Te joilla on koira!

..ongelma..

Heippa.
Auttakaahan vähän.
Mulla on koira joka on peruskoulutettu. Saan käskyn alle kun on tarvis. Ystävälläni taas on 10kuinen poika jonka kanssa on ollu koira tekemisissä aina. Päivittäin melki. Nyt sitte pari kk sit kävi niin että poika tuli yllättäen koiran taakse ja nykäisi karvoista jolloin koira ärähti kun säikähti. Ei käynyt kiinni, varoitti vaan. Laitoin tämän sen piikkiin että koira säikähti. Toruin kyllä ja koira kyllä tiesi tehneensä väärin. Mutta NYT., tämä toistui kun poika meni koiran häntään koskemaan. Koira väistää nykyään poikaa kaukaa. Hakeutuu omaan tilaansa, hakee musta turvaa..

MITÄ mä teen? Mitä oon tehny väärin?
Eikä sitte mitään vittuilu viestejä.
Mä haluan tämän asian korjata koska mulle on oma lapsi tulossa..

3

77

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei sitä asiaa

      välttämättä pysty korjaamaan. Jotkut koirat vain ovat säikympiä lasten suhteen. Eikä lapsenkaan saa antaa mennä repimään koiraa karvoista, koska tottakai se sattuu. Oman perheen lapsi kyllä jättää koiran rauhaan, koska se näkee sitä joka päivä, eikä se kiinnosta enää.

      Koiralle kannattaa vain hankkia paikka jossa se voi tarvittaessa olla rauhassa ja tietenkin koiraa ja lasta ei saa jättää kahdestaan.

    • koira ja lapset

      Ehkä noin pieni lapsi kannattaa pitää vähän kauempana koirasta, koska ei tuon ikäinen lapsi ymmärrä miten koiraa täytyy kohdella, voi hyvinkin käydä vielä että koira puree, koska pelkää lasta. Lapselle täytyy tehdä selväksi että jos koira nukkuu niin sen annetaan nukkua.

      Itselläni on kaksi aikuista koiraa, jotka eivät kovinkaan paljon lasten kanssa olleet tekemisissä, kerran koirani murahti kun tuttuni 3 v lapsi rupesi sen tassuja sorkkimaan (koira oli juuri tullut metsästysreissulta ja jalat kipeät), koira lähti ja vaihtoi nukkumapaikkaa. Koirani tulevat kyllä hyvin toimeen vähän vanhempien lasten kanssa, jotka osaavat käyttäytyä, mutta on tullut vastaan näitäkin lapsia jotka eivät ymmärrä, että koirilla ei ratsasteta, hännästä ei vedetä jne.

      sinun tehtäväsi omistajana on pitää huoli että lapsi osaa olla koiran kanssa ja koira saa positiivisia kokemuksia lapsista.

      erään tutun koirasta tuli vihainen, koska lapset rääkkäsivät koko ajan koiraa, löivät, potkivat, vetivät hännästä jne. Koira oppi että on ok ottaa lasta vaatteista kiinni kun leikitään ja lopuksi sillä olikin normaalia käydä käteen kiinni.

      :) En usko että tapaus on toivoton. niin kuin edellinen mainitsikin niin omatila koiralle on hyvä juttu. Kyllä uskon että koirasi tottuu lapseen.

    • Edjdh

      No sehän on ystävän moka, jos päästää noin pienen lapsen koskemaan koiraa, ei koiran. Sitä paitsi teidän oma lapsenne on sitten eri juttu, koska koira laskee lapsen jo laumaansa kuuluvaksi siinä vaiheessa kun lapsi liikkumaan lähtee. Jos siis lapsen tultua toimitaan "oikein" eli huomioidaan koiraa yms.. Ja koiralle tosiaan oma tila, johon lapsi ei pääse häiritsemään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      134
      1883
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe