Keskustelu- ja deittipalstojen ero

Maija Viilaaja

Palstoja seuranneena olen laittanut merkille sellaisen asian, että keskustelupalstalla, niin kuin täälläkin, keskustellaan ja kirjoitellaan usein ihan fiksusti. Kaikki kommentit eivät ole pelkkää **** ja *****.
Useat kirjoittavat tosi asiallisesti deittailusta, seuran etsimisestä, herättävät tosi mielenkiintoisia ajatuksia.
Mutta se mitä tässä nyt yritän tuoda esille, on tämä ristiriitaisuus.

Keskustelupalstoilla mielipiteitä kirjoitetaan usein ymmärrettävästi ja saa lukijan nyökyttelemään päätään: "just noin mäkin ajattelen"! Ja nimimerkki on tyyliin "Leena" tai "nainen Kokkolasta".
Deittisivustot pursuavat "pimppoja" ja "kolmestaan ois kivaa"- nimimerkkejä. Sitten ihmetellään, kun kukaan ei kiinnostu heittämään ensimmäistä kiveä ja ottamaan yhteyttä. Ja JOS joku ottaa yhteyttä, niin kas kummaa: juttua ei riitä, tai tulee parin lauseen maileja "kiva kun kevättä taas rinnassa, ihkua!" tai pidempi tarina, joka vilisee kirjoitusvirheitä sen verran komiasti, että tulee mielikuva muutaman promillen jälkeen kirjoitetusta mailista.
Revi siitä sitten irti kenen kanssa yrität sitä paljon toivottua ystävyyttä tai mahdollista seurustelusuhdetta rakentaa.

Joskus haluaisi vaan heittää oman mailiosoitteen jollekin keskustelupalstan "yksinäiselle" ja sanoa, että täällä kuule ollaan samoilla linjoilla, mutta ollaan kuitenkin väärällä sivustolla...

Tämä avautuminen liittyi keski-ikäisistä naisista saamiini luku- ja kirjoituskokemuksiini. Kaikesta huolimatta kaikille pilkun viilaajille tai niitä karttaville hyvää kevättä
- ihqua ja päälle ryhmähali :D

9

180

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • f*ck

      eiköhän se kerro miten tosissaan asian ottaa, jos esim hakee seuraa se pimppi mielessä niin ehkä se yhden pano löydy parhaiten sillä kolmen sanan ilmoituksella. Jos taas jotain vakavempaa niin luulisin että silloin ilmoitukseen laitetaan enemmän aikaa ja itseä peliin.
      Palstalla on varmasti sama homma, joistain näkee että on laitettu vähän itseään peliin ja ollaan tosissaan asiansa kanssa. Silloin niihin suhtautuu toisin kuin niihin missä esim mietitään onko liian hörökorvat kun ei naista saa.

      Itse pidän mielenkiintoisena sitä miten ihmiset asiansa esiin tuovat. Oli asia sitten mikä tahansa niin jotain persoonasta kertoo tämäkin, miten asiansa esittää. Tai miten näitä luetaan, miten esim mieliala tulkitaan. Joidenkin homma on vain se että mietitään millainen persoona on kirjoittaja, itse asia on toissijainen.

      Tämän palstan mielenkiintoisuus on ehdottomasti ihmiset täällä, tietysti samat asiat kiertävät ja samat provot käyvät heittämässä uuden kierroksen. Joskus paikalle tulee ihminen mielenkiintoisen asian kanssa, ja välillä ollaan jumissa hiustenvärissä viikkoja. Omat motiivini olla tällä palstalla on vähän kuin kullanhuuhtomisessa. Tietty tylsyys tässä luonnollisesti on, samaa soraa, mutta välillä sieltä nousee hippu joka rikastaa mun ajattelumaailmaa. Mulla on taipumus tutkia ja etsiä, raaputtaa pinnan alta esiin uusia kerroksia. Saada asioille vastaus, selitys. Ihmisen mieli on loputon aarrekammio.

      Sun aloitus, oli ehdottoman virkistys. Koska toisten huomiot jostain mitä itsekkin pitää kiinnostavana on aina niitä hippuja. Siis hyvää kevättä sinne myös.

    • zuivaantunut

      En oikein ymmärtänyt, mitä tällä keskustelun avauksella haet. Täällä kirjoittelee pääosin teinit ja ns. huumori-ihmiset, joten kunnon keskustelua on vaikea saada aikaan.

      Mitä tulee treffi-ilmoihin, luovuin niistä ajat sitten. En tiedä mitä ihmiset siellä hakee, mun kokemuksen mukaan ei ainakaan seuraa. Yhteydenottoja tuli todella vähän ja jos itse heitin postin jollekulle, ei heitä kiinnostanut. Piti olla sitä ja tätä vaikka itsellä ei niitä meriittejä ollut. Tapaamiseen oli todella korkea kynnys, lienevätkö olleet sittenkin miehiä. Ihmeellistä kyttäystä koin myös, että oletko se ja se ja sinähän olet varmaan se, joka seurusteli mun exän kanssa ja siksi ei voida tavata jne. Tämä tuntui todella lapselliselta. Sitten oli joitain selkeästi mieleltään järkkyneitä tai alkoholisteja. Omat toiveeni rajasin vain tiettyyn ikäryhmään, lisäkriteerinä paikkakunta, ja tällöin tarjolla oli vain vajaat 20 naista. Kävin pari krt treffeillä mutta ei pelkkä paikkakunta ja ikä oikein riitä suhteen pohjaksi. Joten ei ikinä enää nettiä kiitos.

      Täällä käyn joskus lueskeleen ja kirjoittaan kun ei ole muutakaan menossa, mikä on tosi säälittävää. Jonnekin Eurooppaan muutto voisi olla kova sana; esimerkiksi Saksassa on paljon tapaamispaikkoja ja toimintaa kaikenikäisille naisille.

      • Kalastajaemma

        Kalat liikkuu vesissä kesättalvet. Ankeriaat käy amerikassa syntymässä ja tulee elään suomeen.
        Suomi on pieni paikka, joten miksi paikkakuntarajoitus?
        Ihmisiä on moneen junaan, joku 80-vuotias voi käydä 50vuotiaasta. Joku 18vuotias saattaa olla 50vuotiaan tasolla ajatuksiltaan. Miksi siis laittaa ikärajoja.
        Siellä tosiaan liikkuu paljon miehiä, tunnistaa muutaman rivin vastauksista. Jotain online lesbonovelliako ne vartoo?
        Eikun fisustaan!


      • par examble
        Kalastajaemma kirjoitti:

        Kalat liikkuu vesissä kesättalvet. Ankeriaat käy amerikassa syntymässä ja tulee elään suomeen.
        Suomi on pieni paikka, joten miksi paikkakuntarajoitus?
        Ihmisiä on moneen junaan, joku 80-vuotias voi käydä 50vuotiaasta. Joku 18vuotias saattaa olla 50vuotiaan tasolla ajatuksiltaan. Miksi siis laittaa ikärajoja.
        Siellä tosiaan liikkuu paljon miehiä, tunnistaa muutaman rivin vastauksista. Jotain online lesbonovelliako ne vartoo?
        Eikun fisustaan!

        Kaukosuhteet toimii harvoin. Joudun matkustaan työssä niin paljon, että vapaa-ajalla ei todellakaan jaksa. Iässä tärkeintä on, että voi jakaa yhteisiä lapsuuden ja nuoruuden juttuja, on samoja kokemuksia jotka luo yhteistä. Lisäksi, kuten on käynyt selväksi, on ulkonäkö ykkösjuttu lesboilla ja tuskin kehtaisin tyrkyttäytyä jollekulle nuorelle ja kauniille.


      • rokkenrollmama

        voin kertoa, mitä itse olen treffi-ilmoilla hakenut: seuraa. Mutta kärsivällisyyttä vaaditaan ja sitä ymmärrystä, että toiset eivät välttämättä ole tosimielellä liikkeellä. Tai ovat todella tarkkojen speksien kanssa: pitää olla sieltä ja sielä ja semmonen ja semmonen. Tai muilla on muita omia salattuja agendoja ojassa. KUn hyväksyy tosiasiat, on paljon helpompaa.


      • Mitzzubishi
        par examble kirjoitti:

        Kaukosuhteet toimii harvoin. Joudun matkustaan työssä niin paljon, että vapaa-ajalla ei todellakaan jaksa. Iässä tärkeintä on, että voi jakaa yhteisiä lapsuuden ja nuoruuden juttuja, on samoja kokemuksia jotka luo yhteistä. Lisäksi, kuten on käynyt selväksi, on ulkonäkö ykkösjuttu lesboilla ja tuskin kehtaisin tyrkyttäytyä jollekulle nuorelle ja kauniille.

        Suhteessahan on kax immeistä. Jospa sillä toisella ei o muuta tekemistä, kuin matkustella ympäriämpäri.Itse tykästyin työttömään naiseen satojen kilsojen päässä. Lomilla otin elukat mukaan ja matkustin luoksensa lomaa viettämään ja usein hän sitten minunkin luokseni matkusti ja oli ruuat valmiina ja kämppä tiptop, kun töistä kotiuduin. Kodinhoidosta tietty maksoin matka-avustusta, kun ei työttömillä niin sitä rahaa ole. Jossainkohtaa muutti sitten kokonaan luokseni ja löysi töitä yms..
        Mulle on ollu melkeen 40.vuotta seurustelukumppaneitten syntymäajoilla eroa.
        Eikä ole ollut ongelmia mustojen ja kokemusten jakamisessa pikemminkin rikastuttanut elämää. Nuoremmat voi tutustuttaa "huippumusaan" aikojen takaa ja nuoremmat voi tutustuttaa nykyajan huippuihin, kun mulla ainakin on jäänyt vähemmälle viimevuosina, kun noita uusia tulee kuin sieniä sateella.

        Yleensä suhteessa tehään niitä yhteisiä muistoja ja kokemuksia. Eletään elämää tässä ja nyt.

        On lesboja jokalähtöön ja mistähän tuonkin olet päätellyt, että leboilla ois ykkösjuttu ulkonäkö? Kyllä se, että miten yhdessä viihtyy on ainakin mulle se ykkönen.

        Jos joku juttu ei toimi, tarttee muuttaa niitä juttuja ja löytää uusia tapoja päästä tavoitteeseensa.


      • <<< <<<
        Mitzzubishi kirjoitti:

        Suhteessahan on kax immeistä. Jospa sillä toisella ei o muuta tekemistä, kuin matkustella ympäriämpäri.Itse tykästyin työttömään naiseen satojen kilsojen päässä. Lomilla otin elukat mukaan ja matkustin luoksensa lomaa viettämään ja usein hän sitten minunkin luokseni matkusti ja oli ruuat valmiina ja kämppä tiptop, kun töistä kotiuduin. Kodinhoidosta tietty maksoin matka-avustusta, kun ei työttömillä niin sitä rahaa ole. Jossainkohtaa muutti sitten kokonaan luokseni ja löysi töitä yms..
        Mulle on ollu melkeen 40.vuotta seurustelukumppaneitten syntymäajoilla eroa.
        Eikä ole ollut ongelmia mustojen ja kokemusten jakamisessa pikemminkin rikastuttanut elämää. Nuoremmat voi tutustuttaa "huippumusaan" aikojen takaa ja nuoremmat voi tutustuttaa nykyajan huippuihin, kun mulla ainakin on jäänyt vähemmälle viimevuosina, kun noita uusia tulee kuin sieniä sateella.

        Yleensä suhteessa tehään niitä yhteisiä muistoja ja kokemuksia. Eletään elämää tässä ja nyt.

        On lesboja jokalähtöön ja mistähän tuonkin olet päätellyt, että leboilla ois ykkösjuttu ulkonäkö? Kyllä se, että miten yhdessä viihtyy on ainakin mulle se ykkönen.

        Jos joku juttu ei toimi, tarttee muuttaa niitä juttuja ja löytää uusia tapoja päästä tavoitteeseensa.

        Onhan se totta että kun ei vaadi mitään toiselta ja itselläkin on vähän, on helppo löytää kuka vaan.


    • Kirjotapostikortti

      No mikä estää heittämästä sitä osotetta?

      Täältäkin niitä saa. Liity jäseneksi- painikkeesta ja sitten aktivoit sen kirjepulen avaamalla sen kirjekuorikuvakkeen.

      • 6+9

        Up


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      250
      2369
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      72
      1784
    3. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      165
      1497
    4. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      328
      1483
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1045
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      79
      889
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      785
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      175
      766
    9. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      203
      702
    10. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      700
    Aihe