helvetinpelko

peloka.s.

Tuskin olen ainoa, joka on uskonnon ja ihmiskunnan kenties kaameimman opetuksen uhri.
Tämä opetus on ikuinen kidutuskammio niille, jotka eivät joko jostain syystä usko Jumalaan, tai jotka kieltävät Jumalan olemassaolon vaikka uskoisivatkin, tai jotka uskovat väärän uskonnon Jumalaan, tai jotka uskovat oikeaan Jumalaan ja ovat oikeassa uskonnossa, mutteivat noudata sen oppeja tarpeeksi tarkasti.
Tätä kidutuskammiota kutsutaan helvetiksi ja usealla uskonnolla on omansa. Itse pelkään islamin helvettiä eniten. Se on erittäin kaamea paikka ja teologia, joka vaivaa minua ja muita opetukselle altistuneita tauotta. Kärjistettynä voisin sanoa, että olen ollut viimeisen vuoden erittäin huonossa mentaalisessa tilassa juuri tämän uskonnon takia ja välillä olen jo miettinyt itseni surmaamista, sillä en halua elää tämän pelon ja epävarmuuden kanssa.
Minä kyllä tiedän kuinka epäoikeudenmukainen helvetti olisi, mutta jotenkin muslimit onnistuvat syyllistämään ja kääntämään asian ihan päälaelleen; kuin minussa olisi jotain vikaa kun koen elävän ja tuntevan olennon ikuisen kiduttamisen vääränä. Ymmärrän toki heidän asenteensa, sillä uskovathan he, että mikäli he eivät myönnä helvetin olemassaoloa ja samalla sen oikeudenmukaisuutta niin heidän uskonsa mukaan he itse joutuvat helvettiin olemalla uppiniskaisia vääräuskoisia.

Minun on todella vaikea nautti elämästä kun pelkään helvettiä, eikä tunnu että mikään auttaisi.

24

845

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Moi.

      Myötätuntoa. Minusta tuntuu, että sinun helvettisi on tässä ja nyt. Etkä varmasti ole ainut, jonka elämää kahlitsee helvetin ja Jumalan rankaisun pelko.

      Minä ajattelen, että Jumala on rakkaus. Ja Raamattu opettaa, että ”Juuri siinä Jumalan rakkaus ilmestyi meidän keskuuteemme, että hän lähetti ainoan Poikansa maailmaan, antamaan meille elämän. Siinä on rakkaus -- ei siinä, että me olemme rakastaneet Jumalaa, vaan siinä, että hän on rakastanut meitä ja lähettänyt Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.”

      Iankaikkisesta kadotuksesta meidät pelastaa vain Kristuksen armo. Tehtävänäni ei ole rajoittaa tuota armoa, vain Jumala on tuomari. Hän on sekä armollinen että oikeudenmukainen.

      Oletko varma, että haluat olla mukana sellaisessa uskossa, joka täyttää elämäsi helvetin pelolla?

      Toivon, että löydät armon elämääsi ja sen myötä myös elämänilon.

      Päivi-pappi Hämeestä

      • peloka.s.

        Mutta kristinusko ei ole edes ainoa uskonto, joka opettaa helvetistä. Kuten sanoinkin, on islamin helvetti minua eniten pelottava helvetti.


    • helvettiä ei ole

      Et varmasti ole ainoa, kuka on saatu sekaisin ja pelkäämään jopa sairastumiseen asti näillä Jumalan peloittelemisella. Muista kuitenkin, että nämä on nimenomaan ihmisten tekemiä pelotteita.
      Itselleni meidän luterilaisessa virsikirjassakin ollevat "körttiläisvirsien" tuskaiset sanat saivat jo nuorena tyttönä sellaiset pelot ja kauhut mieleeni, että elämä tuntui tosi ahdistavalta ja herätti kysymiksiä, että miksi, miksi ihmeessä meidät on laitettu tänne kärsimään?
      Onneksi vanhempana olen päässyt näistä peloista irti, toivottavasti sinäkin ja ymmärrät, että ihmiset kiduttavat toisiaan kaikenlaisissa uskonlahkoissa, niin muslimit kuin ihan lut. kirkon piireissä toimivat lahkotkin. Jumala on rakkkaus ja sydän kyllä kertoo, mikä on totta ja mikä ei, se me ollaan saatu syntymälahjana.

      • peloka.s.

        Minulla on ajoittain vähän vaikea sisäistää Jumalan rakkautta. Olen siis ateisti, mutta helvetti pelottaa kuitenkin, etenkin juuri islamin helvetti. Koraani jauhaa helvetistä jatkuvalla syötöllä ja on erittäin uhkaileva kirja.


      • ei helvettiin
        peloka.s. kirjoitti:

        Minulla on ajoittain vähän vaikea sisäistää Jumalan rakkautta. Olen siis ateisti, mutta helvetti pelottaa kuitenkin, etenkin juuri islamin helvetti. Koraani jauhaa helvetistä jatkuvalla syötöllä ja on erittäin uhkaileva kirja.

        Sinä pelkäät helvettiä, mutta Taivaallinen haluaa sinut niin rajattoman suurella rakkaudella pelastaa tuosta kauheasta paikasta. Jumala rahtoo kaikkea muuta kuin sallia luomansa ihmsien joutuvan helvettiin.
        Vaikka olet ateisti, niin rukoile, esim. näin. Anna hyvä, Jumala, jos olet olemassa selvyys tässä asiassa ja ilmaise rakkutesi ja olemuksesi minulle.


      • ei helvettiin kirjoitti:

        Sinä pelkäät helvettiä, mutta Taivaallinen haluaa sinut niin rajattoman suurella rakkaudella pelastaa tuosta kauheasta paikasta. Jumala rahtoo kaikkea muuta kuin sallia luomansa ihmsien joutuvan helvettiin.
        Vaikka olet ateisti, niin rukoile, esim. näin. Anna hyvä, Jumala, jos olet olemassa selvyys tässä asiassa ja ilmaise rakkutesi ja olemuksesi minulle.

        Helvettiä ei ole, ei minkään uskonnon versiota, ei missään olotilassa, ei todellisuudessa, sillä ei ole olemassa minkäänlaisia todisteita jumalista, kadotuksista tai taivaista, eikä todistamattomista asioista ole mahdollista tehdä totuudenmukaisia johtopäätöksiä.


      • peloka.s.
        atheos kirjoitti:

        Helvettiä ei ole, ei minkään uskonnon versiota, ei missään olotilassa, ei todellisuudessa, sillä ei ole olemassa minkäänlaisia todisteita jumalista, kadotuksista tai taivaista, eikä todistamattomista asioista ole mahdollista tehdä totuudenmukaisia johtopäätöksiä.

        Mutta helvetinpelko on ja pysyy. Vaikea päästä yli, sillä aina on ajatuksissa "mitä jos".


      • peloka.s. kirjoitti:

        Mutta helvetinpelko on ja pysyy. Vaikea päästä yli, sillä aina on ajatuksissa "mitä jos".

        Ymmärrän sinua jollakin tasolla, vaikka en varmastikaan ole kokenut samanlaista painostusta kuin sinä. Perheeni ei oikeastaan ole koskaan ollut uskonnollinen, ja uskonnollisuutta tuli harjoitettua lähinnä mm. häissä ja hautajaisissa. Vanhempani tekivät ennemminkin sen virheen, etteivät oikeastaan koskaan puhuneet minulle uskonnoista, joten omaksuin niistä sen, johon minut oli tapakulttuurin mukaan kastettu, ja jota näin ympärilläni eniten; luterilaisen kristinuskon.

        Kun kasvoin, huomasin, etten oikeastaan koskaan ollut uskonut kyseisen uskonnon jumalaan. Aloin näkemään kristinuskon piirteitä, jotka olivat ristiriidassa oman oikeudentajuni kanssa. Huomasin myös ensimmäistä kertaa minulle opetetun uskonnon epäloogisuuden. Huolestuin, sillä luulin tekeväni jotakin väärää. Pelkäsin myös vanhempieni reaktiota, sillä olin kasvanut siihen käsitykseen, että he uskoivat kristinuskon Jumalaan. Pelkäsin myös ajatusta helvetistä.

        Oloni helpottui hieman, kun myönsin itselleni, etten voinut kutsua itseäni kristityksi, sillä en uskonut Jumalaan, enkä voinut hyväksyä kaikkia kristinuskon oppeja. En myöskään kyennyt omaksumaan muitakaan uskontoja suurin piirtein samoilla perusteilla. Minua auttoi myös ajatus siitä, että maailmassa oli muitakin ihmisiä, joilla ei ollut uskontoa. Uskontojen epäloogisuus, asioiden tutkiminen ja muiden uskonnottomien kanssa keskusteleminen näistä asioista auttoivat minut lopulta täysin helvetinpelon yli.

        Peloista yli pääseminen on varmasti hyvin henkilökohtaista, ja joillakin siihen menee kauemmin aikaa kuin toisilla. Pelkosi lähtee sitä mukaa, mitä paremmin ymmärrät, miksi et usko ja sen, ettei siinä ole mitään väärää.


    • totta 1

      Onko se omatunto joka muistuttaa omista elämäntavoista että pitäisi muuttaa jotain sellaiseksi että ei ole pelättävää.
      Itse en ole koskaan pelännyt helvettiä tai ikuista kidutusta vaan olen ne Raamatun mukaisina opetuksina oivaltanut siten että meno helvettiinkin(joutuminen) on itsestä kiinni on siis oma valinta.
      Minusta puhe pelottelusta ja pelkäämisestä on vain epäuskoisen tekemää profosointia vastustaessaan yleensä uskontoa.
      Olisiko parempi keskittyä niihin mahdollisuuksiin joita Usko antaa.

    • pitkään uskossa

      MInä kyllä ymmärrän tätä helvetin pelkääjää. Minua ei lapsena peloteltu millään helvetillä, koska vanhemmat eivät olleet uskonnollisia. Minulla on vain aina ollut sisäinen tieto, että elämä ei pääty kuolemaan ja on olemassa helvetti ja se hyvä paikka. Ihminen vain tiedostaa tämän totuuden.
      Ongelmana aloittajalla on, että hän ei jaksa uskoa Jumalaan, on ateisti, mutta silit hänellä on tuo tieto vaistomaisena sisällä.
      On se hirveää elää tuollaisen pelon piinaamana.
      Rukoillaan, me uskovaiset, että tämä henkilö pääsisi selville vesille ja saisi oppia tuntemaan armollisen ja rakastavan Jumalan. Uskohan on Jumalan lahja.

    • peloka.s.

      Kiitos vain näistäkin "lohduttavista" sanoista, joita uskovaiset jakavat.
      En todellakaan valitsisi helvettiä. Jos tietäisin helvetin olevan olemassa niin valitsisin sen, etten olisi olemassa. Minusta on järkyttävää, että Jumala loisi ihmisiä joiden tietää menevän helvettiin riippumatta siitä haluaako ihminen ylipäätään olla olemassa.
      Haluaisin vain elää onnellisena ja pyrkiä rakastamaan ihmisiä ehdoitta, mutta sitten uskovat (kristityt ja muslimit pääasiassa) kertovat miten me olemme ihan roskasakkia ja oikeastaan ansaitsisimme ikuisen kidutuksen helvetin liekeissä. Ei minulla ole oikeastaan silloin mitään halua tehdä yhtään mitään kun saan kuitenkin kuulla, etten ole riittävä ellen ole homofoobinen teisti, joka välttelee seksiä ennen avioliittoa, rukoilee, pyytää jatkuvasti armoa yliluonnolliselta hirmuhallitsijalta ja seuraa muinaisia kirjoituksia.

      Olen pahoillani, mutta te ette mielestäni kuulu uskontojen uhrien palstalle ollessanne juuri sitä osaa uskonnosta, joka luo uskontojen uhreja.

      • pitkään uskossa

        Mutta tuossa tilanteessa ei voi kyllä mikään muu sinua auttaa kuin että saisit kohdata rakastavan ja armollisen Jumalan, joka koetoo sinut syleilyynsä. Tuo sisimmässä oleva kalvava pelko ja ei sieltä minnekkään lahde. Se on kuin auringon varjo lattailla, joka ei pesemällä siitä lähde. Uskon, ihan tosissani, että tuo tunne on sisimpääsi ihan Jumalan itsensä asettama ja Hän tahtoo löytää sinut. Voi sitä riemua kun se totuus sitten sinullekin avautuu. Sitten voit tehdä hyvää ja rakastaa lähimmäisiäkin kevyellä mielellä ja elää vapaana pelosta.
        Onhan sinua uskomattomatkin yirttäneet varmaan auttaa, mutta pelko vain pysyy niin kuin tuo auringon varjoa lattiassa.
        .


      • Pudis54
        pitkään uskossa kirjoitti:

        Mutta tuossa tilanteessa ei voi kyllä mikään muu sinua auttaa kuin että saisit kohdata rakastavan ja armollisen Jumalan, joka koetoo sinut syleilyynsä. Tuo sisimmässä oleva kalvava pelko ja ei sieltä minnekkään lahde. Se on kuin auringon varjo lattailla, joka ei pesemällä siitä lähde. Uskon, ihan tosissani, että tuo tunne on sisimpääsi ihan Jumalan itsensä asettama ja Hän tahtoo löytää sinut. Voi sitä riemua kun se totuus sitten sinullekin avautuu. Sitten voit tehdä hyvää ja rakastaa lähimmäisiäkin kevyellä mielellä ja elää vapaana pelosta.
        Onhan sinua uskomattomatkin yirttäneet varmaan auttaa, mutta pelko vain pysyy niin kuin tuo auringon varjoa lattiassa.
        .

        Sinäkin pelottelet, puhut jumalasta aivan kuin sellainen oikeasti olisi olemassa. Typeryyttä, miksi te ette usko aisteihinne, ette ole nähneet, kuulleet, haistaneet tai maistaneet jumalaa. Yhtään todistetta yhdenkään edes hyvin vähäisen jumalan olemassa olosta ei ole, miksi siis turhaan haikailette moisen satuolennon perään. Tämä elämä on ainoa ja muuta ei tule. Käyttäkää se hyvin älkääkä missään nimessä täyttäkö lapsianne ja läheisiänne tarpeettomalla pelolla. Kirkkonkin olisi jo syytä siirtyä 2000 luvulle ja tunnustaa että raamattu on lähihistoriaa joka on vahvasti ryyditetty mielikuvituksella, ei muuta.


      • haadeksen lepo
        pitkään uskossa kirjoitti:

        Mutta tuossa tilanteessa ei voi kyllä mikään muu sinua auttaa kuin että saisit kohdata rakastavan ja armollisen Jumalan, joka koetoo sinut syleilyynsä. Tuo sisimmässä oleva kalvava pelko ja ei sieltä minnekkään lahde. Se on kuin auringon varjo lattailla, joka ei pesemällä siitä lähde. Uskon, ihan tosissani, että tuo tunne on sisimpääsi ihan Jumalan itsensä asettama ja Hän tahtoo löytää sinut. Voi sitä riemua kun se totuus sitten sinullekin avautuu. Sitten voit tehdä hyvää ja rakastaa lähimmäisiäkin kevyellä mielellä ja elää vapaana pelosta.
        Onhan sinua uskomattomatkin yirttäneet varmaan auttaa, mutta pelko vain pysyy niin kuin tuo auringon varjoa lattiassa.
        .

        >> Uskon, ihan tosissani, että tuo tunne on sisimpääsi ihan Jumalan itsensä asettama ja Hän tahtoo löytää sinut.

        Avauksen aiheeseen liittyvä kehäpäätelmäinen uskosi sadistisesta ja jo henkisestikin kieroutuneen perverssistä Jumalsta / jumalkuvasta kertoo omaa kieltään juuri siitä mekanismista miten uskontojen uhreja tehtaillaan, koukutetaan, raskautetaan ja orjuutetaan.

        Perverssien jumalkuvien vuoksi on alistettu, kidutettu, raiskattu, ryöstetty, vuodatettu verta ja tapettu kautta historian. Näin myös kristinuskon puitteissa. Ei turhaan sanotakaan,että sellainen ihminen kuin jumalkuvansa.

        Ristiriita. Miksi rakkaudellisen Jumalan palvelijoista niin usein muokkautuu epäihmisellisiä ja suorastaan henkisiä sadisteja?

        Ps. Millaisin laatusanoin kuvailtaisiin ihmisvanhempia, jotka edes murto-osalla tuon sadisti-jumalkuvan metodeita laittaisivat käytäntöön lastensa kohtelussa?

        Miksi lukemattomat Jumalan kuvaksi luodut epätäydelliset ihmiset osoittavat luonnostaan enemmän tervettä henkeä, rakkautta ja terveen tasapainoisia maailmankuvia kuin sadistiset jumalkuvat ja sairaat dogmit?

        Koska nuo sairaat ja perverssit dogmit ja jumalkuvat ovat ihmisten luomia toisiaan alistaakseen ja hallitakseen.

        Niillä ei ole mitään tekemistä oikeudenmukaisen ja rakkaudellisen Jumalan kanssa.


    • vesa3
      • 1. Kalle Jalkanen on ekonomisti, ei biologi, tai minkään muunkaan alan tutkija, jolla olisi pätevyyttä ja kykyä tehdä yleisesti tosina pidettäviä tieteellisiä teorioita.

        2. Yksikään Jalkasen esimerkit eivät noudattaneet tieteen kriteerejä ja jokainen niistä oli Jalkasen tai jonkun muun samanlaisen sekopään mielivaltaisesti tehtyjä johtopäätöksiä ja vääriä ennakko-oletuksia.

        3. Jalkasen "tutkimus" ei tutkinut mitään.

        Toivottavasti linkitit tuon vitsinä.


      • toinen säikky
        atheos kirjoitti:

        1. Kalle Jalkanen on ekonomisti, ei biologi, tai minkään muunkaan alan tutkija, jolla olisi pätevyyttä ja kykyä tehdä yleisesti tosina pidettäviä tieteellisiä teorioita.

        2. Yksikään Jalkasen esimerkit eivät noudattaneet tieteen kriteerejä ja jokainen niistä oli Jalkasen tai jonkun muun samanlaisen sekopään mielivaltaisesti tehtyjä johtopäätöksiä ja vääriä ennakko-oletuksia.

        3. Jalkasen "tutkimus" ei tutkinut mitään.

        Toivottavasti linkitit tuon vitsinä.

        minäkin pelkään he--- ja ikuista kadostusta. sanotaa että usko Jeesukseen pelastaa. Uskon, jollakin tavalla, mutta en tiedä, onko se oikea tapa. Yritän elää hyvin ja kiltisti, mutta kun sanotaan että kaikki ovat syntisiä ja joka asia on syntiä... niiin eipä taida olla toivoa. Harmi, kun se itsensä tappaminekaan ei auta asiaa kun se kidutus alkaa heti kuoleman jölkeen.


    • vaan täydellinen rakkaus karkottaa pelon. Pelossahan on jo rangaistusta; se, joka pelkää, ei ole tullut täydelliseksi rakkaudessa..1kor 4:18
      Puuttu täydellisyys jeesuksessa. Ihmistä kidutta hänen oma lihansa,lihan himot houkuttelee,pelkosiitä mitä seuraamuksi on.

      • toinen säikky

        mikä ihmeen rakkaus? Sanaa hoetaan ja hoetaan vaan en käsitä sen sisältöä ollenkaan.
        Voisiko kuulija1 siis selittää tälle toiselle säikylle, että mitä se rakkaus oikeastaan on?
        Ja mitkälihan himot. Kiima vai halu syödä lihaa?
        Lihansyöjä olen.
        Kiima on jotakuinkin laimeaa ja loppunut kai tyystin. No, 40 naimisiin menin, ja syynä oli taloudellisuus, eli kaksi köyhää pärjää paremmin kustannukset jakamalla


      • toinen säikky kirjoitti:

        mikä ihmeen rakkaus? Sanaa hoetaan ja hoetaan vaan en käsitä sen sisältöä ollenkaan.
        Voisiko kuulija1 siis selittää tälle toiselle säikylle, että mitä se rakkaus oikeastaan on?
        Ja mitkälihan himot. Kiima vai halu syödä lihaa?
        Lihansyöjä olen.
        Kiima on jotakuinkin laimeaa ja loppunut kai tyystin. No, 40 naimisiin menin, ja syynä oli taloudellisuus, eli kaksi köyhää pärjää paremmin kustannukset jakamalla

        >Voisiko kuulija1 siis selittää tälle toiselle säikylle, että mitä se rakkaus oikeastaan on?< tarkennetaanpa

        Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. Joh 3:16
        Tämä poika on Jeesus niminen mies,joka suostui kärsimään sinun minin lakeemuseni seuraukset,se hän on kuolema. Synnin palkka on kuolema,nyt tämä mies rakastaa niin paljon että haluaa pelastaa meidät tältä synnin seurausen kuolemalta. Tarjolla on usko häneen joka ei ole meistä lähtöisin vaan pojasta.
        Suurin käskyistä on Jumlan rakkaus,meitä kohtaan.


        Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan

        >Ja mitkälihan himot. Kiima vai halu syödä lihaa?< Siksi Jumala on jättänyt heidät häpeällisten himojen valtaan. Naiset ovat vaihtaneet luonnollisen sukupuoliyhteyden luonnonvastaiseen, kuten lespot,homot.


        toinen säikky


      • toinen säikky
        kuulija1 kirjoitti:

        >Voisiko kuulija1 siis selittää tälle toiselle säikylle, että mitä se rakkaus oikeastaan on?< tarkennetaanpa

        Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. Joh 3:16
        Tämä poika on Jeesus niminen mies,joka suostui kärsimään sinun minin lakeemuseni seuraukset,se hän on kuolema. Synnin palkka on kuolema,nyt tämä mies rakastaa niin paljon että haluaa pelastaa meidät tältä synnin seurausen kuolemalta. Tarjolla on usko häneen joka ei ole meistä lähtöisin vaan pojasta.
        Suurin käskyistä on Jumlan rakkaus,meitä kohtaan.


        Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan

        >Ja mitkälihan himot. Kiima vai halu syödä lihaa?< Siksi Jumala on jättänyt heidät häpeällisten himojen valtaan. Naiset ovat vaihtaneet luonnollisen sukupuoliyhteyden luonnonvastaiseen, kuten lespot,homot.


        toinen säikky

        en ole lesbo ja miehellenikin suostun vain velvollisuudesta, joten se siitä.
        Siis mitkä lihan himot? Vai muutko halut, kuten halu lukea kaiken sortin kirjat mitkä eteen osuu tai halu kirjoittaa itse kirja tai halu auttaa pulassa olevaa koiraa
        sem Jeesus-opetuksen osaan kyllä sanasta saan ulkoa, mutta riittääkö sanojen tietämys, kun ymmärrys sisällöstä puuttuu?


      • toinen säikky kirjoitti:

        en ole lesbo ja miehellenikin suostun vain velvollisuudesta, joten se siitä.
        Siis mitkä lihan himot? Vai muutko halut, kuten halu lukea kaiken sortin kirjat mitkä eteen osuu tai halu kirjoittaa itse kirja tai halu auttaa pulassa olevaa koiraa
        sem Jeesus-opetuksen osaan kyllä sanasta saan ulkoa, mutta riittääkö sanojen tietämys, kun ymmärrys sisällöstä puuttuu?

        ja miehet ovat samoin luopuneet luonnollisesta yhteydestä naisiin ja heissä on syttynyt himo toisiaan kohtaan. Miehet ovat harhautuneet harjoittamaan keskenään säädyttömyyttä ja saavat ansaitsemansa palkan. Room 1:27

        Tässä jakeissa on vain yksi mitä lihan himo saa- aikaan, Juuri sydämestähän lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, siveettömyys, varkaudet, väärät todistukset ja herjaukset. Halut vaihtelevat.
        >kyllä sanasta saan ulkoa, mutta riittääkö sanojen tietämys, kun ymmärrys sisällöstä puuttuu?< Ihto jotain tehdä mutta jos puuttu ymmärys eivät teidä todellisen asia perustusta.

        toinen säikky


      • toinen säikky
        kuulija1 kirjoitti:

        ja miehet ovat samoin luopuneet luonnollisesta yhteydestä naisiin ja heissä on syttynyt himo toisiaan kohtaan. Miehet ovat harhautuneet harjoittamaan keskenään säädyttömyyttä ja saavat ansaitsemansa palkan. Room 1:27

        Tässä jakeissa on vain yksi mitä lihan himo saa- aikaan, Juuri sydämestähän lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, siveettömyys, varkaudet, väärät todistukset ja herjaukset. Halut vaihtelevat.
        >kyllä sanasta saan ulkoa, mutta riittääkö sanojen tietämys, kun ymmärrys sisällöstä puuttuu?< Ihto jotain tehdä mutta jos puuttu ymmärys eivät teidä todellisen asia perustusta.

        toinen säikky

        juu, sanat osaan ulkoa, ihan niin kuin kuulija 1 ja voisin lopottaa ne kenelle vaan. Mutta... mutta voisiko joku selittää sanojen tarkoituksen, ydinajatuksen, vaikka niin kuin pienelle lapselle selitetään.


    • haadeksen lepo

      Eräs asia jossa mielestäni Vartiotorniseuralla on raamatullisesti ajatellen johonmukainen tulkinta on käsitys h.elvetistä ja kuolleiden tilasta.

      Helvetti, gehenna, haades ovat kuoleman tiedottomuuden paikkoja / tila, kuolemassa ei ole kidutusta, ei ajatusta, ei tietoisuutta.

      En kuitenkaan kannusta hakeutumaan Vartiotorniseuran ahtaisiin ja alistaviin kahlesiin päästäkseen h.elevetinpelosta eroon.

      - http://www.uskontojenuhrientuki.fi/

      - http://veljesseura.org/foorumi/index.php

      "Mikä on helvetti? Onko se ikuisen kidutuksen paikka?"

      - http://www.jw.org/fi/raamatun-opetukset/kysymyksiä/mikä-on-helvetti/

      - http://wol.jw.org/en/wol/d/r16/lp-fi/1200001978

      - http://www.jw.org/fi/raamatun-opetukset/kysymyksiä/mitä-kuolemassa-tapahtuu/

      Itse olen aina torjunut ajatuksen Jumalasa, joka luo ja antaa ihmisille elämän, luo heidät (pieniksi) kuvikseen ominaisuuksiaan heijastaen ja sitten totelemattomudesta rankaisee ikuisella kidutuksella. Sairasta ja epäloogista.

      On vaikea auttaa jotakin jos hänellä on suorastaan epärationaalinen pakonomainen h.elevetin kidutuksen pelko, vakka sellaisen henkisen propaganda-pommituksen uhriksi joutumisen voikin ymmärtää.

      Näkisin, että päästäkeen h.elevelitpelosta tulisi sallia itsensä ottaa vastaan kaikki sellaisen opin hulluuden esille tuovat elementit.

      Tuohon pelkoon on oppinut pikku hiljaa. Sama metodi toimii myös toiseen suuntaan.

      Tulee hankkia vastaargumentteja ja oppia / opiskella tuosta järjettömästä ihmisiä kahlitsevasta opista ja pelosta pois.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2501
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1980
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1958
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1766
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe