saksanpaimenkoira minulle

hula22

Olisin kiinnostunut hankkimaan saksanpaimenkoiran. Minulla on jo ennestään spanieli uros joka on 8v. Kokemusta on,koska ennen hoidin naapureideni saksanpaimenkoiraa ja myös olen kouluttanut tutun rottweileriä. Siitä tulisi harrastus koira pk-lajeja,tokoa,agilitya,jäljestystä ja maastopyöräilyä. Koira pääsee joka päivä juoksemaan metsään vapaana n.1-2h ja meillä on tosi hyvät lenkkeily polut. Minun spanielini on todella aktiivinen ja sosiaalinen,mutta tekee nuoremmille koirille selväksi että on pomo,niinkuin normaalissa koira laumassa. Koiraa tullaan kouluttamaan johdonmukaisesti ja määrätietoisesti, eikä väkivallalla, koska silloin koirista juuri agressiivisia tulee. En halua näyttely linjausta,koska niiden selät ovat kyyryllä ja luonne heikko. Ja ne ovat sairaita.

7

166

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sakun kanssa herkkää

      Muutoin kuulosta ookoolta, mutta en sinuna ottaisi vanhemman spanielin seuraksi käyttissakupentua. Liian rajuja ja villejä pentuina, ihan oikeasti, spanielille myös liian stressaavaa ottaen huomioon että on ollut ainoana koirana 8 vuotta, niin paras antaa nauttia seniorivaiheesta (vaikka onkin aktiivinen jne) siten kuin on tottunut eikä pian esimurrosikään ja sitten murrkkuikäisen käyttissakun häröilyn kanssa samassa taloudessa. Käytännön kannalta myös liian työlästä sinulle, joutuisit kävelyttämään koiria erikseen koska vauhdit eritahtisia ja käyttissakun kanssa hihnaopetelu voi mennä ihan urheilusuorituksesta itseltäsi. Nauti koirasi kanssa elosta, voithan kokeilla ottaa hoitoon jonkun tuttavasi sakun teille ja siinä näet miten koirasi suhtautuu jos talouteen 8 vuoden jälkeen tulisikin asumaan joku muu koira, moni ei hypi riemusta. Poikkeuksiakin on, jotkut piristyvät pentuseurasta mutta en usko että spanielilla riittää hermoa käyttissakuun ja itselläsikin sitten hermot kireänä eikä aikaa muuhun, kun opetutat sisäsiisteyttä, tapoja, koirien keskinäisiä toimeentulemisia ja ties mitä.

    • Minun mielipide :)

      Minulle tuli sama asia myös mieleen,että ei ole helppoa spanielilla jos perheeseen tulee hermoja rasittava pentu, ja spanielisi menettää ykköspaikan,kun pentu vaatii kuitenkin niin paljon huolehtimista ja huomiota. Suosittelisin laittamaan sakun sitten seuraavaksi koiraksi,jolloin sinulla on aikaa sille ja nykyinen koirasi saa elää vanhuutensa rauhassa,ellei se sitten erikoisesti kaipaa toista koiraa seurakseen..
      Itsekkin olen monesti miettinyt ottaa sakullemme kaverin,mutta se stressaa kotioloissa toisesta koirasta sen verran,että en hanki kaveria sille,ainakaan vielä.

    • EHRK

      Höpöhöpö. Mulla oli 8 -vuotias kääpiökoira, kun käyttösakemannin otin, eikä näillä kahella ollut ikinä ongelmia keskenään, eikä ole ollut sen jälkeenkään vanhalla koiralla ja uudella tulokkaalla. Toki koirat ovat yksilöitä, niin vanhat kuin nuoretkin koirat.

      • hula22

        Kiitos vastauksestasi. Minä uskon että koirani hyväksyy uuden koiran, koska ennenkään ei ole ollut mitään ongelmia hoitokoirien kanssa. Spanielini on hyvin sosiaalinen ja aktiivinen.:-D


    • sakun kanssa herkkää

      Eli olit jo päättänyt mitä tehdä ja millaiset vastaukset mieleen.....

      Ainakin on sitten ennakkoon ohjeistettu sinua, kun on hieman eri asia nimenomaan käyttissakupenuun kanssa sitten kuin että hoidossa ollut jo vähän aikuisempaa koiraa. Toivottavasti menee hyvin ja jos ei mene, niin sanottu on.

      On kokemusta tällaisesta tilanteesta, itsellänikin ollut aiemmin pieni koira ja muiden hoitokoirien kanssa ok omassa kotona mutta jahka tulikin hoitoon vietikkäämpi dobermanni-mix pentuiässä, niin ei sävelradio välttämättä soi tilulilulii.

      Kaikki koirat ovat yksilöitä ja niin edespäin, mutta kyllä konteksti on todennäköisyyksien suhteen arvioituna se, että sinun ei kannattaisi tilanteeseen väen vängällä käyttispentua ottaa 8 vuotta omalla reviirillään olleen pienen koiran lisäksi. Kaiken muun ohella käytäntö on työlästä, mutta jos sinulla on aikaa ja hermoja, niin siitä vaan sitten. Itse en riskeeraisi tuon toisen koiran hyvinvointia, tarkkaa sitten vaaan kuinka spanieli masentuu ja vetäytyy omiin oloihinsa nurkkiin, voithan ohittaa tällaisetkin eleet "tulee kyllä toimeen eikä mitään sano, avoimesti on".

      Toivottavasti menee ok, mutta epäilen.

      • näinpänäpn

        anna mennä vaan


      • hula22

        Koiran ottaminen ei ole vielä todellakaan varmaa. Ja on hyvä tietää muiden mielipiteitä ja luultavasti jätän koira seefferi haaveet tähän, koska vanha koirani on paljon tärkeämpi kuin uuden koiran hankkiminen:) Kiitos mielipiteistä ja että sain uusia näkökulmia:)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6749
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4380
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2793
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2090
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1653
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1447
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1151
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1127
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1124
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1081
    Aihe