Vuokrasopimuksen purku

sartsav

Eli meillä miehen kanssa seuraava tilanne;
Teimme nykyisen asunnon vuokrasopimuksen alkaen 1.9, kaikki vaikutti hyvältä ja vuokranantajat oikein reiluilta ja mukavilta.
Vuosi kun vaihtui, tuli tammikuun lopussa ensimmäinen lappu kotiin, että tulee joku katsomaan/tarkistamaan asuntoa. Noh, tänne tuli joku työmies ja ei osannut sanoa juuri mitään, että miksi ja mitä...itse vuokranantaja ei ole sanallakaan myöskään mitään maininnut.
Maaliskuun alussa tulee toinen paperi postiluukusta, että taas on joku/jotkut tulossa katsomaan asuntoa. Työmiehet sitten kovasti ihmettelivät kun rupesimme kyselemään, että minkä takia ne tutkii asuntoa, he kuitenkin sitten kertoivat, että meidän taloyhtiöön on tulossa putkiremontti ja suunnitteilla alkavaksi alkukesästä.

Elikkä maaliskuun alussa saimme itse niiltä miehiltä tietää, että putkiremontti on kesällä tulossa ja ei mikään pieni! Isännöitsijä vahvisti tiedon, että aikataulu on asetettu kesälle.
Nyt eletään jo huhtikuuta ja vuokranantaja ei ole vieläkään mitään sanallakaan maininnut tulevasta putkiremontista!!! Ja lisään vielä, vuokrasopimusta tehdessä mistään isoista remonteista tai muistakaan ei meille sanallakaan mainittu, jos olisi jo ennen sopimusta tehdessä tullut ilmi putkiremontti, emme olisi ottaneet asuntoa.

Onko muita, joilla on vastaavia kokemuksi? Onko meillä täysi oikeus purkaa vuokrasopimus vedoten siihen, että vuokranantaja on pimittänyt meiltä tietoa isosta putkiremontista?

7

363

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voitte purkaa

      Kun remontti alkaa ja teiltä lähtee vaikka vessa pois käytöstä, niin silloin asunto ei enää ole siinä kunnossa, missä sen vuokrasitte ja teillä on oikeus purkaa vuokrasopimus. Ensin teidän pitää tieytysti ilmoittaa puutteesta vuokranantajalle, jolle pitää antaa aikaa korjata puute.

      Kannattaa varmaan ottaa jo yhteyttä vuokrantajaan. Reippaalla vuokranalennuksella tilanteen voisi ehkä sietää.

      • kkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkii

        Ja vaatimukseen muuttokuluja.
        Olisi pitänyt tietää ja kertoa!


    • Monenlaista loordia

      Ei niitä muutokuluja kukaan muu maksa, kuin muuttaja itse.
      Valitettava tilanne, pilaa vuokranantajien mainetta tällaiset loordit.
      Alennusta vuokraan pitää saada, tai sitten saa muuttaa pois, vaikka sopimusaika onkin kesken.
      Pyytäkää näytille ennen sopimuksen tekoa tuore isännöitsijän todistus ja näköjään viisivuotissuunnitelma ja yhtiökokouspöytäkirja.
      Itse olen vuokranantaja, mutta en ole joutunut mokomaan tilanteeseen. Pidempiaikaisten vuokralaisten kanssa joskus tulee yhtiöön remontteja. Julkisivuremonttikaan ei ole mukava, kun ikkunat teipataan kiinni ja lämmin kesäaika. Itse annoin puolelta vuodelta kolmanneksella alennetun vuokran.
      Jättivät muuttaessaan asunnon likaiseksi, siis likaiseksi, tuleva lääkäri ja hoitsu, että sillälailla. Vaikkei näillä asioilla mitään yhteyttä olekaan.

    • Töttöröö!

      Lain mukaan vuokranantajan pitää esittää korkeintaan 3kk vanha isännöitsijäntodistus, josta käy ilmi mm. tulevat remontit. Jos mainintaa ei ole, mutta päätös on tehty, vastuu on isännöitsijätoimistolla ja taloyhtiöllä.

      Jos issaria ei ole teille esitetty, vuokranantaja on aika heikoilla, koska laki sitä edellyttää. Jos issarissa ei ole mainintaa tai päätös on jostain syystä tehty todella nopealla aikataululla yhtiökokouksessa, voi olla, että vuokranantaja ei ole ollut asiasta tietoinen. Mikä olisi kyllä outoa, koska kyllähän nyt vähintään taloyhtiön toimintakertomus pitäisi lukea, vaikka ei taloyhtiön yhtiökokoukseen menisikään.

      Vuokrasopimuksen purku vai vuokrasopimuksen päättäminen yhteisellä sopimuksella? Riippuu siitä, onko vuokranantaja jättänyt jotain kertomatta, vaikka on tiennyt. Mitään muuttokustannuksia vuokranantajan ei tarvitse korvata.

      • voi jouta korvaamaan

        Jos kyse on siitä että vuokrantaja on tiennyt tulevasta remontista, niin myös muuttokulujen korvaaminen tulee kysymykseen.


      • Eikä joudu.
        voi jouta korvaamaan kirjoitti:

        Jos kyse on siitä että vuokrantaja on tiennyt tulevasta remontista, niin myös muuttokulujen korvaaminen tulee kysymykseen.

        Höpö höpö


    • asdfasdfdsasdfdafdad

      Nyt vain soitto isännöitsijälle ja kysymään että onko jokin iso remppa tulossa, jolloin huoneisto on asuinkelvoton. Jos vastaa että kyllä ja se alkaa silloin ja silloin, niin nopeasti vain nettiin oikotielle tai vuokraoveen (etuovi) vertailemaan vuokrailmoituksia ajoissa. On paljon helpompaa etsiä tulevaa vuokrakämppää AJAN KANSSA kuin ottaa pakosta joku "sinnepäin" luukku, jossa kenties vielä hieman kalliimpi vuokra huonommalla sijainnilla.

      Vuokranantaja saattaa olla niitä rahan ahneita ihmisiä, jotka salaavat viimeiseen saakka asuinkelvottomat remontit, jotta vuokralainen asuisi loppuun saakka eikä yhtään tyhjää kuukautta (ei vuokratuloja) tulisi. Tälläiset vuokranantajat suorastaan kerjäävät ikävyyksiä ja riitoja itsekkäällä toiminnallaan kun raha menee moraalin edelle.

      Jos olisin itse vuokralainen ja minulle sattuisi joku törkeä vedätys vuokranantajan puolelta enkä mahtaisi asialle mitään, niin voisi olla että jotenkin sabotoisin kämppää esim. viimeisenä päivänä jääkaappi vain hajoaa yllättäen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6123
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3886
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      253
      2254
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1880
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1333
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1286
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1020
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      959
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      36
      901
    Aihe