Mihin aikaan meette hakee kirjat?

Makuupussi-Jussiko?

Kuulemma porukka makuupusseissa YO:lla. Itse tosiaan asun tuossa lähellä, niin voisin mennä. Onko sisälle mahdollista päästä yöksi?

Jonotuskulttuuri levinnyt pääsykoekirjoihinkin...mm. Oikiksessa opiskeleva kaverini kertoi, että lexin juhliin tullaan jonottamaan jo edellisenä iltana.

Muita vinkkejä jonottamiseen? Onko kirjoja varmasti kaikille?

21

582

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hei....

      kai tää on trolli

    • Että näin

      Itselläni on avain eli pääsen educariumille koska tahansa.

    • Makuupussi-Jussiko

      Opiskeletko jo jossain toisessa tiedekunnassa?

      T. AP

    • Että näin

      Juu, mutta tämä opiskelu ei oikein nappaa joten ajattelin hakea oikikseen.

    • Makuupussi-Jussiko

      Onko siellä kova jono? Kannattaako lähteä? (olettaen, että olet itse paikalla)

    • Että näin

      Itse ajattelin mennä tossa 7 jälkeen Ja otan vähän eväitä ja koneen mukaan niin aika menee mukavasti. Tänä vuona jono tulee olemaan aivan mieletön 5-6h. Kirjasto on lisäksi hyvin pieni niin mieluummin jonotan sisällä kuin ulkona.

    • Fuksitytöt vm 2014

      Tulimme kaverin kanssa tänne jonottamaan vähän vajaa kaksi tuntia sitten ja silloin oli ennen paikalle ehtinyt noin ehkä parisenkymmentä jonottajaa. Kaikilla kunnolla evästä, makuupusseja ja lämmintä vaatetta mukana, koska tulossa pitkä yö! Mutta onhan se kaiken vaivan arvoista kun saa hyvän etumatkan muihin, jotka saavat kirjat vasta joskus illalla, kun ei ole vaivautunut saapumaan ajoissa paikalle, vaan viettää tehoksasta lukuaikaa jonottamalla. Tämän parin tunnin aikana jono on kasvanut noin ehkä hieman alle sadan metrin pituiseksi, eli vielä jos saapuu, pääsee huomenna melko nopeasti kirjastolle aloittamaan projektia..
      - Fuksitytöt vm 2014

    • leirijäbä

      Menin jo lauantaina teltan kanssa leiriytymään oven eteen, jonossa oli tuolloin vain parikymmentä ennen minua. Nyt porukkaa on silmänkantamattomiin asti enkä usko että huomenna saadaan millään jaettua kaikille kirjoja.

      • true_oikkari#turku

        Höpö höpö älkää kiusiko tulevia ihku fuksipallojamme! He voivat jonakin päivänä olla juuri teidän esimiehinänne.


    • ihmettelen3

      Merkillistä sillä educariumilla ei näy ketään. Taisi tulla ihmisillä koti-ikävä tai nälkä.

    • hotboy_v_c_

      menkää nyt helvetti nukkuun. yks päivä ei teidän elämäänne liikauta mihinkään ehkä poislukien yhden vitunpaska maccislounaan verra

      ps. fuksi(tyttö)pallot on kieltämättä ihkuja

    • JONO-MAKE

      MUuuuulle fukistyttöjääääääääääää!!!!!!!!!!!!



      OON jo JONOSSA

    • hullut

      Olette idooottejaaaaa! Tunti tai päivä sinne tänne, mitä helvetin merkitystä!

    • Höpö höpö

      Trolli thread.

      Ei sinne hyvänen aika kukaan mene kuin pari tuntia etuajassa max.

    • Jallu3

      Siis toivottavasti tää on läppä :D Ite kelasin huomenna ku heräilee kävellä unigrafiaa ja hakea kirjat sieltä. Eihän kukaan nyt oikeesti siellä ole jonottamassa?

      • hyi sitä aikaa

        Vuosi sitten siellä sai jonottaa jonkun 3 tuntia. Käteismaksajat saivat nopeammin.


    • ehkäjopatulevafuksi

      Haetaanko yliopistolta jotku pääsykoekirjat?

      Auttakaa!

      Itse hain Helsinkiin kemian laitokselle ja farmaseutiksi. Pitääkö minun hakea jotku kirjat jostain? Asun Espoossa eli ei ole paha matka, mutta mitä haen ja mistä?!

      • ehkäjopatulevafuksi

        Niin ja vielä että paljonko ne kirjat maksaa?! Pitääkö olla varattu omalla nimellä joku kirja? Täytin sen hakulomakkeen www.yliopistohaku.fi :ssä vasta pari päivää sitten eli onko mun nimi ehtinyt minnekään yliopistoon vielä?


      • troll,14
        ehkäjopatulevafuksi kirjoitti:

        Niin ja vielä että paljonko ne kirjat maksaa?! Pitääkö olla varattu omalla nimellä joku kirja? Täytin sen hakulomakkeen www.yliopistohaku.fi :ssä vasta pari päivää sitten eli onko mun nimi ehtinyt minnekään yliopistoon vielä?

        Ei vielä kahteen viikkoon, joten et voi mitenkään saada kirjoja ajoissa, jotta ehtisit lukea ja sisäistää kaiken. Haku oli tarkoitus tehdä ennen 14. 3. jotta yliopistot saisivat nimenne ja tietonne ennen huhtikuun alkua (tänään on 1.4.) ja voisivat hankkia oikean määrän kirjoja, joita sinä et nyt voi vielä saada. Valitan, you have failed


    • VinkkiäVinkinPerään

      Ei tartte pelätä, jos varaa kirjat netin kautta. Käyt vaan hakemassa. Pieni vinkki: joskus pienissäkin kunnallisissa kirjastoissa on joitain kurssikirjoja. Jos hyvin käy, löydät jotkut sieltä eikä jonoa ole. Omaa kokemusta on. Omaan käyttöön saa kirjan kopioida. Jos oikein tiukkaa on tehnyt, olen opiskeluaikana esim. ottanut monesti yölainaan kirjan, jota muuten ei saa pikaisesti. Olen mennyt kopiointiliikkeeseen ja kopioinut koko kirjan. Ei maksa paljon jotain 5 euroa. Käynyt saman päivän aikana kirjastossa palauttamassa. Jos ei halua näin tehdä, voi lukea kirjastossa vaikkapa yölainakirjaa tai käsikirjastokirjaa. Opiskelija saa suht. edullisesti kirjan myös kaukolainaan, mutta harvemmin sitä voi uusia.

    • VinkkiVinkki

      Lisäystä edellä olevaan viestiin: Pärjäsin koko opiskeluajan edellä kuvaamallani tavalla ostamatta lähes yhtäkään kirjaa itselleni. Sivistyssanakirja, kielten sanakirjat ja kielitieteen perusteet on omia. Kirjat on kalliita. Kirjastot elintärkeitä kaikille!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1851
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1779
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      116
      1745
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1557
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1425
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1232
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    8. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1108
    10. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1102
    Aihe