Biseksuaalit - New York Times

Dunia

New York Timesissä oli kattava artikkeli biseksuaaleista

http://www.nytimes.com/2014/03/23/magazine/the-scientific-quest-to-prove-bisexuality-exists.html?_r=1

Mikä minulle oli uutta, niin artikkelissa kerrottiin, että biseksuaalisuus voi ilmetä siten, että romanttisesti rakastuu samaan sukupuoleen, mutta seksuaalisesti on kiinnostunut vastakkaisesta sukupuolesta. Tai vaihtoehtoisesti niin, että romanttisesti rakastuu vastakkaiseen sukupuoleen, mutta on seksi kiinostaa lähinnä oman sukupuolen kanssa.

Tavallisesti sitä on oppinut ajattelemaan, että sitä ketä rakastaa, niin sen kanssa haluaa seksiä. Mutta näin ei sitten aina olekaan asiat.

Mutta miten sitten tällaisessa tapauksessa seksi käytänöössä järjestetään? Homomiehille on tuttua bi-ukkomiehet, jotka elävät vaimon kanssa, mutta sitten karkaavat pitämään lystiä miesten kanssa. Eli miehille tämä ei ehkä ole niin ongelma. Mutta entä naisille? Onko tässä ainoa ratkaisu elää vain sitten ilman seksiä? Rakkaussuhde toisen naisen kanssa, mutta ilman seksiä?

17

332

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 456456456

      "Rakkaussuhde toisen naisen kanssa, mutta ilman seksiä?"

      Oletko koskaan kuullut ystävyydestä? :D

      • __@^^@__

        ootko koskaan kuullut aseksuaaleista?


      • 456456456
        __@^^@__ kirjoitti:

        ootko koskaan kuullut aseksuaaleista?

        Olen itsekin sellainen. Aloittajan "kysymys" oli vaan mielestäni typerä.


    • 8+3

      Biseksuaalisuus on hirveän vaikea käsite, koska kaikki biit on niin erilaisia.
      Jotkut ovat pääsääntösesti kiinnostuneita mihistä, mutta kiinnostuvat välilä seksuaalisesti tai romanttisesti naisesta. Jotkut ovat pääsääntösesti kiinnostuneita naisista, mutta kiinnostuvat välillä seksuaalisesti tai romanttisesti miehistä. Joillakin on nais-mies kausia, eli joskus kiinnotaa pelkästään miehet, joskus pelkästään naiset. Joillakin nämä kaudet ovat romanttisia, joillakin seksuaalisia, joillakin molempia. Joillakin on bi-lesbo kausia, eli ovat välillä kiinnostuneita vain naisista (jolloin ajatus seksistä miehen kanssa jopa ällöttää), välillä saattaa kiinnostaa miehet ja naiset. Joillakin on bi-hetero kausia, eli välillä kiinnostuneita vain miehistä, joskus myös naisista. Jotkut ovat romanttisesti kiinnostuneita vain naisista (haluavat parisuhteen naisen kanssa), mutta seksuaalisesti vain miehistä (eivät halua seksiä naisen kanssa). Jotkut ovat romanttisesti kiinnostuneita vain miehistä (parisuhde miehen kanssa), mutta seksuaalisesti vain naisista (eivät halua seksiä miehen kanssa, vaan naisen kanssa). Jotkut ovat pääsäntösesti kiinnostuneita naisista mutta eivät ollenkaan poissulje mahdollisuutta etteikö romanttista ja seksuaalista suhdetta myös voisi perustaa myös miehen kanssa. Joillakin sama, mutta toisin päin... jne.
      Tunnen aika monia biseksuaaleja, eikä yksikään ole seksuaalisuudeltaan samanlainen kuin minä. Siksi biseksuaalisuus tuntuu mulle vieraalta, vaikka biiksi itseni määrittelen.

      • ei merkitystä

        Ja sitten on myös meitä joille sukupuoli ei merkkaa mitään, kunhan henkilö on joko mies tai nainen. Mulle sukupuoli on pinnallinen ulkoinen asia, eikä se edes monella vaikuta luonteeseen hirveästi. Se onko ihmisella penis tai vahina merkkaa minulle yhtä paljon kuin kenkien tai hiusten väri.


      • lesbo/kaappibi
        ei merkitystä kirjoitti:

        Ja sitten on myös meitä joille sukupuoli ei merkkaa mitään, kunhan henkilö on joko mies tai nainen. Mulle sukupuoli on pinnallinen ulkoinen asia, eikä se edes monella vaikuta luonteeseen hirveästi. Se onko ihmisella penis tai vahina merkkaa minulle yhtä paljon kuin kenkien tai hiusten väri.

        Mä olen demiseksuaali bi. Ihastun naisiin, en miehiin. Voin kuitenkin saada seksuaalisia tunteita niin naisiin kuin miehiinkin, eli en ole patalesbo. Olen myös harrastanut muutaman miehen kanssa seksiä. Olen kaapissa kaikille lesboille demiseksuaalisuudesta ja biseksualisuudesta, koska asenteet on niin ahdasmielisiä.


      • vaikea määritellä
        lesbo/kaappibi kirjoitti:

        Mä olen demiseksuaali bi. Ihastun naisiin, en miehiin. Voin kuitenkin saada seksuaalisia tunteita niin naisiin kuin miehiinkin, eli en ole patalesbo. Olen myös harrastanut muutaman miehen kanssa seksiä. Olen kaapissa kaikille lesboille demiseksuaalisuudesta ja biseksualisuudesta, koska asenteet on niin ahdasmielisiä.

        Mäkin ihastun aina vaan naisiin :) Miesten kanssa oon ollut enimmäkseen muodon vuoks, koska niin kuului olla, kaikki muutkin oli ym. Jos olisin nuorempana tuntenut jotain lasboja, olisin luultavasti määritellyt itseni lesboksi jo silloin.


      • taijokona
        ei merkitystä kirjoitti:

        Ja sitten on myös meitä joille sukupuoli ei merkkaa mitään, kunhan henkilö on joko mies tai nainen. Mulle sukupuoli on pinnallinen ulkoinen asia, eikä se edes monella vaikuta luonteeseen hirveästi. Se onko ihmisella penis tai vahina merkkaa minulle yhtä paljon kuin kenkien tai hiusten väri.

        Eli siltä väliltä olevat eivät tulisi kysymykseenkään?


      • lesbo/kaappibi kirjoitti:

        Mä olen demiseksuaali bi. Ihastun naisiin, en miehiin. Voin kuitenkin saada seksuaalisia tunteita niin naisiin kuin miehiinkin, eli en ole patalesbo. Olen myös harrastanut muutaman miehen kanssa seksiä. Olen kaapissa kaikille lesboille demiseksuaalisuudesta ja biseksualisuudesta, koska asenteet on niin ahdasmielisiä.

        eli olet homoromanttinen biseksuaali.. demiseksuaali ei koe seksuaalista halua sellaista ihmistä kohtaan jota kohtaan ei tunne romanttista vetoa...


      • vastaus kysymykseen
        taijokona kirjoitti:

        Eli siltä väliltä olevat eivät tulisi kysymykseenkään?

        Mulla on pari transihmisiä kaveripiirissä ja rakastan heitä ystävinä, mutta seksuaalisesti eivät sytytä. En aina itsekkään ymmärrä itseäni ja suuntautumistani. Minussa on panromanttisuutta mutta en ole panseksuaali.


    • vaikea määritellä

      Se ilmenee kaikilla erilailla. Biseksuaalisena oleminen on aika pebasta. Heteronaiset katskasee välit ja lesbot ei edes halua tutustua. Uskon että monella on huonoa kokemusta biseksuaalisista, koska jotkut biseksuaaliset on niitä, jotka säätää baarissa vuorotellen miesten vuorotellen naisten kanssa. Me ei kaikki olla semmosia :/ Mä oon jo nyt ihan 100 varma etten halua miestä enää koskan, vain naisia. Oon miettiny jo pitkään, että olisinko sittenkin lesbo. Ne harvat suhteet mitä on miehiin ollu on kuitenkin olleet sellasta ihmeellistä kokeilua, jota en enää kaipaa.

    • 11 + 4

      voiko sitä aikuinen ihminen sanoa että täst lähtien nain vaan naisten / miesten kanssa ?

      • 4+11

        En tiedä mihin viestisi viittasi, mutta miksi ei voisi? Muutenhan lesbojakaan ei olisi olemassa.


    • 3+1

      Olen lesbo, mutta en silti läheskään kaikkien naisten kanssa seurustele enkä harrasta seksiä. Jotkut ehkä ajattelevat helposti, että olen bi, koska minulla ei ole tarve kaiken aikaa seurustella tai harrastaa seksiä naisten kanssa enkä kiinnostu ihan kenestä tahansa naisesta. Jos seurustelen, niin seurustelen myös sen ihmisen kanssa, en suinkaan pelkän naisen kanssa. Siihen mahtuu paljon muutakin kuten yhteiset kiinnostuksen kohteet, samankaltaiset elämänarvot, yhteensopivat luonteet jne. Olen siis muutakin kuin lesbo. Elämään mahtuu muitakin asioita kuin lesbous, seksi ja seurusteleminen niin kuin useimmilla ihmisillä myöskin. Eiväthän heterotkaan ole pelkkiä heteroita, vaan myös äitejä, työtovereita, sisaria, ystäviä jne.

    • Binainen

      Niin. Ihmisellä on seksuaalinen ja romanttinen suuntautuminen, eivätkä ne kaikilla ole välttämättä samaa. Minä olen seksuaaliselta suuntautumiseltani 80/20 enemmän naisiin päin, mutta romanttiselta suuntautumiseltani 50/50. Tästä johtuen itseni määritteleminen on vaikeaa. Olen myös tavannut ihmisiä, jotka ovat seksuaaliselta heteroromanttisia homoseksuaaleja.

      • 7+19

        sepä se!


      • HeHo

        Heteroromanttinen homoseksuaali ei ole biseksuaali, vaan heteroromanttinen homoseksuaali. Romanttista ja seksuaalista suuntautumista ei pidä sekoittaa keskenään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      2696
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1996
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1796
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe