Onko "testijättämisiä" olemassa?

yllätetty

Matto vetäistiin just pois altani aivan odottamatta!

Oltiin seurusteltu tiiviisti yli vuoden verran, kaikki tuntui menevän todella hyvin.
Otin puheeksi yhteenmuuttamisen- ja tulevaisuudensuunnittelemisen, niin
nainen menetti mielenkiinnon minua kohtaan. Ei soita, ei vastaa viesteihin, jne.
Mutta myöskään ei ole sanonut, että "ei halua kuulla minusta enää", "Älä yritä soittaa" tai "Jätä minut rauhaan" jne.
Pari kertaa on vastannut puhelimeen "kiireisenä", vältellen syvempää ajatusten vaihtoa.

Ja pari päivää aikaisemmin oli just sanonut minulle, että ei ole koskaan aikaisemmin elämässään ollut näin onnellinen.

Jo aikaisemmin muutama kuukausi sitten keskustellessamme suhteemme tiivistämisestä, hän sanoi jälkikäteen mielessään käyneen ajatuksen, että meidän pitäisi olla erossa pari kuukautta. Jotta hän voisi tunnustella fiiliksiään ilman minun läsnäoloani, tuleeko minua ikävä, jne.

Miksi kyselen täältä tallaista?
Ehkä siksi, että pitäisikö mielestänne minulla olla vielä syytä toivoon?
Sen tiedän, että en tule tästä toipumaan ainakaan puoleen vuoteen.
Mutta tuon puolen vuoden eläminenkin on erilaista riippuen siitä, että
"Odotanko joka päivä hänen soittoaan" vai "Hyväksynkö tapahtuneen ja yritän jatkaa omaa elämääni"

6

254

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huono ennuste

      Minäkin olen onnellisempi kuin koskaan. Rakastan ja himoitsen tuota miestä. Mutta en silti missään nimessä halua asua hänen kanssaan, olemme tosi erilaisia arjessa. Ongelmia olisi kasapäin tiedossa.

      Jos itse käyttäytyisin noin kuin kuvailet toisen käytöstä voisi se johtua etten halua enempää suhteelta. En haluaisi menettää toista mutta en myöskään asua toisen kanssa. En haluaisi loukata toista sanomalla ilkeyksiä ja ehkä en vain todellakaan tietäisi mitä haluan.

      Jos olette vielä nuoria voi olla ettei naisesi tiedä mitä oikeasti haluaa.

      Muutaman tälläisen tapauksen tiedän ja kaikissa ollut sama juttu. Menee tosi kivasti mutta nainen kaipaa intohimoa, suuria tunteita, rakkautta.

    • yllätetty

      "huono ennuste"

      Ollaan lähemmäs 5-kymppisiä ja eronneita.

      Omalta puoleltani tunteet ovat suuria, seksielämämme on ollut himoa täynnä.
      Tämä on ensimmäinen suhde naisellani hänen eronsa jälkeen.

      Mikäli asuisimme samalla paikkakunnalla tai alle tunnin ajomatkan päässä toisistamme, ei mullakaan olisi mitään tarvetta suunnitella liikaa. Tekisin omia hommiani ja tavattaisiin aina kun molemmille sopii.

      Mutta kun välimatka on todella pitkä. Jos muutaisin naisen pikkupaikkakunnalle, tekisin vain hänen vuokseen, vaikka en edes koko "kylästä" pahemmin välitä.
      Niinpä myös odotukseni suhteelta olisivat isommat. Jos olisin muuttanut sinne hänen vuokseen, eikä minulla olisi siellä mitään ystäviä tai tuttuja, niin minulle ei riittäisi pelkästään viikonloppuisin näkeminen. Kuten riittäisi silloin jos hän asuisi omalla paikkakunnallani.

      Eikö toisesta ihmisestä välittäminen sitten naisilla mene omien makuasioiden edelle?
      Itse voisin kuvitella, että jos naiseni joutuisi vankilaan ja minulla olisi mahdollisuus muuttaa asumaan hänen selliinsä, niin varmasti sen tekisin.

      • lottaliini

        No eiköhän se vastaus löydy tästä lähemmästä selvityksestäsi: asutte maantieteellisesti etäällä toisistanne ja nyt kun olet nostanut kissan pöydälle tulevaisuuden suhteen, naisella on iskenyt paniikki... Kysymys on kuitenkin suuresta asiasta, jos muuttaisit hänen paikkakunnalleen: hänellä olisi vastuu parisuhteen onnistumisesta ja sinun viihtymisestäsi / onnellisuudestasi hänen paikkakunnallaan. Kyllä minut ainakin tuollainen vastuu saisi syviin mietteisiin ajattelemaan, että onko minusta siirtämään intohimoinen ja onnellinen etäsuhde uudelle tasolle? Entä jos nainen muuttaisi sinun paikkakunnallesi jättäen omat piirinsä nykyiselle kotipaikkakunnalleen - etkö sinä tuntisi saman "taakan" hänen onnellisuutensa suhteen, koska olisit syy hänen muuttoonsa ja kaiken muun taaksejättämiseen? Ei kyse ole mistään "omista makuasioista", vaan isosta elämänmuutoksesta.

        Oma tilanteeni on pitkälti sama kuin mitä "huono ennuste" kirjoittaa: olen aivan hulluna miesystävääni, meillä on hauskaa ja ihanaa yhdessä ja seksi on parasta koskaan. Tilanne on toki sikäli erilainen kuin sinulla, että asumme suht lähellä toisiamme eli tapaaminen viikollakin on mahdollista. Meille sopii "kahden huushollin taktiikka", koska luotamme toisiimme niin, ettei toisen ollessa poissa silmistä tarvitse miettiä, että mitä tämä touhuilee. Voi olla, että joskus hamassa tulevaisuudessa olemme saman katon alla, mutta todennäköisempää on, että emme ole. Ei se silti meistä tee vähemmän toisistamme välittäviä.


    • hlmr

      Lue ajatuksen kanssa tuo "lottaliinin" kommentti! Mieti tarkkaan mitä hän siinä kirjoittaa suuresta elämänmuutoksesta ja vastuutaakasta. Kun olet pohtinut asiaa kunnolla, kysy naiselta, onko kenties tuosta kyse, vai haluaako hän sinusta lopullisesti eroon.

      Itse olettaisin lottaliinin osuneen oikeaan.

    • älä luota

      Valitse vaihtoehto "Hyväksynkö tapahtuneen ja yritän jatkaa omaa elämääni". Hän on tosissaan. :( Ikävä kyllä. Toivon jaksamista ja voimaa sulle.

      Mielestäni sinua kohtaan kurja temppu, en miehelle tekis ikinä noin! Enkä mieheltä halua sellaista. Et tehnyt mitään väärää!! Hän ei ollut aidosti suhteessa vai oliko toinen mies tullut kuvioon? "Erossa pari kuukautta" viittaa että toinen haluaa erota tai on uusi mies. Tai nuori ja haluaa kokeilla vielä mahdollisuuksiaan. Älä laita tuohon naiseen toivoa, kun hän ei ole aktiivinen suuntaasi. :( Jos rakastaa, ei tee noin. Ja ettei hän suoraan edes sanonut homman nimeä vaan kieroa kiertelyä... ettet pillastuisi. Onko hän kovinkin nuori.

      Olet fiksu ja hienon kuuloinen mies. En oikein tajua miksi jätti sinut! Älä näytä pehmeitä puolia sille ainakaan nyt, se heti iskee niihin.

    • yllätetty

      Nyt on päästy 2 viikkoa eteenpäin tuosta avauksestani.

      Olen saanut kuulla häneltä, että hän pitää minusta, eikä haluaisi olla kenenkään toisen lähellä.
      Mutta samaan aikaa tuntee olevansa onnellisempi yksin omassa rauhassaan, eikä siksi halua tiiviisti seurustella.
      (yllättävää, että sen huomaamiseen kului yli vuosi !)
      Keskustellessamme kuulen ja tunnen, että hän pitää minua todella läheisenä ihmisenä. Kertoo omista ja on kiinnostunut minunkin asioistani.

      Niinpä edelleen pikkuisen elättelen toivoa, että hän haluaa kokeilla yksinoloa "testimielessä" ennenkuin on valmis menemään pidemmälle.
      Haluaa tunnustella, että millaista on viettää yksinäisiä viikonloppuja ilman minua, haluaa omassa rauhassa miettiä tulevaisuuttaan, haluaa kokea, että alkaako kaipaamaan minua.
      Ehkä hän vain tarvitsee aikaa muuttaakseen jääräpäistä mielipidettään omasta elämästään (joka on ollut sama 10vuotta)

      Ehkä hän haluaa nähdä minun reaktioni tuohon hänen etäisyydenottamiseensa.
      Että alanko kännissä soittelemaan joka yö(kuten EHKÄ exänsä?), tai
      alanko syyttelemään häntä etäisyyden ottamisesta ja "hukatusta vuodesta", tai
      lopetanko kaiken yhteydenpidon, en soita, viestittele, muutan puh.nron. jne.

      Tällä hetkellä mun on olosuhteiden pakosta kuitenkin helppoa antaa hänelle aikaa. Viime viikolla sitouduin kesän ajaksi erääseen projektiin, se tulee viemään kaiken aikani syksyyn saakka. Ei ole tarvetta mennä ihmissuhde-elämässä eteenpäin tai etsiä mitään "yhden yön helpotuksia".

      Yritän soitella kesän aikana kerran viikossa.
      En aio tehdä mitään aloitetta esim. tapaamisen suhteen vaan odotan hänen
      aktiivisuuttaan ja olen sitten valmis.
      Vapaa-aikani käytän kuntoilemiseen, jotta jos hän minut vielä tapaa, niin huomaa, että aikani on kulunut lenkkipoluilla baarin sijaan.

      Hyvää Pääsiäistä kaikille!

      PS
      Luin vielä tuon "lottaliinin" kirjoituksen. Olen siinä suhteessa erilainen naisen kanssa, että minä olen asunut monella eri paikkakunnalla elämäni aikana, myös ulkomailla. Olen tottunut muuttamaan kokoajan ja rakentamaan uusia elämiä tyhjästä. Nainen taas päinvastoin on asunut samoilla nurkilla syntymästään saakka. Nuoruuden ystävät ovat vieläkin hänen tärkeimmät ystävänsä.

      Siinä mielessä uskonkin, että hän ei olisi onnellinen jos muuttaisi minun luokseni, koska siellä ei olisi "mitään muuta" hänellä.
      Itselläni taas koskaan missään ei ole ollut yhtään mitään, joten hänen luonaan olisi ainakin hän ja aikaa myöten tietenkin enemmän ystäviä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1412
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe