Arvokisa mitali

mitä ihmettä?

Suomeen tuli eilen painissa EM pronssia.Itse olen judon harrastaja ja ajattelin judopalstaa luettuani vilkaista miten sitä täällä painin puolella hehkutetaan,niitä mitaleita kun ei ihan kokoaikaa ole tarjolla. Mutta eihän täällä ollut asiasta mitään,joku oli hautakiveä itelleen ostamassa,paini palstalla????
No Onnea kuitenkin Suomen naisten paini,paremmin kuin judossa meidän puolella.

31

526

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • johtuu siitä

      että tämä palsta on jäänyt ainoastaan yhden hörhön leikkilaatikoksi. Terapiaa tietysti kun saa itseään toteuttaa. Ei tarvitse käydä yleisiin vessoihin kirjoittelemassa ja piirtelemässä.

      • Höpötihöp

        Näinhän se on. Jumanji, eri aliaksillaan, kirjoittelee älyvapaita mielipiteitään tänne yhä uudelleen ja uudelleen. Ja siinä se.


      • höpötille..
        Höpötihöp kirjoitti:

        Näinhän se on. Jumanji, eri aliaksillaan, kirjoittelee älyvapaita mielipiteitään tänne yhä uudelleen ja uudelleen. Ja siinä se.

        Kirjoitithan itsekkin tähän ketjuun.

        1) Aloituksen
        2) Vastauksen aloitukseesi
        3) Vastauksen vastaukseesi

        Eli kenenköhän leikkilaatikko tämä palsta on?


      • + nämä kaikki
        höpötille.. kirjoitti:

        Kirjoitithan itsekkin tähän ketjuun.

        1) Aloituksen
        2) Vastauksen aloitukseesi
        3) Vastauksen vastaukseesi

        Eli kenenköhän leikkilaatikko tämä palsta on?

        Olen sekoamassa kun mulla on niin monta persoonaa ja hautakivi tilattuna Virosta.


      • Analyysi
        + nämä kaikki kirjoitti:

        Olen sekoamassa kun mulla on niin monta persoonaa ja hautakivi tilattuna Virosta.

        Olet nainen.
        Olet katkera ja turhautunut kun naispainia ei noteerata täällä (rauhallista täällä jopa jun-sm krekon jälkeen, ei kukaan huudellut kehuja).

        Sinua ottaa päähän kun kyseistä painijaa joka otti pronssia vantaalla ei täällä kukaan hehkuta, on HELPPOA tietää kuka olet;) SORI VAAN =)

        Huomion kipeytesi kyseistä painijaa kohtaan on enemmän kuin paljastavaa kaikille, ei kukaan hillu laillasi tällä palstalla kuin AINA petran mitalin jälkeen.

        ps, et edes tiedä mitä judo on !!


      • Geishapallot
        Analyysi kirjoitti:

        Olet nainen.
        Olet katkera ja turhautunut kun naispainia ei noteerata täällä (rauhallista täällä jopa jun-sm krekon jälkeen, ei kukaan huudellut kehuja).

        Sinua ottaa päähän kun kyseistä painijaa joka otti pronssia vantaalla ei täällä kukaan hehkuta, on HELPPOA tietää kuka olet;) SORI VAAN =)

        Huomion kipeytesi kyseistä painijaa kohtaan on enemmän kuin paljastavaa kaikille, ei kukaan hillu laillasi tällä palstalla kuin AINA petran mitalin jälkeen.

        ps, et edes tiedä mitä judo on !!

        http://www.painiliitto.net/fi/component/content/article/761-2014-03-31-13-51-28

        Naulan kantaan, ei niin vaikeaa arvata kuka tätä palstaa pitää leikkilaatikkona ja itkee kun ei petraa hehkuta kukaan, kertakaikkiaan outo ämmä...aina tiennyt että sekaisin.

        Että pitää ihan kerjätä kehuja :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD ja haukkua muita.


      • Ei jumanji
        Analyysi kirjoitti:

        Olet nainen.
        Olet katkera ja turhautunut kun naispainia ei noteerata täällä (rauhallista täällä jopa jun-sm krekon jälkeen, ei kukaan huudellut kehuja).

        Sinua ottaa päähän kun kyseistä painijaa joka otti pronssia vantaalla ei täällä kukaan hehkuta, on HELPPOA tietää kuka olet;) SORI VAAN =)

        Huomion kipeytesi kyseistä painijaa kohtaan on enemmän kuin paljastavaa kaikille, ei kukaan hillu laillasi tällä palstalla kuin AINA petran mitalin jälkeen.

        ps, et edes tiedä mitä judo on !!

        Kyllä minä ihan karvainen mies olen. :) Ja en edes ole mukana missään naispainitoiminnassa.


      • Peeeeellle
        Geishapallot kirjoitti:

        http://www.painiliitto.net/fi/component/content/article/761-2014-03-31-13-51-28

        Naulan kantaan, ei niin vaikeaa arvata kuka tätä palstaa pitää leikkilaatikkona ja itkee kun ei petraa hehkuta kukaan, kertakaikkiaan outo ämmä...aina tiennyt että sekaisin.

        Että pitää ihan kerjätä kehuja :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD ja haukkua muita.

        Jumanjiiiii.... Taas se alkaa. Sulla ei todellakaan ole kaikki muumit laaksossa.


      • eipä ole sullakaan
        Peeeeellle kirjoitti:

        Jumanjiiiii.... Taas se alkaa. Sulla ei todellakaan ole kaikki muumit laaksossa.

        kun uskot satuolentoihin
        narinarimarimari marinari

        joka kerta kun naispainija saa mitalin alkaa täällä armoton räksytys siitä kun kukaan ei kehu muut kuin itse, kalla fakta


      • joopa joo..
        Ei jumanji kirjoitti:

        Kyllä minä ihan karvainen mies olen. :) Ja en edes ole mukana missään naispainitoiminnassa.

        mahdatko uskoa tuota ihan itsekkin? jos niin tarkistuta pääsi lääkärillä.


    • Kummallista että

      sinua ei kiinnosta muut naispainijat tai vapurit, vain petra, siellä nimittäin muitakin paininut...... ja olet judoka ...JOOPA JOO.

      Kaikki tietää kuka olet, siis aivan KAIKKI !!! siis sen lisäksi että olet pellepuupää.
      ja suomen suurin naisklovni.

    • Petra on jumanji

      Koska tuoreella arvokisamitalistilla ei varmasti ole mitään parempaa tekemistä kuin spämmiä omaa nimeään keskustelupalstoilla

      • Huomion kipeä

        joko petra tai sen mutsi, tai joku fanaatikko lähi piiristä, ei tarvitse olla Sherlock Holmes että tajuu =)

        Kun ei kukaan kirjoittele niin pitää tehdä se itse.


      • jumanji on vanha...
        Huomion kipeä kirjoitti:

        joko petra tai sen mutsi, tai joku fanaatikko lähi piiristä, ei tarvitse olla Sherlock Holmes että tajuu =)

        Kun ei kukaan kirjoittele niin pitää tehdä se itse.

        Jumanji on kyllä ihan legendaarinen pelle. Jos jumanji saataisiin Filaan, ei painilla olisi enää mitään ongelmia!

        Koko painia ei enää olisi!


      • Ainoastaan
        jumanji on vanha... kirjoitti:

        Jumanji on kyllä ihan legendaarinen pelle. Jos jumanji saataisiin Filaan, ei painilla olisi enää mitään ongelmia!

        Koko painia ei enää olisi!

        Yksi nainenko sen pystyisi tekemään? tuskinkavaan, suuret luulot taas kraaterikylässä.


      • jumanjii
        jumanji on vanha... kirjoitti:

        Jumanji on kyllä ihan legendaarinen pelle. Jos jumanji saataisiin Filaan, ei painilla olisi enää mitään ongelmia!

        Koko painia ei enää olisi!

        Mikä sinä olet minua pelleksi haukkumahan. Ollaan ystäviä


      • Edellinen
        jumanjii kirjoitti:

        Mikä sinä olet minua pelleksi haukkumahan. Ollaan ystäviä

        Ei muuten olla. :)


    • Määrä ja laatu judo

      Ehkä hehkutuksen puuttumisen voi ymmärtää myös niin, että lajia ja urheilua seuraavat ymmärtävät, että naispaini on marginaalilaji jonka urheilullinen taso ei taida olla kummoinen. Jos kaikki 12 olivat paikalla ja joka kolmas saa arvokisamitalin...

      Naisjudokoita on muuten euroopassa paljon, EM-mitsku naisjudossa on ihan eri asia.

      • Kysymys kuuluu

        Kuitenkin: Miksi naisjudoka ei pärjää naispainijaa vastaan painissa, mutta naispainija voittaa usein naisjudokan judossa? Onko ero harjoittelun kovuudessa todellakin näin iso?


      • fghhgfd
        Kysymys kuuluu kirjoitti:

        Kuitenkin: Miksi naisjudoka ei pärjää naispainijaa vastaan painissa, mutta naispainija voittaa usein naisjudokan judossa? Onko ero harjoittelun kovuudessa todellakin näin iso?

        Missä näin? Esimerkkejä?


      • ne parit kerrat
        fghhgfd kirjoitti:

        Missä näin? Esimerkkejä?

        kun judokat ja painijat ovat olleet yhteisillä leireillä on kyyti ollut aika kylmää. naisissa ja miehissä. siksi judovalmentajat ovat toivoneet näitä leirejä lisää. painijat eivät ole niin innostuneet.


      • Kuinka vaan
        ne parit kerrat kirjoitti:

        kun judokat ja painijat ovat olleet yhteisillä leireillä on kyyti ollut aika kylmää. naisissa ja miehissä. siksi judovalmentajat ovat toivoneet näitä leirejä lisää. painijat eivät ole niin innostuneet.

        Jos näin on, niin sitten naispainijoiden kannattaisi siirtyä judon puolelle, on laajalti harrastettu ja arvostettu perinteinen olympialaji maailmalla, siis naisjudokin. Naispainin arvostus taitaa olla painiväenkin keskuudessa vähän niin ja näin.

        Fakta on kuitenkin, että naipainissa harrastajat ja siten myös kilpailijat ovat maailmalla vähissä, joten ei ehkä ihan vielä päästä yhden EM-mitalin perusteella suomalaista urheiluhistoriaa uusiksi kirjoittamaan, mutta harrastakoot kukin sitä mitä lystää ja kilpaillakin saa siinä lajissa missä huvittaa.


      • Naispainin taso
        Kuinka vaan kirjoitti:

        Jos näin on, niin sitten naispainijoiden kannattaisi siirtyä judon puolelle, on laajalti harrastettu ja arvostettu perinteinen olympialaji maailmalla, siis naisjudokin. Naispainin arvostus taitaa olla painiväenkin keskuudessa vähän niin ja näin.

        Fakta on kuitenkin, että naipainissa harrastajat ja siten myös kilpailijat ovat maailmalla vähissä, joten ei ehkä ihan vielä päästä yhden EM-mitalin perusteella suomalaista urheiluhistoriaa uusiksi kirjoittamaan, mutta harrastakoot kukin sitä mitä lystää ja kilpaillakin saa siinä lajissa missä huvittaa.

        Alkaa olla maailmalla jo raudankova. Se on olympialaji johon painin huippumaat satsaavat tosissaan. Helppoja mitaleita sieltä ei ole saanut kukaan yli kymmeneen vuoteen.


      • fghhjasgk
        ne parit kerrat kirjoitti:

        kun judokat ja painijat ovat olleet yhteisillä leireillä on kyyti ollut aika kylmää. naisissa ja miehissä. siksi judovalmentajat ovat toivoneet näitä leirejä lisää. painijat eivät ole niin innostuneet.

        No missähän ja milloinka ne parit kerrat ovat olleet?


      • Oikeat suuruusluokat
        Naispainin taso kirjoitti:

        Alkaa olla maailmalla jo raudankova. Se on olympialaji johon painin huippumaat satsaavat tosissaan. Helppoja mitaleita sieltä ei ole saanut kukaan yli kymmeneen vuoteen.

        Painin huippumaat kenties satsaavat naispainiin tosissaan, kysymys kuuluukin kuinka moni nainen satsaa painiin tosissaan, edes painin huippumaissa.

        Naisten paini nyt vaan ei ole mikään erityisen kilpailtu laji. Menestyminen on takuulla helpompaa kuin yleisurheilussa, voimistelussa, uinnissa etc. joissa kilpailevien ja tosissaan lajiin satsaavien naisten määrä on vähintään tuhatkertainen naisten painiin verrattuna. Ei puhettakaan, että Nezirin ja Ollin saavutuksia voisi edes ajatella verrata toisiinsa.

        Miesten puolella tilanne on toinen, paini on erittäin suosittu laji maailmalla ja nimenomaan isoissa väkirikkaissa valtioissa, Venäjällä, Iranissa, Intiassa, Turkissa. Ei se jalkapallon kanssa toki kilpaile, mutta on yksilölajeista niitä suosituimpia. Pitkämäen ja Hietaniemen MM-mitskuja voi hyvin verrata saavutuksina toisiinsa.

        On hyvä piirre ajaa asiaansa ja uskoa siihen, ehkä kuitenkin hyvä pitää faktat ja suuruusluokat mielessä.


      • Ajat ovat
        Oikeat suuruusluokat kirjoitti:

        Painin huippumaat kenties satsaavat naispainiin tosissaan, kysymys kuuluukin kuinka moni nainen satsaa painiin tosissaan, edes painin huippumaissa.

        Naisten paini nyt vaan ei ole mikään erityisen kilpailtu laji. Menestyminen on takuulla helpompaa kuin yleisurheilussa, voimistelussa, uinnissa etc. joissa kilpailevien ja tosissaan lajiin satsaavien naisten määrä on vähintään tuhatkertainen naisten painiin verrattuna. Ei puhettakaan, että Nezirin ja Ollin saavutuksia voisi edes ajatella verrata toisiinsa.

        Miesten puolella tilanne on toinen, paini on erittäin suosittu laji maailmalla ja nimenomaan isoissa väkirikkaissa valtioissa, Venäjällä, Iranissa, Intiassa, Turkissa. Ei se jalkapallon kanssa toki kilpaile, mutta on yksilölajeista niitä suosituimpia. Pitkämäen ja Hietaniemen MM-mitskuja voi hyvin verrata saavutuksina toisiinsa.

        On hyvä piirre ajaa asiaansa ja uskoa siihen, ehkä kuitenkin hyvä pitää faktat ja suuruusluokat mielessä.

        muuttuneet ja kehitys kehittyy. Et oikein ole enää kartalla mitä Huippu-urheilussa tapahtuu.


      • Niinpäniin
        ne parit kerrat kirjoitti:

        kun judokat ja painijat ovat olleet yhteisillä leireillä on kyyti ollut aika kylmää. naisissa ja miehissä. siksi judovalmentajat ovat toivoneet näitä leirejä lisää. painijat eivät ole niin innostuneet.

        Kisoissa on mennyt toisin .....
        Muutama vuosi pari naisjudokaa kokeili rikoita ja meni kisailee SM kisoihin Raumalle ja kas ekat kisat ja samalla reeniä ja tulos kaksi mestaruutta.

        Kisa on näyttö, ei hyvin mennyt reeni....

        Ugh olen puhunut


      • ugh vaan
        Niinpäniin kirjoitti:

        Kisoissa on mennyt toisin .....
        Muutama vuosi pari naisjudokaa kokeili rikoita ja meni kisailee SM kisoihin Raumalle ja kas ekat kisat ja samalla reeniä ja tulos kaksi mestaruutta.

        Kisa on näyttö, ei hyvin mennyt reeni....

        Ugh olen puhunut

        Olivat silloin Raumalla helpoissa sarjoissa pilkutyttöjä vastaan. Ajat ovat muuttuneet.


    • mitä ihmettä

      Niin mutta edelleen hieno juttu tuo naisten painin EM pronssi,se on arvokisamitali saavutus eikä sitä pois oteta jos puhdas näyte on annettu,niinkuin on.Suuret Onnittelut mitalistille ja valmennukselle,paljon on vielä hyviä vuosia jäljellä. Olen aina pitänyt painista kahden kamppailuna ja niin pidän myös judosta,jonka parissa nykyisin puuhastelen.

    • orotanytvähän

      No ku me oomma niin vaatimattomia, ei viittitä viel yhrest ronssis nii kauhiast vaahrota.Kirkkahammat on vast tulollaan viikonloppuna, lauuaantaina ja sönnöntaaina, jämti o nii.

    • Älä perkele

      tuliko? mitäs nyt tehdään? huudakko jo kovaakin nyt kun tuli hopeaa ??

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1412
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe