Vain 1500 kcal syöminen vaikeaa :(

vaikiata

Niin, ongelmana on, että tuntuu etten saa itseäni täyteen n. 1500 kcal. Olen nainen, jolla on pudotettavaa n. 5 kg, mahassa suurin osa läskistä. Tai kiloista en niin osaa sanoa, sitten kun makkarat on kutistuneet vähän niin olen happy happy. Mitat 168/67. Niin olen olettanut, että tuo 1500 kcal voisi olla aika jees, etenkin silloin kun en liiku juurikaan. Ja juu, en ole paljoa päässyt/pääse 1 vko ja seuraaviin 3 vko liikkumaan vamman vuoksi. Joten aikalailla ruokavaliolla pitäisi aluksi laihtua. Olisiko teillä vinkkejä, miten päivän ruokailut tulisi koostaa? Tosiaankin tuntuu, että 1500 kcal on tosi vähän syömistä :/ tiedän että sokeria ja höttöhiilareita tulee välttää ja varmaan sitten pitäisi syödä paljon kasviksia, niitä kun saa syödä paljon? Olen kyllä miettinyt, ottaisiko rungon siitä Jutan ruokavaliosta esim, onko sillä nälkä? Tärkeintä olisi, että iltaisin ei tulisi kauheita ruokahimoja. Mutta koko ajan tuntuu että on nälkä..tai no iltaisin ei syömishimoa tule jos syön päivän kaikki kalorit päivällä. Mutta himon sijaan sitten on nälkä..

7

204

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vanha Jojo

      Iltaisin ei tule ruokahimoja, kun syöt päivällä tarpeeksi. Vähintään puolet päivän energiasta pitäisi olla syöty noin klo 16 mennessä (siis jos päivärytmisi on se, että heräät aamulla, aloitat työt 8-9 maissa ja tulet kotiin 16-17 jälkeen).

      Proteiini pitää nälän parhaiten poissa. Huolehdi siitä, että joka ateriaan (ehkä välipaloja lukuunottamatta) sisältyy jotain proteiinipitoista. Kasviksia (ml. hedelmät ja marjat) pitäisi syödä vähintään puoli kiloa päivässä vitamiinien, antioksidanttien, kuidun ja muiden hyvien ravintoaineiden vuoksi. Myös laihduttajan ruokavalioon pitää kuulua hyviä rasvoja eli rasvaista kalaa ja kasviöljyä, pähkinöitä, manteieita ja siemeniä.

      Lisää vinkkejä saat Kunnossa kaiken ikää -painonhallintakalenterista:

      http://www.suomimies.fi/filebank/1279-Tartu_tilaisuuteen.pdf

    • 14+8

      Minä olen dieetillä, syön ilman liikuntaa tuon n. 1500kcal/ päivä. Kerralla en ole saanut ruokiani kuntoon, vaan olen syönyt sitä mitä syön, vähemmän, sekä koittanut lisätä kasviksia ruokavalioon. Tarkoitus on saada sellainen syömisen runko, jota voin lopun elämääni noudattaa.

    • :OOOOOOOOOOOO

      Miten tuo on mahdollsta. Itse syön alle 1000 kaloria päivässä eikä oo mitään himoja tai näläntunnetta...

    • 1200kcal laihduttaa

      05:45:00
      Vesi 1800g
      (Osa aamupuuroon)

      07:00:00
      Kaurahiutale 35g
      Vehnälese 10g
      Mansikka 130g
      Raejuusto 80g
      Parapähkinä 7g
      (Eli kaurapuuro)

      10:00:00
      Vesi 1500g
      Tee, ilman maitoa

      12:00:00
      Tomaatti 210g
      Porkkana 120g
      Tofu 150g
      Kurkku 120g

      14:00:00
      Vesi 700g
      Tee 500g
      Täymaito 100g

      16:00:00
      Vuojenjuusto 90g
      Salaatti 300g

      18:00:00
      Vesi 1000g

      19:00:00
      Maitorahka 250g
      Vehnälese 10g
      Omena 70g
      Kaneli 2g


      Kuituja 32.4g
      Energia noin. 1250kcal
      Proteiinit 93g
      Hiilarit 85.1g
      Rasva 55g

    • cuba libre

      Jos se 1500kcal tuntuu vaikelta, niin olisiko sellainen idea mistään päin kotoisin että nostaisit kalorit vaikkapa -> 2000kcal ja täyttäviä ruokia toi 500kcal osuus, niin luulisi että napa naukuu ja paino putoaa.

      • cuba libre

        Ongelmana siis oli saada 1500kcal täyteen? Sinänsä erikoinen ongelma, koska taatusti tulet sen saamaan täyteen. Aivan varma juttu se. Tai toinenhan vaihtoehto on, että laihdut todella laihaksi...


    • Näin tällä kertaa

      Minkälaista ruokaa sä syöt tai olet tottunut syömään, ja kuuluuko siihen paljonkin herkkuja, muita sokerilitkuja jne? 1500 kcal kuulostaa aika paljolta mullekin, vaikka harrastan liikuntaa ja kuntosalitreeniä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2824
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      523
      2654
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1845
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1777
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1723
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1669
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1272
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      87
      1106
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      57
      1089
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1082
    Aihe