Tyhjä, paskamainen olo

hukassaainiaan

En tiedä mikä mulla on, kaikki on ihan paskamaisesti, kaikki tulee päin kasvoja, ilman syytä.

Omaa poikaystävää ei ole, jonka voisin murheisiini hukuttaa.. selvittävä yksin.

Monina iltoina on sekava, tyhjä (masentunut) olo, vaikken tiedä syytä. Nykyään, kun viikonloppu alkaa, kellahdan sänkyyn vaatteet päällä enkä jaksa liikkua minnekään. Öisin aina herään hikisenä ja hermostuneena, ilman syytä. Valvon useita tunteja, jonka takia nukun aina myöhään tai olen aivan rättiväsynyt, mikäli aikaisemmin pitää herätä esim. kouluaamuina.

Olen lähes aina jännittynyt, stressaannun kaikesta, enkä jännitystä saa millään lievitettyä ! En osaa nauttia mistään, kun jännitys asuu sisälläni.

Olen joutunut myös koulukiusaajien uhriksi. Monet haukkuvat selkäni takana. Naureskelevat, kuiskuttelevat, tuijottavat. Muutamia kavereita minulla on, mutta oloni on yksinäinen, en tiedä mitä teen.

Vanhemmilleni en voi kertoa, en osaa ! En muillekaan mahdollisille auttajille, joten haen lohdutusta täältä, maailman huonoimmasta paikasta.

Kukaan ei voi todistaa tätä, ammattiapua en pyydä, mutta epäilen itselläni jotain stressihäiriötä, masennusta, mitä kaikkea voi ollakaan.. Masennus on voinut kehkeytyä mummini kuolemasta, ajatuksistani, jotka eivät sisällä enää muuta kuin kuolemaa, en jaksa tehdä enää mitään, voimavarat vähissä..

En tiedä, mitä teen..

7

95

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voi kultarakas, älä ainaka masennu iha kunnol. Siit ei seuraa kellekkä mittää hyvää. Jokatapauksesa su o pakko pääst puhumaa jonku kans, mut o jo tosi hianoo et myännät et sul ei oo kaik hyvi ja uskalsit tul kertoo ees tän. Mut su pitäs ny ihaekana itte päättää et se o loppu ny. Voisit hankkii muut ajateltavaa, vaik uude harrastukse? Iha mitä va jot et aattele kokoaja sitä huanoo oloo. Ja kannattaa ulkoil paljo, sillo aivot saa happee ja ko väsytät ittes päiväl ni yälläki saa si paremmi unta. Ja toine juttu mitä kaikki ei taju, te jotaa taiteesee liittyvää. Piirrä, kuuntele musiikkia, kirjota, ihamitävaa. Siihe saa helpost upotettua huanoo oloonsa ainaki jos o yhtää taiteellist taustaa. Ja yks asia mitä su pitäs saad ois itsevarmuus. Oot reilust oma ittes. Saat ol eri miält ko muut. Se, et uskaltaa sanoo miälipiteensä, todellaki kasvattaa luattamust itteen.

      Ja tärkeint o et vaik ois huano olo nii ajattelet silti niit asioitte valoisia pualia. Jos kaadut pyärällä, sano ittelles :Ainaka auto ei ajanu päält. Okei mäe oo iha varma olikstää ny kauhee hyvä esimerkki mut yritti ainaki ol.

      Paljo voimia sul. (: E tiä osaanko auttaa mut oon ny jotaa ainaki koittanu. Noi keinot o todistetust toiminu vastaavanlaises tilantees.

      • hukassaainiaan

        Kiitti oneofus tsempistä!

        Olenkin yrittänyt saada muuta ajateltavaa ja huonoa oloa purettua piirtämällä (opettajan mukaan hyvä piirtäjä, omasta mielestäni en niinkään, kuvis 9..) kuuntelemalla musiikkia, ja lukemalla, mutta se ei vaan auta ..

        Oot oikeassa, että mun on päästävä puhumaan jonkun kanssa. Outo ehdotus (jopa minulta, hiljaiselta ja ujolta tytöltä), mutta haluaisin puhua juuri SINUN kanssasi enemmän ongelmistani, sinä olet niin monia muitakin täällä tsempannut, ja uskon, että voisit auttaa minua..


      • hukassaainiaan kirjoitti:

        Kiitti oneofus tsempistä!

        Olenkin yrittänyt saada muuta ajateltavaa ja huonoa oloa purettua piirtämällä (opettajan mukaan hyvä piirtäjä, omasta mielestäni en niinkään, kuvis 9..) kuuntelemalla musiikkia, ja lukemalla, mutta se ei vaan auta ..

        Oot oikeassa, että mun on päästävä puhumaan jonkun kanssa. Outo ehdotus (jopa minulta, hiljaiselta ja ujolta tytöltä), mutta haluaisin puhua juuri SINUN kanssasi enemmän ongelmistani, sinä olet niin monia muitakin täällä tsempannut, ja uskon, että voisit auttaa minua..

        Oon tosi pahoillani ko noi ei oo auttanu .. yks tosi tyhmält kuulostava neuvo, josset viä tee nii ni ala pitää päiväkirjaa! Se o iha mahtavaa, saat purkaa kaike sin mitä vaa miälee jualahtaa ja kukkaa eitu valittaa mistää. Kannattaa kokeil.

        Olin iha otettu ko sanoit et mu kans ois kiva puhuu.. Halun toki miälelläni auttaa mut aatelinvaa et sul vois ol helpompi puhuu jonku tutu kans ennemmi ko iha tuikituntemattoma (:


      • alottajaentinen
        oneofus kirjoitti:

        Oon tosi pahoillani ko noi ei oo auttanu .. yks tosi tyhmält kuulostava neuvo, josset viä tee nii ni ala pitää päiväkirjaa! Se o iha mahtavaa, saat purkaa kaike sin mitä vaa miälee jualahtaa ja kukkaa eitu valittaa mistää. Kannattaa kokeil.

        Olin iha otettu ko sanoit et mu kans ois kiva puhuu.. Halun toki miälelläni auttaa mut aatelinvaa et sul vois ol helpompi puhuu jonku tutu kans ennemmi ko iha tuikituntemattoma (:

        Noniin nyt vasta elämä alkoikin hymyilemään. Voiko enää paskemmaksi mennä ?! Nyt en enää jaksa, aivan sama !

        Kaikki vaan lupailevat turhia, eivät pidä yhtäkään niistä lupauksista. Rakkaimmat häipyy yksitellen, kunnes jäljellä olen vaan minä...

        Ehkä minäkin etsin paremman paikan elää, ahdistus alkaa todentotta koetella jo voimia.


        Hyvästi kaikille, lopetan nyt elämäni, lopullisesti.


      • alottajaentinen kirjoitti:

        Noniin nyt vasta elämä alkoikin hymyilemään. Voiko enää paskemmaksi mennä ?! Nyt en enää jaksa, aivan sama !

        Kaikki vaan lupailevat turhia, eivät pidä yhtäkään niistä lupauksista. Rakkaimmat häipyy yksitellen, kunnes jäljellä olen vaan minä...

        Ehkä minäkin etsin paremman paikan elää, ahdistus alkaa todentotta koetella jo voimia.


        Hyvästi kaikille, lopetan nyt elämäni, lopullisesti.

        Mu piti siis vastat tähä viästii mut onnistui epäonnistuu siinki


    • Ekkä lopet ko lopetat noi puheet heti! Maailma tarttee sua. Tarkota tätä iha tosisaa. Älä anna periks tol tunteel, tiän et se o houkutteleva ja tuntuu hyvält mut siit ei seuraa mittää hyvää.

    • mikäeitapavahvistaa

      Tuo kuulostaa kyllä aikalailla masennukselta. Eikä mikään ihme! Sellainen kriisi elämässä ku läheisen menettäminen voi oikeasti laukasta masennuksen kaltasen tilan, ja kestää ties kuinka kauan ja varsinki jos ei saa apua. Älä missään nimessä tee itelles mitään. Ei ehkä tunnu siltä, mutta sinä oot arvokas ihminen sellasena ku olet ja varmasti ihana tyyppi ja sinua jäis monet kaipaamaan.

      Sulla on tällä hetkellä vaan vaikeaa, mutta sieltä kyllä voi nousta ja oikeasti oppia olemaan onnellinen! Tuntuu varmasti tuossa olotilassa utopistiselta ees aatella että kaikki vois olla joskus hyvin, mut usko minua!

      En tiiä minkä ikänen oot, mutta ite ku muistelen omaa yläasteikää ja lukion alkua, niin oli mullakin joskus sellasia kausia, etten jaksanu mitään ja kaikki tuntu kaatuvan niskaan. Mut sieltä oon noussu ja kaikesta huolimatta eläny ihan onnellisen teini-iän! Nyt nuorena aikuisena mulla menee paremmin ku koskaan, kavereita ja läheisiä ystäviä on (ei paljon, mut ei se määrä vaan se laatu), opiskelen unelma-alaani...
      Elämä on ylä- ja alamäkeä, ja se on hyvä asia! Jos elämä ois koko ajan helppoa niin ei se olis elämää ja sitä vahvemmaksi ihmiseksi tulee mitä useammin saa ittensä ponnistettua pohjalta takasin ylös.

      Erosin muutama viikko sitte poikaystäväni kanssa. Muutama vuosi sitten olisin varmaan vieläkin ihan toimintakyvytön, mutta kokemukset on vahvistanu minua niin paljon, että oon osannu käsitellä ne asiat ja uskon, että löydän kyllä vielä jonku toisen joka rakastaa minua just sellasena ku olen ja jonka kanssa voi jakaa elämän ilot ja murheet. Sullekki voi käydä yhtä hyvin ku mulle, mutta älä vaan luovuta! Liikkuminen auttaa ja puhuminen varsinki! Asiat pitää päästää ulos ja on hienoa, että sie ees tänne oot pystyny kertomaan sinun ongelmista. Jos vaan mitenkään pystyt, niin puhu vanhemmilles. Tai jos et saa sanottua, niin näytä vaikka tuo sun eka viesti. Ne ihan varmasti ymmärtää sinua ja osaa auttaa. Ja on olemassa nuorten auttavia puhelimia, nekin osaa auttaa ja pystyt ihan anonyyminä soittaan sinne!

      Tsemppiä ja älä menetä toivoasi!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1655
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      17
      1517
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      68
      1429
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      40
      1384
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      50
      1323
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1258
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1136
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1126
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1114
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1102
    Aihe