TSI:llä 50 tkm

Uskaltaako

Kuinka todennäköistä on, että uudella TSI-moottorilla selviää 50 tkm ilman konerikkoa tai remonttia? Lähipiirissä ei ole vielä yhtään näin pitkälle kestänyttä ja hieman pelottaa vaihtaa toimivaa diesel-golfia uuteen bensa-golfiin. Olisiko viisainta vaihtaa merkkiä?

25

609

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 50-60

      Vähän fifty-sixty. Osa on kestänyt kauemminkin mutta isolla riskillä mennään.

    • kuinka tyhmä saa oll

      mahtaa, Tero! olet todella onneton tapaus.

    • Toiset kestää

      Aika monet ovat kyllä hajonneetkin. Jos luotettavuutta kaipaat, niin unohda.

    • osta pois

      Voihan se hajota jo ennen kuin 50 tkm on mittarissa, mutta saat varmasti virhevastuuseen sen korjattua. Jopa moottori tai vaihteisto menee ilman omavastuuta virhevastuuseen noin pienillä metreillä.

      Harmittaahan se, jos auto leviää ja ainakin, ellei saa edes sijaisautoa, kuten Volkkarilla.

    • En ostaisi

      Ei minulla ainakaan kestänyt edes ekaa huoltoväliä täyteen.

    • EX TSI

      Ollut perheessä kaksi TSI 1,4 koneista autoa,seat leon vm 2010 ja touran vm 2008.Seatilla ajettiin 58tkm ja touranilla 73tkm eikä kummassakaan ilmennyt mitään ongelmia.Myytiin kuiteskin viime vuonna pois tuon ongelman pelossa vaikka todella pieni mahdollisuus on todellisuudessa että olisi pamahtanut.
      Kannattaa kuiteskin olla tarkkana jos omistaa kyseisen koneen sen kanssa ja tarvittaessa käyttää jakopäärempassa varsinkin jos takuut ei ole enään voimassa.Joskus tuli kysyttyä hinta tuolle jakopäärempalle ja oli alle tonnin fixuksella joten moneen autoon maksaa hihnaremppakin melkein tuon verran.

      • s,s,,,sssoooo

        Sanokaas ny millasta on omistaa auto, jota joutuu kokoajan kuuntelemaan ja jännittämään millon kone rallattaa ja kilisee? Eikö niitä sentään ole autoja jotka kestää satojatuhansia ilman korjaamista. Eikö se kannata etsiä sellanen merkki, jota ei joudu kuluttaja-asiamiehen kanssa korjauttamaan, ja riitelemään takuuasioista?


    • nih....

      Elämästä tulee silloin tylsää, jos ei tarvitse riidellä marmorilla että kuka maksaa ja mitäkin.......Ja onhan otettava huomioon myös työllistävät vaikutukset, ja sosiaalinen kanssakäyminen korjaamon henkilöstön kanssa.

    • wwwv

      No tuskin kenenkään TSI kuskin paljon tarvii hötkyillä ongelman kanssa kun ongelmia on ilmennyt Suomessa myydyistä n.50000 vain 80:ssä koneessa.

    • Skoude

      Jakopääremppa halvimmillaan 700€ joten ei tuon jakopään kanssa kannata yöuniansa menettää jos rikkumista pelkää.

    • mi6

      Sitten kun se tsi pamahtaa niin huollossa sanovat, että vanhaa polttoainetta ja takuu ei korvaa, näitä p*skavärkkejä ei kannata ainakaan köyhän ostaa.

    • vouti

      "Jakopääremppa halvimmillaan 700€"

      Entä mitä se on kalleimmillaan?.....

    • Huonolta näyttää

      Kovin monesta korjaamattomasta TSI-moottorista ei ole vielä tietoja tullut.

    • LastGolf

      Ei kai kukaan pysty takaamaan että kestäisi. Oma 2010 kesti 42000, jonka jälkeen jakoketju vaihtoon. Auto kävi muuten huollossa 20 kertaa, joten huoltoväli ei ole VW:llä 30 000 vaan 2000km.

      • Yeti pappa

        Uusikaan ketju ei kestä pidempään kuin orkkis. Tästä on kokemusta mm. Yetin kohdalla.


      • hoppeeta
        Yeti pappa kirjoitti:

        Uusikaan ketju ei kestä pidempään kuin orkkis. Tästä on kokemusta mm. Yetin kohdalla.

        Kerro lisää. Kuulen mielelläni. Vm ja malli. Entä kone? Kuis sulle sitten kävi yetin kanssa??


    • Kyllä kestää

      TSI-moottoreista arviolta 10-15% kestää jopa 100 tkm.

    • vanhaawoimaa

      Vitkuillessaan......
      VW Transporter 1996, 2.4D. 578000km. Venttiilinnostimet ja kytkin vaihdettu ja alustaan kerran kaikki nivelet. Se siitä.

    • Ei vaivaa enää

      Mulla oli viime vuoteen asti -10 Golf 1.4 TSI 90kW ja kolmen kympin kohdilla alkoi jakopää startissa ääntämään. En uskaltanut pitää (ei takuuta jäljellä) vaan laiton vaihtoon. Nyt se liikkuu jossain Uudellamaalla. Säälittävää vähän ostaja mutta sellaista tää elämä on.

      • Lex pex

        Jos et tedä mikä on takuun ja virhevastuun ero niin kannattaisi ottaa selvää ettei tuuli ja maailma liiaksi vie. Tietämättömyys on säälittävää.


    • docdoc

      Alottaan kannattaa aloittaa lääkityksen vaihtamisesta ja vasta sitten miettiä automerkkejä.

      Kukaan tervejärkinen ei pidä väittämääsi totena.

    • Kuka näitä provoja?

      Nyt on sorvattu 160 tkm 2007 tsillä eikä mulla ole ollut kuin kaksi vikaa. Takuuuna ovien lukituksen ohjain ja viime kesänä ilmastoinnin venttiili. Kyllä on vikaherkkä.

    • kursepelli

      Ajettu 50 tuhatta ei mitään vikaa jahuolenpitosopimus,ihan sama vaikka paskoo kaikki maantielle sopimus kattaa kaiken aivan sama.

    • Äidinpikkupoika

      Auto on mulle elämäni ainut valo, ja on ihanaa kirjoitella provoja muista merkeistä kuin omastani. Mun mielestä sitä paitsi toisten hylkäämät käytetyt autot on parhaita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      274
      2863
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1506
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1250
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1180
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1177
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      20
      1042
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe