lääkkeet

tälläista tänään

Sanokaahan joku varma keino jolla henki lähtee...ja mitä lääkkeitä? Ja miten nopea on kuolema?

48

172

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kerrohan nyt

      Eim ole takuita, että mikään lääke tuosta noin vain tepsii. Lääkkeet vaikuttavat myös yksilöllisesti ja niita voimmaita lääkkeitä ei taida saada käsikauppa-apteeksita. No kerrohan, mikäs sun elämääs noin paljon risoo, että kyselet moisia neuvoja?
      Oletko ollut jo pitkään ahdingossa?

      • tälläista

        Olen burn outin ja siitä johtuvan vakavan masennuksen vuoksi menettänyt aivan kaiken...aivan uskomatonta miten huonossa kunnossa olin.Olen erittän sosiaalinen ihminen ja pidetty olin silloin kun olin terve,mutta noin 4 vuoden aikana olen menettänyt kaikki ystäväni,kun en jaksanut pitää yhteyttä,ja olin todella kusipää heitä kohtaan..aivan terveeni minäni vastakohta..no otin lopputilin töistä kun en enään jaksanut..ja nyt kun rupeaa paranemaan niin Se on kaikkein tuskaisinta,kun ajattelee mitä kaikkea olen menettänyt..ei ole syytä elää olen ns menettänyt maineeni,,minulla ei ole ketään.


      • jatkoooo
        tälläista kirjoitti:

        Olen burn outin ja siitä johtuvan vakavan masennuksen vuoksi menettänyt aivan kaiken...aivan uskomatonta miten huonossa kunnossa olin.Olen erittän sosiaalinen ihminen ja pidetty olin silloin kun olin terve,mutta noin 4 vuoden aikana olen menettänyt kaikki ystäväni,kun en jaksanut pitää yhteyttä,ja olin todella kusipää heitä kohtaan..aivan terveeni minäni vastakohta..no otin lopputilin töistä kun en enään jaksanut..ja nyt kun rupeaa paranemaan niin Se on kaikkein tuskaisinta,kun ajattelee mitä kaikkea olen menettänyt..ei ole syytä elää olen ns menettänyt maineeni,,minulla ei ole ketään.

        Vaikka kuulostaa oudolta niin tämä paraneminen on vaikeaa,kun tunteet tulee takaisin,ja olen ns oma itseni taas,mutta kaikki olettaa että olen vielä kusipää,,tämä on erittäin vaikeaa,Se johtui juuri siitä kun on itse niin huonossa kunnossa että pyörii vaan siinä omassa paskassa ja ei pysty välittämään muista..olisin itsekin katkaissut välit sellaiseen ihmiseen millainen olin.:D itsemurha on ainoa ratkaisu tähän päätökseen olen tullut..aivan hirveä olo on koko ajan päällä,kun mietin miten hyvin elämäni olisikaan ilman tätä.


      • joooooooo
        jatkoooo kirjoitti:

        Vaikka kuulostaa oudolta niin tämä paraneminen on vaikeaa,kun tunteet tulee takaisin,ja olen ns oma itseni taas,mutta kaikki olettaa että olen vielä kusipää,,tämä on erittäin vaikeaa,Se johtui juuri siitä kun on itse niin huonossa kunnossa että pyörii vaan siinä omassa paskassa ja ei pysty välittämään muista..olisin itsekin katkaissut välit sellaiseen ihmiseen millainen olin.:D itsemurha on ainoa ratkaisu tähän päätökseen olen tullut..aivan hirveä olo on koko ajan päällä,kun mietin miten hyvin elämäni olisikaan ilman tätä.

        Puhelimeni soi ennen jatkuvasti...ja minulla oli tyyliin 15 oikeaa kaveria..en vain jaksanut mitenkään pitää yhteyttä ja kävin vain töissä ja nukuin..en tajunnut omaa tilaani..nyt kun otan yhteyttä niin kaikki naljailee että ei kerkeä olen töissä tai vastaavaa...no Se on täysin ymmärrettävää...ei Se pelkästään johtunut burn outista vaan kaikkea muutakin ikäviä tapahtumia sattui kerralla ja muutuin psykoottiseksi..ja sulkeuduin..nyt olen syrjäytynyt..ei olisi ikinä uskonut minusta..tämä on niin kauheaa kuin olla ja voi.surullisinta tässä on että olen vasta 25 vuotias mies...tästä ei nousta..olen nykyään vaan neljän seinän sisällä...oli pakko vielä avautua.en näe mitään ulospääsyä tästä..nyt kun on tervehtynyt niin olisi mieletön halu/ tarve tavata ihmisiä,mutta kun ei ole ketään enään! En näe mitään syytä tehdä mitään..minulla olisi ollut mahdollisuudet kaikkeen.hautajaisiini ei tulisi enään ketään...muutama vuosi sitten olisi tullut paljon ihmisiä..tämä on niin kauheaa kuin olla ja voi.en nykyään edes jaksa syödä kunnolla enkä tehdä mitään..miksi tekisin..en vain nää mitään järkeä elää..ensi viikonloppuna mökille ja kiväärillä päähän :) ennen olin erittäin positiivinen ihminen nyt rupeaa hymyilyttämään vain Se että pääsisin pois täältä.


    • tjoooo

      Mitäs jos yrittäist kertoa ystävillesi, että olet ollut burnoutissaja masentunu, minkä vuoksi olet tehnyt ja sanonut asioita mitä et terveenä olisi ikinä tehnyt tai sanonut. Luulisi, että fiksut ihmiset ymmärtävät ja antavat anteeksi. Sairaudelle kun kukaan ei mitään voi. Kaikki ei välttämättä ymmärrä ja sellaisia ystäviä ei varmasti loppupeleissä kukaan tarvitse, mutta uskon että noista 15 ihmisestä löytyy varmasti myös joku empaattinen ja fiksu, joka tilanteesi ymmärtää ja haluaa sinua auttaa ja tukea ja olla ystäväsi. Ennen ku mitään kiväärijuttuja edes mietit niin kannattaisko yrittäää ??

    • hmmmmmmmmm

      jooo itsekin olen mietiskellyt lääkkeitä. Onko särkylääkkeillä mitään mahdollisuutta riistää henkeään? ja kuinka nopeasti lie kuolee? en haluaisi epäonnistua.onko kivuliasta? joku joka tietää vastaa!

    • Ja taas...

      Älkää viitsikö trollata.

    • älähän nyt

      Tunnen erään akateemisesti koulutetun henkilön, joka kävi syvän burn outin ja masennuksen. Hänkin kertoi, että kun alkoi sen verran toipumaan, että osasi ajatella, niin se häpeä ja kasvojen menetys työkavereiden ja tuttujen silmissä oli sanoin käsittämätön. Ei ollut resursseja ja voimia muuttaa maisemia. Oli kiertänyt kaukaan työkavereita, jotteivat tulisi vastaan lenkkipoluilla ja marketissa.
      On se kumma, ihmisen ylpeys. Nyt tämä rouva on puhjennut kukkaan, ja kertoo julkisesti yleisön edessä masennusvuosistaan ja on todella onnellinen ihminen. oikeastaan kokee nyt löytäneesä todellisen minuutensa.

      Hyvä ihminen, että sinä ole mitään menettänyt. Kun nisunjyvä kuolee, niin se tuottaa paljon hedelmää.
      Jos olet toiminut väärin, niin sinulla on suu puhua ja pyytää anteeksi. Oppia tää meille kaikille on.

      • älähän nyt

        Ja menneitä heiniä ei kannata märehtiä. Eteenpäin vain ja elämä alkuun. Älä jossittele, jos jos ja jos.


    • joooooo

      joo hyvä homma että hän selvisi siitä,mutta itse olen nyt tullut siihen ratkaisuun että ajattelen poistua omatoimisesti..minun pää ei kestä vaan tätä häpeää..jos olisin terveenä seurannut miten silloin toimin niin olisi ollut kyllä näky..minä kielsin itseltäni kaiken mukavan jotenkin..että en ansaitse..mutta asiaan eikö apteekista ilman reseptiä saatavilla olevilla lääkkeillä voi kuolla jos tarpeeksi ottaisi ja viinaa vaikka päälle tai jotain myrkkyä..toimisikohan jos joisi akkunestettä? tai jäähdytysnestekin taitaa olla aika kova myrkky, tai tärpätti.vinkkejä kiitos en vain halua epäonnistua tässä..se olisi kauheaa...junan alle jääminen jotenkin tuntuu liian ikävältä kun en halua sille kuljettajalle mitään traumoja..rotanmyrkky? pliis antakaa neuvoja jotka tiedätte olen vain tullut tähän päätökseen:) kun toimintakyky on palautunut ennalleen.

      • Lopeta jo!

        Oikeasti itsaria hautova ei heittele hymiöitä joka väliin. Itsaria ei haudota myöskään tuollaisten "syitten" takia kuin sinä, vaan kyllä siihen jo isompia asioita tarvii, että tahtoo oman elämänsä päättää. Lopeta jo trollaaminen.

        Ja apteekista ei saa ilman reseptiä lääkkeitä joilla henki lähtee, mitkään pillerit, litkut ja myrkyt ei auta... Saat korkeintaan sisuskalusi rikki (maksa, munuaiset tai mahalaukku jos jotain syövyttävää nielet), ja jäät henkiin. Voi mennä myös näkö tai tulla jotain muita vammoja (esim. yliannostukset tulehduskipulääkkeistä saattaa aiheuttaa aivohalvauksen, johon tuskin kuolet, mutta vammaudut...), ja elelet sitten vammaisena loppuikäsi, kenties kovien kipujen kera... Sitten vasta mahtaiskin hävettää, kun kaikki saisivat tietää, että itse otit ja tuhosit oman terveytesikin - ja minkä takia?

        Tämän pikku informaatio -pläjäyksen tähän siltä varalta kirjoitin, että joku oikeasti itsaria harkitseva lukee tätä sun tylsää ja paskaa provoilua ja ottaa ja kokeilee jotain noista "keinoista" mitä tuohon heittelit.

        Eikö sulla aikuisella(?) ihmisellä ole mitään muuta tekemistä kuin kirjoitella yhtenään jotain paskoja provoja tälle palstalle?


      • Joonasp
        Lopeta jo! kirjoitti:

        Oikeasti itsaria hautova ei heittele hymiöitä joka väliin. Itsaria ei haudota myöskään tuollaisten "syitten" takia kuin sinä, vaan kyllä siihen jo isompia asioita tarvii, että tahtoo oman elämänsä päättää. Lopeta jo trollaaminen.

        Ja apteekista ei saa ilman reseptiä lääkkeitä joilla henki lähtee, mitkään pillerit, litkut ja myrkyt ei auta... Saat korkeintaan sisuskalusi rikki (maksa, munuaiset tai mahalaukku jos jotain syövyttävää nielet), ja jäät henkiin. Voi mennä myös näkö tai tulla jotain muita vammoja (esim. yliannostukset tulehduskipulääkkeistä saattaa aiheuttaa aivohalvauksen, johon tuskin kuolet, mutta vammaudut...), ja elelet sitten vammaisena loppuikäsi, kenties kovien kipujen kera... Sitten vasta mahtaiskin hävettää, kun kaikki saisivat tietää, että itse otit ja tuhosit oman terveytesikin - ja minkä takia?

        Tämän pikku informaatio -pläjäyksen tähän siltä varalta kirjoitin, että joku oikeasti itsaria harkitseva lukee tätä sun tylsää ja paskaa provoilua ja ottaa ja kokeilee jotain noista "keinoista" mitä tuohon heittelit.

        Eikö sulla aikuisella(?) ihmisellä ole mitään muuta tekemistä kuin kirjoitella yhtenään jotain paskoja provoja tälle palstalle?

        Miten niin ei voi käyttää hymiöitä? Etkö ymmärrä, että hän yrittää viimeisillä voimillaan keventää oloaan. Syynsä on myös jokaisella.
        Älä hauku kirjoittajia, he voivat olla tosissaan ja viimeisenä oljenkortenaan kirjoittavat palstalle.
        Voit ohittaa koko palstan, jos sinulla ei ole muuta sanottavaa kuin ohjata kirjoittajia sinun mielestäsi oikeaan suuntaan. Tämä palsta on vapaa kenen vain kirjoittaa mitä haluaa.


      • tämmöst
        Joonasp kirjoitti:

        Miten niin ei voi käyttää hymiöitä? Etkö ymmärrä, että hän yrittää viimeisillä voimillaan keventää oloaan. Syynsä on myös jokaisella.
        Älä hauku kirjoittajia, he voivat olla tosissaan ja viimeisenä oljenkortenaan kirjoittavat palstalle.
        Voit ohittaa koko palstan, jos sinulla ei ole muuta sanottavaa kuin ohjata kirjoittajia sinun mielestäsi oikeaan suuntaan. Tämä palsta on vapaa kenen vain kirjoittaa mitä haluaa.

        En todellakaan trollaa olen vain saanut toimintakykyni nyt takaisin ja tiedän mitä kaikkea olen menettänyt..sinä et voi ymmärtää tilaani.silloin kun Olin vakavasti masentunut en edes jaksanut miettiä mitään poispääsyä kun ei jaksanut tehdä eikä ajatella mitään.ja sekin on tosiaan titta että keväälläkin tehdään eniten itsemurhia sen takia kun saa voimia ja virtaa toteuttaa se.jos olisi joku pileri mikä tappaisi niin söisin heti..tämä on hirveä tunne kun tosiaan parantuu ja muistot ja kaikki palautuu mieleen...enään ei Ole mitään.ei ihmisarvoa eikä kukaan kunnioita tai kuuntele...pitäisi tosiaan löytää joku keino millä lähteä mutta jotenkin hirttäytyminen pelottaa liikaa..no eiköhän saisi jonkun reseptin hommattua vaikka unilääkkeisiin..söis niitä paljon..mietin kokoajan keinoa en muuta teekkään...joku päivä Tässä lähen lepoon.


      • hmmmmm
        tämmöst kirjoitti:

        En todellakaan trollaa olen vain saanut toimintakykyni nyt takaisin ja tiedän mitä kaikkea olen menettänyt..sinä et voi ymmärtää tilaani.silloin kun Olin vakavasti masentunut en edes jaksanut miettiä mitään poispääsyä kun ei jaksanut tehdä eikä ajatella mitään.ja sekin on tosiaan titta että keväälläkin tehdään eniten itsemurhia sen takia kun saa voimia ja virtaa toteuttaa se.jos olisi joku pileri mikä tappaisi niin söisin heti..tämä on hirveä tunne kun tosiaan parantuu ja muistot ja kaikki palautuu mieleen...enään ei Ole mitään.ei ihmisarvoa eikä kukaan kunnioita tai kuuntele...pitäisi tosiaan löytää joku keino millä lähteä mutta jotenkin hirttäytyminen pelottaa liikaa..no eiköhän saisi jonkun reseptin hommattua vaikka unilääkkeisiin..söis niitä paljon..mietin kokoajan keinoa en muuta teekkään...joku päivä Tässä lähen lepoon.

        Ja tämä on mennyt jo siihen että en näe tarpeelliseksi tehdä edes mitään kun ajattelen että turha kun kuolen kummiskin kohta. Onko muilla samanlaisia tapahtumia elämässä?


      • JohnEric
        hmmmmm kirjoitti:

        Ja tämä on mennyt jo siihen että en näe tarpeelliseksi tehdä edes mitään kun ajattelen että turha kun kuolen kummiskin kohta. Onko muilla samanlaisia tapahtumia elämässä?

        Kyllä me kuule kaikki kuollaan. Ei tänne vielä ole yhtäkään elävää ihmistä jäänyt. Kaikki kuolevat. Arkipäiväistä. Life is hard and then you die.


      • eräs alhaalta kavunn

        Sinulla on nyt itsesi kanssa tosi vaikeaa, mutta suuntaa ajtuksesi valoisimille raiteille. Et sinä ole maailman ensimmäinen etkä viimeinenkään ihminen, joka möhlii. Elämässä on monenlaisia vaiheita. Et sinä todella halua kuolla, vaikka pyörität noita hulluja ajatuksia.
        Minkälainen perhe sinulla on?


    • Paljastuit trolli

      HeidiMarianne taas vauhdissa.

      • pffffff

        Siis minä ap trolli miksi niin luulet? En Ole.en voi käsittää miksi ihmiset luulevat trolliksi.avauduin vain.ja kuin joku sanoi että ei olisi tarpeeksi painava syy, niin mikä se sitten olisi? olen menettänyt aivan kaiken ei Ole enään mitään.


      • Trolli olet!!
        pffffff kirjoitti:

        Siis minä ap trolli miksi niin luulet? En Ole.en voi käsittää miksi ihmiset luulevat trolliksi.avauduin vain.ja kuin joku sanoi että ei olisi tarpeeksi painava syy, niin mikä se sitten olisi? olen menettänyt aivan kaiken ei Ole enään mitään.

        Sinä et ole menettänyt kaikkea. PISTE.

        Kukaan ei tapa itseään noin typerän syyn takia - häpeän?! Ja sanot että nyt masennuksesta parannuttuasi olet tullut siihen tulokseen, että tapat itsesi. Mikä logiikka tuossa tarkalleen ottaen on? Parantunut ihminen ei halua tappaa itseään... Sinä trollaat. Täällä on viimeaikoina ollut milloin vanha raudanpuuttesta kärsivä nainen haikailemassa kuolemaa, milloin 1000 eken veloissa oleva nuori äiti haikaleimassa kuolemaa, ja nyt sinä masennuksesta parantunut nuori. Joo - tosi uskottavaa. Olet yksi ja sama sekopää, joka on pesiytynyt trollaamaan tälle palstalle. Hanki uusi harrastus.


    • älähän nyt

      Niinhän se tuollaisessa tilanteessa tuntuu. Samaa kertoi se rouva, joka koki menettäneensä kaiken, kasvonsa ja tulvaisuutensa, vaikka asia ei niin ollut eikä ole. Sama sokeus vaivaa sinua tällä hetkellä. Sinun pitäisi päästä nyt tämän vaiheen yli ja sittenkun voimia tulee enemmän, niin alkaa näkyä niitä toivonkipinöitä.
      Onko sinulla nyt mahdollisuutta päästä jonnekin lepäämään ja huilaamaan, tempaista irti itsesi kokonaan niistä ympyröistä`
      Älä tee mitään hätiköityä ratkaisua henkesi suhteen. Sen itsemurhan voi kyllä siirtää ja antaa ajan kulua. Kun selviät tuosta montusta, niin sinulla on paljon annettavaa ja olet armollinen ihminen. Kokemukset, niihin kuuluu myös tappiot tuovat todellista rikkautta. Ja muista, ei sinun ihmisarvosi ole miksikään muuttunut.

    • j.p

      Ja vielä kerran en ole trolli.Älä vastaa näihin viesteihin jos sinulla ei ole muuta sanottavaa.Ja mukava kuulla että jollakin muulla on ollut vastaava tilanne ja on siitä selviytynyt.Mutta vielä omasta tilanteestani sinä joka sanoit että en ole menettänyt kaikkea,,olen eri mieltä olen menettänyt aivan kaiken muun paitsi fyysisen terveyteni..eiköhän siinä ole jo jotain.Ei se masennuksesta parantuminen ole se pelkkä syy.nyt vaan on tosiaan toimintakyky palautunut.Neljän vuoden ajan elin kuin sumussa..ja menetin kaiken.Kaikki ihmissuhteni lähesiini ja kavereihini jotka ovat tärkeitä asioita ainakin minulle.Onko kenellekkään muulle sattunut vastaavaa?

      • Trollaat kuitenkin.

        Sitten kun on menettänyt fyysisen terveyden joko jossain kauheassa onnettomuudessa tai sairauden takia, tai on menettänyt lapsensa tai puolisonsa voi sanoa menettäneensä kaiken. Sellaisessa tilanteessa ihmiset yleensä harkitsevat itsemurhaa, jotkut tekeekin, suurin osa ei.

        Se jos röhnöttää masentuneena jokusen vuoden nuoruudestaan kotona sohvalla ja jää yhteydenpito ystäviin, eikä urakaan oikein lähde lentoon ei ole mikään syy tappaa itseään. Suurimmalla osalla ei mitään säihkyvän nousukiitoista uraa tule joka tapauksessakaan yrittämisestä huolimatta enää nykypäivänä, koska työpaikkoja ei ole.

        Todennäköisesti sun suhteet noihin ystäviin olisi haalistuneet joka tapauksessa, ja ainahan voit ottaa heihin yhteyttä nyt uudelleen ja kertoa mistä aiempi käytöksesi johtui. Ne on kaikki elossa, sinä olet elossa - silloin sulla on KAIKKI... Tajuatko?

        Sun ei muuta tarvi kuin ottaa askel eteenpäin elämässäsi, kun kerta olet sen toimintakykysi saanut takaisin... Ottaa yhteyttä ystäviisi, tai etsiä uusia, lähteä opiskelemaan, hakea töitä - tiedä vaikka sua onnistaa.

        Maailman typerin syy tappaa itsensä sulla, ja jos yrität niin luultavasti epäonnistut ja päädyt lähes vihanneksena makaamaan sänkyyn. Sitten voit sanoa menettäneesi kaiken, mutta siinä vaiheessa et pysty auttamaan itseäsi enää millään tavalla.


    • j.p

      Joo mutta kuitenkin olen nyt umpikujassa elämässäni ja haluan vain pois.Eikö kenelläkään ole vinkkiä suht kivuttomaan poispääsyyn.Katolta hyppääminenkin on jotenkin ikävää kun joku löytää kumminkin huonossa kunnossa olevan ruumiin..haluan pois mutta en kuitenkaan tollaisella tavalla..huumeiden yliannostus olisi potenttiaalinen vaihtoehto, mutta ei oikeen ole ketään jolta niitä saisi.Ei näistä asioista puhuminen ole mitenkään laitonta ja on jokaisella oikeus lähteä pois halutessaan.

      • Tiesin...

        Trolli olet. Lakkaa pelleilemästä.

        Enempää en sulle vastaa, ja toivon ettei muutkaan.


    • j.p

      En ole.eikö näistä asioista voi muka keskustella? älä vastaa jos ei kiinnosta.haluan vain pois oikeasti.Olen kuullut että useat kolmio lääkkeet alkoholin kanssa olisi tappava yhdistelmä,mutta miten nopasti lie taju lähtee ja kuolee.Lääkkeillä haluaisin pois,mutta jos se ei onnistu pitää siirtyä sitten niihin ikävempiin toteutustapoihin.Et sinä voi tietää ahdistustani näitten viestien perusteella.Hirttäytyminen on kummiskin niitä viimeisimpiä vaihtoehtoja.

      • TeemuL

        j-p, jatka vain. Jätä huomiotta ne viestit, jotka leimaavat sinut trolliksi. Mieti asioita ja pohdi mitä teet.


    • Nimimerkki.

      Kyselet onko muilla ollut samanlaisia tapahtumia elämässä. Varmasti on, mutta tämän palstan aihe on kuolema ja suru. Mitä jos kirjoittelisit tuonne mielenterveys -palstoille? Siellä on esim. masennukselle oma palsta ja yleistä mielenterveydestä -palsta, josta voisit löytää sopivampaa juttu -seuraa.

      Ei tuollaisten asioiden takia omaa henkeä oteta mitkä sinulla on syynä. Moni pilaa elämänsä paljon pahemmin, esim. on alkoholisti tai narkomaani vuosikymmeniä tai jotain muuta vastaavaa. Ihmisiltä voi mennä elämästään hukkaan vuosikymmeniä, ja silti he eivät ole aikeissa tappaa itseään kun koukustaan selviävät, vaikka varmasti harmittaa kaikki menetetty aika ja hävettää oma käytös, joka on varmasti ollut monin verroin pahempaa kuin sinulla konsanaan. Heillä on paljon enemmän anteeksi pyydettävää ja selvitettävää läheistensä kanssa kuin sinulla, eivätkä välttämättä saa tekojaan anteeksi. Sinun "tekosi" on kuin kärpäsen kakka ja jos kertoisit ystävillesi ja läheisillesi mistä käytöksesi johtui, olen varma että he ymmärtäisivät ja antaisivat anteeksi. Ne jotka eivät ymmärtäisi, tuskin ovat koskaan todellisia ystäviäsi olleetkaan. Elämän vastoinkäymiset on juuri niitä hetkiä, kun punnitaan se tosi ystävyyskin. Jotka eivät rinnalla pysy, saavat mennäkin.

      Sinä olet menettänyt vasta muutaman vuoden. Sinulla on kaikki mahdollisuudet muuttaa elämäsi suuntaa, ja pakko on ihmetellä miksi et edes halua. Siitä syystä tulee mieleen, että trollaat, koska nuo nyt vain eivät ole sen suuruusluokan syitä, että kukaan olisi halukas kuolemaan niiden takia. Pikemmin selviydyttyään jostain tuon kaltaisesta huokaisisi helpotuksesta, että olisi voinut mennä enemmänkin aikaa hukkaan ja pääsinpä vähällä, sillä vähällä sinä olet päässyt jos tarinasi on totta.

      • TeemuL.

        Ei ole syytä vähätellä kenenkään toisen ihmisen tunteita.
        Joillekin sinun näkemyksesi mukaan pieni asia onkin suuri ja fataali.
        Älä vähättele j-p:n tunteita ja hänen ahdistustaan. Pysy itse poissa ketjusta, jos sinulla ei ole muuta annettavaa kuin vähättely.

        Anna j-p:n olla äläkä hauku häntä. Hänellä voi olla hyvin herkät tunteet.
        J-P saa kirjoittaa mitä hän haluaa..


      • Lopeta jo.
        TeemuL. kirjoitti:

        Ei ole syytä vähätellä kenenkään toisen ihmisen tunteita.
        Joillekin sinun näkemyksesi mukaan pieni asia onkin suuri ja fataali.
        Älä vähättele j-p:n tunteita ja hänen ahdistustaan. Pysy itse poissa ketjusta, jos sinulla ei ole muuta annettavaa kuin vähättely.

        Anna j-p:n olla äläkä hauku häntä. Hänellä voi olla hyvin herkät tunteet.
        J-P saa kirjoittaa mitä hän haluaa..

        Ja HeidiMarianne voi lopettaa trollaamisen.


      • j.p
        Lopeta jo. kirjoitti:

        Ja HeidiMarianne voi lopettaa trollaamisen.

        Tätä on vaikea selittää,nykyään tekee mieli vain nukkua ei Ole mitään syytä aloittaa elämää,etsiä töitä tai tehdä mitään,koska olen menettänyt Ns kasvoni.En halua vaan elää.olin niin agressiivinen ja jotenkin hirveä muita kohtaan,että menetin kaiken.nykyyän sisälläni on vaan vihaa..miten ihmeessä tästä voi selvitä.kaippa mikä kuitenkin olen masentunut mutta se johtuu nyt noista seikoista.ei enään uupuksesta.Tuntuu ettei ilkeä kulkea enään ihmisten ilmoilla.


      • TeemuL.
        j.p kirjoitti:

        Tätä on vaikea selittää,nykyään tekee mieli vain nukkua ei Ole mitään syytä aloittaa elämää,etsiä töitä tai tehdä mitään,koska olen menettänyt Ns kasvoni.En halua vaan elää.olin niin agressiivinen ja jotenkin hirveä muita kohtaan,että menetin kaiken.nykyyän sisälläni on vaan vihaa..miten ihmeessä tästä voi selvitä.kaippa mikä kuitenkin olen masentunut mutta se johtuu nyt noista seikoista.ei enään uupuksesta.Tuntuu ettei ilkeä kulkea enään ihmisten ilmoilla.

        Kyllä sä selviät ajan mittaan. Pyydä anteeksi ihmisiltä, joita olet loukannut. Siitä voisit alkaa. Ihmiset ovat ymmärtäväisiä umpikujaan joutunutta kohtaan.
        Parasta olisi, jos pääsisit nyt jutskaamaan jonkun mielenterveysammattilaisen kanssa. Olisiko suuri homma hakeutua? Muista, että henkisesti pahoinvoivia on Suomessa satoja tuhansia muitakin. Et sä yksin ole.Vaikka kuinka tuntuu että olet menettänyt kasvosi, niin ihmiset unohtavat hetken päästä kaiken. älä piinaa itse itseäsi.


      • Teem,uL.
        TeemuL. kirjoitti:

        Kyllä sä selviät ajan mittaan. Pyydä anteeksi ihmisiltä, joita olet loukannut. Siitä voisit alkaa. Ihmiset ovat ymmärtäväisiä umpikujaan joutunutta kohtaan.
        Parasta olisi, jos pääsisit nyt jutskaamaan jonkun mielenterveysammattilaisen kanssa. Olisiko suuri homma hakeutua? Muista, että henkisesti pahoinvoivia on Suomessa satoja tuhansia muitakin. Et sä yksin ole.Vaikka kuinka tuntuu että olet menettänyt kasvosi, niin ihmiset unohtavat hetken päästä kaiken. älä piinaa itse itseäsi.

        Parempaa päivää tänään? Anna itses vain rauhoittua kaikessa rauhassa.
        Oletko huomannut, että ihmiset arvioivat sinun mielestäsi sinua yleensä sinun oman mittapuusi mukaan. Eivät omiensa. Anna tilaa muillekin, älä kasvata itseäsi liian itsekkääksi ja tärkeäksi.


      • j.p
        Teem,uL. kirjoitti:

        Parempaa päivää tänään? Anna itses vain rauhoittua kaikessa rauhassa.
        Oletko huomannut, että ihmiset arvioivat sinun mielestäsi sinua yleensä sinun oman mittapuusi mukaan. Eivät omiensa. Anna tilaa muillekin, älä kasvata itseäsi liian itsekkääksi ja tärkeäksi.

        Eipä tässä paljon mitään.häpea on jotenkin koko ajan läsnä,kun en tee mitään..en vain tee mitään..häpeän itseäni ja pidän itseäni aivan nollana.En ennen ollut millään tavalla laiska..olen nyt todella lamaantunut vain.En näe mitään valoa tunnelin päässä..vaikea tästä on nousta ja arvostaa itseään.


      • TeemuL.
        j.p kirjoitti:

        Eipä tässä paljon mitään.häpea on jotenkin koko ajan läsnä,kun en tee mitään..en vain tee mitään..häpeän itseäni ja pidän itseäni aivan nollana.En ennen ollut millään tavalla laiska..olen nyt todella lamaantunut vain.En näe mitään valoa tunnelin päässä..vaikea tästä on nousta ja arvostaa itseään.

        Nyt kuule ihan totta . Älä jää sängyn pohjille makaamaan. Olen itse ollut samankaltaisessa tilanteessa. mutta terapia.lääkkeet ja ennen kaikkea oman itsekkyytensä tajuaminen auttoi minut takaisin ellämään. Sä tarttet apua. Sitten kun alat hieman voimaantua niin hankkidu lääkärille. Ihan tavalliselle terkkarilääkärille. Hän osaa kertoa sinulle ohjeet.
        Älä tee muutamaan päivään nyt ensin mitään. Kirjoitat tavallaan itsesi sairauslomalle muutamaksi päiväksi. Sitten kun "lomasi" on loppu niin alat pikkuhiljaa katsella ynmpärilles.


      • j.p
        TeemuL. kirjoitti:

        Nyt kuule ihan totta . Älä jää sängyn pohjille makaamaan. Olen itse ollut samankaltaisessa tilanteessa. mutta terapia.lääkkeet ja ennen kaikkea oman itsekkyytensä tajuaminen auttoi minut takaisin ellämään. Sä tarttet apua. Sitten kun alat hieman voimaantua niin hankkidu lääkärille. Ihan tavalliselle terkkarilääkärille. Hän osaa kertoa sinulle ohjeet.
        Älä tee muutamaan päivään nyt ensin mitään. Kirjoitat tavallaan itsesi sairauslomalle muutamaksi päiväksi. Sitten kun "lomasi" on loppu niin alat pikkuhiljaa katsella ynmpärilles.

        Tuntuu vaan siltä että ei ole mitään syytä yrittää.Miksi? Että olisin taas työkykyinen.Sekin tuntuu vaan turhalta.Miksi tehdä töitä.Ennen tein töitä sen takia että saisi rahaa harrastuksiin,mutta sekin tuntuu täysin turhalta tässä vaiheessa.Kaikki tuntuu vain turhalta.Vaikka voittaisin lotossa niin varmaan vain makaisin tekemättä mitään.Vaikeaa on..mutta pitänee yrittää ehkä vielä hakea sitä apua.Itsemurha on taukoamatta mielessä


      • Teemul.
        j.p kirjoitti:

        Tuntuu vaan siltä että ei ole mitään syytä yrittää.Miksi? Että olisin taas työkykyinen.Sekin tuntuu vaan turhalta.Miksi tehdä töitä.Ennen tein töitä sen takia että saisi rahaa harrastuksiin,mutta sekin tuntuu täysin turhalta tässä vaiheessa.Kaikki tuntuu vain turhalta.Vaikka voittaisin lotossa niin varmaan vain makaisin tekemättä mitään.Vaikeaa on..mutta pitänee yrittää ehkä vielä hakea sitä apua.Itsemurha on taukoamatta mielessä

        Niin kuin äskeinen kommentoija jo sanoikin, eihän sinun tarvitse todellakaan päästä takaisin oravanpyörään. Miksi niin tekisit? Käytä tämä aika ja tilaisuus siihen, että voit hiljalleen suunnitella jotain aivan muuta.
        Hae apua. Itsemurha on eräänlainen ratkaisu, mutta mieti tarkkaan. Älä tee mitään typeryyksiä vaan kokeile nyt ensin saisitko jonkinlaista apua jostakin.


    • älähän ....

      No ei varmaan ole syytäkään yrittää jos haaveena on samanlainen orvanpyörä kuin ennen on ollut. Arvelet, ettei lottovoittokaan antaisi potkua, siis ei raha sittenkään kaikkea ratkaise.
      Vihaasi pitäisi jotenkin saada purettua, sillä se masentaa ja väsyttää. Pitää antaa itselleen anteeksi. Eivät toiset loppujen lopuksi niin sinun tekemisiäsi noteraa. Älä nujerru en häpeäsi alle. Suurempiakin möhläyksiä ovat tehneet ja niistä on selvitty. Nyt vain tuntuu asia käsittämättömältä.

      • j.p

        Pitäisi vaan löytää joku SYY jatkaa..eikä mieleeni tule mitään minkä takia elää.Joillakin Se voi olla vaikka lapset tjsp, mutta kun ei ole mitään.On Se ******.Miten ihmeessä tästä voi nousta..pitää nyt lääkkeitä vaikka popsia ettei vituta koko aikaa.Ajatteluni pyörii aika synkeissä merkeissä vaikka jos ajattelee että rupeasi taas salilla käymään,niin ajattelen että miksi kävisin..joskus kyllä kävin.ymmärrän että kuulostaa oudolta mutta näin ajattelen.


      • TeemuL.
        j.p kirjoitti:

        Pitäisi vaan löytää joku SYY jatkaa..eikä mieleeni tule mitään minkä takia elää.Joillakin Se voi olla vaikka lapset tjsp, mutta kun ei ole mitään.On Se ******.Miten ihmeessä tästä voi nousta..pitää nyt lääkkeitä vaikka popsia ettei vituta koko aikaa.Ajatteluni pyörii aika synkeissä merkeissä vaikka jos ajattelee että rupeasi taas salilla käymään,niin ajattelen että miksi kävisin..joskus kyllä kävin.ymmärrän että kuulostaa oudolta mutta näin ajattelen.

        Koeta nyt kasata ajatuksesi. Yritä edes. Mene lääkäriin. Tai vaikka sinne kuntosalille.
        Sinun elämäsi tarkoitusta ei tiedä kukaan. Itse sinun pitää se kultainen lanka jostain löytää. Ota ihmeessä lääkkeitä jos olet synkeä etkä keksi muutakaan. Lääkkeet ovat tarkoitettu käytettäviksi silloin kun niitä tarvitsee. Mene lääkäriin.


      • Mme Poisson
        TeemuL. kirjoitti:

        Koeta nyt kasata ajatuksesi. Yritä edes. Mene lääkäriin. Tai vaikka sinne kuntosalille.
        Sinun elämäsi tarkoitusta ei tiedä kukaan. Itse sinun pitää se kultainen lanka jostain löytää. Ota ihmeessä lääkkeitä jos olet synkeä etkä keksi muutakaan. Lääkkeet ovat tarkoitettu käytettäviksi silloin kun niitä tarvitsee. Mene lääkäriin.

        Sinulle on annettu elämä lahjaksi, joka kestää sinun elinaikasi.
        JOs tuntuu siltä, että lahja on liian suuri etkä tiedä mitä tehdä sillä ,niin luovu sitten siitä, jos et muuta käyttöä sille keksi. Älä ruikuta palstoilla, vaan tee jotain. ITSE.


    • eräs täällä

      Kyllä tämä palsta on myös niitä varten, joilla on tällä hetkellä vaikeaa. Ei täällä monikaan viitsi huvikseen kirjoitella. Eikö teillä riitä yhtään ymmärrystä. Jos ei jaksa lukea niin voi sivuuttaa kommentoimattakin
      Rohkaistaan aloittajaa käymään läpi tämänhetkistä laaksokauttaan. Toivottavasti hän ei masennu ymmärtämättömien huomautteluista.

      • TeemuL.

        Joo älä j.p. jumita vaan tee jotain itses eteen. Tuo lahjapuhe on asiaa. Elämä non lahjaksi annettu, mutta käyttämättömän lahjan voi palauttaa, ethän sä sitä ollut tilannu.Toiset luovuttaan elämänsä esim, hyväntekeväisyyden hyväksi siis auttavat muita ja jotkut antaa elämänsä palvellakseen luostarissa. Ala selvittää eri mahdollisuuksia. Ei elämäänsä tartte ihan hukkaan heittää.
        Menepäs nyt lääkäriin vaan, sullahan ei ole töitä eikä koulua. Aikaa pitäis olla. pyydä vaik mutsis mukaan tai joku. Ei sua tulla himasta hakeen jos sä siellä jumitat.
        Eikä tarvii kommentoida kommentin antanutta, jos se ärsyttää liikaa. Koita vaan "eräs täällä" kunnioittaa tän j.p.:n ketjua ja sen aiempia kommentoijia. Älä häiritse ja sönkötä. Taidat olla se sama trollien metsästäjä joka vaihtaa nimimerkkiä jatkuvasti.


      • j.p
        TeemuL. kirjoitti:

        Joo älä j.p. jumita vaan tee jotain itses eteen. Tuo lahjapuhe on asiaa. Elämä non lahjaksi annettu, mutta käyttämättömän lahjan voi palauttaa, ethän sä sitä ollut tilannu.Toiset luovuttaan elämänsä esim, hyväntekeväisyyden hyväksi siis auttavat muita ja jotkut antaa elämänsä palvellakseen luostarissa. Ala selvittää eri mahdollisuuksia. Ei elämäänsä tartte ihan hukkaan heittää.
        Menepäs nyt lääkäriin vaan, sullahan ei ole töitä eikä koulua. Aikaa pitäis olla. pyydä vaik mutsis mukaan tai joku. Ei sua tulla himasta hakeen jos sä siellä jumitat.
        Eikä tarvii kommentoida kommentin antanutta, jos se ärsyttää liikaa. Koita vaan "eräs täällä" kunnioittaa tän j.p.:n ketjua ja sen aiempia kommentoijia. Älä häiritse ja sönkötä. Taidat olla se sama trollien metsästäjä joka vaihtaa nimimerkkiä jatkuvasti.

        Kun mainitsit siitä,että sinä itse olet ollut saman kaltaisessa tilanteessa,niin haluaisitko kertoa siitä ja miten löysit sitten syyn elää?olisi mielenkiintoista kuulla.Tiedän kyllä sen että ei sitä kukaan tule kotoa hakemaan mutta Se on kyllä todella vaikeaa yrittää mitään..en tiedä mikä siinä on.


      • j.p
        j.p kirjoitti:

        Kun mainitsit siitä,että sinä itse olet ollut saman kaltaisessa tilanteessa,niin haluaisitko kertoa siitä ja miten löysit sitten syyn elää?olisi mielenkiintoista kuulla.Tiedän kyllä sen että ei sitä kukaan tule kotoa hakemaan mutta Se on kyllä todella vaikeaa yrittää mitään..en tiedä mikä siinä on.

        Ja vielä kerrottakoon kun olen miettinyt tässä niin suuri pelko on aina ollut jäädä yksin.Nyt olen sen itse aiheuttanut.kyllä osaa nakertaa aivan mielettömästi.


      • TeemuL.
        j.p kirjoitti:

        Ja vielä kerrottakoon kun olen miettinyt tässä niin suuri pelko on aina ollut jäädä yksin.Nyt olen sen itse aiheuttanut.kyllä osaa nakertaa aivan mielettömästi.

        Ohje on selvä. Menin lääkäriin ja kerroin tilanteeni. Enempää en halua siitä kertoa, koska tilanteemme ovat erilaiset, vaikka tuska luultavasti samaa luokkaa. Menin myös itseeni ja lopetin napani ympärillä pyörimisen ja aloin AJATELLA sen sijaan että selitän käiken itselleni parhain päin ja haen syylliset ihan muualta. Minulla ei ollut oikeutta siihen eikä ole sinullakaan.sinä olet itsestäsi vastuussa ihan itse ja jos töppäät niin selvität.Kenelläkään muulla ei ole sitä tehtävää. Terpaeutti tai lääkäri auttaa sinut alkuun, mutta et pääse siipeilemään vaan joudut tekemään töitä itsellesi. JOs et halua siihen ryhtyä niin jatka ruikuttamista siellä missä sinua jaksetaan kuunnella. Vaikuttaa silt5ä että haluat ennemmin tuskailla palstoilla ja kuluttaa aikaa ja stalkkaat jotain taikasanaa, jolla elämäsi selviäisi. Sellaista ei ole eikä tule. En aio enempää vastailla sinulle tällä erää. sinun on aika toimia.

        Olen huomannut monessa elämäni asiassa että just se jota eniten pelkään tulee minun käsiteltäväkseni jossain muodossa. En ole poikkeus. Valinta on sinun tehtäväsi. Kyseessä on sinun elämäsi. Sitä saa mitä tilaa.


    • ja eteenpäin

      Ihmisuhteissa voi mennä sukset ristiin pitkänkin yhdessäolon Myös itse teemme virheitä: voi yrittää sopia, pyytää anteeksi. Jos ei sovintoa tule, niin sitten lähdetään eri suuntiin. Ei elämä siihen pääty. Aikansa sitä suree, mutta sitten alkaa elämä soljua ja tulevaisuudessa voi kohdata uuden ihmissuhteen.
      Pitää olla itselleen armollinen.

    • se on vaikea paikka

      Koita katsoa elämää yli kymmenen vuotta eteenpäin niin voi helpottaa, mutta älä takerru muiden mielipiteisiin tai johonkin millainen pitäisi olla.

      Olin itse tuossa tilanteessa yli 20 vuotta sitten.

      Itse ymmärsin sen vasta, että onneksi oli muutama hyvä ihminen, jotka saivat ymmärtämään, että älä tuomitse itseäsi sellaisesta johon et ole syyllinen.

      Älä tee sinäkään.

      Joillakin pelastaa uskonto ja joillakin ystävät, mutta tarkoitus on kuitenkin sama.Älä heitä hukkaan sitä kerran annettua elämää ja yritä oppia.

      Se on vaikeinta.

      Suurella elämänkokemuksella kirjoittava.

      • Ihminen6

        I know who you are ....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      134
      1883
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe