Miltä tuntuu olla aikuinen?

vdfddffddfdf

Tuleeko teille ikävä nuoruutta? Minä olen 16, ja jo nyt on kauhea kaipuu kaksi vuotta taaksepäin tai ehkä jopa ylä-asteen alkuun saakka että voisin nauttia nuoruudesta vielä vähän kauemmin. Periaatteessa on jo valmiiksi haikea olo siitä miltä minusta tuntuu parin vuoden kuluttua :D Mutta olen ajatellut, että miten sitten ihmisen ajattelu muuttuu. Omilleen muuttamisessahan tulee mielettömästi uutta, työelämä ja kaikki, joka kenties ns. erkaannuttaa nuoruudesta ja tuo uutta tehtävää kun taas nuorena ei niin paljoa uutta tule.

10

272

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei.

      Kaikilla on varmaankin samanlaisia kokemuksia siitä, että kaipaa nuoruutta. Nuoruus on mukavaa aikaa. Itse ajattelen, että lapsuus ja nuoruus heijastuvat elämän eri vaiheissa. Onhan sellainen sanonta, että minkä nuorena oppii, niin vanhana taitaa.

      Elämä on siis eräällä tavalla koko ajan uuden oppimista, mutta samalla vanhan kertaamista. Muistaa ottaa vaan askelen kerrallaan ja katsoo mitä päivä tuo tullessaan. Uuden oppiminen on joskus haasteellista, mutta toisaalta se antaa itselleen paljon. Elämässä ja nuoruudessa opitut tiedot ja taidot ovat varmasti hyödyllisiä aikuisenakin.

      Netti Saapas Helsinki Pasi

    • 36v.

      parempaa kuin teininä, kiinnostuu enemmän kaikesta jne.

    • sadddd

      Itse tajusin aikuistuttuani, ettei minulla oikeasti ole ollut ketään minusta aidosti välittävää ihmistä ympärilläni.

    • 36v.

      "Kaikilla on varmaankin samanlaisia kokemuksia siitä, että kaipaa nuoruutta. Nuoruus on mukavaa aikaa. Itse ajattelen, että lapsuus ja nuoruus heijastuvat elämän eri vaiheissa. Onhan sellainen sanonta, että minkä nuorena oppii, niin vanhana taitaa. "


      Ei todellakaan ole kaikilla samanlaisia kokemuksia. Nuoruus on h*lvetin tylsää aikaa koko elämän pituuteen suhteutettuna. Olet köyhä, et ole nainen, etkä mies, et ole viisas, asut opintolassa tai vuokralla, ainoa huvi joku biletys...

      Aikuisena tajuaa kuinka turhaa on olla nuori.

      Tuo sanonta merkitsee vain jonkun asian osaamista.

    • henkinenikäonparas

      En oo vielä aikuinen ja elämä on aika kivaa :) Ikää voi ajatella vaan numerona. Kaikesta kivastakaan ei välttämättä tarvitse luopua heti vaan pikku lapsetus piristää arkea ja mieltä. Aikuistuminen tarkoittaa vähän lisää vastuuta ja tekemistä, mutta muistaa välillä rentoutua kans :)
      t. 23v lapsellisuuteen heittäytyvä naikkonen

    • rrer

      Täytin just 18, ja kyllähän tää ikä muaki risoo. Joskus haluisin olla taas 15. Mutta kyllä tää ikä toi paljon mukanaan. Saa ostaa bisseä ja tupakkia, ja käyä baarissa, sekä äänestää poliittisissa vaaleissa. On yksinkertaisesti täysi-ikäinen, ja saa päättää omista asioistaan ja menoistaan ja tuloistaan. Mutta on enemmän vastuuta.

      • tenerife171

        Vielä enemmän omaa valtaa päättää mihin menee ja milloin palaa kotiin tulee vasta silloin kun muuttaa pois vanhempien helmoista. Silloin äidin ja isän merkitys vähenee roimasti. Voi mennä minne vaan niin ettei vanhemmat tiedä mitään. Pois muutto tulee olemaan vielä isompi itsenäistymisaskel kun joku 18v. syntymäpäivä.


    • kohta18

      Mun nuoruus oli ainaki ihan helvettii.. en todellakaa kaipaa ylä-aste aikaa. Kylmiä väreitä saa ku muistelee ylä-aste aikaa.

    • sisko..

      Haha :D ei oo yhtään ikävä nuoruutta, kun se oli oikeastaan aika hirveää aikaa itselleni. Olo ei oikein tosin tunnu oikeesti aikuiselta, kun oon lapsellinen vielä nykyäänki, vaikka oon vähän yli 20.v. Vastuuntuntosempi musta on kyllä tullu, varsinkin eläinten ja opintojen suhteen kun pystyy valitsemaan mitä tekee.

    • young lady

      Riippuu mitä aikuisuudella tarkoitetaan :D
      Itse olen 21-vuotias omillani asuva ikilapsi! :D Enemmän vastuuta tulee itsestä ja asioistaan, tietenkin, mutta jos aikuisuus on sitä että ollaan koko ajan tylsinä kahvikupin ääressä, hillittyinä ja asiallisina, ja pienikin "lapsellisuus" on "hyihyi", en halua kasvaa aikuiseksi.
      Mukavinta on se, että taloudellisissa rajoissa voin tehdä (ja syödä lol) ihan mitä tahansa, en häiritse ketään jos tulen yöllä kotiin ja.. paljon muuta :D
      Nauti "lapsuudesta" nyt kun vielä voit, kyllä sitä omalla tavallaan tulee kaipaamaan aikaa kun oli "hieman helpompaa" :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      3228
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2141
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2061
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1915
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe