Miksi korjaamo ei löydä katsastuksessa mainittua vikaa

Missä vika?

Katsastaja löysi auton eturipustuksista/ohjauksesta vian mikä johti hylkäykseen. Kun auto vietiin samana päivänä korjaamolle, niin mainittua vikaa ei löytynyt. Useampikin asentaja kävi vikaa etsimässä tuloksetta.
Auto käytettiin vielä toisella korjaamolla ja sama tulos.
Tämän jälkeen auto vietiin eri paikkaan katsastettavaksi ja auto hyväksyttiin virheettömänä. Myös toinen katasastusmis tutki auton ja totesi sen virheettömäksi.

Onko suurin osa asentajista ja katsastusmiehistä niin ammattitaidottomia että selvää hylkyyn johtanutta vikaa ei löydetä?

38

2180

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en-tajua

      Katsastajat toimii "jumalallisella" vastuulla ja korjaamot toimii liiketaloudellisella pohjalla. Nämä toimintakulttuurit voivat joskus aiheuttaa ongelmia. Enemmän minä ihmettelen sitä, että juuri korjaamolta viety auto ei läpäise katsastusta? On vaikea korjauttaa mitään kun ei edes tiedä mitä korjata? Haamuvikoja kun ei voi korjata kun niitä ei löydä mutta "jumalainen" katsastusmies löytää.

    • Kungen69

      Tietenkään näitä asioita ei voi hoitaa järkevällä tavalla, eli menemälle uudestaan sinne alkuperäiseen katsastustoimipaikkaan. Siellä voisi esimerkiksi mainita, että korjaamolla autosta ei pystytty vikaa havaitsemaan. Tuskinpa yhdelläkään katsastustoimipaikalla kieltäydyttäisiin näyttämään asiakkaalle/korjaajalle vikaa ihan kädestä pitäen. Tietysti katsastusasemalla kuin myös muissakin ihmisten välisissä kontakteissa kannattaa muistaa että metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan.

      • Pullonpojalasi-inssi

        Luulisi katsastusinsinöörinkin tajuavan että joutuu kokemaan että metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan. Tietenkään joku pullonpohjasilmälasi-insinööri ei sitä tajua.

        Useammallekin katsastusinsinöörille on ollut yllätys, kun korjaamot ovat alkaneet kontroloimaan katsastusinsinöörien hylkypäätöksiä.


    • Seppo Sepon Seppo

      Onhan näitä katsatusmiehiä tullut seurattua 38 v. Hyvä tapaus oli kun käytin asiakkaan VW Golf h autoa katsatuksessa.Katsatusmies totesi taka-akselin tukivarsien kumihelojen olevan väljät ja sanoi että kannattaa vaihtaa ensivuonna seuraavaan katsatukseen.Menin seuraavana vuonna ja mitään ei vaihdettu koska oli nuuka omistaja.Eri mies nyt katsasti ja sanoi että ainakin nämä kumihelat on hyvät vaikka ei ollut niitä vaihdettu.Toinen oli Mitsub l 2oo johon oli juuri vaihdettu etuakslistoon alatukivarsien kumihelat. Katsataja totesi että nämä kumihelat on aivan loppu.Johon totesin että vastahan ne on hiljattain vaihdettu.Ei puhunut mitään eikä niitä hylännyt. Monta muutakin tapausta olisi.Näin täällä Lahdessa.

    • as2

      Oiskohan ihan mahdoton ajatus että niin katsastusmiehet kuin autokorjaajatkin ja aikalailla kaikki muutkin ihmiset tekevät joskus virheitä.
      Ei kai se sen kummempi juttu ole.

    • on se niin väärin.

      Metsän puu saa aurinkoshokin, kun toiset puut kaadetaan ympäriltä.
      Katsastuksessa on sama ilmiö, asiakas vie auton konttorille, yleensä
      uskossa kaiken olevan kunnossa. Joskus sitten nippeli onkin rikki ja
      sen ymmärtämiseen menee aikaa, toisilla enemmän, toisilla vähemmän.

    • yar1

      Olisi mielenkiintoista tietää, mikä mahtoi olla se vika, jota ei löytäneet asentajat
      eikä toinen katsastusmies...??

      • vikaa , vikaa

        Se oli piilovika.


      • Keksitty vika

        Se vika osoittautui katsastusmiehen keksinnöksi. Mitään vikaa ei löytynyt.


      • jäminki
        Keksitty vika kirjoitti:

        Se vika osoittautui katsastusmiehen keksinnöksi. Mitään vikaa ei löytynyt.

        Miksi katsastaja alkaisi keksimään autoihin vikoja? Ei hän niitä jälkitarkastusrahoja saa., eikä muutenkaan hyödy siitä mitenkään. Sanaharkkaa ja harmia siinä saa.

        Alkuperäinen kirjoittaja ei ole kertonut, mistä auto hylättiin ja minkä merkkinen ja mallinen se on. Niinkauan kuin tarkempaa tietoa ei tule, onko koko juttu otettava taas tyypillisenä katsastusta halveerana potaskanjauhantana.


      • ssss,,ooooo
        jäminki kirjoitti:

        Miksi katsastaja alkaisi keksimään autoihin vikoja? Ei hän niitä jälkitarkastusrahoja saa., eikä muutenkaan hyödy siitä mitenkään. Sanaharkkaa ja harmia siinä saa.

        Alkuperäinen kirjoittaja ei ole kertonut, mistä auto hylättiin ja minkä merkkinen ja mallinen se on. Niinkauan kuin tarkempaa tietoa ei tule, onko koko juttu otettava taas tyypillisenä katsastusta halveerana potaskanjauhantana.

        Katsastus asemia seurataan, että kuinka paljon hylätään, jos "liikaa" hyväksytään niin se näkyy seurannassa, ja valvova viranomainen kiinnitää huomion ja tiedustelee syytä. Toisaalta katsastus asemia kontrolloidaan testiautoilla, joissa on vika kohteita, jotka pitäs havaita tarkastuksissa. Seraamuksista en tiedä, jos jää katsastus mieheltä/naiselta huomaamatta.


      • Hans K
        ssss,,ooooo kirjoitti:

        Katsastus asemia seurataan, että kuinka paljon hylätään, jos "liikaa" hyväksytään niin se näkyy seurannassa, ja valvova viranomainen kiinnitää huomion ja tiedustelee syytä. Toisaalta katsastus asemia kontrolloidaan testiautoilla, joissa on vika kohteita, jotka pitäs havaita tarkastuksissa. Seraamuksista en tiedä, jos jää katsastus mieheltä/naiselta huomaamatta.

        Seuranta tapahtuu pitkällä aikavälillä, esim. koko aseman hylkäysprosentti
        vuoden aikana. Suomen keskiarvo n. 26%. Tähän sallitaan tietty haarukka
        suuntaan tai toiseen, ja myös asemalla käyvän autokannan keski-ikä otetaan huomioon prosentin ollessa alhainen.

        Oikeasti viallisia autoja löytyy riittävästi. Katsastajan ei tarvitse alkaa keksimään
        vikoja saadakseen sen yhden auton hylätyksi. Yksi ei vaikuta keskiarvoihin yhtään mitään.

        Trafin testiauto on yksi tapa kontrolloida asemien laatua. Autoon tehdyistä vioista on havaittava 2/3. Muuten on aseman tehtävä selvitys. Selitys on yleensä liirumlaarumia, jolloin Trafi antaa asemalle huomautuksen. Tällä ei ole huomattu olevan mitään merkitystä. Huomautuksia saa tulla vaikka kuinka monta.

        Paljon vakavampi asia on asemalle annettu varoitus jatkuvien tunarointien takia.Jos homma jatkuu samanlaisena, voidaan asema sulkea tilapäisesti. Tapahtuu erittäin harvoin, joskus kuitenkin. Nytkin oli eräs Rauman lähellä sijaitseva asema kiinni kaksi viikkoa. Ilmeisesti Trafin sulkema. Tuskin tuokaan työntekijöitä haittasi, saivatpa pari viikkoa lomaa. Sen jälkeen voivat jatkaa samaa rataa.Yhtään asemaa ei Trafi ole sulkenut lopullisesti.


      • Keksitty vika
        jäminki kirjoitti:

        Miksi katsastaja alkaisi keksimään autoihin vikoja? Ei hän niitä jälkitarkastusrahoja saa., eikä muutenkaan hyödy siitä mitenkään. Sanaharkkaa ja harmia siinä saa.

        Alkuperäinen kirjoittaja ei ole kertonut, mistä auto hylättiin ja minkä merkkinen ja mallinen se on. Niinkauan kuin tarkempaa tietoa ei tule, onko koko juttu otettava taas tyypillisenä katsastusta halveerana potaskanjauhantana.

        Aloittajan tekstissä luki selvästi vian olleen etupään ripustuksissa/ohjauksessa. Vain yksityiskohta puuttui. Ja auton merkillä ja mallilla ei ole mitään väliä tässä katsastusmiehen mielivaltaisessa hylkäyspäätöksessä.


      • ssssss,;ooooo
        Keksitty vika kirjoitti:

        Aloittajan tekstissä luki selvästi vian olleen etupään ripustuksissa/ohjauksessa. Vain yksityiskohta puuttui. Ja auton merkillä ja mallilla ei ole mitään väliä tässä katsastusmiehen mielivaltaisessa hylkäyspäätöksessä.

        Kyllä kait niissä väljyyksissä hiukan tulkinnanvaraa. Jotkin autonvalmistajat ohjeistaneet(jos oikein muistan) katsastusasemia millainen rakenne jossain malleissa on normaali ns. välyksien suhteen. Menneinä aikoina Jenkki autoissa oli melkoiset " joustot" kumiholkeissa etupäässä, ja menivät läpi katsastuksessa, katsastusmies tuumas että nää kuuluukin olla tällasia.


      • K1-ukko
        Keksitty vika kirjoitti:

        Aloittajan tekstissä luki selvästi vian olleen etupään ripustuksissa/ohjauksessa. Vain yksityiskohta puuttui. Ja auton merkillä ja mallilla ei ole mitään väliä tässä katsastusmiehen mielivaltaisessa hylkäyspäätöksessä.

        Roskaa, ei vikoja tarvitse keksiä.

        On myös erittäin oleellista yksilöidä vika jota nyt ei tietenkään tässä trolliviestissä kyetty tekemään. Ei tietenkään!

        Automerkki ja ripustuksen tyyppi on myös merkitsevä, mutta sellaisetkin asiat ovat trollaajille tyystin tuntemattomia käsitteitä.

        Korjaamoilla on myös erittäin harvoin ravistimia joilla vika löytyisi.
        Katsastajalla on käytettävissään ravistin.


      • paluu vanhaan tosi
        K1-ukko kirjoitti:

        Roskaa, ei vikoja tarvitse keksiä.

        On myös erittäin oleellista yksilöidä vika jota nyt ei tietenkään tässä trolliviestissä kyetty tekemään. Ei tietenkään!

        Automerkki ja ripustuksen tyyppi on myös merkitsevä, mutta sellaisetkin asiat ovat trollaajille tyystin tuntemattomia käsitteitä.

        Korjaamoilla on myös erittäin harvoin ravistimia joilla vika löytyisi.
        Katsastajalla on käytettävissään ravistin.

        Onko jossain joku väittänyt että vikoja tarvii keksiä. Enempikin ihmetyttää se että niitä vikoja todellakin keksitään. Mitä kiksejä katasastusmies saa siitä kun määrää uusintakatsastukseen ja mitään vikaa korjaamolla ei löydetä. Onneksi korjaamot ovat alkaneet kiinnittämään huomiota katsastusmiesten keksimiin vikoihin, mikä hiukan rajoittaa katsastusmiesten mielivaltaista toimintaa. On kuitenkin valitettavaa että katsastustoimi on hylkäämässä jo muutaman vuoden hyvään palveluun perustuvat käytännöt ja paluu vanhaan neuvostotyyliseen toimintaan on tosiasia.


      • Ravistinvälys
        K1-ukko kirjoitti:

        Roskaa, ei vikoja tarvitse keksiä.

        On myös erittäin oleellista yksilöidä vika jota nyt ei tietenkään tässä trolliviestissä kyetty tekemään. Ei tietenkään!

        Automerkki ja ripustuksen tyyppi on myös merkitsevä, mutta sellaisetkin asiat ovat trollaajille tyystin tuntemattomia käsitteitä.

        Korjaamoilla on myös erittäin harvoin ravistimia joilla vika löytyisi.
        Katsastajalla on käytettävissään ravistin.

        Ravistimen löytämä välys ei ole hylkäysperuste.


    • sdgsdg

      Niin, katsastusasemilla on kiintiöt ja jos hylkyjä pitää sillä hetkellä saada lisää niin ne viathan sitten etsitään vaikka suurennuslasilla. Oli aika huvittavaa kuunnella miten kaverin autoa tutkittiin ja rynkytettiin puoli tuntia ja kun luuli että läpi meni niin inssiukko ryntäsi vielä pihalle tarkastamaan jotain ja hylkäsi sitten jonkun naurettavan pikkujutun perusteella.

      Tässä mielessä nuo katsastusasemien hylkytilastot on aika naurettavan merkityksettömiä, kun autot ei saa edes tasapuolista käsittelyä. Itsellä se oli vanhassa romussa tyyliin 5min ja hoplaa, läpi meni vaikka takajarrut olikin siinä ja siinä ja muutama paikka kolisi.

      • Tilastohylky

        Ei vaan se on just toisinpäin. Sillä vikatilastojen tarkalla syynäämisellä pyritään siihen, et kohtelu olis tasapuolista. Niin kauan kun mukana on inhimillinen tekiä, niin eroja syntyy väkisin, toiset on herkempiä puuttumaan esim. ruostevaurioihin, toiset on seisontajarrun suhteen tarkempia jne. Tarkalla tilastoinnilla pyritään juurikin kaventamaan katsastaja kohtaisia eroja. Trafi velvoittaa seuraamaan tilastoja ja reagoimaan, jos tilastoissa on merkittäviä eroja. Lisäksi tilastoissa huomioidaan vain pitemmän ajanjakson tapahtumat yleensä min 3kk ja katsastuksiakin pitää olla suoritettuna tietty määrä, et on tilastokelpoinen. Kun aikaväli on tarpeeksi pitkä siihen ei vaikuta mitkään päivän tilastohylyt tai muut esson paarin hölinät.


    • ghhhjv

      jos korjaamo ei löydä vikaa on vika korjaamossa, joskus voi olla vikoja jotka välillä havaitaan välillä ei. vika ei kuitenkaan poistu.

      Tietyssä automallissa löytyy välillä takapyörän laakerisa välys' kun pyörää pyöräytetään välys häviää, eli vika korjautuu. vika ei häviä mutta sitä ei havaita enään.

      • Yhteys esimieheen

        Mutta millä perusteilla katsastusmies määrittelee kumipuslat loppuun kuluneiksi, vaikka ne on juuri katsastukseen vaihdettu? Pitää kyllä paikkansa että uusi kumipusla saattaa olla joustavampi verrattuna vanhentuneeseen ja kovettuneeseen kumipuslaan. Joskus vuosia sitten kun ravistimet tuli katsastuksessa käyttöön, kumipuslia uusittiin katsastusmiesten ammattitaidottomuuden takia valtavat määrät, koska ravistin näytti niissä olevan joustoa. Nykyisin ainakin osa katsastajista ymmärtää sen että kumipuslien kuuluukin olla joustavia. Perusteettomia puslanvaihtoja edelleenkin katsastajat määrää, mutta yleensä yhteyden otto katsastusmiehen esimiehelle riittää.


    • laiton-viritys

      Tiedänpä erään katsastuspaikan jossa menee läpi jopa laittomat viritykset. Siellä katsastajana taitaa toimia joku umpisokea henkilö kun ei näe edes selvästi laittomia virityksiä vaan lyö hyväksymisleiman mihin tahansa. Näistä vaan tulee ongelmia tienpäällä kun se poliisisetä ei usko hyväksyttyä katsastusta vaikka niin seisoo rekisteriotteessa.
      Miksi aina autonomistaja on kaikesta vastuussa, myös niistä katsastusmiehen töppäyksistä. Autoliikkeet jopa saavat myydä tälläisiä laittomia virityksiä "katsastettuna"?

    • K.atsastaja

      Helppohan noin on sanoa kun et mitään tarkempaa kerro! Kyllähän täällä netissä voi mitä tahansa paskaa puhua! Minäkin tiedän monta kusipäätä asiakasta..

      • Onko asiakas kusipää

        Onko asiakas kusipää, jos vie auton katsastuksen jälkeen korjaamolle ja asentajat eivät löydä vikaa? Asian varmistamiseksi asiakas vie auton toiseen korjaamoon ja sielläkään asentajat eivät vikaa löydä. Tämän jälkeen asiakas vei auton vielä asian varmistamiseksi eri paikkaan katsastettavaksi ja edelleenkään mitää vikaa ei löydy.

        Sama katsastaja kusetti asiakasta edellisenäkin vuotena. Silloinkin korjaamon asentaja totesi että ei ymmärrä miksi virheetön osa pitää vaihtaa. Nyt kusetuksen uusiutuessa asiakas sai tarpeekseen katsastusmiehen mielivaltaisesta toiminnasta.


      • en-ymmärrä

        Yksi esimerkki. Nyt monet asentelevat itse näitä tai ostelevat autoliikkeestä autoja joissa on kalvoilla tummenetut sivuikkunat. Virallinen ohje taitaa olla se, että tummenetut sivulasit hyväksytään jos ne ovat jo alunperin tehdasasennuksessa mukana kun autolle tehdään tyyppikatsastus. Vai tehdääkö niitä ollenkaan? Lisävarusteissa eli näissä tummennuskalvoissa lienee omat ohjeensa? Ainakin minä sain lähi katsastustoimipaikalta sellaisen tiedon, että autostani on nämä kalvot poistettava vaikka ne oli toisessa katsastuspaikassa hyväksytty.
        Ota tästä sitten selvää, muttta aina vika on siinä autonomistajassa.


      • as2
        en-ymmärrä kirjoitti:

        Yksi esimerkki. Nyt monet asentelevat itse näitä tai ostelevat autoliikkeestä autoja joissa on kalvoilla tummenetut sivuikkunat. Virallinen ohje taitaa olla se, että tummenetut sivulasit hyväksytään jos ne ovat jo alunperin tehdasasennuksessa mukana kun autolle tehdään tyyppikatsastus. Vai tehdääkö niitä ollenkaan? Lisävarusteissa eli näissä tummennuskalvoissa lienee omat ohjeensa? Ainakin minä sain lähi katsastustoimipaikalta sellaisen tiedon, että autostani on nämä kalvot poistettava vaikka ne oli toisessa katsastuspaikassa hyväksytty.
        Ota tästä sitten selvää, muttta aina vika on siinä autonomistajassa.

        Juu kovin kummallinen asia että auton omistaja joutuu huolehtimaan sen kunnosta ja tummennuksista.


      • rei-pan
        en-ymmärrä kirjoitti:

        Yksi esimerkki. Nyt monet asentelevat itse näitä tai ostelevat autoliikkeestä autoja joissa on kalvoilla tummenetut sivuikkunat. Virallinen ohje taitaa olla se, että tummenetut sivulasit hyväksytään jos ne ovat jo alunperin tehdasasennuksessa mukana kun autolle tehdään tyyppikatsastus. Vai tehdääkö niitä ollenkaan? Lisävarusteissa eli näissä tummennuskalvoissa lienee omat ohjeensa? Ainakin minä sain lähi katsastustoimipaikalta sellaisen tiedon, että autostani on nämä kalvot poistettava vaikka ne oli toisessa katsastuspaikassa hyväksytty.
        Ota tästä sitten selvää, muttta aina vika on siinä autonomistajassa.

        Mikään katsastuasema missä on suomalaisia työntekijöitä ei hyväksy tummennusta kalvolla. Ehkä ne asemat missä käytetään eestiläisiä työntekijöitä saattavat tehdä näin. Katsastuasemalla on tässätapauksessa selkeät ohjeet. On eri asia jos eivät ole huomaneet kalvoja.


    • Oma oksa katkeaa

      Kovin kummallista että korjaamot ovat alkaneet kontrolloimaan katsastuksien perusteettomia hylkyjä. Sehän on täysin korjaamoiden tuotosta pois, kun hylkäykset vähenee. Eli korjaamot vähentää tahallaan omaa tulostaan tällä kummallisella kontrollilla.

    • Prosentit ratkaisee

      Autojen laatu paranee ja tästä johtuen joudutaan hylkäämään myös kunnossa olevia autoja, niin pysytään tavoitehylkäysprosentissa.

    • Turha syyttää

      Turha syyttää toisen katsastuspaikan katsastajia ja korjaamon asentajia ammattitaidottomuudesta. Tässä tapauksessa lienee ensimmäisen katsastuksen suorittanut katsastaja täysin ammattitaidoton. Vai olisiko todennäköisempää että vika on keksitty harkitusti.

      Ei sitä keksittyä vikaa löydy vaikka etsijöillä olis huippuammattitaito.

      • ujostuttaako!

        Asiahan selviää kysymällä sen ensimmäisen katsastuksen suorittajalta, missä se vika on.


      • Oikea kontrolointi
        ujostuttaako! kirjoitti:

        Asiahan selviää kysymällä sen ensimmäisen katsastuksen suorittajalta, missä se vika on.

        Väärien hylkäysten takia tarvitaan ulkopuolista kontrollia. Ulkopuoliseksi kontrolliksi kelpaa autokorjaamo ja toisen katsastusyrittäjän katsastuspaikka. Näin ei tarvi olla hylkäyssyitä keksivän katsastajan armoilla.

        Aina perusteettomaksi epäilty hylkäys tulee selvittä muualla kuin hylkäyksen tehneessä katsastuspaikassa. Ja missään tapauksessa perusteettoman hylkäyksen tehnyttä katsastajaa ei missään tapauksessa saa päästää lähellekään hylättyä autoa. Tähän sopii hyvin yleiset asianosaisuuteen perustuvat jääviysperusteet.

        Missään tapauksessa ei saa alistua saman mielivallan alle toista kertaa.


      • Vahingossa väärin
        ujostuttaako! kirjoitti:

        Asiahan selviää kysymällä sen ensimmäisen katsastuksen suorittajalta, missä se vika on.

        Kun korjaamon edustaja vie keksityn vian takia hylätyn auton uusintakatsastukseen ja ihmettelee katsastajalle että mitään vikaa ei lödy. Katsastaja siinä sitten yrittää naama ja niska punaisena selittää että kyllä siinä jotain vikaa on ja olisikohan merkintä tullut vahingossa väärin.


    • Perinteisesti

      Kymmeniä vuosia katsastajat ovat ilman kärähtämisen vaaraa hylänneet perusteettomasti autoja katsastuksissa. Korjaamot ovat olleet niistä hiljaa, koska siitä on ollut myös korjaamoille hyvää lisätuloa. Kun nyt muutama korjaamo on alkanut kiinnittämään huomiota perusteettomiin hylkäämisiin ja raportoimaan niistä, niin näiden korjaamoiden luotettavuus ja yleinen maine on parantunut selvästi. Hyvä maine ja luotettavuus tuo lisää asiakkaita.

      • Kungen69

        Hahhah anna mun nauraa! Mehmetin ja Muratin pajan poijjat laittavan rotia katsastukseen...


    • ksutry

      Katsastuspäätöstä ei voi muuttaa kuin katsastaja ja trafiin pitää oikaisuvaatimus laittaa. Jos toinen katsastaja tekee toisenlaisen päätöksen, se ei kumoa edellisen päätöstä.

      Korjaamon mielipielipiteellä ei ole merkitystä,valmistajan edustaja voi tietyille asioille laittaa ohjeistusta lähinnä trafin kautta.

      Jos korjaaja/.korjaamo on eri mieltä viasta pitää ottaa katsastajaan yhteyttä ja selvittää asia ja sen jälkeen Trafiin jos siltä tuntuu.

      Se, ettei toinen katsastaja havatse jotain vikaa ei tarkoita ettei vikaa ole, sama koskee korjaamoita.

      Katsastajat eivät koskaan keksi vikoja, vika kohde voi olla väärä eli kirjattu väärä osa.
      esim jos monta väljää niveltä, niin voi kirjata tai jättää jonkun kitrjaamatta, koska kaikkia ei pysty havaitsemaan väljästä tuennasta. mutta se ei ole tarkoituksen hakuista.

      • Julkisuus vaikuttaa

        Trafi on vikoja keksivien katsastajien suojasateenvarjo ja sieltä ei apua tipu. Paras tapa on pitää mielivaltaisista katsastushylkäyksistä meteliä ja tehdä asiasta julkinen.

        Jos asiakkaan auto todetaan korjaamolla keksityllä vialla hylätyksi, niin silloin auton vie katsastukseen korjaamon edustaja. Lähes poikkeuksetta katsastuspäätös muuttuu, kun katsastajan keksimään vikaan perustuva hylkäys tulee huomatuksi.

        Korjaamon mielipidettä kyllä kuunnellaan kun kun on selvinnyt että hylkäys perustuu keksittyyn vikaan. Näissä tapauksissa katsastajan ja katsastajan esimiehen on aika vaikeaa perustellä hylkäyspäätöstä.

        Luulisi keksittyihin vikoihin perustuvien hylkäysten vähenevän, kun niistä entistä useammin tehdään julkisia.


    • 5+15

      Mikä on keksitty vika ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      47
      4773
    2. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      95
      4572
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      620
      4184
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3147
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2691
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2213
    7. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      221
      2163
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      347
      2163
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      29
      1775
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1502
    Aihe