Moni tekee konkurssin

Ei käy kateeks

59

770

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Somaleille ...

      Bussit annettava kerjäläisille maastapoistumiseen.

    • no-kyllönen

      Kyllösen aikaansaannos tämäkin asia. Onnistuiko tämä ex-ministeri missään asiassa, mitä lyhyen uransa aikana teki?

      • Kom - Mari

        Ei saa valittaa. Porvareillahan on rahaa.


      • Röyhyyttävä sokko
        Kom - Mari kirjoitti:

        Ei saa valittaa. Porvareillahan on rahaa.

        hullua touhua. Toki nykyaikainen diesel hiukkasloukkuineen vähemmän haitallista tavaraa putkesta ulos puhaltelee, mutta varmimpia vehkeitä nuo vanhemmat yksinkertaisella tekniikalla varustetut ovat, paitsi ehkä kylmäkäynnistyksissä. Eipä silti, kyllä perus rivipumppukonekin lähtee, kunhan vain ei ole totaalisen väljäksi ajettu, pumppu ja suuttimet ovat säädöissään ja akut kunnossa.


    • 15+4
    • Näin oN

      Niin Kyllönen oli EURO edustaja vuonna 2007??? Kannattaa miettiä ja tutkia eikä kepuloiseen tyyliin vain huuta tyhmyyksiä!!

    • Kom-Mari

      Niin äänestäkkää vaan kepua.

      • Por-Vari

        Kunon yrittäjä ei valita. Se ottaa huomioon että vuodet ei ole veljeksiä. On tuottoisia ja tappiollisiakin vuosia. 7 lihavaa ja 7 laihaa vuotta. Se on yrittäjästä itsestään kiinni haluaako pärjätä vaiko ei. Sellaisen tuulenhuuhtoman omaavan ei kannata ruveta leikkimään isäntää ellei kestä pikku tappioitakin sillointällöin. Ei se ole palvelusväen vika.


      • por-vari minkä alan
        Por-Vari kirjoitti:

        Kunon yrittäjä ei valita. Se ottaa huomioon että vuodet ei ole veljeksiä. On tuottoisia ja tappiollisiakin vuosia. 7 lihavaa ja 7 laihaa vuotta. Se on yrittäjästä itsestään kiinni haluaako pärjätä vaiko ei. Sellaisen tuulenhuuhtoman omaavan ei kannata ruveta leikkimään isäntää ellei kestä pikku tappioitakin sillointällöin. Ei se ole palvelusväen vika.

        yrittäjä olet ollut, kun moista heität? Vuodet ei ole veljeksiä se on totta, mutta kun ja jos alaan jolla yrittää kohdistuu selkeästi epärehellistä tai muuta vastuutonta tointa, niin se vaikuttaa myös rehellisiin yrittäjiin. Kaikki ei ole itsestä kiinni, kun yrittämisestä puhutaan. Jo pelkästään yhteiskunnan kautta luodaan sellaisia vaateoita, joihin PK-yrittäjät eivät varsinkaan yrittämisen alkutaipaleella kykene vastamaan ja se aiheuttaa tarpeetonta yrityksien lopettamisia, vaikka yrityksillä olisikin muutoin hyvät mahdollisuudet toimintaa ja jopa työllistämiseen ja siten kansantalouden kasvattamiseen.


      • Junior
        por-vari minkä alan kirjoitti:

        yrittäjä olet ollut, kun moista heität? Vuodet ei ole veljeksiä se on totta, mutta kun ja jos alaan jolla yrittää kohdistuu selkeästi epärehellistä tai muuta vastuutonta tointa, niin se vaikuttaa myös rehellisiin yrittäjiin. Kaikki ei ole itsestä kiinni, kun yrittämisestä puhutaan. Jo pelkästään yhteiskunnan kautta luodaan sellaisia vaateoita, joihin PK-yrittäjät eivät varsinkaan yrittämisen alkutaipaleella kykene vastamaan ja se aiheuttaa tarpeetonta yrityksien lopettamisia, vaikka yrityksillä olisikin muutoin hyvät mahdollisuudet toimintaa ja jopa työllistämiseen ja siten kansantalouden kasvattamiseen.

        Yrittäminen on tänäpäivänä sellainenkin kivikko että jos n. 20 vuotta takaperin olisin tiennyt mihin maailma menee ja kuinka epäkiitollinen ala on työllistäjänä en olisi ryhtynyt vaan olisin pysynyt palkollisena. Vuodet ei ole veljeksiä muutakuin palkansaajalle ja jatkuvaa kasvua, pk yrittäjä useinmiten maksaa senkin palkka kehityksen omasta katteestaan. Poissulkien tietysti nämä kertakäyttö yrittäjät jotka ei edes omaa nimeään autonkylkeen laita. Mutta kummasti niillekkin työntekijöitä löytyy?


      • Junior
        por-vari minkä alan kirjoitti:

        yrittäjä olet ollut, kun moista heität? Vuodet ei ole veljeksiä se on totta, mutta kun ja jos alaan jolla yrittää kohdistuu selkeästi epärehellistä tai muuta vastuutonta tointa, niin se vaikuttaa myös rehellisiin yrittäjiin. Kaikki ei ole itsestä kiinni, kun yrittämisestä puhutaan. Jo pelkästään yhteiskunnan kautta luodaan sellaisia vaateoita, joihin PK-yrittäjät eivät varsinkaan yrittämisen alkutaipaleella kykene vastamaan ja se aiheuttaa tarpeetonta yrityksien lopettamisia, vaikka yrityksillä olisikin muutoin hyvät mahdollisuudet toimintaa ja jopa työllistämiseen ja siten kansantalouden kasvattamiseen.

        Niin ja porvari olen henkeen ja vereen, uskon siihen että jokainen voi omalla työllään rikastua kunhan uskaltaa myös riskeerata eikä ole vailla yhteiskunnantukea. Oman kokemukseni mukaan solidaarisuutta hakevat ovat sitä kaikesta laiskinta porukkaa. Omissa käsissä meillä kaikilla täällä konkurssi Suomessa se pärjääminen on kuitenkin loppujen lopuksi.


      • Por-Vari
        por-vari minkä alan kirjoitti:

        yrittäjä olet ollut, kun moista heität? Vuodet ei ole veljeksiä se on totta, mutta kun ja jos alaan jolla yrittää kohdistuu selkeästi epärehellistä tai muuta vastuutonta tointa, niin se vaikuttaa myös rehellisiin yrittäjiin. Kaikki ei ole itsestä kiinni, kun yrittämisestä puhutaan. Jo pelkästään yhteiskunnan kautta luodaan sellaisia vaateoita, joihin PK-yrittäjät eivät varsinkaan yrittämisen alkutaipaleella kykene vastamaan ja se aiheuttaa tarpeetonta yrityksien lopettamisia, vaikka yrityksillä olisikin muutoin hyvät mahdollisuudet toimintaa ja jopa työllistämiseen ja siten kansantalouden kasvattamiseen.

        Kuljetusalan , enkä valita . Työmies on palkkansa ansainnut. Tappiollisuudestakin huolimatta on aina muistettava se että olen saanut levätä silläaikaa kun rengit ovat ajamassa olleet. Silloin ei saa valittaa , mutta valitettavan usein nykyään yrittäjät koostuvat itkijänaisista jotka sysäävät tappioiden syyt palkollistensa niskoille.


      • Junior
        Por-Vari kirjoitti:

        Kuljetusalan , enkä valita . Työmies on palkkansa ansainnut. Tappiollisuudestakin huolimatta on aina muistettava se että olen saanut levätä silläaikaa kun rengit ovat ajamassa olleet. Silloin ei saa valittaa , mutta valitettavan usein nykyään yrittäjät koostuvat itkijänaisista jotka sysäävät tappioiden syyt palkollistensa niskoille.

        Entä jos se työmies sen tappion aiheuttaa, onko silloinkin palkkansa ansainnut, jos olisikin saanut levätä kun rengit ajaa. Kukas ne kalleimmat pyhä ja yötyöt tekisi jos ei isäntä itse , entä kaluston siivous ja huolto? Laskutus , palkanlaskenta, työvuoro suunnittelu? Muutaman auton yrityksessä yksikin renki pystyy tekemään niin suuren vahingon että koko firma saadaan kontilleen, ei auta vaikka kuinka olisi reilu isäntä. Työmies on palkkansa ansainnut se on totta, mutta toisaalta mätämunilta pitäisi myös saada kuitattua vahingot tai ainakin niistä pitäis päästä eroon ilman että liitto sotkeentuu asiaan. Joustoa pitäis olla myös työntekijä puolella, eikä vain pk yrittäjällä. Kyllähän jokainen vastuunsa tunteva yrittäjä yrittää pitää työväkensä leivässä eikö?


      • Junior kirjoitti:

        Entä jos se työmies sen tappion aiheuttaa, onko silloinkin palkkansa ansainnut, jos olisikin saanut levätä kun rengit ajaa. Kukas ne kalleimmat pyhä ja yötyöt tekisi jos ei isäntä itse , entä kaluston siivous ja huolto? Laskutus , palkanlaskenta, työvuoro suunnittelu? Muutaman auton yrityksessä yksikin renki pystyy tekemään niin suuren vahingon että koko firma saadaan kontilleen, ei auta vaikka kuinka olisi reilu isäntä. Työmies on palkkansa ansainnut se on totta, mutta toisaalta mätämunilta pitäisi myös saada kuitattua vahingot tai ainakin niistä pitäis päästä eroon ilman että liitto sotkeentuu asiaan. Joustoa pitäis olla myös työntekijä puolella, eikä vain pk yrittäjällä. Kyllähän jokainen vastuunsa tunteva yrittäjä yrittää pitää työväkensä leivässä eikö?

        Ei kyllä duunari on leipänsä anssinnut ja tappion tekee ne jotka huonon sopparin tekevät kaupungin kanssa. Ja ne talot jossa isännät ajaa niin ei ainakaan isompien kaupunkien listoilla ole... ...jostain takahikiältä ovat ja kituvat kouluvuorojen avulla !!!


    • maisteriäo163

      Hebuli konkurssissa ja hyvä niin. On enemmän tilaa ajaa jaguaarillani missityyppisen vaimoni kanssa.

      • Por-Vari

        Juniorille vastaukseksi että aja itte jos kerran rengistä niin suuret vastukset on. Sun mielestäitsellesi pitäisi kaikki voitot saada , mutta mahdolliset tappiot pitäis tasata renkien kanssa. Häpeä sinä juniori. Ei semmoinen isäntä ansaitse olla isäntä joka ei pidä henkilöstöstään huolta ja puolta. Mutta minullahan onkin motivoitunut henkilökunta.


      • MöinJagenpois

        Kuikelo on jo tuo sun muija,luiseva rohjake.Ja Jaggegin jo tiputtaa öljyä.


    • Hmmmm. Tämä on varma tapa kierrättää verorahoja ulkomaille jossa on rahaa kilpailla suomalainen yritys ulos markkinoilta niin kuin duunarit on jo kilpailutettu.

      • Por-Vari

        Ei pure. Suomalaisen yrityksen myyntivaltti on motivoitunut paikallinen hyvinpalkittu ja palkattu henkilökunta ja nurkumaton isäntä. Raukat ne menköhöt merten taa.


      • Junior
        Por-Vari kirjoitti:

        Ei pure. Suomalaisen yrityksen myyntivaltti on motivoitunut paikallinen hyvinpalkittu ja palkattu henkilökunta ja nurkumaton isäntä. Raukat ne menköhöt merten taa.

        Olet varmasti Suomen ensimmäinen kuljetusyrittäjä joka menestyy lepäilemällä kun kuskit ajaa


      • Por-Vari
        Junior kirjoitti:

        Olet varmasti Suomen ensimmäinen kuljetusyrittäjä joka menestyy lepäilemällä kun kuskit ajaa

        Ainakaan en valita sitä että saan levätäkin. On niitä varmasti muitakin jotka eivät valita joka asiasta jos nyt yksi euro jää saamatta , niin konkurssi häämöttää. Mutta vähemmän meitä tyytyväisiä on. Valtaosa suuruudenhulluja piiskureita joilla ei rengit kauaa pysy ja sitten autot seisovat ja iso itku isännälle. Minkälainen yrittäjätausta se Juniorilla on ? Joko olet siirtynyt neppisautoista mopoautoon ?


      • Junior
        Por-Vari kirjoitti:

        Ainakaan en valita sitä että saan levätäkin. On niitä varmasti muitakin jotka eivät valita joka asiasta jos nyt yksi euro jää saamatta , niin konkurssi häämöttää. Mutta vähemmän meitä tyytyväisiä on. Valtaosa suuruudenhulluja piiskureita joilla ei rengit kauaa pysy ja sitten autot seisovat ja iso itku isännälle. Minkälainen yrittäjätausta se Juniorilla on ? Joko olet siirtynyt neppisautoista mopoautoon ?

        Aika pitkä tausta on, rengit pysyy ja jos huono mies eksyy riviin se pistetään pois ennen kuin ehtii tehdä isoja vahinkoja. Kyllähän voitot kuuluu isännälle kun sellaista tulee, se kuuluu yritystoiminnan ja markkinatalouden luonteeseen, niin myös tappiot joutuu isäntä nielemään. Toinen juttu tietysti yhdistystoiminta ja kolhoositoiminta jossa joutaa hieman lepäilläkkin. Mutta hattua täytyy por-varille nostaa jos makoilemalla on saanut työmiesten kunnioituksen ja firmansa kannattavaksi. Itse en siihen ole pystynyt vaan kyllä töitä on joutunut tekemään ihan riittävästi ja ympäripyöreitä päiviä että on saanut kunnioitusta työmiehiltä ja firma kannattaa, mutta eipä häämötä konkurssikaan vaikka autot seisoisivatkin pihassa.


      • Junior
        Junior kirjoitti:

        Aika pitkä tausta on, rengit pysyy ja jos huono mies eksyy riviin se pistetään pois ennen kuin ehtii tehdä isoja vahinkoja. Kyllähän voitot kuuluu isännälle kun sellaista tulee, se kuuluu yritystoiminnan ja markkinatalouden luonteeseen, niin myös tappiot joutuu isäntä nielemään. Toinen juttu tietysti yhdistystoiminta ja kolhoositoiminta jossa joutaa hieman lepäilläkkin. Mutta hattua täytyy por-varille nostaa jos makoilemalla on saanut työmiesten kunnioituksen ja firmansa kannattavaksi. Itse en siihen ole pystynyt vaan kyllä töitä on joutunut tekemään ihan riittävästi ja ympäripyöreitä päiviä että on saanut kunnioitusta työmiehiltä ja firma kannattaa, mutta eipä häämötä konkurssikaan vaikka autot seisoisivatkin pihassa.

        Niin ja unohtui vielä mainita että raskaalla kalustolla peruuttanut yhtä paljon kuin por-vari/kom-mari on ajanut etuperin polkupyörää suuremmalla ajoneuvolla, mitä nyt lepäilyltään on ehtinyt.


      • Junior kirjoitti:

        Olet varmasti Suomen ensimmäinen kuljetusyrittäjä joka menestyy lepäilemällä kun kuskit ajaa

        Hmmmm. Kyllä nämä isännät nykyään harvemmin auton ratissa näkyvät mutta hyvä niin jos tiedät mitä ajaminen on. Kerroppa nyt juniori mitä kuljettaja saa palkkaa käteen (kertoo onko tämä junnu isäntä vai kuljettaja) ja kerro hiukan tarkemmin kalusto vaatimuksista sopimus linjoilla (Helsiki /turku).


      • Por-Vari
        Junior kirjoitti:

        Niin ja unohtui vielä mainita että raskaalla kalustolla peruuttanut yhtä paljon kuin por-vari/kom-mari on ajanut etuperin polkupyörää suuremmalla ajoneuvolla, mitä nyt lepäilyltään on ehtinyt.

        Taidat Junior olla niitä puukenkämie...eikun poikasia , jotka höpöttää että niitä metrejä on takana. On niitä tässä itse kullakin ,ei vain ole tullut niin kaikkia laskettua kun itse toiminta on tärkein ja sujuva yhteistyö henkilökunnan kanssa.
        Ilmeisesti huono juttu jos puuronsa saa helpommalla kun ei itse tarvitse nykyään enää ajaa niin paljon. Pitänee vanha sananlasku paikkansa että hullu paljon työtä tekee , viisas pääsee vähemmällä. Eikä silti konkurssista ole tietoakaan ainakaan näillä näkymin. Kunhan nyt Junooriorjakin välttyisi siltä. Toisinsanoen rahan tulohan ei ole missään suhteessa tehtyyn työn määrään millään alalla ollut koskaan.


      • Junior
        jukni69 kirjoitti:

        Hmmmm. Kyllä nämä isännät nykyään harvemmin auton ratissa näkyvät mutta hyvä niin jos tiedät mitä ajaminen on. Kerroppa nyt juniori mitä kuljettaja saa palkkaa käteen (kertoo onko tämä junnu isäntä vai kuljettaja) ja kerro hiukan tarkemmin kalusto vaatimuksista sopimus linjoilla (Helsiki /turku).

        Ei mitään tietoa Helsinki/Turku sopimus linjoista, molemmat kun on hieman syrjässä. Puukengät on ollut jalassa , niin myös monet muut kengät, turvakengät , lakeerikengät yms. Kuljettaja saa palkkaa 2500-3500€ /kk ikälisistä/ilta/yö/ylityölisistä riippuen ja se mitä käteen jää riippuu tietysti jokaisen veroprosentista. Poru-vari tuskin on ajanut itse metriäkään, tai itse perustanut mitään yritystä. Millään alalla ei tänäpäivänä pysty lepäilemällä pyörittämään mitään yritystoimintaa , saatika menestymään. Sujuvalla yhteistyöllä henkilöstön kanssa ei ole mitään tekemistä yrityksen ja yrittäjän taloudellisen menestymisen kanssa, paremminkin niin päin että myös henkilöstö menestyy kun tekee niin kuin isäntä ohjeistaa. Por-varin pisimmät ajometrit on tod.näk tullut ladyshavella kun on ajellut sääriään, ilman puukenkiä tietysti. Kalustovaatimuksia siirtymäajan ja markkinaehtoisella liikenteellä turkkusen ja Helsingin välillä ole?


      • Junior kirjoitti:

        Ei mitään tietoa Helsinki/Turku sopimus linjoista, molemmat kun on hieman syrjässä. Puukengät on ollut jalassa , niin myös monet muut kengät, turvakengät , lakeerikengät yms. Kuljettaja saa palkkaa 2500-3500€ /kk ikälisistä/ilta/yö/ylityölisistä riippuen ja se mitä käteen jää riippuu tietysti jokaisen veroprosentista. Poru-vari tuskin on ajanut itse metriäkään, tai itse perustanut mitään yritystä. Millään alalla ei tänäpäivänä pysty lepäilemällä pyörittämään mitään yritystoimintaa , saatika menestymään. Sujuvalla yhteistyöllä henkilöstön kanssa ei ole mitään tekemistä yrityksen ja yrittäjän taloudellisen menestymisen kanssa, paremminkin niin päin että myös henkilöstö menestyy kun tekee niin kuin isäntä ohjeistaa. Por-varin pisimmät ajometrit on tod.näk tullut ladyshavella kun on ajellut sääriään, ilman puukenkiä tietysti. Kalustovaatimuksia siirtymäajan ja markkinaehtoisella liikenteellä turkkusen ja Helsingin välillä ole?

        No oon itse ajanut bussia 24 vuotta ja palkkaa saa nykyään käteen n. 1400-1800 €:a n ja noin puolet palkasta menee asuntoon. Vielä vuonna 2003 käteen sai n.2400 euroa/4viikkoa .
        Kilpailu sopimus ehdot on se mikä tekee kannattamattomaksi koko linja-auto toiminnan (toimivia hyviä autoja ei saa käyttää koska on liian vanhoja ja hyviä käytettyjä ei ole ja uudet maksaa /-300000€:a).
        Syy kannattamattomuuteen täytyy katsoa valtion suuntaan vero ym. vaatimukse ja velvoitteet tekee kaikesta yrittämisestä kallista.


      • Por-Vari
        Junior kirjoitti:

        Ei mitään tietoa Helsinki/Turku sopimus linjoista, molemmat kun on hieman syrjässä. Puukengät on ollut jalassa , niin myös monet muut kengät, turvakengät , lakeerikengät yms. Kuljettaja saa palkkaa 2500-3500€ /kk ikälisistä/ilta/yö/ylityölisistä riippuen ja se mitä käteen jää riippuu tietysti jokaisen veroprosentista. Poru-vari tuskin on ajanut itse metriäkään, tai itse perustanut mitään yritystä. Millään alalla ei tänäpäivänä pysty lepäilemällä pyörittämään mitään yritystoimintaa , saatika menestymään. Sujuvalla yhteistyöllä henkilöstön kanssa ei ole mitään tekemistä yrityksen ja yrittäjän taloudellisen menestymisen kanssa, paremminkin niin päin että myös henkilöstö menestyy kun tekee niin kuin isäntä ohjeistaa. Por-varin pisimmät ajometrit on tod.näk tullut ladyshavella kun on ajellut sääriään, ilman puukenkiä tietysti. Kalustovaatimuksia siirtymäajan ja markkinaehtoisella liikenteellä turkkusen ja Helsingin välillä ole?

        Ainoa mikä nyt suurinpiirtein piti tuossa Juniorjan kirjotuksessa paikkansa , oli palkat. Toisaalta sekin että henkilöstö tekee kuten isäntä ohjeistaa , mutta sen ohjeistamisen kun voi tehdä niin monella tavalla. Liika kyttääminenkin saa henkilökunnan varpailleen ja tolkuttaminen tuloksen tärkeydestä. Siinä voi seurauksena olla hyvin pian se "aja itte " ilmiö.
        Juniori niin nuori ettei se käsitä. Hyvin tässä on menestytty , niin itse kuin henkilöstökin liiasta vouhottamisesta huolimatta. Moni juniorin kaltainen kehuu metreillään ja työpäivien pituuksillaan ja jopa kovalla ajovauhdillaan rajoittimia ruuvaten , mutta kun tositilanne , niin puoliperävaunun peruuttamisesta rakennustyömaan väljästäkään portista ilman kahta-kolmea merkkejä näyttävää apumiehenä toimivaa rakennusmestaria , ei tule mitään.
        Se niistä puukenkäkuskien taidoista.


      • Por-Vari kirjoitti:

        Ainoa mikä nyt suurinpiirtein piti tuossa Juniorjan kirjotuksessa paikkansa , oli palkat. Toisaalta sekin että henkilöstö tekee kuten isäntä ohjeistaa , mutta sen ohjeistamisen kun voi tehdä niin monella tavalla. Liika kyttääminenkin saa henkilökunnan varpailleen ja tolkuttaminen tuloksen tärkeydestä. Siinä voi seurauksena olla hyvin pian se "aja itte " ilmiö.
        Juniori niin nuori ettei se käsitä. Hyvin tässä on menestytty , niin itse kuin henkilöstökin liiasta vouhottamisesta huolimatta. Moni juniorin kaltainen kehuu metreillään ja työpäivien pituuksillaan ja jopa kovalla ajovauhdillaan rajoittimia ruuvaten , mutta kun tositilanne , niin puoliperävaunun peruuttamisesta rakennustyömaan väljästäkään portista ilman kahta-kolmea merkkejä näyttävää apumiehenä toimivaa rakennusmestaria , ei tule mitään.
        Se niistä puukenkäkuskien taidoista.

        Niin tuloksen tekemisestä 1.asiakkaiden määrään ei pysty vaikuttamaan niitä on se mitä on. 2ainoa mihin kuljettaja voi vaikuttaa on ajotapa ja ajaa säästeliäästi kalustoa rasittamatta mutta tässäkin aikataulusuunnitelijalla on iso osuus tuloksen tekemisessä.3.ja yrityksen kannattavuus on työvuorp suumnotelijallakin iso merkitys ettei ajata kuskeja saikulle ylipitkillä päivillä.


      • Junior
        jukni69 kirjoitti:

        Niin tuloksen tekemisestä 1.asiakkaiden määrään ei pysty vaikuttamaan niitä on se mitä on. 2ainoa mihin kuljettaja voi vaikuttaa on ajotapa ja ajaa säästeliäästi kalustoa rasittamatta mutta tässäkin aikataulusuunnitelijalla on iso osuus tuloksen tekemisessä.3.ja yrityksen kannattavuus on työvuorp suumnotelijallakin iso merkitys ettei ajata kuskeja saikulle ylipitkillä päivillä.

        Tässä nyt vain tuntuu olevan 2kpl kirjoittelijaa joilla ei ole mitään käsitystä liiketoiminnasta tai yrityksen johtamisesta. Jos 24 vuoden kokemuksen omaava kuljettaja jää 1400-1800€ kk tuloon niin joko vero% on älyttömän korkea tai ei tule tunteja. Siis kun isäntä ohjeistaa niin ei sitä enään tarvitse kyttäillä tai tolkuttaa tuloksen teosta. Taitaapa se puukenkäpoika kuitenkin tehdä vähemmän vahinkoa ja pitää kaluston hyvänä, kuin nämä nykyiset aikuiskoulutuskeskusten tuotteet joita bussi puolelle koulutellaan. Vielä ei ole kilpailutusta tullut vastaan jossa tarvitaan uudet 300000€ autot. Kyllähän autojen keski-ikä pysyy kohtuullisena kun niitä vaihdetaan säännöllisesti. Ei tuo 15-17vuoden ikävaatimus kalustolle minkä esim elyt edellyttää ole mitenkään paha, sitä vanhemmat bussit ovat kyllä jo purkuautoja/varaosa autoja pääsääntöisesti. Jos puolikkaan peruuttamisessa tarvitaan merkin näyttäjää niin silloin ollaan väärällä alalla ja on parasta keskittyä vain lepäilyyn.


      • Por-Vari
        Junior kirjoitti:

        Tässä nyt vain tuntuu olevan 2kpl kirjoittelijaa joilla ei ole mitään käsitystä liiketoiminnasta tai yrityksen johtamisesta. Jos 24 vuoden kokemuksen omaava kuljettaja jää 1400-1800€ kk tuloon niin joko vero% on älyttömän korkea tai ei tule tunteja. Siis kun isäntä ohjeistaa niin ei sitä enään tarvitse kyttäillä tai tolkuttaa tuloksen teosta. Taitaapa se puukenkäpoika kuitenkin tehdä vähemmän vahinkoa ja pitää kaluston hyvänä, kuin nämä nykyiset aikuiskoulutuskeskusten tuotteet joita bussi puolelle koulutellaan. Vielä ei ole kilpailutusta tullut vastaan jossa tarvitaan uudet 300000€ autot. Kyllähän autojen keski-ikä pysyy kohtuullisena kun niitä vaihdetaan säännöllisesti. Ei tuo 15-17vuoden ikävaatimus kalustolle minkä esim elyt edellyttää ole mitenkään paha, sitä vanhemmat bussit ovat kyllä jo purkuautoja/varaosa autoja pääsääntöisesti. Jos puolikkaan peruuttamisessa tarvitaan merkin näyttäjää niin silloin ollaan väärällä alalla ja on parasta keskittyä vain lepäilyyn.

        Sellanen kaveri oli kerran yhdellä kilpailevalla yrityksellä. Tiesi kaikesta kaiken ja oli metrejä takana enempi kuin kaikilla toisilla yhteensäkään ja jumalattoman kovaa ajoi ja oli kertomansa mukaan ajanut sinistä bussiakin Helsingissä ja aina marmatti että töitä tänne on tultu tekemään eikä lepäämään kun pakollinen tauko tuli. Puukengillä ajoi sätkä suupielessä ja jos joku erehtyi ajotavasta huomauttamaan ,niin älkää tulko noilla metreillänne neuvomaan , oli vakiovastaus. Mutta niin siinä vain jätkälle kävi että liikenne oli poikki 10 minuuttia kun yritti elementtikuormaa peruutella rakennustyömaan portista sisälle. Jutut oli kuin ison talon isännnällä ,tai Juniorilla joka täällä kirjoittelee ,mutta taidot hiekkalaatikolla neppisauto-luokkaa.


      • Junior kirjoitti:

        Tässä nyt vain tuntuu olevan 2kpl kirjoittelijaa joilla ei ole mitään käsitystä liiketoiminnasta tai yrityksen johtamisesta. Jos 24 vuoden kokemuksen omaava kuljettaja jää 1400-1800€ kk tuloon niin joko vero% on älyttömän korkea tai ei tule tunteja. Siis kun isäntä ohjeistaa niin ei sitä enään tarvitse kyttäillä tai tolkuttaa tuloksen teosta. Taitaapa se puukenkäpoika kuitenkin tehdä vähemmän vahinkoa ja pitää kaluston hyvänä, kuin nämä nykyiset aikuiskoulutuskeskusten tuotteet joita bussi puolelle koulutellaan. Vielä ei ole kilpailutusta tullut vastaan jossa tarvitaan uudet 300000€ autot. Kyllähän autojen keski-ikä pysyy kohtuullisena kun niitä vaihdetaan säännöllisesti. Ei tuo 15-17vuoden ikävaatimus kalustolle minkä esim elyt edellyttää ole mitenkään paha, sitä vanhemmat bussit ovat kyllä jo purkuautoja/varaosa autoja pääsääntöisesti. Jos puolikkaan peruuttamisessa tarvitaan merkin näyttäjää niin silloin ollaan väärällä alalla ja on parasta keskittyä vain lepäilyyn.

        Niin tunnit tulee täyteen 160/4viikkoa joten veroa menee ja kuulema ihan oikein näillä kk ansioilla ja samasta syystä moni yrittäjä on toimeentulon partaalla... ...oliskohan suomi ylihinnoiteltu vero,energian,asumisen ja ruuan hinnalla kilpaiöusta pihalle ?


      • Por-Vari
        jukni69 kirjoitti:

        Niin tunnit tulee täyteen 160/4viikkoa joten veroa menee ja kuulema ihan oikein näillä kk ansioilla ja samasta syystä moni yrittäjä on toimeentulon partaalla... ...oliskohan suomi ylihinnoiteltu vero,energian,asumisen ja ruuan hinnalla kilpaiöusta pihalle ?

        Senkun lyövät hanskat pöytään ja lapun luukulle ne joilla ei homma kannata ja jatkuva voitontavottelu kuin sateenkaaren päätä havittelisi. Kyllä täällä pärjää kun ei hätäile eikä tavoittele liikoja. Muissakin ammateissa urakkatöissäkin on hyviä ja huonoja jaksoja työntekijällä ,miksei isännälläkin hyviä ja huonoja vuosia. Heti ollaan menossa nurin kun yksi euro jää saamatta.


      • Por-Vari kirjoitti:

        Senkun lyövät hanskat pöytään ja lapun luukulle ne joilla ei homma kannata ja jatkuva voitontavottelu kuin sateenkaaren päätä havittelisi. Kyllä täällä pärjää kun ei hätäile eikä tavoittele liikoja. Muissakin ammateissa urakkatöissäkin on hyviä ja huonoja jaksoja työntekijällä ,miksei isännälläkin hyviä ja huonoja vuosia. Heti ollaan menossa nurin kun yksi euro jää saamatta.

        Tosi asia on kyllä että kauttalinjan on ylihinnoittelua ja lähinnä tuolla valtion päässä ja energiassa . Ja jos perustellaan veroja hyvinvointi valtion säilyttämisellä niin kyllä samat palvelut on saatu vähemillä veroilla... ...päättäjät on tainnut kohdentaa verovaroja väärin.


      • Rahtisonni.
        Por-Vari kirjoitti:

        Sellanen kaveri oli kerran yhdellä kilpailevalla yrityksellä. Tiesi kaikesta kaiken ja oli metrejä takana enempi kuin kaikilla toisilla yhteensäkään ja jumalattoman kovaa ajoi ja oli kertomansa mukaan ajanut sinistä bussiakin Helsingissä ja aina marmatti että töitä tänne on tultu tekemään eikä lepäämään kun pakollinen tauko tuli. Puukengillä ajoi sätkä suupielessä ja jos joku erehtyi ajotavasta huomauttamaan ,niin älkää tulko noilla metreillänne neuvomaan , oli vakiovastaus. Mutta niin siinä vain jätkälle kävi että liikenne oli poikki 10 minuuttia kun yritti elementtikuormaa peruutella rakennustyömaan portista sisälle. Jutut oli kuin ison talon isännnällä ,tai Juniorilla joka täällä kirjoittelee ,mutta taidot hiekkalaatikolla neppisauto-luokkaa.

        Oliskohan tuosta juniorista peruuttamaan edes nuppia suoraan laituriin, nämä juniorit kun yleensä on niitä lippalakki päässä kulkevia puukenkäpoikia, ketjut roikkuu perstaskusta, ajamisesta ei mitään tule, kännykkää näpräillään ajon aikana ynnämuuta.


    • IT-Mies

      Hyvä esimerkki että suomalaisen yrittäjän pitäisi pitä yhtä ja olla verkostoitunut eikä riidellä , mutta kun suomalainen yrittäjä on kateellinen toiselle yrittäjäle "kun min vain voin olla yrittäjä" sairas on suomen yhteiskunta kun yrittäjätkin on kateellisia toisillensa..verkostoitukaa ja vaihtakaa ajatuksia sekä viritelkää ideoita yhdessä, ottakaa mallia rovion tai supercelin , kioskedin pöhinästä, heput dusaa porukassa ja pitävät ajatushautomoa ja luovuuta kehissä porukalla hyvää pöhinää ja tulokset puhuu puolestansa on sijoittajat tulleet kuvioihin, kovaa duunia ja yhdessä tekemistä sillä se vauraus ja menestys syntyy, yksinään saa sitä nappikauppaa pyörittää ja tyhjän saa pyytämättäkin!!!!!

      • Asia avain

        Just näin, kyllä Suomessa yrittäminen kannattaa Rovio ja Supercel on hyviä esimerkkejä!!! siis se liiketoimiala mikä ratkaisee, kaikki vaan pelejä tekemään ja koodaamaan!


    • junior

      On nämä kaksi sankaria por-vari ja jukni69 aika epeleitä , en edes tiedä onko alkuperäisestä aiheesta mitään jäljellä . Tosiasia yrittämisessä on kuitenkin se että makoilemalla tai lepäilemällä ei saavuteta mitään. Alalla kuin alalla. Rahtisonni ei ole mahtisonni, on niihin laitureihin saatu suoraan muitakuin nuppi, ja ketjuja on laitettu muihinkin kuin takataskuun, onkos rahtisonni ketjuttanut? Tai onko tuttu käsite kollonnekjöring. Hemsedal , Haugelifjell? Alta ja Tromsa? Puukengät jalassa? Missäs on Stryni tai Haugesund. Trondheim ja Storlienin mäki , missäs on pöllibaari ? Onko asioitu statensvegvesenin kanssa? onko tullut ajettua huonolla kelillä? Ja kiireellä lautalle? Kehäkolmosen sisäpuolella pärjää pikkuisen yksinkertaisempikin kuski, mutta ei ehkä muualla, rakennustyömaa portteineen on ehkä pikkujuttu. Shaissen puhujia täällä kyllä riittää , mutta kun niitä ajoja pitäisi ajaa niin niitä ei vain löydykkään.

    • Rahtisonni

      Näyttää sinulla jotakin tietoa olevan Juniori, joten pointsit siitä, mutta et tainnut olla tien päällä vielä silloin kun minä aloitin eli vuonna 1975, aloin ajamaan betonia ja soraa niittikoppa sisulla, fullerin suoralla laatikolla.
      Ensimmäisen ulkomaankeikan ajoin -76 Vanhalla Scania Vabiksella(kaksi vaihdetankoa), sitten sain Polar Expressi ajoon uuden 140 sarjan Scanian, tuli ajettua ulos yli 30 vuotta, Saksa-Italia, Norja, Svedut, Espanja, Venäjän ajoon en lähtenyt, tuttuja paikkoja, Antverbenin merimieskirkossa, monet kerrat istuttu rautajousilla veivasin monta reissua Hampurista-Milanoon.
      Et tunne varmaan Eegiliä, lopetti ulkomaanajot jo 80 luvun alussa, entä partapenaa tai pastoria..
      Minä ajan vieläkin, nyt kotimaan kamaralla, irtoperiä ja kontteja, bussin rattiin ei kiitos, kerran kokeilin yhdellä pitemmällä vapaalla ja se kaksiviikoinen paikkallisliikenteessä riitti, hullun hommaa.
      Peruuteltu on niin puolikasta, kuin täysperää, varmasti enemmän kuin moni ajaa eteenpäin koko ikänään ja laivaankin piti aikoinaan osata ajaa millintarkasti, silloin Finjetin aikaan.

      • junior

        Pitkä on ura ja maileja takana näköjään, ei vielä yhtä pitkä ura kun olen syntynyt 70 luvulla, ja vielä joudun tai saan ajaa toiset ~20vuotta.


    • Por-Vari

      Senpä takia junior olisi hyvä jos pitäisit naamaasi vähän pienemmällä kun kokeneemmat ja vanhemmat kertovat. Vähemmän menee peilejäkin rikki kun et kääntele niiden edessä lärviäsi.

      • Talkoo-Taavetti

        Onkohan tuo Junior tutustunut koskaan työnseisauksiin ja mahdollisine rikkuritoimineen lakkovahtien ruuttapartioomme ?


      • junior
        Talkoo-Taavetti kirjoitti:

        Onkohan tuo Junior tutustunut koskaan työnseisauksiin ja mahdollisine rikkuritoimineen lakkovahtien ruuttapartioomme ?

        Heh ! Muistan kuinka pienenä poikana olin 70-luvulla isoisän matkassa kun känniset lakkovahdit yritti pysäyttää Turussa, isoisä otti ja veteli rengasraudalla ympärikorvia kusiruuttamiehiä, ja ilmoitti heille että on samaa porukkaa kävelyttänyt pikkupoikana hiekkakuopan reunalle vapaussodan aikana, loppui lakkovahtien into siihen paikkaan. Itse pääsin kouluttamaan näitä paskahousuja v.2000, kun yrittivät estää satamaan pääsyn yhden paskahousun varpaat siinä jäi Sisun pyörien alle. Por-vari (=Kom-Mari) kolhoositoiminta ja kommunismi on lakkautettu jo v. 1991 jospa alkaisit yritystäsi hoitamaan niin kuin oikea yrittäjä ja lopettaisit sen lepäilyn ja ajaisit muullakin kuin sillä ladyshavella ennen dtm iltaa. Talkoo-taavetti luen sinut samaan rosvoporukkaan kuin kuin Ruotsissa elävät etelä-eurooppalaiset sukulaisesi jotka viiltelevät pressuja toivoen löytävänsä jotain varastettavaa (stigcenterillä on tullut heitäkin opetettua suomalaisen pesäpallomailan voimin )toivottavasti paranet pian , peräruiskeiden otto ei pidemmän päälle ole terveydelle hyväksi.


      • Por-Vari
        junior kirjoitti:

        Heh ! Muistan kuinka pienenä poikana olin 70-luvulla isoisän matkassa kun känniset lakkovahdit yritti pysäyttää Turussa, isoisä otti ja veteli rengasraudalla ympärikorvia kusiruuttamiehiä, ja ilmoitti heille että on samaa porukkaa kävelyttänyt pikkupoikana hiekkakuopan reunalle vapaussodan aikana, loppui lakkovahtien into siihen paikkaan. Itse pääsin kouluttamaan näitä paskahousuja v.2000, kun yrittivät estää satamaan pääsyn yhden paskahousun varpaat siinä jäi Sisun pyörien alle. Por-vari (=Kom-Mari) kolhoositoiminta ja kommunismi on lakkautettu jo v. 1991 jospa alkaisit yritystäsi hoitamaan niin kuin oikea yrittäjä ja lopettaisit sen lepäilyn ja ajaisit muullakin kuin sillä ladyshavella ennen dtm iltaa. Talkoo-taavetti luen sinut samaan rosvoporukkaan kuin kuin Ruotsissa elävät etelä-eurooppalaiset sukulaisesi jotka viiltelevät pressuja toivoen löytävänsä jotain varastettavaa (stigcenterillä on tullut heitäkin opetettua suomalaisen pesäpallomailan voimin )toivottavasti paranet pian , peräruiskeiden otto ei pidemmän päälle ole terveydelle hyväksi.

        Turhaan sinä juniorja yrität ratsastaa isoisäsi saamattomuuksilla. Et muistanut mainita että lopppeleissähän sinä luikit äitiä huutaen karkuun isoisäsi huutaen muuten vaan se rengasrauta takaposkiensa väliin työnnettynä.

        Oli niin ikään , jokin aika sitten lakonpoikanen ja osa työntekijöistäni lakkoon osallistui. Oli halukkaita rikkuriksikin. En kieltänyt enkä käskenyt. Ajattelin antaa heidän ruiskutella toisiaan ja hoidella hommat keskenään. Osa siis rikkuroi.

        Lakon päätyttyä otin koko henkilökunnan puhutteluuni. Käskin lakkoon osallistuneita jäämään odottamaan ja rikkurit pyysin huoneeseeni.
        Siellä kerroin rikkureille että te jotka tuolla tavoin olitte valmiit pettämään ja petitte porukan ,teette sen varmasti tilaisuuden tullen yrittäjääkin kohtaan joten lopputili jokaiselle rikkurille.
        Odottamaan jääneille lakkoon osallistuneille tarjottiin firmani puolesta kakkukahvit.


      • junior
        Por-Vari kirjoitti:

        Turhaan sinä juniorja yrität ratsastaa isoisäsi saamattomuuksilla. Et muistanut mainita että lopppeleissähän sinä luikit äitiä huutaen karkuun isoisäsi huutaen muuten vaan se rengasrauta takaposkiensa väliin työnnettynä.

        Oli niin ikään , jokin aika sitten lakonpoikanen ja osa työntekijöistäni lakkoon osallistui. Oli halukkaita rikkuriksikin. En kieltänyt enkä käskenyt. Ajattelin antaa heidän ruiskutella toisiaan ja hoidella hommat keskenään. Osa siis rikkuroi.

        Lakon päätyttyä otin koko henkilökunnan puhutteluuni. Käskin lakkoon osallistuneita jäämään odottamaan ja rikkurit pyysin huoneeseeni.
        Siellä kerroin rikkureille että te jotka tuolla tavoin olitte valmiit pettämään ja petitte porukan ,teette sen varmasti tilaisuuden tullen yrittäjääkin kohtaan joten lopputili jokaiselle rikkurille.
        Odottamaan jääneille lakkoon osallistuneille tarjottiin firmani puolesta kakkukahvit.

        Kom-Mari (por-vari) on sinulla hieman hukassa tuo yrittäminen vielä, mutta kyllä se siitä kunhan taavetti ruiskuineen hieman ruuttaa aunukseesi. Yleensä nämä lakonpoikaset koskevat vain ns. Huonoja taloja. Tietysti se hieman por-varia harmittaa kun ei tiedä kenen harhalaukauksesta on alkunsa saanut. Onneksi nykyään on nuo dna testit ehkäpä se vielä joskus löytyy?


      • Por-Vari
        junior kirjoitti:

        Kom-Mari (por-vari) on sinulla hieman hukassa tuo yrittäminen vielä, mutta kyllä se siitä kunhan taavetti ruiskuineen hieman ruuttaa aunukseesi. Yleensä nämä lakonpoikaset koskevat vain ns. Huonoja taloja. Tietysti se hieman por-varia harmittaa kun ei tiedä kenen harhalaukauksesta on alkunsa saanut. Onneksi nykyään on nuo dna testit ehkäpä se vielä joskus löytyy?

        Yritystoimintaa ollut jo ennenkuin juniorjanjälkeläinen on syntynytkään , tai hutikuti purrut.
        Se lakko tuolloin oli valtakunnallinen AKT.n . Ei siis yksittäisen talon. Eikä kukaan työntekijöistämme ole taloamme huonoksi moittinut. Ainakaan en ole kuullut. Mistäköhän moinen johtuu ja pieni vaihtuvuus ?


      • junior
        Por-Vari kirjoitti:

        Yritystoimintaa ollut jo ennenkuin juniorjanjälkeläinen on syntynytkään , tai hutikuti purrut.
        Se lakko tuolloin oli valtakunnallinen AKT.n . Ei siis yksittäisen talon. Eikä kukaan työntekijöistämme ole taloamme huonoksi moittinut. Ainakaan en ole kuullut. Mistäköhän moinen johtuu ja pieni vaihtuvuus ?

        Hohhoijaa , kyllähän por-vari on tainnut juoda niitä kakkukahvejaan ihan issekseen, ei se vaihtuvuus voi oikein suuri ollakkaan kun talon kovin politrukki on isäntä itse, ja kolhoositoiminta on tullut jo verissä. Eipä kukaan nyt toveriaan huonoksi moiti se on sitä solidaarisuutta.


      • Por-Vari
        junior kirjoitti:

        Hohhoijaa , kyllähän por-vari on tainnut juoda niitä kakkukahvejaan ihan issekseen, ei se vaihtuvuus voi oikein suuri ollakkaan kun talon kovin politrukki on isäntä itse, ja kolhoositoiminta on tullut jo verissä. Eipä kukaan nyt toveriaan huonoksi moiti se on sitä solidaarisuutta.

        Homma toimii ja se toisia viiksettää kun talossamme inhimillisempi tatsi verrattuina muihin yhtiöihin ja silti pärjätään.


      • junior
        Por-Vari kirjoitti:

        Homma toimii ja se toisia viiksettää kun talossamme inhimillisempi tatsi verrattuina muihin yhtiöihin ja silti pärjätään.

        Tutustuin tuossa yhteen taloon jossa 3 autoa ja 2 isäntää ja 1 ajojärjestelijä, taisi olla por-varin puulaaki. Inhimillinen tatsi, voi elämän kevät. Kyllähän se on ihan selvä että sellaisessa talossa ne kuskit pysyy jossa isäntä on isäntä eikä por-varin kaltainen lepäilevä nössö.


      • Por-Vari
        junior kirjoitti:

        Tutustuin tuossa yhteen taloon jossa 3 autoa ja 2 isäntää ja 1 ajojärjestelijä, taisi olla por-varin puulaaki. Inhimillinen tatsi, voi elämän kevät. Kyllähän se on ihan selvä että sellaisessa talossa ne kuskit pysyy jossa isäntä on isäntä eikä por-varin kaltainen lepäilevä nössö.

        Taitaa junior olla kateellinen kun toinen pääsee vähällä ja osaa hoitaa hommat ilman suurempaa raatamista. Paljon pojulla oppimista.


      • Talkoo-Taavetti
        Por-Vari kirjoitti:

        Taitaa junior olla kateellinen kun toinen pääsee vähällä ja osaa hoitaa hommat ilman suurempaa raatamista. Paljon pojulla oppimista.

        Junior pitäis kertauksen vuoksi uittaa.


    • maisteriäo163

      Minä otan ja kastelen taavetin sianvirtsalla isän pojan ja pyhän hengen nimeen. Aamen

      • Talkoo-Taavetti

        Tervetuloa tasaselle vaan maikka. Kumpi kastuu , se jää vahvimman ratkaistavaksi. Voi olla että saat kunnian todeta miltä tuntuu kun ruutan letku tungetaan suuhusikin ja takaposkien väliin peräruiskeeksi toinen. Rukoile sitten pyhän hengen nimeen. Tai paremminkin tee se jo etukäteen.


      • Ihfugub
        Talkoo-Taavetti kirjoitti:

        Tervetuloa tasaselle vaan maikka. Kumpi kastuu , se jää vahvimman ratkaistavaksi. Voi olla että saat kunnian todeta miltä tuntuu kun ruutan letku tungetaan suuhusikin ja takaposkien väliin peräruiskeeksi toinen. Rukoile sitten pyhän hengen nimeen. Tai paremminkin tee se jo etukäteen.

        No Taavetti-pojuhan se taas täällä pippeli terhakkaana, kun pissaleikeistä
        poikain kesken puhutaan!
        On se kyllä sellainen hassu vesseli mielikuvituskamujensa kanssa.


    • Liikkuva joukko

      Hyvä avaus mutta huono keskustelu. Joukkoliikenteen sosialisoinnista Suomessa päättää kaupungin valtuusto, ei EU.
      On kaksi vaihtoehtoa markkinatalous tai sosialismi. Hallinto on yrittäjillä tai yhteiskunnalla ja hallinto on se joka maksaa.
      Monessa kaupungissa asioita ajettiin nopeasti eteenpäin, jotta valtuutetut eivät huomaisi tätä ketunhäntä kainalossa olevaa julkisen sektorin vallanhalua. Kyseessähän oli käytännössä yrittäjän työpaikka vastaan kunnan työpaikka, hävitessään voisi menettää työpaikkansa.
      AKT ei myöskään ollut aivan perillä hommasta ja monelle kuljettajalle tämä kostautuu myös Lonka sopimuksen ulkopuolelle jäämisenä ja lopputilinä.
      Kilpailutus tehtiin uusia autoja suosivana ja yhteiskunnan rahaa työnnettiin enemmän uuden kaluston suuntaan. Vanhan käyttökelpoisen kaluston hinta romahti yrittäjä menetti pääomaansa.
      Suuriakin linja-auto yrityksiä alkoi tai alkaa ajautumaan talousvaikeuksiin, ajojen loppuessa. Hyvin hoidetut vuosikymmenet eivät olleet missään arvossa. Yrityksen lopetus ja konkurssi ei ole koskaan hyvä asia kuljettajallekkaan, kuten kateelliset usein luulevat.
      Jos ala otetaan näin yhteiskunnan haltuun kaupungin valtuuston päätöksellä ja tarjouskilpailu hävitään, ei hyväkään yrittäjä aivan helpolla selviä talouden romahtaessa. On suuri vaara, että suuret kansainväliset toimijat Ceyman saarien verotuksella valtaavat joukkoliikenteen.
      Nyt yhteiskunta satsaa markkinointiin verorahoilla ja matkustajien määrä sen kun vähenee, monissa kunnissa joukkoliikenteen kustannukset ovat jo tuplaantuneet.
      Sosialismi ei ole koskaan pitemmän päälle onnistunut missään maassa ja kansa on ollut aina lopullinen kärsijä.
      Joukkoliikenne olisi ilman muuta pitänyt yksityistää ja antaa kaikille halukkaille yrittämisen mahdollisuus, ala olisi kehittynyt niin kustannustiedon, kuin palvelunkin suhteen täysin toisella tavalla.
      VR monopoli on oiva esimerkki, kuinka paljon epätervettä kilpailua aikaansaadaan yhteiskunnan varoilla. Tehottomuus huipussaan kalusto jatkuvasti rikki ja myöhässä. Verorahaa palaa ja palvelu huononee.
      Julkinen sektori mammuttitaudissaan on parhaillaan kaatamassa koko Suomen taloutta, ei se lopulta ole työntekijänkin etu !

      • Talkoo-Taavetti

        Lakot pystyyn ja ruutat soimaan !


      • corruption

        Edellinen kirjoitus antaa 100 % oikean kuvan siitä, miten linja-autoliikenteen uudelleenjärjestely toteutettiin, kyseessä on vuosikymmeniin suurin puhallus. Nyt alkavat yhteiskunnan rahat olemaan lopussa, miten käykään tulevina vuosina? Tämän uudistuksen toteuttajat tullaan todennäköisesti palkitsemaan hyväpalkkaisilla suojatyöpaikoilla. Se on niin helppoa, kun kansa maksaa.


    • superkuski

      Joo tulen ja kastelen talkoopojan sian kusella

      • Talkoo-Taavetti

        Tervetuloa vaan sullekkin . Ota suti mukaan , meiltä saat munillesi tärpätinkin ja autamme sen sutimisessa kyllä jos et itse osaa tai halua.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      353
      4006
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1749
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1520
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1497
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1328
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1305
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      199
      1268
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1177
    Aihe