Omakotitaloon pölttoöljuhuijaus?

killeri1

Tuttavallani on selkeitä näyttöjä siitä, että lämmitysöljyä toimitettiin maksettua vähemmän. Onko samanlaisia kokemuksia?

24

287

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Löpönen

      Ei ole.

    • J..

      Mulle kantautui korviini 2-3 tapausta. Öljynmyyjää en muista, mutta otan selvää ja kirjoitan sitten.

    • pulloviinaa

      Nytkö hörhöilet polttoöljystä,eikö enää riitä firman pakujen käytön tai kimppakyytien kyttäys.Jos on selkeää näyttöä että öljyn toimittaja on kusettanut,mitä suuresti epäilen,tämä palsta ei ole oikea paikka valittaa.Nyt juon pullon sillä tämä tuttavllesi sattunut kauhea tapaus järkytti suuresti mielenterveyttäni ;)

      En kumminkaan valokuvaa firmojen autoja
      Kadehdi yrittäjiä tai duunareita jotka saa km-korvauksia

    • leenako1

      Mulla loppui öljy yllättäen vaikka oli kesy tämä talvi, meni öljyä tuplasti. Nyt kun aloittaja otti asian esiin, voin olla huijattu? Saanut öljyä maksamaani vähemmän? Oliko toisten samaa ajattelevien öljymyyjä mistäpäin?

    • Asiamies..

      Mun tuttavaperhe osti öljyä joltakin ristiinan myyjältä. Kävi samoin. Putsasivat tankin ja siellä ei ollutkaan enää öljyä. Piti olla ainakin 1500 litraa.

    • JJ..

      Vaikea tuollaista näyttää toteen, vaikka olisi tottakin. Menee sitten neuvottelupuolelle koko asia.

      Harkitkoon kumpikin osapuoli, mikä on se pienemmän vahingon tie? Tovottavasti ei suomalaiseen tapaan paisu asia niin suureksi, että siitä luetaan pahoja uutisia jatkossa?

    • LVI-asentaja st.M

      Tankkiautossa on sinetöidyt ja tarkastetut mittarit. Samoin huoltoasemilla.
      Kuluttajalla kulutus vaihtelee ja huoltamaton polttimo voi viedä tuplasti öljyä.

      Nuohous kannattaa. Tilaa öljypoltinhuolto ja osta tarvittaessa uusi poltin ja kattila.

    • Niksipirkka

      Ennen vanhaan isä tarkasti säiliön pinnan leppäkepillä. Kun säiliössä oli täyttä niin varsi kastui melkein ylös asti kun kolautti kepin pohjaan.

    • epäselkeä

      Oliko se näyttö sellaista että vuonna 85 löpöö kului talvessa 1500L eli viimesyksyn täytönjälkeen säiliön piti tulla täyteen sillä määrällä?

      Jos myivät enemmän kuin säiliöön voi mahtua niin sitten on syytä epäillä.

    • khhk

      Siirtykää kaukolämpöön. Yksi huoli vähemmän. Helppoa ja halvempaa.

    • Tai maalämpöön. Vielä halvempaa.

      • Onks yli tonnin?

        Paljo maksaa toi maalämpö? Varmaan ilmanen?


    • Ennen maalämpöä oli vuoden öljylasku yli 4000€.
      Nyt menee vuodessa lämmitykseen käytettävään sähköön n.1250€ vuodessa.
      Mikä menee kompuran ja vesipumpun pyörittämiseen.
      Säästö vuodessa n.2750€.
      No joo, kyllähän ne perustamiskustannukset on aika isot, mutta kyllä se ajastaan itsensä maksaa.
      Öljyn hinta tuskin on laskemassa tulevaisuudessa.

      • Ilmanen jippiiiiiii

        Eli ku mu öljylasku nyt 2500 ni kannattaa vaihtaa ja nopeest. Muutos ei maksa ku n. 20000. Ai nii maalämpöäkin tarttee huoltaa ja vaihtaa pumppuja sillon tällön


      • Ilmanen jippiiiiiii kirjoitti:

        Eli ku mu öljylasku nyt 2500 ni kannattaa vaihtaa ja nopeest. Muutos ei maksa ku n. 20000. Ai nii maalämpöäkin tarttee huoltaa ja vaihtaa pumppuja sillon tällön

        Ei ilmaista energiaa taida olla. Ja ei sulle tuu 20000 maksamaan maalämpö.
        Pumppu ja kaivo mitoitetaan energiatarpeen mukaan. Mulla on 12kw pumppu ja sulle riittää varmasti 8kw pumppu ja matalampi kaivo.
        Mulla ollut pumppu kohta 5 vuotta ja ei ole tarvinnut huoltaa tai tehdä yhtään mitään sille.
        Öljykattilaa pitää putsata ja nuohooja tarvitsee ja öljyä pitää tilata ja vaikka mitä.
        Maalämössä ei tarvii muuta kun maksaa pieni sähkölasku ja nauttia lämmöstä.


      • Ei puhu jos ei tietä
        order72 kirjoitti:

        Ei ilmaista energiaa taida olla. Ja ei sulle tuu 20000 maksamaan maalämpö.
        Pumppu ja kaivo mitoitetaan energiatarpeen mukaan. Mulla on 12kw pumppu ja sulle riittää varmasti 8kw pumppu ja matalampi kaivo.
        Mulla ollut pumppu kohta 5 vuotta ja ei ole tarvinnut huoltaa tai tehdä yhtään mitään sille.
        Öljykattilaa pitää putsata ja nuohooja tarvitsee ja öljyä pitää tilata ja vaikka mitä.
        Maalämössä ei tarvii muuta kun maksaa pieni sähkölasku ja nauttia lämmöstä.

        Mistä sinä tiedät paljonko maksaa? Minä tietä ku olen kysyny 200 m2 ja autotalli ei lämpene sinun pikkupumpulla. kattila putsi kerran vuoteen vie n. 0,5 h, nuohooja 60€


      • Ei puhu jos ei tietä kirjoitti:

        Mistä sinä tiedät paljonko maksaa? Minä tietä ku olen kysyny 200 m2 ja autotalli ei lämpene sinun pikkupumpulla. kattila putsi kerran vuoteen vie n. 0,5 h, nuohooja 60€

        Mulle ainakin pumppu ja kaivo mitoitettiin energian kulutuksen ja neliöiden mukaan.
        Lämpöässän vsi 12kw pumppu riittää oikein hyvin sulle.
        Lämmitettävä pinta-ala, m2 200 - 260 ja koska sulla menee noin paljon vähemmän öljyä kun mulla meni, niin vielä pienempi olisi sun sähkölasku.
        Mutta ei sun tietenkään pakko ole maalämpöön siirtyä jos et halua.
        Kaikilla on vapaus valita lämmityksensä. Mulle se oli hyvä ratkaisu ja olen tyytyväinen.


      • Kiinnostava lämmitys
        order72 kirjoitti:

        Mulle ainakin pumppu ja kaivo mitoitettiin energian kulutuksen ja neliöiden mukaan.
        Lämpöässän vsi 12kw pumppu riittää oikein hyvin sulle.
        Lämmitettävä pinta-ala, m2 200 - 260 ja koska sulla menee noin paljon vähemmän öljyä kun mulla meni, niin vielä pienempi olisi sun sähkölasku.
        Mutta ei sun tietenkään pakko ole maalämpöön siirtyä jos et halua.
        Kaikilla on vapaus valita lämmityksensä. Mulle se oli hyvä ratkaisu ja olen tyytyväinen.

        Paljonko maalämmön perustamiskustannukset olivat kiinteistössänne?
        Onko tullut joatin käytännön asioita jotka tulisi huomioida suunnittelussa?
        Olemme miettineet tätä lämmitysvaihtoehtoa itsekin.


      • Kiinnostava lämmitys kirjoitti:

        Paljonko maalämmön perustamiskustannukset olivat kiinteistössänne?
        Onko tullut joatin käytännön asioita jotka tulisi huomioida suunnittelussa?
        Olemme miettineet tätä lämmitysvaihtoehtoa itsekin.

        Perustamiskustannukset tähän oli n. 20,000€, mutta ne ovat aina tapauskohtaisia.
        Riippuu lämmitettävistä neliöistä ja nykyisestä energiankulutuksesta.
        Paras teho on jos on lattialämmitys, mutta meillä vesipatterit ja hyvin toimii.
        Se ainakin mielestäni kannattaa ottaa huomioon, että ottaa koko paketin samasta paikasta. Eli pumpun, porakaivon ja asennuksen. Jos tulee jotain ongelmia, niin ei kukaan pääse syyttämään toista virheestä ja helpompi jos tulee jotain mikä menee takuuseen. Meillä ei ole ollut mitään ongelmaa minkään suhteen. Kaikki on toiminut juuri niin, kun luvattiinkin.

        Itse otin suomalaisen Lämpöässän pumpun K-Raudasta asennettuna. Helppo käyttää, suomenkielinen valikko ja 24/7 löytyy apu puhelimella jos ei jotain osaa tai ymmärrä.
        Eipä tuolle ole muuta tarvinnut tehdä, kun laittaa kesällä pienemälle, kun ei ole tarvinnut lämmittää muuta kun käyttövettä.
        Sähkölaitokselta hain erillisen mittarin pumpulle (oli ilmainen käytetty mittari) niin pystyy tarkasti seuraamaan kulutusta.
        Kannattaa ottaa yhteyttä vaikka K-Rautaan, niin tulevat ja tekevät kartoituksen millainen pumppu teille olisi sopiva. Se ei maksa mitään.

        Saattaa kuullostaa kalliilta nuo perustamiskustannukset, mutta mulla meni yli 4000€ öljyä vuodessa, niin jo 5 vuodessa olis mennyt öljylaskuun sama raha.


      • Kiinnostava lämmitys
        order72 kirjoitti:

        Perustamiskustannukset tähän oli n. 20,000€, mutta ne ovat aina tapauskohtaisia.
        Riippuu lämmitettävistä neliöistä ja nykyisestä energiankulutuksesta.
        Paras teho on jos on lattialämmitys, mutta meillä vesipatterit ja hyvin toimii.
        Se ainakin mielestäni kannattaa ottaa huomioon, että ottaa koko paketin samasta paikasta. Eli pumpun, porakaivon ja asennuksen. Jos tulee jotain ongelmia, niin ei kukaan pääse syyttämään toista virheestä ja helpompi jos tulee jotain mikä menee takuuseen. Meillä ei ole ollut mitään ongelmaa minkään suhteen. Kaikki on toiminut juuri niin, kun luvattiinkin.

        Itse otin suomalaisen Lämpöässän pumpun K-Raudasta asennettuna. Helppo käyttää, suomenkielinen valikko ja 24/7 löytyy apu puhelimella jos ei jotain osaa tai ymmärrä.
        Eipä tuolle ole muuta tarvinnut tehdä, kun laittaa kesällä pienemälle, kun ei ole tarvinnut lämmittää muuta kun käyttövettä.
        Sähkölaitokselta hain erillisen mittarin pumpulle (oli ilmainen käytetty mittari) niin pystyy tarkasti seuraamaan kulutusta.
        Kannattaa ottaa yhteyttä vaikka K-Rautaan, niin tulevat ja tekevät kartoituksen millainen pumppu teille olisi sopiva. Se ei maksa mitään.

        Saattaa kuullostaa kalliilta nuo perustamiskustannukset, mutta mulla meni yli 4000€ öljyä vuodessa, niin jo 5 vuodessa olis mennyt öljylaskuun sama raha.

        Kiitos kattavasta vastauksesta, kyllähän tuossa nopealla ynnäyksellä investoinnin eurot saa nopeasti takaisin ja jatkohan on pelkkää säästöä, öljyn hinta ei tule laskemaan ja maalämpö on ekologisempi vaihtoehto anyway. Ja onneksemme kiinteistö on pohjavesialueen ulkopuolella.


      • Kiinnostava lämmitys kirjoitti:

        Kiitos kattavasta vastauksesta, kyllähän tuossa nopealla ynnäyksellä investoinnin eurot saa nopeasti takaisin ja jatkohan on pelkkää säästöä, öljyn hinta ei tule laskemaan ja maalämpö on ekologisempi vaihtoehto anyway. Ja onneksemme kiinteistö on pohjavesialueen ulkopuolella.

        Kiva jos pystyin olemaan avuksi.
        Tuo 4000 litraa öljyä vastaa 30,000 kilowatin kulutusta ja noi pumppukauppiaat lupaavat kulutuksen putoavan kolmannekseen maalämmöllä. Piti paikkansa, meni jopa alle sen. Alle 9000kw/h olen päässyt lämmityskuluissa.


      • Kauppias hoitaa homm
        order72 kirjoitti:

        Perustamiskustannukset tähän oli n. 20,000€, mutta ne ovat aina tapauskohtaisia.
        Riippuu lämmitettävistä neliöistä ja nykyisestä energiankulutuksesta.
        Paras teho on jos on lattialämmitys, mutta meillä vesipatterit ja hyvin toimii.
        Se ainakin mielestäni kannattaa ottaa huomioon, että ottaa koko paketin samasta paikasta. Eli pumpun, porakaivon ja asennuksen. Jos tulee jotain ongelmia, niin ei kukaan pääse syyttämään toista virheestä ja helpompi jos tulee jotain mikä menee takuuseen. Meillä ei ole ollut mitään ongelmaa minkään suhteen. Kaikki on toiminut juuri niin, kun luvattiinkin.

        Itse otin suomalaisen Lämpöässän pumpun K-Raudasta asennettuna. Helppo käyttää, suomenkielinen valikko ja 24/7 löytyy apu puhelimella jos ei jotain osaa tai ymmärrä.
        Eipä tuolle ole muuta tarvinnut tehdä, kun laittaa kesällä pienemälle, kun ei ole tarvinnut lämmittää muuta kun käyttövettä.
        Sähkölaitokselta hain erillisen mittarin pumpulle (oli ilmainen käytetty mittari) niin pystyy tarkasti seuraamaan kulutusta.
        Kannattaa ottaa yhteyttä vaikka K-Rautaan, niin tulevat ja tekevät kartoituksen millainen pumppu teille olisi sopiva. Se ei maksa mitään.

        Saattaa kuullostaa kalliilta nuo perustamiskustannukset, mutta mulla meni yli 4000€ öljyä vuodessa, niin jo 5 vuodessa olis mennyt öljylaskuun sama raha.

        Ja kertoja taitaa olla samalla kauppiaskin. Onhan tama tietenkin halpa mainospaikka


    • En kyllä ole kaupassa töissä. Jos joku kysyy neuvoa niin toki kerron omasta kokemuksestani koska sitä kysyttiin. Varmasti niitä pumppuja saa muualtakin.

      • Tervetuloa ostoksill

        Kauppias hoitaa homman


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1739
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1654
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      71
      1495
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      59
      1482
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      56
      1370
    6. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      92
      1370
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      17
      1342
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      18
      1186
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe