorellat ja muut vastaavat.


    • Mattimyöhäinen

      Minä olen pitkä ja hoikka, mutta pakkomielteinen kaikkien "must-juttujen" vastustaja. Niinpä ostin vasta tällä viikolla elämäni ensimmäiset tyköistuvat farkut. Mikälie heikko hetki. Kyllä nämä tosiaan minun malliselleni ihan sopivat, jotenkin pelkäsin näyttäväni samalta kuin ne jotkut makkarajalkaiset pissikset.

      En tiedä kävikö erityinen tuuri, kun nämä sattuvat olemaan nilkasta aavistuksen löysemmät, jolloin matalapohjaiset kengätkään eivät näytä hölmöltä. Kaikkein hulluimman näköiset piukat farkut on silloin, kun nilkka on laiha, farkut nilkasta ihan kireät ja vähän liian lyhyet ja jalan koko on suuri - jalassa tietysti varrettomat tennarit. Tämäkään ei ilmeisesti tämänhetkisen nuorison silmissä näytä hullulta, kun sitä niin paljon näkee.

    • kamalaa1

      Koska vaatekaupoissa ei myydy muita :( En halua itsekään käyttää.

    • pillidenim

      Nyt mennään kohta kesää kohti, jolloin vaihtoehtoja löytyy pukeutumiseen ja tää nyt tulee vähä jälkijunassa tää kirjoitus, sillä noita pillejä ei helteiden tultua enää niin paljon näe. Yhtä kuitenkin ihmettelen. Miksi ihmeessä ihmiset valittavat, ettei löydä ku yhtä ja samaa vaatetta. Käytkö vaan vaatekaupoissa, joissa on sen hetken muotivaatteita ja joita näkyy kaikilla? Vaihdappa toiseen kauppaan. Niitähän on Suomessa pilvin pimein, ketkä taas myyvät ihan omanlaisiaan vaatteita. Pillihousuista puheen ollen. Olen kai nolo pienten lasten äiti, pieni hoikka, mutta sopivasti pienuuteeni, naisellista muotoa. Joten viihdyn pillihousuissa, sen lisäksi välikausina ja talvella käytän mielelläni saappaita, tällöin pillifarkut ovat parhaat. Toki pillifarkut täytyy istua juuri oikein ihmiselle, että ne näyttävät hyviltä, joskus väri/sävy, tai onko yksiväriset, kulutetut vai liukuvärjätyt ja sitten vielä onko housut farkut vai jotakin muuta ihonmyötäistä kestävää kangasta vaikuttavat siihen, sopivatko ne kantajalleen. Anteeksi en halunnut loukata, mutta monet sinä kyllä saatoit loukat kirjoituksellasi.

    • NoNiinSitten

      Vittu sillä mitä naiset pukevat päälleen
      ei näytä olevan mitään yhteyttä hyviin
      miehiin.

    • voi ei

      neiti ei selvästikkään ole nähnyt tarpeeksi merkkejä, erilaisia housuja on kaupat täynnä! taidat kuule käydä väärissä kaupoissa. jos menisit vanhojen ihmisten osastolle vierailemaan? muutenkin, pillihousut ovat muotia 13 vuotiaille.

    • kai nuori vielä

      Kyllähän noita hakemalla voi löytää toisinaan muitakin kuin pillihousuja, mutta ainakaan mulla suurin osa housuista ei istu niin millään. Ja jos leveälahkeisia vaihtoehtoja on vain muutama, kasvaa todennäköisyys että istuvaa mallia ei vaan löydy. Olen monet housut parsinut sopiviksi vyötäröä kaventamalla kotikonstein, mutta silloin hinnan ei pitäisi olla ihan kamalan korkea jos käytettävyyden eteen pitää nähdä monta tuntia vaivaa. Ja kyllä, teen asiasta sitten varmaan ehdoin tahdoin itselleni vaikemman kun en farkkujakaan käytä. En vaan koe farkkuja enkä pillihousuja yhtään omaksi tyylikseni. Vielä viitisen vuotta sitten leveälahkeisia housuja sai useammasta kaupasta vaikkeivät muotia olleetkaan, mutta nyt on mennyt ihan mahdottomaksi. Ainoat leveät mitä olen löytänyt ovat sitten olleet ihan mummomallia vyötäröltä.

      Nettikaupasta onnistuin yhden housumallin koukkimaan käyttööni, mutta pahus myi loppuun hetkessä enkä toista kappaletta saanut tilattua kun malli oli kotona sopivaksi varmistunut. Eli ilmeisesti kysyntää olisi ollut enemmänkin. Jos joku oikeasti tietää mistä saa tilattua siistejä ja leveälahkeisia (ei siis suoria housuja) niin kertokaa ihmeessä!

    • natalia-anastasia

      En jaksanut lukea kuin ensimmäisen kappaleen D:
      Mutta oletko katsonut h&m:n kuvaston ja käynyt liikkeessä? Nimittäin niiltä löytyy, vaikka mitä eri malleja housuille. Tuossa viime viikollakin tuli sielä shoppailtua ja löytyi paljon leveälahkeisia housuja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2221
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1948
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1908
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1710
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe