Liittymän avaus?

Miten?

Saunalahti sulki puhelinliittymän viivästyneiden saatavien johdosta.
Miten liittymän saa uudelleen avattua ja onko avaus maksullinen?

12

4084

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei!
      Liittymä avautuu automaattisesti, kunhan laskut on maksettu! Kannattaa käydä OmaSaunalahti -palvelun kautta maksamassa, sitä kautta liittymä avautuu nopeiten, jopa 10-15 minuutin kuluessa.

      Jos maksat normaalin verkkopankin kautta, liittymän avautumisessa menee noin 2-3 arkipäivää. Asiakaspalvelun kautta voidaan tehdä ns. pika-avaus, jolloin liittymä avautuu välittömästi.

      Maksamattomien laskujen takia tilapäisesti suljetun liittymän uudelleen avauksesta menee 10 euron palvelumaksu, tai jos liittymälle tehdään asiakaspalvelun kautta Pika-avaus, siitä menee maksuna 30€.

      Asiakaspalvelun tavoitat numerosta 010 190 230.

      Mikko / Saunalahden Palstatiimi
      http://palsta.saunalahti.fi

      • Missä vika?

        Aloituksessa kyllä ilmenee, että laskut on maksettu., mutta eipä ole avautunut automaattisesti!
        Kuinka pääsen suljetun liittymän palveluun? Ja mitä sielllä pitäisi tehdä?


      • Missä vika? kirjoitti:

        Aloituksessa kyllä ilmenee, että laskut on maksettu., mutta eipä ole avautunut automaattisesti!
        Kuinka pääsen suljetun liittymän palveluun? Ja mitä sielllä pitäisi tehdä?

        Jos OmaSaunalahti -palvelu on kiinni kokonaan, kyseessä ei ole liittymän tilapäinen sulkeminen, vaan sopimukset on purettu kokonaan pois.
        Tuossa vaiheessa ei enää itsepalveluna saa liittymiä auki, vaan vaatii yhteydenoton asiakaspalveluun.
        Eli soitto numeroon 010 190 230, tai rekisteröidy Palstallemme osoitteessa http://palsta.saunalahti.fi ja laita yksityisviesti vaikka minulle tästä: http://elisa.to/scarpia

        Jos OmaSaunalahti on vielä auki, ja kaikki erääntyneet laskut näkyvät maksettuina, kannattaa kokeilla tietysti vielä puhelimen sammuttamista ja uudelleenkäynnistystä ensiksi!

        Mikko / Saunalahden Palstatiimi
        http://palsta.saunalahti.fi


    • Miten saa auki?

      "vaan vaatii yhteydenoton asiakaspalveluun."

      Olen ottanut yhteyttä asiakaspalveluu ja pyytänyt myös kirjallista ohjetta liittymän avaamiseksi.
      Sitä ei kuitenkaan Saunalahti ole toimittanut.
      Pyysin myös erittelyä maksamistani laskuista.
      Sitäkään ei toimitettu.

      "Jos OmaSaunalahti on vielä auki"
      Olen kyllä kertonut, että se palvelu oli suljettu.
      Asiakaspalvelu kuitenkin kertoi, että laskut oli maksettu.

      Miksi Saunalahti ei toimita liittymän avaamisesta ohjetta postitse tai miksi sitä ei kerrota myöskään tällä palstalla?
      Onko syynä se, että Saunalahti haluaa rangaista vanhoja asiakkaita mielivaltaisesti sulkemalla liittymän ja sitten "palstatiimi" yrittää puolustaa Saunalahden mainetta kertomalla, "käytä puhelin sammuksissa". Liittymä on poikki,eikä se avaudu puhelinta sammuttelemalla.

      Liittymä ei avautunut useista asiakaspalveluun yhteydenotoista huolimatta, joten haluan perustelut, miksi sinne tulisi vielä ottaa yhteyttä? En ole kiinnostunut kuuntelemaan maksullista musiikkia asiakaspalvelusta, kun varsinaiselle asialle ei haluta/osata tehdä mitään.

      Pyydän tänne palstalle selvää ohjetta, miten saan liittymän auki ja paljonko se maksaa!
      Tai miten tulee toimia saadakseni numeron toiselle operaattorille.

    • Hei!

      Liittymien sulkeminen laskujen takia jakautuu kahteen eri "versioon". Ensimmäinen ja samalla lievempi, eli tilapäinen käytönesto avautuu itsestään laskut maksamalla. Tällöin vaaditaan liittymän avauduttua se puhelimen sammutus ja uudelleen käynnistys, jotta laite löytää takaisin verkkoon. Tässä vaiheessa liittymälle on myös mahdollista tehdä tuo mainitsemani pika-avaus.

      Toinen, ja lopullisempi, on sitten sopimusten kokonaan purkaminen. Siinä tosiaan puretaan kaikki sopimukset ja suljetaan asiakkuudet. Samalla kun asiakkuus sulkeutuu, sulkeutuu myös OmaSaunalahti -palvelu.

      Mahdolliset laitesopimukset laskutetaan kerralla loppuun, ja liittymänumerot vapautetaan ja laitetaan "karanteeni-ajan" jälkeen uudelleen jakoon, tai palautetaan takaisin omistavalle operaattorilleen. Sopimukset puretaan normaalisti noin 2-3 kuukauden kuluttua vanhimman laskun eräpäivästä. Tästä kerromme asiakkaalle siinä vaiheessa kun saatava on siirtynyt perintätoimiston hoidettavaksi. Ennen tätä olemme lähettäneet kaksi kirjallista maksukehotusta.

      Sopimusten purun jälkeen liittymän uudelleen avaaminen ei tapahdu automaattisesti, eikä se ole mahdollista itsepalveluna, vaan vaatii tosiaan uudelleen tilaamisen ja käsin avaamisen. Tästä syystä asia tulee hoitaa asiakaspalvelun kautta.
      Usein myöskin uudelleen avaukselle määräytyy aiemman maksuhistorian perusteella vakuusmaksu, jonka suoritus on ehtona liittymän uudelleen avaamiselle.

      Irtisanotun liittymänumeron siirtäminen toiselle operaattorille ei ole mahdollista ennenkuin liittymällä on aktiivinen sopimus.

      Mikäli olet maanantaina 7.4.2014 ollut yhteydessä asiakaspalveluumme (ensimmäinen viestisi on kirjoitettu 6.4 joka oli sunnuntai), ja sinulle on silloin lähetetty kirjallisena jotain ohjeita, voivat ne olla 10.4.2014 klo 10:10 edelleen postissa matkalla sinulle. Etenkin jos olet ollut maanantaina vasta illasta yhteydessä, ja kirje on ehtinyt matkaan vasta tiistaina.

      Näin Suomi24sen kautta emme voi tunnistaa asiakkaitamme tarpeeksi varmasti että tietosuoja-asiat täyttyisivät lain vaatimalla tavalla, joten en suoraan sinua voi tästä auttaa. Tämän takia pyysin sinua lähestymään tuolta Palstamme kautta, tai puhelimitse.

      Mielivaltaisesti ei Saunalahti liittymiään sulje, vaan syynä on aina väärinkäytökset, tai yleisemmin tietysti laskujen maksamatta jättäminen. Palstatiimi voi Suomi24sella kertoa yleisesti asioista, koska emme pääse asiakastietoihisi vastataksemme tarkemmin. Tästä syystä en voi tarkistaa myöskään sitä koska haluamasi kirjalliset ohjeet on sinulle lähetetty.

      Tilanteesi on tietysti harmillinen, kyllähän minä sen ymmärrän. Mielelläni auttaisin ja hoitaisin asian pois päiväjärjestyksestä, mutta se ei tätä kautta tule tapahtumaan.

      - Mikko / Saunalahden Palstatiimi
      http://palsta.saunalahti.fi

      • Mitä sille voi tehdä

        Liittymä oli suljettu jonkin "välissä" olleen laskun takia. Lasku oli joutunut epähuomiossa väärään nippuun. Kyse ei ollut edes viimeisistä laskuista. Saunalahdella ei siis ole mitään saatavia.

        "Mielivaltaisesti ei Saunalahti liittymiään sulje"
        Tuota en usko. Saunalahti huijasi Soneraa katkaisemaan liittymän eräältä tutultani, jolla oli Soneran liittymä. Selvitin asian Soneran kanssa. Sen asiakkaan menetti sekä Sonera, että Saunalahti. Saunalahti oli pyytänut Soneralta sulkua, joten tekijä kyllä löytyi!.

        Nyt minun liittymäni on katkaistu mielivaltaisesti. Jokainen lukija huomaa, että selvää ohjetta liittymän avaamiseksi ei haluta kertoa minulle tai kenellekään asiakkaalle.

        Tiedustelin, miten saan liittymän auki. Vastasitte, "Usein myöskin uudelleen avaukselle määräytyy aiemman maksuhistorian perusteella vakuusmaksu, jonka suoritus on ehtona liittymän uudelleen avaamiselle"

        Voitteko vastata suoraan, mitä tuo EHTO merkitsee, minne vakuus pitää maksaa ja kuinka paljon? Vai onko se mielivaltainen päätös? Mitä se sana "usein" siellä merkitsee?

        Pyysin Saunalahdelta SELVÄÄ ohjetta kirjallisena ja sitä ei Saunalahti toimittanut, kuten ei tälläkään palstaalla tunnu saavan. Tietävätkö Saunalahden asiakkaat yleisesti tuosta ehdosta, jota ei kerrota suoraan edes tällä palstalla.? Sopimusehtojen kertominen ei vaadi tunnistautumista.

        Laittakaa selvä summa ja tilinumero, jonne se tulee maksaa!
        Laittakaa näkyville myös ne ehdot, jolla vakuussumman saa takaisin.


      • Mitä sille voi tehdä kirjoitti:

        Liittymä oli suljettu jonkin "välissä" olleen laskun takia. Lasku oli joutunut epähuomiossa väärään nippuun. Kyse ei ollut edes viimeisistä laskuista. Saunalahdella ei siis ole mitään saatavia.

        "Mielivaltaisesti ei Saunalahti liittymiään sulje"
        Tuota en usko. Saunalahti huijasi Soneraa katkaisemaan liittymän eräältä tutultani, jolla oli Soneran liittymä. Selvitin asian Soneran kanssa. Sen asiakkaan menetti sekä Sonera, että Saunalahti. Saunalahti oli pyytänut Soneralta sulkua, joten tekijä kyllä löytyi!.

        Nyt minun liittymäni on katkaistu mielivaltaisesti. Jokainen lukija huomaa, että selvää ohjetta liittymän avaamiseksi ei haluta kertoa minulle tai kenellekään asiakkaalle.

        Tiedustelin, miten saan liittymän auki. Vastasitte, "Usein myöskin uudelleen avaukselle määräytyy aiemman maksuhistorian perusteella vakuusmaksu, jonka suoritus on ehtona liittymän uudelleen avaamiselle"

        Voitteko vastata suoraan, mitä tuo EHTO merkitsee, minne vakuus pitää maksaa ja kuinka paljon? Vai onko se mielivaltainen päätös? Mitä se sana "usein" siellä merkitsee?

        Pyysin Saunalahdelta SELVÄÄ ohjetta kirjallisena ja sitä ei Saunalahti toimittanut, kuten ei tälläkään palstaalla tunnu saavan. Tietävätkö Saunalahden asiakkaat yleisesti tuosta ehdosta, jota ei kerrota suoraan edes tällä palstalla.? Sopimusehtojen kertominen ei vaadi tunnistautumista.

        Laittakaa selvä summa ja tilinumero, jonne se tulee maksaa!
        Laittakaa näkyville myös ne ehdot, jolla vakuussumman saa takaisin.

        Liittymät sulkeutuvat jos laskuja ei maksukehotuksista huolimatta makseta, siinä ei sen kummempaa mielivaltaa ole.

        Ainoa (ja selvin) ohje on että ole yhteydessä asiakaspalveluun, jota kautta voit liittymäsi auki saada. Itsepalveluna tämä ei onnistu.

        Vakuusmaksu määräytyy luotonhallinnallisten perusteiden mukaan. Sana "usein" esiintyy tuossa lauseessa siksi että joskus vakuusmaksun pyytämisestä voidaan erikseen luopua, tämä tapahtuu Luotonhallintamme harkinnasta. Asiaa voi varmistella jo liittymän avauspuhelun aikana.

        Vakuusmaksu on normaalisti 300 euroa, ja sen saa takaisin kun on 12 kuukautta moitteettomasti suoritettu laskuja takana. Summa voidaan palauttaa joko tilille takaisin, tai käyttää tulevien laskujen suoritukseen.

        Tilinumero ja maksutiedot selviävät sinulle vakuusmaksulaskusta jonka saat postitse.

        - Mikko / Saunalahden Palstatiimi
        http://palsta.saunalahti.fi


      • 350:n eruron avaus
        palstatiimi kirjoitti:

        Liittymät sulkeutuvat jos laskuja ei maksukehotuksista huolimatta makseta, siinä ei sen kummempaa mielivaltaa ole.

        Ainoa (ja selvin) ohje on että ole yhteydessä asiakaspalveluun, jota kautta voit liittymäsi auki saada. Itsepalveluna tämä ei onnistu.

        Vakuusmaksu määräytyy luotonhallinnallisten perusteiden mukaan. Sana "usein" esiintyy tuossa lauseessa siksi että joskus vakuusmaksun pyytämisestä voidaan erikseen luopua, tämä tapahtuu Luotonhallintamme harkinnasta. Asiaa voi varmistella jo liittymän avauspuhelun aikana.

        Vakuusmaksu on normaalisti 300 euroa, ja sen saa takaisin kun on 12 kuukautta moitteettomasti suoritettu laskuja takana. Summa voidaan palauttaa joko tilille takaisin, tai käyttää tulevien laskujen suoritukseen.

        Tilinumero ja maksutiedot selviävät sinulle vakuusmaksulaskusta jonka saat postitse.

        - Mikko / Saunalahden Palstatiimi
        http://palsta.saunalahti.fi

        Olipa tiukassa saada teidät kertomaan, että Saunalahti vaatii vakuusmaksua 300-Euroa. Kauanko menee vielä että tunnustatte vielä sen 50:n euron lisämaksun?

        Laittakaqa siis esitteeseenne suoraan, että Saunalahdella liittymän avaus maksaa 350.eurroa!

        Kohdallani myöhästyneitä maksuja oli n. 40:n euron edestä. Saunalahti on edelleen velkaa minulle n. 70 euroa. Kuitenkin Saunalahti vaatii vielä lisää 350 Euroa avatakseen liittymän!
        Kenen asiakkaan arvelette olevan tyytyväinen 400 euron välistävedosta`?

        Tuon tämän näin julki, koska Saunalahti piti itsepintaiisesti kiinni vaatimuksistaaan. Pyynnöitäni huolimatta vakuusmaksuista ei luovuttu, joten katson oikeudeksieni tuoda ehdottomat vaatimuksenne julkisiksi. Rangaistuksenne kun ei voi olla mitenkään henkilökohtainen!
        Tuskin asiakkaanne yleisesti edes tietävät noista rangaistuksistanne.

        Mielestäni olisi ollut kohtuullista saada liittymä auki, koska laskut oli maksettu.

        Miksi neuvotte ottamaan yhteyttä asikaspalveluun? Nimenomaan teidän asiakaspalvelustanne tuo 350:n euron vaatimus kerrottiin ja samalla kerrottiin,että siitä vaatimuksesta ei luovuta. Samalla todettiin, ettei maksamattomia laskuja ole.

        On kohtuullista, että kaikki asiakkaanne tietävät teidän yksipuoliset rangaistukset vanhojna asiakkaitanne kohtaan. Mielestäni tuo on mielivaltaa, vaiikka kuinka kaunistelette tekojanne.

        Kertokaa, kuinka moni on suostunut maksamaan milevallatanne 400 euroa ylimääräistä?

        Kerrotte, että "joskus vakuusmaksun pyytämisestä voidaan erikseen luopua"

        Kysyn, miksi minun kohdallani ei vakuusmaksusta voitu luopua?
        Oliko syynä se, että olen ollut uskollinen asiakkanne liian monta vuotta?
        Vaiko se,että kyseenalaistin vakuusmaksujenne laillisuuden?

        Kokeiletteko vain, kuinka paljon asiakkailtanne voi repiä, ennen kuin he vaihtavat operaattoria?

        "Saa takaisin kun on 12 kuukautta moitteettomasti suoritettu laskuja takana"

        Antaako Saunalahti takuun, että asiakas saa lakisääteiset 14 vrk maksuaikaa laskuille siitä pivästä lahtien, kun lasku on saapunut aisiakkaille?
        Eli Saunalahti laittaa tarkoituksella lyhyet maksuajat, jotta asiakas näkyy "rikollisena" asiakkaana.

        "Summa voidaan palauttaa joko tilille takaisin, tai käyttää tulevien laskujen suoritukseen."
        Ja kuka päättä siitä, miten asiakkaan rahat käytetään? Mileivaltaa on se, että omitte asiakkaan rahat ja sitten arvuutellaan, mihion ne menevät?

        Edelleen jätätte kertomatta, että n.50£ jätätte palauttamatta! Miksi salaatte toimitusehtonne? Ovatko asikkaat tyytyväisiä salaisista säännöistänne?

        "Tilinumero ja maksutiedot selviävät sinulle vakuusmaksulaskusta jonka saat postitse."

        Milloin se on tulossa? Oletteko sitä edes vielä lähettäneet ?


    • Irtisanotun liittymän uudelleen avausmaksu on tosiaan 39 euroa, tämän unohdin aiemmin mainita erikseen, pahoittelen sitä.
      Asiakaspalvelun kaikki palvelumaksut löydät osoitteesta: http://asiakastuki.saunalahti.fi/ohje/366/

      Neuvoin olemaan yhteydessä asiakaspalveluun tai Palstatiimiin keskustelupalstamme kautta nimenomaan siksi, että edelleenkään täältä Suomi24sen kautta emme pääse asiakastietoihisi käsiksi. En siis tarkkaan tiedä tilannettasi, enkä osaa ottaa kantaa siihen miten paljon laskujasi oli maksamatta.

      Vakuusmaksusta luopuminen on Luotonhallintamme päätös. On harmillista että koet vakuusmaksun rangaistuksena, sitä se ei kuitenkaan ole. Vakuusmaksu palautetaan kyllä sinulle sitten.
      Syitä siihen, miksi sinun kohdallasi vakuudesta ei ole luovuttu, en osaa sanoa. Kuten sanoin, en näe asiakastietojasi. Eikä Luotonhallinta näe tätä keskustelua, eli syynä vakuusmaksuun ei ole kyseenalaistamisesi, eikä se syynä voisi koskaan ollakaan.

      Vakuusmaksuista löydät muuten nettisivuiltamme (sekä Palstaltamme) paljon tietoa, ohjeita sekä keskustelua hakusanalla "Vakuusmaksu":
      http://asiakastuki.saunalahti.fi/hakutulokset/?q=vakuusmaksu
      Esimerkiksi tässä keskustelussa asiasta paljon puhetta ja asiaa:
      http://elisa.to/1ewUgbu

      Maksuaika laskuilla ei ole lyhyempi, vaan standardi 14 vuorokautta laskun päiväyksestä lukien. Sähköiset laskut menevät asiakkaalle yleensä muutamaa päivää ennen laskun päiväystä, ja paperilaskut lähetetään niin että niiden pitäisi olla asiakkaalla laskun päiväyspäivänä, tähän kuitenkin joskus Posti tuo oman muuttujansa, ja lasku saattaa olla perillä vasta päivää tai paria myöhemmin.

      Vakuusmaksun palautuksesta tai laskuille käyttämisestä päättää asiakas itse.

      Hinnaston mukaisia palvelumaksuja ei palauteta asiakkaalle, koska ne ovat korvausta tehdystä työstä. Palvelumaksut eivät ole mitenkään salaisia, vaan ovat nähtävillä tämän kirjoituksen ensimmäisen kappaleen linkissä.

      Vakuusmaksusi muodostumisesta tai saapumisesta en osaa sanoa, koska en asiakkuuttasi pääse näkemään.

      Mikäli haluat tarkempia vastauksia kysymyksiisi, ole hyvä ja hyppää Palstamme puolelle aiempien ohjeideni mukaisesti, tai ole yhteydessä asiakaspalveluumme puhelimitse.

      - Mikko / Saunalahden Palstatiimi
      http://palsta.saunalahti.fi

      • Kieroilua S-lahdelta

        "Irtisanotun liittymän uudelleen avausmaksu on tosiaan 39 euroa, tämän unohdin aiemmin mainita erikseen, pahoittelen sitä."

        Nimenomaan Saunalahti haluaa "unohtaa" kertoa asiakkailleen asioita. Sen johdosta tuon ne esille asiakkaana ja myös toisille asiakkaille tietoon! Alla lisää "unohduksianne".

        "Hinnaston mukaisia palvelumaksuja ei palauteta asiakkaalle, koska ne ovat korvausta tehdystä työstä."
        Mistä työstä? Olette omin päin aiheuttaneet itsellenne ja asiakkkaallenne työtä! Ei asiakas ole vastuussa teidän omista lisätöistänne!

        40:n euron saatavien myöhästymisestä ei voi periää Suomessa 400-euroa ylimääräistä!.

        "..emme pääse asiakastietoihisi käsiksi. En siis tarkkaan tiedä.."

        Jännä juttu että te siellä Saunalahdella ette saa mitään selville, vaikka olen kertonut ne täällä Intenetissä. Jokainen voi ne lukea yllä olevista viesteistä.
        Te vain "unohdatte" kertoa kaiken oleellisen, kunnes asiakas kertoo ne! Kannattanee laittaa asikaspalveluun lisää musiikkisoittimia, jotta ei asiakasta tarvitse kuunnella!

        "harmillista että koet vakuusmaksun rangaistuksena, sitä se ei kuitenkaan ole."

        Mitä nimitystä mielestänne tulisi käyttää vaatimuksista jossa 40:n euron saatavien viivästymisaestä tulisi maksaa 40:n euron lisäksi ylimääräistä 300£ 39£ 70£ = 409 Euroa?

        Annetaan myös toisten asiakkaiden arvioda sitä näin avoimesti!

        Ymmärrän, että mielellään "unohdatte" kertoa tuon rangaistu-vaatimustanne tällä palstalla vetoamalla, ettei teillä ole "tietoa".
        Nuo em. tiedot ovat lähtöisin Saunalahdelta,

        Mikä tieto teiltä vielä puuttuu?

        "Vakuusmaksusi muodostumisesta tai saapumisesta en osaa sanoa, koska en asiakkuuttasi pääse näkemään."

        Tuota en usko! Yllä ( palstatiimi14.4.2014 09:37 ) osasitte kertoa, että "Vakuusmaksu on normaalisti 300 euroa". Nytkö se tieto teillä on jälleen hukassa? kannattaa kysyä asiakkaalta, kun asiakas osaa ne kertoa, kuten näette!
        Sitävastoin asiakas ei näe, kuka tosta rangasituksesta Saunalahdella päätti!
        Tiedätte siellä Saunalahdella tasan tarkkaan, kuka päätöksen on tehnyt ja tiedätte myös perustelut! !

        Olen pyytänyt noita vaatimuksianne kirjallisena lähetettäväksi postitse. Miksi niitä ei tule? Onko vaatimuksenn liian "kuumia" julkaistavaksi? Palstan lukijoille annatte ymmärtää, että asiakkaalle tiedot olisitte muka lähetetty! Palstatiiminne selittelyt eivät siten vastaa asiakaspalvelun selityksiä.

        "Vakuusmaksusta luopuminen on Luotonhallintamme päätös"..."eli syynä vakuusmaksuun ei ole kyseenalaistamisesi, eikä se syynä voisi koskaan ollakaan."

        Tuotakaan en usko! Kun kysyin asiakkaan rahojen panttaamisen laillisuudesta, välittömästi ilmoitettiin, että vakuusmaksusta EI luovuta! Selityksenne ei siis vastaa juuri miltään osin toimintaanne.
        Juuri tämä on sanomani KAIKILLE SAUNALAHDEN ASIAKKAILLE!

        "ole yhteydessä asiakaspalveluumme puhelimitse."
        Huomasitteko, että OLETTE KATKAISEET PUHELINLINJAN?

        Maksanko 400 euroa päästäkseni jonottamaan Saunalahden musiikki-asiakaspalveluun?

        Vanhana asiakkaananne harkitsen vakavasti Saunalahdesta luopumista.
        Asialle on vankat ja aiheelliset perustelut.


      • Oletitkijäpelle
        Kieroilua S-lahdelta kirjoitti:

        "Irtisanotun liittymän uudelleen avausmaksu on tosiaan 39 euroa, tämän unohdin aiemmin mainita erikseen, pahoittelen sitä."

        Nimenomaan Saunalahti haluaa "unohtaa" kertoa asiakkailleen asioita. Sen johdosta tuon ne esille asiakkaana ja myös toisille asiakkaille tietoon! Alla lisää "unohduksianne".

        "Hinnaston mukaisia palvelumaksuja ei palauteta asiakkaalle, koska ne ovat korvausta tehdystä työstä."
        Mistä työstä? Olette omin päin aiheuttaneet itsellenne ja asiakkkaallenne työtä! Ei asiakas ole vastuussa teidän omista lisätöistänne!

        40:n euron saatavien myöhästymisestä ei voi periää Suomessa 400-euroa ylimääräistä!.

        "..emme pääse asiakastietoihisi käsiksi. En siis tarkkaan tiedä.."

        Jännä juttu että te siellä Saunalahdella ette saa mitään selville, vaikka olen kertonut ne täällä Intenetissä. Jokainen voi ne lukea yllä olevista viesteistä.
        Te vain "unohdatte" kertoa kaiken oleellisen, kunnes asiakas kertoo ne! Kannattanee laittaa asikaspalveluun lisää musiikkisoittimia, jotta ei asiakasta tarvitse kuunnella!

        "harmillista että koet vakuusmaksun rangaistuksena, sitä se ei kuitenkaan ole."

        Mitä nimitystä mielestänne tulisi käyttää vaatimuksista jossa 40:n euron saatavien viivästymisaestä tulisi maksaa 40:n euron lisäksi ylimääräistä 300£ 39£ 70£ = 409 Euroa?

        Annetaan myös toisten asiakkaiden arvioda sitä näin avoimesti!

        Ymmärrän, että mielellään "unohdatte" kertoa tuon rangaistu-vaatimustanne tällä palstalla vetoamalla, ettei teillä ole "tietoa".
        Nuo em. tiedot ovat lähtöisin Saunalahdelta,

        Mikä tieto teiltä vielä puuttuu?

        "Vakuusmaksusi muodostumisesta tai saapumisesta en osaa sanoa, koska en asiakkuuttasi pääse näkemään."

        Tuota en usko! Yllä ( palstatiimi14.4.2014 09:37 ) osasitte kertoa, että "Vakuusmaksu on normaalisti 300 euroa". Nytkö se tieto teillä on jälleen hukassa? kannattaa kysyä asiakkaalta, kun asiakas osaa ne kertoa, kuten näette!
        Sitävastoin asiakas ei näe, kuka tosta rangasituksesta Saunalahdella päätti!
        Tiedätte siellä Saunalahdella tasan tarkkaan, kuka päätöksen on tehnyt ja tiedätte myös perustelut! !

        Olen pyytänyt noita vaatimuksianne kirjallisena lähetettäväksi postitse. Miksi niitä ei tule? Onko vaatimuksenn liian "kuumia" julkaistavaksi? Palstan lukijoille annatte ymmärtää, että asiakkaalle tiedot olisitte muka lähetetty! Palstatiiminne selittelyt eivät siten vastaa asiakaspalvelun selityksiä.

        "Vakuusmaksusta luopuminen on Luotonhallintamme päätös"..."eli syynä vakuusmaksuun ei ole kyseenalaistamisesi, eikä se syynä voisi koskaan ollakaan."

        Tuotakaan en usko! Kun kysyin asiakkaan rahojen panttaamisen laillisuudesta, välittömästi ilmoitettiin, että vakuusmaksusta EI luovuta! Selityksenne ei siis vastaa juuri miltään osin toimintaanne.
        Juuri tämä on sanomani KAIKILLE SAUNALAHDEN ASIAKKAILLE!

        "ole yhteydessä asiakaspalveluumme puhelimitse."
        Huomasitteko, että OLETTE KATKAISEET PUHELINLINJAN?

        Maksanko 400 euroa päästäkseni jonottamaan Saunalahden musiikki-asiakaspalveluun?

        Vanhana asiakkaananne harkitsen vakavasti Saunalahdesta luopumista.
        Asialle on vankat ja aiheelliset perustelut.

        Itse olet tilanteesi aiheuttanut jättämällä laskut maksamatta. Pelle jätkä, katso peiliin! Saunalahti on varmasti tyytyväinen pääsee eroon noin idiootista ja epäluotettavasta asiakkaasta. Kaikkea se maa päällään kantaa....


    • Unohtamani avausmaksu kyllä mainitaan sitten kun liittymääsi aletaan uudelleen availla, kuuluu ihan asiakaspalvelun toimintamalleihin.

      Totean vielä kerran että Palstatiimi ei Suomi24sen kautta näe mitään henkilötietojasi, ei puhelinnumeroa, ei nimeä, ei henkilötunnusta, ei osoitetta, ei asiakasnumeroa, ei laskunnumeroita, ei mitään. Ainoa tieto joka meillä sinusta on, on mitä kirjoitat tuohon "Nimimerkki"-kenttään tänne, eli "Kieroilua S-lahdelta", "350:n eruron avaus", "Mitä sille voi tehdä", "Miten saa auki?", "Missä vika?" sekä "Miten?".
      Näin ollen tätä viestiketjua on sula mahdottomuus yhdistää yhteenkään asiakkaaseemme. Tämä ketju ei tähän mennessä ole vaikuttanut asiasi käsittelyyn millään tavalla. "Tavallinen" asiakaspalvelumme ei myöskään käy lukemassa Suomi24sen ketjuja, ainoastaan me Palstatiimiläiset kahlaamme näitä läpi.

      Tästä johtuen en myöskään tiedä mitä olet puhunut tai sopinut yhteydenotoissasi asiakaspalveluumme tai luotonhallintaamme.

      Toivottavasti ymmärrät tämän asian, eikä tähän tarvitse enää palata.

      Tässä on faktat:
      1) Laskut tulee maksaa eräpäivään mennessä, joka on aina 14 vuorokautta laskun päiväyksestä eteenpäin.
      2) Mikäli laskuja ei makseta, niistä lähetetään maksukehotuksia. Lopulta liittymäsopimus joudutaan purkamaan sopimusrikosta johtuen.
      3) Sopimuksien uudelleen avaus vaatii käsityötä, automaatiolla ne eivät synny. Tästä koituu työtä ja kuluja asiakaspalvelulle ja sitä kautta Elisalle. Elisalla on oikeus saada korvaus tekemästään työstä. Tästä työstä palvelumaksu on 39 euroa.
      4) Vakuusmaksu vaaditaan mikäli luotonhallinta toteaa sen aiheelliseksi. Vakuusmaksu palautetaan asiakkaalle mikäli asiakas näin pyytää 12 kuukauden kuluttua. Vakuusmaksu on normaalisti 300 euroa, joskus se on toki suurempikin, mutta siihen yleensä tarvitaan kalliin laitteen tilaus tms.

      Pyysin sinua ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun oikeita kanavia pitkin, eli sinun tapauksessasi joko Palstalle kirjautumalla, tai puhelimitse soittamalla. OmaSaunalahden viesti on myös normaalisti tässä mukana, mutta sinulla on se asiakkuus suljettu, joten se ei onnistu.
      Ilmeisesti olet kirjoittamasi perusteella kuitenkin ollut asiakaspalveluun jo yhteydessä, ja koska se ei ole Palstan kautta tapahtunut, oletan että olet kuitenkin saanut soitettua.

      Voimme jatkaa tätäkin keskustelua mikäli niin erityisesti haluat, mutta mitään uutta tässä nyt ei kovin paljoa varmaankaan enää ole esille tulossa. Mikäli haluat liittymäsi avausta edistää, toivon että olet meihin jollain tavalla yhteydessä.

      - Mikko / Saunalahden Palstatiimi
      http://palsta.saunalahti.fi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1515
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      84
      1074
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      986
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      573
      942
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      897
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      832
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe