Ruttukuonon kennel

gyjkbjn

Hei!

Onko kellään kokemuksia ruttukuonon kennelistä? Hyviä/huonoja???

Kiitos :)

18

2152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • turkulainen1

      Me ollaan hankittu pentu sieltä, alkuun homma vaikutti lupaavalta ja luotettavalta. Mutta nyt ei kuitenkaan olla saatu vielä rekkareita yms papereita.... Onko muilla pentuja sieltä?

      • Mulla oli mutta koira kuoli ollessaan 1v 10 kk vanha. Paperit sain siinä puolentoistavuoden kohdalla kun sijoitussopimus puretttiin. Odotin siis papereita siitä asti kun sain koiran 8 vkon ikäisenä.


      • pullapulla

        Mulla myös pentu sieltä ja kaikki paperihommat yms. on kyllä hoidettu kunnolla.. ei toistaiseksi ainakaan vielä moitteen sanaa kyseisestä kennelistä


      • justiis juu
        soffe2 kirjoitti:

        Mulla oli mutta koira kuoli ollessaan 1v 10 kk vanha. Paperit sain siinä puolentoistavuoden kohdalla kun sijoitussopimus puretttiin. Odotin siis papereita siitä asti kun sain koiran 8 vkon ikäisenä.

        Älä puhu omiasi, sijoituskoiran papereita on turha odottaa, ennenkuin ehdot on täytetty, siihen asti se on luovuttajan koira.


      • rananannannaa1
        soffe2 kirjoitti:

        Mulla oli mutta koira kuoli ollessaan 1v 10 kk vanha. Paperit sain siinä puolentoistavuoden kohdalla kun sijoitussopimus puretttiin. Odotin siis papereita siitä asti kun sain koiran 8 vkon ikäisenä.

        Sijoitussopimuksissa ei usein edes luovuteta niitä rekkareita, koska koira on edelleen kasvattajan nimissä.


    • bulla3

      Meiltäkin löytyy koira Ruttukuonosta! Homma toimii ainakin meillä hyvin!

    • mautu

      Papereiden kanssa ei ongelmaa, mutta pentu oli aliravittu ja liian pieni.

    • edell

      Tyyppi käyttää myös useita eri nimiä itsestään, mm...:
      Maria Sandberg
      Maria Inkinen
      Maria Seljas
      Milma Seljas
      Maija Inkinen

      Kotisivuilla lukee Maria Sandberg. Ruttukuonon kennel on rekisteröity Milma Maria Seljaksen nimiin.

      Koiran myyntisopimuksessa on epäpäteviä lisäehtoja, kuten "koiraa ei saa lopettaa ilman myyjän lupaa", "myyjällä on koiraan etuosto-oikeus".
      Näillähän voi vaikka persettä pyyhkiä, nämä ei ole päteviä.

      • nimimerkki2

        Minun edesmeenneen koirani asiaa käsitellään kuluttajariitalautakunnassa, linkkaan asian tänne kun päätös tuleee. Asiaa koskee siis kyseistä kasvattajaa sekä hänen toimintaansa.

        HUOM! kasvattaja ilmeisesti siirtynyt toisen rodun pariin ainakin sijoitushommissa


      • Soffe3
        nimimerkki2 kirjoitti:

        Minun edesmeenneen koirani asiaa käsitellään kuluttajariitalautakunnassa, linkkaan asian tänne kun päätös tuleee. Asiaa koskee siis kyseistä kasvattajaa sekä hänen toimintaansa.

        HUOM! kasvattaja ilmeisesti siirtynyt toisen rodun pariin ainakin sijoitushommissa

        Ruttukuonon kennel hävisi jutun kuluttajariitalautakunnassa, joutui korvaamaan koko koiran hinnan takaisin, eikä ole sen jälkeen rekannut yhtään pentuetta. Asia jätetty myös käsiteltäväksi Kennelliiton kurinpitolautakuntaan. Että ei taida ihan puhtaat juhot olla pussissa.

        Vanhempaan kommenttiini muokkaus eli kirjoitin virheellisesti että odotin papereita 1,5 vuotta. Tarkoitin että odotin koiran rekisteröintiä 1,5 vuotta. Rekisteröinti jätettiin tekemättä koska minulle olisi selvinnyt siitä että koira on myyty/sijoitettu minulle näyttämällä väärän koiran sukutaulua. Emä olikin todellisuudessa tehnyt pennut oman isänsä kanssa. Sukusiitoasaste 27,5%.


      • gdrxd

        Sukusiitosprosentti on suurempi kuin täyssisarparituksessa! Hui että 8(


    • Soffe83

      Hanki koira jostain muualta, säästyt paljolta!

    • mietin vaan

      Hei Soffe2! Ehtikö kasvattaja pennuttaa? Mihin koirasi kuoli? Meinaan pieni ero sillä jäikö koira auton alle vai kuoliko johonkin synnynnäiseen vikaan mikä periytyy pentuihin!

    • 21345

      Oisko ollut monta kertaa naimisissa;)

    • eer

      Nyt nimi on muuten Marja Selias ;)

    • Nii4

      Tuli mieleen että että joku kenneltyttö myy, jos nimi eri.

    • Tra3

      Olisi kiva tietää mihin ja miksi koira kuoli niin nuorena.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5630
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3567
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1692
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      207
      1690
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      91
      1156
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1119
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      917
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      829
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      828
    Aihe