Matkalla Phuketiin

Thaiks

Tässä pähkäilen eri vaihtoehtojen kanssa. Phuketiin haluan matkata marras/joulukuussa -14. Mitä olen vertaillut halvimpia lentoja hotelleja/pakettimatkoja, niin en ole löytänyt syitä miksen ostaisi pakettimatkaa?
Löytyykö noita halpoja lentoja halvemmalla jos odotan?
Haluan suoran, tai edes lyhyehkön lennon paikanpäälle.
Onko paikanpäällä ostetut hotellit kuinka hinnakkaita?

28

771

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • roskapostiropotti

      Kyllä esim. agoda antaa hyvän kuvan huonehinnoista. Tosin niihin pitää laskea se 7%? päälle. Kannattaa, tilata tarjoukset sähköpostiin, niin voi säästää vielä hieman. bookingilla myös on tarjouksia vain sähköpostiin.

      Jos ei ole kireä aikataulu, niin äkkilähdöllä svoi saada edullisesti lentoja, tai koko paketteja, silloin ei voi valita välttämättä esim. mieluisinta rantaa. Paikanpäällä varatut huoneet eivät ole normaalisti sen halvempia, poikkeuksiakin toki on. Silloin olisi kyllä hyvä olla jo etukäteen tietoa, mistä niitä etsiä. Ainakin ensimmäisiksi öiksi suosittelisin varaamaan huoneen ennakkoon. Kannattaa ehkä myös miettiä, haluaako lomaa uhrata majapaikan etsimiseen. Globen sivuilta voi myös etsiä majoituksia, etenkin jos erityisen halpoja (vaatimattomia) majoituksia hakee.

      Jos suoraan haluat lentää, niin pitänee valita charterlento.

    • marraskuussa phuket.

      itse hain kans lentoja phukettiin ja majotusta...mut lennot oli aina bankokin kautta.ja lentoaikataulut pitkät. ja vaihtojakin saattoi olla peräti 2,ja loppupeleissä vertailin niin ei tullu sen halvemmaksi,mitä paketti matka tuli 1200 egee 3 viikkoo.joten valitsin pakettimatkan ja suorat lennot helsingistä phukettiin.

      • Thaiks

        Itse hain kahden vkon matkaa, ja hinnaksi firmojen kautta sain alkaen 1200€.
        Mistä sait kolmeksi vkoksi matkan tohon hintaan?
        Minulle ei hotellin taso ole tärkeä, kunhan olisi säädyllisen matkan päässä Patongista


      • matka varattuna
        Thaiks kirjoitti:

        Itse hain kahden vkon matkaa, ja hinnaksi firmojen kautta sain alkaen 1200€.
        Mistä sait kolmeksi vkoksi matkan tohon hintaan?
        Minulle ei hotellin taso ole tärkeä, kunhan olisi säädyllisen matkan päässä Patongista

        finnmatkoilta löysin,laitoin kriteeriksi "halvin"... meille ei oo hotellin taso myöskään tärkeä,pääasia että voi käydä suihkus,ja nukkua.ja on ranta ym.shoppailut lähelä.
        kata sun beach hotelli,katalla...


      • Miksi sinne
        Thaiks kirjoitti:

        Itse hain kahden vkon matkaa, ja hinnaksi firmojen kautta sain alkaen 1200€.
        Mistä sait kolmeksi vkoksi matkan tohon hintaan?
        Minulle ei hotellin taso ole tärkeä, kunhan olisi säädyllisen matkan päässä Patongista

        Patong...ihan hirveä paikka.


      • Ihmettelijä
        Miksi sinne kirjoitti:

        Patong...ihan hirveä paikka.

        Mistä keksit tuon Patongin? "kata sun beach hotelli,katalla".


    • kukin tavallaan

      Phukettiin on vain omalentoja ja Bagkokin kautta koukkaaminen ei ole viisasta. Marraskuu on 50% halvempi kuin joulukuu ja 1200 eurolla saa 2 viikon matkan asumisen kanssa. Se on sitten jo eri juttu kuka haluaa mennä Phuketin saarelle...minä en ainakaan menisi.

      • omalento

        Mikä on omalento ? Onko lentokone vain sinun käytössäsi ?


      • Gospodin

        Tuo on hyvä kommetti. Pitää olla vaan kärsivällinen ja uskoa. Marraskuussa on yllättäin? halpoja lentoja. Pitää olla vaan tarkkana ja seurata tilannetta. Minä katson päivittäin. Haluttaisi lähteä jo nyt, mutta olen taas ajatellut lähteä marras- joulukuun reissuun. Matkan kesto on ?. Olen käynyt Patongilla 5 krt, se on vaan niin mukava paikka:-D!!!!!


    • mielipidettä..

      itse ainakin haluun semmosen kohteeseen mennä,missä on jotain ilta eläämääkin,ettei tartte hotelli huoneessa iltoja istua. Monia kertoja käyny phuketissa,ei minusta mitään vikaa.
      joku tykkää kreikasta,joku kanariasta,joku phuketista...
      ja ei se marraskuu ihan 50% halvempi ole joulukuuta..

    • thaiks

      Ei löydy kolmen vkon matkoja hintaan 1200€. Yritin etsiä kaikilla lähtöpäivillä jne, mutta ei. Vaikuttaisko hintaan se, että matkaan yksin?
      Mitä tulee Phuketin järkevyyteen matkakohteena, niin olen siellä kerran käynyt, ja paljon jäi näkemättä.

      • pääsee 1200 €

        Kun matkustaa matkatoimiston kautta maksat lisämaksua hotellista. Ota lennot ja hotelli erikseen niin taatusti pääset kolmeksi viikoksi 1200 egellä.


    • halpaahanse

      Itse olin helmikuussa kuukauden Kaakkois-Aasiassa. Lennot HEL-BKK-HEL maksoivat hiukan päälle 700e. Ensimmäinen lento oli suora ja toinen koukkasi Hong Kongin kautta. Maan sisäiset lennot saat halvalla esim paikalliselta halpalentoyhtiöltä. Nok Airista on itsellä hyvät kokemukset, mutta joudut vaihtamaan kenttää Don Muengiin johon on toki ilmainen bussikuljetus (matka kestää noin 45min)
      Myös junalla ja bussilla pääsee todella halvalla ja mukavasti Thaimaan sisällä jos aikaa on. Yöjuna esim: Bangkokista Suratthanille ilmastoidussa nukkumavaunussa maksaa 20e

    • kokeile näitä

      Hei. Käy katsomassa Rantapallosta ( http://www.rantapallo.fi/lento-ja-hotellihaku ). Lento menee Bangkokin kautta, missä koneenvaihto, mutta kokonaislentoaika on mennessä n. 13 h ja palatessa 15 h.
      Patongilla ihan kohtuuhotelli kävelymatkan päässä rannasta.
      Kokonaishinta 1202 euroa.

      Mutta jos haluat mennä suoraan, niin esim finnmatkoilla halvin yhden kolmen viikon matka yhden hengen huoneella on siinä 1500. Minä valitsisin tämän.

      Tai sitten odota lokakuulle ja katso mitä äkkilähtöjä silloin on tarjolla. Jos hermo kestää, niin matkan voi saada erittäin edullisesti -tai joutuu maksamaan täyden hinnan. Yleensä marraskuun alun matkoja ei myydä näin keväästä heti loppuun.

      Hyvää matkaa sulle.

      • toru

        Tammikuu 2014 Hki-Bkk-Hki 595e. Bkk-phuket-Bkk 120e . Majoitus 4viikkoo 470e. Maaliskuu Finnmatkat lento suoraan phuket 405e. 3viikkoa majoitus 190e. Sama majoitus molemmilla reissuilla. Rantaan 200m. Patong !!


    • Ite Patongilla mut ku lähin niin äkkilähtönä ni lento BKKiin KLM:llä joulukuussa makso 730e. Takas tuun 16.4. ja toki takasin lento liittyy koko laskuun. Ja Phuketiin BKK:sta lennot esim. AirAsialla on parhaimmillaan vaan 1500b. Mut jos tuut esim. pariks viikoks ni eriyhtiöiltä löytyy luokkaan 400e majoitus mut luokittelemattomassa paikassa. Halvin koskaan mitä Phuketiin suorana oon nähny oli 250e (2v sit) mut majoitus ei kuulunu hintaan.

      Ja Patong ihana paikka! Ok turisteja piisaa, mut tääl paljon ihan normi thaikkuja kans ja niitten kaa yleensä höpöttelen. Ja vaik kaikki sanoo et tää on kallis mesta ni kyl täälki noit paikallisten paikkoja on jois aterian hinta vähä tyypistä riippuen on 20-60b.

      • babaaboboo

        Määrittele "normi thaikku". Ei kait se voi olla peruste lomakohteen valinnalle, että pääsee höpöttelemään "normi thaikun" kanssa? Joka paikassahan pääsee, en ne thaikut ole missään sen epänormaalempeja.
        Bkk-Phuke lennot saa halvimmillaan alle 1000 thb. Mutta tää hintojen vertailu on aika typerää hommaa. Hinnan sanelee loppupelissä loman ajankohta. Jos työt ei ole esteenä ja voit lähteä muutaman päivän varoitusajalla pääset halvalla. Mutta harva on sellaisessa tilanteessa vaan matkat on varattava jo kuukausia ennen lomaa. Itse ainakaan laske sen varaan, että äkkilähtöjä on saatavana silloin, kun olen lomalle lähdössä. Lippu ostettu hulluilta päiviltä 599€ marraskuulle, en pidä pahana hintana, eikä tarvii kytätä äkkilähtöjä.


      • babaaboboo kirjoitti:

        Määrittele "normi thaikku". Ei kait se voi olla peruste lomakohteen valinnalle, että pääsee höpöttelemään "normi thaikun" kanssa? Joka paikassahan pääsee, en ne thaikut ole missään sen epänormaalempeja.
        Bkk-Phuke lennot saa halvimmillaan alle 1000 thb. Mutta tää hintojen vertailu on aika typerää hommaa. Hinnan sanelee loppupelissä loman ajankohta. Jos työt ei ole esteenä ja voit lähteä muutaman päivän varoitusajalla pääset halvalla. Mutta harva on sellaisessa tilanteessa vaan matkat on varattava jo kuukausia ennen lomaa. Itse ainakaan laske sen varaan, että äkkilähtöjä on saatavana silloin, kun olen lomalle lähdössä. Lippu ostettu hulluilta päiviltä 599€ marraskuulle, en pidä pahana hintana, eikä tarvii kytätä äkkilähtöjä.

        Normi thaikulla tarkoitin samaa ku normi finskeillä. Siis että tekevät normaaleja töitä tai opiskelevat ja muutenki elävät normaalisti turisteista piittaamatta. Se on mulle yks pääasia et näkee paikallista normaalia elämää (niin kuin esim. tääl paloaseman tuollapuolen). Esim. Phi Phille en enää välitä läksiä käymään ku siellä ei muita ku turisteja olekaan. Ja kaikki thaikut jotka siel on, ovat turistibisneksessä. Toki osasyy miksi olen Patongilla on että satun olee töissä täällä (turistibisneksessä ;) ) Ja tosiaan jos low seasonilla tai tarpeeks ajoissa noi esim. BKK-HKT lennot varaa ni voi tosiaan saada jopa tonnilla. Itellä tuli vaan niin pikanen lähtö, ku aluks olin et tän talven oon Suomessa töissä, mut oli niin synkkää ni päätin läksiä ja liput varasin vasta viikkoa ennen matkaa (silti aika halpa eli HEL-BKK-HEL 760e ja BKK-HKT pätkät 1500b AirAsialta.). Ja ne siis ei olleet äkkilähtölippija koska niissä yleensä max 2vk oloaika vaan perus reittilento. Kaveri joka käväs tääl taannoin makso 2vk reissustaan 400e. Tosin hälle valehdeltiin ja sanottiin että sisältää majoituksen Patongilla, mutta Khao Lakiin yrittivät sitä viedä. Ei menny sinne ku nimenomaan mua ja muita kavereita täällä tuli moikkaa. Sano et tekee valituksen kuttujainasiavirastoon valheellisesta mainonnasta. Niin tekisin minäki. Asusteli sit mun kämpässä sen pari viikkoo ku mul iso paikka ja vaik yksiö onki ni sisältää yhen king size bedin ja yhen yhden henkilön pedin.


    • babaaboboo

      Joo, tuo 760€ on ihan normi listahinta Finskillä, mutta tarkotin noita 200-400 eken lentoja harvoin saa muutakuin äkkilähtönä.
      Patong elää turismista ja luonnollisesti siellä lähes kaikki paikalliset työskentelee enemmän tai vähemmän turismin parissa ja saa rahansa turismista. Phuket townissa sitten jo enemmän muutakin elämää.
      Itseäni ei ole koskaan häirinnyt tai edes miettinyt koko asiaa, onko joku riisinviljelijä Isaanista tai mopotaksikuski Bangkokista tai baarityttö Banglalta. Ihan hyviä tyyppejä löytyy työskenteli sitten missä tahansa. Tietysti paremmin voi heittää läppää turistikohteissa työskentelevien kanssa, kun osaavat paremmin enkkua. Mutta pärjään thaillakin kohtalaisesti Isaanissa, jossa monet ei osaa sanaakaan englantia. Ainoa porukka mikä ärsyttää varsinkin Phukessa on ne pukukauppiaat, jotka sönkkää suomea. Nehän ei thaimaalaisia tosin olekaan.

      • Juu, ne pukukauppiaathan on käytännössä kaikki Intiasta...


    • En jaksa kaikkia viestejä lukea mutta esim. Phuketista saa jopa high seasonilla asiallisia hotellihuoneita luokkaan 700-1000b/pv. Tiedän useita. Ja niissä kaikki mukavuudet eli netit sun muut. Jos reittilennon ostaa niin hinnat vaihtelee todella paljon. Jos on vaan esim. 2vk ni kandee kattoa matkatoimistojen lentoyhtiöiden hintoja ilman asutusta kun usein edes-takas ovat 300-400e/hlö ja suoraan kohteeseen (esim. Phuket). Jos pidempään on, niin pitää ottaa reittilento, jotka ovat tyypillisesti 550e/hlö halvimmillaan mutta kalleimmillaan jopa 1400e/hlö. Siis Bangkokiin. Sieltä jatko Phuketiin, jos ottaa vaikka AirAsialta/Nok Airilta (Don Muang) on luokkaa 15-40e/hlö (ajankohdasta riippuen).

      Jos on sen max 2 viikkoa niin tuolta on hyvä katsoa lentojen hintoja (ja hotellienkin jos niikseen tulee):

      http://www.rantapallo.fi/lennot/

    • Syksyllä reissuun

      Lokakuu 2014 patong beach. Lennot 766e/hlö sis.meno-paluu. Reitti: Hki-Amsterdam-Kuala Lumpur-Phuket paluumatka Damin sijasta Lontoon kautta. Rantapallon kautta tosiaan varattiin ja matkustusaika on n. 20h / suunta. Majoitus Patong Tower Condominiumissa 145e/viikko/huoneisto ja huoneistoon mahtuu 6.

      • Monkeyhouse

        Huoneiden varaamisesta...

        Halvemmalla saat kun varaat esim agoda.com, bookings.com tms kautta, kuin että etsisit paikanpäällä ollessasi halpaa hotellia.

        Low seasonilla tilanne on hieman eri, Guesthouseja löytyy 400thb ylöspäin.


      • olet niin väärässä
        Monkeyhouse kirjoitti:

        Huoneiden varaamisesta...

        Halvemmalla saat kun varaat esim agoda.com, bookings.com tms kautta, kuin että etsisit paikanpäällä ollessasi halpaa hotellia.

        Low seasonilla tilanne on hieman eri, Guesthouseja löytyy 400thb ylöspäin.

        Agoda ja booking.comin kauttako muka halvemmalla kuin sisäänkävely hinta. Ei varmasti. Itse käytän etukäteen varatessa www.asianrooms.com. Verot toimitusmaksut sis. hintaan.
        Kokeneet thaimaan kävijät eivät etsi hotellia enää paikan päällä ne on jo tiedossa mistä kysyy.


      • Suoraan hotlasta
        Monkeyhouse kirjoitti:

        Huoneiden varaamisesta...

        Halvemmalla saat kun varaat esim agoda.com, bookings.com tms kautta, kuin että etsisit paikanpäällä ollessasi halpaa hotellia.

        Low seasonilla tilanne on hieman eri, Guesthouseja löytyy 400thb ylöspäin.

        http://www.iltasanomat.fi/matkat/art-1288691354384.html

        Tälläisiä juttuja yllämainituista hotellien varaus firmoista. Halvemmalla saa suoraan hotellin sivuilta kuin voittoa tavoittelevilta välitysfirmoilta.


      • tuo on tosi
        Suoraan hotlasta kirjoitti:

        http://www.iltasanomat.fi/matkat/art-1288691354384.html

        Tälläisiä juttuja yllämainituista hotellien varaus firmoista. Halvemmalla saa suoraan hotellin sivuilta kuin voittoa tavoittelevilta välitysfirmoilta.

        Ja kun kerran on varannut hotellin sivuilta huoneen niin tarjouksia satelee sähköpostiin 30-60 % alennuksilla pari-kolme kertaa vuodessa.


    • phuket

      onko ketään lähössä 3.11.2014 phuket patgon ??? vai lähenkö yksin.

      • thaifanit

        Lentokonelastillinen finskejä, mutta sitä en tiiä, että minkämoisia ovat lähtijät tuolloin. Minä/me lähdemme myös, muttemme ko. ajankohtana. Hyvää lomareissua joka tapauksessa


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2531
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1980
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe