Kysynnän tulojousto ja Skodan hankinta

mersumies 100%

Normaalihyödykkeellähän kysyntä nousee, kun kuluttavien subjektien tulot nousevat.
Inferiorisella hyödykkeellä kysyntä nousee, kun tulot laskevat.

Tulot eivät ole vielä Suomessa laskeneet teollisuuden vakavan kilpailukyvyn laskun takia, mutta tulot eivät ole myöskään nousseet ja ostovoima on hiukan heikentynyt. Ilmeisesti kuluttajat ovat ennakoineet tämän talouden heikon ilmapiirin ja alkaneet ostamaan joukoittain Skodia. Skoda on siis voimakkaasti Inferiorinen hyödyke ja se menee kaupaksi nyt, kun porukka on köyhää ja persaukista...

62

274

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mersumies on vitsi

      mersumies 100% on vitsi

    • Kansantalutustiede

      Köyhällä ei ole varaa huonoon, sanotaan ja rikas voi ostaa mitä vain haluaa. Täsmääkö Skodan myyntimenestys ja p@skainen laaduttomuus tähän?

      Kun kaikkien nettopalkka on vähintään 5000 €/kk ja tämä tulotaso turvataan kymmenen vuoden ajaksi, kaikki ostavat Mersun ja Skoda katoaa markkinoilta. Näinkö?

      • ljkljljlljl

        Minulla on yli 5000 euron nettopalkka kuukaudessa, enkä ostaisi mersua, tai autoa ylipäänsä.


      • Mutta eihän

        hinta-laatusuhdetta voi määrittää, kun nollalla ei voi jakaa.


    • landlord

      Jaahas, sitä ollaan oltu kansiksen tunneilla selkeästi hereillä :)

      Mainio analyysi. Mersun olet ansainnut ihan selkeästi!

    • ex. nuohooja Mikkeli

      Minulla ei ole tuloja ollenkaan ja siksi Skeida

    • ei-persaukinen

      Tuostako otit paineita?

      • Tylppä

        Fakta vaan on että joudun tyytymään itäautoon, kun muuhun ei rahat riitä. Toisaalta tuo on sopivan huomaamaton ja imago muutenkin nuhruinen, että sopii elämäntilanteeseeni oikein hyvin.


    • Käyttäjätunnus

      Fakta vaan on että joudun tyytymään länsiautoon BMV 316,kun muuhun ei rahat riitä.Uusi Skoda halvimmillaan 15000 euroa

      • Nimi erkki

        Vähän tarkennusta:

        Pienin Skoda on Citigo, jonka listahinta noin 13 000 euroa.
        Octavia halvimmillaan hinnastossa noin 22 600 euroa.

        Sopii katsella muidenkin merkkien hintoja, ja mitä sillä rahalla saa vastineeksi.


      • länsimaalainen
        Nimi erkki kirjoitti:

        Vähän tarkennusta:

        Pienin Skoda on Citigo, jonka listahinta noin 13 000 euroa.
        Octavia halvimmillaan hinnastossa noin 22 600 euroa.

        Sopii katsella muidenkin merkkien hintoja, ja mitä sillä rahalla saa vastineeksi.

        köyhien itäautoja


      • UuttaPutkeen

    • A.Smith Edinburgh

      "Näkymätön käsi" se Skeidakuskinkin tyydyttää, vaimo ei anna kun Skeida vain omaa perhettä kyykyttää.

      Kateus myöntämätön itämiehen mielen myrkytti, toinen Skeidamies lohdutti ja persettä tyrkytti.

    • mersumies 100%

      Miksi muuten Eirassa ja Kaivopuistossa ei näy juurikaan uusia Skodia, vaan Bmw:n ja Mercedeksen uutuudet hallitsevat katukuvaa, Audejakin näkyy mukavasti. Sekä muutama Cayenne Porsche ollut parkissa tuolla liikkuessani. Kotitalouksien tulotaso 00100 alueella Suomen korkeimpia, kuten myös Kuusisaaressa. Ei ole sielläkään Skodia. Epäilemättä ostaisitte premiumin ette Skodaa jos olisitte noiden arvoalueiden asukkaiden kanssa samalla viivalla kun varallisuutta ja tulotasoa tarkastellaan.

      • TaksissaRaiskattu

        Eipä tuolla Manne-mersujakaan näy.


    • Premium autooot

      Tuo on täysin totta. Samaan voidaan lukea vaikka karhusaari marjaniemi, westend. Siellä on useassa pihassa oikeesti kalliita autoja ja se perustasokin sellasta uutta meseä ja bemaria. Skoda on häpeä laatutietoselle ja jos vähänkin haluaan tyylikästä menopeliä. Skodalla on vaan harmaata ja tylsää. Varakas ihminen usein juuri ei tyydy mihinkään perusjuttuhin vaan tavoitteet on aina korkealla myös autojen kanssa. Olishan se noloa kieltämättä ajaa yrityksen omistajana itäautolla. Kertoo jotain firmastakin. Toki jos yrityksen arvomaailma on kallellaan vasemmalle tai muuten venäjämielinen niin on jopa suotavaa ajaa aatteen mukaan skodalla ja unohtaa kalliit premiumit samantien.

      • kallellaan vasemm

        Vasemmalle????

        Koska WW-konsernin tuotteista tullu jotain Venäjä tutteita. Slovakiakin kuuluu nykyään Länsi-blokkiin.

        Nyt eletään 2000 lukua!!!


      • PahkaSika...
        kallellaan vasemm kirjoitti:

        Vasemmalle????

        Koska WW-konsernin tuotteista tullu jotain Venäjä tutteita. Slovakiakin kuuluu nykyään Länsi-blokkiin.

        Nyt eletään 2000 lukua!!!

        Onko Wien tai Stockholm itäblokkia? Ainakin idempänä sijaitsevat kuin Praha.


    • landlord

      Kun joutuu ostamaan Skodan, niin ei sillä Westendiin ole asiaa. Luin yhden jutun jostain tieteellisestä lehdestä, jossa autot kuvaavat omistajaa. Itäautojen omistajat kuvattiin harmittomiksi ja vähän yksinkertaisiksi hapankaalin ystäviksi.

      • Alueita kierrellyt

        Paljon näkee esim. Westendissä, Eirassa ja Kaivopuistossa uusia Skodeja upeiden talojen pihassa. Vanhoja uittolinttoja, Toyotia tai muita varattomien autoja ei noilla alueilla nää.


      • .................p
        Alueita kierrellyt kirjoitti:

        Paljon näkee esim. Westendissä, Eirassa ja Kaivopuistossa uusia Skodeja upeiden talojen pihassa. Vanhoja uittolinttoja, Toyotia tai muita varattomien autoja ei noilla alueilla nää.

        Puhut pas-kaa. Käy oikeasti joskus Kaivarissa illalla kun varakkaiden autoja näkyy kadunvarsilla. Ne ovat Mersuja ja Bemareita. Taisit sekoittaa Kaivopuiston Kontulaan, alkavathan samalla kirjaimella. Jakomäenhuipulta voit vuokratönöstäsi ihailla iltaisin skeidaasi


      • muttamuttamut

        Skoda Citikolla ajavat ei tarvi pippelin jatkoa, päinvastoin kuin ....


      • westman
        Alueita kierrellyt kirjoitti:

        Paljon näkee esim. Westendissä, Eirassa ja Kaivopuistossa uusia Skodeja upeiden talojen pihassa. Vanhoja uittolinttoja, Toyotia tai muita varattomien autoja ei noilla alueilla nää.

        ne on niitä talkkareitten ja lumityömiesten skodia siellä. lämmittävät isännälle ja emännälle puusaunan valmiiksi ennen heidän kotiin tuloaan ja luikkivat sitten niska punaisena omaan murjuunsa kyyhöttämään.


    • Lundby

      Skoda vie sinne minne sen ajajalla on asiaa. Landlordilla tuskin on asiaa Westendiin...

      • landlord

        Jos Westendissä näkee Skodan, niin sen käyttäjä on todennäköisesti palvelusväkeä tai vuokra-autolla ajava.


      • Läskisoosi2014
        landlord kirjoitti:

        Jos Westendissä näkee Skodan, niin sen käyttäjä on todennäköisesti palvelusväkeä tai vuokra-autolla ajava.

        Työssä käyviä veromaksajia. Vaan Lantalörtsylle perseilyn aihe tämäkin...

        Taitaa Lordilla olla paljon vanhaa rahaa. Olisiko myös Ruotsin vallan aikaista aatelissukua? Tosin se ei varakkuudesta kerro mitään...


      • landlord
        Läskisoosi2014 kirjoitti:

        Työssä käyviä veromaksajia. Vaan Lantalörtsylle perseilyn aihe tämäkin...

        Taitaa Lordilla olla paljon vanhaa rahaa. Olisiko myös Ruotsin vallan aikaista aatelissukua? Tosin se ei varakkuudesta kerro mitään...

        Omistavaluokka ei proletariaatin itäautoihin koske.


      • Ei koske ainakaan
        landlord kirjoitti:

        Omistavaluokka ei proletariaatin itäautoihin koske.

        Eikä varsinkaan Saksan tuontilinttoihin.


      • Läskisoosi2014
        landlord kirjoitti:

        Omistavaluokka ei proletariaatin itäautoihin koske.

        Aikanaan puhuttiin "Kahdestakymmenestä perheestä". He eivät ole perinteisesti varallisuudestaan tulostaneet julkisuudessa, vaikka pilkkalaulujakin kuumimpaan kommmari-kulttuurin aikaan heistä tehtiin. Tai ehkäpä juuri siksi...

        Onneksi on internet. Täällä voi nykyisin kuka tahansa ilmoittautua omistavaan luokkaan ja olla muita parempi.

        Ajat muuttuvat. Skodaa ei enää valmisteta sosialistisessa tuotantotaloudessa, eikä Agit Prop herjaa porvarikapitalisteja. Huikeaa!


      • landlord
        Läskisoosi2014 kirjoitti:

        Aikanaan puhuttiin "Kahdestakymmenestä perheestä". He eivät ole perinteisesti varallisuudestaan tulostaneet julkisuudessa, vaikka pilkkalaulujakin kuumimpaan kommmari-kulttuurin aikaan heistä tehtiin. Tai ehkäpä juuri siksi...

        Onneksi on internet. Täällä voi nykyisin kuka tahansa ilmoittautua omistavaan luokkaan ja olla muita parempi.

        Ajat muuttuvat. Skodaa ei enää valmisteta sosialistisessa tuotantotaloudessa, eikä Agit Prop herjaa porvarikapitalisteja. Huikeaa!

        Mutta suunnitelmatalouden kasvatit rakentavat ja kehittävät Skodaa. Siksi se on itäauto. Fiat 124 oli aikoinaan laadukas länsiauto. Konsepti vietiin itään ja tuloksen kaikki tietävät. Länsitekniikka ei muutu hyväksi itään vietäessä. Joskaan VAG-tekniikka ei kestävyydellään loista muutenkaan vaikka missä kasattaisiin.


      • Läskisoosi2014
        landlord kirjoitti:

        Mutta suunnitelmatalouden kasvatit rakentavat ja kehittävät Skodaa. Siksi se on itäauto. Fiat 124 oli aikoinaan laadukas länsiauto. Konsepti vietiin itään ja tuloksen kaikki tietävät. Länsitekniikka ei muutu hyväksi itään vietäessä. Joskaan VAG-tekniikka ei kestävyydellään loista muutenkaan vaikka missä kasattaisiin.

        Onko Saksassa vielä "virkakielto" DDR:n "osseille", etteivät pääse saastuttamaan läntisen autoteollisuuden tuotteita? Saattaa olla "saksalainen" muuten itäauto!

        Toivottavasti virolaiset, kiinalaiset & venäläiset näin aluksi saadaan pois kokonaan Suomen työmarkkinoilta, niin laatuongelmamme ratkeavat. Näinkö?

        Alkaa tiedollinen varanto ehtymään, kun lähes 50-vuoden takainen Neuvostoliittolaisen autotehtaan perustaminen otetaan esille. Skoda pystyi kehittämään 60-luvulla ajan muodin mukaisen takamoottorisen uutuusmallin, mutta "Pääkonttorin" piti tehdä kaupat italialaisten kanssa. Antoivat oikein tehdaskaupungille nimen italo-kommarin mukaan. Jatkossa varmistettiin, että Samara tulee tuotantoon ennen Favorit Skodaa.

        Ilmeisesti kaikki, paitsi Löördi itse on tietoinen, että 124 Fiiuun tehtiin jo rakenteellisesti paljon muutoksia. Painokin nousi n. 100 kiloa. Eri auto. Mutta halpa ja saatavissa monille. Ei liene siis tuttu Löördin vauraalle suvulle. Palvelusväellä oli ilmeisesti imagosyistä ruosteisia Fiatteja kaikkine fikoineen...


    • dlgk()fkdn#¤

      On keskustelu eksynyt vähän raiteiltaan. Yksikään näistä rölleistä ei itsekään asu Kaivarin kupeessa, eikä aja Mersulla tai Porschella. Tai jos ajaa, niin uitetulla rähjällä.

      Aloittajan yrityksestä leimata skodistit köyhiksi menee pohja pois, kun aikuisten oikeasti katsotaan autojen hintoja. Saman hintaluokan autoja on paljon muitakin, ja löytyy myös halvempia merkkejä, mutta jostain syystä ihmiset valitsevat Skodan. Siinä sitä on rölleille taas pähkäilemistä. Syökää röllit pähkylöitä.

      Alkaa yhä enemmän vaikuttaa siltä, että yksi ja samaa touhoankka huseeraa täällä kahdella eri nickillä.

    • mersumies 100%

      Skodisti on kuitenkin aina silmissäni kastemadon tasolla, kaikessa limaisuudessaan vielä kommunistinen mato.

      • MMSE 17/30 ?

        Osaiskohan joku sua auttaa? Alkaa kuulostaa siltä, että olet tässä todellisuudessa tasan yhtä hyvin kiinni kuin Azheimerin tautiin sairastunut. Autoilla ei ole sen asian kanssa enää tekemistä.


      • 13 + 11

        No näin. Sinun silmillesi en anna arvoa minkään vertaa. Kastemadolla on oma tärkeä tehtävänsä, mutta narsu-trolli on ympäristölleen haitallista jätettä.

        Ja Skodan liittaminen kommunismiin kertoo oman aivotoimintasi olevan kastemadon tasolla. Liitä Skoda myös Venäjään ja Neuvostoliittoon sekä kaalimaahan, niin pääset ameeban tasolle. Ja tee liitos mieluiten tukevasti, ettei elämän realiteetit siihen pysty.

        En arvosta ihmisten haukkumista ja arvioimista anonyymissä nettihuuteluissa, mutta itse aloitit palstan sääntöjen vastaisen halventamisen. Olet kykenemätön arvioimaan ympristöäsi rakentavasti. Ilmeisesti siis olet selkärangaton.

        Kukahan se "mersumies 100%" on tällä kertaa? Joku fiksu itsekin Vaggineella ajava älykkö varmaan, joka haluaa vedättää Skoda-Jormaa? Tuskin.


    • kentsu.

      Ei noin tyhmä kerskapelle ole voinut itse omaisuuttaan hankkia, mutta kiitä vaan niitä sun setiä ja tätejä.

    • arbitraasi014

      Köyhyyskerroin = Skoda

    • mersumies100%

      Tilastokeskuksenkin raporteissa on selvästi huomattavissa vuodesta 2012 jatkunut palkansaajien ostovoiman heikkeneminen. Lisäksi työttömyysprosentti on ollut kasvussa Suomessa.

      Ilmiötä luonnehtisin kaksiteräiseksi miekaksi: Palkansaajien ostovoiman heikkeneminen, epävarmat näkymät työpaikan säilyvyyden suhteen palkansaajilla yhdistettynä olemattomaan palkkakehitykseen (korotuksista luovuttu). Tämä yhtälö ajaa Skodan hankintaan, joten halvan ja köyhille sopivan itäauto Skodan markkinaosuus on noussut.

      Mikä selittäisi sitten Mercedes-Benzin ja Bmw:n markkinaosuuksien nousua?
      Vaikka Pekka Perusmies palkansaajan ostovoima onkin heikentynyt, niin pääomatuloista nauttivien ostovoima on noussut. Kun henkilö saa osan tuloistaan pääomatuloina ja osan ansiotuloina niin tämä on paras ratkaisu tulokertymän kehityksessä. Persaukisillahan ei ole pääomatuloja, koska elävät kädestä suuhun periaatteella, joten sijoituksia arvopapereihin tai fyysiseen omaisuuteen ei ole voinut syntyä.

      Suomessa on kahtiajakautunut ostokäyttäytymisen ilmapiiri:
      1. Persaukiset köyhtyvät ja siirtyvät esim. Volkswagenista Skodaan säästöjen toivossa. Tällainen bulkkituote käy siis hyvin kaupaksi, vaikka muita ominaisuuksia se ei tarjoakkaan kuin suuriarvoisen ratkaisun yhtälöön: m3 / menetettyjen eurojen määrä sekä kg/ eurolla (eli kilohinta).
      2. Mercedes ja Bmw valitaan ominaisuuksiensa perusteella eikä kilohinnan mukaan. Ajo-ominaisuudet ovatkin tärkeimmässä osassa, sekä tekniikka jota et saa bulkkituotteisiin vielä rahallakaan.

      • Aha.

        Osta sinäkin kunnon auto. Vanhusikäinen mannemersusi ei oikein kuvaa pääomatuloja paljon tienaavaa premium-autoilijaa. Päinvastoin.


      • mersumies100%
        Aha. kirjoitti:

        Osta sinäkin kunnon auto. Vanhusikäinen mannemersusi ei oikein kuvaa pääomatuloja paljon tienaavaa premium-autoilijaa. Päinvastoin.

        joskus olen siitä kuullut puhuttavan.. Oletko sinä köyhyys? Ja nyt tarkoitetaan kaikkia osa-alueita, ei vain materialistista tai varallisuuden puutetta.


      • Ei kuule
        mersumies100% kirjoitti:

        joskus olen siitä kuullut puhuttavan.. Oletko sinä köyhyys? Ja nyt tarkoitetaan kaikkia osa-alueita, ei vain materialistista tai varallisuuden puutetta.

        katu-uskottavuus riitä noilla spekseillä premium-porukkaan. Ikäloppu mersu naurattaa kaikkia.


      • mersumies100%
        Ei kuule kirjoitti:

        katu-uskottavuus riitä noilla spekseillä premium-porukkaan. Ikäloppu mersu naurattaa kaikkia.

        on sentään länsiauto ja suorituskyvyltään pesee kaikki uudet Skodat. Jopa ne Rs mallit. Löytyy myös nahkapenkit, automaatti-ilmastointi ja sähköinen lasikattoluukku sekä sähköpenkit ja paljon muuta mitä ei ole edes 2014 Skodassa.


      • Heh, heh, hee
        mersumies100% kirjoitti:

        on sentään länsiauto ja suorituskyvyltään pesee kaikki uudet Skodat. Jopa ne Rs mallit. Löytyy myös nahkapenkit, automaatti-ilmastointi ja sähköinen lasikattoluukku sekä sähköpenkit ja paljon muuta mitä ei ole edes 2014 Skodassa.

        Ajoiko ne oikeet mersumiehet sut pois mersupalstalta? Ei ne haluu pelleä sinne pilaamaan sinänsä ansiokkaan merkin mainetta. Huvittaa sun pelleröinti.


      • persumies100% olet
        mersumies100% kirjoitti:

        on sentään länsiauto ja suorituskyvyltään pesee kaikki uudet Skodat. Jopa ne Rs mallit. Löytyy myös nahkapenkit, automaatti-ilmastointi ja sähköinen lasikattoluukku sekä sähköpenkit ja paljon muuta mitä ei ole edes 2014 Skodassa.

        Että ihan automatti-ilmastointi ja nahkapenkit & paljon muuta. Älä sitten täällä höpöttele kansantalouden viisauksia. Tieteentekijät ja nousukkaat juntit on erikseen.


    • anti-Skoda ryhmä

      Tällä analyysilla irtoaa taloustieteen Nobel tulevaiuudessa.
      Onko väikkäri jo pitkälläkin ja milloin väitöstilaisuus?

    • Ei myy, ei

      Lama syvenee, enää ei Skodiakaan osteta. Tai sitten myynnin sakkaus johtuu vanhanaikaisuudesta.

    • skooda = harmi

      Kansantaloustieteellisiä analyysejä turha tehdä täällä, koska kouluttamaton skodisti ei ymmärrä niistä sanaakaan.

      • Deutsche premium

        totta, turhan liikaa aivokapasiteettia vaatii skodalla hiki otsassa painavalta raksaroopelta


      • aika noloa, vai?
        Deutsche premium kirjoitti:

        totta, turhan liikaa aivokapasiteettia vaatii skodalla hiki otsassa painavalta raksaroopelta

        Näyttää kielioppi ja kirjoittaminenkin olevan liian haastavaa Terolle?


      • mövenpickck
        aika noloa, vai? kirjoitti:

        Näyttää kielioppi ja kirjoittaminenkin olevan liian haastavaa Terolle?

        sinä olet skodatero


    • J.M Keynes

      Hei, turha kertoa taloustieteellisiä teorioita skodistille. Se ei ymmärrä niist mitään. Ei kysyntäelementtejä eikä tarjontaelementtejä.

      Hän ostaa vähillä rahoillaan itäritsan kun duunissa samalla liukuhihnalla duunarina työskentelevä kaverikin osti. Sitten ajellaan sillä ritsalla kuin Niuvaniemeltä karanneet hullut hevoskärryillä! No skoda onkin ajo-ominaisuuksiltaan kuin hevoskärry!

      • Arveleva

        Oletko kokeillut vai nähnytkö olet unta? Vai sanoiko ääni päässäsi?


    • tulot joustaa heh he

      4.1.2015 11:51

      Saksalaisen Auto Bildin tuore laaturaportti penää takuupidennyksiä.
      Auto Bild Saksan tuoreessa laaturaportissa moititaan uusien autojen uutta ja hienoa tekniikkaa. Pahimmillaan uutuustekniikka pelaa koeajoissa erinomaisesti, mutta voi olla vikaherkkää vuosien mittaan.

      Esimerkeiksi lehti nostaa muun muassa huonot nykyakut, Volkswagenin TSI-moottorien jakoketju- ja seitsenvaihteisen DSG-vaihteiston ongelmat sekä Mazdan kehnon ruosteeneston.

      Ikävimmät viat ilmenevät kun autojen takuu on jo rauennut, eli noin kolmen-neljän vuoden ikäisenä. Lääkkeeksi tähän Auto Bild suosittelee erityisesti saksalaismerkeille takuuajan pidentämistä.

      Auto Bildin tämänvuotisen laaturaportin kolmen parhaan automerkin kärki on:

      1. Toyota (arvosana 2, asteíkko 1-5)

      2. Mazda (arvosana 2,29)

      3. Volvo (arvosana 3,33)
      IS
      tsi ja dsg uutisissa päivittäin kestämättömyytensä johdosta
      Jakopään häiriön eteneminen kalliiksi moottorivaurioksi on ainakin joskus mahdollista torjua oikealla menettelyllä. Maahantuojan mukaan olennaista on suorittaa huollot ajallaan.VOI JUMA MITÄ SKEIDAA

      -Jos ilmenee ongelmia, moottorihäiriön merkkivalo syttyy. Tällöin moottori pitää sammuttaa heti ja on otettava yhteyttä liikkumisturvapalveluun, sanoo Tirkkonen.

      Moottori on syytä sammuttaa myös, mikäli konepellin alta kuuluu ylimääräisiä ääniä. Aina moottorin varoitusvalo ei pelasta tilannetta ajoissa.

      Joskus on suositeltu epävirallisesti, että öljynvaihtoväliä kannattaa tihentää valmistajan suosituksista, jos ajaminen koostuu pääasissa lyhyistä pätkistä, jolloin kone käy paljon kylmänä. Moottoriöljy pitää jakoketjunkin toimintakunnossa. Maahantuoja kuitenkin pitää öljynvaihdon tihentämistä tarpeettomana.

      Myöskään Volkkarien maahantuoja ei ole tiedottanut TSI-moottoreiden ongelmista mitään suoraan autojen omistajille.EIKÄ MYÖSKÄÄN DSG ONGELMISTA ENNENKUIN OLI PAKKO mutta kusetus suomessa jatkuu edelleen

    • EiKoskaanKäytettyä

      Perunaparadoksi.
      Tee kuten satasen mersu"mies": osta 5000 euron manne-mersu.

      • ylileveäkuljetus

        Manneki ajo uuvella volakkarilla.köyhyys sielläki painaa.Mutta lämmin on kun jatkuvasti käynnisä auto..


    • MBA KURSSILAINEN

      "" Durable goods : For durable goods, the demand is more elastic in the short run. Consider cars. If price of of cars increase, in the short run people might use their current cars longer. In thelong run,though,people have to replace their cars "

      Suomi on osa itäeurooppaa ja preferensseissä kaikkein itämielisimmillä on itätuotteiden valinta. Skoda myy hyvin, kun inflaatio on ylittänyt tulokehityksen monella toimialalla ja työttömiä on paljon. Itämieliset käyvät nyt ostamassa joukoittain skeidoja, jotka eivät kestä kovin pitkää käyttöä. Muutaman vuoden kuluttua taas uutta skeidaa alle

      • Että se siitä

        Meillä on deflaatio, ei inflaatio.


    • osto-optio

      Positiivinen tai negatiivinen tulevaisuudennäkemys on olennainen osa ostopäätöstä tänä päivänä. Epäilemättä epävarmuus euroalueen taloudessa johtaa siihen, että haetaan halvempia vaihtoehtoja. Skoda on tästä hyvä esimerkki. Ei mitenkään erikoinen auto, mutta jo muutaman tuhannen euron hintaero VW-merkkiseen aiheuttaa päätymisen halvempaan itämerkkiin.

      • myyntipassio

        Jo 1960-luvulla ensimmäisen itäauton (Datsun Bluebird) tullessa saataville ohjautui osa kysynnästä siihen välittämättä siitä, oliko mitoitus itäaasialaiselle käyttäjälle.


    • Mersumiehelle

      Kyykytyksen vaaroja:
      https://www.youtube.com/watch?x-yt-cl=84359240&x-yt-ts=1421782837&v=NsYOTERciOU

    • talousteoreetikko

      Skoda on häpeällinen laman perikuva, auto joka myy nyt kun surkeus Euroalueella korkeimmillaan. Nousukaudella ostopanoksia löytyy enemmän ja arvotuotteet menevät paremmin kaupaksi. Skodisti ymmärtäisi tämän, jos kykenisi katsomaan omaa elämäänsä peilistä ja lopettaisi sen selittelyn.

      • YhteiskunnanElättäjä

        Kylläpäs Sinua ahdistaa heti aamutuimaan. Osta potkuluta, niin ehkä helpottaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5025
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3297
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1432
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1275
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      977
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      229
      764
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe