Kesäkuntoon?

VierailijaTyttö

Oon 13 v tyttö, oon n. 160 cm pitkä, ja painan n. 65 kg. Mulla ei oo kovin hyvä itsetunto, koska kaikki muut meidän luokalta on jotain ihme luikkuja ja painaa varmaan jotain 40 kg.
Haluisin siis kesään mennessä laihtua ehkä jotain 10 kg, mutta ihan pari kiloakin riittäisi. Oisiko kellään mitään helppoja vinkkejä?
Tällä hetkellä liikun kouluun päivittäin kävellen/pyörällä, ja matka on 2,6 km, eli edestakaisin 5,2 km, joskus päivällä ja aina illalla aina käytän meidän koiraa illalla, ja syön aika terveellisesti (koska mun huoltajat yrittää laihtua niin ne laittaa terveellistä ruokaa). Ongelma on vaan se, että makeanhimo iskee aina kun ajaa koulusta kotiin, koska kauppa on matkanvarrella. Nykyään tosin jätän aina rahapussin kotiin, etten ostais mitään, mutta joskus siellä tulee käytyä samalla kun ostaa leipää ym. Nyt tosin olen huhtikuun herkkulakossa (:
Mutta niin, olisiko kellään mitään helppoja vinkkejä? Ei mitään rankkaa juttua, koska tiedän ettei mun ikäisen pitäisi laihduttaa, mutta tiedän että oon melkeen ylipainoinen. Kertokaa jos tiedätte jotain! Ei haittaa vaikka 10 kg menisi vaikka kaksi vuotta, kyllä mä voin odottaa!!

5

94

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei monimutkaista

      Kaikki on kaloreista kiinni, voit syödä karkkiakin jos vaan se päivittäinen kalorimaksimi ei ylity.
      Eka pitää laskea paljonko sun ylläpitokalorit päivälle on ja sitten syöydä sen verran että kalorit on esim -500 ylläpidosta joten tulee vaje.
      Ruokavalio on 80-90% laihtumisesta joten tarkkaile ravintosisältöjä ja pidä vaikka muutama päivä ruokakirjaa johon merkkaat annosten kalorit ylös niin saat käsityksen miten paljon kaloreita on missäkin.

      • VierailijaTyttö

        Okei kiitos paljon avusta :3


    • ole oma itsesi

      Paino ei oikeestaan merkkaa paljookaan, koska lihas painaa enemmän kuin läski. Että jos painat vaikka 50 kg niin se ei tarkota että olisit lihava vaan sinulla voi olla myös lihaksia.

    • jjj__

      Millä todennäköisyydellä 13v tytöllä joka ei käy salilla, olisi lihaksia? :D

      • Tämä. Turha olettaa että 13v tytöllä olisi sen vertaa lihaksia että menee ylipainon puolelle. Ei ole vaikka kävisikin salilla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5309
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3437
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1572
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      192
      1463
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      988
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      779
    Aihe